10 topics terug denk ik? Hiep hoi!quote:Op maandag 19 mei 2014 13:12 schreef Burdie het volgende:
Hee, sinds wanneer is de OP aangepast naar minder omslachtig en correct geformuleerd?
SPOILER: mijn pasgeboreneSpam!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Mabawa. op 20-05-2014 10:01:39 ]
Op advies van het cb, dat zou wat zwaarder op de maag liggen waardoor hij wat minder zou spugen, omdat de jbpm niets deed en omdat hij ook zo vaak wil drinken. En hij spuugt idd nauwelijks meer, maar dat kan ook komen door de Nexium misschien?quote:
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:45 schreef Soempie het volgende:
Och Dot., wat een narigheid toch steeds. Zo sneu voor Stip.
Hier hadden we met onze oudste krampen en het niet kunnen poepen (dagen en dagen). Nadat water toevoegen niet werkte en wat stimuleren ook niet (wrijven, tempen), kregen we het advies om een heel klein beetje olie bij z'n drinken te doen (nog geen theelepel). Een aantal uur later zat de poep zelfs tegen de kledingkast en de muur (en die stonden toch zeker 2 meter van de commode).
Maargoed, kijk even wat het cb zegt. Ik weet dat ze olie niet zomaar aanraden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Met 4 maanden al te gebruiken? Dat is al over 2 maanden!quote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:33 schreef Moppert het volgende:
Ik heb DE oplossing voor beker problemen![]()
http://www.bol.com/nl/p/b(...)rs/9200000011464296/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En Nora heeft vandaag een koe en 2 geiten geaaid op de kinderboerderij
[ Bericht 5% gewijzigd door Sylver_ op 20-05-2014 20:35:21 ]Ignorance is bliss, but knowledge is power.
Ja prima eigenlijkquote:Op woensdag 21 mei 2014 08:00 schreef Kimpossible het volgende:
Oh Jaa! Dat was ik vergeten! Fijn dat het goed gegaan is. Was het voor jullie ook fijn?
Snif, ik raak er helemaal emo van!quote:Op woensdag 21 mei 2014 05:03 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik zag foto's!![]()
--voor de mini's van Rijst en Dot.
--
L-E (en KP), ik weet niet of je het leest, maar ik wilde even zeggen dat ik heel veel gehad heb aan je post over de 'normaal' van je baby. Ik lig nu de derde voeding van deze nacht te doen en het is goed zo. Nee, M.aud slaapt niet door. Al ruim 5 maanden alleen maar gebroken nachten hebben is rete vermoeiend en ik ben blij dat ik, ondanks dat de reden er voor echt ruk is, nog niet werk, maar dit is wat mijn M.aud nodig heeft. Ik geniet nu weer meer van de nachtvoedingen en heb het omgeturnd naar een extra knuffelmoment. Als ze om een voeding komt kijk ik niet meer op de klok om te zien of ik eigenlijk überhaupt geslapen heb in de tussentijd. En nee, M.aud is niet minder leuk omdat ze nog niet doorslaapt. M.aud is geweldig, op welk moment ook. Ik genoot me al kapot en dat blijft. Het is goed zo. Dit is M.aud.
Even een extra hartje hoor.quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:02 schreef L-E het volgende:
[..]
Snif, ik raak er helemaal emo van!Maar dat is exact hoe wij er ook in staan, fijn dat je daar iets aan had! M.aud roels, sowieso
Vandaag is dat roze ja.quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:56 schreef ProjSkippy het volgende:
Hihi, Nikki, wat een leuke foto! En wat is jouw favo kleur eigenlijk?
+1quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Vandaag is dat roze ja.![]()
En over doorslapen. Het is ook vaak de eerste vraag die mensen stellen. "Slaapt ie al door?" En dat je dan het idee hebt dat je je kind moet verdedigen omdat hij/zij niet doorslaapt. De hele doos met tips en trucs om je kindje wel door te laten slapen wordt dan nog even verteld, want ja dan gaat het echt wel lukken. Kindjes doen het gewoon wel of niet en elk kindje doet dat op zijn eigen moment. Voor nu heeft jullie M jullie gewoon nog even nodig 's nachts. Al kan ik me ook voorstellen dat je af en toe gebroken bent door slaap tekort en dat is natuurlijk wel gewoon heel rot.
Precies ditquote:Op woensdag 21 mei 2014 10:52 schreef ProjSkippy het volgende:
.
Weet je, op een gegeven moment wordt het ook gewoon iets negatiefs. Als mensen vragen: "Hoe gaat het met M.aud, slaapt ze al door?", dan is het als of het hoe het met M. gaat samenhangt met of ze al doorslaapt. Of op een feestje zijn en dat er dan iemand heel enthousiast komt melden: "de baby aan de andere kant van de kamer slaapt wél door, vanaf 4 weken al!". Ja, dat is fijn voor die ouders en ja, ik hoop dat voor ons ook eens, maar nu is het gewoon nog niet zo. Of de allom bekende: "Wij lieten xxx 's nachts huilen. Na twee keer kwam hij/zij niet meer voor een nachtvoeding."
En natuurlijk hebben we wel van alles geprobeerd: warmer in d'r kamertje, koeler in d'r kamertje, een dikke slaapzak, een dunne slaapzak, geen slaapzak, een droomvoeding, wel sokken, geen sokken, borstvoeding voor het slapen gaan, een fles kv (standaard 1 Friso) voor het slapen gaan, het nog wat donkerder maken in haar kamertje voor zo ver mogelijk, het juist wat lichter maken, het hoofdeinde naar de andere kant verplaatsen, ik breng haar naar bed, Kix brengt haar naar bed, een knuffeltje er bij, geen knuffeltje er bij. Ik heb hier vorige week gevraagd of mensen wisten hoe het met zo'n 'laatste fles-voor-de-nacht-voeding' zit, maar ik kan me nu eigenlijk niet meer voorstellen dat ik dat écht gevraagd heb. Ik ga M. niet kunstmatig proberen te laten doorslapen.
Er wordt (onbedoeld) zo veel druk op dat doorslapen gelegd dat je er uiteindelijk zelf ook in mee gaat, helemaal op de momenten dat je com-pleet op bent. Maar er is niets mis met mijn M. M. is super vrolijk, (schater)lacht de hele dag en vindt het heerlijk om buiten te zijn. Ze is verliefd op Kix, heeft onwijs veel praatjes en is al-tijd in beweging. Ze ontwikkelt zich super goed en dat is veel belangrijker, dat doorslapen komt dan nog wel eens. Ooit.
En hier heb ik dus moeite mee. Ik kan heel erg slecht tegen weinig of onderbroken slaap en daardoor is het voor mij dus nauwelijks te doen. Ik heb de nacht echt nodig om fysiek en mentaal te herstellen en dat gaat gewoon al 8,5 maanden niet.quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:22 schreef L-E het volgende:
[..]
Precies dit
Maar fuck it, ik ben geen moeder geworden om lekker te kunnen slapen, alles went
Ik vind het juist heel knap dat je dit zo aan kunt geven! Die paar uurtjes die ik met hem mee slaap zijn idd lang niet genoeg voor me en mijn vriend neemt hem soms idd een paar uur mee naar beneden als hij niet wil slapen, zodat ik nog even kan slapen en dat is dan even best fijn. Maar ik vind het wel fijn om te lezen dat Stip niet abnormaal is zeg maar en dat helpt me wel met meeveren.quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:39 schreef Cwen het volgende:
[..]
En hier heb ik dus moeite mee. Ik kan heel erg slecht tegen weinig of onderbroken slaap en daardoor is het voor mij dus nauwelijks te doen. Ik heb de nacht echt nodig om fysiek en mentaal te herstellen en dat gaat gewoon al 8,5 maanden niet.
Ik vind het super om te lezen hoe jullie het kunnen 'omdenken' en uit die nacht iets moois kunnen halen, maar ik word er zelf alleen maar verdrietig van omdat mij dat niet lukt. Accepteren wel - Ellie heeft me nodig en het hoort erbij, soit. Ik neem het haar niet kwalijk en de vraag over doorslapen doet me niets - mijn baby is niet beter of leuker of ze wel of niet doorslaapt.
Maar ík wel! Ik heb ook iets nodig, en dat is er nu niet. Dat vind ik retezwaar.
Ik zou zo graag weer mijn doortastende oude zelf zijn in plaats van een uitgeputte, bang-om-te-beslissen schim. En slaapgebrek is niet de oorzaak, maar versterkt het wel. Accepteren is daarvoor niet dé oplossing. Ik ben er alleen nog niet achter, wat die wel is.
Natuurlijk komt het allemaal niet zo lekker m'n toetsenbord uit als ik zou willen... Ik bedoel het niet rot, hè! Ik merk alleen altijd bij het lezen van dit soort posts dat mijn eigen gevoel heel anders is.
Waar heb je moeite mee, met mijn uitspraak of met jouw situatie? Want dat haal ik er niet helemaal uit voor mezelf.quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:39 schreef Cwen het volgende:
[..]
En hier heb ik dus moeite mee. Ik kan heel erg slecht tegen weinig of onderbroken slaap en daardoor is het voor mij dus nauwelijks te doen. Ik heb de nacht echt nodig om fysiek en mentaal te herstellen en dat gaat gewoon al 8,5 maanden niet.
Ik vind het super om te lezen hoe jullie het kunnen 'omdenken' en uit die nacht iets moois kunnen halen, maar ik word er zelf alleen maar verdrietig van omdat mij dat niet lukt. Accepteren wel - Ellie heeft me nodig en het hoort erbij, soit. Ik neem het haar niet kwalijk en de vraag over doorslapen doet me niets - mijn baby is niet beter of leuker of ze wel of niet doorslaapt.
Maar ík wel! Ik heb ook iets nodig, en dat is er nu niet. Dat vind ik retezwaar.
Ik zou zo graag weer mijn doortastende oude zelf zijn in plaats van een uitgeputte, bang-om-te-beslissen schim. En slaapgebrek is niet de oorzaak, maar versterkt het wel. Accepteren is daarvoor niet dé oplossing. Ik ben er alleen nog niet achter, wat die wel is.
Natuurlijk komt het allemaal niet zo lekker m'n toetsenbord uit als ik zou willen... Ik bedoel het niet rot, hè! Ik merk alleen altijd bij het lezen van dit soort posts dat mijn eigen gevoel heel anders is.
Beiden. Je uitspraak heb ik al vaker voorbij zien komen, en hoewel heel positief, voelt het voor mij een beetje alsof ik de hele situatie maar zou moeten slikken want het hoort er blijkbaar bij. Alsof ik geen verbetering zou moeten willen, omdat dat gelijk zou staan aan m'n kind veroordelen of niet meer van haar uit gaan/aan haar behoeften tegemoet komen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 16:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Waar heb je moeite mee, met mijn uitspraak of met jouw situatie? Want dat haal ik er niet helemaal uit voor mezelf.
Ik vind het oprecht jammer dat mijn uitspraken dat met je doen. Maar ik lees dingen in je verhaal die echt een kwestie van interpretatie zijn, je uitspraken over geen verbetering mogen willen.. zulke dingen zal ik nooit zeggen of bedoelen. Ik blijf van mening dat berusting veel scheelt in hoe je tegen zaken aankijkt, maar een ieder die niet in staat is daartoe hoeft zich daar geenzins rot over te voelen. Je doet wat je kan binnen je mogelijkheden, en zoals Skip al zei: we zijn niet allemaal hetzelfde. Denk je dat ik sta te springen om elke 2 uur te voeden 's nachts? Natuurlijk niet, maar ik weet dat het mij niets helpt om dat steeds te benoemen, dus kies ik voor de andere weg: de positieve belichting. En ik heb overigens niet de ervaring dat er hier altijd op het positieve wordt gehamerd, maar wellicht is mijn blik daarin vertroebeld omdat ik het zelf ook doe.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:57 schreef Cwen het volgende:
[..]
Beiden. Je uitspraak heb ik al vaker voorbij zien komen, en hoewel heel positief, voelt het voor mij een beetje alsof ik de hele situatie maar zou moeten slikken want het hoort er blijkbaar bij. Alsof ik geen verbetering zou moeten willen, omdat dat gelijk zou staan aan m'n kind veroordelen of niet meer van haar uit gaan/aan haar behoeften tegemoet komen.
Tegelijkertijd reageer ik er alleen zo heftig op omdát ik in deze situatie zit. Als dat niet zo was, was het in het geheel niet aan de orde en was ik alleen maar blij dat jullie het zo positief zien.
Ach, weet je wat het is? Er wordt hier bijna altijd op het positieve gehamerd, en hoewel dat heel fijn is, heb ik af en toe het idee dat de negatieve gedachten er dan niet mogen zijn. Dat die als alleen maar belemmerend of vervelend worden beschouwd, of erger nog, als een bewuste wens van die persoon. Dat is echter niet altijd zo - soms kun je je gevoel echt niet helpen. En daar wil ik dan ook een beetje ruimte voor maken. Ik ben niet alleen maar lief en leuk, thuis niet en hier ook niet.
Maar wat ik zei, ik vind het oprecht tof dat mensen er wél zo in kunnen staan. Voor mij is dat alleen (nog) niet weggelegd.
Dit bijvoorbeeld. Berusten wil niet per definitie zeggen dat je niet óók verbetering zou willen zien. Jouw post, LE, doet het lijken alsof Cwen niet berust, zich alleen maar druk maakt,etc. Terwijl ik juist wel die berusting uit haar posts lees. Maar tegelijkertijd ook de wens tot verbetering.quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:01 schreef L-E het volgende:
Ik blijf van mening dat berusting veel scheelt in hoe je tegen zaken aankijkt, maar een ieder die niet in staat is daartoe hoeft zich daar geenzins rot over te voelen.
Dat lijkt me zeker niet de bedoelingquote:Op woensdag 21 mei 2014 20:24 schreef L-E het volgende:
Ik ga me even terug trekken uit deze discussie. Ik kan me blijkbaar niet goed uitdrukken, want meerdere mensen lezen dingen compleet anders dan ik ze bedoel. En ik raak er verdrietig van, lijkt me niet de bedoeling.
Ik ben er van overtuigd dat het allemaal goed bedoeld is en de vraag an sich vind ik niet erg. Ik vind alle goed bedoelde adviezen die volgen wel vervelend. Ik zeg dan ook na mijn 'nee' snel erachteraan 'maar dat geeft niet!'.quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, en die vraag van "slaap hij/zij al door?" is gewoon een vraag omdat mensen niet weten wat ze anders moeten vragen. Althans, dat idee heb ik altijd.
Ik denk dat de manier waarop het gevraagd wordt ook wel verschil maakt. Een vriendin vroeg aan mij toen Nora nog jonger was hoe het met het slapen gaat. Dat vond ik persoonlijk al fijner klinken, dan kan je direct zelf de toon zetten door of te zeggen 'goed' of 'compleet bagger'quote:Plus, ik ben er ook altijd benieuwd naar bij mensen met verse baby's. Niet omdat ik de baby dan beter of juist minder goed vind, maar gewoon, benieuwd. En als hij/zij dan doorslaapt, denk ik "dat is fijn zeg!"En als het kind niet doorslaapt, dan vraag ik hoe de ouders het ervaren o.i.d. En of ik eventueel eens kan helpen met iets (bijvoorbeeld even oppassen zodat ouders kunnen bijslapen ofzo).
Oh, dat is idd een stuk fijnere manier van verwoordenquote:Op woensdag 21 mei 2014 20:50 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Dat lijkt me zeker niet de bedoeling![]()
Ik ben mega slecht met woorden, dus ik doe alleen even eenwant het lijkt mij dat het allemaal een misverstand is.
[..]
Ik ben er van overtuigd dat het allemaal goed bedoeld is en de vraag an sich vind ik niet erg. Ik vind alle goed bedoelde adviezen die volgen wel vervelend. Ik zeg dan ook na mijn 'nee' snel erachteraan 'maar dat geeft niet!'.
[..]
Ik denk dat de manier waarop het gevraagd wordt ook wel verschil maakt. Een vriendin vroeg aan mij toen Nora nog jonger was hoe het met het slapen gaat. Dat vond ik persoonlijk al fijner klinken, dan kan je direct zelf de toon zetten door of te zeggen 'goed' of 'compleet bagger'
Hier reageer ik precies zo. En dan reageren mensen eigenlijk ook altijd heel luchtig of begripvol. Just making conversation...quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:50 schreef Sylver_ het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat het allemaal goed bedoeld is en de vraag an sich vind ik niet erg. Ik vind alle goed bedoelde adviezen die volgen wel vervelend. Ik zeg dan ook na mijn 'nee' snel erachteraan 'maar dat geeft niet!'.
Oh maar dat is toch juist heerlijk! Voel je vooral niet bezwaard te posten hoe fijn het is! Ik kan genieten van genietende moedersquote:Op woensdag 21 mei 2014 21:22 schreef Burdie het volgende:
Zal ik dan maar niet zeggen dat ik hier niet veel mee post omdat ik het vaak zo negatief vind?![]()
Niet alleen hier hoor, ook op facebook etc hoor ik moeders vooral roepen dat het zwaar is en anders dan gedacht.... Ik durf daartussen haast niet te vertellen hoe lekker het hier gaat. Dat we al wekenlang een heel fijn ritme hebben, dat ik (net als mijn baby) elke nacht heerlijk slaap en dat het eigenlijk niet zo heel anders is dan ik me had voorgesteld.
En vertel ik dat wel eens, krijgt ik steevast te horen dat we geluk hebben, of makkelijk kind hebben. En daarmee wordt je meteen buiten spel gezet voor welke discussie of welk advies dan ook.
Interpretatie. Ik vind helemaal niet dat Cwen zich 'alleen maar druk maakt'. Ook vind ik haar niet negatief, en ik heb al helemaal nooit het idee gehad dat ze niet kan genieten van haar dochter, integendeel juist. Dat stukje wat jij quote was een opmerking in zijn algemeenheid, waarin ik probeerde aan te geven dat ik met alles wat ik deelde niet de intentie had dat mensen die daar anders in staan dan ik het 'verkeerd' doen, oid. Ik vond het heel fijn dat Skips iets had aan mijn post, maar ik vind het ook fijn dat Cwen aangeeft wat de andere kant van zulke posts zijn. Dat begrijp ik echt heel goed. Ik hoop dat de strekking van wat ik wil zeggen aankomt, iig bij Cwen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:21 schreef Cocotrimonium het volgende:
LE, ik heb juist het idee dat Cwen het ook positief bekijkt/zich erin berust. Ze rekent het haar kind niet aan, da's nog steeds de leukste en de liefste etc. Ik lees juist óók heel erg genieten uit haar posts. Maar tegelijkertijd is het zwaar. En niet altijd leuk.
Wat ik me goed kan voorstellen. Je kunt heel erg genieten van het één, maar tegelijkertijd het ander ontzettend zwaar vinden. Positieve instelling of niet.
[..]
Dit bijvoorbeeld. Berusten wil niet per definitie zeggen dat je niet óók verbetering zou willen zien. Jouw post, LE, doet het lijken alsof Cwen niet berust, zich alleen maar druk maakt,etc. Terwijl ik juist wel die berusting uit haar posts lees. Maar tegelijkertijd ook de wens tot verbetering.
Cwen, ik kan er natuurlijk naast zitten. Wil ook niet het woord voor je doen ofzo, maar wilde hier toch even op reageren. Ik vind je juist positief overkomen. En heel realistisch/reëel. Ik kan me voorstellen dat het ook tegelijkertijd zwaar is namelijk.
Dit. Ik ben veel meer een natuurlijke mama dan ik had kunnen hopen en zulks. Wist ik veel? Haha. En dat je zoveel liefde kan voelen en 9 Vd 10 keer binnen de kortste keren een antwoord hebt op welke vraag dan ook. En dat ik instinctief alles hoor en voel en dan reageer en boh, oer!quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:41 schreef klaprooss het volgende:
Oh en ik ervaar het moederschap helemaal niet zwaarder dan gedacht! Ik geniet er van, juist meer dan ik voor ogen had!
Ja dit! Dat instinct is fantastischquote:Op woensdag 21 mei 2014 21:44 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Dit. Ik ben veel meer een natuurlijke mama dan ik had kunnen hopen en zulks. Wist ik veel? Haha. En dat je zoveel liefde kan voelen en 9 Vd 10 keer binnen de kortste keren een antwoord hebt op welke vraag dan ook. En dat ik instinctief alles hoor en voel en dan reageer en boh, oer!
Ik neem de proef op de som!quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:46 schreef GotC het volgende:
[..]
En de fokwet is ook top. 'Hoe moeten we over naar 4 flessen per dag?' volgende dag: 4 flessen en sindsdien alleen nog maar 4 p.d.
Uiteraard is het interpretatiequote:Op woensdag 21 mei 2014 21:43 schreef L-E het volgende:
Nou, ik zit al lang tegen deze post aan te hikken, ga het toch maar doen.
[..]
Interpretatie. Ik vind helemaal niet dat Cwen zich 'alleen maar druk maakt'. Ook vind ik haar niet negatief, en ik heb al helemaal nooit het idee gehad dat ze niet kan genieten van haar dochter, integendeel juist. Dat stukje wat jij quote was een opmerking in zijn algemeenheid, waarin ik probeerde aan te geven dat ik met alles wat ik deelde niet de intentie had dat mensen die daar anders in staan dan ik het 'verkeerd' doen, oid. Ik vond het heel fijn dat Skips iets had aan mijn post, maar ik vind het ook fijn dat Cwen aangeeft wat de andere kant van zulke posts zijn. Dat begrijp ik echt heel goed. Ik hoop dat de strekking van wat ik wil zeggen aankomt, iig bij Cwen.
.
Wat krijg ik als hij het ineens doet?quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:48 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik neem de proef op de som!
Jongens, hoe leer ik mijn baby zelf zijn luier te verschonen?
(Ik laat het morgen weten!)
quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:44 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Dit. Ik ben veel meer een natuurlijke mama dan ik had kunnen hopen en zulks. Wist ik veel? Haha. En dat je zoveel liefde kan voelen en 9 Vd 10 keer binnen de kortste keren een antwoord hebt op welke vraag dan ook. En dat ik instinctief alles hoor en voel en dan reageer en boh, oer!
Nee.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]hier hoop ik ook zo enorm op...
Kan nu nog wel eens stressen als ik bedenk dat ik straks moet weten wat ik moet doen... wat als ze ziek is, hoe weet ik dan wanneer ik n dokter moet bellen... Zulke dingen wijzen zich wel vanzelf toch? Ja toch? Ja?
Nee..quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]hier hoop ik ook zo enorm op...
Kan nu nog wel eens stressen als ik bedenk dat ik straks moet weten wat ik moet doen... wat als ze ziek is, hoe weet ik dan wanneer ik n dokter moet bellen... Zulke dingen wijzen zich wel vanzelf toch? Ja toch? Ja?
Negatief topic, dan krijg je dat!quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:00 schreef Sylver_ het volgende:
Oh, die is fijn. Gm staat helemaal strak van de zwangerschapshormonen en dan krijgt ze gewoon 3x een keiharde 'nee' op haar vraag![]()
quote:
quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:44 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ik heb het niet met dit topic. Want ik ervaar het helemaal niet als negatief, vooral niet omdat er verse moeders zijn die een baby hebben met reflux e.d. en dat is niet negatief maar wel zwaar soms. Daar mag je hier zeker over schrijven, en vooral hier om advies vragen of gewoon even spuien. Dat staat mij niet in de weg om hier af en toe binnen te banjeren en een leuke foto neer te zetten.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:22 schreef Burdie het volgende:
Zal ik dan maar niet zeggen dat ik hier niet veel mee post omdat ik het vaak zo negatief vind?![]()
Niet alleen hier hoor, ook op facebook etc hoor ik moeders vooral roepen dat het zwaar is en anders dan gedacht.... Ik durf daartussen haast niet te vertellen hoe lekker het hier gaat. Dat we al wekenlang een heel fijn ritme hebben, dat ik (net als mijn baby) elke nacht heerlijk slaap en dat het eigenlijk niet zo heel anders is dan ik me had voorgesteld.
En vertel ik dat wel eens, krijgt ik steevast te horen dat we geluk hebben, of makkelijk kind hebben. En daarmee wordt je meteen buiten spel gezet voor welke discussie of welk advies dan ook.
Oh maar Nikki, juist als ik er bijvoorbeeld even doorheen zit door een rukdag (haha nee niet zo 1quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hij gaat hier lekker hè vanavond.![]()
Burd, ik snap denk wel een beetje wat je bedoelt. Bij mij gaat het ook eigenlijk helemaal goed. Ik heb op dit moment eigenlijk niets waar ik advies voor nodig heb/andere inzichten voor kan gebruiken.
En er zijn hier best wat mensen met 'maar' één kindje die het veel zwaarder hebben dan ik met mijn tweetal. Ik voel me soms ook een beetje rot als ik hier dan weer een heppie de peppie verhaal kom posten, terwijl er ook mama's zijn die er even helemaal doorheen zitten. En dan denk ik, laat maar ik post wel even niets.En misschien is dat ook fout van mij, maar ik heb er gewoon niet zo'n fijn gevoel bij.
Oh, ik zie nu pas dat er nog een vorige pagina was. L-E, nou voel ik me schuldig omdat ik met mijn blije post jou hierheen gehaald had.quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:24 schreef L-E het volgende:
Ik ga me even terug trekken uit deze discussie. Ik kan me blijkbaar niet goed uitdrukken, want meerdere mensen lezen dingen compleet anders dan ik ze bedoel. En ik raak er verdrietig van, lijkt me niet de bedoeling.
Robbertje vechten?quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:37 schreef Kimpossible het volgende:
Ik ervaar dit topic helemaal niet als negatief. Mensen zijn soms wel negatief, of vlug met interpretaties, of fel uit de hoek. Soms. Ik herken geenszins een negatief patroon in dit topic, maar ik denk dat we allemaal mensen zijn en het internet juist een plek is waar je even lekker kunt spuien of iemand een hart onder de riem kan steken of met de neus op de feiten kan drukken.
Ik waardeer dat. Ik heb veel aan fok, ben al vaak geholpen en krijg hele waardevolle oppeppers of sparringpartners hier. Het mooiste vind ik de oprechte verhalen, hoe ze ook klinken. Oprechte vragen, oprechte liefde en oprechte antwoorden. Ook op het internet mag je echt zijn en dingen moeilijk of stom of juist fantastisch vinden!
En andersomquote:Op woensdag 21 mei 2014 22:48 schreef klaprooss het volgende:
KP zegt altijd alles wat ik denk.. dus gewoon altijd een post van KP lezen als je mijn avatar ziet
Ik haal jullie sowieso wel eens door elkaar hier. Klap, KP. Da's toch sowieso al veel te moeilijk man. Dus misschien denk ik nu wel dat jij altijd die lieve bent, Klap, terwijl dat eigenlijk gewoon keihard KP is.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:48 schreef klaprooss het volgende:
KP zegt altijd alles wat ik denk.. dus gewoon altijd een post van KP lezen als je mijn avatar ziet
Nee joh, je hebt KP en KR! Piece of cakequote:Op woensdag 21 mei 2014 22:51 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ik haal jullie sowieso wel eens door elkaar hier. Klap, KP. Da's toch sowieso al veel te moeilijk man. Dus misschien denk ik nu wel dat jij altijd die lieve bent, Klap, terwijl dat eigenlijk gewoon keihard KP is.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:51 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ik haal jullie sowieso wel eens door elkaar hier. Klap, KP. Da's toch sowieso al veel te moeilijk man. Dus misschien denk ik nu wel dat jij altijd die lieve bent, Klap, terwijl dat eigenlijk gewoon keihard KP is.
Dat bedoel ik.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:52 schreef klaprooss het volgende:
[..]muwhaha! Wat ingewikkeld! Ik snap je post al bijna niet. Ik moet zeggen! Ik lees altijd ook als KP genoemd is want wie weet was het eigenlijk voor mij
Ik ga toch maar nadenken over een nadere topic naam!
quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:56 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Dat bedoel ik.![]()
En verder vind ik 'babytopic' al wel heel duidelijk hoor.
--
GotC! Maak het nog moeilijker!
quote:
quote:
quote:
quote:
Tot het gaat bloeden?quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:50 schreef Cocotrimonium het volgende:
Wat betreft een baby z'n luier leren verschonen: bij Saar zijn we op een gegeven moment (ik denk toen ze een maand of 9 was) gewoon gestopt met haar luier verschonen als ze gepoept had. Althans, niet meteen. Als die billen pijn genoeg doen van de roodheid enzo, dan leren ze het snel genoeg zelf!
Easy peasy!
Oeps, ik bedoel het niet vervelend! Ik zou het liever wel willen weten, dat het even kan duren dan dat ik denk dat het hoort. Net zoals het bespreken van een bevallingen je mag best eerlijk zijn over hoe het is, wat men kan verwachten, mooi weer spelen hoeft niet imo.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:42 schreef Limone het volgende:
Ik zou ook nooit tegen een zwangere zeggen: "meh, je groeit vast wel in dat moederschap. Denk ik."
Lol! Ik wacht t maar af, ws durft ie idd niet meer om negatief te zijnquote:Op woensdag 21 mei 2014 23:53 schreef Limone het volgende:
Oh joh, het was een grapje.zo van: ja duh dat je man zegt dat je een geboren moeder bent, je zal tegen een zwangere het tegenovergestelde zeggen!
![]()
De kraan thuis bij de loodgieter lekt ook altijd.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Lol! Ik wacht t maar af, ws durft ie idd niet meer om negatief te zijn
Vanmorgen hoorde ik hem zeggen, als een zwanger vrouw, gedreven door hormonen los gaat, ben je als man de rest van je leven een beetje bang voor vrouwen![]()
Overigens denk ik dat hij mijn kunde baseert op mijn werk( leidster kdv) maar een eigen kind is natuurlijk heeeeel anders.
Oh ja! Ik dacht er over om mijn vk te bellen, maar dit is waarschijnlijk wat handiger.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
Franny, misschien een kraamzorgorganisatie? Mijn kraamverzorgster vroeg of we kleertjes hadden die we weg zouden willen doen. Die delen zij dan uit bij gezinnen waar bijna nieteens geld is om kleertjes voor de pasgeboren baby te kopen.
Maar hij drinkt wat we hem aanbieden, dus als ik hem een fles geef van 180 gaat die leeg en dat kan ik dan elke 2 uur doen. Dan krijgt hij veel te veel en als hij dan wegdommelt tijdens de fles en je hem weghaalt wordt hij weer wakker en boos.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij hebben definitief besloten de jongens uit elkaar te halen. Ik vind het jammer maar het is niet anders. Ze hebben gewoon hun rust nodig en dat lukt niet optimaal als ze samen liggen. S slaapt te licht, hij wordt wakker van het geknorvan T en gaat dan huilen waardoor T ook wakker wordt. Mijn gevoel erbij is een beetje
, maar uiteindelijk is dit voor nu beter. Misschien dat ze ooit wel weer bij elkaar kunnen.
Dot, als ik mijn jongens 120/4 geef hebben ze echt na 2-2,5 uur weer honger. Soms zit er tussen twee flessen van 180/6 maar zo weinig tijd. Ze krijgen vaak rond 18:00 uur 180/6 en om 20:30/21:00 uur weer. En de flessen gaan bijna allemaal tot de laatste druppel op.
En wat Moppert zegt, voeden op verzoek is ook een optie. Hier werkt het prima. Soms zit er 2,5 uur tussen en een andere keer weer 4 of 5 uur, maar net wat de jongens willen.![]()
Franny, misschien een kraamzorgorganisatie? Mijn kraamverzorgster vroeg of we kleertjes hadden die we weg zouden willen doen. Die delen zij dan uit bij gezinnen waar bijna nieteens geld is om kleertjes voor de pasgeboren baby te kopen.
Hij valt eigenlijk altijd wel aan, ook toen ik nog bv gaf en hem veel vaker aanlegde.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:27 schreef Franny_G het volgende:
Als hij niet echt honger heeft, zal hij waarschijnlijk ook niet erg enthousiast en gretig gaan drinken, lijkt me?
Ik zie het als ik I. aanleg wanneer ze echt honger heeft en wanneer niet. Bij echte honger valt ze aan, richt ze zich volledig op het drinken, zo niet dan kijkt ze ook vrolijk een andere kant op.
Dank jequote:Op donderdag 22 mei 2014 10:46 schreef _NIKKI_ het volgende:
Het varieert per dag maar in grote lijnen is het:
6-7 uur
10-11 uur
14-15 uur
17-18 uur
20:30-21 uur
En dan zit er soms een uitschieter bij waarbij ze niet om 15 maar om 16 uur pas komen voor een voeding. Ik vind het allemaal prima en ga er gewoon in mee, dat vind ik veel fijner dan stipt op de klok zoals ik bij L deed, want soms moest ik haar dan wakker maken voor een voeding maar soms moest ik haar ook nog een half uur zoet houden.
Sinds twee dagen krijgen ze nu alle flessen 180/6 aangeboden. Die gaan 9 van de 10 keer allemaal op. Kleine holle bolle gijsjes.
Ja maar die wil hij niet altijd, ook niet vlak na het eten (half uur ofzo). Als de bv beter ging had ik hem idd ook gewoon vaker aangelegdquote:Op donderdag 22 mei 2014 10:44 schreef Cwen het volgende:
Dot, ik heb geen idee hoe je naar 6 flessen kan, maar ik heb Ellie tot een maand of 5 ook bij elke kik eten gegeven en het ging er altijd in. Ze eet nog steeds graag elke 2 uur, zelfs! Maar ja, met bv kan dat ook...
Heeft Stip een speen?
Ja dat doen we nu dus idd maar hij is echt niet tevreden met die kleine flesjes. Die lachende gezichtjes van Nikki's jongens is hier echt pas een hele tijd na een fles. Het lijkt wel of het gaat tussen kleine flesjes met een huilbui na elke fles of grotere flessen en een huilbui voor de fles of hem te veel geven, wat nog meet maagzuur oplevert.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:21 schreef GotC het volgende:
Dot, wat als je nu vaker kleine flesjes geeft?
Grote flessen=voller buikje=meer maagzuur=zere keel=vaker drinken want verzachtendEn als je hem weer een grote fles geeft, begint het weer van voren af aan.
En T. is echt ontroostbaar als hij honger heeft. Dan hoef ik echt niet aan te komen met een speen oid
Oh ja! Dan maakte het toch al niet meer uit. Zwarte Lijst FTW!quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:52 schreef L-E het volgende:
Dank je voor je fijne reactie Cwen
Skips, het is allemaal jouw schuld idd, maar gelukkig stond je al op de Zwarte LijstHartjes all around!
Ik hoop maar dat I mee mag. Ze zou zomaar de boel kunnen sabboteren.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:43 schreef Franny_G het volgende:
Ik hoop echt dat als ik in sept weer voor de klas sta de zinnen er weer vloeiend uitkomen!
En nu ga ik stemmen, met I in de draagdoek..
Dat heb ik idd net gedaan, dus we zullen zienquote:Op donderdag 22 mei 2014 11:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dot, misschien kun je 150/5 proberen? Daar waren mijn jongens overdag tot een week geleden wel goed tevreden mee. Hij moet dan ook weer iets langer zuigen waardoor hij misschien toch wat meer verzadigd is. Ik hoop alleen dat hij geen extra last krijg van zijn reflux, maar ik denk dat uitproberen de enige optie is om erachter te komen.
Dat dacht ik ook te doen in september 2012quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:43 schreef Franny_G het volgende:
Ik hoop echt dat als ik in sept weer voor de klas sta de zinnen er weer vloeiend uitkomen!
En nu ga ik stemmen, met I in de draagdoek..
Dan geef je meer? Eigenlijk weten baby's heel goed wat het nodig heeft,quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:33 schreef Dot. het volgende:
Ja dat doen we nu dus idd maar hij is echt niet tevreden met die kleine flesjes.
Dit jaquote:Op donderdag 22 mei 2014 12:07 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dan geef je meer? Eigenlijk weten baby's heel goed wat het nodig heeft,
Honger = eten. En misschien een idee om iets een week te proberen voor je verder gaat wisselen?
Voed gewoon eens op verzoek. De ene keer eet hij elke 2 uur en zo laat hij er weer 4 uur tussen.
Dan kom je vaak aan het eind van de dag gewoon op een gezond gemiddelde uit.
We gaan het nu toch ook zo proberen? Hij is nu een happy panda iigquote:Op donderdag 22 mei 2014 12:07 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dan geef je meer? Eigenlijk weten baby's heel goed wat het nodig heeft,
Honger = eten. En misschien een idee om iets een week te proberen voor je verder gaat wisselen?
Voed gewoon eens op verzoek. De ene keer eet hij elke 2 uur en zo laat hij er weer 4 uur tussen.
Dan kom je vaak aan het eind van de dag gewoon op een gezond gemiddelde uit.
Logisch!quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:47 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook te doen in september 2012. Mooi dat ik E. uit de Bondolino moest halen, ze mocht niet mee het hokje in
. Gelukkig was m'n man mee...
Wij ookquote:
Hier mocht S de vorige keer gewoon mee in de draagdoek. Ik weet nog niet hoe we hem straks meenemen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:19 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Logisch!
Stel je voor dat ze de andere baby's gaat vertellen wat je hebt gestemd, voor je het weet weten alle mama's het. Daar gaat het stemgeheim!![]()
Ben benieuwd of ze echt overal zó strikt de regels volgen, of dat er ook nog plekken zijn waar ze zo slim zijn om naar de reden van een regel te kijken.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 15:54 schreef Moppert het volgende:
Ik heb net een rondje gefietst met alle 3 in de bakfiets.![]()
![]()
Ik voelde mij zo gelukkig dat ik zelfs zonder dwang langs mijn schoonouders ging
OMG! ik ben het vergeten! Vannochtend was de 2e les, de eerste heb ik al niet kunnen volgen vanwege onze vakantie. Net maar even gemaild of we mogen 'stoppen' 2 van de 4 lessen al gemist. Ik zoek wel een andere locatiequote:Op donderdag 22 mei 2014 16:17 schreef Dot. het volgende:
Lekker Moppert! Vonden je schoonouders het ook leuk?![]()
Stip heeft net voor het eerst gestemdhadden we eigenlijk foto's van moeten maken natuurlijk....
Succes met je kater klap! Hopelijk is het niks ergs... Hoe gaat het trouwens met de babymassage? Of moet dat nog beginnen?
Gefeliciteerd Sparkling! Wat een toffe foto!
quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:43 schreef klaprooss het volgende:
[..]
OMG! ik ben het vergeten! Vannochtend was de 2e les, de eerste heb ik al niet kunnen volgen vanwege onze vakantie. Net maar even gemaild of we mogen 'stoppen' 2 van de 4 lessen al gemist. Ik zoek wel een andere locatie.
Poes is goed! Wat pilletjes mee, hij is waarschijnlijk ook verkouden
quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:43 schreef klaprooss het volgende:
[..]
OMG! ik ben het vergeten! Vannochtend was de 2e les, de eerste heb ik al niet kunnen volgen vanwege onze vakantie. Net maar even gemaild of we mogen 'stoppen' 2 van de 4 lessen al gemist. Ik zoek wel een andere locatie.
Poes is goed! Wat pilletjes mee, hij is waarschijnlijk ook verkouden
quote:Op donderdag 22 mei 2014 17:36 schreef Dot. het volgende:
Je hebt helemaal geen doek nodig om twee handen vrij te hebben
http://9gag.com/gag/amXQWV4?ref=mobile.s.cp
quote:Op donderdag 22 mei 2014 17:36 schreef Dot. het volgende:
Oei...quote:Op donderdag 22 mei 2014 17:36 schreef Dot. het volgende:
Ja! En dat je het nog probeert in te houden, wat natuurlijk niet lukt en je dus eerst je baby al zit wakker te schudden om vervolgens alsnog keihard in d'r oor te hoestenquote:Op donderdag 22 mei 2014 20:06 schreef Dot. het volgende:
Kennen jullie dat dat je baby net in slaap is gevallen en dat je dan een mega hoestaanval krijgt?![]()
Elliequote:Op donderdag 22 mei 2014 18:35 schreef Cwen het volgende:
[..]
Oei...
Spark, nog gefeliciteerd!
Ik ga me geloof ik ook maar in het dreumestopic melden.... Ze moppert omdat nog niet kan opstaan en zelf lopen (duh), ze krijst wanneer ik iets afpak en smijt haar blokken en ballen in het rond omdat ze ze niet goed genoeg kan pakken naar haar zin. Wil niet knuffelen, alleen maar Zelf Doen... Pfoe.
Hahaquote:Op donderdag 22 mei 2014 20:50 schreef klaprooss het volgende:
Je bent vast heel knap sylver!
Doe je even onder de spoiler
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Sylver_ op 22-05-2014 21:08:54 ]Ignorance is bliss, but knowledge is power.
Van harte! En wat een mooie foto! Mooie compositie. Is dat een echt hondje?quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:39 schreef .Sparkling. het volgende:
Lieve allemaal,
E. en ik komen afscheid nemen van dit topic want gisteren is ze 1 jaar geworden.
Het is een jaar geweest die voorbij is gevlogen en waar veel tranen en vreugde zijn geweest. En zonder jullie allemaal om mij af en toe verder te helpen was het veel lastiger geweest. Bedankt!
Ik wens jullie heel veel geluk en succes en tot in het volgende topic!
[ foto ]
Awwh! Wat liefquote:Op donderdag 22 mei 2014 21:36 schreef Limone het volgende:
aaaaw Sylver! Ik ben een beetje ontroerd. Door jou! Haha.![]()
N. is natuurlijk een superschatje. Maar van jou kreeg ik even een kijkje in de toekomst.
Hahahaquote:Op donderdag 22 mei 2014 21:42 schreef Limone het volgende:
[..]
Van harte! En wat een mooie foto! Mooie compositie. Is dat een echt hondje?
Ja ghehehe, ik dacht, ik zet het er maar even bij! Wat goed dat hij zonder jou heeft geslapen. Wat heb je met al die extra tijd gedaan?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 08:42 schreef Dot. het volgende:
Die N.!![]()
Goed dat je het zegt van het kleedje Limone, mijn MI zag al een baby door de spaken![]()
Het ging hier wel goed gisteren Nikki! Ik had een keer nog een twijfelmoment, maar een schone luier en de doek was toen de oplossing. En s avonds had ik hem op bed gelegd zonder ook te blijven liggen, maar we hadden het bed afgehaald vanochtend en nog niet opnieuwd opgemaakt en ik was bang dat het omdoen van het hoeslaken hem wakker zou maken dus we hebben lekker op de molton geslapenen nu net heeft meneer 60 cc gedronken en is nu lekker z'n luier aan het vullen, dus grote kans dat hij meer last had van z'n darmen dan honger, maar dat leren we wel
. Hij stopt niet zelf met drinken dus het is even proberen wanneer hij genoeg heeft. Hij heeft wel wat gespuugd nog, maar het ging op zich wel.
Eerder opstaan en hem op een hydrofiel leggen?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 13:43 schreef Burdie het volgende:
Hij doet het elke dag op hetzelfde moment, dus het is voorspelbaar. Iemand een tip?
Ja dat doe ik nuquote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:01 schreef Moppert het volgende:
[..]
Eerder opstaan en hem op een hydrofiel leggen?![]()
Grey's anatomy gekekenquote:Op vrijdag 23 mei 2014 13:13 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja ghehehe, ik dacht, ik zet het er maar even bij! Wat goed dat hij zonder jou heeft geslapen. Wat heb je met al die extra tijd gedaan?![]()
Wij slapen ook wel eens op de molton. Ook toen we nog geen baby hadden.![]()
Wat een grappig hondje Spark! Leuk voor E. lijkt mij?
Heb ik ookquote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:03 schreef Burdie het volgende:
Ik vind het altijd maar ongezellig als mijn kind lang slaapt zonder mij erbijik heb dan wel genoeg te doen hoor, maar ik kan hem na een tijdje echt missen. Maf verhaal
.
Ja, ik vond het ook maar saai!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:03 schreef Burdie het volgende:
Ik vind het altijd maar ongezellig als mijn kind lang slaapt zonder mij erbijik heb dan wel genoeg te doen hoor, maar ik kan hem na een tijdje echt missen. Maf verhaal
.
Ik moet na een tijdje gewoon aan ze plukken. Een lok in et gezicht weghalen. Een prik in dr zij. Dat soort dingenquote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:13 schreef Burdie het volgende:
Maf spul, motherhood.
Ik kan ook uren naar hem liggen kijken. Alleen dan móeten er op een gegeven moment kusjes op die lieve wangetjes.
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 18:48 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik moet na een tijdje gewoon aan ze plukken. Een lok in et gezicht weghalen. Een prik in dr zij. Dat soort dingen
Ik zou hem troosten maar misschien is het beter om even aan je zus te vragen. Haar opvoedingquote:Op vrijdag 23 mei 2014 20:31 schreef Skillsy het volgende:
Kindje van mijn zus logeert hier. Hij is 9 maanden. Hij gaat naar bed maar brult. Moet je hem dan laten huilen? Of gaan troosten? De vorige keer dat hij hier sliep was hij 5 maanden en was geen probleem
Valt hij vanzelf in slaap? Moet je hem negeren of komen troosten? Tips?
Kan haar helaas niet bereiken. Wel haar man maar klinkt ook weer lullig als ze lekker aan het feesten is. Is er een limiet wanneer je een kind (9 maanden) mag laten huilen? Ik neem aan dat het op een gegeven moment stopt. Hij is al 1,5 uur later dan normaal naar bed. Dit is overigens de 2e keer. Maar dit keer blijft ie een nachtje slapen. Zodra hij het bedje ziet begint ie al tegen te sputteren.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 20:35 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik zou hem troosten maar misschien is het beter om even aan je zus te vragen. Haar opvoeding
Kan je die niet bereiken dan doen wat jij denkt dat goed is
Ik zou naar hem toegaan. Hij is zich waarschijnlijk een stuk bewuster van het logeren in een vreemd huis, vreemd bed, andere mensen, dan vier maanden geleden.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 20:31 schreef Skillsy het volgende:
Kindje van mijn zus logeert hier. Hij is 9 maanden. Hij gaat naar bed maar brult. Moet je hem dan laten huilen? Of gaan troosten? De vorige keer dat hij hier sliep was hij 5 maanden en was geen probleem
Valt hij vanzelf in slaap? Moet je hem negeren of komen troosten? Tips?
Hij heeft zijn fles gehad en lag sinds 20:15 in bed. En ja dat is het zeker. Hij is bewuster nu. Maar hij is nu stilquote:Op vrijdag 23 mei 2014 20:40 schreef Limone het volgende:
[..]
Ik zou naar hem toegaan. Hij is zich waarschijnlijk een stuk bewuster van het logeren in een vreemd huis, vreemd bed, andere mensen, dan vier maanden geleden.
Eten geven is hier vaak ook een oplossing.
Fijn!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 20:42 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Hij heeft zijn fles gehad en lag sinds 20:15 in bed. En ja dat is het zeker. Hij is bewuster nu. Maar hij is nu stil....
Je raakt zo ongerust als baby's huilen en ik heb totaal geen ervaring met kinderen. Vandaar mijn vraag. Wellicht te snel gesteld haha maar hij slaapt. Hopelijk tot 6:00 though.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 20:46 schreef Limone het volgende:
[..]
Fijn!![]()
Oh ik bedoelde meer: extra eten. Ik ging er wel vanuit dat je hem al eten had gegeven.
Mehehe, welcome in my world.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 20:51 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Je raakt zo ongerust als baby's huilen en ik heb totaal geen ervaring met kinderen. Vandaar mijn vraag. Wellicht te snel gesteld haha maar hij slaapt. Hopelijk tot 6:00 though.
Kan goed zijn dat hij vannacht ook wakker wordt en huilt. Check luier en eten. Huilt 'ie dan nog: lekker knuffelenquote:Op vrijdag 23 mei 2014 20:51 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Je raakt zo ongerust als baby's huilen en ik heb totaal geen ervaring met kinderen. Vandaar mijn vraag. Wellicht te snel gesteld haha maar hij slaapt. Hopelijk tot 6:00 though.
Mischien moet hij meer logeren dat ie gewend raakt? Hij huilde net weer 5 minuten. Nu is ie weer stil. Het is echt jammeren niet brullen of krijsen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 20:55 schreef Limone het volgende:
[..]
Mehehe, welcome in my world.
Succes! Komt vast goed.
Ik zou het niet weten. Ik weet het soms niet eens bij mijn eigen baby.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:41 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Mischien moet hij meer logeren dat ie gewend raakt? Hij huilde net weer 5 minuten. Nu is ie weer stil. Het is echt jammeren niet brullen of krijsen.
Ja alles komt goed, maar dat huilen klinkt zo zielig
Misschien is hij een beetje overprikkelt van de gehele dag. Logeren is best heftig met veel indrukken. Kindjes reageren vaak en beetje op deze manier, jammeren en niet diep slapen. Hier werkt troosten met niet al te veel communicatie e.d. Eventueel een speentje als hij dat gebruikt? Om weer even rustig te worden. Hier valt hij dan snel weer in slaap..quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:41 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Mischien moet hij meer logeren dat ie gewend raakt? Hij huilde net weer 5 minuten. Nu is ie weer stil. Het is echt jammeren niet brullen of krijsen.
Ja alles komt goed, maar dat huilen klinkt zo zielig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
Ik vind het ook nog steeds een hele mooie!quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
Moppert ik vind jouw cosi zo leuk! En het mannetje erin nog leuker. Volgens mij zit hij echt lekker in de bakfiets hè?
Ik hoorde gisteren onderweg naar huis van mn alleenzijnuitje dat liedje van je meisje wat je laatst postte, ik hield het bijna niet droogquote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:58 schreef Limone het volgende:
Wat een leuke uitjes allemaal. Ik heb veel autogereden en we zijn nog naar de Ikea geweest... De Peroni nu smaakt heerlijk.
Aaaw!quote:Op zondag 25 mei 2014 09:36 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren onderweg naar huis van mn alleenzijnuitje dat liedje van je meisje wat je laatst postte, ik hield het bijna niet droog![]()
He bah. Maar hulde voor je reflex! Wat oer. Ben je zelf ook nog gevallen?quote:En toen s avonds de schrik van leven. We hebben zo'n mooie houten geverfde trap met een draai onderin en die ben ik natuurlijk al een miljard keer op en af gelopen met Stip in mn armen en regelmatig ook nog iets erbij als een fles ofzo. En hij wilde niet slapen, dus ik wilde hem in de doek gaan doen, glij ik op de laatste twee treden weg en hij glipt zo uit mn handen, maar ik kon hem nog net bij zn armpje pakken zodat hij niet viel. Hij gilde het uit en ik mocht ook niet aan zn schouden zitten en ik was alleen thuis, dus ik heb meteen de HAP gebeld en we mochten gelijk komen, dus ik ben langs mn vriend gereden die aan het werk was en we zijn meteen doorgereden. Ondertussen was hij al wat gekalmeerd met wat slokjes drinken dat ik heel snel even in een tas had gegooid en hij bewoog zn arm gekukkig ook alweer. De huisarts wilde het toch even laten checken, omdat hij niet helemaal goed zag of zn schouders nu symmetrisch waren. Bij de eerste hulp een foto laten maken en die zag er helemaal goed uit en de chirurg zei dat een foto zelfs niet eens nodig was geweest, omdat hij zn arm al zo goed bewoog. Na drie uur mochten we helemaal opgelucht dus weer naar huis. Pfew....
En vandaag gaan we naar de bouwmarkt om van die tapijtmaantjes te kopen om op de trap te plakken.
Ja, het was gezelligquote:Op zondag 25 mei 2014 10:21 schreef Limone het volgende:
[..]
Aaaw!![]()
Hoe was je uitje?
[..]
He bah. Maar hulde voor je reflex! Wat oer. Ben je zelf ook nog gevallen?
Gaat hard he? In een week rolt en schuift ze de kamer door en gaat zelf stevig zitten in d'r stoel. Kletst de oren van je hoofdquote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:21 schreef Juud-- het volgende:
R. en S., wat een leuke mannekesEn dat tongetje van S!
Mijn kleine paasei is alweer ruim 8 maanden, het gaat ZO snel. Gisteren lag ze opeens in haar handjes te klappen (en ik klapte uit elkaar van trots natuurlijk) en ze gaat nu ook echt terugkletsen als ik tegen haar praat. Godsamme wat is dat leukVanmorgen hebben we samen nog een uurtje lepeltje-lepeltje in het grote bed geslapen.. en dan denk ik alleen maar: het leven is mooi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |