Blijkbaar ervaart iedereen dat anders.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 15:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
Vier uur practicum is gewoon niet veel.
En 8 uur voelt soms als een eeuwigheid.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 15:16 schreef Anoonumos het volgende:
Vier uur practicum voelt als minstens acht uur.
Ligt er sterk aan wat je moet doen. Sommige practica zijn noodzakelijk, maar nou niet echt bijster interessant of zo.quote:
Maar het "onderzoeken" is toch juist waar je het voordoet?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 16:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ligt er sterk aan wat je moet doen. Sommige practica zijn noodzakelijk, maar nou niet echt bijster interessant of zo.
Niet alle practica zijn onderzoek, zeker niet in je eerste jaar.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 16:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar het "onderzoeken" is toch juist waar je het voordoet?
Altijd maar die theorie .....
Oh, dat is niet veel aan inderdaad.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 16:35 schreef Rezania het volgende:
[..]
Niet alle practica zijn onderzoek, zeker niet in je eerste jaar.
Vandaag had ik een practicum waarbij ik domweg buffers moest maken, dat is nou niet echt onderzoek te noemen. Om maar een voorbeeld te geven.
Ik vind het leuk om te puzzelen. Onderzoek is bijzaak voor mij.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 16:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar het "onderzoeken" is toch juist waar je het voordoet?
Altijd maar die theorie .....
Bij onderzoek ben je niet aan het puzzelenquote:Op dinsdag 27 mei 2014 17:24 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Ik vind het leuk om te puzzelen. Onderzoek is bijzaak voor mij.
Jawel.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:16 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Bij onderzoek ben je niet aan het puzzelenIk doe niet anders
Ik vind het gewoon lang omdat het oersaai isquote:Op maandag 26 mei 2014 23:51 schreef yosander het volgende:
[..]
Wat.
Ik draai(de) vaak zat 3-6 weken practica: 9-5 labwerk en 's avonds uitwerken/voorbereiden.
Maar ik heb vandaag mijn laatste practicumdag gehad van m'n bachelor
Nu alleen nog uitwerken en inleveren voor morgenochtend 9 uur en woendag tentamen
Wat moest je doen dan?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:57 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon lang omdat het oersaai isNiet omdat vier uur 'veel' is.
Ik ga echt veel liever sommetjes maken of gewoon een ontwerpopdracht doen haha.
Wow, dat klinkt wel echt saai ja.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:00 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Doorbuiging in een pvc buis zowel opmeten als berekenen, vergelijken en ff presenteren.
Ja, het is ook gewoon saai. Laat me dan lekker een ontwerpopdracht doen met doorbuiging ipv het zo saai te presenterenquote:
Oké, tof! Om dan op je vraag terug te komen, je verhaal is een al aardig eind in de goede richting. Misschien dat je verklaring van het lineaire gedeelte nog wel wat langer kan. Mag je ook formules gebruiken?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:20 schreef GeenInspiratie. het volgende:
[..]
Ik snap het principe er achter wel maar mijn kennis op dit gebied is niet heel denderend. Dit komt ook doordat ik op de middelbare school nooit iets heb gehad over vliegtuigen of iets dat in die richting komt.
Het is een huiswerkopdracht, die ik heb gekregen van mijn toekomstige opleiding. Ik had niet echt de behoefte om iets op te sturen dat helemaal nergens op slaat en helemaal fout is dus daarom toch maar even vragen.
Maar jij doet de studie wiskunde toch?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 17:24 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Ik vind het leuk om te puzzelen. Onderzoek is bijzaak voor mij.
quote:Op dinsdag 27 mei 2014 20:14 schreef Anoonumos het volgende:
Studiegenoot die wel experimenteel onderzoek doet bij natuurkunde kan waarschijnlijk pas twee weken voor de deadline van de scriptie zijn metingen doen.
Vacuumpomp kapot, vloeibaar helium op ('Leiden, koudste plek op aarde'.), dit, dat, alles.![]()
Precies waar ik bang voor was en waarom ik blij ben dat ik geen experimenteel onderzoek hoefde te doen.
Bij 9 op de 10 mensen verloopt het gewoon goed, maar zal je net zien.
Hahah wow das echt heel zuur voor die studiegenoot.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 20:14 schreef Anoonumos het volgende:
Studiegenoot die wel experimenteel onderzoek doet bij natuurkunde kan waarschijnlijk pas twee weken voor de deadline van de scriptie zijn metingen doen.
Vacuumpomp kapot, vloeibaar helium op ('Leiden, koudste plek op aarde'.), dit, dat, alles.![]()
Precies waar ik bang voor was en waarom ik blij ben dat ik geen experimenteel onderzoek hoefde te doen.
Bij 9 op de 10 mensen verloopt het gewoon goed, maar zal je net zien.
Ja, maar dat is elementaire scheikunde, in feite middelbare schoolstof. Het wordt nog wel beter.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 16:35 schreef Rezania het volgende:
[..]
Niet alle practica zijn onderzoek, zeker niet in je eerste jaar.
Vandaag had ik een practicum waarbij ik domweg buffers moest maken, dat is nou niet echt onderzoek te noemen. Om maar een voorbeeld te geven.
Spannend is het natuurlijk niet maar saai zou ik het ook niet noemen. Verstand op 0 zetten en doen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:03 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Ja, het is ook gewoon saai. Laat me dan lekker een ontwerpopdracht doen met doorbuiging ipv het zo saai te presenteren
Waren ook twee masterstudenten van werktuigbouwkunde die t practicum begeleidden. Snapten niet dat ik t saai vond.
Dit practicum was dan ook vooral bedoeld om het schrijven van een meetrapport te oefenen, en het is natuurlijk ook belangrijk om buffers goed te begrijpen, zeker omdat ze erg belangrijk zijn bij organismen. Wel jammer dat het meer 'Volg het boekje.' dan onderzoek was, gelukkig gaat de rest van het practicum over analysetechnieken, dat is iets meer onderzoekachtig lijkt me.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, maar dat is elementaire scheikunde, in feite middelbare schoolstof. Het wordt nog wel beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |