nee hoor het is volledig van metaal ... niks van kunstof aan! Schuin randje!quote:Op maandag 19 mei 2014 15:04 schreef zwaardegekste het volgende:
er zit een stukje kunststof op het eind.. wat dacht je van een pootje voor onder een stuk meubilair?
dunne buisje rechts is volledig dicht dus niks te nippelenquote:
Daarom "doet er wel een beetje aan denken", volgens mij komt het gewoon ergens uit een oud-ijzer bak.quote:Op maandag 19 mei 2014 16:19 schreef HaerdenC het volgende:
een carterplug lijkt er inderdaad op maar ziet er dus als volgt uit
[ afbeelding ]
waarbij dus het buisje met magneet uiteraard aan de binnenkant zit en je ook een 6 hoek hebt om ht aan te draaien.
Dat zal het zijn ...quote:Op maandag 19 mei 2014 16:26 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Je hebt een geheime schroef van de overheid om de wereld mee te vernietigen in handen gekregen.
Maar het heeft geen 6kanten dus je kan het niet aandraaienquote:Op maandag 19 mei 2014 23:01 schreef 2cv het volgende:
Misschien om en remschijf vast te zetten en dat pennetje is dan zodat de velg maar op één manier op de naaf past.
Citroën heeft iets vergelijkbaars.
Als het tussen de remschijf en de velg zit hoeft dat niet he dan kan het toch niet wegquote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:54 schreef DutchOven het volgende:
[..]
Maar het heeft geen 6kanten dus je kan het niet aandraaien
ah maar dat had ik niet gezegd hoor van peugeot of citroen ... ik heb ven de vorige eigenaar vernomen dat hij het bij all4honda heeft gekocht als magnetische carterplugg maar dat is het dus nietquote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:56 schreef DutchOven het volgende:
Ik hebt het nog nooit gezien en ik werk bij een Citroën/Peugeot garage als monteur
Ja, want vooral tussen je remschijf en velg wil je iets hebben zitten wat je niet vast kan draaien en er dus vanzelf weer uit kan lopenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:55 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
Als het tussen de remschijf en de velg zit hoeft dat niet he dan kan het toch niet wegdus lijkt me wel plausible
dit ding in de schijf draaien tussen de wielbouten en dan in de velg een gaatje waar dat buisje in past zodat velg altijd op zelfde manier er op zit Dan kan dat stukje nooit weg wegens aan 1 kan in de schijfhouder en andere kant in de velg die tegen mekaar zitten ...quote:Op dinsdag 20 mei 2014 17:44 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ja, want vooral tussen je remschijf en velg wil je iets hebben zitten wat je niet vast kan draaien en er dus vanzelf weer uit kan lopen
En wat zou dan het nut zijn om een wiel er maar op 1 manier op te kunnen zetten?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 18:14 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
dit ding in de schijf draaien tussen de wielbouten en dan in de velg een gaatje waar dat buisje in past zodat velg altijd op zelfde manier er op zit Dan kan dat stukje nooit weg wegens aan 1 kan in de schijfhouder en andere kant in de velg die tegen mekaar zitten ...
Dat is een vraag ... die even mysterieus is als ... waarvoor bovenstaand ding dientquote:Op dinsdag 20 mei 2014 18:20 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En wat zou dan het nut zijn om een wiel er maar op 1 manier op te kunnen zetten?
Ik ken iemand die heeft onbelangrijk in zijn aandrijf as en heeft zen velgen op de auto gebalanceerd.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 18:32 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
Dat is een vraag ... die even mysterieus is als ... waarvoor bovenstaand ding dient
Vroeger was dat heel normaal. Sommige auto's hebben zware schijven en aandrijfassen, waar wat onbalans in kan zitten. Dan kun je dus je wiel perfect los balanceren, maar het spul zal altijd blijven trillen. Om dat op te lossen kun je de wielen ook onder de auto balanceren met een zogenaamde finish balancer; dan worden schijven en aandrijfassen ook mee gebalanceerd. Als je dan dus je wiel anders terugmonteert begint het hele feest weer opnieuw.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 18:20 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En wat zou dan het nut zijn om een wiel er maar op 1 manier op te kunnen zetten?
Griptang. Want dat Citroënboutje heeft ook een zeskantje waar je een sleutel 3 o.i.d. voor nodig hebt.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:54 schreef DutchOven het volgende:
[..]
Maar het heeft geen 6kanten dus je kan het niet aandraaien
Handig als je een wiel aan de auto balanceert en je het wiel later eens demonteertquote:Op dinsdag 20 mei 2014 18:20 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En wat zou dan het nut zijn om een wiel er maar op 1 manier op te kunnen zetten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |