Bij ons blijkt de 2e dus een tweeling en ja financieel.. De kosten voor de GO worden hoger want mijn moeder gaat niet op 2kindjes van 2,5 passen en daarbij 2 kleine baby's. Dat hebben vriend en ik besloten voor mijn moeder en samen met zus hebben we het ook besproken omdat we dus het oppassen van mijn moeder anders moeten inrichten (ze gaat 1dag pw naar mijn zus en 1 dag per week naar mij) we 'verliezen' dus beide 1 dag.quote:Op donderdag 15 mei 2014 11:51 schreef Incantrix het volgende:
Bitterend, wat jij zegt heb ik ook, maar dan op financiëel vlak. Ik vind het best tegenvallen met een groter + duurder huis om iedereen in kwijt te kunnen (al hadden we niet per sé een eensgezinswoning hoeven kopen), minder werken, kinderopvang en de 'gewone' kosten van de kinderen. Dan vraag ik me soms best af hoe je dat opvangt, als je tweede er ineens twee blijken te zijn, of als je toch voor een derde gaat. Ik kan natuurlijk niet in de portemonnee van anderen kijken, maar ik ken bijvoorbeeld iemand die er vier heeft en dat is geen advocaat ofzo, zeg maar. Dan vraag ik me echt af hoe ze de eindjes aan elkaar krijgen hoor.
Dat bedoelde ik ook met "het is maar een ervaring". Wat voor de een een nadeel is, hoeft voor de ander geen probleem te zijn. En vice versaquote:Op donderdag 15 mei 2014 13:35 schreef bitterend het volgende:
Ik ben zelf de oudste en ik herken het niet zo
Het is voor mij iig geen reden om snel een tweede te willen, door het leeftijdsverschil. 8 jaar in de luiers vind ik ook geen probleemdan hoef ik maar eentje te verschonen terwijl de oudste zelf naar de wc kan...dat is een voordeel
Oja is ook zo. Scheelt weer.quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:41 schreef Kyara het volgende:
Zoe, het scheelt dat je voor elk volgend kindje weer meer terug krijgt qua kinderopvangtoeslag.
Ik herken het ook niet zo nee. Ik ben zelf ruim 5 jaar ouder dan mijn zusje en vind het heel waardevol dat ik de zwangerschap van mijn moeder, de geboorte van mijn zusje, haar de fles geven, het eerste fruitjehapje, cb-bezoekjes, samen ophalen op het kdv etc. heel bewust heb meegemaakt. Het omvat heel veel van mijn jeugdherinneringen en die koester ik. Mijn moeder heeft het ook niet als lastig ervaren, eerder als makkelijker. En ja, wel langer in de luiers maar daar zette ze mij en mijn stiefzussen dan gewoon voor inquote:Op donderdag 15 mei 2014 13:35 schreef bitterend het volgende:
Ik ben zelf de oudste en ik herken het niet zo
Het is voor mij iig geen reden om snel een tweede te willen, door het leeftijdsverschil. 8 jaar in de luiers vind ik ook geen probleemdan hoef ik maar eentje te verschonen terwijl de oudste zelf naar de wc kan...dat is een voordeel
Dat wordt dan een fietskar of bakfietsquote:Op donderdag 15 mei 2014 14:24 schreef Olf het volgende:
Ook zou ik het echt niet hilarisch vinden nu een tweeling te krijgen, want dan weet ik echt niet meer hoe ik nog buiten zou komen, haha! De eerste maanden zou wellicht nog kunnen met 1 kind voorop de fiets, 1 in drager en 1 achterop? En altijd een wagen twee trap op en af tillen? Volgens mij ben ik er nog niet aan toe.
Zelfs een bakfiets past hier niet!quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:26 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dat wordt dan een fietskar of bakfiets
En trap op en af tillen lijkt me ook niet echt fijn. Fietsen is inderdaad wel jammer maar gelukkig kan ik bijna alles lopend doen en heb ik bovendien bijna altijd de auto tot mijn beschikking.
Dat is het helemaal.. en dan eigenlijk met name nog die meivakantie waardoor Lars niet meteen naar school kon. Als die er niet was geweest waren we deze week waarschijnlijk al gewend aan het nieuwe ritme met school, en was alles prima gegaan.quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:03 schreef Moppert het volgende:
Is het ook niet de timing wat het zao lastig maakt dat als er een extra maandje tussen zat het misschien makkelijker was geweest.
Ik kende Irish twins niet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |