Precies waar wij nu ook mee bezig zijn.quote:Op maandag 26 mei 2014 18:40 schreef Novermars het volgende:
Confidence intervals en hypothesis testing
Draai allereerst je assen eens om. Cl-alpha grafieken worden altijd getekend met de hoek op de horizontale as.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:19 schreef GeenInspiratie. het volgende:
De vraag luidt: Verklaar in 150 tot 250 woorden het gedrag van de luchtstroom wanneer de invalshoek van het vleugelprofiel toeneemt. Betrek bij jouw omschrijving de Cl-a kromme die je hiervoor getekend hebt.
[ afbeelding ]
Dit is de Cl-a kromme die ik heb getekend.
Als iemand mij in de juiste richting kan helpen, kan ik uiteraard de rest zelf wel afmaken totdat ik het vereiste woorden heb. Ik heb namelijk geen idee hoe ik überhaupt moet beginnen.
Het programma is nog slechter geweest. Zo hoefde je een paar jaar geleden niets meer algebraïsch aan te tonen voor wiskunde B en wordt het nu tenminste weer eens gevraagd op het centrale examen.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Iemand hier zei een paar pagina's terug dat de besluiten om het programma van wiskunde B en scheikunde aan te passen van CITO kwamen, ik zelf heb eigenlijk geen idee. Ik nam het dus maar aan als de waarheid, had beter eerst even kunnen googlen ja.
Maar, je snapt mijn punt niet. Ik zie in dat vlakke meetkunde belangrijk is, zeker met dat voorbeeld wat je nu geeft. Maar ik zeg ook dat we blij moeten zijn met iedere verbetering. Het programma is geloof ik inhoudelijk nog nooit zo slecht geweest, dus iedere stap in de goede richting waardeer ik. Je hebt natuurlijk wel gelijk, het mooiste zou zijn als ze vlakke meetkunde op een goede manier in het programma stoppen samen met lineaire algebra, maar het is nu nog niet zo.
Dit is de opgave waarvoor ik die grafiek moest maken.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:47 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Draai allereerst je assen eens om. Cl-alpha grafieken worden altijd getekend met de hoek op de horizontale as.
Weet je wat de lift coëfficiënt is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is weer spannend ja. Die technologie om doorheen het lichaam vermogen te geven aan electronica, dat zou wat zijn als je op die manier ervoor kan zorgen dat je niet na 10 jaar iemand moet opereren om simpelweg een batterijtje van de pacemaker te vervangen.quote:
quote:Op maandag 26 mei 2014 22:01 schreef GeenInspiratie. het volgende:
[..]
Dit is de opgave waarvoor ik die grafiek moest maken.
Eén waarin je de invalshoek uitzet tegen de CL-waarde (de CL-α kromme) en één waarin je de invalshoek uitzet tegen de CD-waarde (de CD-α kromme).
Hetgeen dat je uitzet tegen iets moet op de verticale as. Zo heb ik het altijd begrepen.
Ik ben er zelf al wel uitgekomen maar ik zie net dat jij Lucht- en ruimtevaarttechniek studeert aan de TU Delft dus zou je misschien even kunnen kijken of mijn antwoord ook klopt?de variabele die je veranderd in het experiment wordt doorgaans op de x-as gezet. als ik kijk naar het verhaal in de spoilertag dan is dit duidelijk de invalshoekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:30 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Ik vind vier uur practicum nog best veel hoor
Lol, wat een grap.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:30 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Ik vind vier uur practicum nog best veel hoor
Nice.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:51 schreef yosander het volgende:
[..]
Wat.
Ik draai(de) vaak zat 3-6 weken practica: 9-5 labwerk en 's avonds uitwerken/voorbereiden.
Maar ik heb vandaag mijn laatste practicumdag gehad van m'n bachelor
Nu alleen nog uitwerken en inleveren voor morgenochtend 9 uur en woendag tentamen
[..]
Eén waarin je de invalshoek uitzet tegen de CL-waarde (de CL-α kromme) en één waarin je de invalshoek uitzet tegen de CD-waarde (de CD-α kromme).
Hetgeen dat je uitzet tegen iets moet op de verticale as. Zo heb ik het altijd begrepen.
Ik ben er zelf al wel uitgekomen maar ik zie net dat jij Lucht- en ruimtevaarttechniek studeert aan de TU Delft dus zou je misschien even kunnen kijken of mijn antwoord ook klopt?Mag ik vragen waar je het precies voor nodig hebt ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prepareer een 10 mM fosfaatbuffer en dat dan voor 10 verschillende buffers?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 08:06 schreef Rezania het volgende:
Vandaag trouwens ook practicum. Het heet Buffers, ik denk dat het saai gaat worden.
Dat leek mij ook het meest logische.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:39 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
de variabele die je veranderd in het experiment wordt doorgaans op de x-as gezet. als ik kijk naar het verhaal in de spoilertag dan is dit duidelijk de invalshoek
[..]
Ik ben er zelf al wel uitgekomen maar ik zie net dat jij Lucht- en ruimtevaarttechniek studeert aan de TU Delft dus zou je misschien even kunnen kijken of mijn antwoord ook klopt?Tja, je kunt er ook vijf pagina's aan wijden, maar ik weet niet hoeveel kennis jij ervan hebt. Zoals MrStalin al vroeg, waar heb je het voor nodig?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is voor mijn toekomstige opleiding. Ik heb daar huiswerk voor gekregen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 10:33 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je het precies voor nodig hebt ?
Ik snap het principe er achter wel maar mijn kennis op dit gebied is niet heel denderend. Dit komt ook doordat ik op de middelbare school nooit iets heb gehad over vliegtuigen of iets dat in die richting komt.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:16 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Tja, je kunt er ook vijf pagina's aan wijden, maar ik weet niet hoeveel kennis jij ervan hebt. Zoals MrStalin al vroeg, waar heb je het voor nodig?
We hoefden gelukkig maar drie buffers te maken, een fosfaatbuffer, een azijnzuurbuffer en een Trisbuffer. Daarvan dan ook nog 10 keer verdunningen van maken. En ten slotte een beetje klooien met indicatoren, dat was wel leuk.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 10:41 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Prepareer een 10 mM fosfaatbuffer en dat dan voor 10 verschillende buffers?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |