abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140331243
Tuurlijk, ik ben net een jaarlaag te vroeg voor het nieuwe wiskunde B programma.

Heb ik weer :(
pi_140333853
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 20:52 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat komt in het wiskunde B programma hoorde ik, en dan gaat vlakke meetkunde eruit. _O_ Eindelijk, iets wordt beter door een besluit in plaats van slechter.
Ik waag het sterk te betwijfelen dat vectoranalyse in het Wiskunde B programma zal worden opgenomen. Ik vermoed dat je wat lineaire algebra met vectoren bedoelt (die trouwens lang geleden ook al op school werd onderwezen). Vectoranalyse heb je bijvoorbeeld nodig om electromagnetisme te begrijpen (de vergelijkingen van Maxwell, die overigens pas door Heaviside in een hanteerbare vorm werden gebracht). Maar ik zie het nog niet gebeuren dat dat VWO stof gaat worden. En wat die Euclidische meetkunde betreft: die zou juist terug moeten komen in het programma, en flink ook, zoals het vóór de jaren '60 van de vorige eeuw werd onderwezen. Wat dat betreft sluit ik me helemaal aan bij het pleidooi van Liesbeth van der Plas.
pi_140334325
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 01:13 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ik waag het sterk te betwijfelen dat vectoranalyse in het Wiskunde B programma zal worden opgenomen. Ik vermoed dat je wat lineaire algebra met vectoren bedoelt (die trouwens lang geleden ook al op school werd onderwezen). Vectoranalyse heb je bijvoorbeeld nodig om electromagnetisme te begrijpen (de vergelijkingen van Maxwell, die overigens pas door Heaviside in een hanteerbare vorm werden gebracht). Maar ik zie het nog niet gebeuren dat dat VWO stof gaat worden. En wat die Euclidische meetkunde betreft: die zou juist terug moeten komen in het programma, en flink ook, zoals het vóór de jaren '60 van de vorige eeuw werd onderwezen. Wat dat betreft sluit ik me helemaal aan bij het pleidooi van Liesbeth van der Plas.
Mijn oude natuurkundedocent die ik laatst sprak zei vectoranalyse, maar lineaire algebra met vectroren klinkt logischer ja. En ik weet dat ze eigenlijk terug naar het verleden gaan, dat zei mijn docent ook.

Wat betreft vlakke meetkunde, ik snap wel waarom ze dat uit het programma gaan halen. Er zijn maar weinig studies waar je bewijzen echt nodig hebt, en de meeste leerlingen snappen er echt helemaal niks van. Persoonlijk heb ik dan liever lineaire algebra met vectoren in het programma dan vlakke meetkunde.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_140336674
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 01:36 schreef Rezania het volgende:

[..]

Mijn oude natuurkundedocent die ik laatst sprak zei vectoranalyse, maar lineaire algebra met vectroren klinkt logischer ja. En ik weet dat ze eigenlijk terug naar het verleden gaan, dat zei mijn docent ook.
Met de invoering van de Mammoetwet in 1968 werd het hele wiskundeprogramma grondig herzien en toen ging ook vectormeetkunde en een stukje lineaire algebra deel uitmaken van de VWO stof, en de vlakke meetkunde werd strenger dan voorheen opgebouwd aan de hand van verzamelingenleer en transformaties, en getalenteerde leerlingen konden bijvoorbeeld in een stuk vrije keuzeruimte ook wat aan topologie gaan doen. Later is dat grotendeels weer geleidelijk maar vooral stilzwijgend van het programma afgevoerd, echter zonder dat daar iets nieuws of ouds voor terug kwam.
quote:
Wat betreft vlakke meetkunde, ik snap wel waarom ze dat uit het programma gaan halen. Er zijn maar weinig studies waar je bewijzen echt nodig hebt, en de meeste leerlingen snappen er echt helemaal niks van. Persoonlijk heb ik dan liever lineaire algebra met vectoren in het programma dan vlakke meetkunde.
Ik denk dat je het punt mist dat Liesbeth (evenals ikzelf) wil maken. Als de meeste leerlingen er niets van snappen dan is er om te beginnen van alles mis met de manier waarop het wordt onderwezen, want vroeger snapten de kinderen het wel degelijk.

Als je meent dat er 'maar weinig studies zijn waar je bewijzen nodig hebt' dan is dat een misvatting. Het doel van die lessen Euclidische meetkunde was niet om allerlei stellingen te leren bewijzen die je later toch niet meer nodig zou hebben, maar om zeer precies en logisch te leren denken. Door leerlingen niet te vragen iets zomaar klakkeloos te geloven maar door ze zelf te laten proberen eigenschappen te bewijzen werd het zelfstandig en kritisch denkvermogen ontwikkeld. Voor kinderen die later bijvoorbeeld jurist of arts worden gaat het niet om die stellingen van de vlakke meetkunde. Waar het wel om gaat is dat zij kritisch en exact leren na te denken. En dat is essentieel voor alle hoger opgeleiden, zowel beta's als alfa's.

Ik ga hier verder niet het hele betoog van Liesbeth samenvatten ten gunste van herinvoering van de vlakke meetkunde (en de algebra) zoals die vroeger werd onderwezen, want alvorens daarop te reageren zou je toch op zijn minst eerst zelf haar complete argumentatie moeten lezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 25-05-2014 08:47:22 ]
  zondag 25 mei 2014 @ 17:36:36 #205
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140350540
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 01:36 schreef Rezania het volgende:

[..]

Mijn oude natuurkundedocent die ik laatst sprak zei vectoranalyse, maar lineaire algebra met vectroren klinkt logischer ja.
Bestaat er lineaire algebra zonder vectoren? ;)
Wat betreft de vlakke meetkunde, het gaat inderdaad om het leren zorgvuldig redeneren met axioma's, stellingen en afleidingen. Jammer genoeg heb ik daar zelf weinig onderwijs in gekregen maar desalniettemin zie ik wat de toegevoegde waarde hiervan is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140352819
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 08:33 schreef Riparius het volgende:

[..]

Met de invoering van de Mammoetwet in 1968 werd het hele wiskundeprogramma grondig herzien en toen ging ook vectormeetkunde en een stukje lineaire algebra deel uitmaken van de VWO stof, en de vlakke meetkunde werd strenger dan voorheen opgebouwd aan de hand van verzamelingenleer en transformaties, en getalenteerde leerlingen konden bijvoorbeeld in een stuk vrije keuzeruimte ook wat aan topologie gaan doen. Later is dat grotendeels weer geleidelijk maar vooral stilzwijgend van het programma afgevoerd, echter zonder dat daar iets nieuws of ouds voor terug kwam.

[..]

Ik denk dat je het punt mist dat Liesbeth (evenals ikzelf) wil maken. Als de meeste leerlingen er niets van snappen dan is er om te beginnen van alles mis met de manier waarop het wordt onderwezen, want vroeger snapten de kinderen het wel degelijk.

Als je meent dat er 'maar weinig studies zijn waar je bewijzen nodig hebt' dan is dat een misvatting. Het doel van die lessen Euclidische meetkunde was niet om allerlei stellingen te leren bewijzen die je later toch niet meer nodig zou hebben, maar om zeer precies en logisch te leren denken. Door leerlingen niet te vragen iets zomaar klakkeloos te geloven maar door ze zelf te laten proberen eigenschappen te bewijzen werd het zelfstandig en kritisch denkvermogen ontwikkeld. Voor kinderen die later bijvoorbeeld jurist of arts worden gaat het niet om die stellingen van de vlakke meetkunde. Waar het wel om gaat is dat zij kritisch en exact leren na te denken. En dat is essentieel voor alle hoger opgeleiden, zowel beta's als alfa's.

Ik ga hier verder niet het hele betoog van Liesbeth samenvatten ten gunste van herinvoering van de vlakke meetkunde (en de algebra) zoals die vroeger werd onderwezen, want alvorens daarop te reageren zou je toch op zijn minst eerst zelf haar complete argumentatie moeten lezen.
Ik weet dat Wiskunde D vectoren en extra vlakke meetkunde behandelt, evenals limieten. Het is een keuzevak, en een keuzevak wat niet veel leerlingen kiezen. Mijn klasgenoten zeggen hierover: "Je hebt het niet nodig voor een toelating tot de universiteit, dus ga ik hier geen vier uur per week aan opofferen."

En ze hebben zeker een punt. Als ik wiskunde niet leuk had gevonden, had ik ook geen Wiskunde D gekozen. Echter, wat ik hier op FOK! over Wiskunde D heb gelezen, en tijdens een proefles heb gezien, die mij ineens liet realiseren dat ik wiskunde leuk vind, heeft er zeker toe bijgedragen dat ik het uiteindelijk heb gekozen.

Ik vind "Je hebt het niet nodig voor een toelating tot de universiteit, dus ga ik hier geen vier uur per week aan opofferen." trouwens wel getuigen van kortzichtigheid, want als het vak geen meerwaarde had, zou het niet gegeven worden.

Vectoren worden bij Wiskunde D dieper behandeld dan bij het nieuwe Wiskunde B examen, http://www.math4all.nl/we(...)verzichten/vwo-456-d . Ze zijn wat dingen vergeten te vermelden, zoals limieten, maar verder is het vrij compleet.

[ Bericht 5% gewijzigd door netchip op 25-05-2014 18:53:49 ]
pi_140355471
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 08:33 schreef Riparius het volgende:

[..]

Met de invoering van de Mammoetwet in 1968 werd het hele wiskundeprogramma grondig herzien en toen ging ook vectormeetkunde en een stukje lineaire algebra deel uitmaken van de VWO stof, en de vlakke meetkunde werd strenger dan voorheen opgebouwd aan de hand van verzamelingenleer en transformaties, en getalenteerde leerlingen konden bijvoorbeeld in een stuk vrije keuzeruimte ook wat aan topologie gaan doen. Later is dat grotendeels weer geleidelijk maar vooral stilzwijgend van het programma afgevoerd, echter zonder dat daar iets nieuws of ouds voor terug kwam.

[..]

Ik denk dat je het punt mist dat Liesbeth (evenals ikzelf) wil maken. Als de meeste leerlingen er niets van snappen dan is er om te beginnen van alles mis met de manier waarop het wordt onderwezen, want vroeger snapten de kinderen het wel degelijk.

Als je meent dat er 'maar weinig studies zijn waar je bewijzen nodig hebt' dan is dat een misvatting. Het doel van die lessen Euclidische meetkunde was niet om allerlei stellingen te leren bewijzen die je later toch niet meer nodig zou hebben, maar om zeer precies en logisch te leren denken. Door leerlingen niet te vragen iets zomaar klakkeloos te geloven maar door ze zelf te laten proberen eigenschappen te bewijzen werd het zelfstandig en kritisch denkvermogen ontwikkeld. Voor kinderen die later bijvoorbeeld jurist of arts worden gaat het niet om die stellingen van de vlakke meetkunde. Waar het wel om gaat is dat zij kritisch en exact leren na te denken. En dat is essentieel voor alle hoger opgeleiden, zowel beta's als alfa's.

Ik ga hier verder niet het hele betoog van Liesbeth samenvatten ten gunste van herinvoering van de vlakke meetkunde (en de algebra) zoals die vroeger werd onderwezen, want alvorens daarop te reageren zou je toch op zijn minst eerst zelf haar complete argumentatie moeten lezen.
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bestaat er lineaire algebra zonder vectoren? ;)
Wat betreft de vlakke meetkunde, het gaat inderdaad om het leren zorgvuldig redeneren met axioma's, stellingen en afleidingen. Jammer genoeg heb ik daar zelf weinig onderwijs in gekregen maar desalniettemin zie ik wat de toegevoegde waarde hiervan is.
Ik zie jullie punt. :Y Maar ja, nu is het gewoon zo slecht met meetkunde gesteld dat ik blij ben dat het wordt vervangen, wordt er tenminste nog iets gedaan.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_140356157
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:00 schreef Rezania het volgende:

[..]

[..]

Ik zie jullie punt. :Y Maar ja, nu is het gewoon zo slecht met meetkunde gesteld dat ik blij ben dat het wordt vervangen, wordt er tenminste nog iets gedaan.
Dus als het slecht gaat met een vak omdat de didactiek niet deugt, dan is volgens jou afschaffen en vervangen van dat vak de oplossing? Zo lust ik er nog wel een paar.
pi_140356547
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:14 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dus als het slecht gaat met een vak omdat de didactiek niet deugt, dan is volgens jou afschaffen en vervangen van dat vak de oplossing? Zo lust ik er nog wel een paar.
Nee, dat niet. Maar het is beter dan niks doen hè. Tuurlijk, beter verbeteren ze gewoon onderdeel, maar ja, daar zijn ze niet slim genoeg voor bij CITO. :') Het is al een wonder dat er iets verbeterd na een beslissing van hun kant.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_140357446
:W
pi_140358875
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:23 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, dat niet. Maar het is beter dan niks doen hè. Tuurlijk, beter verbeteren ze gewoon onderdeel, maar ja, daar zijn ze niet slim genoeg voor bij CITO. :') Het is al een wonder dat er iets verbetert na een beslissing van hun kant.
Ik denk niet dat het CITO zich bezighoudt met de vaststelling van het wiskundeprogramma voor het VWO en de didactiek daarvan, en daar hadden we het toch over? Een verbetering van het onderwijs in het Nederlands, ook op de basisschool, is zo te zien ook niet overbodig, maar dat is weer een andere kwestie. Of zullen we dat ook maar afschaffen omdat de meeste kinderen het toch niet snappen?

Het weer invoeren van degelijk onderwijs in de elementaire algebra en de vlakke meetkunde zou heel veel van het huidige wiskundeleed en de huidige aansluitingsproblemen bij voortgezette studies voorkomen, en los daarvan is het zoals beargumenteerd voor alle hoger opgeleiden essentieel om zeer precies en logisch te leren denken. En de Euclidische meetkunde is bij uitstek geschikt om dat denken aan te leren en te trainen.

Verder: je kunt nu wel vol blijven houden dat kennis van vlakke meetkunde voor jou niet nuttig is, maar je weet ook wel dat dat niet waar is. Als iemand jou een simpel vraagstukje voorlegt weet je niets beters te verzinnen dan wat te gaan googelen en ook dat deed je alleen maar omdat een docent had aangegeven dat er 'een formule' was en je die formule snel hoopte te vinden, liefst zonder je dan verder het hoofd te breken over de vraag hoe zo'n 'formule' nu eigenlijk kan worden afgeleid of bewezen. En dan heb je vervolgens iemand als mij nodig om je op het juiste spoor te zetten.
pi_140359810
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:05 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het CITO zich bezighoudt met de vaststelling van het wiskundeprogramma voor het VWO en de didactiek daarvan, en daar hadden we het toch over? Een verbetering van het onderwijs in het Nederlands, ook op de basisschool, is zo te zien ook niet overbodig, maar dat is weer een andere kwestie. Of zullen we dat ook maar afschaffen omdat de meeste kinderen het toch niet snappen?

Het weer invoeren van degelijk onderwijs in de elementaire algebra en de vlakke meetkunde zou heel veel van het huidige wiskundeleed en de huidige aansluitingsproblemen bij voortgezette studies voorkomen, en los daarvan is het zoals beargumenteerd voor alle hoger opgeleiden essentieel om zeer precies en logisch te leren denken. En de Euclidische meetkunde is bij uitstek geschikt om dat denken aan te leren en te trainen.

Verder: je kunt nu wel vol blijven houden dat kennis van vlakke meetkunde voor jou niet nuttig is, maar je weet ook wel dat dat niet waar is. Als iemand jou een simpel vraagstukje voorlegt weet je niets beters te verzinnen dan wat te gaan googelen en ook dat deed je alleen maar omdat een docent had aangegeven dat er 'een formule' was en je die formule snel hoopte te vinden, liefst zonder je dan verder het hoofd te breken over de vraag hoe zo'n 'formule' nu eigenlijk kan worden afgeleid of bewezen. En dan heb je vervolgens iemand als mij nodig om je op het juiste spoor te zetten.
Iemand hier zei een paar pagina's terug dat de besluiten om het programma van wiskunde B en scheikunde aan te passen van CITO kwamen, ik zelf heb eigenlijk geen idee. Ik nam het dus maar aan als de waarheid, had beter eerst even kunnen googlen ja.

Maar, je snapt mijn punt niet. Ik zie in dat vlakke meetkunde belangrijk is, zeker met dat voorbeeld wat je nu geeft. Maar ik zeg ook dat we blij moeten zijn met iedere verbetering. Het programma is geloof ik inhoudelijk nog nooit zo slecht geweest, dus iedere stap in de goede richting waardeer ik. Je hebt natuurlijk wel gelijk, het mooiste zou zijn als ze vlakke meetkunde op een goede manier in het programma stoppen samen met lineaire algebra, maar het is nu nog niet zo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_140367124
quote:


➤ Double black hole: http://www.sci-news.com/a(...)le-system-01875.html

➤ Light-based matter: http://www.theguardian.co(...)-electrons-positrons

➤ Antibiotic resistance: http://www.scienceworldre(...)acteria-biofilms.htm

➤ Artificial photosynthesis: http://ns.umich.edu/new/r(...)ed%3A+umns-releases+(University+of+Michigan+News+Service+-+News+Releases)

➤ Smallest nanomotor: http://www.sciencedaily.com/releases/2014/05/140520123441.htm

➤ Newly discovered exoplanet: http://thespacereporter.c(...)15-light-years-away/

➤ Energy generator for microchips: http://www.kurzweilai.net(...)deep-inside-the-body

➤ Anti-pain antibody: http://www.geek.com/scien(...)d-itchiness-1594767/

➤ More science graphics here: http://weeklyscience.com/
Toffe ontwikkelingen weer. 8-)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_140385875
En nog een groot verslag af. *G* Nu nog volgende maandag even knallen bij een tentamen biochemie en dan lekker rustig aan doen met nog maar één vak voor de rest van de periode. _O_ Ja, en nog een practica, maar dat is gewoon een beetje meten en rapporten maken.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 26 mei 2014 @ 15:13:41 #215
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_140386860
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:42 schreef Rezania het volgende:
En nog een groot verslag af. *G* Nu nog volgende maandag even knallen bij een tentamen biochemie en dan lekker rustig aan doen met nog maar één vak voor de rest van de periode. _O_ Ja, en nog een practica, maar dat is gewoon een beetje meten en rapporten maken.
Practicum :(
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_140386888
quote:
18s.gif Op maandag 26 mei 2014 15:13 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Practicum :(
Azijnpisser.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 26 mei 2014 @ 15:26:16 #217
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_140387305
quote:
10s.gif Op maandag 26 mei 2014 15:14 schreef Rezania het volgende:

[..]

Azijnpisser.
Ja uuh, dit is wel echt een tranentrekker! :'(
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_140389434
Een practica :')
pi_140389677
:')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_140390247
Net aangemeld voor studentassistent voor volgend jaar.
pi_140391051
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:32 schreef Rezania het volgende:
:')
Je hebt door dat Ollie bedoelt dat het een practicum is, en meerdere practica?
pi_140391216
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 17:08 schreef netchip het volgende:

[..]

Je hebt door dat Ollie bedoelt dat het een practicum is, en meerdere practica?
Jaja, boeie.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 26 mei 2014 @ 18:23:44 #223
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_140393306
quote:
10s.gif Op maandag 26 mei 2014 17:12 schreef Rezania het volgende:

[..]

Jaja, boeie.
Bèta :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_140393528
Ik heb morgen vier uur practicum blegh.
pi_140393917
Confidence intervals en hypothesis testing :')
  maandag 26 mei 2014 @ 19:43:35 #226
349633 SiIk
Echt zijde
pi_140396412
Dit valt me wel een beetje tegen van je hoor Rez ;(
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_140396787
Hoi dames. *)
  maandag 26 mei 2014 @ 20:14:27 #228
349633 SiIk
Echt zijde
pi_140397919
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_140398141
De vraag luidt: Verklaar in 150 tot 250 woorden het gedrag van de luchtstroom wanneer de invalshoek van het vleugelprofiel toeneemt. Betrek bij jouw omschrijving de Cl-a kromme die je hiervoor getekend hebt.

Dit is de Cl-a kromme die ik heb getekend.

Als iemand mij in de juiste richting kan helpen, kan ik uiteraard de rest zelf wel afmaken totdat ik het vereiste woorden heb. Ik heb namelijk geen idee hoe ik überhaupt moet beginnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door GeenInspiratie. op 26-05-2014 20:21:45 (grammatica (ik hebben)) ]
pi_140402950
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:40 schreef Novermars het volgende:
Confidence intervals en hypothesis testing :')
Precies waar wij nu ook mee bezig zijn. :P
pi_140403122
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:19 schreef GeenInspiratie. het volgende:
De vraag luidt: Verklaar in 150 tot 250 woorden het gedrag van de luchtstroom wanneer de invalshoek van het vleugelprofiel toeneemt. Betrek bij jouw omschrijving de Cl-a kromme die je hiervoor getekend hebt.
[ afbeelding ]
Dit is de Cl-a kromme die ik heb getekend.

Als iemand mij in de juiste richting kan helpen, kan ik uiteraard de rest zelf wel afmaken totdat ik het vereiste woorden heb. Ik heb namelijk geen idee hoe ik überhaupt moet beginnen.
Draai allereerst je assen eens om. Cl-alpha grafieken worden altijd getekend met de hoek op de horizontale as.

Weet je wat de lift coëfficiënt is?
  maandag 26 mei 2014 @ 21:51:34 #232
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140403388
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:22 schreef Rezania het volgende:

[..]

Iemand hier zei een paar pagina's terug dat de besluiten om het programma van wiskunde B en scheikunde aan te passen van CITO kwamen, ik zelf heb eigenlijk geen idee. Ik nam het dus maar aan als de waarheid, had beter eerst even kunnen googlen ja.

Maar, je snapt mijn punt niet. Ik zie in dat vlakke meetkunde belangrijk is, zeker met dat voorbeeld wat je nu geeft. Maar ik zeg ook dat we blij moeten zijn met iedere verbetering. Het programma is geloof ik inhoudelijk nog nooit zo slecht geweest, dus iedere stap in de goede richting waardeer ik. Je hebt natuurlijk wel gelijk, het mooiste zou zijn als ze vlakke meetkunde op een goede manier in het programma stoppen samen met lineaire algebra, maar het is nu nog niet zo.
Het programma is nog slechter geweest. Zo hoefde je een paar jaar geleden niets meer algebraïsch aan te tonen voor wiskunde B en wordt het nu tenminste weer eens gevraagd op het centrale examen. ;)
Maar ja, het is flink verslechterd in vergelijking met de jaren 80 en in de decennia daarvoor verslechterde het volgens mij ook al.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140404090
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:47 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Draai allereerst je assen eens om. Cl-alpha grafieken worden altijd getekend met de hoek op de horizontale as.

Weet je wat de lift coëfficiënt is?
Dit is de opgave waarvoor ik die grafiek moest maken.
Eén waarin je de invalshoek uitzet tegen de CL-waarde (de CL-α kromme) en één waarin je de invalshoek uitzet tegen de CD-waarde (de CD-α kromme).
Hetgeen dat je uitzet tegen iets moet op de verticale as. Zo heb ik het altijd begrepen.

Ik ben er zelf al wel uitgekomen maar ik zie net dat jij Lucht- en ruimtevaarttechniek studeert aan de TU Delft dus zou je misschien even kunnen kijken of mijn antwoord ook klopt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_140404167


[ Bericht 100% gewijzigd door jordyqwerty op 26-05-2014 22:02:59 ]
  maandag 26 mei 2014 @ 22:12:44 #235
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140404797
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2014 23:08 schreef Rezania het volgende:

[..]

Toffe ontwikkelingen weer. 8-)
Dat is weer spannend ja. Die technologie om doorheen het lichaam vermogen te geven aan electronica, dat zou wat zijn als je op die manier ervoor kan zorgen dat je niet na 10 jaar iemand moet opereren om simpelweg een batterijtje van de pacemaker te vervangen. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140407839
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:30 schreef Mitsu het volgende:
Ik heb morgen vier uur practicum blegh.
Wow, wel vier hele uren. meid toch.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_140409641
quote:
10s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:59 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wow, wel vier hele uren. meid toch.
Ik vind vier uur practicum nog best veel hoor :')
pi_140410151
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:01 schreef GeenInspiratie. het volgende:

[..]

Dit is de opgave waarvoor ik die grafiek moest maken.
Eén waarin je de invalshoek uitzet tegen de CL-waarde (de CL-α kromme) en één waarin je de invalshoek uitzet tegen de CD-waarde (de CD-α kromme).
Hetgeen dat je uitzet tegen iets moet op de verticale as. Zo heb ik het altijd begrepen.

Ik ben er zelf al wel uitgekomen maar ik zie net dat jij Lucht- en ruimtevaarttechniek studeert aan de TU Delft dus zou je misschien even kunnen kijken of mijn antwoord ook klopt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de variabele die je veranderd in het experiment wordt doorgaans op de x-as gezet. als ik kijk naar het verhaal in de spoilertag dan is dit duidelijk de invalshoek
pi_140410779
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:30 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Ik vind vier uur practicum nog best veel hoor :')
Wat.

Ik draai(de) vaak zat 3-6 weken practica: 9-5 labwerk en 's avonds uitwerken/voorbereiden.

Maar ik heb vandaag mijn laatste practicumdag gehad van m'n bachelor *O*
Nu alleen nog uitwerken en inleveren voor morgenochtend 9 uur en woendag tentamen :')
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_140414951
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:30 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Ik vind vier uur practicum nog best veel hoor :')
Lol, wat een grap.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_140414954
quote:
9s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:51 schreef yosander het volgende:

[..]

Wat.

Ik draai(de) vaak zat 3-6 weken practica: 9-5 labwerk en 's avonds uitwerken/voorbereiden.

Maar ik heb vandaag mijn laatste practicumdag gehad van m'n bachelor *O*
Nu alleen nog uitwerken en inleveren voor morgenochtend 9 uur en woendag tentamen :')
Nice.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_140414966
Vandaag trouwens ook practicum. Het heet Buffers, ik denk dat het saai gaat worden. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 10:33:25 #243
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_140417824
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:01 schreef GeenInspiratie. het volgende:

[..]

Dit is de opgave waarvoor ik die grafiek moest maken.
Eén waarin je de invalshoek uitzet tegen de CL-waarde (de CL-α kromme) en één waarin je de invalshoek uitzet tegen de CD-waarde (de CD-α kromme).
Hetgeen dat je uitzet tegen iets moet op de verticale as. Zo heb ik het altijd begrepen.

Ik ben er zelf al wel uitgekomen maar ik zie net dat jij Lucht- en ruimtevaarttechniek studeert aan de TU Delft dus zou je misschien even kunnen kijken of mijn antwoord ook klopt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mag ik vragen waar je het precies voor nodig hebt ?
  dinsdag 27 mei 2014 @ 10:41:25 #244
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_140418018
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 08:06 schreef Rezania het volgende:
Vandaag trouwens ook practicum. Het heet Buffers, ik denk dat het saai gaat worden. :')
Prepareer een 10 mM fosfaatbuffer en dat dan voor 10 verschillende buffers? :Y)
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_140425762
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:39 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

de variabele die je veranderd in het experiment wordt doorgaans op de x-as gezet. als ik kijk naar het verhaal in de spoilertag dan is dit duidelijk de invalshoek
Dat leek mij ook het meest logische.
Ik heb het alleen altijd zo verteld gekregen maar heb voor de zekerheid toch maar even op Google gekeken. Daar stond dat het dan zo moest worden getekend.
Ik vond het zelf ook al apart hoor.
pi_140425847
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:01 schreef GeenInspiratie. het volgende:

[..]

Dit is de opgave waarvoor ik die grafiek moest maken.
Eén waarin je de invalshoek uitzet tegen de CL-waarde (de CL-α kromme) en één waarin je de invalshoek uitzet tegen de CD-waarde (de CD-α kromme).
Hetgeen dat je uitzet tegen iets moet op de verticale as. Zo heb ik het altijd begrepen.

Ik ben er zelf al wel uitgekomen maar ik zie net dat jij Lucht- en ruimtevaarttechniek studeert aan de TU Delft dus zou je misschien even kunnen kijken of mijn antwoord ook klopt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, je kunt er ook vijf pagina's aan wijden, maar ik weet niet hoeveel kennis jij ervan hebt. Zoals MrStalin al vroeg, waar heb je het voor nodig?
pi_140425848
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 10:33 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar je het precies voor nodig hebt ?
Het is voor mijn toekomstige opleiding. Ik heb daar huiswerk voor gekregen.
De rest ging me allemaal goed af maar met deze vraag had ik toch wat meer moeite dan verwacht. Ik heb het dan op school ook nooit over vliegtuigen of iets in de richting gehad.
Voor de zekerheid toch even vragen of ik het zo ongeveer toch in de juiste hoek heb gekregen.
pi_140426065
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 14:16 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Tja, je kunt er ook vijf pagina's aan wijden, maar ik weet niet hoeveel kennis jij ervan hebt. Zoals MrStalin al vroeg, waar heb je het voor nodig?
Ik snap het principe er achter wel maar mijn kennis op dit gebied is niet heel denderend. Dit komt ook doordat ik op de middelbare school nooit iets heb gehad over vliegtuigen of iets dat in die richting komt.
Het is een huiswerkopdracht, die ik heb gekregen van mijn toekomstige opleiding. Ik had niet echt de behoefte om iets op te sturen dat helemaal nergens op slaat en helemaal fout is dus daarom toch maar even vragen. :P
pi_140428384
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 10:41 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Prepareer een 10 mM fosfaatbuffer en dat dan voor 10 verschillende buffers? :Y)
We hoefden gelukkig maar drie buffers te maken, een fosfaatbuffer, een azijnzuurbuffer en een Trisbuffer. Daarvan dan ook nog 10 keer verdunningen van maken. En ten slotte een beetje klooien met indicatoren, dat was wel leuk. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_140428393
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 08:05 schreef Rezania het volgende:

[..]

Lol, wat een grap.
Waarom zo hatelijk? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')