abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juni 2014 @ 09:25:46 #226
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_140622439
Jullie ook al FR, hier gisteren een familiedag in een speelpark.
Heerlijk gespeeld en kinderen in een goed humeur.. Daan lekker mee in de kabelbaan, trapauto's (in de lucht) en nog wel meer. En aan het eind van de dag was hij alleen rondjes aan het rijden in zo'n oldtimer baan. Heerlijk genieten met dat lekkere weer.
Dus voor de Friezen/toeristen: Sybrandy's speelpark in oudemirdum is echt een aanrader ;)

(En mijn kleuter ging helemaal zelf op pad, die gingen we af en toe maar zoeken om er wat eten en drinken in te stoppen)
  maandag 2 juni 2014 @ 16:21:21 #227
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140635210

al die leuke uitjes verhalen!

M vanochtend: "waar zijn zusjes nou?"
"die liggen in bed"
"mama uit bed halen!"
"waarom dan?"
"Samen met de blokken spelen"

O+ O+ O+
  maandag 2 juni 2014 @ 19:04:28 #228
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_140640516
quote:
2s.gif Op maandag 2 juni 2014 16:21 schreef Kyara het volgende:
[ afbeelding ]

al die leuke uitjes verhalen!

M vanochtend: "waar zijn zusjes nou?"
"die liggen in bed"
"mama uit bed halen!"
"waarom dan?"
"Samen met de blokken spelen"

O+ O+ O+
O+

Even een foto van mijn waaghals, ze ging naar de dierentuin...Of eigenlijk wilde, want het lukte haar niet :P

Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_140646811
Knap gevonden van d'r susie

Hier een foto van een uitje laatst.
Een beetje wazig

Ean houdt Sac op schoot in de buggy.
pi_140650605
Hier een foto'tje van Jelle in de bootjes

En hier een filmpje van op de bootjes glijbaan (hoop dat het filmpje werkt)
Dit was een groot succes!

Verder niet veel foto's we moesten overal ook zelf mee in ;) dus wel extra genoten :P
  maandag 2 juni 2014 @ 22:32:18 #231
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140651065
Susie, :D kleine waaghals! Wel slim bedacht.

Wat een schattige foto FR. Samen in de buggy O+

Leuke foto & filmpje HB! Wat goed dat hij dat durfde!
pi_140651174
Kyara wat lief van M!

Susie knap van haar. En de fiets is handig om bij het slot te komen.

Ferrari en Hillie, leuke foto's. En Hillie dat filmpje is tof. Nu wil ik ook gaan, maar dat is een beetje te ver.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 2 juni 2014 @ 22:55:25 #233
147316 crew  DJMO
#trut
pi_140652194
iemand nog belang bij een ticket voor de efteling a 25 euro?? door misverstand hebben we er een teveel gekocht. tegen kostprijs over te nemen, verzenden op eigen risico.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_140655161
Leuke foto's! O+

En M O+ lieve grote broer!

Ik wist het eigenlijk al, maat gisteren ontdekt dat eva een erg goed inlevingsvermogen heeft. Zaterdagavond mocht ze opblijven (tot 20.00 :D ) omdat ze 's middags 3 uur had liggen pitten.
Dus lekker net een bakkie chipjes voor de tv. Ik ben een Disney liefhebber dus een film opgezet: knorretjes grote film.
Voor wie hem niet kent: knorretje loopt weg omdat hij denkt dat ze hem niet nodig hebben de hele groep gaat hem zoeken en hebben flashbacks over leuke gebeurtenissen met knorretje.
Zaterdag heeft ze de helft gekeken en gisteren mocht ze hem afkijken voor we gingen eten.
Maar ze was moe dus hing wat bij mij op schoot.
Is er in de film een heel verdrietig stukje dat ze denken knorretje nooit meer te vinden. En ineens begint eva te huilen. Echt onbedaarlijk. Dus ik vroeg wat er was. Krijg ik: "wahaar ihis knorrie nou? Is hij kwijt?"
Meiske helemaal overstuur.
Ik moest lachen maar had ook de tranen in mn ogen.
Mijn lieve meisje wat zo meeleefde in de film O+

Gelukkig werd knorretje snel weer gevonden!
pi_140658909
Aaw danic.... wat schattig! O+ En wat fijn dat Knorretje weer werd gevonden!

Sowieso.. die 'kinder'films zijn allemaal ergens keizielig he? Kan me herinneren dat ik als kind ook heel erg heb moeten huilen bij 'Bambi' en 'Als je begrijpt wat ik bedoel' enzo

Mijn zoon heeft gister zijn eerste echte zwemles gehad! *G* Stond ie daar, helemaal alleen, tussen de andere kindjes, groot te zijn...
Ik hoor hier niet meer/nog niet, maar noem het struisvogelpolitiek... als ik nog in het peutertopic post is ie nog niet zo ontzettend groot... :@
  dinsdag 3 juni 2014 @ 09:20:03 #236
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_140660147
Wat leuk, al die uitjes en familiedagen O+

Slim van dr Susie !

En, schattig van M, kyara O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_140660513
PE :*
Wat vreselijk frustrerend moet dat zijn...
pi_140661994
Ik ken het pe, niet eens perse de gordel losmaken, maar ook gewoon het niet aan willen kleden, niet mee willen en inderdaad niet in de autostoel willen (vooral niet als je haast hebt :{ )
Ik kan daar ook best gefrustreerd door raken.. En het enige wat (een beetje) helpt hier is dreigen dat ik dan alleen ga ( of met Eline) en dat hij dan maar thuis in de hoek moet gaan staan als hij niet wil luisteren.
Ik weet het pedagogisch niet verantwoord, maar andere dingen zoals uitleggen waarom, werkt hier averechts dan wordt het nog meer stunten klooien tegenwerken en mopperen.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 11:42:45 #239
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_140663245
PE en verbind je daar dan een consequentie aan ? Want dat lijkt me wel handig.
Ik zeg maar wat hoor, maar tenminste ik doe dat hier thuis wel. En in de meeste gevallen werkt dat.
Het houdt mijn "agressie" ;) ook behoorlijk in de hand, want ik hou vast aan drie keer vragen en dan volgt de consequentie.
En dan hoef ik ook verder niet heel het gevecht aan.
En in de meeste gevallen is het dan snel klaar.
Ze heeft nou toch al de leeftijd dat ze dat begrijpt?
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 3 juni 2014 @ 12:41:53 #240
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_140664834
geen tv vandaag. maargoed, schiet ik verder ook niet veel mee op, want net maakte ze dr eigen toch weer los...
Ben overigens toch wel ff naar de winkel geweest en ze bleef dus redelijk goed zitten, maar niet het hele stuk....(heb dr in de stoelverhoger gezet, geen gevecht met die andere gordels...)
pi_140666965
PE heb je al gekeken voor andere opties die hier zijn geopperd? Zo'n 'dienblad' aan de stoel bijvoorbeeld. Of voorin mee laten rijden?

Ik had van het weekend ook even zo'n boze bui hoor en dat was echt niet goed van me. Ben er 5 minuutjes later wel bij Eva op teruggekomen en uitgelegd waarom ik boos was maar dat ik dan niet zo mag reageren. En sorry gezegd.
Truttebol dat ik ben moest ik er een beetje van huilen. Eva leek het goed te begrijpen en toen zei ze: "al over mama. Traantjes weg O+ "

Heel eerlijk gezegd snap ik echt ook niet dat ze die gordel los krijgt. Hoe sterk is ze wel niet? Misschien even na laten kijken dat hij wat zwaarder/strakker gezet kan worden zodat losklikken moeilijker gaan?
pi_140668057
Nog iemand met een angstige peuter....'s avonds in bed roepen " bang", niet naar de PSZ willen gaan of daar willen blijven ( 2 weken geleden was er een bladblazer en een week later iemand aan het boren...)

Ik ken mijn kind helemaal niet terug....monsterspray al geprobeerd, samen met de zaklamp gekeken....niets lijkt te helpen, ik kan behalve zijn verjaardag, geen luiers meer en vanzelf in het grote bed willen slapen niets bedenken aan veranderingen...vanochtend weer lawaai bij de PSZ en toen hebben wij de bladblazer van dichtbij bekeken en de peuterjuf heeft zelfs de huismeester gevraagd of die de ochtend even niet wil blazen, maar mijn zoontje ging maar door met huilen en vastplakken...echt heel zielig om te zien
Vorige week op het consultatiebureau wou hij niet meten en wegen en de oogtest ging ook niet door, terwijl wij er extra vooraf hadden geoefend om de tekeningen te benoemen...Het lijkt uit het niets te komen, hij is wel anders wat verlegen, maar ik hoop echt dat het maar een fase is dat bang zijn.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 16:30:01 #243
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_140671972
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 14:30 schreef Zana het volgende:
Nog iemand met een angstige peuter....'s avonds in bed roepen " bang", niet naar de PSZ willen gaan of daar willen blijven ( 2 weken geleden was er een bladblazer en een week later iemand aan het boren...)

Ik ken mijn kind helemaal niet terug....monsterspray al geprobeerd, samen met de zaklamp gekeken....niets lijkt te helpen, ik kan behalve zijn verjaardag, geen luiers meer en vanzelf in het grote bed willen slapen niets bedenken aan veranderingen...vanochtend weer lawaai bij de PSZ en toen hebben wij de bladblazer van dichtbij bekeken en de peuterjuf heeft zelfs de huismeester gevraagd of die de ochtend even niet wil blazen, maar mijn zoontje ging maar door met huilen en vastplakken...echt heel zielig om te zien
Vorige week op het consultatiebureau wou hij niet meten en wegen en de oogtest ging ook niet door, terwijl wij er extra vooraf hadden geoefend om de tekeningen te benoemen...Het lijkt uit het niets te komen, hij is wel anders wat verlegen, maar ik hoop echt dat het maar een fase is dat bang zijn.
Hier sinds een maandje is de "bangheid" opgetreden. Maar nog niet tot huilens toe dus niet helemaal vergelijkbaar.
Maar als hij 's avonds in bed ligt en hij hoort de "oehoe" van de vogels, dan hoor ik hem gelijk roepen "mama , bang voor de oehoe.
Ik zeg dan altijd maar dat die zijn vriendjes roept omdat het tijd is om te gaan slapen in de boom. En dat een paar keer herhalen en dan praten we er effe over en dan gaat het weer.
Of als het regent is hij bang dat er onweer komt.
Naar de peuterspeelzaal ging hij altijd heel graag, maar sinds een maandje dus niet meer en als we naar binnen gaan dan verschuilt hij zich achter mijn benen totdat we werkelijk in de klas zijn, dan gaat het weer.

Ook als hij even alleen in de tuin speelt en hij hoort een onbekend geluid, of de "oehoe" van een vogel, nah dan kan hij gillend binnenkomen :{

Dus niet helemaal vergelijkbaar maar ik dacht ook effe, wat krijgen we nu :o Want daarvoor was dat helemaal niet aan de orde.
Rayen 2½ jaar!
pi_140683422
het lastige is dat hij nog niet zo goed kan benoemen, waarvoor hij nu bang is....dan blijven wij maar gissen en mogelijke oorzaken benoemen, tot hij een keertje ja tegen zegt....maar of het dat dan ook echt is? als volwassene kan ik mij waarschijnlijk ook niet zo goed inleven, terwijl het voor hem natuurlijk wel heel reëel kan wezen....
  dinsdag 3 juni 2014 @ 21:59:09 #245
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_140685255
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:21 schreef Zana het volgende:
het lastige is dat hij nog niet zo goed kan benoemen, waarvoor hij nu bang is....dan blijven wij maar gissen en mogelijke oorzaken benoemen, tot hij een keertje ja tegen zegt....maar of het dat dan ook echt is? als volwassene kan ik mij waarschijnlijk ook niet zo goed inleven, terwijl het voor hem natuurlijk wel heel reëel kan wezen....
Jee lastig en drastisch Zana.
Kan er eigenlijk ook niks zinnigs over zeggen. Is hij buiten de PSZ om ook bang van een bladblazer?

Jammer dat hij het niet kan benoemen, hier lukt dat vrij goed dus dan heb je al de helft van de oplossing of meer dan de helft eigenlijk.

Ik hoop dat iemand anders hier op het forum je echt advies kan geven. :*
Rayen 2½ jaar!
pi_140698596
Nu vanochtend weer traantjes....wij weer even naar de conciërge, handje schudden en bevestigen dat de bladblazer vandaag niet buiten kwam.....maar de traantjes bleven stromen....echt raar, als ik hem later afhaal is hij meestal goed gezind....en buiten gaat hij naar elke bagger of werkzaamheden kijken, dat maakt toch ook lawaai, maar hij zit het liefst met zijn neus bovenop.
Ik hoop maar dat het snel over gaat, want je kunt er zo weinig mee. Volgens mij had hier eerder iemand geschreven dat het kindje 's avonds bang was in bed...toen dacht ik nog, daarvan heb ik nog helemaal niets gemerkt...en nu bijna van de een op de andere dag is het bij ons ook zo. Terwijl op andere momenten er helemaal niet aan de hand is en hij zich zo tussen de (grotere of vreemde) kinderen wurmt in de speeltuin of op de voetbalplaats.
pi_140699616
Wat naar, Zana :*
Hier heeft Lars een periode gehad dat ie echt panisch werd van regen. We kregen hem al niet meer mee naar buiten als er een wolk in de lucht te zien was, want "daar komt regen uit". Wind was ook uit den boze... En het was niet dat hij bang was om nat te worden ofzo, want douchen of zwemmen was geen enkel probleem. Maar regendruppels... je reinste marteling als we hem moesten geloven.
We hebben vanalles geprobeerd, tof parapluutje gekocht, boekjes, liedjes, filmpjes over regen, vertellen hoe fijn regen was voor de bloemetjes en de plantjes etc etc, maar uiteindelijk was het volgens mij gewoon de tijd die hem eroverheen heeft geholpen. Zoals met veel dingen: het is een fase. Vervelende fase, dat wel, maar het gaat over...
  woensdag 4 juni 2014 @ 15:35:35 #248
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_140707440
Ik zoek de tip tegen erge luieruitslag? Andere luiers word lastig ivm we krijgen er vergoed en er liggen nu nog 7pakken te wachten. Die moeten eerst op.

ik spray al met billenspray. Maar gisteren was het zo erg en zo brandend rood,Roy krijste het uit en hebben per slot ibuprofen gegeven tegen de pijn.

ik weet ook echt niet hoe hij eraan komt hij heeft niks anders gegeten en of gedronken dan normaal.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 4 juni 2014 @ 15:43:54 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140707707
Wat sneu Bar!

Ik ben fan van de zinkolie (verkrijgbaar via de apotheek).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')