Je geeft gewoon te weinig gas. Een diesel heeft onderin meer trekkracht, dus die zal niet zo snel af slaan en trekt je in lage toeren wel omhoog, een benzine heeft juist bovenin meer trekkracht (vergeet dat oude wijven geneuzel van "schakelen bij 2500 toeren" maar, zeker bij kleine motoren) en daarvoor heb je dus toeren nodig. Gas geven en koppeling laten komen en hij zal niet afslaan.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:22 schreef Eerin het volgende:
Waarom slaat nu dan de motor af? Wat doe ik verkeerd?
heeft er geen zak mee te maken, ik heb bijna 400NM bij laag toerental maar als ik een helling opwil heb ik er geen zak aan, op het moment dat je een beetje gas geeft doet je turbo'tje geen moer. of ik moet mijn launch control aanzettenquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:30 schreef FuryOverkill het volgende:
[..]
Op een steile helling ook niet nee dan handrem gebruiken, mn "11 vw polo tsi heeft 262,8 Nm koppel bij 1650rpm dus ik heb er amper last van dat hij wegvalt
Kun je niet een rustig hellinkje bij jou in de buurt opzoeken en daar een paar keer oefenen tot het goed gaat?quote:
rokende koppeling op een helling van 20% is veel stoerderquote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:59 schreef Cracka-ass het volgende:
Handrem gebruiken voor de hellingproef.
Dat kan misschien wel zo zijn, ik raad toch aan de handrem te gebruiken.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:41 schreef Catch22- het volgende:
Het is echt niet zo dat je auto terstond achteruit rolt als je op een heuvel staat.
Dus rem + koppeling in en dan rem los, gas geven en koppeling op laten komen is genoeg, moet je wel vlot zijn met je voeten. Maar als dat niet lukt moet je misschien niet autorijden. Of een automaat rijden
Maar waarom gebruik je niet gewoon de handrem voor de eenvoud? Dat ding zit er niet voor niets in en het is 300x makkelijker om het met de handrem te doen dan met je voeten, zeker voor een onervaren rijder.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:41 schreef Catch22- het volgende:
Het is echt niet zo dat je auto terstond achteruit rolt als je op een heuvel staat.
Dus rem + koppeling in en dan rem los, gas geven en koppeling op laten komen is genoeg, moet je wel vlot zijn met je voeten. Maar als dat niet lukt moet je misschien niet autorijden. Of een automaat rijden
Waarom wel?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:48 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar waarom gebruik je niet gewoon de handrem voor de eenvoud? Dat ding zit er niet voor niets in en het is 300x makkelijker om het met de handrem te doen dan met je voeten, zeker voor een onervaren rijder.
• Dat ding zit in elke auto.quote:
Heb je wel je rijbewijs of zelf in een Tsi gereden? Dat ding heeft een giga turbogat en komt itt de door Explorer genoemde 2.0L Saab, helemaal niet zo makkelijk weg. Gelukkig heeft de mijne een automatische handrem.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:30 schreef FuryOverkill het volgende:
[..]
Op een steile helling ook niet nee dan handrem gebruiken, mn "11 vw polo tsi heeft 262,8 Nm koppel bij 1650rpm dus ik heb er amper last van dat hij wegvalt
Ik niet eens op het rijexamen. Rijles gehad op de stijle grachten van A'dam, laat ie mij tijdens het examen stoppen op een (in mijn ogen) vlakke plek en vraagt mij een handeling te doen die lijkt op een hellingsproef.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:57 schreef madco het volgende:
Gebruik je jou handrem serieus zo vaak dan in nederland voor een hellingproef?
Ik kan me niet eens herrineren dat ik die met de personen auto ooit heb uitgevoerd in NL (na mijn rijlessen uiteraard)
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:56 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
• Dat ding zit in elke auto.
• TS blijkt wat moeite te hebben met het doseren van gas.
• Je hoeft geen dans met je voeten te doen.
• Je sloopt je koppeling niet.
Heerlijk is een heling die zo stijl is, met een zware aanhanger/caravan erachter en dat je met spinnende banden MOET wegrijden om anders je koppeling in rook opgaat.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 18:25 schreef NieuweNier het volgende:
Erger is wanneer de helling extreem steil is met een slippertje ondergrond.
Heerlijk als je je handrem erop zet, je voetrem loslaat, en de achterbanden gewoon hoort wegslippen
heb jij zeker niet met die mondeo van jequote:Op vrijdag 16 mei 2014 18:25 schreef NieuweNier het volgende:
Erger is wanneer de helling extreem steil is met een slippertje ondergrond.
Heerlijk als je je handrem erop zet, je voetrem loslaat, en de achterbanden gewoon hoort wegslippen
Nee een diesel heeft in de lage toeren nog altijd meer koppel ongeacht de turbolag, probeer maar in een polo tsi en daarna in een polo tdiquote:Op vrijdag 16 mei 2014 21:30 schreef Fer het volgende:
Waarom heeft iedereen over die diesel die zo makkelijk koppelt, de laatste die dat deed waren die oude 2.0L diesels met mega vliegwielen.
De laatste generaties hebben allemaal turbogat en andere fratsen waardoor hij net zo koppelt als een benzine. Mijn 1.5 Dci had een turbo-krater, die kon ik volgas geven en na een seconde rustig de koppeling op laten komen, anders viel ie dood.
Hellingproef is easy-peasy als je 400NM aan koppel hebt uit een prachtige Engelse 12-cilinder.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 18:25 schreef NieuweNier het volgende:
Erger is wanneer de helling extreem steil is met een slippertje ondergrond.
Heerlijk als je je handrem erop zet, je voetrem loslaat, en de achterbanden gewoon hoort wegslippen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |