Ik vroeg me al af waar je was gebleven.quote:Op donderdag 21 april 2016 21:13 schreef Sodium het volgende:
* Sodium doet niet echt actief meer mee op het forum, maar leest nog wel altijd mee, dus![]()
![]()
voor SeLang!
Hier overigens een pimpelmezennestje dit jaar, na vijf jaar lang koolmezen gehad te hebben (en altijd succesvolle uitvliegers, trouwens). Weer eens wat anders!
quote:
Ja veel pluis en veertjes dit keerquote:Op zaterdag 23 april 2016 09:49 schreef computergirl het volgende:
Wel lekker fluffy daar met dat mos en beestenbont
Ja die enorme veren zijn niet van haarzelf. Er wordt ook nog steeds elke dag wat pluis binnengebracht.quote:Op zondag 24 april 2016 19:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat is ze goed bezig! Die veertjes zijn van grotere vogels of niet?
Leuk zeg!quote:Op zondag 24 april 2016 19:43 schreef SeLang het volgende:
Ja die enorme veren zijn niet van haarzelf. Er wordt ook nog steeds elke dag wat pluis binnengebracht.
Druk in het echte levenquote:Op vrijdag 22 april 2016 10:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af waar je was gebleven.
Tijdens het leggen van de eieren is ze inderdaad maar weinig in het kastje. Ik neem aan dat ze het veel te druk heeft met eten! Dat moet toch wel veel van zo'n vogeltje vergen, elke dag een ei.quote:Op zondag 24 april 2016 22:35 schreef Sodium het volgende:
[..]
Druk in het echte levenen dan sluipt het er langzaam in dat zo'n forum ineens het laatste wordt waaraan je denkt...
Hier is het na veel vliegverkeer de afgelopen dagen heel rustig geworden. Dan hoop ik dat het vrouwtje gewoon elke dag maar een eitje legt, verder veel tijd buiten het nestkastje doorbrengt alvorens het echte broeden begint en dat het daarom wat rustiger is. Hoe zit het bij jou? Zit het vrouwtje veel op haar eitjes? Of is ze afgezien van het legmoment in de ochtend en de nachten weinig in de nestkast te zien?
Mooie eitjes trouwens!
even schema aangevuldquote:Op woensdag 27 april 2016 16:00 schreef SeLang het volgende:
Vanmorgen ei nummer negen, precies het gemiddelde voor pimpelmezen in de UK.
Sinds vandaag wordt er ook gebroed.
Schema (gebaseerd op gemiddelde):
~ 11 mei: eitjes komen uit
~ 30 mei: vogeltjes verlaten het nest
~ 1 juni: Selang verlaat het land
[ afbeelding ]
Nou tot nu toe is er vandaag niet heel veel gebroed dus het zou me niets verbazen als er gewoon morgen weer een eitje bij is gekomen.quote:
Ja zoals laatst met het veertje en de ekster.quote:Op donderdag 28 april 2016 16:57 schreef SeLang het volgende:
Het is echt leuk als je tegelijkertijd kunt zien/ horen wat er zowel binnen als buiten het nestkastje gebeurt.
Ja die latere eitjes komen dan later uit. De overlevingskans van die vogeltjes is een stuk kleiner omdat ze voor eten worden weggeconcurreerd door grotere / sterkere broertjes en zusjes.quote:Op donderdag 28 april 2016 21:50 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja zoals laatst met het veertje en de ekster.
Aangezien ze nu broedt en ook nog steeds eitjes legt, komen die laatste eitjes dan ook later uit? Of worden dat wat kleinere, zwakkere broertjes/zusjes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |