abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140042688
Er komen de laatste tijd 1000 asielzoekers per week naar ons land. Dat zei staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie) in het tv-programma Eén op één. Tot voor kort waren het er 1000 per maand. Teeven noemt de situatie alarmerend.

Als het zo doorgaat, hebben we er aan het eind van het jaar 65.000. Er moeten maatregelen worden genomen, aldus de bewindsman. Vooral Syriërs en mensen uit Eritrea weten ons land te vinden. Teeven denkt dat er bij de toestroom van asielzoekers uit Eritrea sprake is van georganiseerde mensensmokkel. Het Openbaar Ministerie onderzoekt dat, samen met de marechaussee en de nationale politie. Teeven hoopt dat iedereen de ogen en oren openhoudt voor signalen die duiden op mensenhandel en verdenkingen melden.

Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) is druk bezig om nieuwe locaties te vinden om de vele asielzoekers op te vangen. Zo krijgen in een leegstaande kazerne in Budel maximaal 1200 asielzoekers onderdak. Mogelijk komen daar sporthallen en leegstaande scholen bij. In het ergste geval, als er verder niets zou gebeuren, zou het nodig zijn weer asielzoekers op te vangen in tentenkampen of in leegstaande gevangenissen, aldus Teeven.

Ondertussen proberen de diensten de migratiestroom naar Nederland te stoppen. Zo is het mobiel toezicht in de grensgebieden in de afgelopen weken flink toegenomen. Het gaat om honderden extra patrouilles van de vliegende brigades van de marechaussee, zei de staatssecretaris. De herinvoering van grenscontroles, waarvoor onder meer het CDA en de PVV pleiten, kan niet zomaar vanwege het Europese Schengenverdrag.

'Dit moet in een aantal maanden volstrekt getackeld zijn. Dit zijn aantallen die niet te behappen zijn voor Nederland', aldus Teeven.

http://www.volkskrant.nl/(...)tregelen-nodig.dhtml

Toevoeging aan OP:

Cijfers mbt. asielaanvragen in Europa(oa. het aantal asielaanvragen per mijl. inwoners):
http://ec.europa.eu/dgs/h(...)raphic_asylum_en.pdf
Kloppen de cijfers van Teeven wel?:
http://www.flipvandyke.nl(...)-per-week/#more-2918

[ Bericht 12% gewijzigd door tofastTG op 17-05-2014 00:57:04 ]
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_140042932
En of het waar is?! Wel een raar moment voor een minister om zoiets aan het volk bekend te maken.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  zaterdag 17 mei 2014 @ 00:49:23 #3
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140043080
Alleen maar positief toch? Dat zorgt ook voor een grotere beroepsbevolking. *O*
pi_140043258
Laatste posts uit het vorige deel:

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 20:01 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Het asielbeleid gaat op de schop, minister Timmermans pleitte gisteren in Pauw & Witteman voor opvang in de regio, een organisatie als Frontex krijgt steeds meer bevoegdheden voor het bewaken van de Europese buitengrenzen, mensensmokkelaars worden in de landen van herkomst vervolgt en het maatschappelijk draagvlak voor de opvang begint te verdwijnen.

Het asiel beleid in de huidige vorm heeft zijn langste tijd gehad.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 20:05 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Nee, maar waarom moeten ze helemaal hierheen komen
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 00:37 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dat is dus bullshit, de meeste asielzoekers gaan verhoudingsgewijs naar Zweden. Nederland staat binnen de Europese unie op de 10e plaats (Exclusief Zwitserland en Noorwegen dus).
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 00:37 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Het systeem gaat niet inhumaan worden.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 03:32:19 #5
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_140046211
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 00:53 schreef tofastTG het volgende:

Ik riep toch dat we aardig dicht zitten. :)

http://globalnews.ca/news(...)-out-asylum-seekers/

Maar goed, wij weten hier dan ook dat vele "asielzoekers" de boel belazeren. :Y
pi_140046396
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 00:49 schreef NieuweNier het volgende:
Zo'n 35% van de kansloze import heeft een baan, de rest holt het sociale stelsel steeds verder uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2014 04:18:51 ]
pi_140048398
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 00:49 schreef NieuweNier het volgende:
Nee. Dat zorgt voor het nog schever worden van de verhouding tussen werkenden en niet-werkenden.
pi_140048516
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 03:32 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik riep toch dat we aardig dicht zitten. :)

http://globalnews.ca/news(...)-out-asylum-seekers/

Maar goed, wij weten hier dan ook dat vele "asielzoekers" de boel belazeren. :Y
Je zei letterlijk de grenzen zitten potdicht. Niemand komt er nog in.
Dit terwijl momenteel nog 10k aanvragen open staan bij de IRB...
pi_140050956
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 10:39 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Je zei letterlijk de grenzen zitten potdicht. Niemand komt er nog in.
Dit terwijl momenteel nog 10k aanvragen open staan bij de IRB...
Mwah, ze hebben de boel echt wel aardig dicht getimmerd, voor 'vluchtelingen' uit veilige landen that is ;) Mocht het de Eritreeër in zijn bootje lukken de grote plas over te steken zou die daar ook asiel krijgen.
pleased to meet you
pi_140051177
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 10:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee. Dat zorgt voor het nog schever worden van de verhouding tussen werkenden en niet-werkenden.
Juist niet. Qua belastingen, premies, etc valt er bij de doorsnee burger niet veel meer te halen. We zitten wat dat betreft waarschijnlijk al aan de andere zijde van de Laffer Curve. Wat je dan ook ziet afgelopen jaren is dat vooral het minimumloon en uitkeringen uitgehold worden. De koek zal over meer monden verdeeld moeten worden. Zaken als zelfsstandige woonruimte in de bijstand zullen tot het verleden gaan behoren. Werken kan dan echt lonen omdat je dan vaak wel over voldoende inkomen beschikt om eigen woonruimte te bekostigen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_140051261
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 12:44 schreef moussie het volgende:

[..]

Mwah, ze hebben de boel echt wel aardig dicht getimmerd, voor 'vluchtelingen' uit veilige landen that is ;) Mocht het de Eritreeër in zijn bootje lukken de grote plas over te steken zou die daar ook asiel krijgen.
Dat is precies wat ik bedoel. Meneer DUTCHKO heeft er nog al eens een handje aan om creatief om te gaan met de werkelijkheid. En gaat dan maar een nonsens uitspraak te doen over het Canadese asiel beleid.
pi_140051345
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 10:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

De langzame zelfdestructie van jullie (in)continent is stuitend.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 17 mei 2014 @ 13:05:33 #13
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_140051419
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 13:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

door het binnenhalen van 100.000 gezonde jonge werkzoekenden ???
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_140051456
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 12:44 schreef moussie het volgende:

[..]

Nederland zou geen mensensmokkel moeten ondersteunen. Kom je netjes met je gezin uit een gevaarlijk gebied op Schiphol asiel aanvragen, van de beste wil en bedoelingen, mag je tijdelijk blijven.

Containertransporten en louche handelaartjes zou Nederland nooit mogen faciliteren, iets wat het nu wel expliciet doet.

Schaam je.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_140051484
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 13:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

door het binnenhalen van 100.000 gezonde jonge werkzoekenden ???
De universiteiten lopen uit om deze toponderzoekers binnen te hengelen inderdaad.

Nederland kennende, zal het wel weer het afval zijn dat de landsgrenzen betreedt met hooguit een verdwaalde voetballer.

pi_140051491
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 13:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Qua asiel heeft een land als zuid-Afrika het nog veel lastiger.

De problemen zijn niet bijster groot het moet alleen niet nog jaren zo doorgaan. Daarom lijkt het me nuttig dat men gaat nadenken over een andere manier om met asiel om te gaan.
pi_140051640
Logica redt. Alleen asielzoekers uit de directe omgeving hoeven we op te nemen volgens de verdragen. Die hebben dus allemaal een EU paspoort. Alle anderen zijn per definitie door andere EU landen gereisd en hebben geen recht op asiel. Dat we de regels niet strikt willen volgen is het probleem.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 17 mei 2014 @ 13:20:50 #18
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_140051735
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 13:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De universiteiten lopen uit om deze toponderzoekers binnen te hengelen inderdaad.

Nederland kennende, zal het wel weer het afval zijn dat de landsgrenzen betreedt met hooguit een verdwaalde voetballer.
arme zwarte mensen afval noemen -O-
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_140051841
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 13:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

arme zwarte mensen afval noemen -O-
Neuh, niet per sé. Degenen die Nederland aandoen zijn doorgaans wel degenen die gaan voor het makkelijke geld. Dat wordt links en rechts erkend, dus verder geen geheim.

Daarmee haal je doorgaans niet het beste volk mee binnen en de Nederlandse "zware straffen" helpen ook niet bij het weren van lui die liever crimineel worden dan werken...

pi_140051998
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 13:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nederland zou geen mensensmokkel moeten ondersteunen. Kom je netjes met je gezin uit een gevaarlijk gebied op Schiphol asiel aanvragen, van de beste wil en bedoelingen, mag je tijdelijk blijven.

Containertransporten en louche handelaartjes zou Nederland nooit mogen faciliteren, iets wat het nu wel expliciet doet.

Schaam je.
Je weet net zo goed als ik dat deze mensen weinig andere mogelijkheden hebben om weg te komen, als je in je eentje aan de wandel gaat kom je namelijk niet zo ver. Het zijn grotendeels arme sloebers, een netwerk en genoeg centen om de juiste mensen om te kopen hebben ze niet. En tja, als je thuis de zekere dood wacht, wat voor keuze heb je dan nog? En die mensen zou je dan terug moeten sturen omdat je anders de mensenhandelaren steunt? Ten eerste zou zoiets weinig zoden aan de dijk zetten, als het niet legaal kan kom je toch illegaal, alles is immers beter dan doodgaan, niet waar? En ten tweede zou je door die mensen terug te sturen een uiterst wreed dictatoriaal regime steunen. Ik persoonlijk vindt dat een flink stuk erger als het indirect steunen van mensenhandelaren.
pleased to meet you
pi_140052031
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 13:32 schreef moussie het volgende:

Ik persoonlijk vindt dat een flink stuk erger als het indirect steunen van mensenhandelaren.
Wrong. En ja, ik begrijp hen, maar ik begrijp nog veel beter dat die staatsruif steeds kleiner wordt en die gun ik liever aan ouderen, bijstandsmoedertjes (ja, ik denk aan je) en aan de nu al aanwezige immigranten dan aan nog meer van hetzelfde.

Mensen die iets toe te voegen hebben mogen tijdelijk blijven, voor de rest is geen plaats in het op 2 na volste serieuze land op Aarde.

pi_140052103
En onderweg naar NL zijn ze door heel wat veilige landen gekomen. Dat zegt genoeg. Het zijn profiteurs.
pi_140052159
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 13:38 schreef Halcon het volgende:
En onderweg naar NL zijn ze door heel wat veilige landen gekomen. Dat zegt genoeg. Het zijn profiteurs.
Achgut, dus als ze massaal in Duitsland blijven is het geen probleem? Of denk jij ook dat Afrika geen asielzoekers opvangt?
pi_140052805
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 13:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wrong. En ja, ik begrijp hen, maar ik begrijp nog veel beter dat die staatsruif steeds kleiner wordt en die gun ik liever aan ouderen, bijstandsmoedertjes (ja, ik denk aan je) en aan de nu al aanwezige immigranten dan aan nog meer van hetzelfde.

Mensen die iets toe te voegen hebben mogen tijdelijk blijven, voor de rest is geen plaats in het op 2 na volste serieuze land op Aarde.
Dus ze mogen maar in de stront zakken begrijp ik? Om het met de woorden van een voormalige directeur vreemdelingendienst in Canada te zeggen: geen land is groot genoeg om die honderdduizenden vluchtelingen op te vangen, je moet de lijn ergens trekken?
pleased to meet you
pi_140052884
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 14:15 schreef moussie het volgende:

[..]

Dus ze mogen maar in de stront zakken begrijp ik? Om het met de woorden van een voormalige directeur vreemdelingendienst in Canada te zeggen: geen land is groot genoeg om die honderdduizenden vluchtelingen op te vangen, je moet de lijn ergens trekken?
Jij wil liever iedereen bestelen om deze groep te helpen ja ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')