10 topics terug denk ik? Hiep hoi!quote:Op maandag 19 mei 2014 13:12 schreef Burdie het volgende:
Hee, sinds wanneer is de OP aangepast naar minder omslachtig en correct geformuleerd?
SPOILER: mijn pasgeboreneSpam!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Mabawa. op 20-05-2014 10:01:39 ]
Op advies van het cb, dat zou wat zwaarder op de maag liggen waardoor hij wat minder zou spugen, omdat de jbpm niets deed en omdat hij ook zo vaak wil drinken. En hij spuugt idd nauwelijks meer, maar dat kan ook komen door de Nexium misschien?quote:
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:45 schreef Soempie het volgende:
Och Dot., wat een narigheid toch steeds. Zo sneu voor Stip.
Hier hadden we met onze oudste krampen en het niet kunnen poepen (dagen en dagen). Nadat water toevoegen niet werkte en wat stimuleren ook niet (wrijven, tempen), kregen we het advies om een heel klein beetje olie bij z'n drinken te doen (nog geen theelepel). Een aantal uur later zat de poep zelfs tegen de kledingkast en de muur (en die stonden toch zeker 2 meter van de commode).
Maargoed, kijk even wat het cb zegt. Ik weet dat ze olie niet zomaar aanraden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Met 4 maanden al te gebruiken? Dat is al over 2 maanden!quote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:33 schreef Moppert het volgende:
Ik heb DE oplossing voor beker problemen![]()
http://www.bol.com/nl/p/b(...)rs/9200000011464296/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En Nora heeft vandaag een koe en 2 geiten geaaid op de kinderboerderij
[ Bericht 5% gewijzigd door Sylver_ op 20-05-2014 20:35:21 ]Ignorance is bliss, but knowledge is power.
Ja prima eigenlijkquote:Op woensdag 21 mei 2014 08:00 schreef Kimpossible het volgende:
Oh Jaa! Dat was ik vergeten! Fijn dat het goed gegaan is. Was het voor jullie ook fijn?
Snif, ik raak er helemaal emo van!quote:Op woensdag 21 mei 2014 05:03 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik zag foto's!![]()
--voor de mini's van Rijst en Dot.
--
L-E (en KP), ik weet niet of je het leest, maar ik wilde even zeggen dat ik heel veel gehad heb aan je post over de 'normaal' van je baby. Ik lig nu de derde voeding van deze nacht te doen en het is goed zo. Nee, M.aud slaapt niet door. Al ruim 5 maanden alleen maar gebroken nachten hebben is rete vermoeiend en ik ben blij dat ik, ondanks dat de reden er voor echt ruk is, nog niet werk, maar dit is wat mijn M.aud nodig heeft. Ik geniet nu weer meer van de nachtvoedingen en heb het omgeturnd naar een extra knuffelmoment. Als ze om een voeding komt kijk ik niet meer op de klok om te zien of ik eigenlijk überhaupt geslapen heb in de tussentijd. En nee, M.aud is niet minder leuk omdat ze nog niet doorslaapt. M.aud is geweldig, op welk moment ook. Ik genoot me al kapot en dat blijft. Het is goed zo. Dit is M.aud.
Even een extra hartje hoor.quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:02 schreef L-E het volgende:
[..]
Snif, ik raak er helemaal emo van!Maar dat is exact hoe wij er ook in staan, fijn dat je daar iets aan had! M.aud roels, sowieso
Vandaag is dat roze ja.quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:56 schreef ProjSkippy het volgende:
Hihi, Nikki, wat een leuke foto! En wat is jouw favo kleur eigenlijk?
+1quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Vandaag is dat roze ja.![]()
En over doorslapen. Het is ook vaak de eerste vraag die mensen stellen. "Slaapt ie al door?" En dat je dan het idee hebt dat je je kind moet verdedigen omdat hij/zij niet doorslaapt. De hele doos met tips en trucs om je kindje wel door te laten slapen wordt dan nog even verteld, want ja dan gaat het echt wel lukken. Kindjes doen het gewoon wel of niet en elk kindje doet dat op zijn eigen moment. Voor nu heeft jullie M jullie gewoon nog even nodig 's nachts. Al kan ik me ook voorstellen dat je af en toe gebroken bent door slaap tekort en dat is natuurlijk wel gewoon heel rot.
Precies ditquote:Op woensdag 21 mei 2014 10:52 schreef ProjSkippy het volgende:
.
Weet je, op een gegeven moment wordt het ook gewoon iets negatiefs. Als mensen vragen: "Hoe gaat het met M.aud, slaapt ze al door?", dan is het als of het hoe het met M. gaat samenhangt met of ze al doorslaapt. Of op een feestje zijn en dat er dan iemand heel enthousiast komt melden: "de baby aan de andere kant van de kamer slaapt wél door, vanaf 4 weken al!". Ja, dat is fijn voor die ouders en ja, ik hoop dat voor ons ook eens, maar nu is het gewoon nog niet zo. Of de allom bekende: "Wij lieten xxx 's nachts huilen. Na twee keer kwam hij/zij niet meer voor een nachtvoeding."
En natuurlijk hebben we wel van alles geprobeerd: warmer in d'r kamertje, koeler in d'r kamertje, een dikke slaapzak, een dunne slaapzak, geen slaapzak, een droomvoeding, wel sokken, geen sokken, borstvoeding voor het slapen gaan, een fles kv (standaard 1 Friso) voor het slapen gaan, het nog wat donkerder maken in haar kamertje voor zo ver mogelijk, het juist wat lichter maken, het hoofdeinde naar de andere kant verplaatsen, ik breng haar naar bed, Kix brengt haar naar bed, een knuffeltje er bij, geen knuffeltje er bij. Ik heb hier vorige week gevraagd of mensen wisten hoe het met zo'n 'laatste fles-voor-de-nacht-voeding' zit, maar ik kan me nu eigenlijk niet meer voorstellen dat ik dat écht gevraagd heb. Ik ga M. niet kunstmatig proberen te laten doorslapen.
Er wordt (onbedoeld) zo veel druk op dat doorslapen gelegd dat je er uiteindelijk zelf ook in mee gaat, helemaal op de momenten dat je com-pleet op bent. Maar er is niets mis met mijn M. M. is super vrolijk, (schater)lacht de hele dag en vindt het heerlijk om buiten te zijn. Ze is verliefd op Kix, heeft onwijs veel praatjes en is al-tijd in beweging. Ze ontwikkelt zich super goed en dat is veel belangrijker, dat doorslapen komt dan nog wel eens. Ooit.
En hier heb ik dus moeite mee. Ik kan heel erg slecht tegen weinig of onderbroken slaap en daardoor is het voor mij dus nauwelijks te doen. Ik heb de nacht echt nodig om fysiek en mentaal te herstellen en dat gaat gewoon al 8,5 maanden niet.quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:22 schreef L-E het volgende:
[..]
Precies dit
Maar fuck it, ik ben geen moeder geworden om lekker te kunnen slapen, alles went
Ik vind het juist heel knap dat je dit zo aan kunt geven! Die paar uurtjes die ik met hem mee slaap zijn idd lang niet genoeg voor me en mijn vriend neemt hem soms idd een paar uur mee naar beneden als hij niet wil slapen, zodat ik nog even kan slapen en dat is dan even best fijn. Maar ik vind het wel fijn om te lezen dat Stip niet abnormaal is zeg maar en dat helpt me wel met meeveren.quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:39 schreef Cwen het volgende:
[..]
En hier heb ik dus moeite mee. Ik kan heel erg slecht tegen weinig of onderbroken slaap en daardoor is het voor mij dus nauwelijks te doen. Ik heb de nacht echt nodig om fysiek en mentaal te herstellen en dat gaat gewoon al 8,5 maanden niet.
Ik vind het super om te lezen hoe jullie het kunnen 'omdenken' en uit die nacht iets moois kunnen halen, maar ik word er zelf alleen maar verdrietig van omdat mij dat niet lukt. Accepteren wel - Ellie heeft me nodig en het hoort erbij, soit. Ik neem het haar niet kwalijk en de vraag over doorslapen doet me niets - mijn baby is niet beter of leuker of ze wel of niet doorslaapt.
Maar ík wel! Ik heb ook iets nodig, en dat is er nu niet. Dat vind ik retezwaar.
Ik zou zo graag weer mijn doortastende oude zelf zijn in plaats van een uitgeputte, bang-om-te-beslissen schim. En slaapgebrek is niet de oorzaak, maar versterkt het wel. Accepteren is daarvoor niet dé oplossing. Ik ben er alleen nog niet achter, wat die wel is.
Natuurlijk komt het allemaal niet zo lekker m'n toetsenbord uit als ik zou willen... Ik bedoel het niet rot, hè! Ik merk alleen altijd bij het lezen van dit soort posts dat mijn eigen gevoel heel anders is.
Waar heb je moeite mee, met mijn uitspraak of met jouw situatie? Want dat haal ik er niet helemaal uit voor mezelf.quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:39 schreef Cwen het volgende:
[..]
En hier heb ik dus moeite mee. Ik kan heel erg slecht tegen weinig of onderbroken slaap en daardoor is het voor mij dus nauwelijks te doen. Ik heb de nacht echt nodig om fysiek en mentaal te herstellen en dat gaat gewoon al 8,5 maanden niet.
Ik vind het super om te lezen hoe jullie het kunnen 'omdenken' en uit die nacht iets moois kunnen halen, maar ik word er zelf alleen maar verdrietig van omdat mij dat niet lukt. Accepteren wel - Ellie heeft me nodig en het hoort erbij, soit. Ik neem het haar niet kwalijk en de vraag over doorslapen doet me niets - mijn baby is niet beter of leuker of ze wel of niet doorslaapt.
Maar ík wel! Ik heb ook iets nodig, en dat is er nu niet. Dat vind ik retezwaar.
Ik zou zo graag weer mijn doortastende oude zelf zijn in plaats van een uitgeputte, bang-om-te-beslissen schim. En slaapgebrek is niet de oorzaak, maar versterkt het wel. Accepteren is daarvoor niet dé oplossing. Ik ben er alleen nog niet achter, wat die wel is.
Natuurlijk komt het allemaal niet zo lekker m'n toetsenbord uit als ik zou willen... Ik bedoel het niet rot, hè! Ik merk alleen altijd bij het lezen van dit soort posts dat mijn eigen gevoel heel anders is.
Beiden. Je uitspraak heb ik al vaker voorbij zien komen, en hoewel heel positief, voelt het voor mij een beetje alsof ik de hele situatie maar zou moeten slikken want het hoort er blijkbaar bij. Alsof ik geen verbetering zou moeten willen, omdat dat gelijk zou staan aan m'n kind veroordelen of niet meer van haar uit gaan/aan haar behoeften tegemoet komen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 16:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Waar heb je moeite mee, met mijn uitspraak of met jouw situatie? Want dat haal ik er niet helemaal uit voor mezelf.
Ik vind het oprecht jammer dat mijn uitspraken dat met je doen. Maar ik lees dingen in je verhaal die echt een kwestie van interpretatie zijn, je uitspraken over geen verbetering mogen willen.. zulke dingen zal ik nooit zeggen of bedoelen. Ik blijf van mening dat berusting veel scheelt in hoe je tegen zaken aankijkt, maar een ieder die niet in staat is daartoe hoeft zich daar geenzins rot over te voelen. Je doet wat je kan binnen je mogelijkheden, en zoals Skip al zei: we zijn niet allemaal hetzelfde. Denk je dat ik sta te springen om elke 2 uur te voeden 's nachts? Natuurlijk niet, maar ik weet dat het mij niets helpt om dat steeds te benoemen, dus kies ik voor de andere weg: de positieve belichting. En ik heb overigens niet de ervaring dat er hier altijd op het positieve wordt gehamerd, maar wellicht is mijn blik daarin vertroebeld omdat ik het zelf ook doe.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:57 schreef Cwen het volgende:
[..]
Beiden. Je uitspraak heb ik al vaker voorbij zien komen, en hoewel heel positief, voelt het voor mij een beetje alsof ik de hele situatie maar zou moeten slikken want het hoort er blijkbaar bij. Alsof ik geen verbetering zou moeten willen, omdat dat gelijk zou staan aan m'n kind veroordelen of niet meer van haar uit gaan/aan haar behoeften tegemoet komen.
Tegelijkertijd reageer ik er alleen zo heftig op omdát ik in deze situatie zit. Als dat niet zo was, was het in het geheel niet aan de orde en was ik alleen maar blij dat jullie het zo positief zien.
Ach, weet je wat het is? Er wordt hier bijna altijd op het positieve gehamerd, en hoewel dat heel fijn is, heb ik af en toe het idee dat de negatieve gedachten er dan niet mogen zijn. Dat die als alleen maar belemmerend of vervelend worden beschouwd, of erger nog, als een bewuste wens van die persoon. Dat is echter niet altijd zo - soms kun je je gevoel echt niet helpen. En daar wil ik dan ook een beetje ruimte voor maken. Ik ben niet alleen maar lief en leuk, thuis niet en hier ook niet.
Maar wat ik zei, ik vind het oprecht tof dat mensen er wél zo in kunnen staan. Voor mij is dat alleen (nog) niet weggelegd.
Dit bijvoorbeeld. Berusten wil niet per definitie zeggen dat je niet óók verbetering zou willen zien. Jouw post, LE, doet het lijken alsof Cwen niet berust, zich alleen maar druk maakt,etc. Terwijl ik juist wel die berusting uit haar posts lees. Maar tegelijkertijd ook de wens tot verbetering.quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:01 schreef L-E het volgende:
Ik blijf van mening dat berusting veel scheelt in hoe je tegen zaken aankijkt, maar een ieder die niet in staat is daartoe hoeft zich daar geenzins rot over te voelen.
Dat lijkt me zeker niet de bedoelingquote:Op woensdag 21 mei 2014 20:24 schreef L-E het volgende:
Ik ga me even terug trekken uit deze discussie. Ik kan me blijkbaar niet goed uitdrukken, want meerdere mensen lezen dingen compleet anders dan ik ze bedoel. En ik raak er verdrietig van, lijkt me niet de bedoeling.
Ik ben er van overtuigd dat het allemaal goed bedoeld is en de vraag an sich vind ik niet erg. Ik vind alle goed bedoelde adviezen die volgen wel vervelend. Ik zeg dan ook na mijn 'nee' snel erachteraan 'maar dat geeft niet!'.quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, en die vraag van "slaap hij/zij al door?" is gewoon een vraag omdat mensen niet weten wat ze anders moeten vragen. Althans, dat idee heb ik altijd.
Ik denk dat de manier waarop het gevraagd wordt ook wel verschil maakt. Een vriendin vroeg aan mij toen Nora nog jonger was hoe het met het slapen gaat. Dat vond ik persoonlijk al fijner klinken, dan kan je direct zelf de toon zetten door of te zeggen 'goed' of 'compleet bagger'quote:Plus, ik ben er ook altijd benieuwd naar bij mensen met verse baby's. Niet omdat ik de baby dan beter of juist minder goed vind, maar gewoon, benieuwd. En als hij/zij dan doorslaapt, denk ik "dat is fijn zeg!"En als het kind niet doorslaapt, dan vraag ik hoe de ouders het ervaren o.i.d. En of ik eventueel eens kan helpen met iets (bijvoorbeeld even oppassen zodat ouders kunnen bijslapen ofzo).
Oh, dat is idd een stuk fijnere manier van verwoordenquote:Op woensdag 21 mei 2014 20:50 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Dat lijkt me zeker niet de bedoeling![]()
Ik ben mega slecht met woorden, dus ik doe alleen even eenwant het lijkt mij dat het allemaal een misverstand is.
[..]
Ik ben er van overtuigd dat het allemaal goed bedoeld is en de vraag an sich vind ik niet erg. Ik vind alle goed bedoelde adviezen die volgen wel vervelend. Ik zeg dan ook na mijn 'nee' snel erachteraan 'maar dat geeft niet!'.
[..]
Ik denk dat de manier waarop het gevraagd wordt ook wel verschil maakt. Een vriendin vroeg aan mij toen Nora nog jonger was hoe het met het slapen gaat. Dat vond ik persoonlijk al fijner klinken, dan kan je direct zelf de toon zetten door of te zeggen 'goed' of 'compleet bagger'
Hier reageer ik precies zo. En dan reageren mensen eigenlijk ook altijd heel luchtig of begripvol. Just making conversation...quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:50 schreef Sylver_ het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat het allemaal goed bedoeld is en de vraag an sich vind ik niet erg. Ik vind alle goed bedoelde adviezen die volgen wel vervelend. Ik zeg dan ook na mijn 'nee' snel erachteraan 'maar dat geeft niet!'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |