Jij hebt nog nooit 250+ km/h meegemaakt. Niet in een auto, en zéker niet op een motor.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:14 schreef fathank het volgende:
Ja superleuk echt cool hard rechtdoor rijden
Omdat ik hard rechtdoor rijden niks aan vind heb ik nog nooit 250+ gedaan.quote:Op woensdag 24 september 2014 23:19 schreef Zeetakje het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit 250+ km/h meegemaakt. Niet in een auto, en zéker niet op een motor.
Gewoon de binnenvoering weer in je jas en hop, nergens last van.quote:Op donderdag 25 september 2014 00:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Nu de herfst z'n intrede weer heeft gemaakt zijn de meeste motormuizen weer terug in holletjes gekropen, dus voorlopig is het weer lekker rijden zonder die kamikazepiloten om je heen. En ondertussen blijft het leuk om die verstokte motormuis met klappertanden door het gure herfstweer te zien rijden
Crossen is ook cool hoorquote:Op woensdag 24 september 2014 15:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Mijn 4x4 loopt maar 170.
En motor rijden doe je niet op asfalt, dat is voor vrachtwagens.
Wat lul jij nou man? Het is nog zalig motorweer... Al dat mooiweer gespuis rijdt ook nog...quote:Op donderdag 25 september 2014 00:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Nu de herfst z'n intrede weer heeft gemaakt zijn de meeste motormuizen weer terug in holletjes gekropen, dus voorlopig is het weer lekker rijden zonder die kamikazepiloten om je heen. En ondertussen blijft het leuk om die verstokte motormuis met klappertanden door het gure herfstweer te zien rijden
Oke dikke henkquote:Op donderdag 25 september 2014 09:05 schreef fathank het volgende:
[..]
Omdat ik hard rechtdoor rijden niks aan vind heb ik nog nooit 250+ gedaan.
Oke.
Wees maar stoer met je 250+, kom maar terug als je echt kunt motor rijden.
Afgebroken buitenspiegel....quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:11 schreef Nederlandsche het volgende:
Altijd leuk om te doen:
-Dichter tegen de lijn aan rijden aan de kant waar de motor vandaan komt, 9/10 keer komt 'ie er dan niet door heen
-Eventjes goed op de rem trappen als ze dicht tegen je aan zitten.
-Stuur omgooien als 'ie van die achterlijke capriolen uithaalt.
Resultaat: Woedende motorrijder.
Ik heb nooit begrepen waarom automobilisten hier een hekel aan hebben.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:57 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het ergste is nog wel dat men denkt het recht te hebben om fileverkeer te passeren (getuige het verongelijkte gedrag als ze er niet langs kunnen) terwijl dit slechts gedoogd wordt.
Dus waar ligt het probleem dan: Bij de niet oplettende automobilist.quote:Op maandag 29 september 2014 09:50 schreef Bayswater het volgende:
Ik heb daar op zich geen problemen maar het is vrij gevaarlijk. Je kan er niet vanuit gaan dat iedereen constant in zijn achteruitkijkspiegel kijkt, bij een onoplettende switch van rijbaan is een ongeluk zo gebeurt. Het filepasseren gebeurt ook te vaak als het gangetje in de file alweer 50/60 km per uur is.
Het probleem is dus van rijbaan wisselen zonder te kijken.quote:Op maandag 29 september 2014 09:50 schreef Bayswater het volgende:
Ik heb daar op zich geen problemen maar het is vrij gevaarlijk. Je kan er niet vanuit gaan dat iedereen constant in zijn achteruitkijkspiegel kijkt, bij een onoplettende switch van rijbaan is een ongeluk zo gebeurt. Het filepasseren gebeurt ook te vaak als het gangetje in de file alweer 50/60 km per uur is.
je geeft zelf het probleem al aan. Het is niet de motorrijder.quote:Op maandag 29 september 2014 09:50 schreef Bayswater het volgende:
Autorijden, en denk ook motorrijden, is voornamelijk anticiperen op fouten en gedragingen van andere weggebruikers. Je conclusie is te kort door de bocht gezien het relatief hoge aantal ongevallen met motorrijders.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het probleem is dus van rijbaan wisselen zonder te kijken.
er is nogal veel te anticiperen op mensen die tijdens of vlak voor je ernaast rijdt van baan wisselen he.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 12:45 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Autorijden, en denk ook motorrijden, is voornamelijk anticiperen op fouten en gedragingen van andere weggebruikers. Je conclusie is te kort door de bocht gezien het relatief hoge aantal ongevallen met motorrijders.
Vaak zie je dat aan de hoofdbeweging van iemand al aankomen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
er is nogal veel te anticiperen op mensen die tijdens of vlak voor je ernaast rijdt van baan wisselen he.
dat impliceert kijkenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:20 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Vaak zie je dat aan de hoofdbeweging van iemand al aankomen.
Zijspiegel kijken is vaak aanzet tot wisselen, kijken routinematig door achteruitkijkspiegel houd je je baan en is oa bedoeld voor evt motorrijders.quote:
Dus nu moet ik vanaf mijn motor op gaan letten of jij misschien in je spiegel zit te staren?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:42 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Zijspiegel kijken is vaak aanzet tot wisselen, kijken routinematig door achteruitkijkspiegel houd je je baan en is oa bedoeld voor evt motorrijders.
hoe anticipeer ik op mensen die dat niet doen?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:42 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Zijspiegel kijken is vaak aanzet tot wisselen, kijken routinematig door achteruitkijkspiegel houd je je baan en is oa bedoeld voor evt motorrijders.
Gewoon thuisblijven, de auto, fiets of OV. Motorrijders horen in de spits niet op de weg omdat het zo lekker doorrijdt. Gebeuren te vaak ongelukken en wiens schuld dat is maakt mij niet eens uit, feit is dat er vaak motorrijders bij zijn betrokken op een relatief klein aantal omdat deze dan anders de weg gebruiken dan het overige verkeer. Gewoon lekker toeren op een mooie dag op een rustige weg.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
hoe anticipeer ik op mensen die dat niet doen?
Ik denk dat het te makkelijk is om te zeggen dat de motorrijder moet anticiperen op iemand die niet kijkt waar hij heen stuurt. Uiteraard moet de motorrijder anticiperen, maar er valt niet te anticiperen tegen mensen die zonder signaal en zonder kijken opeens het stuur omgooien.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 12:45 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Autorijden, en denk ook motorrijden, is voornamelijk anticiperen op fouten en gedragingen van andere weggebruikers. Je conclusie is te kort door de bocht gezien het relatief hoge aantal ongevallen met motorrijders.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |