Ja, heel stiekem lijkt TS toch een beetje op zijn dictatoriale vrienden in het Midden-Oosten.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:10 schreef probeer het volgende:
Dus TS wil mensen met een mening die tegen de EU en/of NL gericht is het land uit zetten wegens landverraad?
Vrijwel zeker, niet helemaal dus.quote:Op zondag 18 mei 2014 19:34 schreef SadPanda het volgende:
Het is vrijwel zeker dat er gefraudeerd is.
Omdat ze hun ware standpunten verhullen en dus voor de vorm democratie onderschrijven, oftewel het bestaande systeem. Er zijn genoeg partijen verboden in Duitsland omdat ze openlijk ernaar streven de democratie te vervangen. Oftewel; je moet het bestaande systeem onderschrijven.quote:Nee, dat hebben ze niet. Zowel de neo-nazi NPD als communisten mogen meedoen.
Nee, in Iran wordt je beperkt in de partijen die de Islamitische republiek willen vervangen voor een andere staatsvorm. Dat kan niet. Binnen de lijnen van de Islamitische republiek kan je wel gewoon kandidaten verkiezen die verschillende kleuren hebben.quote:Het is een rare vergelijking want anti-democratische partijen willen de democratie afschaffen waardoor er een dictatuur ontstaat. Terwijl je in Iran beperkt wordt in je keuze terwijl de des betreffende partijen de democratie in stand willen houden.
Hij zag het als een bedreiging...en de Westerse landen stonden gretig in de rij om hem jarenlang van wapens te voorzien om die vervloekte Iraanse republiek neer te krijgen. Het was het definitieve bewijs voor Iran wie de vijanden waren en dat zij niet zomaar de republiek zouden accepteren.quote:Opdracht? Volgens mij deed hij het toch echt zelf omdat hij Iran als een bedreiging zag.
Ik zeg nergens dat de revolutie en snelle machtsovername door Khomeini zijn kornuiten netjes zijn gegaan. Bij elke revolutie die wordt overgenomen vallen veel gewonden en krijg je politieke onderdrukking van anderen. Niettemin is er een groot verschil tussen de Shah die gewoon puur buitenlandse belangen diende en door de extreme zelfverrijking niets anders dan zelf verantwoordelijk voor de uitgebroken revolutie....en de huidige republiek waarin er nog wel enige vorm van zelfkritiek lijkt te zijn en ook het in toom houden van extreme zelfverrijking. Daarnaast zijn er zeker positievere zaken in het Iran van nu in vergelijking tot dat van de Shah...Iran vaart een eigen koers en streeft naar zo min mogelijk afhankelijkheid van andere landen op allerlei gebieden; van wetenschap en innovatie tot ook volledige zelfvoorziening in eerste levensbehoeften van verschillender aard.quote:Ook na 1979 was er veel onderdrukking. De leiders van het regime na de revolutie verraadde andere mede-strijders van de revolutie door ze op te pakken en de bewegingen en partijen te verbieden. Ook dat hoofddoekjes verplichten werden was niet bekend.
sorry, had het over pizza die dat een paar bladzijdes terug werd, en nu dezelfde middelen (persoonlijke aanval) tegen o.a. jou en mij gebruikt.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:12 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Anders krik je je geheugen even op; ik ben nooit van pro-Israelisme beschuldigd op dit forum.
En het opmerkelijke vind ik elke keer weer dat ze van zichzelf nooit doorhebben dat ze precies hetzelfde doen; mensen met een andere mening uit willen sluiten.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:13 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ja, heel stiekem lijkt TS toch een beetje op zijn dictatoriale vrienden in het Midden-Oosten.
De Sjah was een softie vergeleken met de huidige machthebbers in Iran vandaag de dag. En extreme zelfverrijking onder de elite in Iran is wijdverspreid en wellicht zelfs op een grotere schaal aanwezig dan destijds onder de sjah. Corruptieschandalen, waarbij miljarden dollars zijn gemoeid, komen immers geregeld voor.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:13 schreef Aloulou het volgende:
Niettemin is er een groot verschil tussen de Shah die gewoon puur buitenlandse belangen diende en door de extreme zelfverrijking niets anders dan zelf verantwoordelijk voor de uitgebroken revolutie....en de huidige republiek waarin er nog wel enige vorm van zelfkritiek lijkt te zijn en ook het in toom houden van extreme zelfverrijking.
Onlne links naar miljarden corruptieschandalen?quote:Op zondag 18 mei 2014 20:17 schreef Intellectueel het volgende:
De Sjah was een softie vergeleken met de huidige machthebbers in Iran vandaag de dag. En extreme zelfverrijking onder de elite in Iran is wijdverspreid en wellicht zelfs op een grotere schaal aanwezig dan destijds onder de sjah. Corruptieschandalen, waarbij miljarden dollars zijn gemoeid, komen immers geregeld voor.
Aangezien hij vindt dat ik geen mening kan hebben omdat ik het toch wel minder goed dan de hoge Europese functionarissen weet, ga ik er stiekem toch wel vanuit dat hij tot de top van Europa behoort, zou anders wel een domper zijn XDquote:Op zondag 18 mei 2014 20:15 schreef probeer het volgende:
[..]
En het opmerkelijke vind ik elke keer weer dat ze van zichzelf nooit doorhebben dat ze precies hetzelfde doen; mensen met een andere mening uit willen sluiten.
Och ja .. maar goed dat TS waarschijnlijk nooit echte macht zal vergaren om zijn onzin tot uitvoer te brengen.
Hij ziet zelfs niet in dat als zijn plan ten uitvoer wordt gebracht, hij dan zelf waarschijnlijk een van de eerste is die er uit gaat, aangezien we in Nederland niet zo heel veel hebben met mensen die de vrijheid van meningsuiting willen beteugelen.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:19 schreef Roceco het volgende:
[..]
Aangezien hij vindt dat ik geen mening kan hebben omdat ik het toch wel minder goed dan de hoge Europese functionarissen weet, ga ik er stiekem toch wel vanuit dat hij tot de top van Europa behoort XD
Een recente schandaal was rondom de persoon Babak Zanjani:quote:Op zondag 18 mei 2014 20:18 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Onlne links naar miljarden corruptieschandalen?
Corruptie komt letterlijk overal voor. Mooi dat er in ieder geval tegen hem opgetreden wordt. In Iran kom je er niet zo makkelijk van af.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:24 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Een recente schandaal was rondom de persoon Babak Zanjani:
http://tehrantimes.com/po(...)l-corruption-charges
Een nobody (ex-chaffeur) die onder Ahmadinejad plotseling uitgroeide tot een miljardair.
Er wordt niet of nauwelijks tegen opgetreden. De enige reden waarom ze in dit geval optraden was omdat de Ahmadinejad-clan na de vorige verkiezingen werd gemarginaliseerd, het schandaal ook onder de Iraniërs ineens massaal bekend werd en hij waarschijnlijk de Iraanse staat nog geld schuldig was.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:32 schreef Peunage het volgende:
Corruptie komt letterlijk overal voor. Mooi dat er in ieder geval tegen hem opgetreden wordt. In Iran kom je er niet zo makkelijk van af.
Zoals ik al zei, corruptie komt overal voor, ook in het democratische Westen. In het Midden-Oosten is het echter moeilijker om het aan te pakken. In Irak, waar in theorie meer democratie is, zie je nog veel meer corruptie.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:35 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Er wordt niet of nauwelijks tegen opgetreden. De enige reden waarom ze in dit geval optraden was omdat de Ahmadinejad-clan na de vorige verkiezingen werd gemarginaliseerd, het schandaal ook onder de Iraniërs ineens massaal bekend werd en hij waarschijnlijk de Iraanse staat nog geld schuldig was.
De meeste schandalen worden in de doofpot gestopt. Zelfs de broer van de voorzitter van het Iraanse parlement werd door Ahmadinejad ontmaskert in een corruptieschandaal, waar overigens uiteindelijk niets mee is gebeurd.
Kijk het eens glimmen daar, niks mis met het schoonmaakbedrijf die dat in onderhoud hebben.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:23 schreef Peunage het volgende:
Tehran heeft wel een mooie metro btw.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze zit er zo onderdrukt bij [ afbeelding ]
De Nederlandse Spoorwegen zijn al gesprekken aan het voeren.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kijk het eens glimmen daar, niks mis met het schoonmaakbedrijf die dat in onderhoud hebben.
In het Midden-Oosten is het veel heftiger; Iran staat er niet goed voor in de internationale corruptie lijstjes.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:40 schreef Peunage het volgende:
Zoals ik al zei, corruptie komt overal voor, ook in het democratische Westen. In het Midden-Oosten is het echter moeilijker om het aan te pakken. In Irak, waar in theorie meer democratie is, zie je nog veel meer corruptie.
Als die schoonmakers straks niet meer betaalt kunnen worden is het snel gedaan met het glimmen.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kijk het eens glimmen daar, niks mis met het schoonmaakbedrijf die dat in onderhoud hebben.
Sterker nog, een te slecht CAO is daar al genoeg voor tegenwoordigquote:Op zondag 18 mei 2014 20:46 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als die schoonmakers straks niet meer betaalt kunnen worden is het snel gedaan met het glimmen.
Interessant persoon als ik hem natrek via google, maar hij schijnt zijn fortuin in Turkije te hebben verdient:quote:Op zondag 18 mei 2014 20:24 schreef Intellectueel het volgende:
Een recente schandaal was rondom de persoon Babak Zanjani:
http://tehrantimes.com/po(...)l-corruption-charges
Een nobody (ex-chaffeur) die onder Ahmadinejad plotseling uitgroeide tot een miljardair.
Leer Nederlands man. Dat ten eerste, ten tweede hou op over fucking dictatuur. Je woont zelf in een land met schijn democratie.quote:Op zondag 18 mei 2014 17:39 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Onzin. Europa is verenigd een stuk sterker. Daarnaast heb je in de EU heel veel landen, het MO heeft een stuk minder landen maar wel per land een stuk grotere invloed. Daarnaast verschillen de landen in de EU niet zoveel zoals in het MO. Daar wil iedereen dictator zijn.
Dat is die landen hun eigen schuldquote:Op zondag 18 mei 2014 19:34 schreef Intellectueel het volgende:
Die Pizzafiguur is te zwakzinnig om te begrijpen dat Westerse naties voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor de huidige situatie in het Midden-Oosten. Van het Israelisch-Palestijns conflict tot aan de kunstmatig gecreëerde grenzen van het Sykes-Picotverdrag en de coup in Iran in 1953, waar de democratische premier van Iran door een Westers-georchestreerde coup werd afgezet. Los gezien van Westers militair en politiek support aan deze dictators.
Het is ook niet helemaal zeker of de referendums in Irak tijdens Saddam gefraudeerd waren.quote:
Maar zoals ik al zei: echte veranderingen worden tegengehouden door ongekozen figuren. Een voorbeeld zijn de kledingvoorschriften of het verbod op bepaalde sociale media.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:13 schreef Aloulou het volgende:
Nee, in Iran wordt je beperkt in de partijen die de Islamitische republiek willen vervangen voor een andere staatsvorm. Dat kan niet. Binnen de lijnen van de Islamitische republiek kan je wel gewoon kandidaten verkiezen die verschillende kleuren hebben.
Ik heb al eerder gezegd dat je Iran geen volledige democratie kan noemen. Maar ook geen volledige dictatuur waarbij een partij het voor het zeggen heeft en alle vormen van oppositie verboden worden. Er is binnen het karakter van de republiek (Islamitisch) weldegelijk enige ruimte voor kritiek en verschillende politieke kleuren. Het is bijvoorbeeld geen stasi-dictatuur zoals Assad's Syrie. Iran kent veel meer een oppositie, kritische geluiden ook onder de verschillende voorstanders van de Islamitische republiek, kritische kranten etc.
Het was niet alleen tijdens de revolutie, ook daarna werden er nog duizenden gedood.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:13 schreef Aloulou het volgende:
Ik zeg nergens dat de revolutie en snelle machtsovername door Khomeini zijn kornuiten netjes zijn gegaan. Bij elke revolutie die wordt overgenomen vallen veel gewonden en krijg je politieke onderdrukking van anderen. Niettemin is er een groot verschil tussen de Shah die gewoon puur buitenlandse belangen diende en door de extreme zelfverrijking niets anders dan zelf verantwoordelijk voor de uitgebroken revolutie....en de huidige republiek waarin er nog wel enige vorm van zelfkritiek lijkt te zijn en ook het in toom houden van extreme zelfverrijking. Daarnaast zijn er zeker positievere zaken in het Iran van nu in vergelijking tot dat van de Shah...Iran vaart een eigen koers en streeft naar zo min mogelijk afhankelijkheid van andere landen op allerlei gebieden; van wetenschap en innovatie tot ook volledige zelfvoorziening in eerste levensbehoeften van verschillender aard.
Daarnaast is behalve de leiders van het regime en soms middeleeuwse wetgeving die ze opstellen de Iraanse bevolking echt niet minder modern dan voor de revolutie.
http://www.nytimes.com/20(...)partner=rss&emc=rss"e:Iran is allowed to use money it earns from oil sales only to buy products from the purchasing country. As a result, Iranian supermarkets are filled with low-quality Chinese products, while several infrastructure projects are being built by Chinese companies, rather than Iranian.
“We don’t have an oil-for-food program like Iraq,” the analyst said. “We have an oil-for-junk program.”
One economist, Mohammad Sadegh Jahansefat, said the government had been taken hostage by countries benefiting from the sanctions — particularly China, which he called the worst business partner Iran had ever had.
“China has monopolized our trade — we are subsidizing their goods, which we are forced to import,” he said, adding of its work in the energy industry, “They destroy local production and leave oil and gas projects unfinished so that no one can work with them.”
Hier krijg je een boete als je rookt, buiten een biertje drinkt, de poep van je hond laat liggen of te laat bij je auto op de parkeerplaats bent.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:06 schreef arjan1112 het volgende:
Je kan zeggen wat je wilt, maar in Iran krijg je gewoon een boete of erger als je als vrouw geen hoofddoek losjes op je hoofd hebt, met een pluk haar eruit van voren
in de meeste andere landen is dat niet zo
en terechtquote:Op zondag 18 mei 2014 21:42 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hier krijg je een boete als je rookt, buiten een biertje drinkt, de poep van je hond laat liggen o
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |