Bij ons blijkt de 2e dus een tweeling en ja financieel.. De kosten voor de GO worden hoger want mijn moeder gaat niet op 2kindjes van 2,5 passen en daarbij 2 kleine baby's. Dat hebben vriend en ik besloten voor mijn moeder en samen met zus hebben we het ook besproken omdat we dus het oppassen van mijn moeder anders moeten inrichten (ze gaat 1dag pw naar mijn zus en 1 dag per week naar mij) we 'verliezen' dus beide 1 dag.quote:Op donderdag 15 mei 2014 11:51 schreef Incantrix het volgende:
Bitterend, wat jij zegt heb ik ook, maar dan op financiëel vlak. Ik vind het best tegenvallen met een groter + duurder huis om iedereen in kwijt te kunnen (al hadden we niet per sé een eensgezinswoning hoeven kopen), minder werken, kinderopvang en de 'gewone' kosten van de kinderen. Dan vraag ik me soms best af hoe je dat opvangt, als je tweede er ineens twee blijken te zijn, of als je toch voor een derde gaat. Ik kan natuurlijk niet in de portemonnee van anderen kijken, maar ik ken bijvoorbeeld iemand die er vier heeft en dat is geen advocaat ofzo, zeg maar. Dan vraag ik me echt af hoe ze de eindjes aan elkaar krijgen hoor.
Dat bedoelde ik ook met "het is maar een ervaring". Wat voor de een een nadeel is, hoeft voor de ander geen probleem te zijn. En vice versaquote:Op donderdag 15 mei 2014 13:35 schreef bitterend het volgende:
Ik ben zelf de oudste en ik herken het niet zo
Het is voor mij iig geen reden om snel een tweede te willen, door het leeftijdsverschil. 8 jaar in de luiers vind ik ook geen probleemdan hoef ik maar eentje te verschonen terwijl de oudste zelf naar de wc kan...dat is een voordeel
Oja is ook zo. Scheelt weer.quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:41 schreef Kyara het volgende:
Zoe, het scheelt dat je voor elk volgend kindje weer meer terug krijgt qua kinderopvangtoeslag.
Ik herken het ook niet zo nee. Ik ben zelf ruim 5 jaar ouder dan mijn zusje en vind het heel waardevol dat ik de zwangerschap van mijn moeder, de geboorte van mijn zusje, haar de fles geven, het eerste fruitjehapje, cb-bezoekjes, samen ophalen op het kdv etc. heel bewust heb meegemaakt. Het omvat heel veel van mijn jeugdherinneringen en die koester ik. Mijn moeder heeft het ook niet als lastig ervaren, eerder als makkelijker. En ja, wel langer in de luiers maar daar zette ze mij en mijn stiefzussen dan gewoon voor inquote:Op donderdag 15 mei 2014 13:35 schreef bitterend het volgende:
Ik ben zelf de oudste en ik herken het niet zo
Het is voor mij iig geen reden om snel een tweede te willen, door het leeftijdsverschil. 8 jaar in de luiers vind ik ook geen probleemdan hoef ik maar eentje te verschonen terwijl de oudste zelf naar de wc kan...dat is een voordeel
Dat wordt dan een fietskar of bakfietsquote:Op donderdag 15 mei 2014 14:24 schreef Olf het volgende:
Ook zou ik het echt niet hilarisch vinden nu een tweeling te krijgen, want dan weet ik echt niet meer hoe ik nog buiten zou komen, haha! De eerste maanden zou wellicht nog kunnen met 1 kind voorop de fiets, 1 in drager en 1 achterop? En altijd een wagen twee trap op en af tillen? Volgens mij ben ik er nog niet aan toe.
Zelfs een bakfiets past hier niet!quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:26 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dat wordt dan een fietskar of bakfiets
En trap op en af tillen lijkt me ook niet echt fijn. Fietsen is inderdaad wel jammer maar gelukkig kan ik bijna alles lopend doen en heb ik bovendien bijna altijd de auto tot mijn beschikking.
Dat is het helemaal.. en dan eigenlijk met name nog die meivakantie waardoor Lars niet meteen naar school kon. Als die er niet was geweest waren we deze week waarschijnlijk al gewend aan het nieuwe ritme met school, en was alles prima gegaan.quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:03 schreef Moppert het volgende:
Is het ook niet de timing wat het zao lastig maakt dat als er een extra maandje tussen zat het misschien makkelijker was geweest.
Ik kende Irish twins niet.quote:
quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:04 schreef Spirit82 het volgende:
Vette shit! Ik ben een ierse tweelingMijn zusje en ik zijn beide in 82 geboren. Maar dat heeft niet tot een intense band geleid hoor... Of, nouja, wel intens
maar niet heel positief
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jullie hebben me overigens gelijk weer aan het rammelenHet heeft me ineens aan het denken gezet, ook ivm mijn onzekere carrière-moves
! de komende tijd... Misschien kan het met 2 kindjes wel een heel stuk beter uit om thuis te zijn!
Dat denk ik ookquote:Op donderdag 15 mei 2014 21:11 schreef L-E het volgende:
Opeens merk je dat al je bezwaren zijn weg gevallen, en dan ben je er aan toe. Zo ging dat hier tenminste.
+1!quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Fieder dat van dat slecht eten is herkenbaar!
We blijven hier gewoon aanbieden maar gaan haar niet dwingen om te eten. We berusten ons in de gedachte dat ze zelf pakt wat ze nodig heeft. Zolang ze goed drinkt...
Ook al is het niet zo'n vette.. zolang ze vrolijk is, goed slaapt, goed drinkt en niet ziek is kan het wel wat hebben denk ik.
Dit is dus 1 van mijn help ik heb een supernanny nodig dingen. Echt precies hetzelfde doet ie. Aankijken en dan gooien. En daarna 'oh' en nog erger dan wijst ie dat ik het op moet pakken...ik faalquote:Op donderdag 15 mei 2014 23:19 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
+1!
Oh en Kyara, E gooit dr eten niet eens sneaky op de grond. Ze wacht tot ze oogcontact heeft, blijft je dan strak aankijken, steekt dr hand uit en laat het op de grond vallen. En dan nog "oh-ohhh" erachteraan als je geluk hebt![]()
Ik ben nu consequent 'nee' aan het zeggen, en steek mijn hand uit zodat ze eten dat ze niet meer hoeft aan mij geeft ipv op de mooie houten vloer te smijten
+1!quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:19 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
+1!
E gooit dr eten niet eens sneaky op de grond. Ze wacht tot ze oogcontact heeft, blijft je dan strak aankijken, steekt dr hand uit en laat het op de grond vallen. En dan nog "oh-ohhh" erachteraan
Dat spook van mij maait gewoon met haar armpjes de hele tafel leeg als ze klaar is. En dat gaat onverwachts en snelquote:Op donderdag 15 mei 2014 23:19 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
+1!
Oh en Kyara, E gooit dr eten niet eens sneaky op de grond. Ze wacht tot ze oogcontact heeft, blijft je dan strak aankijken, steekt dr hand uit en laat het op de grond vallen. En dan nog "oh-ohhh" erachteraan als je geluk hebt![]()
Ik ben nu consequent 'nee' aan het zeggen, en steek mijn hand uit zodat ze eten dat ze niet meer hoeft aan mij geeft ipv op de mooie houten vloer te smijten
thanksquote:Op donderdag 15 mei 2014 23:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Fieder dat van dat slecht eten is herkenbaar!
Djen heeft periodes dat ze verzot is op boterhammen als ontbijt. Maar we hebben ook periodes (zoals nu) dat ze er geen trek in heeft.
Of dat ze het avondeten niet hoeft... of het gaat er juist goed in. Dan hoeft ze de spaghetti niet.. en twee weken later wel ineens.
We blijven hier gewoon aanbieden maar gaan haar niet dwingen om te eten. We berusten ons in de gedachte dat ze zelf pakt wat ze nodig heeft. Zolang ze goed drinkt...
Vandaag heeft ze bijvoorbeeld maar een halve krentenbol, een banaan, spaghetti en vla op. Maar het kan zomaar omslaan, dat ze morgen vier boterhammen, 2 stuks fruit, meer avondeten dan papa op kan en vla na weg bunkert. Ook al is het niet zo'n vette.. zolang ze vrolijk is, goed slaapt, goed drinkt en niet ziek is kan het wel wat hebben denk ik.
Maar ik kan me voorstellen dat het je soms op de zenuwen werkt.
Zullen we een meet organiseren en supernanny uitnodigenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 07:48 schreef Zolena het volgende:
Dit is dus 1 van mijn help ik heb een supernanny nodig dingen. Echt precies hetzelfde doet ie. Aankijken en dan gooien. En daarna 'oh' en nog erger dan wijst ie dat ik het op moet pakken...ik faal![]()
Knuffels uit bed gooien doet ie ook, maar met name als hij er uit wil.
+1quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:07 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dat spook van mij maait gewoon met haar armpjes de hele tafel leeg als ze klaar is. En dat gaat onverwachts en snelWij kunnen standaard dweilen of vegen als Isa gegeten heeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |