abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140933071
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sterker, waarom geen bemande reis naar Mars faken. Met de technologie van tegenwoordig moet dat een koud kunstje zijn. Goede reclame voor NASA.
Goed punt. Als dat Mars One project (apart topic hier) echt in 2024 mensen op Mars gaat zetten, dan kan je ervan uitgaan dat het niet echt is, tenzij ze ineens een revolutionaire lichtgewicht-oplossing tegen de bizarre (en onvoorspelbare (!)) hoeveelheden straling weten te vinden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140933262
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien zeg ik nu iets heel geks: maar misschien zijn die astronomen en geologen het simpelweg niet met je eens.
Dat is niet gek, maar dat kan je niet weten. Ik denk dat het is omdat iedereen het gewoon aanneemt, zoals ik ook 30+ jaar gedaan heb. :)

quote:
Overigens moet het tegenwoordig niet bijster lastig zijn om een maanlanding te hoaxen.
Juist wel; de technologie is zo verbeterd dat elk foutje te zien is. Nu komen fouten van 45 jaar geleden naar voren, maar tegenwoordig een maanlanding faken is niet zo makkelijk.

Wat een groot probleem is bij de Apollo-'landingen' en eigenlijk alle ruimtevaart, is het datamonopolie van NASA. Dat is per definitie slecht, maar bij een organisatie die onderdeel is van de overheid (die nou niet bepaald bekendstaat om een grondige scheiding tussen wetenschap en politiek) is het des te erger.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_140933355
quote:
19s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat me wel verbaast is dat niet meer/geen astronomen en geologen hier publiekelijk vragen bij gesteld hebben.
En dan nog komt het niet in je op dat je zelf wel eens compleet fout zou kunnen zitten met je theorie? Je bent zonder twijfel niet de best gekwalificeerde die ooit eens heeft geprobeerd een gat in het idee van de maanlanding te prikken en geen van hen is daar in geslaagd...
  Moderator dinsdag 10 juni 2014 @ 22:12:34 #204
249559 crew  Lavenderr
pi_140933461
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sterker, waarom geen bemande reis naar Mars faken. Met de technologie van tegenwoordig moet dat een koud kunstje zijn. Goede reclame voor NASA.
Juist omdat ze dat niet doen lijkt me dat een goed bewijs dat de maanlanding echt was.
pi_140933577
quote:
19s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is niet gek, maar dat kan je niet weten. Ik denk dat het is omdat iedereen het gewoon aanneemt, zoals ik ook 30+ jaar gedaan heb. :)
Maar gelukkig ben jij hier nu om ons de waarheid te tonen. Jij bent immers heel speciaal.

Jammer alleen dat je niet met nieuwe argumenten op de proppen komt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_140933588
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Juist omdat ze dat niet doen lijkt me dat een goed bewijs dat de maanlanding echt was.
Ik vrees dat een onjuist gebruik van de term "bewijs" een groter probleem is.

Het is een drogreden.

Moderator dinsdag 10 juni 2014 @ 22:15:28 #207
249559 crew  Lavenderr
pi_140933616
quote:
19s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is een drogreden.
Vind ik niet.
pi_140933634
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar gelukkig ben jij hier nu om ons de waarheid te tonen. Jij bent immers heel speciaal.
Dat mag jij -al dan niet sarcastisch- vinden.

quote:
Jammer alleen dat je niet met nieuwe argumenten op de proppen komt.
Oh jawel, maar de presentatie is nog niet af. En denk dat ik hem nog verder ga uitbreiden, om het punt nog verder te verduidelijken. :)

pi_140933724
quote:
19s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is een drogreden.
Complotten kun je vaak ook debunken door een beetje logisch na te denken.

- Is er een goede reden om een maanlanding te faken?
- Hoeveel mensen moet betrokken worden bij het complot?
- Is het risico de gok waard?
- Etc.
pi_140933756
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vind ik niet.
Het niet uitvoeren van iets is geen bewijs.

De fysica, de primaire data (foto's, video's en gesteentemonsters) zijn dat wel.

Aan mij en anderen voor mij, die jaren en jaren van hun leven hierin hebben gestoken _O_ de taak om aan te tonen dat het verhaal (secundaire data) niet strookt met de feiten (primaire data).

pi_140933761
quote:
19s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat mag jij -al dan niet sarcastisch- vinden.

[..]

Oh jawel, maar de presentatie is nog niet af. En denk dat ik hem nog verder ga uitbreiden, om het punt nog verder te verduidelijken. :)
Ben benieuwd. We sturen je presentatie gelijk de wereld over.
  Moderator dinsdag 10 juni 2014 @ 22:19:02 #212
249559 crew  Lavenderr
pi_140933795
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ben benieuwd. We sturen je presentatie gelijk de wereld over.
De Stentor krijgt de primeur.
pi_140933922
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De Stentor krijgt de primeur.
Iets anders: die Amerikaanse vlag op de maan is toch ook gewoon te zien met een telescoop. Dat begreep ik althans.
pi_140933994
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Complotten kun je vaak ook debunken door een beetje logisch na te denken.

- Is er een goede reden om een maanlanding te faken?
Enorm. Het gezichtsverlies van kotsende en overlijdende astronauten voor de hele wereld na de grote mond van JFK in 1961. De primaire reden dat er geen mensen gegaan zijn.
Daarnaast de 130 miljard dollar die beschikbaar was. Daar willen mensen wel een graantje van.

quote:
- Hoeveel mensen moet betrokken worden bij het complot?
Niet veel. Voor de opnames van de video's en foto's een kleine crew. Daarnaast de inner circle van de organisatie die weet dat ze niet naar de Maan gaan, maar in een baan om de Aarde blijven.
En een aantal geologen/geochemen die gesteentesamples kunnen prepareren.

De rest is allemaal echt. En dat kan je ook zo volhouden. Niemand hoeft te weten hoe het echt is gebeurd. En zonder de huidige technologie en datatoegang zou dat ook niet gebeurd zijn.

quote:
- Is het risico de gok waard?
De risico's van echt mensen naar de Maan sturen zijn vele malen groter dan het risico dat iemand achter de waarheid komt.

Dat laatste zie je dus ook; iedere criticus wordt voor gek verklaard.

Dat is logisch gezien de enormiteit van de operatie.
Dat is niet logisch als je de (hoeveelheid) flaws in the story ziet.

Moderator dinsdag 10 juni 2014 @ 22:25:37 #215
249559 crew  Lavenderr
pi_140934160
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Iets anders: die Amerikaanse vlag op de maan is toch ook gewoon te zien met een telescoop. Dat begreep ik althans.
Ja klopt.
pi_140934253
Ik ben even de wiki aan het doorlezen, maar er blijkt dus voldoende beeldmateriaal voorhanden te zijn van 'third parties' die ondersteunen dat de maanlandingen hebben plaatsgevonden.

Of maakt iedereen deel uit van het complot?
pi_140934444
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De vlag is sowieso te klein, zeker vergeleken met de Lunar rovers en de maanlanders.

Dat is een goed punt. Had NASA haarscherpe beelden uitgebracht, die 'ons' voorgoed het zwijgen zouden opleggen, zou het heel anders zijn dan nu.
Anno 2009-2013 zond men de Lunar Reconnaissance Orbiter rond de Maan die de Apollolandingsplaatsen gefotografeerd heeft vanaf 50 km hoogte.

Foto's van op Aarde vanaf 681 kilometer hoogte (!) kun je individuele mensen zien en automerken herkennen.

Bekijk hier de dramatische "bewijzen" van de maanlandingen van NASA:

pi_140934572
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De vlag is sowieso te klein, zeker vergeleken met de Lunar rovers en de maanlanders.

Dat is een goed punt. Had NASA haarscherpe beelden uitgebracht, die 'ons' voorgoed het zwijgen zouden opleggen, zou het heel anders zijn dan nu.
Anno 2009-2013 zond men de Lunar Reconnaissance Orbiter rond de Maan die de Apollolandingsplaatsen gefotografeerd heeft vanaf 50 km hoogte.

Foto's van op Aarde vanaf 681 kilometer hoogte (!) kun je individuele mensen zien en automerken herkennen.

Bekijk hier de dramatische "bewijzen" van de maanlandingen van NASA:

Dus NASA kan een maanlanding faken, maar het lukt niet om een Amerikaanse vlag op geloofwaardige wijze in een foto van de maan te shoppen?
pi_140934721
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:27 schreef KoosVogels het volgende:
Of maakt iedereen deel uit van het complot?
Nee, 99% van de mensen die meewerken geloven erin, denk ik zo.

Als ik een jaar geleden een sample van de Maan had gekregen ter analyse, zou ik ook weinig argwaan hebben. Zeker in een verticale samenleving als de VS is wat je baas zegt gewoon zo. Dus als jij maansamples krijgt, dan zul je elke afwijking aan "contaminatie" wijten. Je zal geen analyse maken "dit komt niet van de Maan, maar van de Aarde".

Ik zal je presenteren waarom de maanstenen niet kloppen. Helaas, was het maar zo dat we 377.5 kg maangesteente hebben.

Het is een paar honderd gram, niet meer. En dan nog het meeste van meteorieten.

pi_140934825
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus NASA kan een maanlanding faken, maar het lukt niet om een Amerikaanse vlag op geloofwaardige wijze in een foto van de maan te shoppen?
Je vraagt wederom naar drogredenen. Ik kan niet in de hoofden van NASA kijken.

Ik neem aan dat een Photoshopje makkelijker te doorgronden is dan wat zwarte vlekken die totaal onduidelijk zijn.

Filmpje gezien? Laat jij je echt door die foto's overtuigen? Crystal clear proof?

pi_140935080
quote:
19s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, 99% van de mensen die meewerken geloven erin, denk ik zo.

Als ik een jaar geleden een sample van de Maan had gekregen ter analyse, zou ik ook weinig argwaan hebben. Zeker in een verticale samenleving als de VS is wat je baas zegt gewoon zo. Dus als jij maansamples krijgt, dan zul je elke afwijking aan "contaminatie" wijten. Je zal geen analyse maken "dit komt niet van de Maan, maar van de Aarde".

Ik zal je presenteren waarom de maanstenen niet kloppen. Helaas, was het maar zo dat we 377.5 kg maangesteente hebben.

Het is een paar honderd gram, niet meer. En dan nog het meeste van meteorieten.
Als ik het internet mag geloven, concluderen talloze wetenschappelijke onderzoeken hetzelfde: de stenen zijn afkomstig van de maan en het gaat niet om een paar honderd gram.

Maar goed, de wetenschappers worden natuurlijk allemaal voor het lapje gehouden.

Overigens lees ik ook dat de complot-figuren zich in allerlei bochten wringen om het bewijs maar van hand te kunnen wijzen.

Matador, denk eens na. Hoe denkt NASA de hoax nog vol te kunnen houden als de halve wereld de ruimte in tuurt en meerdere landen hun eigen ruimtevaartprogramma hebben.

Logica is weer nergens te bekennen.
pi_140935130
quote:
19s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je vraagt wederom naar drogredenen. Ik kan niet in de hoofden van NASA kijken.

Ik neem aan dat een Photoshopje makkelijker te doorgronden is dan wat zwarte vlekken die totaal onduidelijk zijn.

Filmpje gezien? Laat jij je echt door die foto's overtuigen? Crystal clear proof?
Ik denk vooral nuchter na.

Ockhams scheermes en zulks.
pi_140935421
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik denk vooral nuchter na.

Ockhams scheermes en zulks.
Ik denk ook nuchter na. :)

Vraagje, op de schaal van 0 tot 100, hoeveel geef je de kwaliteit van de LRO-foto's (let wel, post 2009!) van 50 km hoogte (links)?
En hoeveel geef je de kwaliteit van de GeoEye-satelliet rechts (op 681 km hoogte).

Beide camera's hebben ongeveer dezelfde resolutie: 40-50 m/pixel.

Die witte blob, dat vind jij wel overtuigend??

pi_140936196
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik denk ook nuchter na. :)

Vraagje, op de schaal van 0 tot 100, hoeveel geef je de kwaliteit van de LRO-foto's (let wel, post 2009!) van 50 km hoogte (links)?
En hoeveel geef je de kwaliteit van de GeoEye-satelliet rechts (op 681 km hoogte).

Beide camera's hebben ongeveer dezelfde resolutie: 40-50 m/pixel.

[ afbeelding ]
Die witte blob, dat vind jij wel overtuigend??
Ik verwijs graag naar mijn eerdere opmerkingen over de ruimtevaartprogramma's van andere landen. Als de VS niet snel wat sporen en een vlag plant op de maan, dan wordt die hoax rap onthuld.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 22:55:09 #225
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_140936247
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:43 schreef El_Matador het volgende:
GeoEye-satelliet
En hier 1 van 680km hoogte.
best scherp hoor
http://tweakers.net/nieuw(...)iet-eerste-foto.html