kan je doen.quote:Op zondag 18 mei 2014 19:38 schreef ShevaJB het volgende:
Ga ik ook eens proberen! Zou het geen optie zijn om er een paar van die gepelde tomaten uit blik doorheen te koken?
tja, anders hadden mijn ouders niet in huis.quote:Op zondag 18 mei 2014 19:38 schreef Hyaenidae het volgende:
Gadver, bij het gehakt uit de supermarkt ben ik afgehaakt.
quote:De houten snijplank heb ik dus officieel niet gezien en mag ik dus ook geen commentaar meer op leveren.
tja, sorry.quote:Op zondag 18 mei 2014 19:50 schreef MMGYMCMB het volgende:
Ziet er zeer goed uit, prima gebruik van kruiden ook, maar die nagel van je jongen![]()
![]()
.
http://i.imgur.com/kRsqJJF.jpg
Oh, is dat het. Dacht dat je voor het koken je hele tuin met de hand had omgeploegd.quote:Op zondag 18 mei 2014 19:53 schreef marc0871 het volgende:
[..]
tja, sorry.
de plantsappen van de paprika trekken nogal in je huid.
na 2 keer douchen en 3 keer afwassen was het er nog niet vanaf.
ik heb nu een weekje vrij.quote:Op zondag 18 mei 2014 19:55 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Oh, is dat het. Dacht dat je voor het koken je hele tuin met de hand had omgeploegd.
zelfs mijn spaghetti was niet van honigquote:Op zondag 18 mei 2014 20:00 schreef flipsen het volgende:
SupermarktgehaktGeen verse kruiden gebruiken
Niet je eigen spaghetti maken
Kortom: waardeloos.
Deze internetheld heeft zojuist pasta gegeten met een sausje van Honig
Herstel, sausje was van Knorrrrrrquote:Op zondag 18 mei 2014 20:02 schreef marc0871 het volgende:
[..]
zelfs mijn spaghetti was niet van honig
quote:Op zondag 18 mei 2014 23:13 schreef Dandilion het volgende:
Halve rode paprika 2 uien en teentje knoflook, man wat weinig groente zeg! Mag best meer in vind ik.
tips?quote:
Dan denk ik bijvoorbeeld aan meer paprika (een stuk of 3).quote:Op zondag 18 mei 2014 23:13 schreef Dandilion het volgende:
Halve rode paprika 2 uien en teentje knoflook, man wat weinig groente zeg! Mag best meer in vind ik.
de paprika's die ik meeneem van mijn werk, zijn al gauw 300+ gram, waar die in de supermarkt ergens tussen de 160 en 180 gram zijnquote:Op maandag 19 mei 2014 11:12 schreef H.FR het volgende:
Leuk topic!
Maar:
[..]
Dan denk ik bijvoorbeeld aan meer paprika (een stuk of 3).
wortel vind ik persoonlijk niet lekker, maar zou kunnen.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:16 schreef beeer het volgende:
Als je het niet eng vindt om te experimenteren zou je ook wortel en selderij kunnen toevoegen
zeurpieten heb je altijd.quote:Op maandag 19 mei 2014 08:31 schreef kanovinnie het volgende:
Wat een creatie weer in CUL
De snobs zullen er vast wat op aan te merken hebben, maar daar zijn het dan ook snobs voor.
Ik ga dit gerecht binnenkort proberen
Voor vanavond heb ik al rijst, kipschnitzel, snijbonen overgoten met een heerlijke pindasaus op het menu, maar het kan zomaar zijn dat ik morgen deze lekkernij klaarmaak!quote:Op maandag 19 mei 2014 12:54 schreef marc0871 het volgende:
[..]
zeurpieten heb je altijd.
zo van 'ja, maar ik zou...' en 'zou je niet beter...'.
nee. nee dat doe ik niet.
dit is hoe ik het maak, en dat wilde ik hier laten zien.
kunnen ze mee dealen, of niet.
ze zien maar.
kunnen ze beter? mogen ze het laten zien.
enne, doen.
ik ben er al een jaar of 7 erg blij mee.
laat maar weten wat je ervan vind.
Laat maar zien hoe je het moet doen ipv zo elitair te lopen roepen dat het beter kan. Jij kan zeker ook pasta a la kano niet waarderen?quote:Op maandag 19 mei 2014 13:00 schreef WJMW het volgende:
Lol dit is toch gewoon de meest basic pastasaus die er is? Verder, minder puree en ipv daarvan wat tomaat uit blik en wat fritto. Ipv zout en peper wat groentenbouillon. Is al veel beter dan. Wat witte wijn mee laten pruttelen de laatste minuten en wat parmezaan on top en je hoeft die matige kruiden uit pot ook niet meer mee te koken voor wat smaak.
Waarom is dit een topic waard? (Of ben ik te autistisch om de grap te zien?)
waarom zou 'basic' niet lekker kunnen zijn?quote:Op maandag 19 mei 2014 13:00 schreef WJMW het volgende:
Lol dit is toch gewoon de meest basic pastasaus die er is? Verder, minder puree en ipv daarvan wat tomaat uit blik en wat fritto. Ipv zout en peper wat groentenbouillon. Is al veel beter dan. Wat witte wijn mee laten pruttelen de laatste minuten en wat parmezaan on top en je hoeft die matige kruiden uit pot ook niet meer mee te koken voor wat smaak.
klinkt ook goedquote:Op maandag 19 mei 2014 13:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Voor vanavond heb ik al rijst, kipschnitzel, snijbonen overgoten met een heerlijke pindasaus op het menu, maar het kan zomaar zijn dat ik morgen deze lekkernij klaarmaak!
pasta a la kano ziet er ook veelbelovend uit.quote:Op maandag 19 mei 2014 13:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Laat maar zien hoe je het moet doen ipv zo elitair te lopen roepen dat het beter kan. Jij kan zeker ook pasta a la kano niet waarderen?
Het is basic, maar men moet toch ergens beginnen. Het is best handig voor de noobs dat er plaatjes bij staan.quote:Op maandag 19 mei 2014 13:00 schreef WJMW het volgende:
Omdat je sausje gewoon heel erg matig is, terwijl het door andere ingrediënten te gebruiken met hetzelfde gemak veel beter kan. Je hebt er een heel stappenplan bij gemaakt terwijl dit in 4 zinnen is uit te leggen, ik dacht echt dat je grappig probeerde te zijn. Zoiets als uitgebreid uitleggen hoe je pannenkoeken of een eitje moet bakken.quote:Op maandag 19 mei 2014 13:16 schreef marc0871 het volgende:
[..]
waarom zou 'basic' niet lekker kunnen zijn?
zelfs meneer oliver kreeg in italie te horen, dat hij te veel in zijn 'italiaanse' gerechten deed.
beetje onder het mom van 'less is more'.
en of dit een grap is?
nee. dit is geen grap.
dit is om te laten zien hoe ik (IK) mijn pastasaus maak, en om mensen misschien te inspireren om de potjes en de pakjes eens te laten staan.
culinesse a gogo leek mij daar een goede plaats voor.
ga jij me nou vertellen dat ik daar helemaal fout in zit?
Het is ook gewoon een grap.quote:Op maandag 19 mei 2014 13:30 schreef WJMW het volgende:
[..]
Omdat je sausje gewoon heel erg matig is, terwijl het door andere ingrediënten te gebruiken met hetzelfde gemak veel beter kan. Je hebt er een heel stappenplan bij gemaakt terwijl dit in 4 zinnen is uit te leggen, ik dacht echt dat je grappig probeerde te zijn. Zoiets als uitgebreid uitleggen hoe je pannenkoeken of een eitje moet bakken.
nee. jij ziet echt de lol van dit soort projectjes niet in.quote:Op maandag 19 mei 2014 13:30 schreef WJMW het volgende:
[..]
Omdat je sausje gewoon heel erg matig is, terwijl het door andere ingrediënten te gebruiken met hetzelfde gemak veel beter kan. Je hebt er een heel stappenplan bij gemaakt terwijl dit in 4 zinnen is uit te leggen, ik dacht echt dat je grappig probeerde te zijn. Zoiets als uitgebreid uitleggen hoe je pannenkoeken of een eitje moet bakken.
Ik zou zeggen, maak zelf eens de nasi a la johannes en dan kan je in dat topic altijd nog je eigen creatie plaatsen voor de afwisseling. Johannes zal dat zeker kunnen waarderen!quote:Op maandag 19 mei 2014 13:24 schreef marc0871 het volgende:
[..]
pasta a la kano ziet er ook veelbelovend uit.
misschien ook eens proberen.
net als nasi a la johannes.
alhoewel ik zelf ook een mean potje nasi/ bami kan brouwen
he man, gaat zeker gebeurenquote:Op maandag 19 mei 2014 13:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, maak zelf eens de nasi a la johannes en dan kan je in dat topic altijd nog je eigen creatie plaatsen voor de afwisseling. Johannes zal dat zeker kunnen waarderen!
Heb je de nasi a la johannes en de macaroni a la kano al geprobeerd?quote:Op maandag 19 mei 2014 21:25 schreef TimeJumper het volgende:
Nou ik ben er als kookkneus blij mee![]()
Dit kan ik gewoon maken![]()
Beter dan die recepten die ik eens opzoek waarin de onmogelijkste dingen staan die ik eerst weer moet gaan halen en al een godsvermogen kwijt ben voordat ik eindelijk een maaltijd op tafel kan zetten.
En dat dan vervolgens nog mislukt ook![]()
Dus ik zou zeggen, op naar het volgende topic met het volgende recept
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |