abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140126802
Hiep hoi! Welkom in het babytopic.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y

[ Bericht 20% gewijzigd door Limone op 19-05-2014 13:29:48 ]
  maandag 19 mei 2014 @ 13:12:19 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140127043
Hee, sinds wanneer is de OP aangepast naar minder omslachtig en correct geformuleerd? :P
KuikenGuppy
  maandag 19 mei 2014 @ 13:12:55 #3
417037 MarokkaanseHeld
Come here mijn litte macaron.
pi_140127061
Limone is altijd +1 O+
  maandag 19 mei 2014 @ 13:22:54 #4
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140127317
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:12 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Limone is altijd +1 O+
+1.

:7
pi_140127410
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:12 schreef Burdie het volgende:
Hee, sinds wanneer is de OP aangepast naar minder omslachtig en correct geformuleerd? :P
10 topics terug denk ik? Hiep hoi! *O*
pi_140127456
Wat leuk die onverwachte +1's! O+ *O*
  maandag 19 mei 2014 @ 14:19:36 #7
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140129041
Hai!

Niet heel denderend bijgelezen, maar ik wil toch nog even toevoegen dat t zijn verzoekje was om een richtlijn te hebben, ik hoop zeker dat ze hun eigen maniertjes en fijne dingetjes gaan vinden. Baby's zijn geen vaststaande wetenschap haha. Ik hoop dat hij hierdoor wat zelfverzekerder wordt en juist daardoor zal gaan ontdekken.

Vond het wel leuk om inderdaad zo eens stil te staan bij de gemiddelde dag. Tuurlijk gaan er hier ook dagelijks dingen verschillend, maar dat de ochtend meer slaapjes bevat dan de middag is wel echt ons eigen ritmetje!

Oh en; Zon O+

En de R. In de wandelwagen O+

VNochtend hebben we visite gehad en zijn we wezen wandelen. En we gaan zo boodschapjes doen en daarna een kinderstoel ophalen! Ti's toch de bloom geworden :+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_140133589
Erg lief geschreven Kim. Na het lezen ben ik me vooral heel bewust dat wij totaal geen ritme ofzo vast patroon hebben ofzo. Ik zeg ook altijd doe maar wat, als mijn moeder bv vraagt hoe laat hij moet slapen :@

Oh M wordt echt groot ineens. Vooral als ik hem bij iemand anders zie zitten dan realiseer ik het. 2 tandjes, rollen, tijgeren, zitten vanuit liggen komt steeds dichterbij, weer nieuwe geluidjes ontdekt. Gosh wat snel allemaal. En ooohh wat is hij ontzettend gaaf! En lief! Soms kan hij me zo heel verliefd aankijken en dan ineens zijn handje naar mn gezicht brengen O+ Prachtig.
pi_140136411
Foto, Mabawa? O+ .

En T. en S. in korte broek! :D . Dan lijken ze helemaal groot ineens.

Ik was net in bad met I. Die kan zo heerlijk spatteren. En daarna afdrogen maar dat werd ineens brullen. Dus toen snel op bed borstvoeding liggen geven. Ze had niet eens een luier om. Oeh, living on the edge. :') .

Dat doet een paar maanden babyverlof met je.

Kim, ik vind het echt heel lief opgeschreven. Het is een beetje zoeken naar een balans; in hoeverre ga je voorkauwen hoe het 'moet' of hoe jij het gewend bent, en in hoeverre laat je het de ander uitvinden. Ook bij oppassen door anderen vind ik dat nog een vraag. Voor je het weet, ben je van minuut tot minuut de dag aan het doornemen en ga je ieder geluidje van je kind uitleggen. :+ . Niet dat jij dat doet trouwens, maar ik betrap mezelf erop en dat ik mezelf moet afremmen daarin. Loslaten, loslaten. :P .

Mijn vriend kan overigens echt zo heel oprecht zeggen: 'Ik weet wel dat alle ouders hun kind bijzonder vinden, maar die van ons is gewoon echt heeeeel bijzonder'. :D .

Dat van die hoofdpijn herken ik ook wel. Ik moet sowieso zo goed opletten dat ik genoeg drink en eet nu bij die borstvoeding. Ik eet me drie slagen in de rondte maar moet toch opletten dat ik niet teveel afval en heb echt continu dorst!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_140139819
Dit weer! O+

Ik vind het ook een lief verhaal KP. En wat een goed schema zeg!

Hier sloeg de vermoeidheid toe bij m'n vriend. Hij ging koken, dus hij zette vast de oven op voorverwarmen. Hoor ik even later een boel gescheld, blijkt de sterilisator met allebei de flessen er nog in te staan :') Gelukkig is alleen de sterilisator gesneuveld :)

Ik durf anderen nog niet te laten oppassen :@ Hij wordt toch echt het snelste stil bij ons en ik kan het ook niet helpen om hem weer over te pakken van iemand als ik vind dat hij te lang huilt. En hij slaapt al zo moeilijk, krijgen anderen hem dan ook in slaap?

[ Bericht 2% gewijzigd door Dot. op 19-05-2014 19:40:47 ]
pi_140149579
Ja dit weer is heerlijk! M. heeft de hele dag alleen een romper aan gehad. Lief zo met die spekbeentjes.

Wat kan jouw M. al veel Mabawa! _O_ En tandjes.. wow! Hoe gaat dat met voeden? Mijnes kan dan nog niet zoveel, maar ze drinkt wel uit een (borrel)glaasje. O+ Super schattig met de handjes eromheen gevouwen en ze slikte zelfs iets door en vervolgens verdween meer dan de helft in haar slab. :') !

oh Dot, oppassen is toch geen must? Als je het niet wil dan niet, toch? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Limone op 19-05-2014 22:24:28 (niet! Niet! Niet!) ]
pi_140157477
Dat vind ik ook zo heerlijk aan dit weer ja, die blote voetjes en beentjes!

Ja hij gaat veel te snel! Ik voel af en toe iets prikkends tijdens de bv, die dingen zijn scherp zeg! Ben benieuwd hoe het is als ze helemaal door zijn.
Ah ik zie het drinken al helemaal voor me met die bolle handjes, leuk zeg O+

Als ik eraan denk zal ik later wat foto's uploaden, ook van etende M!

Komt vanzelf hoor Dot dat oppassen en zo niet dan niet. Hier was de eerste keer toen M precies 3 maanden was.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 06:54:30 #13
30252 Soempie
Procreating
pi_140157749
Elke keer als ik hier aan het lezen ben denk ik dingen als: M. van Mabawa, eten? TIJGEREN? Nee toch, hij is er nog maar net! :o O+ Zelfs bij de jongsten vind ik het hard gaan.

Mijn pasgeboren (je echt, ze is niet al bijna een half jaar }:| ) baby wordt ook al zo groot. Ze leek wel een reus naast twee andere kindjes dit weekend. Dan is het veel leuker als m'n peuter er weer naast staat. :+

Verder is ze druk aan het rollen en met haar voetjes aan het spelen. Dat laatste ziet er zo schattig uit. O+ En ze herkent nu overduidelijk de omgeving en mensen. Bij mensen die ze nog niet (zo goed) kent trekt ze een enorme pruillip en dan zie je haar zoeken naar een van ons. Als haar broertje in beeld komt lacht ze het hardst. O+ O+ O+ O+

Op de dagen dat we thuis zijn heeft ze zelf een mooi ritme. Als we ergens anders zijn is ze langer wakker en dan volg ik haar -soms heel subtiele- signalen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Soempie op 20-05-2014 07:00:10 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_140158665
Wat lief Soempie, die liefde voor haar grote broer! O+
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:14:44 #15
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140159306
Wat trekken jullie de baby aan als je gaat wandelen?

Ze zit in de buggy met de kap omhoog, maar ik kan tijdens het wandelen niet helemaal voorkomen dat ze af en toe wat zon meepakt. Zeker haar beentjes komen wel met regelmaat in de zon.
Ik smeer voor vertrek met factor 50 en ze heeft een lange mouw romper, broek en sokjes aan. Maar ik vind het er altijd wat sneu uitzien, die lange kleertjes. Iedereen lekker zomers gekleed en mijn baby heeft lange mouwen en sokken aan :P

Kleed ik haar te overdreven? Wat doen jullie?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:17:00 #16
30252 Soempie
Procreating
pi_140159333
Ja, en de liefde andersom. O+ Hij is zo zorgzaam voor z'n zusje.

'Wat is er dan meisje? Heb je honger?'
'Zachtjes mama, anders wordt Juja wakker.'
'Deze wil Juja wel hebben. Kijk Juja, Nijntje!'
'Even een verhaaltje voorlezen aan Juja.'
'Ohh, meisje, moet je huilen, we zijn er bijna.' (in de auto).

En gewoon gekkigheid uithalen samen. Kiekeboe spelen, 'plllrtttt' naar elkaar doen (met heel veel spuug), enz.

Het is zo leuk om die twee samen te zien. O+

En soms is een klein zusje wat minder leuk (onderste foto). :+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_140159395
Soempie wat heerlijk dat ze helemaal fan is van haar grote broer. O+
En heerlijk dat de liefde wederzijds is hè! Ik kan zo genieten van L die met haar broertjes speelt. En ook hier uitspraken als: "mama, waar zijn mijn jongens?" "stil maar lieve jongen, je krijgt zo een flesje", gevolgd door "mamaaaa, mijn broer heeft honger, je moet even een flesje maken." :') O+

Ik heb een T die niet helemaal lekker in zijn vel zit. Hij heeft al 2 keer gespuugd vanmorgen. Eerst de hele bank onder en later de hele box. -O- Hij hoest ook een beetje en daardoor verslikt hij zich telkens. ;( Ik hoop maar dat hij niet blijft spugen, want met dit weer is goed drinken wel belangrijk.

Sylver, mijn jongens liggen nog wel in de wandelwagenbak, maar ze lagen gisteren wel in een rompertje zonder mouw, t-shirt en korte broek. Nouja, zoals de foto die ik gisteren postte eigenlijk. Ik had voor de zekerheid badstoffen badcapes meegenomen voor als het te koud zou zijn, maar telkens als ik voelde waren zelfs de handjes en beentjes helemaal warm. Ik had ze ook ingesmeerd en inderdaad de voetjes lagen af en toe in de zon, maar met factor 50 op kan eventjes in de zon geen kwaad hoor.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:21:30 #18
30252 Soempie
Procreating
pi_140159410
Hier luchtige kleertjes (wel blote armen en blote beentjes, of van die heel dunne broeken. Maar die van mij is misschien wat ouder), een hoedje, factor 50 en zoveel mogelijk schaduw. Bij M. had ik zo'n parasol voor de wandelwagen. Bij J. gebruik ik de wandelwagen niet.
pi_140159678
Is mijn kind dan zo warmbloedig? Bij deze temperaturen draagt hij alleen een romper, vorige zomer ook al. Ik vind die hitte echt sneu, hij stikt de moord zowat. Imo is dat dus wel wat veel Sylver :)
pi_140159684
Aaaw! Die foto linksonder! O+

M. had gister in de draagzak een romper met lange mouwen en een jurkje aan. Haar blote beentjes en voetjes had ik ingesmeerd. En ze had een hoedje op. Verder zo veel mogelijk in de schaduw gelopen. Maar af en toe een zonnestraaltje meepakken is geen drama. :)
pi_140159694
Gisteren in de draagdoek had I. korte mouwtjes aan, een lang maar dun broekje en witte sokjes. Omdat ik, ook al smeer ik dan wel met factor 50, toch wat bang ben voor verbranding. En verder een wit zonnehoedje. Die beentjes die uit de draagdoek bungelen kunnen behoorlijk wat zon vangen.

In de wagen is dat misschien weer anders.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_140159795
Hier ook draagdoek, of fietsstoel. Factor 50, zonnehoedje, en schaduw. Ook ik denk dat een beetje zon geen drama is mits ingesmeerd. Maar ik heb makkelijk praten want mijned is Heel Groot al ;(
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:40:46 #23
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140159811
Ik doe wel korte kleding aan maar smeer veel met factor 50 en zorg in ieder geval dat er altijd een mutsje op het hoofd zit.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_140159906
Sylver, Ellie zit er net zo bij als de jouwe - mijn man is er heilig van overtuigd dat zon echt de Grote Boosdoener is. Maar met factor 50 kan een beetje zon geen kwaad :*.
Wel weigert ze hier een hoedje en zijn we wel voorzichtig want rood haar en dus Hollands wit, maar ze zal toch ook een heel klein beetje verdraagzaamheid moeten opbouwen. Doseren en smeren, dus.

Verder ben ik niet bijgelezen, want we zijn weer terug van een weekendje weg met m'n ouders, was heerlijk. Helaas is Ellie een enorme pieper met tandjes (;)) en komt nr 2 eraan, dus slapen kon beter... Maar het was wel heerlijk.
En ze vierde de thuiskomst gisteren door echt te gaan kruipen, zich op te trekken aan de bank, erlangs te stappen en vanaf de bank met voeten eerst nasr beneden te glijden. Echt, dat kind gaat zo hard! :D
Home is where the O+ is...
pi_140159921
Overigens heb ik zelf ook gewoon een lange broek aan, want ik ben niet zo'n zonaanbidder en verder ook een koukleum (het was even over tijdens de zwangerschap, maar ik ben weer de ouwe wat dat betreft.).
pi_140160158
M had gister een mouwloze romper en lange dunne broek aan. Hij zat in de draagdoek.
Thuis vaak alleen nog maar de romper.

Oh gosh Soempie nu moet ik ook een zusje voor mijn jongen!! Smelt! Dat is zo schattig.
En indd onze kinderen zijn pasgeborenen echt niet bijna een half jaar :{w

SPOILER: mijn pasgeboreneSpam!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mabawa. op 20-05-2014 10:01:39 ]
pi_140160417
Aaw Koning M.! Vond hij het lekker, die wortels? En die putjes in zijn handjes :9 Ik vind dit zo'n leuke leeftijd hè ;) :D
pi_140160434
Mabawa wat een jongetje O+
pi_140160465
Jaloersmakende wimpers heeft hij trouwens! Daar heb ik een wimperkruller voor nodig ;)
pi_140160499
Ja, hij werkte het uiteraard wel naar buiten maar wilde wel meer en meer. Zaterdag komkommer gegeten en gisteren ging het al een stuk beter met de wortels. Ook trof ik komkommer in zijn luier aan :Y)

Hihi ja die handjes O+ Hij is verder niet echt een boelie dus hij heeft niet van die heerlijk bolle beentjes, maar die handjes...
pi_140160512
Ja achterlijk lang he LE! Ik ben jaloers!
pi_140160685
Mooie M O+

Nog wat vakantiefoto's:
Met papa en opa'

Op mama's nek:

Eendjes kijken en geitjes aaien:

Op de waterfiets!

Midgetgolfen :D
  dinsdag 20 mei 2014 @ 10:22:29 #33
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140160789
R. heeft hooikoorts -O-

Cwen O+ je hebt een prachtig gezin! en kruipen *O*
Mabawa O+ hij lijkt zelfs al in een week enorm gegroeid :D :o
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 10:47:13 #34
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140161399
He gats moppert!

Cwen O+ dat ziet eruit als een heerlijke vakantie!

M. Met je mooie Bambi-ogen O+ Wat wordt ie groooot!

Na een avond spoken, maar daarna compleeeet k-o gaan, heb ik m'n madame al 2 x op mijn verzoek gevoed vanochtend. Mn tetten ontploften zowat en met dit weer vind ik het extra belangrijk dat ze goed drinkt.

Verder doen we t vandaag lekker rustig aan want gisteren was t een Beetje too much. Wel hebben we om half 5 intake bij het kdv :X spannend!
  dinsdag 20 mei 2014 @ 12:12:43 #35
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140163939
Cwen, ik denk ook dat de zon de Grote Boosdoener is :P Hoewel ik dit weer heerlijk vind, ben ik met Nora wel extra voorzichtig. Er wordt nu zoveel gewaarschuwd voor baby's onder een jaar: uit de zon houden, smeren met factor 50 etc. En dat de de UV-stralen heul niet zo gezond zijn :{

Nora is nu 10 maanden, dus niet meer zo mini, maar ik vind het toch wat spannend. Maar ze is ook nogal warmbloedig, dus ben idd wel een beetje bang dat ik haar te warm kleed.
Het broekje is wel echt een dun broekje, overigens - geen spijkerbroek oid ;)

Misschien toch maar een korte mouw romper, maar wel een dun broekje.

Soempie wat een leuke foto's! O+

En wat gaat snEllie hard, Cwen! Goed hoor ^O^ Wel sneu van de doorkomende tandjes, hopelijk zijn ze er snel.

Verder niet echt bijgelezen, want druk druk! Snel even zorgen dat hier alles gedaan is zodat we straks weer lekker naar buiten kunnen - weer eens een bezoekje brengen aan de kinderboerderij :)
  dinsdag 20 mei 2014 @ 12:14:19 #36
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140163978
Oh! Ik druk op enter en er zijn ineens leuke foto's van snEllie met familie! O+
Er was nog een pagina :@

En verstopt onder een spoiler de hele kleine M. van Mabawa O+

Foto's zijn tof! Ik vind het altijd zo leuk om jullie kindjes te zien :Y

[ Bericht 21% gewijzigd door Sylver_ op 20-05-2014 12:25:15 ]
pi_140165321
Wat een leuke foto's allemaal! Knappe M. Met z'n mooie wimpers en snEllie op vakantie en het heerlijke duo van Soempie O+ Als ik die foto's zie wil ik echt ook een tweede *;

Ik heb Stip gisteren en vandaag eigenlijk alleen in een romper gehad. Idd goed ingesmeerd en buiten een hoedje op en in de doek nog hele dunne kniekousen. Vannacht had hij het heel moeilijk en ik denk dat we net hebben gezien waarom. Een poepluier met een heuse drol ;( We zijn sinds zondag nu over op Forte voeding, dus ik denk dat het daaraan ligt, want hij plast nog heel goed. Ik ga zo wegen op het cb, dan zal ik even vragen of we hem nog kunnen helpen met poepen. Extra water erbij doen we namelijk al.
pi_140165646
Hè shit (no pun intended) Dot. Hopelijk was dit gewoon de overstap-naar-forte-en-daaraan-wennen-drol en was dit eenmalig. En anders heeft het cb vast wel tips.

Succes vanmiddag bij het KDV KP!
  dinsdag 20 mei 2014 @ 13:18:15 #39
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140165718
Waarom zijn jullie over gegaan op forte?
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_140165924
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 13:18 schreef Moppert het volgende:
Waarom zijn jullie over gegaan op forte?
Op advies van het cb, dat zou wat zwaarder op de maag liggen waardoor hij wat minder zou spugen, omdat de jbpm niets deed en omdat hij ook zo vaak wil drinken. En hij spuugt idd nauwelijks meer, maar dat kan ook komen door de Nexium misschien?

Oh veel succes vanmiddag KP!
  dinsdag 20 mei 2014 @ 13:36:29 #41
30252 Soempie
Procreating
pi_140166261
Ahh, M. van Mabawa. Lekker aan het ontdekken, smeren met wortel. :Y) En die foto in het gras. O+ Hij kan al vroeg zo zitten joh.

Cwen, wat een leuk, vrolijk meisje heb je op je schouders! Mooie haarkleur ook. O+ Met de donkere haren van jou en je man kon het wat haarkleur betreft natuurlijk best alle kanten op.

Ik krijg langzaam wat meer tijd om hier bij te lezen. Heel leuk om de foto's te zien en af en toe wat verhalen mee te pikken.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 13:45:20 #42
30252 Soempie
Procreating
pi_140166541
Och Dot., wat een narigheid toch steeds. Zo sneu voor Stip.

Hier hadden we met onze oudste krampen en het niet kunnen poepen (dagen en dagen). Nadat water toevoegen niet werkte en wat stimuleren ook niet (wrijven, tempen), kregen we het advies om een heel klein beetje olie bij z'n drinken te doen (nog geen theelepel). Een aantal uur later zat de poep zelfs tegen de kledingkast en de muur (en die stonden toch zeker 2 meter van de commode). :X
Maargoed, kijk even wat het cb zegt. Ik weet dat ze olie niet zomaar aanraden.
pi_140166590
Oh my, Soemp. :') :X :9
pi_140166608
Of Lactulose dat mag ook bij zuigelingen.
pi_140166793
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 13:45 schreef Soempie het volgende:
Och Dot., wat een narigheid toch steeds. Zo sneu voor Stip.

Hier hadden we met onze oudste krampen en het niet kunnen poepen (dagen en dagen). Nadat water toevoegen niet werkte en wat stimuleren ook niet (wrijven, tempen), kregen we het advies om een heel klein beetje olie bij z'n drinken te doen (nog geen theelepel). Een aantal uur later zat de poep zelfs tegen de kledingkast en de muur (en die stonden toch zeker 2 meter van de commode). :X
Maargoed, kijk even wat het cb zegt. Ik weet dat ze olie niet zomaar aanraden.
:D :X

De huisarts zei idd ook al een paar druppels olie.

Maar hij is verder best vrolijk moet ik zeggen :) Hij is vanochtend met me mee onder de douche geweest O+
  dinsdag 20 mei 2014 @ 14:07:43 #46
30252 Soempie
Procreating
pi_140167226
En anders:

dinsdag 20 mei 2014 @ 14:46:44 #47
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_140168383
Zo, jullie gaan weer hard dames! :o

Hier heeft ons dametje haar eerste prikken gehad vanmorgen.
Mijn hemel, dat gillen ging door merg en been! :'(
We hebben een verwijzing voor de fysio te pakken, vanwege een voorkeurshouding op rechts.

Mevrouw is verder goed gegroeid!
3905 gram en 54.7cm lang :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_140170189
Spannend Kim!

Soemp, je ziet het nu niet meer door 't grijs, maar mijn vader heeft rood haar O+. We gokken dus dat het daar vandaan komt. Hun oogkleur is trouwens ook vrijwel gelijk :).

Rijst, zo sneu. Hopelijk helpt de fysio goed!

Hier een ideale oplossing gevonden voor eten tijdens de warmte: baby-tzadziki! Gewoon dikke yoghurt met geraspte komkommer, lekker dat ze het vindt :D.
pi_140172246
Die eerste prikken, Rijst. Zo gemeen ook dat het er twee zijn. En ik vond vooral dat koppie zo aandoenlijk. Dat ging van :D naar :'( in een seconde tijd.

Cwen, erg leuk die foto's. Zo'n heerlijk vrolijk ding. Ik herken wel iets in haar uitdrukking.

En Mabawa. Hij is zo geweldig om naar te kijken!

Hier nog maar eentje van I. die in de paleistuinen in DH prinsesheerlijk op koninklijk gras lag. :+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 17:36:34 #50
30252 Soempie
Procreating
pi_140173175
Oh, je meisje Franny. O+ Smelt

Cwen, oja, ik zie het nu in z'n baard/ snor nog wel. :Y
  dinsdag 20 mei 2014 @ 18:23:37 #51
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_140174500
Ze was idd heel vrolijk, en ze ging van een glimlach, naar pruillip naar een ijselijke harde hoge gil :'(

We zijn bijna 7 uur na de prikken, ze heeft er 4 van geslapen, en ze heeft een half uurtje geleden haar voeding gehad! Inmiddels slaapt ze weer.. :z
Ik heb haar getempt voor het voeden en ze had 37.2, dus nog netjes! :)
pi_140175372
Oh die prikken ;( Heeft ze er verder geen last van rijst?

Hier net lekker gegeten met een brabbelend ventje in z'n luier. Ik haalde hem uit de Maxi Cosi en hij was weer helemaal oververhit. Hij lijkt op mij O+ :')

I. Heeft het zo te zien wel erg naar d'r zin buiten :)

En meneer heeft z'n rare poepluier weer ingehaald met net een hele grote gewone :) En hij is 5310 gram :o en hij wordt net heel verdrietig wakker, dus vriend is nu bij hem, maar zo te horen is hij echt heel overstuur ;(
pi_140176382
Cwen, wat een mooi meisje :)

Mabawa, shiiiit, wat is hij al groot!! :o En wat een lekker ding O+
  dinsdag 20 mei 2014 @ 19:33:01 #54
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140177324
Ik heb DE oplossing voor beker problemen *O*

http://www.bol.com/nl/p/b(...)rs/9200000011464296/
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_140178310
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:33 schreef Moppert het volgende:
Ik heb DE oplossing voor beker problemen *O*

http://www.bol.com/nl/p/b(...)rs/9200000011464296/
Met 4 maanden al te gebruiken? Dat is al over 2 maanden! :o

Dat eerste jaar gaat echt zo hard met alles wat ze leren en hoe snel ze groeien ;(

Trouwens, bij Bol zijn nu de maandboxen Pampers in de aanbieding :)
  dinsdag 20 mei 2014 @ 20:29:05 #56
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140180216
Awwwh! I. van Franny O+

Prikjes voor Rijstemini ;( Gelukkig dat het goed lijkt te gaan nu.

Stipje wordt al groot, bijna 5,5 kg! Was hij nog goed te troosten net? Zo sneu als ze zo heel erg overstuur zijn.

Hippe beker, Moppert!

Ik ben vorige week maar eens begonnen met het oefenen met een gewone beker. Ze is dol op yoghurt, dus na het avondeten heb ik haar yoghurt in een beker gedaan. Na 2 keer had ze het door *O*
Uit een bekertje drinken is nu helemaal hip! Zodra ze iets ziet dat maar enigszins lijkt op een beker gaat ze doen alsof ze er uit drinkt: stapelbekers, vierkante holle duplo blok, doppen.
In bad heeft ze ook een beker (zonder handvatten) om te oefenen, nu drinkt ze 's avonds het halve bad leeg :P

Plaatje bij het praatje:
SPOILER
En Nora heeft vandaag een koe en 2 geiten geaaid op de kinderboerderij O+

[ Bericht 5% gewijzigd door Sylver_ op 20-05-2014 20:35:21 ]
  dinsdag 20 mei 2014 @ 21:12:06 #57
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_140182279
Ze slaapt behoorlijk wat af vandaag!
Normaal is ze na een voeding een goed uurtje wakker, maar ze viel na haar voeding na 15 minuten al als een blok in slaap! :o verder is ze wat jammerig en geeft ze soms een flinke gil in der slaap!

Thanks voor de tip Moppert, ik heb gelijk een voorraad luiers ingeslagen! :)
pi_140183988
Jullie zijn lief. Ik ben ook zo verliefd op mijn jongetje! O+

Snellie O+ Met haar mooie kapsel en net zo mooie haarkleur! Geslaagde vakantie zo te zien!

Ik zag I van Franny. Wat een dotje!

En Nora, wat lijkt ze groot zo met die beker!

:* Voor rijstje.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 22:07:49 #59
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140185140
Ahw, arme stip! Is ie nog snel rustig geworden dot?

Sylver O+

Rijst, sneu he? Prikjes zijn stom. :* voor jullie.

Moppert wat een handige beker! Die fase 2 lijkt me ook handig!

Kdv update: het is nog steeds een fijne plek en Fenne is geplaatst op de groep met de leuke leidster die ons heeft rondgeleid, maar dat wordt niet haar vaste begeleidster. Met de vaste heb ik wat minder een klik, maar dat is nergens op gebaseerd want ze wil echt alles doen om het zo leuk en veilig mogelijk te maken voor F. Ook qua reflux en voorkeur is alles genoteerd en hoe wij er mee omgaan is leidend. Ik ben heel benieuwd. Zie er nog steeds wel erg tegenop, had gehoopt dat dit bezoek dat minder zou maken, maar het maakt het juist echter. Duh. Logisch ook wel. Maar ja. Wat moet, dat moet. Zodra ik merk dat het met minimeisje gewoon goed blijft gaan, zal ik wel rustiger worden. Nu zie ik alleen maar een baby met een afgeplatte schedel die heul verdrietig aan het huilen is en in d'r bed bijna in d'r eigen spuug stikt omdat ze niet naast mama ligt. Maar verder ben ik niet psycho :+
  dinsdag 20 mei 2014 @ 22:52:51 #60
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_140187699
Ze kwam voor een voeding en ze had 38.2.. Ze heeft een fles van 150cc op!

Verder lekker alert en drinken zit ook wel goed! Ik heb der zonder zetpil weer in der bedje gelegd.. :)
  woensdag 21 mei 2014 @ 05:03:57 #61
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_140194012
Ik zag foto's! O+

--

:* voor de mini's van Rijst en Dot.

--

L-E (en KP), ik weet niet of je het leest, maar ik wilde even zeggen dat ik heel veel gehad heb aan je post over de 'normaal' van je baby. Ik lig nu de derde voeding van deze nacht te doen en het is goed zo. Nee, M.aud slaapt niet door. Al ruim 5 maanden alleen maar gebroken nachten hebben is rete vermoeiend en ik ben blij dat ik, ondanks dat de reden er voor echt ruk is, nog niet werk, maar dit is wat mijn M.aud nodig heeft. Ik geniet nu weer meer van de nachtvoedingen en heb het omgeturnd naar een extra knuffelmoment. Als ze om een voeding komt kijk ik niet meer op de klok om te zien of ik eigenlijk überhaupt geslapen heb in de tussentijd. En nee, M.aud is niet minder leuk omdat ze nog niet doorslaapt. M.aud is geweldig, op welk moment ook. Ik genoot me al kapot en dat blijft. Het is goed zo. Dit is M.aud.

[ Bericht 1% gewijzigd door ProjSkippy op 21-05-2014 05:19:52 ]
pi_140194074
Wat heerlijk dat je die knop om hebt kunnen zetten, proj! Vind ik wel heel leuk aan Fok; een post maakt het verschil.

Hier ook alles prima. Daarom post ik ook niet zo veel. Ik werk me een slag in de rondte omdat ml thuis zit. Daardoor zie ik mini en de andere meisjes weinig.
:{ Maar het is voor goed doel dus volhouden maar.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  woensdag 21 mei 2014 @ 07:43:22 #63
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140194392
Skips O+
  woensdag 21 mei 2014 @ 07:57:21 #64
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140194507
Skips :* O+ Klinkt als een goede ontwikkeling. En M. is perfect zoals ze is!

FloBo, nog geen uitzicht op werk voor je man? Sterke vrouw :*

T. is gisteren voor het eerst uit logeren geweest, was allemaal prima gegaan ^O^
  woensdag 21 mei 2014 @ 08:00:49 #65
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140194531
Oh Jaa! Dat was ik vergeten! Fijn dat het goed gegaan is. Was het voor jullie ook fijn?
  woensdag 21 mei 2014 @ 08:15:27 #66
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140194650
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 08:00 schreef Kimpossible het volgende:
Oh Jaa! Dat was ik vergeten! Fijn dat het goed gegaan is. Was het voor jullie ook fijn?
Ja prima eigenlijk :) Scheelt dat het niet was zodat we een avondje uit konden oid.
pi_140194885
Skips, wat een liefde spreekt er uit je post! En wat heerlijk voor Maud dat haar moeder haar zo goed aanvoelt O+

Fijn dat het logeren goed is gegaan Gotc!

Hopelijk voelt rijstemeisje zich vandaag weer wat beter :)

En fijn dat het kdv nog steeds fijn is KP, maar ik snap dat het erg dubbel is.

Stip was gisteren nog wel even overstuur. Drinken hielp even, maar niet heel lang, dus toen maar gewoon gaan knuffelwandelen met hem uiteindelijk werd hij rustig toen hij met z'n buik op m'n arm lag en er wat spuug uit kwam en daarna was hij weer heel vrolijk en lag hij brabbelend bij ons *)

We hebben nu voor de tweede keer een stroomstoring en hij had zoveel honger vanochtend dat we hem de fles koud hebben aangeboden ipv au bain marie op te warmen. Kan dat kwaad? Hij dronk hem zonder problemen.

En ons huis ziet eruit alsof er een bom is ontploft en vanmiddag komt er iemand van dezelfde organisatie als het cb met een dienst waarbij ze nieuwe moeders in contact brengen met andere moeders die al eerder een kindje hebben gekregen. Soort live Fok ;)
pi_140195184
Skippy wat een lieve post. Fijn dat je de knop om hebt kunnen zetten, dat is voor jezelf ook alleen maar prettiger. En ooit slaapt ze door, echt. :*

Gotc heel fijn dat het logeren goed is gegaan. Volgende keer gaat het voor jullie zelf vast alweer beter. :*

Rijst, je arme meisje. Hopelijk voelt ze zich snel weer beter.

Flowbo :* hopelijk vind je man snel werk waardoor jij een stapje terug kunt doen.

Dot, volgens mij kan een koude fles geen kwaad hoor. Fijn dat hij ook koude flessen lust. Hier ish et echt kokhalzen geblazen als de fles lauw is geworden. Succes met je huis. ;)

Ik ben alleen maar aan het genieten. Ik heb daarom ook niet zoveel te melden, want alles gaat gewoon ontzettend goed. Zelfs het warme weer heeft geen invloed op de gemoedstoestand van mijn mannen. Of nouja, ze worden er volgens mij alleen maar vrolijker van. Ik heb ook de oplossing gevonden tegen krampjes, ik ga 's avonds na het eten gewoon 1,5-2 uur met ze wandelen en dan hebben ze nergens last van. Fijn voor de jongens omdat ze geen last hebben en tegelijkertijd goed voor mijn conditie. :)

Vanmorgen hadden ze samen hongerrrr, dus ik heb ze een keer tegelijk gevoed. Het was eigenlijk best gezellig en minder afstandelijk dan ik altijd dacht. Als ik straks 2 ochtenden per week de deur uit moet om half 8 zie ik tegelijk voeden misschien nog wel als optie om de ochtendspits wat te verlichten.

Na de fles lagen die twee alleen maar naar me te lachen, ze zijn zo leuk. O+ O+
pi_140196374
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 05:03 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik zag foto's! O+

--

:* voor de mini's van Rijst en Dot.

--

L-E (en KP), ik weet niet of je het leest, maar ik wilde even zeggen dat ik heel veel gehad heb aan je post over de 'normaal' van je baby. Ik lig nu de derde voeding van deze nacht te doen en het is goed zo. Nee, M.aud slaapt niet door. Al ruim 5 maanden alleen maar gebroken nachten hebben is rete vermoeiend en ik ben blij dat ik, ondanks dat de reden er voor echt ruk is, nog niet werk, maar dit is wat mijn M.aud nodig heeft. Ik geniet nu weer meer van de nachtvoedingen en heb het omgeturnd naar een extra knuffelmoment. Als ze om een voeding komt kijk ik niet meer op de klok om te zien of ik eigenlijk überhaupt geslapen heb in de tussentijd. En nee, M.aud is niet minder leuk omdat ze nog niet doorslaapt. M.aud is geweldig, op welk moment ook. Ik genoot me al kapot en dat blijft. Het is goed zo. Dit is M.aud.
Snif, ik raak er helemaal emo van! O+ Maar dat is exact hoe wij er ook in staan, fijn dat je daar iets aan had! M.aud roels, sowieso O+
pi_140196646
Oh, wat een prachtige foto, nikki!

En wat zijn jullie lief. Voel me gelijk gesterkt. O+ :*
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_140197008
Nikki wat een heerijke foto van 2 tevreden jongens!

Skips wat fijn dat je zo de knop om hebt kunnen zetten. Lijkt me heel moeilijk!

Kaylee vond half 5 vandaag een mooie tijd om op te staan. Jammer dat ik pas om half 12 uit mn werk kwam en weinig heb geslapen door het rotweer, maar hey mn kind is vrolijk dus ik ook!
  woensdag 21 mei 2014 @ 10:51:31 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140197519
Skips, daar gaat het om toch, dat het gaat zoals jullie je prettig voelen :).

Nikki wat een lieve foto O+.

S sliep gisteren al om 20.30 uur, we hadden voor het eerst een avondje echt met z'n tweetjes :o :D O+.
KuikenGuppy
  woensdag 21 mei 2014 @ 10:52:28 #73
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_140197544
O+.

Weet je, op een gegeven moment wordt het ook gewoon iets negatiefs. Als mensen vragen: "Hoe gaat het met M.aud, slaapt ze al door?", dan is het als of het hoe het met M. gaat samenhangt met of ze al doorslaapt. Of op een feestje zijn en dat er dan iemand heel enthousiast komt melden: "de baby aan de andere kant van de kamer slaapt wél door, vanaf 4 weken al!". Ja, dat is fijn voor die ouders en ja, ik hoop dat voor ons ook eens, maar nu is het gewoon nog niet zo. Of de allom bekende: "Wij lieten xxx 's nachts huilen. Na twee keer kwam hij/zij niet meer voor een nachtvoeding."

En natuurlijk hebben we wel van alles geprobeerd: warmer in d'r kamertje, koeler in d'r kamertje, een dikke slaapzak, een dunne slaapzak, geen slaapzak, een droomvoeding, wel sokken, geen sokken, borstvoeding voor het slapen gaan, een fles kv (standaard 1 Friso) voor het slapen gaan, het nog wat donkerder maken in haar kamertje voor zo ver mogelijk, het juist wat lichter maken, het hoofdeinde naar de andere kant verplaatsen, ik breng haar naar bed, Kix brengt haar naar bed, een knuffeltje er bij, geen knuffeltje er bij. Ik heb hier vorige week gevraagd of mensen wisten hoe het met zo'n 'laatste fles-voor-de-nacht-voeding' zit, maar ik kan me nu eigenlijk niet meer voorstellen dat ik dat écht gevraagd heb. Ik ga M. niet kunstmatig proberen te laten doorslapen.

Er wordt (onbedoeld) zo veel druk op dat doorslapen gelegd dat je er uiteindelijk zelf ook in mee gaat, helemaal op de momenten dat je com-pleet op bent. Maar er is niets mis met mijn M. M. is super vrolijk, (schater)lacht de hele dag en vindt het heerlijk om buiten te zijn. Ze is verliefd op Kix, heeft onwijs veel praatjes en is al-tijd in beweging. Ze ontwikkelt zich super goed en dat is veel belangrijker, dat doorslapen komt dan nog wel eens. Ooit.

[ Bericht 0% gewijzigd door ProjSkippy op 21-05-2014 11:01:22 ]
  woensdag 21 mei 2014 @ 10:53:21 #74
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_140197570
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:02 schreef L-E het volgende:

[..]

Snif, ik raak er helemaal emo van! O+ Maar dat is exact hoe wij er ook in staan, fijn dat je daar iets aan had! M.aud roels, sowieso O+
Even een extra hartje hoor.

O+.

Edit: ik lees nu jullie reacties nog een keer, jullie krijgen natuurlijk ook allemaal een extra hartje (maar L-E was samen met KP de aanstichtster van dit alles).

O+

[ Bericht 13% gewijzigd door ProjSkippy op 21-05-2014 10:58:43 ]
  woensdag 21 mei 2014 @ 10:56:59 #75
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_140197677
Hihi, Nikki, wat een leuke foto! En wat is jouw favo kleur eigenlijk? :+

--

GotC, wat fijn dat het goed ging!

--

Hihi, fijn kan dat zijn hè Burdie, weer eens een avondje met z'n tweetjes.

--

Kus voor Flobo :*.
pi_140199337
quote:
17s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:56 schreef ProjSkippy het volgende:
Hihi, Nikki, wat een leuke foto! En wat is jouw favo kleur eigenlijk? :+
Vandaag is dat roze ja. :+

En over doorslapen. Het is ook vaak de eerste vraag die mensen stellen. "Slaapt ie al door?" En dat je dan het idee hebt dat je je kind moet verdedigen omdat hij/zij niet doorslaapt. De hele doos met tips en trucs om je kindje wel door te laten slapen wordt dan nog even verteld, want ja dan gaat het echt wel lukken. Kindjes doen het gewoon wel of niet en elk kindje doet dat op zijn eigen moment. Voor nu heeft jullie M jullie gewoon nog even nodig 's nachts. Al kan ik me ook voorstellen dat je af en toe gebroken bent door slaap tekort en dat is natuurlijk wel gewoon heel rot. :*
  woensdag 21 mei 2014 @ 11:59:41 #77
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140199470
Wat een leuke foto Nikki! O+ O+
pi_140199711
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:55 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Vandaag is dat roze ja. :+

En over doorslapen. Het is ook vaak de eerste vraag die mensen stellen. "Slaapt ie al door?" En dat je dan het idee hebt dat je je kind moet verdedigen omdat hij/zij niet doorslaapt. De hele doos met tips en trucs om je kindje wel door te laten slapen wordt dan nog even verteld, want ja dan gaat het echt wel lukken. Kindjes doen het gewoon wel of niet en elk kindje doet dat op zijn eigen moment. Voor nu heeft jullie M jullie gewoon nog even nodig 's nachts. Al kan ik me ook voorstellen dat je af en toe gebroken bent door slaap tekort en dat is natuurlijk wel gewoon heel rot. :*
+1

Stip heeft een lange slaap vanaf 9 uur oid en dus lig ik ook rond 9 uur in bed om mee te slapen. Vannacht kwam hij pas weer om half 3, maar ik zat al om half 2 wakker in bed met de fles naast me :') overdag slaapt hij echt heel kort, maar zolang hij vrolijk is is het prima :)

We hebben nog steeds geen stroom :{ En ik had natuurlijk net de vriezer volgegooid.... Gelukkig koken we op gas, dus ik kan iig de flessen afwassen en als ik snel ben ook een warme fles maken.
pi_140200034
quote:
17s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:52 schreef ProjSkippy het volgende:
O+.

Weet je, op een gegeven moment wordt het ook gewoon iets negatiefs. Als mensen vragen: "Hoe gaat het met M.aud, slaapt ze al door?", dan is het als of het hoe het met M. gaat samenhangt met of ze al doorslaapt. Of op een feestje zijn en dat er dan iemand heel enthousiast komt melden: "de baby aan de andere kant van de kamer slaapt wél door, vanaf 4 weken al!". Ja, dat is fijn voor die ouders en ja, ik hoop dat voor ons ook eens, maar nu is het gewoon nog niet zo. Of de allom bekende: "Wij lieten xxx 's nachts huilen. Na twee keer kwam hij/zij niet meer voor een nachtvoeding."

En natuurlijk hebben we wel van alles geprobeerd: warmer in d'r kamertje, koeler in d'r kamertje, een dikke slaapzak, een dunne slaapzak, geen slaapzak, een droomvoeding, wel sokken, geen sokken, borstvoeding voor het slapen gaan, een fles kv (standaard 1 Friso) voor het slapen gaan, het nog wat donkerder maken in haar kamertje voor zo ver mogelijk, het juist wat lichter maken, het hoofdeinde naar de andere kant verplaatsen, ik breng haar naar bed, Kix brengt haar naar bed, een knuffeltje er bij, geen knuffeltje er bij. Ik heb hier vorige week gevraagd of mensen wisten hoe het met zo'n 'laatste fles-voor-de-nacht-voeding' zit, maar ik kan me nu eigenlijk niet meer voorstellen dat ik dat écht gevraagd heb. Ik ga M. niet kunstmatig proberen te laten doorslapen.

Er wordt (onbedoeld) zo veel druk op dat doorslapen gelegd dat je er uiteindelijk zelf ook in mee gaat, helemaal op de momenten dat je com-pleet op bent. Maar er is niets mis met mijn M. M. is super vrolijk, (schater)lacht de hele dag en vindt het heerlijk om buiten te zijn. Ze is verliefd op Kix, heeft onwijs veel praatjes en is al-tijd in beweging. Ze ontwikkelt zich super goed en dat is veel belangrijker, dat doorslapen komt dan nog wel eens. Ooit.
Precies dit O+

En weet je, mijn oudste sliep pas door toen hij 3 ofzo was. En nog heeft hij ons soms nodig 's nachts. Maar fuck it, ik ben geen moeder geworden om lekker te kunnen slapen, alles went ;)
pi_140200144
Oh, en nog een O+ voor de jongetjes van Nikki. En een :* voor flobo!

Dot, zonder stroom zitten is waardeloos! Wanneer wordt dat opgelost?
pi_140200590
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 12:22 schreef L-E het volgende:

[..]

Precies dit O+

Maar fuck it, ik ben geen moeder geworden om lekker te kunnen slapen, alles went ;)
En hier heb ik dus moeite mee. Ik kan heel erg slecht tegen weinig of onderbroken slaap en daardoor is het voor mij dus nauwelijks te doen. Ik heb de nacht echt nodig om fysiek en mentaal te herstellen en dat gaat gewoon al 8,5 maanden niet.
Ik vind het super om te lezen hoe jullie het kunnen 'omdenken' en uit die nacht iets moois kunnen halen, maar ik word er zelf alleen maar verdrietig van omdat mij dat niet lukt. Accepteren wel - Ellie heeft me nodig en het hoort erbij, soit. Ik neem het haar niet kwalijk en de vraag over doorslapen doet me niets - mijn baby is niet beter of leuker of ze wel of niet doorslaapt.

Maar ík wel! Ik heb ook iets nodig, en dat is er nu niet. Dat vind ik retezwaar.
Ik zou zo graag weer mijn doortastende oude zelf zijn in plaats van een uitgeputte, bang-om-te-beslissen schim. En slaapgebrek is niet de oorzaak, maar versterkt het wel. Accepteren is daarvoor niet dé oplossing. Ik ben er alleen nog niet achter, wat die wel is.

Natuurlijk komt het allemaal niet zo lekker m'n toetsenbord uit als ik zou willen... Ik bedoel het niet rot, hè! Ik merk alleen altijd bij het lezen van dit soort posts dat mijn eigen gevoel heel anders is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cwen op 21-05-2014 12:55:56 ]
pi_140200720
Fijn dat je de mindset hebt gevonden Skips. Daar ga je nog veel profijt van hebben. Want na het doorslapen wordt de nadruk verlegd naar ontwikkeling, schoolresultaten, sport, muziek, studie, relatie tot aan kinderen aan toe. :)

Pittig Flobo, maar fijn dat er ruimte is om extra te werken.

Wat een leuke foto Nikki! O+

*O* Burdie! Wat hebben jullie gedaan?

Wat fijn dat T. het fijn heeft gehad met het logeren. Dat biedt perspectief voor de toekomst!
  woensdag 21 mei 2014 @ 13:13:28 #83
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_140201555
Och Cwen :*. Ik ga hier ook vast nog wel eens op terugkomen en dan ben ik het allemaal weer even kwijt.

Ik vind het helemaal niet gek dat het jou niet lukt en/of dat accepteren niet helpt. Niemand is het zelfde. Zo vreselijk moe zijn is ruk. Jezelf daardoor niet meer herkennen is nog veel meer ruk. En dingen als 'het hoort er bij', maken het niet minder vervelend. Ik vind het jammer dat het accepteren voor jou niet 'de weg' is.

Maar, het accepteren zou ook niet maken dat ze ineens anders gaat slapen. Wat hier wel scheelt is dat Kix het soms overneemt. Dan kan ik 4 uur achter elkaar slapen in plaats van 2 of 3 en dan kan ik er weer even tegenaan. Niet dat mijn moeheid dan over is, bij lange na niet want daar heb ik een hoop meer voor nodig dan die paar extra uurtjes, maar het is voor hier net genoeg. Als het echt erg is ga ik 's middags ook nog wel weer eens terug naar bed, samen met M.

Maar goed, dit soort dingen zullen jullie vast al lang doen of zijn misschien juist niet mogelijk.

Ik kan je geen tips geven, hoe graag ik dat ook wil. Dikke kus.
pi_140203883
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 12:39 schreef Cwen het volgende:

[..]

En hier heb ik dus moeite mee. Ik kan heel erg slecht tegen weinig of onderbroken slaap en daardoor is het voor mij dus nauwelijks te doen. Ik heb de nacht echt nodig om fysiek en mentaal te herstellen en dat gaat gewoon al 8,5 maanden niet.
Ik vind het super om te lezen hoe jullie het kunnen 'omdenken' en uit die nacht iets moois kunnen halen, maar ik word er zelf alleen maar verdrietig van omdat mij dat niet lukt. Accepteren wel - Ellie heeft me nodig en het hoort erbij, soit. Ik neem het haar niet kwalijk en de vraag over doorslapen doet me niets - mijn baby is niet beter of leuker of ze wel of niet doorslaapt.

Maar ík wel! Ik heb ook iets nodig, en dat is er nu niet. Dat vind ik retezwaar.
Ik zou zo graag weer mijn doortastende oude zelf zijn in plaats van een uitgeputte, bang-om-te-beslissen schim. En slaapgebrek is niet de oorzaak, maar versterkt het wel. Accepteren is daarvoor niet dé oplossing. Ik ben er alleen nog niet achter, wat die wel is.

Natuurlijk komt het allemaal niet zo lekker m'n toetsenbord uit als ik zou willen... Ik bedoel het niet rot, hè! Ik merk alleen altijd bij het lezen van dit soort posts dat mijn eigen gevoel heel anders is.
Ik vind het juist heel knap dat je dit zo aan kunt geven! Die paar uurtjes die ik met hem mee slaap zijn idd lang niet genoeg voor me en mijn vriend neemt hem soms idd een paar uur mee naar beneden als hij niet wil slapen, zodat ik nog even kan slapen en dat is dan even best fijn. Maar ik vind het wel fijn om te lezen dat Stip niet abnormaal is zeg maar en dat helpt me wel met meeveren.

En als ik weer moet werken kan ik nog een uurtje slapen in de trein O-)

En we hebben weer stroom *O* Uiteindelijk 6 uur zonder gezeten. Het eerste wat we deden was koffie zetten :D
pi_140209515
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 12:39 schreef Cwen het volgende:

[..]

Waar heb je moeite mee, met mijn uitspraak of met jouw situatie? Want dat haal ik er niet helemaal uit voor mezelf.
pi_140211531
Mijn vriend staat achter z'n draaitafels met Stip in de doek :D O+ En slapen dat ie doet van dat gewiebel! Ik heb net lekker uitgebreid in bad gelegen en m'n boek uitgelezen O+
pi_140211738
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 16:56 schreef L-E het volgende:

[..]

Waar heb je moeite mee, met mijn uitspraak of met jouw situatie? Want dat haal ik er niet helemaal uit voor mezelf.
Beiden. Je uitspraak heb ik al vaker voorbij zien komen, en hoewel heel positief, voelt het voor mij een beetje alsof ik de hele situatie maar zou moeten slikken want het hoort er blijkbaar bij. Alsof ik geen verbetering zou moeten willen, omdat dat gelijk zou staan aan m'n kind veroordelen of niet meer van haar uit gaan/aan haar behoeften tegemoet komen.

Tegelijkertijd reageer ik er alleen zo heftig op omdát ik in deze situatie zit. Als dat niet zo was, was het in het geheel niet aan de orde en was ik alleen maar blij dat jullie het zo positief zien.

Ach, weet je wat het is? Er wordt hier bijna altijd op het positieve gehamerd, en hoewel dat heel fijn is, heb ik af en toe het idee dat de negatieve gedachten er dan niet mogen zijn. Dat die als alleen maar belemmerend of vervelend worden beschouwd, of erger nog, als een bewuste wens van die persoon. Dat is echter niet altijd zo - soms kun je je gevoel echt niet helpen. En daar wil ik dan ook een beetje ruimte voor maken. Ik ben niet alleen maar lief en leuk, thuis niet en hier ook niet :).

Maar wat ik zei, ik vind het oprecht tof dat mensen er wél zo in kunnen staan. Voor mij is dat alleen (nog) niet weggelegd.
pi_140212544
Oh Cwen, ik snap L-E's verhaal maar jouw verhaal ook heel goed. Het moederschap is een overweldigende en complexe ervaring met zoveel verschillende emoties. Het is aan een ieder om daar een weg in te vinden, passend bij wie jij bent, kunt en wilt zijn. :) .
pi_140216397
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 17:57 schreef Cwen het volgende:

[..]

Beiden. Je uitspraak heb ik al vaker voorbij zien komen, en hoewel heel positief, voelt het voor mij een beetje alsof ik de hele situatie maar zou moeten slikken want het hoort er blijkbaar bij. Alsof ik geen verbetering zou moeten willen, omdat dat gelijk zou staan aan m'n kind veroordelen of niet meer van haar uit gaan/aan haar behoeften tegemoet komen.

Tegelijkertijd reageer ik er alleen zo heftig op omdát ik in deze situatie zit. Als dat niet zo was, was het in het geheel niet aan de orde en was ik alleen maar blij dat jullie het zo positief zien.

Ach, weet je wat het is? Er wordt hier bijna altijd op het positieve gehamerd, en hoewel dat heel fijn is, heb ik af en toe het idee dat de negatieve gedachten er dan niet mogen zijn. Dat die als alleen maar belemmerend of vervelend worden beschouwd, of erger nog, als een bewuste wens van die persoon. Dat is echter niet altijd zo - soms kun je je gevoel echt niet helpen. En daar wil ik dan ook een beetje ruimte voor maken. Ik ben niet alleen maar lief en leuk, thuis niet en hier ook niet :).

Maar wat ik zei, ik vind het oprecht tof dat mensen er wél zo in kunnen staan. Voor mij is dat alleen (nog) niet weggelegd.
Ik vind het oprecht jammer dat mijn uitspraken dat met je doen. Maar ik lees dingen in je verhaal die echt een kwestie van interpretatie zijn, je uitspraken over geen verbetering mogen willen.. zulke dingen zal ik nooit zeggen of bedoelen. Ik blijf van mening dat berusting veel scheelt in hoe je tegen zaken aankijkt, maar een ieder die niet in staat is daartoe hoeft zich daar geenzins rot over te voelen. Je doet wat je kan binnen je mogelijkheden, en zoals Skip al zei: we zijn niet allemaal hetzelfde. Denk je dat ik sta te springen om elke 2 uur te voeden 's nachts? Natuurlijk niet, maar ik weet dat het mij niets helpt om dat steeds te benoemen, dus kies ik voor de andere weg: de positieve belichting. En ik heb overigens niet de ervaring dat er hier altijd op het positieve wordt gehamerd, maar wellicht is mijn blik daarin vertroebeld omdat ik het zelf ook doe.

Ik kan je vertellen dat een ptss geen picknick is, en dat exact dat er de reden van is dat ik alles naar het positieve wil draaien. Omdat ik echt geen leven heb als de futiliteiten (want dat zijn nachtvoedingen voor mij, voor anderen niet en ook dat is prima, voor mij wel) die niet lekker lopen de boventoon gaan voeren. Die mindset helpt mij om ondanks de angst en paniek en beperkingen die een ptss met zich mee brengt intens te kunnen genieten van mijn gezin. Het is een keuze die ik heb gemaakt om het leven dragelijk te houden. Dus, excuses als eea vervelend over kwam, dat was absoluut niet de bedoeling :)
pi_140217155
Cwen, uit jouw posts lees ik altijd al heel veel leuke en positieve berichten over je knappe dochter, dus ik heb sowieso niet het idee dat jij negatief bent! O+ Ik vind het juist goed dat je ook erkent dat er dingen minder fijn zijn, en dat je 's nachts misschien wel liever zou slapen dan dochter voeden, en dat dat niets betekent over minder 'genieten'. Ik vond nachtvoedingen ook kut en ben zoooo blij nu ik 's nachts weer heerlijk slaap.

LE, ik snap op zich je hang naar positiviteit maar het wordt nu echt zo vaak in diverse topics bevestigd dat het vooral een mindset is enzo. Hierdoor snap ik wel dat het voor anderen lastiger is te erkennen wat wél lastig/niet leuk is, omdat het dan meteen minder 'sneuvelbereid' overkomt.
pi_140217227
In diverse topics? Daar ben ik me niet van bewust. Ik zal er op letten.
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:20:56 #92
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140217239
+1 op l-e, maar gelukkig zonder ptss :*

Toen ik Fenne nog smeekte om als-je-blieft te gaan slapen en te stoppen met keten(!) of huilen had ik het zoveel zwaarder. Nu probeer ik de nachtmomenten te zien als iets moois. Maar heel eerlijk is dat ook wel makkelijker nu het geen dagelijks iets meer is. De eerste 7 weken van mevrouw haar leven heb ik niet langer dan 2 uur aan eengesloten geslapen. Nu haal ik geregeld de 4 en dat is een wereld van verschil. Ben benieuwd hoe dat straks zal zijn met een 36-urige werkweek. Hoop dat ze niet te veel last krijgt van die grote veranderingen.
pi_140217252
LE, ik heb juist het idee dat Cwen het ook positief bekijkt/zich erin berust. Ze rekent het haar kind niet aan, da's nog steeds de leukste en de liefste etc. Ik lees juist óók heel erg genieten uit haar posts. Maar tegelijkertijd is het zwaar. En niet altijd leuk.

Wat ik me goed kan voorstellen. Je kunt heel erg genieten van het één, maar tegelijkertijd het ander ontzettend zwaar vinden. Positieve instelling of niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:01 schreef L-E het volgende:
Ik blijf van mening dat berusting veel scheelt in hoe je tegen zaken aankijkt, maar een ieder die niet in staat is daartoe hoeft zich daar geenzins rot over te voelen.
Dit bijvoorbeeld. Berusten wil niet per definitie zeggen dat je niet óók verbetering zou willen zien. Jouw post, LE, doet het lijken alsof Cwen niet berust, zich alleen maar druk maakt,etc. Terwijl ik juist wel die berusting uit haar posts lees. Maar tegelijkertijd ook de wens tot verbetering.

Cwen, ik kan er natuurlijk naast zitten. Wil ook niet het woord voor je doen ofzo, maar wilde hier toch even op reageren. Ik vind je juist positief overkomen. En heel realistisch/reëel. Ik kan me voorstellen dat het ook tegelijkertijd zwaar is namelijk.
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:21:28 #94
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140217266
Herkenbaar verhaal wbt je kdv-update, Kim! Incl de visioenen :P Hier werd ik er ook pas gerust op toen ik merkte dat het allemaal goed gaat daar. Belangrijkste is dat je opzich wel een goed gevoel hebt bij de kdv, dan komt het vast allemaal goed :*

Wat een leuke foto Nikki! Ze kijken echt onwijs vrolijk O+

Ik vind de vraag of ze al doorslaapt wel een beetje irritant, alsof dat de 'normaal' is dat 'hoort'.
In het begin werd ik er wel onzeker van, alsof ik iets verkeerd doe waardoor Nora nog niet doorslaapt, terwijl blijkbaar álle baby's al máándenlang doorslapen.
Helemaal toen een collega met een even oud kindje de strijd is aangegaan door hem 's nachts te laten huilen, wel erbij blijven maar geen voeding meer geven. Na een aantal nachten huilen sliep hij dus door en begon ik weer te twijfelen of ik er wel goed aan doe om 's nachts een fles te blijven geven. Het CB waarschuwt ook steeds voor gewenning.
Maar uiteindelijk blijf ik erbij dat je moet doen wat goed voelt. Persoonlijk zou ik Nora nooit kunnen laten huilen. Bovendien vond ik het niet erg om 1 keer 's nachts eruit te gaan voor een flesje en ze daarna gewoon weer lekker sliep.

Inmiddels merk ik dat de flesjes heel erg wisselend zijn. Soms drinkt ze er maar 2 op een dag en slaapt ze de hele nacht door. Soms komt ze weer eens 's nachts en heeft ze 3 flessen op een dag. Of heel soms zelfs 4.
Ik merk dat haar behoeftes elke keer veranderen, dus ik blijf maar doen wat ik denk dat goed is.
Alle kindjes en alle moeders zijn immers anders, daar is geen standaard handleiding voor te maken ;)

Ik snap jouw verhaal ook heel goed hoor, Cwen! Het is een stuk makkelijker voor mij om lekker positief te zijn als ik (relatief) goede nachten heb en niet zo enorm moe ben. Maar de dagen waarbij het achter elkaar prut is sta ik te janken terwijl ik met haar rondjes loop door haar slaapkamer, gewoon omdat ik zó moe ben en gewoon heeeeel even een paar uur wil slapen.

Slaapgebrek is gewoon killing, punt. En het is natuurlijk goed om te beseffen dat baby's het niet expres doen, maar dat neemt niet weg dat je gewoon kan balen van de situatie en het graag anders zou willen zien.

Maaruh! ik wil graag een filmpje van Stip in de doek bij papa achter de draaitafels, dat klinkt leuk! :D
pi_140217361
Ik ga me even terug trekken uit deze discussie. Ik kan me blijkbaar niet goed uitdrukken, want meerdere mensen lezen dingen compleet anders dan ik ze bedoel. En ik raak er verdrietig van, lijkt me niet de bedoeling.
pi_140217436
Oh, en die vraag van "slaap hij/zij al door?" is gewoon een vraag omdat mensen niet weten wat ze anders moeten vragen. Althans, dat idee heb ik altijd.

Plus, ik ben er ook altijd benieuwd naar bij mensen met verse baby's. Niet omdat ik de baby dan beter of juist minder goed vind, maar gewoon, benieuwd. En als hij/zij dan doorslaapt, denk ik "dat is fijn zeg!" :+ En als het kind niet doorslaapt, dan vraag ik hoe de ouders het ervaren o.i.d. En of ik eventueel eens kan helpen met iets (bijvoorbeeld even oppassen zodat ouders kunnen bijslapen ofzo).
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:50:16 #97
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140218692
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:24 schreef L-E het volgende:
Ik ga me even terug trekken uit deze discussie. Ik kan me blijkbaar niet goed uitdrukken, want meerdere mensen lezen dingen compleet anders dan ik ze bedoel. En ik raak er verdrietig van, lijkt me niet de bedoeling.
Dat lijkt me zeker niet de bedoeling :N
Ik ben mega slecht met woorden, dus ik doe alleen even een :* want het lijkt mij dat het allemaal een misverstand is.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, en die vraag van "slaap hij/zij al door?" is gewoon een vraag omdat mensen niet weten wat ze anders moeten vragen. Althans, dat idee heb ik altijd.
Ik ben er van overtuigd dat het allemaal goed bedoeld is en de vraag an sich vind ik niet erg. Ik vind alle goed bedoelde adviezen die volgen wel vervelend. Ik zeg dan ook na mijn 'nee' snel erachteraan 'maar dat geeft niet!'.

quote:
Plus, ik ben er ook altijd benieuwd naar bij mensen met verse baby's. Niet omdat ik de baby dan beter of juist minder goed vind, maar gewoon, benieuwd. En als hij/zij dan doorslaapt, denk ik "dat is fijn zeg!" :+ En als het kind niet doorslaapt, dan vraag ik hoe de ouders het ervaren o.i.d. En of ik eventueel eens kan helpen met iets (bijvoorbeeld even oppassen zodat ouders kunnen bijslapen ofzo).
Ik denk dat de manier waarop het gevraagd wordt ook wel verschil maakt. Een vriendin vroeg aan mij toen Nora nog jonger was hoe het met het slapen gaat. Dat vond ik persoonlijk al fijner klinken, dan kan je direct zelf de toon zetten door of te zeggen 'goed' of 'compleet bagger' ;)
pi_140218765
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:50 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Dat lijkt me zeker niet de bedoeling :N
Ik ben mega slecht met woorden, dus ik doe alleen even een :* want het lijkt mij dat het allemaal een misverstand is.

[..]

Ik ben er van overtuigd dat het allemaal goed bedoeld is en de vraag an sich vind ik niet erg. Ik vind alle goed bedoelde adviezen die volgen wel vervelend. Ik zeg dan ook na mijn 'nee' snel erachteraan 'maar dat geeft niet!'.

[..]

Ik denk dat de manier waarop het gevraagd wordt ook wel verschil maakt. Een vriendin vroeg aan mij toen Nora nog jonger was hoe het met het slapen gaat. Dat vond ik persoonlijk al fijner klinken, dan kan je direct zelf de toon zetten door of te zeggen 'goed' of 'compleet bagger' ;)
Oh, dat is idd een stuk fijnere manier van verwoorden :Y

Edit: en ik blijf idd uit de buurt van adviezen. Die geef ik gewoon niet. Behalve als men er naar vraagt.
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:57:23 #99
30252 Soempie
Procreating
pi_140219052
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:50 schreef Sylver_ het volgende:

Hier reageer ik precies zo. En dan reageren mensen eigenlijk ook altijd heel luchtig of begripvol. Just making conversation... :)
pi_140220162
Ik zei laatst tegen iemand dat baby's van 5 weken niet door hoeven te slapen en toen kreeg ik als reactie dat ik er maar een papfles in moest doen :D

Nu moet ik wel zeggen dat ik m'n hele beeld van voeden sowieso al op de schop heb moeten gooien door de bv, maar dat ik straks een papfles misschien niet een heel gek plan vind als hij er iets langer mee slaapt en we dat op dat moment nodig hebben. Bij de bio winkel is vast iets beters te koop dan een pyjamapapje. Ik doe het zelf ook heel goed op een kom Brinta namelijk :)

En hier is wederom de stroom uitgevallen :{ Ze gingen een nieuwe aggregator neerzetten want hij blijft dus niet op het hoofdnet. En nu is het warm in de slaapkamer zonder ventilator en heb ik allerlei andere eerstewereldsproblemen :P
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:22:29 #101
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140220248
Zal ik dan maar niet zeggen dat ik hier niet veel mee post omdat ik het vaak zo negatief vind? :@

Niet alleen hier hoor, ook op facebook etc hoor ik moeders vooral roepen dat het zwaar is en anders dan gedacht.... Ik durf daartussen haast niet te vertellen hoe lekker het hier gaat. Dat we al wekenlang een heel fijn ritme hebben, dat ik (net als mijn baby) elke nacht heerlijk slaap en dat het eigenlijk niet zo heel anders is dan ik me had voorgesteld.

En vertel ik dat wel eens, krijgt ik steevast te horen dat we geluk hebben, of makkelijk kind hebben. En daarmee wordt je meteen buiten spel gezet voor welke discussie of welk advies dan ook.
KuikenGuppy
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:34:25 #102
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140220729
Wanneer werd het voor jullie zo fijn dan ongeveer, waar kwam die omschakeling?
Echt het doorslapen? of komt dat door andere dingen?
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_140220752
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:22 schreef Burdie het volgende:
Zal ik dan maar niet zeggen dat ik hier niet veel mee post omdat ik het vaak zo negatief vind? :@

Niet alleen hier hoor, ook op facebook etc hoor ik moeders vooral roepen dat het zwaar is en anders dan gedacht.... Ik durf daartussen haast niet te vertellen hoe lekker het hier gaat. Dat we al wekenlang een heel fijn ritme hebben, dat ik (net als mijn baby) elke nacht heerlijk slaap en dat het eigenlijk niet zo heel anders is dan ik me had voorgesteld.

En vertel ik dat wel eens, krijgt ik steevast te horen dat we geluk hebben, of makkelijk kind hebben. En daarmee wordt je meteen buiten spel gezet voor welke discussie of welk advies dan ook.
Oh maar dat is toch juist heerlijk! Voel je vooral niet bezwaard te posten hoe fijn het is! Ik kan genieten van genietende moeders :Y

Ik denk dat internet vooral een makkelijke manier is om je ongenoegen te uiten over een situatie, dus dat negatief vaker overheerst terwijl er irl waarschijnlijk ook veel positiefs is.
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:37:51 #104
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140220897
Ik vind het juist fijn dat mensen zich hier (of waar dan ook) veilig genoeg voelen om aan te geven dat het niet lekker gaat. Respect voor die mensen, die zich zo bloot durven te geven ipv mooi weer te spelen.
pi_140220912
+1 op je kleine letters Burdie! Maar ik vind het niet erg. Ik vind het heerlijk!

Maar vertel eens, wat heb je vandaag voor leuks gedaan? En ben je al weer aan het werk stiekem?
pi_140220980
Fijn toch Burdie dat het goed gaat. Maar het woord negatief vind ik een beetje verkeerd gekozen. Zoals jij het over vind komen dat je wordt uitgesloten in discussies lijkt et net alsof je nu zegt dat de moeders met kindjes die het wat lastiger hebben maar moeilijk doen.

Een huilbaby hebben is niet altijd heel fijn! En aangezien niemand in mijn omgeving dit snapt maar wel mensen hier wil ik soms even laten weten dat het kut gaat. Daarbij post ik ook zo veel positieve dingen! Zijn lachjes, ontwikkeling, foto's, mijn trots!

misschien lees en interpreteer ik het verkeerd, en bedoel dit zeker niet als een aanval. Maar uh ja, ik moet dit van mezelf even zeggen!

[ Bericht 0% gewijzigd door klaprooss op 21-05-2014 21:47:50 ]
♥ J & S
pi_140221049
Oh en ik ervaar het moederschap helemaal niet zwaarder dan gedacht! Ik geniet er van, juist meer dan ik voor ogen had!
♥ J & S
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:43:36 #108
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140221144
Kijk, zo kennen we het leven weer: het is gewoon nooit goed ;)

Ik vind het leuke aan dit topic eigenlijk dat de verhalen best divers zijn. Nieuwe mijlpalen, even-van-me-af-klagen posts, prachtige foto's, trotse ouders en bovenal veelal het uitwisselen van ervaringen.

Uiteraard hoor je ook hier het als er iets niet helemaal loopt zoals gewenst, mensen uiten dat toch sneller want het is ook gewoon fijn om een klankbord te hebben.

Maar ik denk dat er vrij weinig mensen hier zijn die het niet leuk zouden vinden om jouw positieve verhalen te horen, Burdie :)
Persoonlijk vind ik het leuk om te lezen wat jullie kindjes voor mijlpalen hebben bereikt, hoe heerlijk ze kunnen spelen of hoe goed ze groeien.
Ik denk dat hier ruimte is voor alle verhalen :Y
pi_140221159
Nou, ik zit al lang tegen deze post aan te hikken, ga het toch maar doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:21 schreef Cocotrimonium het volgende:
LE, ik heb juist het idee dat Cwen het ook positief bekijkt/zich erin berust. Ze rekent het haar kind niet aan, da's nog steeds de leukste en de liefste etc. Ik lees juist óók heel erg genieten uit haar posts. Maar tegelijkertijd is het zwaar. En niet altijd leuk.

Wat ik me goed kan voorstellen. Je kunt heel erg genieten van het één, maar tegelijkertijd het ander ontzettend zwaar vinden. Positieve instelling of niet.

[..]

Dit bijvoorbeeld. Berusten wil niet per definitie zeggen dat je niet óók verbetering zou willen zien. Jouw post, LE, doet het lijken alsof Cwen niet berust, zich alleen maar druk maakt,etc. Terwijl ik juist wel die berusting uit haar posts lees. Maar tegelijkertijd ook de wens tot verbetering.

Cwen, ik kan er natuurlijk naast zitten. Wil ook niet het woord voor je doen ofzo, maar wilde hier toch even op reageren. Ik vind je juist positief overkomen. En heel realistisch/reëel. Ik kan me voorstellen dat het ook tegelijkertijd zwaar is namelijk.
Interpretatie. Ik vind helemaal niet dat Cwen zich 'alleen maar druk maakt'. Ook vind ik haar niet negatief, en ik heb al helemaal nooit het idee gehad dat ze niet kan genieten van haar dochter, integendeel juist. Dat stukje wat jij quote was een opmerking in zijn algemeenheid, waarin ik probeerde aan te geven dat ik met alles wat ik deelde niet de intentie had dat mensen die daar anders in staan dan ik het 'verkeerd' doen, oid. Ik vond het heel fijn dat Skips iets had aan mijn post, maar ik vind het ook fijn dat Cwen aangeeft wat de andere kant van zulke posts zijn. Dat begrijp ik echt heel goed. Ik hoop dat de strekking van wat ik wil zeggen aankomt, iig bij Cwen.
.
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:44:27 #110
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140221178
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:41 schreef klaprooss het volgende:
Oh en ik ervaar het moederschap helemaal niet zwaarder dan gedacht! Ik geniet er van, juist meer dan ik voor ogen had!
Dit. Ik ben veel meer een natuurlijke mama dan ik had kunnen hopen en zulks. Wist ik veel? Haha. En dat je zoveel liefde kan voelen en 9 Vd 10 keer binnen de kortste keren een antwoord hebt op welke vraag dan ook. En dat ik instinctief alles hoor en voel en dan reageer en boh, oer!
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:46:48 #111
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140221275
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:44 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Dit. Ik ben veel meer een natuurlijke mama dan ik had kunnen hopen en zulks. Wist ik veel? Haha. En dat je zoveel liefde kan voelen en 9 Vd 10 keer binnen de kortste keren een antwoord hebt op welke vraag dan ook. En dat ik instinctief alles hoor en voel en dan reageer en boh, oer!
Ja dit! Dat instinct is fantastisch O+. Hoe je gevoel gewoon zegt wat je moet doen en dat dat ook goed is omdat je er zelf achter staat.

En de fokwet is ook top. 'Hoe moeten we over naar 4 flessen per dag?' volgende dag: 4 flessen en sindsdien alleen nog maar 4 p.d. :')
pi_140221346
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:46 schreef GotC het volgende:

[..]

En de fokwet is ook top. 'Hoe moeten we over naar 4 flessen per dag?' volgende dag: 4 flessen en sindsdien alleen nog maar 4 p.d. :')
Ik neem de proef op de som!

Jongens, hoe leer ik mijn baby zelf zijn luier te verschonen? O+

(Ik laat het morgen weten! O+)
pi_140221369
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:43 schreef L-E het volgende:
Nou, ik zit al lang tegen deze post aan te hikken, ga het toch maar doen.

[..]

Interpretatie. Ik vind helemaal niet dat Cwen zich 'alleen maar druk maakt'. Ook vind ik haar niet negatief, en ik heb al helemaal nooit het idee gehad dat ze niet kan genieten van haar dochter, integendeel juist. Dat stukje wat jij quote was een opmerking in zijn algemeenheid, waarin ik probeerde aan te geven dat ik met alles wat ik deelde niet de intentie had dat mensen die daar anders in staan dan ik het 'verkeerd' doen, oid. Ik vond het heel fijn dat Skips iets had aan mijn post, maar ik vind het ook fijn dat Cwen aangeeft wat de andere kant van zulke posts zijn. Dat begrijp ik echt heel goed. Ik hoop dat de strekking van wat ik wil zeggen aankomt, iig bij Cwen.
.
Uiteraard is het interpretatie :D Ik geef gewoon aan hoe ik jouw post lees. En hoe ik die van Cwen lees.
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:49:13 #114
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140221387
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:48 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik neem de proef op de som!

Jongens, hoe leer ik mijn baby zelf zijn luier te verschonen? O+

(Ik laat het morgen weten! O+)
Wat krijg ik als hij het ineens doet? >:) :D
pi_140221417
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:49 schreef GotC het volgende:

[..]

Wat krijg ik als hij het ineens doet? >:) :D
De vuile luiers O+
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:50:10 #116
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140221424
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:49 schreef L-E het volgende:

[..]

De vuile luiers O+
*O*!
pi_140221460
Wat betreft een baby z'n luier leren verschonen: bij Saar zijn we op een gegeven moment (ik denk toen ze een maand of 9 was) gewoon gestopt met haar luier verschonen als ze gepoept had. Althans, niet meteen. Als die billen pijn genoeg doen van de roodheid enzo, dan leren ze het snel genoeg zelf!

Easy peasy!
pi_140221581
quote:

[..]

O+ hier hoop ik ook zo enorm op...
Kan nu nog wel eens stressen als ik bedenk dat ik straks moet weten wat ik moet doen... wat als ze ziek is, hoe weet ik dan wanneer ik n dokter moet bellen... Zulke dingen wijzen zich wel vanzelf toch? Ja toch? Ja? :+
S. 2014
J. 2016
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:54:40 #119
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140221617
Nee
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:54:40 #120
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140221619
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Kan nu nog wel eens stressen als ik bedenk dat ik straks moet weten wat ik moet doen... wat als ze ziek is, hoe weet ik dan wanneer ik n dokter moet bellen... Zulke dingen wijzen zich wel vanzelf toch? Ja toch? Ja? :+
Nee.
pi_140221625
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nee..
♥ J & S
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:57:23 #122
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:58:24 #123
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140221748
_O-
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:00:00 #124
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140221819
Oh, die is fijn. Gm staat helemaal strak van de zwangerschapshormonen en dan krijgt ze gewoon 3x een keiharde 'nee' op haar vraag }:| ;)
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:01:04 #125
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140221868
quote:
11s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:00 schreef Sylver_ het volgende:
Oh, die is fijn. Gm staat helemaal strak van de zwangerschapshormonen en dan krijgt ze gewoon 3x een keiharde 'nee' op haar vraag }:| ;)
Negatief topic, dan krijg je dat!
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:04:27 #126
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140222022
quote:
6s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:01 schreef GotC het volgende:

[..]

_O-
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:05:18 #127
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140222064
Oh my :D veeg me op
pi_140222134
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:05 schreef Kimpossible het volgende:
Oh my :D veeg me op
+1000 O+
♥ J & S
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:07:30 #129
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140222174
quote:
6s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:01 schreef GotC het volgende:

[..]

:D
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:10:32 #130
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140222333
Gm, persoonlijke ervaring; ik had nooit zoveel met baby's, was altijd wat onhandig met ze (laten stuiteren enzo ;) ). Dus ik had geen flauw idee hoe het zal gaan worden met mijn eigen baby.
Ik was dan ook best verbaasd on te merken dat ik het optillen van mijn eigen ienieminie een stuk beter kon dan andermans baby's destijds.

En de eerste weken (maanden) was het echt wel even wennen en omschakelen hoor!
De kraamhulp zei dat we uiteindelijk haar verschillende huiljes wel zouden leren kennen, nou ik geloofde er niks van!

Maar toch, langzaamaan leerde we elkaar steeds beter kennen en raakte we steeds meer op elkaar ingespeeld en hoefde ik bij dingen niet meer zo na te denken.

En als ze ziek is en je twijfelt: gewoon de dokter bellen! Al is het maar om even te overleggen.
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:18:38 #131
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140222749
quote:

[..]

O+

Dit had mijn post kunnen zijn.
pi_140222851
Hij gaat hier lekker hè vanavond. :o ;)

Burd, ik snap denk wel een beetje wat je bedoelt. Bij mij gaat het ook eigenlijk helemaal goed. Ik heb op dit moment eigenlijk niets waar ik advies voor nodig heb/andere inzichten voor kan gebruiken.

En er zijn hier best wat mensen met 'maar' één kindje die het veel zwaarder hebben dan ik met mijn tweetal. Ik voel me soms ook een beetje rot als ik hier dan weer een heppie de peppie verhaal kom posten, terwijl er ook mama's zijn die er even helemaal doorheen zitten. En dan denk ik, laat maar ik post wel even niets. :@ En misschien is dat ook fout van mij, maar ik heb er gewoon niet zo'n fijn gevoel bij.
pi_140222908
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:22 schreef Burdie het volgende:

Ik heb het niet met dit topic. Want ik ervaar het helemaal niet als negatief, vooral niet omdat er verse moeders zijn die een baby hebben met reflux e.d. en dat is niet negatief maar wel zwaar soms. Daar mag je hier zeker over schrijven, en vooral hier om advies vragen of gewoon even spuien. Dat staat mij niet in de weg om hier af en toe binnen te banjeren en een leuke foto neer te zetten. :+ . Ik zie dat Nikki, Cwen en Mabawa en klap e.a. ook doen en dat vind ik heel leuk om te zien!

Ik ben alleen maar heel blij dat mijn kindje geen problemen heeft. Dat is wel een beetje een kwestie van geluk.

Ik heb het wat meer waar het mijn bevalling betreft. Van tevoren heb ik mensen verteld over hypnobirthing en veel mensen deden er meewarig over en zeiden 'wacht maar, ik spreek je nog wel'. Nu ik een goede en geenszins zware bevalling heb gehad, en daarnaast ook nog een kind waar het alleen maar goed mee gaat, lijkt het soms ook bijna wel alsof ik me moet verontschuldigen of dat mensen het gevoel hebben dat ik nu vind dat als je het wel zwaar hebt gehad dat dus aan je 'mindset' lag en dat je maar hypnobirthing had moeten doen of zo. :D . Dat vind ik natuurlijk niet. Het is een ingewikkelde combi van geluk/pech, omstandigheden en eigen kracht/wil, en verder kun je nooit voor een ander invullen of bedenken hoe die zich moet voelen. En dat lijkt me gewoon het allerbelangrijkste; dat je elkaars gevoel respecteert en ook laat.

Over het doorslapen heb ik ook het idee dat mensen daar een vraag over stellen om maar iets te vragen. En als je geen behoefte hebt aan een gesprek daarover dan begin je gewoon zo snel mogelijk over het weer. 8-) .
pi_140223033
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hij gaat hier lekker hè vanavond. :o ;)

Burd, ik snap denk wel een beetje wat je bedoelt. Bij mij gaat het ook eigenlijk helemaal goed. Ik heb op dit moment eigenlijk niets waar ik advies voor nodig heb/andere inzichten voor kan gebruiken.

En er zijn hier best wat mensen met 'maar' één kindje die het veel zwaarder hebben dan ik met mijn tweetal. Ik voel me soms ook een beetje rot als ik hier dan weer een heppie de peppie verhaal kom posten, terwijl er ook mama's zijn die er even helemaal doorheen zitten. En dan denk ik, laat maar ik post wel even niets. :@ En misschien is dat ook fout van mij, maar ik heb er gewoon niet zo'n fijn gevoel bij.
Oh maar Nikki, juist als ik er bijvoorbeeld even doorheen zit door een rukdag (haha nee niet zo 1 :') ) vind ik het super om te lezen hoe het met jullie kindjes gaat! En vooral jouw mannetjes! Ik vind het super dat er wel moeders zijn waarbij het lekker gaat! Ik wens dat iedereen toe en wil dat vooral ook graag lezen O+

Oh en Franny O+ wat zeg je dat toch goed en +1 dus.
♥ J & S
pi_140223285
En helaas heb je het niet voor het kiezen, je kan niet kiezen tussen een 'gezonde' of een baby met heftige buik krampen/reflux/klompvoeten/down weet ik het wat. Net zo goed als je niet kan kiezen of het een meisje of jongen wordt.

Het gaat zoals het gaat en we gaan er mee om zoals we het zelf het beste kunnen :). Ongeacht cursussen, kennis of dat het je 1e, 2e, 3e of 4e kind is.

Nouja weet ik het :+, ik ben niet goed in woorden kiezen ik bedoel alleen te zeggen! We doen wat we kunnen en met alle plezier en liefde O+ en ja dat dus vooral ofzo
♥ J & S
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:28:41 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140223295
Ja dat dus, Nikki :).
KuikenGuppy
pi_140223340
Nou, natuurlijke mama. Wat gevoel en alles wel. Maar ik heb me de eerste weken heel vaak verontschuldigd tegenover I. omdat ik weer eens onhandig aan het klungelen was met een rompertje. 'Sorry schat, je hebt nu eenmaal een onhandige moeder. Je mag me de rest van je leven er heel hard om uitlachen'. *; .
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:34:23 #138
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_140223619
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:24 schreef L-E het volgende:
Oh, ik zie nu pas dat er nog een vorige pagina was. L-E, nou voel ik me schuldig omdat ik met mijn blije post jou hierheen gehaald had. :*

Misschien wat laat maar: Hartjes, iedereen?

*nu weer verder bijlezen*

Edit: ah, het lijkt al weer wat beter. Hartjes!

En negatieve verhalen, positieve verhalen: plemp het er in! Of het nou buiten mooi weer is of niet. Hoppa!

[ Bericht 8% gewijzigd door ProjSkippy op 21-05-2014 22:41:39 ]
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:37:01 #139
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140223787
Ik ervaar dit topic helemaal niet als negatief. Mensen zijn soms wel negatief, of vlug met interpretaties, of fel uit de hoek. Soms. Ik herken geenszins een negatief patroon in dit topic, maar ik denk dat we allemaal mensen zijn en het internet juist een plek is waar je even lekker kunt spuien of iemand een hart onder de riem kan steken of met de neus op de feiten kan drukken.

Ik waardeer dat. Ik heb veel aan fok, ben al vaak geholpen en krijg hele waardevolle oppeppers of sparringpartners hier O+ . Het mooiste vind ik de oprechte verhalen, hoe ze ook klinken. Oprechte vragen, oprechte liefde en oprechte antwoorden. Ook op het internet mag je echt zijn en dingen moeilijk of stom of juist fantastisch vinden!
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:42:26 #140
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_140224080
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:37 schreef Kimpossible het volgende:
Ik ervaar dit topic helemaal niet als negatief. Mensen zijn soms wel negatief, of vlug met interpretaties, of fel uit de hoek. Soms. Ik herken geenszins een negatief patroon in dit topic, maar ik denk dat we allemaal mensen zijn en het internet juist een plek is waar je even lekker kunt spuien of iemand een hart onder de riem kan steken of met de neus op de feiten kan drukken.

Ik waardeer dat. Ik heb veel aan fok, ben al vaak geholpen en krijg hele waardevolle oppeppers of sparringpartners hier O+ . Het mooiste vind ik de oprechte verhalen, hoe ze ook klinken. Oprechte vragen, oprechte liefde en oprechte antwoorden. Ook op het internet mag je echt zijn en dingen moeilijk of stom of juist fantastisch vinden!
Robbertje vechten?

En verder +1!
pi_140224361
Ik ervaar het topic overigens niet als negatief hoor, helemaal niet zelfs. En ik ben heel blij dat ik mijn verhaal kwijt kan als ik dat wil, op welk moment van de dag dat ook is. En ook al zou er geen enkele reactie op mijn verhaal komen, het lucht vaak gewoon al op om iets even op te schrijven. Maar natuurlijk komen er wel reacties op en die zijn heel vaak heel waardevol. Wat dat betreft is Fok echt al een paar jaar mijn steun en toeverlaat. O+
pi_140224400
KP zegt altijd alles wat ik denk.. dus gewoon altijd een post van KP lezen als je mijn avatar ziet O+
♥ J & S
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:48:51 #143
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140224446
Ik vind het topic niet negatief, alles behalve. Het is realistisch. En natuurlijk, soms neemt een bepaald onderwerp of persoon het topic even over als er iets is waar veel mensen iets over te zeggen hebben. Maar ik vind het kort door de bocht om dan niet meer te posten omdat het goed gaat en het hier negatief is.

Ik post bijvoorbeeld niet zo veel over T. momenteel omdat ik niet zo veel te vertellen+geen vragen heb.

Wel lees en praat ik graag over de eerste hapjes en hoe dat nou moet, kindjes die een uitdagend leven hebben tot nu toe, baby's die voor het eerst met speelgoed gaan spelen, hoe zit dat nou met werken en een baby, nachtvoedingen..etc. En foto's O+.

Maar dat dit een negatief topic is? Nee.

/eikwijt
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:49:34 #144
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140224488
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:48 schreef klaprooss het volgende:
KP zegt altijd alles wat ik denk.. dus gewoon altijd een post van KP lezen als je mijn avatar ziet O+
En andersom _O-
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:51:02 #145
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_140224576
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:48 schreef klaprooss het volgende:
Ik haal jullie sowieso wel eens door elkaar hier. Klap, KP. Da's toch sowieso al veel te moeilijk man. Dus misschien denk ik nu wel dat jij altijd die lieve bent, Klap, terwijl dat eigenlijk gewoon keihard KP is. 8-)
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:52:23 #146
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140224639
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:51 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Ik haal jullie sowieso wel eens door elkaar hier. Klap, KP. Da's toch sowieso al veel te moeilijk man. Dus misschien denk ik nu wel dat jij altijd die lieve bent, Klap, terwijl dat eigenlijk gewoon keihard KP is. 8-)
Nee joh, je hebt KP en KR! Piece of cake 8-)
pi_140224677
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:51 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

_O- muwhaha! Wat ingewikkeld! Ik snap je post al bijna niet. Ik moet zeggen! Ik lees altijd ook als KP genoemd is want wie weet was het eigenlijk voor mij :+

Ik ga toch maar nadenken over een adere topic naam! *)
♥ J & S
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:56:25 #148
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_140224850
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:52 schreef klaprooss het volgende:

[..]

_O- muwhaha! Wat ingewikkeld! Ik snap je post al bijna niet. Ik moet zeggen! Ik lees altijd ook als KP genoemd is want wie weet was het eigenlijk voor mij :+

Ik ga toch maar nadenken over een nadere topic naam! *)
Dat bedoel ik. :{w

En verder vind ik 'babytopic' al wel heel duidelijk hoor. :+

--

GotC! Maak het nog moeilijker!
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:57:09 #149
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140224889
Hahaha klap is gewoon klap! Bluuf van m'n KP af :6
pi_140224928
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:56 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. :{w

En verder vind ik 'babytopic' al wel heel duidelijk hoor. :+

--

GotC! Maak het nog moeilijker!
:')
pi_140225310
Oh domme doos _O- ik moest het echt 10 keer lezen :')
♥ J & S
pi_140226173
Ik heb ook heel erg gehad dat ik maar niet op woorden kon komen, de eerste tijd na de bevalling. Zo irritant als je normaalgesproken behoorlijk adrem bent. Dat gaat nu inmiddels wel weer beter. En zojuist maakte mijn vriend een grapje en ik 'uuuh?'. Kwartje viel ook vrij laat. Laten we er maar vanuit gaan dat ook dit vanzelf weer goedkomt.
pi_140226754
quote:
16s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:54 schreef Moppert het volgende:
Nee
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:54 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Nee..
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:54 schreef GotC het volgende:

[..]

Nee.
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:57 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik denk nee?
:'( -O- *kras*

Bij mij toevallig wel ja... :6 :{w

Ik geloof dat ik het maar moet afwachten

Mijn man zegt dat ik een geboren moeder ben.. legt de lat lekker hoog :P
S. 2014
J. 2016
pi_140227065
Lief van m GM, maar de baby is er nog niet })

:+
♥ J & S
pi_140227362
Uhmmm... Jeutje. Sorry, had lang bezoek vanavond. Even voor de duidelijkheid:

1. Ik vind echt niet dat iemand hier een anders iets opdringt.
2. Ik geloof dat we allemaal het beste met onze kindjes en ook onszelf en zelfs elkaar voor hebben, hoe ingewikkeld ook.

Dat gezegd hebbende sloegen Coco en Olf inderdaad de spijker op de kop aangaande mijn post. Er wordt nogal eens gehamerd op de mindset, en ook op 'juiste' mindset en dat komt bij mij in een onzeker moment gewoon heel hard binnen.

Natuurlijk weet ik dat dergelijke dingen niet negatief en al helemaal niet persoonlijk bedoeld zijn! LE, maak je daar geen zorgen om. Het is meer dat je geneigd bent dat wat voor jou fijn is, sterk aan te prijzen soms. Maar wat voor de één werkt, werkt voor een ander helaas niet. Ik vind het fijn om daar ook open te zijn, net als over alle mooie foto's en mijlpalen.

Uit die balans bestaat mijn leven, en in z'n algemeenheid het leven, nu eenmaal.
Nog wel voor de duidelijkheid: LE, je zal mij nooit, nóóit iets horen zeggen over hoe makkelijk of niet makkelijk je ptss is. Dat is aan jou en aan jou alleen. Je hoeft je zienswijze dus niet te verdedigen, we hebben gewoon een andere wijze van coping strategies inpassen :*.

Ik hoop dus ook dat de meiden bij wie het op rolletjes loopt, lekker posten! Het is zo leuk om die fijne dingen te lezen O+. En de andere zijde zie ik even graag, want steun is er hier op Fok altijd voor wie het nodig heeft.
Het moederschap is idd gecompliceerd en dus voor iedereen anders.
pi_140227396
Ik zou ook nooit tegen een zwangere zeggen: "meh, je groeit vast wel in dat moederschap. Denk ik."

Deze was voor gm, niet voor Cwennie (uiteraard!).
pi_140227465
neuh! Dat komt ooit wel, sommige moeders voelen zich direct moeder andere moeten even wennen (waarschijnlijk niet het goede woord, erin groeien?)
♥ J & S
pi_140227490
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:50 schreef Cocotrimonium het volgende:
Wat betreft een baby z'n luier leren verschonen: bij Saar zijn we op een gegeven moment (ik denk toen ze een maand of 9 was) gewoon gestopt met haar luier verschonen als ze gepoept had. Althans, niet meteen. Als die billen pijn genoeg doen van de roodheid enzo, dan leren ze het snel genoeg zelf!

Easy peasy!
Tot het gaat bloeden? :9
pi_140227735
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:42 schreef Limone het volgende:
Ik zou ook nooit tegen een zwangere zeggen: "meh, je groeit vast wel in dat moederschap. Denk ik."

Oeps, ik bedoel het niet vervelend! Ik zou het liever wel willen weten, dat het even kan duren dan dat ik denk dat het hoort. Net zoals het bespreken van een bevallingen je mag best eerlijk zijn over hoe het is, wat men kan verwachten, mooi weer spelen hoeft niet imo.
♥ J & S
pi_140227898
Oh joh, het was een grapje. :D zo van: ja duh dat je man zegt dat je een geboren moeder bent, je zal tegen een zwangere het tegenovergestelde zeggen! :o o|O
pi_140228017
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:53 schreef Limone het volgende:
Oh joh, het was een grapje. :D zo van: ja duh dat je man zegt dat je een geboren moeder bent, je zal tegen een zwangere het tegenovergestelde zeggen! :o o|O
Lol! Ik wacht t maar af, ws durft ie idd niet meer om negatief te zijn :P
Vanmorgen hoorde ik hem zeggen, als een zwanger vrouw, gedreven door hormonen los gaat, ben je als man de rest van je leven een beetje bang voor vrouwen O+ :D

Overigens denk ik dat hij mijn kunde baseert op mijn werk( leidster kdv) maar een eigen kind is natuurlijk heeeeel anders.
S. 2014
J. 2016
pi_140228054
Oh mwushah ik dacht het een beetje ook wel maar uh ja! Ik heb een twijfel avondje :+ .

Tijd voor een slaapje! Truste allen :*
♥ J & S
pi_140228160
Truste Rosie!
pi_140228244
Truste!
pi_140228378
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Lol! Ik wacht t maar af, ws durft ie idd niet meer om negatief te zijn :P
Vanmorgen hoorde ik hem zeggen, als een zwanger vrouw, gedreven door hormonen los gaat, ben je als man de rest van je leven een beetje bang voor vrouwen O+ :D

Overigens denk ik dat hij mijn kunde baseert op mijn werk( leidster kdv) maar een eigen kind is natuurlijk heeeeel anders.
De kraan thuis bij de loodgieter lekt ook altijd. :P p

Nee hoor, het zal wel loslopen. Je hebt als voordeel dat je weet hoe intensief de hele dag met een baby kan zijn. Daar heb ik mij eerder wel op verkeken.
pi_140232390
Elk kind (baby, peuter etc) is anders. Dus ook alle ervaringen van ouders zijn ouders.
Gelukkig maar, anders was het wel heel makkelijk geweest ;)
pi_140233190
Dank je voor je fijne reactie Cwen :)

Skips, het is allemaal jouw schuld idd, maar gelukkig stond je al op de Zwarte Lijst :P Hartjes all around!
pi_140233754
Even spuit elfen maar ik vind het nog steeds lastig om z'n huiltjes te onderscheiden. Ik denk nog steeds dat hij elke 2 uur honger heeft :@ Maar als je twee uur ervoor een fles van 135 cc hebt weggeklokt lijkt me dat niet heel waarschijnlijk. Dus hierbij de Fokwet: hoe krijg ik hem naar 6 flessen zodat ik elke fles 135 cc kan geven. 100 cc vindt hij namelijk vaak niet genoeg, maar anders krijgt hij echt wel veel te veel.

De rest van z'n huiltjes herken ik inmiddels wel :) En m'n vader noemt hem een knuffelbaby ipv een huilbaby, dus daar ga ik maar in mee *;
pi_140233897
Zijn we nu allemaal weer kusjekroelenzo? *; . :D .

Ik had nog een vraagje. In plaats van de kleertjes van I. maat 50/56 te gaan verkopen, had ik bedacht dat ik het wil weggeven aan iemand die het echt heel hard nodig heeft. Toen heb ik gisteren een opvanghuis gebeld hier in mijn stad, voor vrouwen die vanwege huiselijk geweld opvang nodig hebben. De eerste mevrouw aan de telefoon was heel enthousiast, maar de tweede zei: 'eeh, het is misschien raar om te zeggen, maar we hebben de laatste tijd zoveel gekregen en ik ben dus bang dat het niet nodig is. Maar het is wel heel lief hoor!'

Dus. :o . Iemand nog goede ideeën waar ik het kan doneren? Gewoon naar een kringloop brengen, vind ik dan weer niet zo. Of kennen jullie iemand die zwanger is van een meisje en het financieel moeilijk heeft en kleertjes kan gebruiken?

Dot: ik ben ook niet zo heel goed in het herkennen van de huiltjes en geluidjes.
  donderdag 22 mei 2014 @ 10:22:05 #170
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140233938
Dot: Dat kan wel honger zijn hoor.

Heb je er al over na gedacht om te voeden op verzoek en dan te kijken waar je op uit komt.
Ook met kunstvoeding is voeden op verzoek heel goed mogelijk.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_140233996
Wij hebben definitief besloten de jongens uit elkaar te halen. Ik vind het jammer maar het is niet anders. Ze hebben gewoon hun rust nodig en dat lukt niet optimaal als ze samen liggen. S slaapt te licht, hij wordt wakker van het geknor :+ van T en gaat dan huilen waardoor T ook wakker wordt. Mijn gevoel erbij is een beetje :{ , maar uiteindelijk is dit voor nu beter. Misschien dat ze ooit wel weer bij elkaar kunnen.

Dot, als ik mijn jongens 120/4 geef hebben ze echt na 2-2,5 uur weer honger. Soms zit er tussen twee flessen van 180/6 maar zo weinig tijd. Ze krijgen vaak rond 18:00 uur 180/6 en om 20:30/21:00 uur weer. En de flessen gaan bijna allemaal tot de laatste druppel op.

En wat Moppert zegt, voeden op verzoek is ook een optie. Hier werkt het prima. Soms zit er 2,5 uur tussen en een andere keer weer 4 of 5 uur, maar net wat de jongens willen. :)

Franny, misschien een kraamzorgorganisatie? Mijn kraamverzorgster vroeg of we kleertjes hadden die we weg zouden willen doen. Die delen zij dan uit bij gezinnen waar bijna nieteens geld is om kleertjes voor de pasgeboren baby te kopen. :X
pi_140234060
Als hij niet echt honger heeft, zal hij waarschijnlijk ook niet erg enthousiast en gretig gaan drinken, lijkt me?

Ik zie het als ik I. aanleg wanneer ze echt honger heeft en wanneer niet. Bij echte honger valt ze aan, richt ze zich volledig op het drinken, zo niet dan kijkt ze ook vrolijk een andere kant op.
pi_140234087
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 10:24 schreef _NIKKI_ het volgende:

Franny, misschien een kraamzorgorganisatie? Mijn kraamverzorgster vroeg of we kleertjes hadden die we weg zouden willen doen. Die delen zij dan uit bij gezinnen waar bijna nieteens geld is om kleertjes voor de pasgeboren baby te kopen. :X
Oh ja! Ik dacht er over om mijn vk te bellen, maar dit is waarschijnlijk wat handiger.
pi_140234261
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 10:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij hebben definitief besloten de jongens uit elkaar te halen. Ik vind het jammer maar het is niet anders. Ze hebben gewoon hun rust nodig en dat lukt niet optimaal als ze samen liggen. S slaapt te licht, hij wordt wakker van het geknor :+ van T en gaat dan huilen waardoor T ook wakker wordt. Mijn gevoel erbij is een beetje :{ , maar uiteindelijk is dit voor nu beter. Misschien dat ze ooit wel weer bij elkaar kunnen.

Dot, als ik mijn jongens 120/4 geef hebben ze echt na 2-2,5 uur weer honger. Soms zit er tussen twee flessen van 180/6 maar zo weinig tijd. Ze krijgen vaak rond 18:00 uur 180/6 en om 20:30/21:00 uur weer. En de flessen gaan bijna allemaal tot de laatste druppel op.

En wat Moppert zegt, voeden op verzoek is ook een optie. Hier werkt het prima. Soms zit er 2,5 uur tussen en een andere keer weer 4 of 5 uur, maar net wat de jongens willen. :)

Maar hij drinkt wat we hem aanbieden, dus als ik hem een fles geef van 180 gaat die leeg en dat kan ik dan elke 2 uur doen. Dan krijgt hij veel te veel en als hij dan wegdommelt tijdens de fles en je hem weghaalt wordt hij weer wakker en boos.

Maar misschien kunnen we het een dagje proberen en kijken hoe het gaat.

Op wat voor schema zitten jouw jongens nu qua flessen ongeveer?
pi_140234310
quote:
2s.gif Op donderdag 22 mei 2014 10:27 schreef Franny_G het volgende:
Als hij niet echt honger heeft, zal hij waarschijnlijk ook niet erg enthousiast en gretig gaan drinken, lijkt me?

Ik zie het als ik I. aanleg wanneer ze echt honger heeft en wanneer niet. Bij echte honger valt ze aan, richt ze zich volledig op het drinken, zo niet dan kijkt ze ook vrolijk een andere kant op.
Hij valt eigenlijk altijd wel aan, ook toen ik nog bv gaf en hem veel vaker aanlegde.

Ik kreeg bij m'n kraampakket een briefje of ik ongeopende dingen terug wilde sturen naar een organisatie die het dan weer weggeeft aan vrouwen die het nodig hebben. Misschien willen die ook kleertjes?
pi_140234454
Dot, ik heb geen idee hoe je naar 6 flessen kan, maar ik heb Ellie tot een maand of 5 ook bij elke kik eten gegeven en het ging er altijd in :@. Ze eet nog steeds graag elke 2 uur, zelfs! Maar ja, met bv kan dat ook...
Heeft Stip een speen?
pi_140234500
Het varieert per dag maar in grote lijnen is het:

6-7 uur
10-11 uur
14-15 uur
17-18 uur
20:30-21 uur
En dan zit er soms een uitschieter bij waarbij ze niet om 15 maar om 16 uur pas komen voor een voeding. Ik vind het allemaal prima en ga er gewoon in mee, dat vind ik veel fijner dan stipt op de klok zoals ik bij L deed, want soms moest ik haar dan wakker maken voor een voeding maar soms moest ik haar ook nog een half uur zoet houden.

Sinds twee dagen krijgen ze nu alle flessen 180/6 aangeboden. Die gaan 9 van de 10 keer allemaal op. Kleine holle bolle gijsjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door _NIKKI_ op 22-05-2014 10:58:18 ]
pi_140234680
Een uitschijter O+ :D
pi_140234792
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 10:54 schreef L-E het volgende:
Een uitschijter O+ :D
Fixed :+
pi_140234985
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 10:46 schreef _NIKKI_ het volgende:
Het varieert per dag maar in grote lijnen is het:

6-7 uur
10-11 uur
14-15 uur
17-18 uur
20:30-21 uur
En dan zit er soms een uitschieter bij waarbij ze niet om 15 maar om 16 uur pas komen voor een voeding. Ik vind het allemaal prima en ga er gewoon in mee, dat vind ik veel fijner dan stipt op de klok zoals ik bij L deed, want soms moest ik haar dan wakker maken voor een voeding maar soms moest ik haar ook nog een half uur zoet houden.

Sinds twee dagen krijgen ze nu alle flessen 180/6 aangeboden. Die gaan 9 van de 10 keer allemaal op. Kleine holle bolle gijsjes.
Dank je :) We gaan eens kijken hoe het gaat... Hij moest vanochtend namelijk huilen met knuistjeseten erbij, maar na wat wiegen en een schone luier wilde hij toch weer spelen en nu ligt hij bij me op z'n speen te tutten en voor zich uit te staren en in slaap te vallen. Hij smekt ook nogal snel met z'n spugen en dan doet hij meteen z'n handen naar z'n mond, dus dat zijn wel hongersignalen, maar het kan dus ook heel goed last van het spugen zijn.

Alleen waar is de grens tussen zoeken wat er aan de hand is en even laten huilen en het rekken van een voeding?...

quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 10:44 schreef Cwen het volgende:
Dot, ik heb geen idee hoe je naar 6 flessen kan, maar ik heb Ellie tot een maand of 5 ook bij elke kik eten gegeven en het ging er altijd in :@. Ze eet nog steeds graag elke 2 uur, zelfs! Maar ja, met bv kan dat ook...
Heeft Stip een speen?
Ja maar die wil hij niet altijd, ook niet vlak na het eten (half uur ofzo). Als de bv beter ging had ik hem idd ook gewoon vaker aangelegd :{
  donderdag 22 mei 2014 @ 11:21:57 #181
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140235418
Dot, wat als je nu vaker kleine flesjes geeft?
Grote flessen=voller buikje=meer maagzuur=zere keel=vaker drinken want verzachtend :) En als je hem weer een grote fles geeft, begint het weer van voren af aan.

En T. is echt ontroostbaar als hij honger heeft. Dan hoef ik echt niet aan te komen met een speen oid ;)
pi_140235781
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:21 schreef GotC het volgende:
Dot, wat als je nu vaker kleine flesjes geeft?
Grote flessen=voller buikje=meer maagzuur=zere keel=vaker drinken want verzachtend :) En als je hem weer een grote fles geeft, begint het weer van voren af aan.

En T. is echt ontroostbaar als hij honger heeft. Dan hoef ik echt niet aan te komen met een speen oid ;)
Ja dat doen we nu dus idd maar hij is echt niet tevreden met die kleine flesjes. Die lachende gezichtjes van Nikki's jongens is hier echt pas een hele tijd na een fles. Het lijkt wel of het gaat tussen kleine flesjes met een huilbui na elke fles of grotere flessen en een huilbui voor de fles of hem te veel geven, wat nog meet maagzuur oplevert.
  donderdag 22 mei 2014 @ 11:36:43 #183
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_140235876
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 09:52 schreef L-E het volgende:
Dank je voor je fijne reactie Cwen :)

Skips, het is allemaal jouw schuld idd, maar gelukkig stond je al op de Zwarte Lijst :P Hartjes all around!
Oh ja! Dan maakte het toch al niet meer uit. Zwarte Lijst FTW!

--

Cwen, ik ben blij met jou! :)

--

Mwehe Franny, +1 op je post over de juiste woorden niet kunnen vinden. Ik zit soms wel een halve minuut "wil jij even de *uhhhhhhh uhhhhhhhh zucht ehhhhhhhhhm uhhhhhhhhhhhh etcetera* de saus pakken? Uhhhhhhhhhhhhhhhhhhh. Mayonaise!" :')

*even verder bijlezen*

--

Och Dot, ik zou het zo graag makkelijker willen maken voor je. Ga je vandaag dus in ieder geval op verzoek voeden?

[ Bericht 4% gewijzigd door ProjSkippy op 22-05-2014 11:41:55 ]
pi_140236010
Dot, misschien kun je 150/5 proberen? Daar waren mijn jongens overdag tot een week geleden wel goed tevreden mee. Hij moet dan ook weer iets langer zuigen waardoor hij misschien toch wat meer verzadigd is. Ik hoop alleen dat hij geen extra last krijg van zijn reflux, maar ik denk dat uitproberen de enige optie is om erachter te komen. :{
pi_140236075
Ik hoop echt dat als ik in sept weer voor de klas sta de zinnen er weer vloeiend uitkomen!

En nu ga ik stemmen, met I in de draagdoek. 8-) .
pi_140236169
Ohja stemmen...
quote:
11s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:43 schreef Franny_G het volgende:
Ik hoop echt dat als ik in sept weer voor de klas sta de zinnen er weer vloeiend uitkomen!

Ik hoop maar dat I mee mag. Ze zou zomaar de boel kunnen sabboteren. :+
pi_140236202
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dot, misschien kun je 150/5 proberen? Daar waren mijn jongens overdag tot een week geleden wel goed tevreden mee. Hij moet dan ook weer iets langer zuigen waardoor hij misschien toch wat meer verzadigd is. Ik hoop alleen dat hij geen extra last krijg van zijn reflux, maar ik denk dat uitproberen de enige optie is om erachter te komen. :{
Dat heb ik idd net gedaan, dus we zullen zien :) Hij is iig al meer tevreden nu dan normaal na een fles en werd net alleen even boos toen ik opstond om de kat binnen te laten.

Franny, kijk maar uit, je mag niet met twee personen het hokje in hè ;)
  donderdag 22 mei 2014 @ 11:47:50 #188
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140236228
quote:
11s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:43 schreef Franny_G het volgende:

Dat dacht ik ook te doen in september 2012 :'). Mooi dat ik E. uit de Bondolino moest halen, ze mocht niet mee het hokje in :'). Gelukkig was m'n man mee... :D
  donderdag 22 mei 2014 @ 12:07:56 #189
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140236816
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:33 schreef Dot. het volgende:
Ja dat doen we nu dus idd maar hij is echt niet tevreden met die kleine flesjes.
Dan geef je meer? Eigenlijk weten baby's heel goed wat het nodig heeft,

Honger = eten. En misschien een idee om iets een week te proberen voor je verder gaat wisselen?

Voed gewoon eens op verzoek. De ene keer eet hij elke 2 uur en zo laat hij er weer 4 uur tussen.
Dan kom je vaak aan het eind van de dag gewoon op een gezond gemiddelde uit.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 22 mei 2014 @ 12:10:50 #190
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140236882
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:07 schreef Moppert het volgende:

[..]

Honger = eten. En misschien een idee om iets een week te proberen voor je verder gaat wisselen?

Voed gewoon eens op verzoek. De ene keer eet hij elke 2 uur en zo laat hij er weer 4 uur tussen.
Dit ja :) En de ene dag is het meer dan 'mag', de andere dag minder. Ik keek daar ook heel erg naar in het begin, maar ben na 2 maanden gestopt met bijhouden. En het gaat prima ^O^
  donderdag 22 mei 2014 @ 12:13:49 #191
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140236962
Ik ben op een gegeven moment ook elke keer wat meer gaan geven als ze elke keer het flesje helemaal leeg dronk, tot ze weer wat liet staan. Misschien zonde dat ik dan steeds een restje moest weggooien, maar dan wist ik iig zeker dat ze genoeg had gedronken.

Het wisselde ook heel erg, soms dronk ze een week lang meer dan de max, maar dat stopte ook ineens weer.

De reflux maakt het alleen niet makkelijker, want in het begin kon ik echt niet meer dan 120/4 geven, anders bleef ze maar herkauwen :P

Maar het is denk ik gewoon even zoeken naar wat het beste werkt en dat lukt alleen door het te proberen ;)
pi_140236988
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:07 schreef Moppert het volgende:

[..]

We gaan het nu toch ook zo proberen? Hij is nu een happy panda iig :)
pi_140237048
Jeey voor je happy stipjes panda Dot! *O* Ik zou het zo fijn vinden als hij een happy panda blijft.
  donderdag 22 mei 2014 @ 12:19:15 #194
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140237089
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:47 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook te doen in september 2012 :'). Mooi dat ik E. uit de Bondolino moest halen, ze mocht niet mee het hokje in :'). Gelukkig was m'n man mee... :D
Logisch!
Stel je voor dat ze de andere baby's gaat vertellen wat je hebt gestemd, voor je het weet weten alle mama's het. Daar gaat het stemgeheim!

8)7

Ben benieuwd of ze echt overal zó strikt de regels volgen, of dat er ook nog plekken zijn waar ze zo slim zijn om naar de reden van een regel te kijken.
pi_140237317
Wij gaan het zo maar eens testen! :7
pi_140237792
quote:
10s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:27 schreef Limone het volgende:
Wij gaan het zo maar eens testen! :7
Wij ook :Y

En dat vind ik idd lastig Sylver, want hij is duidelijk niet blij als alles omhoog komt en dat is vaak na anderhalf uur, maar extra geven maakt het weer erger, maar hem dan blij maken of weer lekker in slaap krijgen is dan ook niet makkelijk, vooral als hij de hik krijgt erdoor. Dan is het echt een geval van troostdrinken.
  donderdag 22 mei 2014 @ 12:44:44 #197
30252 Soempie
Procreating
pi_140237842
Ik mocht met peuter én baby het stemhokje in. En m'n peuter mocht het biljet in de bus gooien. Pure anarchie. :+
  donderdag 22 mei 2014 @ 12:47:14 #198
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140237926
Onder het motto 'blije baby':

O+
  donderdag 22 mei 2014 @ 12:51:34 #199
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140238052
Wat een heerlijke foto!
pi_140238324
T. O+
  donderdag 22 mei 2014 @ 13:22:56 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140238973
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:19 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Logisch!
Stel je voor dat ze de andere baby's gaat vertellen wat je hebt gestemd, voor je het weet weten alle mama's het. Daar gaat het stemgeheim!

8)7

Ben benieuwd of ze echt overal zó strikt de regels volgen, of dat er ook nog plekken zijn waar ze zo slim zijn om naar de reden van een regel te kijken.
Hier mocht S de vorige keer gewoon mee in de draagdoek. Ik weet nog niet hoe we hem straks meenemen.
KuikenGuppy
pi_140239502
Lieve allemaal,

E. en ik komen afscheid nemen van dit topic want gisteren is ze 1 jaar geworden.
Het is een jaar geweest die voorbij is gevlogen en waar veel tranen en vreugde zijn geweest. En zonder jullie allemaal om mij af en toe verder te helpen was het veel lastiger geweest. Bedankt!

Ik wens jullie heel veel geluk en succes en tot in het volgende topic!

E.
  donderdag 22 mei 2014 @ 13:57:20 #203
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140240085
Nog van harte gefeliciteerd Spark! *O* Toffe foto, wat is ze al groot O+
Stom dat ik het gemist heb en te laat ben met feliciteren, sorry :@
pi_140240105
Ik mocht ook met de baby het stemhokje in!

Lieve blijerd, GotC!
pi_140240188
Spark alsnog gefeliciteerd met je meisje! *O*
pi_140240395
Kleine E al weer een dreumes! Gefeliciteerd :D!

Nu onderweg voor m'n niezende kater!

Oh en T! Hebben O+
♥ J & S
pi_140243912
Mooi E-tje!

En een prachtige foto, GotC!!

We mochten samen het stemhokje in. Ik ben gaan stemmen in Paagman, de boekhandel in DH. Vond het wel leuk om daar heen te gaan en ik had er groot succes met I. die de boekverkoper en de mensen van het stemlokaal om haar vingertje wond. Ze bekeek het enorme stembiljet met grote aandacht.

Wat me ook ineens opvalt: als ze in de doek bij me zit en ik eet iets dan volgt ze dat ook met zeer veel interesse. :Y) . :D .
  donderdag 22 mei 2014 @ 15:54:03 #208
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140244005
Ik heb net een rondje gefietst met alle 3 in de bakfiets. O+ O+
Ik voelde mij zo gelukkig dat ik zelfs zonder dwang langs mijn schoonouders ging ;)
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_140244224
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 15:54 schreef Moppert het volgende:
Ik heb net een rondje gefietst met alle 3 in de bakfiets. O+ O+
Ik voelde mij zo gelukkig dat ik zelfs zonder dwang langs mijn schoonouders ging ;)
*O* jompel waard! Wat leuk O+
♥ J & S
pi_140244301
Stoer, Moppert! Vonden de kinders het ook leuk?
  donderdag 22 mei 2014 @ 16:12:01 #211
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140244707
De oudste was de eerste paar keren best bang om in de bak te zitten.
Maar nu kan ze het waarderen. R. valt direct in slaap.
Er zit vering op de maxicosi dingen dus dat wiegt natuurlijk heerlijk voor hem :D

En ik heb nu een dooky dus hij heeft geen last van de zon *O*
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 22 mei 2014 @ 16:13:19 #212
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140244767
Heerlijk Moppert! O+
pi_140244965
Lekker Moppert! Vonden je schoonouders het ook leuk? :)

Stip heeft net voor het eerst gestemd :D hadden we eigenlijk foto's van moeten maken natuurlijk....

Succes met je kater klap! Hopelijk is het niks ergs... Hoe gaat het trouwens met de babymassage? Of moet dat nog beginnen?

Gefeliciteerd Sparkling! Wat een toffe foto! O+
  donderdag 22 mei 2014 @ 16:18:24 #214
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140244995
Schoonmoeders was net weg, maar de schoonvader was erg verbaasd ons te zien geloof ik :o
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_140246146
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 16:17 schreef Dot. het volgende:
Lekker Moppert! Vonden je schoonouders het ook leuk? :)

Stip heeft net voor het eerst gestemd :D hadden we eigenlijk foto's van moeten maken natuurlijk....

Succes met je kater klap! Hopelijk is het niks ergs... Hoe gaat het trouwens met de babymassage? Of moet dat nog beginnen?

Gefeliciteerd Sparkling! Wat een toffe foto! O+
OMG! ik ben het vergeten! Vannochtend was de 2e les, de eerste heb ik al niet kunnen volgen vanwege onze vakantie. Net maar even gemaild of we mogen 'stoppen' 2 van de 4 lessen al gemist. Ik zoek wel een andere locatie :') .

Poes is goed! Wat pilletjes mee, hij is waarschijnlijk ook verkouden :+
♥ J & S
pi_140246667
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 16:43 schreef klaprooss het volgende:

[..]

OMG! ik ben het vergeten! Vannochtend was de 2e les, de eerste heb ik al niet kunnen volgen vanwege onze vakantie. Net maar even gemaild of we mogen 'stoppen' 2 van de 4 lessen al gemist. Ik zoek wel een andere locatie :') .

:D Zou echt ook iets voor mij zijn :X

Fijn van de poes!
  donderdag 22 mei 2014 @ 16:59:06 #217
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140246875
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 16:43 schreef klaprooss het volgende:

[..]

_O- :D
pi_140248254
Je hebt helemaal geen doek nodig om twee handen vrij te hebben :X

http://9gag.com/gag/amXQWV4?ref=mobile.s.cp

[ Bericht 3% gewijzigd door Dot. op 22-05-2014 17:51:20 ]
  donderdag 22 mei 2014 @ 17:56:28 #219
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140248951
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 17:36 schreef Dot. het volgende:

:X
pi_140249401
quote:

:(
pi_140250070
quote:

Oei... :(

Spark, nog gefeliciteerd! *O*

Ik ga me geloof ik ook maar in het dreumestopic melden... ;). Ze moppert omdat nog niet kan opstaan en zelf lopen (duh), ze krijst wanneer ik iets afpak en smijt haar blokken en ballen in het rond omdat ze ze niet goed genoeg kan pakken naar haar zin. Wil niet knuffelen, alleen maar Zelf Doen... Pfoe.
  donderdag 22 mei 2014 @ 19:11:18 #222
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140251406
Oh! Sparks E. al weer een dreumes! Nog van harte gefeliciteerd! *O*
Wat een lieve foto, ze lijkt echt al groot daar! O+
pi_140253578
Kennen jullie dat dat je baby net in slaap is gevallen en dat je dan een mega hoestaanval krijgt? }:|

Het is toch ook frustrerend dat je maar telkens moet wachten tot je iets nieuws kunt Cwen :D Gewoon net als in de Matrix nieuwe skills uploaden is veel praktischer :Y
pi_140254679
Kiek nou! O+
Hij kan wat nieuws!

♥ J & S
  donderdag 22 mei 2014 @ 20:49:08 #225
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140255136
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:06 schreef Dot. het volgende:
Kennen jullie dat dat je baby net in slaap is gevallen en dat je dan een mega hoestaanval krijgt? }:|
Ja! En dat je het nog probeert in te houden, wat natuurlijk niet lukt en je dus eerst je baby al zit wakker te schudden om vervolgens alsnog keihard in d'r oor te hoesten :(

N'ohhh J.! Super cute! O+

Ik heb een filmpje van Nora lopend achter de babywalker van vandaag op haar 10 vermaanddag O+. Ik zat te overwegen om 'm te plaatsen, maar ik ben zelf nogal veel in beeld :')
pi_140255198
Je bent vast heel knap sylver!

Doe je even onder de spoiler O+
♥ J & S
  donderdag 22 mei 2014 @ 20:56:36 #227
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140255413
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 18:35 schreef Cwen het volgende:

[..]

Oei... :(

Spark, nog gefeliciteerd! *O*

Ik ga me geloof ik ook maar in het dreumestopic melden... ;). Ze moppert omdat nog niet kan opstaan en zelf lopen (duh), ze krijst wanneer ik iets afpak en smijt haar blokken en ballen in het rond omdat ze ze niet goed genoeg kan pakken naar haar zin. Wil niet knuffelen, alleen maar Zelf Doen... Pfoe.
Ellie O+ Echt tof om over haar ontwikkelingen te lezen!
  donderdag 22 mei 2014 @ 21:01:12 #228
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140255607
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:50 schreef klaprooss het volgende:
Je bent vast heel knap sylver!

Doe je even onder de spoiler O+
Haha :P

Ik zal 'm even uploaden - kan 'm altijd weer verwijderen natuurlijk :)

Werkt dit?
SPOILER

[ Bericht 11% gewijzigd door Sylver_ op 22-05-2014 21:08:54 ]
pi_140256008
Oh My O+!! dat handje ook op 0.40!

Jullie zijn leuk!!
♥ J & S
  donderdag 22 mei 2014 @ 21:12:35 #230
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140256110
Thanks!

Ze doet een halve zwaai daar, omdat ze zichzelf op de video ziet :P
pi_140257213
aaaaw Sylver! Ik ben een beetje ontroerd. Door jou! Haha. O+

N. is natuurlijk een superschatje. Maar van jou kreeg ik even een kijkje in de toekomst.
pi_140257555
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 13:39 schreef .Sparkling. het volgende:
Lieve allemaal,

E. en ik komen afscheid nemen van dit topic want gisteren is ze 1 jaar geworden.
Het is een jaar geweest die voorbij is gevlogen en waar veel tranen en vreugde zijn geweest. En zonder jullie allemaal om mij af en toe verder te helpen was het veel lastiger geweest. Bedankt!

Ik wens jullie heel veel geluk en succes en tot in het volgende topic!

[ foto ]
Van harte! En wat een mooie foto! Mooie compositie. Is dat een echt hondje? :@
  donderdag 22 mei 2014 @ 21:45:05 #233
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140257666
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:36 schreef Limone het volgende:
aaaaw Sylver! Ik ben een beetje ontroerd. Door jou! Haha. O+

N. is natuurlijk een superschatje. Maar van jou kreeg ik even een kijkje in de toekomst.
Awwh! Wat lief :*
pi_140261057
Ahh die filmpjes van N van Sylver en J van klap! O+ O+

Dot, hoe is het vandaag gegaan met je stipje? Is hij na zijn fles van 150 langer tevreden gebleven? En hoe ging het in combi met zijn reflux?

Ik had een 'vrije' avond zonder baby's. Ik moest naar de OC van het KDV, dus ik heb wel een hoop gepraat over kindjes vanavond. En vooral veel over het traktatiebeleid. Er worden soms gewoon lollies getrakteerd op het kdv en van die snoepkettingen of popcorn. 8)7. Nouja, er wordt nu in ieder geval aangegeven aan ouders dat zulks niet gewaardeerd wordt en ook niet wordt uitgedeeld op het KDV. Vanaf nu worden alleen gezonde traktaties ter plekke opgegeten, ongezonde gaan mee naar huis. En nu maar hopen dat het kwartje een beetje gaat vallen bij al die snoeptrakterende ouders. :') Echt mèh, ik vind dat een kindje van 2 of 3 echt nog geen hele zakken chips of snoepkettingen weg hoeft te werken. Ik zou zulke dingen thuis echt weggooien. :@
pi_140262399
Vroegah zat ik op een basisschool waar ook gezond getrakteerd moest worden. Zakjes chips vielen daar ook onder. :D
Andere tijden ;)

Volgens mij delen ze bij ons alleen 'dingetjes' uit. We hebben oa boekjes, ballonnen en badeendjes gekregen.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 06:35:30 #236
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140269610
Wij hebben ook dingetjes gekregen zoals een boekje en een autootje, maar dan met een doosje rozijntjes eraan.
Ik zou eigenlijk ook niet weten wat ik anders zou moeten uitdelen wat nog steeds handig is. Iets van fruit lijkt me zo bederfelijk. Misschien kan ik een leuk beestje maken van een mandarijn ofzo :)

Ik moet trouwens maar eens informeren wat normaal is daar, of je ook traktaties maakt voor de kindjes die op andere dagen daar zijn bijvoorbeeld of echt alleen voor haar groep op die dag. En of het normaal is om de groep boven (daar zitten de kleuters) ook te trakteren .. :?
  vrijdag 23 mei 2014 @ 07:23:03 #237
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140269768
Sylver, wat een lief filmpje! O+ en zo kunnen stappen met 10 maanden!
pi_140270249
Mijn man zit op de binnenfiets en M. ligt daaronder (op een kleedje, hoor). Er bestaat geen betere babytv dan dit! :D
pi_140270390
Die N.! O+

Goed dat je het zegt van het kleedje Limone, mijn MI zag al een baby door de spaken :P

Het ging hier wel goed gisteren Nikki! Ik had een keer nog een twijfelmoment, maar een schone luier en de doek was toen de oplossing. En s avonds had ik hem op bed gelegd zonder ook te blijven liggen, maar we hadden het bed afgehaald vanochtend en nog niet opnieuwd opgemaakt en ik was bang dat het omdoen van het hoeslaken hem wakker zou maken dus we hebben lekker op de molton geslapen :D en nu net heeft meneer 60 cc gedronken en is nu lekker z'n luier aan het vullen, dus grote kans dat hij meer last had van z'n darmen dan honger, maar dat leren we wel :). Hij stopt niet zelf met drinken dus het is even proberen wanneer hij genoeg heeft. Hij heeft wel wat gespuugd nog, maar het ging op zich wel.

[ Bericht 8% gewijzigd door Dot. op 23-05-2014 09:07:21 ]
  vrijdag 23 mei 2014 @ 09:32:08 #240
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140271170
Ik haat ouders die niet nadenken over traktaties of er een wedstrijdje van maken :@
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_140271407
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:42 schreef Limone het volgende:

[..]

Van harte! En wat een mooie foto! Mooie compositie. Is dat een echt hondje? :@
Hahaha :D ja, dat is ons hondje: Puk! O+
E.
pi_140276921
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 08:42 schreef Dot. het volgende:
Die N.! O+

Goed dat je het zegt van het kleedje Limone, mijn MI zag al een baby door de spaken :P

Het ging hier wel goed gisteren Nikki! Ik had een keer nog een twijfelmoment, maar een schone luier en de doek was toen de oplossing. En s avonds had ik hem op bed gelegd zonder ook te blijven liggen, maar we hadden het bed afgehaald vanochtend en nog niet opnieuwd opgemaakt en ik was bang dat het omdoen van het hoeslaken hem wakker zou maken dus we hebben lekker op de molton geslapen :D en nu net heeft meneer 60 cc gedronken en is nu lekker z'n luier aan het vullen, dus grote kans dat hij meer last had van z'n darmen dan honger, maar dat leren we wel :). Hij stopt niet zelf met drinken dus het is even proberen wanneer hij genoeg heeft. Hij heeft wel wat gespuugd nog, maar het ging op zich wel.
Ja ghehehe, ik dacht, ik zet het er maar even bij! Wat goed dat hij zonder jou heeft geslapen. Wat heb je met al die extra tijd gedaan? ;)

Wij slapen ook wel eens op de molton. Ook toen we nog geen baby hadden. :@

Wat een grappig hondje Spark! Leuk voor E. lijkt mij?
  vrijdag 23 mei 2014 @ 13:43:36 #243
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140277792
Even een vraagje... S. produceert in de ochtend altijd de Poepluier der poepluiers. Hij poept dan in één keer zoveel dat het eigenlijk net niet in z'n luier past, ik heb dus elke ochtend minimaal een romper te verwisselen (en de hydrofiel of slaapzak waar hij dan op lag, of als ik pech heb ons eigen bed :') ).
Hij doet het elke dag op hetzelfde moment, dus het is voorspelbaar. Iemand een tip? Is het bijvoorbeeld aan te raden om een grotere maat luier te kopen voor het Dagelijkse Mega Flatsmoment? :+
KuikenGuppy
pi_140279824
Ik zou een grotere maat proberen, ja :Y. Of een ander merk dat hoger valt.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 15:01:41 #245
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140280092
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:43 schreef Burdie het volgende:
Hij doet het elke dag op hetzelfde moment, dus het is voorspelbaar. Iemand een tip?
Eerder opstaan en hem op een hydrofiel leggen? :+

Een grote maat kan soms helpen maar dan kahet er ook makkelijker langs lekker.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 15:05:36 #246
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140280229
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 15:01 schreef Moppert het volgende:

[..]

Eerder opstaan en hem op een hydrofiel leggen? :+
Ja dat doe ik nu :P
KuikenGuppy
  vrijdag 23 mei 2014 @ 15:08:30 #247
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140280328
Mijn Midi had als kwaal dat hij altijd poepte op de fiets.. :')
En het kdv verblijf liet mij daarom zijn luier verschonen op het kdv want ze moesten gebracht worden met schone luier. _O- :{w
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_140281744
Er bestaan toch wel luiers voor heavy users?
pi_140282074
Dot, wat fijn dat het goed ging met stipje.

Burdie, ik heb geen tips voor je helaas. Wel ruk dat hij elke keer doorlekt.

Wij hebben weer een middagje op strand gespeeld. Jongens lekker in de wagen. De grote die om de haverklap met een ander vriendinnetje speelt en zich prima vermaakt. Wat een heerlijkheid! O+
pi_140283358
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:13 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja ghehehe, ik dacht, ik zet het er maar even bij! Wat goed dat hij zonder jou heeft geslapen. Wat heb je met al die extra tijd gedaan? ;)

Wij slapen ook wel eens op de molton. Ook toen we nog geen baby hadden. :@

Wat een grappig hondje Spark! Leuk voor E. lijkt mij?
Grey's anatomy gekeken :@ Maar vanavond duik ik toch wel met hem erin denk ik. Die paar uurtjes extra zijn toch best lekker :)

Dat klinkt heerlijk Nikki! Slapen je jongens goed in de wagen?

Wij hebben een supersonische babyfoon gekocht met camera. Ik vond het gisteren namelijk maar gek dat hij zo lang stil was :')
  vrijdag 23 mei 2014 @ 17:03:15 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140283705
Ik vind het altijd maar ongezellig als mijn kind lang slaapt zonder mij erbij :') ik heb dan wel genoeg te doen hoor, maar ik kan hem na een tijdje echt missen. Maf verhaal :P.
KuikenGuppy
  vrijdag 23 mei 2014 @ 17:09:33 #252
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140283900
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 17:03 schreef Burdie het volgende:
Ik vind het altijd maar ongezellig als mijn kind lang slaapt zonder mij erbij :') ik heb dan wel genoeg te doen hoor, maar ik kan hem na een tijdje echt missen. Maf verhaal :P.
Heb ik ook :D Krijg echt een heimwee gevoel als hij slaapt.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 17:11:37 #253
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140283964
Ik ook :P en dan ligt ze gewoon in de box :')
  vrijdag 23 mei 2014 @ 17:13:46 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140284022
Maf spul, motherhood :P.
Ik kan ook uren naar hem liggen kijken. Alleen dan móeten er op een gegeven moment kusjes op die lieve wangetjes O+.
KuikenGuppy
pi_140284071
Check! Wel pas na 1,5 uur ofzo, dat wel :). Tot die tijd is het gewoon lekker me-time.
Camera zou ik ook wel willen, we hebben nu een heel simpele babyfoon. Maar ze wordt gelukkig niet meer altijd huilend wakker en ik hoor haar dus niet als ze eerst gaat spelen. Het maakt niet echt uit, maar het zou wel handig zijn :D
pi_140284656
Ja! 's Avonds als ik ga slapen denk ik vaak: "snel slapen, dan zie ik M. weer snel!" *O* Terwijl ik natuurlijk gewoon dat kamertje in kan lopen, hè? })
pi_140284858
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 17:03 schreef Burdie het volgende:
Ja, ik vond het ook maar saai!

Ik ga morgen lunchen met een vriendin die een uur rijden van me vandaan woont. Mn eerste keer zo lang zonder hem ;( Maar ik moet bijna weer werken dus dan kan ik maar beter vast oefenen met weg zijn terwijk ik nog snel terug kan. Maandag is het tweede uitje alleen, dan ga ik met collega's naar de Efteling, omdat er een vertrekt en die wilde dit graag als afscheid.
pi_140286750
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 17:13 schreef Burdie het volgende:
Maf spul, motherhood :P.
Ik kan ook uren naar hem liggen kijken. Alleen dan móeten er op een gegeven moment kusjes op die lieve wangetjes O+.
Ik moet na een tijdje gewoon aan ze plukken. Een lok in et gezicht weghalen. Een prik in dr zij. Dat soort dingen :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_140288484
Mijnesse slapen heel goed in de wagen. Net alsof het hun bedje is. Ik zet ze ook heel vaak in plaats van in hun bed met wagen en al in de achtertuin, lekker slapen in de frisse lucht.
We hebben vanmiddag lekker kunnen luchen met L op het strand terwijl de jongens lagen te slapen. Echt, ik geniet me suf op dagen als deze. En ben zo verliefd op mijn S. Als ik zijn naam zeg verschijnt er een instant glimlach op zijn gezicht em dat is zo schattig. O+
  vrijdag 23 mei 2014 @ 19:57:11 #260
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140289211
O+ Wat klink je verliefd Nikki! Echt super dat het zo goed gaat O+

Dot, raar is dat dan he, zo lang weg zijn? :* Maar de tijd vliegt voorbij als je leuke dingen doet, dat scheelt ;)
  vrijdag 23 mei 2014 @ 20:12:51 #261
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140289749
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 18:48 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik moet na een tijdje gewoon aan ze plukken. Een lok in et gezicht weghalen. Een prik in dr zij. Dat soort dingen :')
:D

Spannend Dot! Maar goed om nu even te oefenen idd

Wat een heerlijkheid, Nikki!
pi_140290361
Kindje van mijn zus logeert hier. Hij is 9 maanden. Hij gaat naar bed maar brult. Moet je hem dan laten huilen? Of gaan troosten? De vorige keer dat hij hier sliep was hij 5 maanden en was geen probleem

Valt hij vanzelf in slaap? Moet je hem negeren of komen troosten? Tips?
pi_140290512
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 20:31 schreef Skillsy het volgende:
Kindje van mijn zus logeert hier. Hij is 9 maanden. Hij gaat naar bed maar brult. Moet je hem dan laten huilen? Of gaan troosten? De vorige keer dat hij hier sliep was hij 5 maanden en was geen probleem

Ik zou hem troosten maar misschien is het beter om even aan je zus te vragen. Haar opvoeding :)
Kan je die niet bereiken dan doen wat jij denkt dat goed is :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_140290666
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 20:35 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik zou hem troosten maar misschien is het beter om even aan je zus te vragen. Haar opvoeding :)
Kan je die niet bereiken dan doen wat jij denkt dat goed is :)
Kan haar helaas niet bereiken. Wel haar man maar klinkt ook weer lullig als ze lekker aan het feesten is. Is er een limiet wanneer je een kind (9 maanden) mag laten huilen? Ik neem aan dat het op een gegeven moment stopt. Hij is al 1,5 uur later dan normaal naar bed. Dit is overigens de 2e keer. Maar dit keer blijft ie een nachtje slapen. Zodra hij het bedje ziet begint ie al tegen te sputteren.

Normaal zou je zeggen : negeer het maar als hij aantal uren blijft doorgaan. Hij huilt nu 30 minuten en was toen straks 5 minuten stil en begon ie weer.
pi_140290684
hij is stil ..........Thank God....
pi_140290729
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 20:31 schreef Skillsy het volgende:

Ik zou naar hem toegaan. Hij is zich waarschijnlijk een stuk bewuster van het logeren in een vreemd huis, vreemd bed, andere mensen, dan vier maanden geleden.

Eten geven is hier vaak ook een oplossing. :)
pi_140290796
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 20:40 schreef Limone het volgende:

[..]

Ik zou naar hem toegaan. Hij is zich waarschijnlijk een stuk bewuster van het logeren in een vreemd huis, vreemd bed, andere mensen, dan vier maanden geleden.

Eten geven is hier vaak ook een oplossing. :)
Hij heeft zijn fles gehad en lag sinds 20:15 in bed. En ja dat is het zeker. Hij is bewuster nu. Maar hij is nu stil :D ....
pi_140290970
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 20:42 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Hij heeft zijn fles gehad en lag sinds 20:15 in bed. En ja dat is het zeker. Hij is bewuster nu. Maar hij is nu stil :D ....
Fijn! *O*

Oh ik bedoelde meer: extra eten. Ik ging er wel vanuit dat je hem al eten had gegeven. ;)
pi_140291196
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 20:46 schreef Limone het volgende:

[..]

Fijn! *O*

Oh ik bedoelde meer: extra eten. Ik ging er wel vanuit dat je hem al eten had gegeven. ;)
Je raakt zo ongerust als baby's huilen en ik heb totaal geen ervaring met kinderen. Vandaar mijn vraag. Wellicht te snel gesteld haha maar hij slaapt. Hopelijk tot 6:00 though.
pi_140291362
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 20:51 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Je raakt zo ongerust als baby's huilen en ik heb totaal geen ervaring met kinderen. Vandaar mijn vraag. Wellicht te snel gesteld haha maar hij slaapt. Hopelijk tot 6:00 though.
Mehehe, welcome in my world. ;)

Succes! Komt vast goed. :)
pi_140293033
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 20:51 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Kan goed zijn dat hij vannacht ook wakker wordt en huilt. Check luier en eten. Huilt 'ie dan nog: lekker knuffelen :). Komt goed, veel plezier!
pi_140293043
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 20:55 schreef Limone het volgende:

[..]

Mehehe, welcome in my world. ;)

Succes! Komt vast goed. :)
Mischien moet hij meer logeren dat ie gewend raakt? Hij huilde net weer 5 minuten. Nu is ie weer stil. Het is echt jammeren niet brullen of krijsen.

Ja alles komt goed, maar dat huilen klinkt zo zielig ;)
pi_140296654
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 21:41 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Mischien moet hij meer logeren dat ie gewend raakt? Hij huilde net weer 5 minuten. Nu is ie weer stil. Het is echt jammeren niet brullen of krijsen.

Ik zou het niet weten. Ik weet het soms niet eens bij mijn eigen baby. :D Wat ik wel merk bij het logeren, is dat hoe rustiger/prikkelarmer de dag is geweest, hoe beter de nacht. De laatste keer dat ze ging logeren hebben ze overdag en 's avonds niets anders gedaan dan met haar een beetje op de bank zitten en door het huis lopen. Ze heeft toen amper gehuild. De keer daarvoor (wel bij andere mensen), hadden ze een heel dagprogramma voor haar in elkaar gezet. Die nacht was drama. Voor de oppassers dan.. ;)
pi_140296828
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 21:41 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Misschien is hij een beetje overprikkelt van de gehele dag. Logeren is best heftig met veel indrukken. Kindjes reageren vaak en beetje op deze manier, jammeren en niet diep slapen. Hier werkt troosten met niet al te veel communicatie e.d. Eventueel een speentje als hij dat gebruikt? Om weer even rustig te worden. Hier valt hij dan snel weer in slaap..

Succes, het komt vast goed :D
♥ J & S
pi_140298475
Ja hij is zwaar overprikkelt geweest. Om 11:00 had ie fotoshoot enz. En hele tijd mensen. Toen kwam hij hier ( met pubers) die helemaal om hem heen zaten. Optillen en dan die andere weer hem optillen. Even muziek geluisterd. Kreeg ie papfles en toen naar bed.

Net pakte mijn zusje haar pyjama (in de kamer waar hij slaapt) en begon een beetje te huilen, maar direct weer stil. Ik denk inderdaad ook half in zijn slaap.

Bedankt voor alle adviezen dames
  zaterdag 24 mei 2014 @ 18:54:07 #276
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140319490
Wat een rust hier .. /fluister
pi_140320776
Nou wat een stilte hier. :o Dat ben ik helemaal niet gewend.

Misschien dat mijn happy S wat mensen hiernaartoe kan lokken. ;)

SPOILER
  zaterdag 24 mei 2014 @ 19:47:22 #278
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140320907
Gelukt! S O+ O+
  zaterdag 24 mei 2014 @ 19:47:51 #279
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140320924
Gelukt Nikki! O+ ;)

Ik heb lekker gefietst met R. naar de speeltuin (was pax met de midi en maxi) en door het dorp.

SPOILER
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 19:50:33 #280
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140320988
S. *; Lekker ding!

Vandaag 1e verjaardag gevierd van nichtje. Druuuuuuuuk! Incl zwaar overprikkelde jarige jet :P
  zaterdag 24 mei 2014 @ 19:58:45 #281
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140321207
Leuke foto's van S. en R.! O+

Wij hebben ook gefietst. Voor het eerst met Nora voorop in het stoeltje. Ze vond het erg leuk, luid aan het kirren en met haar armpjes zwaaien O+
Absoluut voor herhaling vatbaar, maar dan wil ik wel eerst een helmpje vinden dat ze past. Had de allerkleinste bij de fietsenmaker gekocht, maar die was nog te groot. Ik weet dat ze een klein hoofdje heeft, maar had gedacht dat ze de 44cm helmpjes wel zou passen :o
pi_140321333
Moppert ik vind jouw cosi zo leuk! En het mannetje erin nog leuker. O+ Volgens mij zit hij echt lekker in de bakfiets hè?

Gotc gefeli met je nichtje!

Sylver succes met zoeken naar een helmpje, ik kon er destijds echt geen vinden. -O-
pi_140321400
OE R en S! O+
♥ J & S
  zaterdag 24 mei 2014 @ 20:19:18 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140321791
S O+

Iedereen lekker op pad geweest :D Wij ook, er was hier een beurs met allemaal kraampjes van organisaties die met kinderen te maken hebben, erg leuk. Mijn man was met S in de draagdoek ook een leuke attractie :+ en S wond iedereen om zijn vingertjes. Daarna was hij flink overprikkeld, ook omdat hij zijn middagdutje heeft gemist... maar na een tijdje clusteren ligt hij nu op schoot te dutten O+. Ben benieuwd of hij straks wil slapen :D.

Morgen weer zulk lekker weer, zie ik net op het journaal *O*.
KuikenGuppy
  zaterdag 24 mei 2014 @ 20:22:55 #285
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140321913
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 20:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
Moppert ik vind jouw cosi zo leuk! En het mannetje erin nog leuker. Volgens mij zit hij echt lekker in de bakfiets hè?
Ik vind het ook nog steeds een hele mooie!
En hij zit echt enorm goed in de bakfiets. Hij kan mij goed zien en je merkt dat het daardoor ook niet giga veel prikkels geeft (en dan dut hij af en toe even in ) O+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 20:25:12 #286
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140321963
Hij ziet er zo vrolijk uit Moppert :D
KuikenGuppy
pi_140323137
Wat een leuke uitjes allemaal. Ik heb veel autogereden en we zijn nog naar de Ikea geweest... De Peroni nu smaakt heerlijk. :Y)
pi_140324132
R. en S., wat een leuke mannekes O+ En dat tongetje van S!

Mijn kleine paasei is alweer ruim 8 maanden, het gaat ZO snel. Gisteren lag ze opeens in haar handjes te klappen (en ik klapte uit elkaar van trots natuurlijk) en ze gaat nu ook echt terugkletsen als ik tegen haar praat. Godsamme wat is dat leuk O+ Vanmorgen hebben we samen nog een uurtje lepeltje-lepeltje in het grote bed geslapen.. en dan denk ik alleen maar: het leven is mooi O+
pi_140336395
Aaaw Juud! *; Bizar hè dat het zo snel gaat? Ik heb het idee dat als ik nies, ze 15 is.. :o
pi_140336518
Oow helemaal vergeten te vertellen dat Emmetje gisteren achteruit schoof! Eerst richtte ze zich helemaal op en daarna zette ze zich zo af. O+ ;)
pi_140337077
Limone, wat knap! *O* Dat is het begin, voor je 't weet tijgert ze!

Hier veel visite de afgelopen dagen, en vandaag ook weer. Ellie vindt het fantastisch O+. Ze heeft het naar haar zin in de drukte. Toch windt ze mensen niet actief om haar vinger of zit echt te lachen of te giechelen. Dan moet ze behoorlijk lang aanwezig zijn. Zo geinig om te zien!
  zondag 25 mei 2014 @ 09:27:04 #292
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_140337121
Ons meiske is vandaag alweer 2 maanden! :o
Jeempie, dat gaat snel! O+
Ze is lief, leuk en heul vrolijk, lacht echt naar iedereen! :)
Ik hou zo van dit moppie *;

Jullie kinders gaan anders ook super snel!
Kruipende, tijgerende, lachende, mee in de bakfiets kindjes O+ *O*
pi_140337221
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 20:58 schreef Limone het volgende:
Wat een leuke uitjes allemaal. Ik heb veel autogereden en we zijn nog naar de Ikea geweest... De Peroni nu smaakt heerlijk. :Y)
Ik hoorde gisteren onderweg naar huis van mn alleenzijnuitje dat liedje van je meisje wat je laatst postte, ik hield het bijna niet droog *;

En toen s avonds de schrik van leven. We hebben zo'n mooie houten geverfde trap met een draai onderin en die ben ik natuurlijk al een miljard keer op en af gelopen met Stip in mn armen en regelmatig ook nog iets erbij als een fles ofzo. En hij wilde niet slapen, dus ik wilde hem in de doek gaan doen, glij ik op de laatste twee treden weg en hij glipt zo uit mn handen, maar ik kon hem nog net bij zn armpje pakken zodat hij niet viel. Hij gilde het uit en ik mocht ook niet aan zn schouden zitten en ik was alleen thuis, dus ik heb meteen de HAP gebeld en we mochten gelijk komen, dus ik ben langs mn vriend gereden die aan het werk was en we zijn meteen doorgereden. Ondertussen was hij al wat gekalmeerd met wat slokjes drinken dat ik heel snel even in een tas had gegooid en hij bewoog zn arm gekukkig ook alweer. De huisarts wilde het toch even laten checken, omdat hij niet helemaal goed zag of zn schouders nu symmetrisch waren. Bij de eerste hulp een foto laten maken en die zag er helemaal goed uit en de chirurg zei dat een foto zelfs niet eens nodig was geweest, omdat hij zn arm al zo goed bewoog. Na drie uur mochten we helemaal opgelucht dus weer naar huis. Pfew....

En vandaag gaan we naar de bouwmarkt om van die tapijtmaantjes te kopen om op de trap te plakken.
pi_140337773
:X Aii Dot, dat is even schrikken. Fijn dat alles goed is!

Rijstje 2 maanden! *O*

Ahh Nellie, dat zal dan niet lang meer duren. Hier was het van de een op de andere dag ineens en nu is niets meer veilig. Gister hadden we een dreumes erg vlotte baby op bezoek dus ik weet wel een beetje wat dé plekjes zijn die aangepakt moeten worden :P

O+ S, wat een pretoogjes!

R, hij ligt er zo heerlijk relax bij O+
pi_140337835
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 09:36 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik hoorde gisteren onderweg naar huis van mn alleenzijnuitje dat liedje van je meisje wat je laatst postte, ik hield het bijna niet droog *;

Aaaw! O+

Hoe was je uitje?

quote:
En toen s avonds de schrik van leven. We hebben zo'n mooie houten geverfde trap met een draai onderin en die ben ik natuurlijk al een miljard keer op en af gelopen met Stip in mn armen en regelmatig ook nog iets erbij als een fles ofzo. En hij wilde niet slapen, dus ik wilde hem in de doek gaan doen, glij ik op de laatste twee treden weg en hij glipt zo uit mn handen, maar ik kon hem nog net bij zn armpje pakken zodat hij niet viel. Hij gilde het uit en ik mocht ook niet aan zn schouden zitten en ik was alleen thuis, dus ik heb meteen de HAP gebeld en we mochten gelijk komen, dus ik ben langs mn vriend gereden die aan het werk was en we zijn meteen doorgereden. Ondertussen was hij al wat gekalmeerd met wat slokjes drinken dat ik heel snel even in een tas had gegooid en hij bewoog zn arm gekukkig ook alweer. De huisarts wilde het toch even laten checken, omdat hij niet helemaal goed zag of zn schouders nu symmetrisch waren. Bij de eerste hulp een foto laten maken en die zag er helemaal goed uit en de chirurg zei dat een foto zelfs niet eens nodig was geweest, omdat hij zn arm al zo goed bewoog. Na drie uur mochten we helemaal opgelucht dus weer naar huis. Pfew....

En vandaag gaan we naar de bouwmarkt om van die tapijtmaantjes te kopen om op de trap te plakken.
He bah. Maar hulde voor je reflex! Wat oer. Ben je zelf ook nog gevallen?
  zondag 25 mei 2014 @ 10:42:47 #296
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140338178
Wat goed, Limone! Ziet er schattig uit he, zo in z'n achteruit :)

Rijstemini al weer 2 maanden? Het gaat idd snel! Happy 2e vermaanddag ;)

Oh Dot, dat was schrikken! Gelukkig is alles goed.
Hoe was je eerste echte uitje zonder Stipje?
pi_140338280
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 10:21 schreef Limone het volgende:

[..]

Aaaw! O+

Hoe was je uitje?

[..]

He bah. Maar hulde voor je reflex! Wat oer. Ben je zelf ook nog gevallen?
Ja, het was gezellig :) Al zat ik wel een beetje op hete kolen :@ Ik ben niet echt gevallen volgens mij, maar ik weet het ook niet meer zo goed. Ik heb iig een blauwe plek op mn been en dat is alles.

En nu even reageren op die leuke foto's O+ Wat is S. toch ook een vrolijk ventje! En een relaxte R. in de bakfiets. Nu wil ik ook een bakfiets :D

En een knappe E. die ook al zo hard gaat met dr schuiven. Alle cliche's zijn waar he, het gaat zo hard! Stip is al helemaal naar speeltjes aan het grijpen en als hij op zn rug ligt gaat ie soms ineens naar zn zij als daar iets leuks is :o

En N. ook lekker aan het fietsen O+ Is er niks te vinden op internet? Misschien anders via de Duitse Amazon of Ebay? Zij hebben toch verplicht helmpjes?

En ook een drukke dag voor S. en E. Hopelijk hebben ze lekker kunnen slapen en een beetje bij kunnen komen :)
pi_140338943
Ja, fietshelmpjes... Ze zijn er dus wel in die kleine maten? Ellie's hoofdomtrek was 45,6 cm vorige week, dus dat zal wel lukken. Zijn er ook meegroeihelmpjes?
  zondag 25 mei 2014 @ 11:53:54 #299
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140339647
Ja, kleinste is van 44 tot 48 cm en ik had er 1 van OkBaby van 44 tot 50 cm. Dus voor Ellie zit je dan wel goed :)

Ik zal Nora's hoofdomtrek nog eens meten, maar dat helmpje van OKBaby was dus echt te groot. Duitse Amazon is wel een goed idee om even te kijken, Dot. In Nederland zijn ze iig niet kleiner dan 44cm.
  zondag 25 mei 2014 @ 14:20:24 #300
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_140344147
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 21:21 schreef Juud-- het volgende:
R. en S., wat een leuke mannekes O+ En dat tongetje van S!

Mijn kleine paasei is alweer ruim 8 maanden, het gaat ZO snel. Gisteren lag ze opeens in haar handjes te klappen (en ik klapte uit elkaar van trots natuurlijk) en ze gaat nu ook echt terugkletsen als ik tegen haar praat. Godsamme wat is dat leuk O+ Vanmorgen hebben we samen nog een uurtje lepeltje-lepeltje in het grote bed geslapen.. en dan denk ik alleen maar: het leven is mooi O+
Gaat hard he? In een week rolt en schuift ze de kamer door en gaat zelf stevig zitten in d'r stoel. Kletst de oren van je hoofd O+

Geitenmelk reageert ze helaas ook op zo sneu ;(. Ze heeft ook jeuk nu. We hebben een extra zalf maar zie helaas niet zoveel verschil.

Stipje en dot wat een schrik :*

Nora op de fiets *O*

Rijstje ook alweer 2 maandjes

Nellie ook aan het bewegen leuk he O+

R. in de bakfiets O+
  zondag 25 mei 2014 @ 17:08:12 #301
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140349657
Vol.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo