abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 mei 2014 @ 13:16:12 #1
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139981063
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 15 mei 2014 @ 13:16:26 #2
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139981076
Ik vond het minste leeftijdverschil ook het makkelijkst denk ik :Y

Overigens hier wel speelafspraakjes en dan sleep ik mijn baby en peuter dus wel inderdaad mee met ophalen en heel veel andere dingen..
En dat is dus niet altijd leuk voor zowel baby als oudste des te ouder het eerste kind des te meer moet de baby maar altijd mee. Ik denk dat jong er aan wennen dingen veel makkelijker maken voor zowel de oudste als de jongste.

Tussen mijn midi en maxi zit precies 2,5 jaar.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139981222
Maar scheelt het dat niet dat er bij jou tussen de oudste en de jongste nog eentje zit Moppert? Dat ze aan beide kanten ook al eea gewend zijn? Behalve de baby dan?
pi_139981372
Mijn buurmeisje is 8 en zij is dol op R, ze komt elke dag langs vragen of ze met haar mag spelen en fietsen :D O+

Bij mijn man schelen ze een jaar of 2 tussen hij en zijn zusje, en tussen zijn zusje en de jongste zusje maar ze hebben nooit samen gespeeld en nu ook geen warme relatie..terwijl mijn zus en broertje schelen 5 jaar en erg close zijn.

Het is echt familie/karakter afhankelijk...
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 15 mei 2014 @ 13:28:32 #5
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139981420
Ja dat helpt denk ik inderdaad enorm.

Rekening houden dat deed mijn oudste al als ik kijk naar de klasgenootjes die een nieuw broertje krijgen hebben de kinderen die de enige zijn er veel meer moeite mee. de kinderen die al een jong broertje of zusje hebben die gaan een stuk makkelijker. En is de band ook veel hechter mee.

Er wonen hier heel veel gezinnen met 3 kinderen O+

En natuurlijk ligt het aan het gezin en karakter maar toch denk ik dat des te ouder des te meer impact het heeft om ineens niet meer de oudste te zijn.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139981638
Ik ben zelf de oudste en ik herken het niet zo :)

Het is voor mij iig geen reden om snel een tweede te willen, door het leeftijdsverschil. 8 jaar in de luiers vind ik ook geen probleem :D dan hoef ik maar eentje te verschonen terwijl de oudste zelf naar de wc kan...dat is een voordeel :P
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139981762
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 11:51 schreef Incantrix het volgende:
Bitterend, wat jij zegt heb ik ook, maar dan op financiëel vlak. Ik vind het best tegenvallen met een groter + duurder huis om iedereen in kwijt te kunnen (al hadden we niet per sé een eensgezinswoning hoeven kopen), minder werken, kinderopvang en de 'gewone' kosten van de kinderen. Dan vraag ik me soms best af hoe je dat opvangt, als je tweede er ineens twee blijken te zijn, of als je toch voor een derde gaat. Ik kan natuurlijk niet in de portemonnee van anderen kijken, maar ik ken bijvoorbeeld iemand die er vier heeft en dat is geen advocaat ofzo, zeg maar. Dan vraag ik me echt af hoe ze de eindjes aan elkaar krijgen hoor.
Bij ons blijkt de 2e dus een tweeling en ja financieel.. De kosten voor de GO worden hoger want mijn moeder gaat niet op 2kindjes van 2,5 passen en daarbij 2 kleine baby's. Dat hebben vriend en ik besloten voor mijn moeder en samen met zus hebben we het ook besproken omdat we dus het oppassen van mijn moeder anders moeten inrichten (ze gaat 1dag pw naar mijn zus en 1 dag per week naar mij) we 'verliezen' dus beide 1 dag.

Je gaat rekenen of 2 nieuwe auto's de oplossing zijn of dat je het gaat redden met de 2 auto's die we hebben. Hebben we al snel een tweelingwagen nodig of kam dat wachten na de bevalling (nog even de tijd om te sparen dus)

Verhuizen is geen optie, hoe gaat we het huis nu inrichten?
Gelukkig zijn man en ik creatief en geen verzamelaars :+ dus we zijn nu al bezig het e.e.a. In te richten.

Nouja we zagen even wat beren op de weg maar samen kom je er wel.
Vriend en ik komen beide uit een groot gezin dus we hebben van onze ouders natuurlijk ook wel het e.e.a. geleerd

En aandacht..
S is dol op andere kindjes en wil liever samen spelen dan alleen. Ik zie een broertje/zusje wel als meerwaarde. En ja ze zal moeten wachten maar dat is ook weer een ontwikkeling.. Ik zie dat niet perse als negatief. Er moet natuurlijk een goede balans zijn maar daar ben je zelf bij
pi_139981825
Zoe, het scheelt dat je voor elk volgend kindje weer meer terug krijgt qua kinderopvangtoeslag.
pi_139981875
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:35 schreef bitterend het volgende:

Het is voor mij iig geen reden om snel een tweede te willen, door het leeftijdsverschil. 8 jaar in de luiers vind ik ook geen probleem :D dan hoef ik maar eentje te verschonen terwijl de oudste zelf naar de wc kan...dat is een voordeel :P
Dat bedoelde ik ook met "het is maar een ervaring". Wat voor de een een nadeel is, hoeft voor de ander geen probleem te zijn. En vice versa :Y

Net als het "heen en weer slepen", als jij je kind in bed legt en steeds wakker moet maken is dat ook anders als dat je een kindje hebt wat in de doek slaapt en er dus weinig van meekrijgt.
pi_139981948
Mijn broertje en ik schelen 2 jaar en 3 maanden, en op zich leek me dat altijd een fijn leeftijdsverschil. De oudste oud genoeg om alles goed mee te krijgen, maar het verschil nog niet zo groot dat je het gevoel hebt helemaal opnieuw te beginnen...

Bij Lars en Femke zit er nu 3 jaar en 2,5e week tussen, en ik merk dat dat nu dit jaar eigenlijk echt heel vervelend is. Lars is net 4, grote mijlpaal met naar school gaan en alles... en Femke viert haar allereerste verjaardag, maar dat wordt een beetje ondergesneeuwd door alle stress rondom school, BSO, kdv etc.. en dan hebben we papa ook nog tussendoor jarig.. :@ (en ikzelf over een maand, maar dan is de rust alweer wat wedergekeerd hoop ik) Ik ben momenteel op, leeg, en kijk heel erg uit naar volgende week als alles klaar is, geen verjaardagen meer, geen andere gekke dingen... en dat geeft me weer een schuldgevoel richting Femke :@

Overigens heb ik Femke het afgelopen jaar gewoon overal mee naartoe 'gesleept'. Lars is niets tekort gekomen. Zelfs zijn zwemuurtje op maandagochtend heb ik er gewoon ingehouden.
pi_139981994
quote:
2s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:41 schreef Kyara het volgende:
Zoe, het scheelt dat je voor elk volgend kindje weer meer terug krijgt qua kinderopvangtoeslag.
Oja is ook zo. Scheelt weer. 8-)
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:03:22 #12
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139982517
Het hangt ook gewoon van je prioriteiten in het leven af of het (hebben vaan meer dan 1 kind) te doen is. :Y
Het eist meer van je zowel op financieel gebied als je relatie, de kinderen etc etc.

Shandaly gefeliciteerd met je dreumes O+ O+
Is het ook niet de timing wat het zao lastig maakt dat als er een extra maandje tussen zat het misschien makkelijker was geweest.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:05:29 #13
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139982599
En wat wij nu doen bij 3 is eigenlijk alles zo makkelijk mogelijk maken.
bakfiets, duo wagen, hopelijk een 7 zitter auto.

Dat had ik op sommige vlakken al bij de 2e moeten doen :Y :Y
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139983198
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:35 schreef bitterend het volgende:

Ik herken het ook niet zo nee. Ik ben zelf ruim 5 jaar ouder dan mijn zusje en vind het heel waardevol dat ik de zwangerschap van mijn moeder, de geboorte van mijn zusje, haar de fles geven, het eerste fruitjehapje, cb-bezoekjes, samen ophalen op het kdv etc. heel bewust heb meegemaakt. Het omvat heel veel van mijn jeugdherinneringen en die koester ik. Mijn moeder heeft het ook niet als lastig ervaren, eerder als makkelijker. En ja, wel langer in de luiers maar daar zette ze mij en mijn stiefzussen dan gewoon voor in :+

Maar goed, dat is ook maar een ervaring natuurlijk. Maar ik denk wel dat je eigen ervaringen ook weer je toekomstverwachtingen kleuren. Het argument dat weinig leeftijdsverschil zo leuk, wordt ook vaak aangedragen omdat mensen dat of zelf ervaren, of zelf veel last hadden van het grote leeftijdsverschil. Voor mij had het leeftijdsverschil weinig invloed (mijn stiefzus van 5 jaar ouder was mijn beste maatje, terwijl zij en haar oudere zusje (2 jaar verschil) elkaars bloed wel konden drinken), dus dat is dan voor mij weer niet zo'n argument.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_139983228
Sowieso denk ik dat er voor elke situaties wel honderd voor- of tegenargumenten kan bedenken maar dat dan ooit het moment komt dat je het écht nú wil (of niet), en dat dat dan doorslaggevend is. Dat is in ieder geval hoe ik denk dat het bij ons zou gaan.

Ook zou ik het echt niet hilarisch vinden nu een tweeling te krijgen, want dan weet ik echt niet meer hoe ik nog buiten zou komen, haha! De eerste maanden zou wellicht nog kunnen met 1 kind voorop de fiets, 1 in drager en 1 achterop? En altijd een wagen twee trappen op en af tillen? Volgens mij ben ik er nog niet aan toe. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Olf op 15-05-2014 14:34:22 ]
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:24:40 #16
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139983250
Ik ben zelf enig kind en heb dat ook nooit als een probleem ervaren. En nu zelf dus 3 kinderen.
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:26:07 #17
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139983298
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:24 schreef Olf het volgende:
Ook zou ik het echt niet hilarisch vinden nu een tweeling te krijgen, want dan weet ik echt niet meer hoe ik nog buiten zou komen, haha! De eerste maanden zou wellicht nog kunnen met 1 kind voorop de fiets, 1 in drager en 1 achterop? En altijd een wagen twee trap op en af tillen? Volgens mij ben ik er nog niet aan toe.
Dat wordt dan een fietskar of bakfiets :+

En trap op en af tillen lijkt me ook niet echt fijn. Fietsen is inderdaad wel jammer maar gelukkig kan ik bijna alles lopend doen en heb ik bovendien bijna altijd de auto tot mijn beschikking.
pi_139983710
quote:
2s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:26 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dat wordt dan een fietskar of bakfiets :+

En trap op en af tillen lijkt me ook niet echt fijn. Fietsen is inderdaad wel jammer maar gelukkig kan ik bijna alles lopend doen en heb ik bovendien bijna altijd de auto tot mijn beschikking.
Zelfs een bakfiets past hier niet! :')
Met drie kleine kinderen is auto denk ik wel chill, stuk flexibeler. Wij kunnen niets kwijt op de begane grond en ook geen auto. Dat vind ik nu echt geen probleem maar met drie kleine kindjes lijkt me dat wel pittig. Niet onoverkomelijk maar wel gewoon redelijk onpraktisch.
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:40:38 #19
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139983794
Ik denk dat ik dan ook een stuk minder vaak buiten zou komen..... :X

Zonder auto is nog te overzien maar dan moet je inderdaad wel makkelijk buiten kunnen komen. En een tuin is dan ook wel heel fijn (vind ik).
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:41:41 #20
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139983830
Ik had hey hier vanochtend nog over met en vriendin. Dat toen zij samen met en andere vriendin vertelde zwanger te zijn ik zei"oh, dan moet ik ook weer :{ " gelukkig gaf dat voor ons wel reden om erover na te denken want toen en volgende vriendin vertelde weer zwanger te zijn was dat de laatste zet die nodig was.
Nathan zat echt te wachten op de komst van Lauren. op en gegeven moment liep hij 's ochtends als hij uit bed kwam eerst naar de babykamer en daarna pas naar mij. Hij is echt heel blij met haar.
Ik voel me inderdaad dagelijks alsof ik mezelf in tweeën moet delen. Maar dan zal toch de 1 of de ander moeten wachten. Het is dan even niet anders.
Maar goed, hoe graag ik ook een derde of zelfs ook vierde volwassen kind zou willen, zwanger zijn en het eerste jaar vind ik wel zo veel impact op onze kinderen ons gezin en onze relatie dat ik betwijfel of dat zo ver komt.
pi_139984029
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:03 schreef Moppert het volgende:
Is het ook niet de timing wat het zao lastig maakt dat als er een extra maandje tussen zat het misschien makkelijker was geweest.
Dat is het helemaal.. en dan eigenlijk met name nog die meivakantie waardoor Lars niet meteen naar school kon. Als die er niet was geweest waren we deze week waarschijnlijk al gewend aan het nieuwe ritme met school, en was alles prima gegaan.
(en eigenlijk had er een broertje of zusje moeten zijn dat afgelopen oktober al 1 zou zijn geweest... maar tja... dat mocht niet zo zijn)
pi_139985721
Sam wat een leuke foto's!
Shandaly gefeliciteerd *O* en :*

Interessant onderwerp! Ik wil er nu graag zo'n 4 jaar tussen hebben maar ik heb tussendoor ook wel momenten dat ik heel erg twijfel. Ik wacht sowieso tot zijn 2e verjaardag, dat is in mijn hoofd het minimum :P
pi_139987749
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:53 schreef Gulara het volgende:

[..]

Irish twins! O+
Ik kende Irish twins niet.
Dus ik zocht het op en dit stond er

"However, Irish twins often end up being very close and affectionate with each other, since the space between them is so small, and it intensifies the sibling bond."

Klopt wel bij ons :D
  donderdag 15 mei 2014 @ 16:57:57 #24
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139988151
Er is sprake van een Ierse tweeling als er binnen het jaar een broertje of zusje komt. Komt van de Ierse immigranten in Amerika geloof ik. Die bleven maar doorfokken :+
pi_139988425
Vette shit! Ik ben een ierse tweeling :7 Mijn zusje en ik zijn beide in 82 geboren. Maar dat heeft niet tot een intense band geleid hoor... Of, nouja, wel intens :') maar niet heel positief :@
Sarcasme. Herken het.
pi_139995588
Ik kende die term ook niet :D

Pff L wil al een week 's avonds niks eten. Zelfs zn lievelingshapje niet. Hij is niet zo lekker dus daar kan het van komen. Ik hoop dat het snel bijtrekt want ik word hier flink zenuwachtig van :X Als het maar niet blijvend is, ik at als kind ook bijna niets. :{
pi_139996374
Fieder drinken dan?
pi_139998447
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 17:04 schreef Spirit82 het volgende:
Vette shit! Ik ben een ierse tweeling :7 Mijn zusje en ik zijn beide in 82 geboren. Maar dat heeft niet tot een intense band geleid hoor... Of, nouja, wel intens :') maar niet heel positief :@
:D

Hier vijf jaar verschil, en net als bij Spirit is de band wel intens, niet positief. Intens klinkt wel positief, ik hou m.

Leuk om te lezen wat de overwegingen zijn voor een al dan niet volgend kindje. Hier ging dat proces heel geleidelijk. Van een absolute no-go naar een misschien-mits, naar een gewone misschien, naar een jaaaa? en toen een JAAAA!. Opeens merk je dat al je bezwaren zijn weg gevallen, en dan ben je er aan toe. Zo ging dat hier tenminste.

Onze dreumes is de laatste tijd weer uren wakker 's nachts, als onderdeel van zijn ikhoefgeenbroertje-campagne :') Maar hij zegt ook heel lief mama en papa en is heel knuffelig, zo O+ allemaal, daarmee schiet hij zichzelf weer in de voet he :7
  donderdag 15 mei 2014 @ 21:27:06 #29
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139999074
Of zusje LE! Kan ook! O+

En Irish twins! Grappig dat er hier dan gelijk 2 blijken te zitten :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jullie hebben me overigens gelijk weer aan het rammelen :') Het heeft me ineens aan het denken gezet, ook ivm mijn onzekere carrière-moves :')! de komende tijd... Misschien kan het met 2 kindjes wel een heel stuk beter uit om thuis te zijn!
  donderdag 15 mei 2014 @ 21:51:39 #30
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140000219
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 21:11 schreef L-E het volgende:
Opeens merk je dat al je bezwaren zijn weg gevallen, en dan ben je er aan toe. Zo ging dat hier tenminste.
Dat denk ik ook :Y

En stickers campagne O+
  donderdag 15 mei 2014 @ 21:52:20 #31
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140000246
Damn, nu rammel ik ook weer -O-
pi_140000328
Och, het lijkt me ook wel veel rust geven te weten dat je klaar bent. Alle zooi het huis uit, steeds meer vrijheid, ruimte voor andere dingen, lijkt me ook wel echt een mooie fase hoor :)
  donderdag 15 mei 2014 @ 21:58:00 #33
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140000519
Ik vind dat ook zo dubbel. Enerzijds vind ik het eigenlijk steeds leuker worden naarmate ze ouder worden (ook wel makkelijker). Maar goed, wat ik al vaker heb gezegd: ik denk dat mijn wens voor een 4e ook (mede) veroorzaakt wordt doordat de laatste zwangerschap gewoon niet goed is afgesloten. En dat is iets wat moet slijten denk ik. Had alleen gehoopt dat het iets sneller zou slijten :D
pi_140001235
Gooien jullie dreumesjes (prachtig woord) met deze leeftijd ook ineens alles uit hun box of bedje?
Aiden smijt sinds 2 weken al zijn knuffels uit bed wanneer hij 's morgens wakker wordt en bijna al zijn speelgoed uit zijn box.
Nu keek ik even bij hem nu hij slaapt: 4 vd 5 knuffels weer op de vloer maar 1tje in zijn mondje gestoken. O+
pi_140001510
Mijn dreumes zijn hobby is gooien (en gillen). Speentjes uit eten, eten op de grond, speelgoed. En als je hem aankijkt schud hij heel hard nee :D

bij zijn bed loop ik 3x terug. Daarna (en dat vertel ik dan ervoor) heeft hij even pech. Na 5 min kom ik terug en is het meestal klaar.
maar het is een fase. Ik bedenk me nu dat het al even niet is voorgekomen.
  donderdag 15 mei 2014 @ 22:26:53 #36
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140002046
Yup, ze gooien alles uit bed. Bekers belanden op de grond en de korstjes van het brood worden ook heel sneaky op de grond gegooid.

Wat betreft het uit bed gooien van knuffels ed: M zit nog steeds in die fase.....
pi_140004020
Fieder dat van dat slecht eten is herkenbaar!

Djen heeft periodes dat ze verzot is op boterhammen als ontbijt. Maar we hebben ook periodes (zoals nu) dat ze er geen trek in heeft.
Of dat ze het avondeten niet hoeft... of het gaat er juist goed in. Dan hoeft ze de spaghetti niet.. en twee weken later wel ineens.

We blijven hier gewoon aanbieden maar gaan haar niet dwingen om te eten. We berusten ons in de gedachte dat ze zelf pakt wat ze nodig heeft. Zolang ze goed drinkt...

Vandaag heeft ze bijvoorbeeld maar een halve krentenbol, een banaan, spaghetti en vla op. Maar het kan zomaar omslaan, dat ze morgen vier boterhammen, 2 stuks fruit, meer avondeten dan papa op kan en vla na weg bunkert. Ook al is het niet zo'n vette.. zolang ze vrolijk is, goed slaapt, goed drinkt en niet ziek is kan het wel wat hebben denk ik.

Maar ik kan me voorstellen dat het je soms op de zenuwen werkt.
pi_140004102
Zo eten in bed? Luxe! :P

Mex gooide ook altijd alles uit zijn bed, ook zijn speen en zonder kon hij niet slapen, dus moest altijd terug, was echt vervelend.
Nena knuffelt echt met alle knuffels in haar bed en s'ochtends pakt ze eerst alle knuffels in haar armen en dan moet ik haar eruit tillen. Eigenlijk eens een foto van maken.

Ladyblack, hoe kan dat nou? Of was het een man?

Nena is nu net zo oud als Mex toen hij een zusje kreeg, dus ik moet er veel aan denken deze week...het was eigenlijk wel echt te klein. Hij snapte er echt niks van en had nog zoveel aandacht nodig. Heeft hij wel gehad hoor, maar toch anders. Ik denk dat dingen een stuk soepeler waren gegaan, maar goed, niet meer terug te draaien en ze hebben een hele goede band gelukkig.

En ik rammel steeds minder. Het is idd heerlijk om al die babytroep weg te kunnen doen en wat makkelijker weg te kunnen.

Zo, dit was weer poging 1000 om weer mee te praten hier! Lees wel veel, maar reageren is toch een stuk lastiger met een dreumes die steeds wakker is, maar het gaat de laatste weken echt heel goed ineens!
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:19:08 #39
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140004357
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:11 schreef Twinkle20 het volgende:

We blijven hier gewoon aanbieden maar gaan haar niet dwingen om te eten. We berusten ons in de gedachte dat ze zelf pakt wat ze nodig heeft. Zolang ze goed drinkt...

Ook al is het niet zo'n vette.. zolang ze vrolijk is, goed slaapt, goed drinkt en niet ziek is kan het wel wat hebben denk ik.

+1!

Oh en Kyara, E gooit dr eten niet eens sneaky op de grond. Ze wacht tot ze oogcontact heeft, blijft je dan strak aankijken, steekt dr hand uit en laat het op de grond vallen. En dan nog "oh-ohhh" erachteraan als je geluk hebt _O- :') Ik ben nu consequent 'nee' aan het zeggen, en steek mijn hand uit zodat ze eten dat ze niet meer hoeft aan mij geeft ipv op de mooie houten vloer te smijten }:|
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:19:44 #40
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140004380
Troeta, dat met de knuffels klinkt echt lief!! Ik hoop dat E dat ook nog eens gaat doen O+
pi_140007248
Oh jongens, 2 meisjes hebben is zo leuk! Ze zijn lief voor elkaar, kroegen met alle popjes en knuffels die ze tegenkomen enz enz.

Maar vanmorgen, toen ze even samen speelden. .....ruzie!! Gillen tegen elkaar!! Allemachtig begint dat nu al :{
En dan de oudste heel verdrietig en dr zusje als een echte gifkikker zo fel.
Dit gaat nog leuk worden.....
pi_140008525
Leuk om te lezen over de overwegingen voor een tweede (of derde of vierde) en over de verschillende leeftijdsverschillen.
Wij wilden er hier altijd twee met weinig leeftijdsverschil en dan nog een derde met wat meer leeftijdsverschil (jaar of 4/5).
Nu heb ik vriendje al beloofd dat we t hierbij houden mocht ik weer ziek worden en anders bekijken we t over 3-4 jaar :)

Fieder, had ik hier ook opeens een paar weken geleden. Bood hem toen maar extra veel drinken aan. Vooral melk, maar ook wat sap (terwijl hij dat eigenlijk nooit krijgt van mij, hij krijgt altijd water).
Na een paar dagen kwamen we erachter dat hij gewoon alles zelf wou eten (ook de yoghurt en rijst). Nu eet hij weer goed (en moet hij dagelijks in bad ;) )

Oja gooien... Alles op de grond is Ow z'n motto :D

Ah Danic, nu al ruzies :(

Hier weinig te melden....
Ow zit in een superleuke periode. Leert iedere dag nieuwe woordjes, zit veel beter in z'n vel nu hij kan lopen, mama is ook weer lief ipv alleen papa, hij krijgt binnen twee maanden en nieuwe kamer (en huis) en hij komt nog graag 's nachts met ons knuffelen.
O+
pi_140009092
Oh ja Fieder geen zorgen maken hoor. Kyan eet in de avond ook weer slecht (aardappels sowieso) maar ook de pasta en rijst nu. Dan gooit hij het op de grond met de bekende oh oh dus :D
hij krijgt van ons nog steeds een fles melk bij slecht eten net even wat meer.

het eten is denk ik ook net te laat voor hem. Maar nu eet hij ook beter als hij het bord en zijnvork voor zich krijgt ipv per stukje. Dus dat doen we nu.
Maar ze pakken wat ze nodig hebben.
pi_140009170
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:19 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

+1!

Oh en Kyara, E gooit dr eten niet eens sneaky op de grond. Ze wacht tot ze oogcontact heeft, blijft je dan strak aankijken, steekt dr hand uit en laat het op de grond vallen. En dan nog "oh-ohhh" erachteraan als je geluk hebt _O- :') Ik ben nu consequent 'nee' aan het zeggen, en steek mijn hand uit zodat ze eten dat ze niet meer hoeft aan mij geeft ipv op de mooie houten vloer te smijten }:|
Dit is dus 1 van mijn help ik heb een supernanny nodig dingen. Echt precies hetzelfde doet ie. Aankijken en dan gooien. En daarna 'oh' en nog erger dan wijst ie dat ik het op moet pakken...ik faal ;(

Knuffels uit bed gooien doet ie ook, maar met name als hij er uit wil.
pi_140009650
quote:

[..]

+1!

E gooit dr eten niet eens sneaky op de grond. Ze wacht tot ze oogcontact heeft, blijft je dan strak aankijken, steekt dr hand uit en laat het op de grond vallen. En dan nog "oh-ohhh" erachteraan
+1! :D

Sneaky he :D

Ik probeer er niet om te lachen maar ooit haalt ze streken uit dat ik me toch echt effe om moet draaien.
pi_140010111
quote:

[..]

+1!

Dat spook van mij maait gewoon met haar armpjes de hele tafel leeg als ze klaar is. En dat gaat onverwachts en snel :') Wij kunnen standaard dweilen of vegen als Isa gegeten heeft :+
Sarcasme. Herken het.
pi_140011260
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:11 schreef Twinkle20 het volgende:

Djen heeft periodes dat ze verzot is op boterhammen als ontbijt. Maar we hebben ook periodes (zoals nu) dat ze er geen trek in heeft.
Of dat ze het avondeten niet hoeft... of het gaat er juist goed in. Dan hoeft ze de spaghetti niet.. en twee weken later wel ineens.

Vandaag heeft ze bijvoorbeeld maar een halve krentenbol, een banaan, spaghetti en vla op. Maar het kan zomaar omslaan, dat ze morgen vier boterhammen, 2 stuks fruit, meer avondeten dan papa op kan en vla na weg bunkert. Ook al is het niet zo'n vette.. zolang ze vrolijk is, goed slaapt, goed drinkt en niet ziek is kan het wel wat hebben denk ik.

Maar ik kan me voorstellen dat het je soms op de zenuwen werkt.
thanks O+ ook de anderen die gereageerd hebben. Doet me toch altijd goed :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 07:48 schreef Zolena het volgende:
Dit is dus 1 van mijn help ik heb een supernanny nodig dingen. Echt precies hetzelfde doet ie. Aankijken en dan gooien. En daarna 'oh' en nog erger dan wijst ie dat ik het op moet pakken...ik faal ;(

Knuffels uit bed gooien doet ie ook, maar met name als hij er uit wil.
Zullen we een meet organiseren en supernanny uitnodigen :+

Hier is gooien ook zijn hobby. We hebben een stenen vloer dus geen probleem... maar ik heb wel witte gordijnen :X
pi_140013165
Phaidra wat lief dat hij zich zo kan uiten O+

Leeftijdsverschil. Ik vind zelf een leeftijdsverschil van 1,5 tot 3 jaar het mooist

En ondeugende dreumesjes die gooien. Herkenbaar :D
  vrijdag 16 mei 2014 @ 11:15:42 #49
259886 pessie
pi_140013183
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 09:07 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Dat spook van mij maait gewoon met haar armpjes de hele tafel leeg als ze klaar is. En dat gaat onverwachts en snel :') Wij kunnen standaard dweilen of vegen als Isa gegeten heeft :+
+1
En als Lauren deze fase gehad heeft moeten we echt de keukenmuur eruit gaan breken (of verven) want de vlekken krijg ik er niet af :P . ach voordelen om in een klus huis te wonen ^O^

Fieder, hier ook slecht eten bij het doorkomen van tanden en kiezen.
pi_140016084
Wij hebben 3 katten die tijdens het eten standaard onder of bij de kinderstoel gaan zitten. Is het gewoon wachten tot Aiden iets op de grond gooit. :')
Meest irritante vind ik trouwens wel dat hij dan keurig een hapje neemt om het 2 tellen later alsnog eruit te halen er weg te stoppen. ;(

Even iets heel anders: ik heb na mijn bevalling die oefeningen van de buikspieren en bekken/blaas veel te weinig en te kort gedaan.
Met goed niezen verlies ik vocht en mijn buikspieren voelen heel slap. ;( Heel vervelend.
Zou dat nog herstellen als ik nu toch heel goed die oefeningen ga doen?
pi_140016131
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 12:54 schreef vencodark het volgende:
Wij hebben 3 katten die tijdens het eten standaard onder of bij de kinderstoel gaan zitten. Is het gewoon wachten tot Aiden iets op de grond gooit. :')
Meest irritante vind ik trouwens wel dat hij dan keurig een hapje neemt om het 2 tellen later alsnog eruit te halen er weg te stoppen. ;(

Even iets heel anders: ik heb na mijn bevalling die oefeningen van de buikspieren en bekken/blaas veel te weinig en te kort gedaan.
Met goed niezen verlies ik vocht en mijn buikspieren voelen heel slap. ;( Heel vervelend.
Zou dat nog herstellen als ik nu toch heel goed die oefeningen ga doen?
Dat kan zeker :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 13:23:35 #52
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_140017004
Mijn dreumesje pakt alles van zijn bord met van die dikke garnalenvingertjes vast, kijkt er eens goed naar, zegt 'apopol!' en gooit alles wat volgens zijn definitie van aardappel geen aardappel is van zich af. :D

For the record: Er zit hier 2 jaar en 10 maanden tussen kleuter en dreumes.
A grand adventure has begun.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 13:38:05 #53
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140017435
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:12 schreef Troeta het volgende:
Nena is nu net zo oud als Mex toen hij een zusje kreeg, dus ik moet er veel aan denken deze week...het was eigenlijk wel echt te klein. Hij snapte er echt niks van en had nog zoveel aandacht nodig. Heeft hij wel gehad hoor, maar toch anders. Ik denk dat dingen een stuk soepeler waren gegaan, maar goed, niet meer terug te draaien en ze hebben een hele goede band gelukkig.
Dat vond ik ook zo raar inderdaad. Dan besef je pas goed hoe mini hij eigenlijk was he.

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 03:34 schreef Loj het volgende:
Wij wilden er hier altijd twee met weinig leeftijdsverschil en dan nog een derde met wat meer leeftijdsverschil (jaar of 4/5)
En dat is voor mij juist weer iets wat ik niet zou willen (in mijn situatie). 3 groeien echt samen op en zitten in dezelfde levensfase en de laatste bungelt er dan een beetje bij. Zo zie je maar weer dat wat voor de een ideaal is/lijkt, voor de ander echt totaal niks is :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 09:07 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Dat, dat doet J ook :Y
En M is van het doelbewust op de grond gooien en dan "o oh, gevallen" }:|
En dan ben je D aan het prijzen dat ze zo keurig heeft gegeten. Tot je onder haar stoel kijkt :X

Het is hier dus ook standaard stofzuigen en/of dweilen. En de stoelen plakken dan ook aan alle kanten :D

En wat is het prachtig weer vandaag he O+
Hier heerlijk gewandeld vanochtend en na het fruit eten lekker buiten in de zandmodderbak gespeeld. Vervolgens tosti's gegeten en nu liggen ze lekker te pitten. Straks toch maar even kijken of ik ze schoon krijg in mijn eentje.
pi_140021496
Kyara. Wat klinkt dat als een superochtend. Ik kan dan niet wachten totdat ik in mijn tuintje kan met Riley O+
  vrijdag 16 mei 2014 @ 15:38:13 #55
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_140021638
Ja leuk is dat Omen!
Ik kijk er al weer naar uit dat ze lekker buiten in bad kunnen :D
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_140031819
Oh, ik vind de nanny echt helemaal niks. Niet helemaal onze opvoedstijl. En eten op de grond gooien, dat stopt uiteindelijk vanzelf wel. Als je zo jong bent is er nog geen intrinsieke motivatie om dat eten te laten liggen ;)

LB, het niet werken is hier idd wel een overweging geweest om de knoop sneller door te hakken :)
  vrijdag 16 mei 2014 @ 20:45:28 #57
259886 pessie
pi_140032716
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 15:34 schreef Omentielvo het volgende:
Kyara. Wat klinkt dat als een superochtend. Ik kan dan niet wachten totdat ik in mijn tuintje kan met Riley O+
Morgen verhuizen toch? *O*

Lauren gooit bijna alles op de grond. Als ze klaar is met eten en ik heb dat nog niet helemaal door ligt de rest in ongeveer 3 vierkante meter om haar stoel. Nathan eet nu ook best netjes en die begon ook zo.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 20:47:47 #58
259886 pessie
pi_140032817
Venco, je bekkenbodem kun je altijd verstevigen. Of het precies zo wordt als voor je zwangerschap weet je helaas nooit zeker. Ik heb nu na 15 maanden geen last meer van problemen bij rennen of trampoline springen. Moet mijn blaas alleen niet te vol zijn.
pi_140034808
Nog 1 crosspost uit het babytopic, en dan sluit ik volledig hier aan... ;)

Ik had jullie nog foto's beloofd van Femke van afgelopen jaar... Maar jee zeg, wat is dat moeilijk!! Wat hebben we er veel, en wat zijn ze allemaal eigenlijk leuk.. O+ Ik heb er maar twee collages van gemaakt:

18 plaatjes vol met eerste keren, memorabele momenten en ander klein geluk... wat gaat zo'n jaar toch snel...
pi_140035867
Noh, kleine Femke! <3 Mooi overzicht!

Venco, ik ben na 9 maanden nog naar de bekkenfysio geweest ivm diastase. Dat heeft echt goed en redelijk snel geholpen :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 16 mei 2014 @ 22:05:41 #61
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140035927
Wat een mooi overzicht Shandaly! O+

Die van jullie samen bovenin is echt O+ O+
En die bv foto O+
En die op de fiets waar Lars ook op de foto wil O+
En die middenlinks in de 2e collage O+

En en en, allemaal dus O+
  vrijdag 16 mei 2014 @ 22:12:36 #62
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140036141
Gezellig 3 kinderen in bad gedaan. Doet D weer een nr 2 :(
Heel snel de kinderen uit bad gehaald.... M was compleet onder de indruk.....

:')
  vrijdag 16 mei 2014 @ 22:55:55 #63
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140038167
Shandaly ik moest huilen van die foto van jullie samen midden bovenin O+ :'( *; O+

En herkenbaar, dat het zooooo moeilijk is om dé leukste foto's voor een collage te kiezen! :o

Kyara _O- en je was nog wel zo dapper!
pi_140038993
LB, dat was niet de bedoeling... Maar nu jij het zo zegt krijg ik er ook een beetje vochtige ogen bij :@ Die foto was nog in het ziekenhuis, hartstikke vers van de pers, amper 2 uurtjes oud. 366 dagen en een uur geleden...
En nu is het alweer zo'n grote meid. Ze was vandaag zo vrolijk! Slappe lach bij het luier verwisselen.. Heerlijk! O+ O+
  vrijdag 16 mei 2014 @ 23:20:15 #65
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140039333
Jaaa ik heb dus laatst ook de eerste foto's van E terug zitten kijken O+

Die eerste blikken.... fantastisch!
pi_140039654
Shandaly, je kunt twee grote lijsten vullen met je mooie collages! O+

Ik moet ook echt weer mijn bekkenbodemoefeningen gaan doen. Het is echt veeeeel beter dan vorig jaar maar echt niet zoals het moet zijn en dat is deels mijn luiheid denk ik..
pi_140040164
Haha Kyara, never a dull moment! _O-
pi_140041021
Oooh kyara :D
Ben zo blij dat de mijne dat nooit hebben gedaan. *klopt af*

Rosalie deed vanmiddag ineens weer een tweede slaapje en die maakte ik wakker voor het avondeten. Ook eva had geslapen vanmiddag. Dus ik vond dat ze wel mochten 'opblijven'.
Na het avondeten zijn we nog even naar buiten geweest. En terwijl papa met peuter aan het rennen was heb ik met rosalieke bloempjes zitten plukken op het grasveld in de avondzon O+
Echt puur geluk. Zo genieten O+
Iedere keer plukte ze een bloempje en dan gaf ze het aan mij: "da (nk)". Ze vond het alleen maar wat vreemd dat ik er een boeketje van maakte :D

Om 19.15 gingen ze naar bed ;)
pi_140046562
Shandaly O+ wat een prachtige foto's van je mooie meisje ik zag Lars pas achterop de fiets nadat Kyara het zei :D

Kyara _O- :'( _O- _O_ kon je hem er wel zo uitvissen of was het een breiige :Y) En arme M :D
pi_140046569
L slaapt nog :o maar hij is ook niet zo lekker van de bmr prik. Ben benieuwd hoe zijn slaapjes nu gaan uitpakken.
pi_140046651
Shandaly wat een mooie collage O+
En wat super dat ze zo vrolijk was O+

Kyara. Die D. :D. Waren ze wel al gewassen of kon je her bad weer vol laten lopen?

Danic, dat klinkt als puur geluk O+

Fieder :*

Vanmorgen gezongen met Riley (ik zag twee beren en dat doet zij de hihihi, hahaha) gelachen en ontroerd geraakt (omdat ze gewoon Riley is), een poepluiers verschoont en boos geworden. Toen ik op de klok keek zag ik dat we pas 15 minuten op waren. Het leven met een dreumes :D
  zaterdag 17 mei 2014 @ 07:34:42 #72
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_140046686
Mornings!

Kyara, wat jij zegt over rammelen omdat de vorige zwangerschap te wensen overliet is wmb heel herkenbaar, echt de spijker op z'n kop voor mij. Gek hoe dat werkt eigenlijk he? Nu lijkt het me ook gewoon wel heel leuk en bijzonder, nog 1x alles meemaken, maar poeh hee, aan de andere kant is het ook wel heel fijn zoals het is. Succes met je keuze, nu en in de toekomst :*

Ik weet niet meer wie dat was, maar wat het eten betreft, het is heel normaal wanneer kinderen fases hebben waarbij ze heel goed eten en ook omgekeerd. Kinderen groeien niet omdat ze eten, maar eten omdat ze groeien! Ze weten zoals gezegd heel goed wat ze nodig hebben, als er hier plots 1 enorm gaat bunkeren leg ik de volgende kledingmaat alvast pakbaar :) ze groeien vaak in spurten en verbranden dan dus meer, dus gaan meer eten. Andersom kan ook weer, als de verbranding opgiert (koorts!) gaan ze automagisch ook de hoogte in :)

Hier overigens een meisje dat eten gooien ook leuk vind. Ze eet al met bestek (want ze wil echt desperately doen wat wij ook doen) en je kunt merken dat ze klaar is als ze een hap eten opschept en haar vork vervolgens inzet als katapult :') hier is vegen + dweilen standaard na een maaltijd..

Fieder, beterschap voor de kleine :*

Shandaly, wat een goeie foto's! Zo leuk om te zien! O+
3!
pi_140046903
Even een :W en :*
Ik lees nog wel mee, maar vaak de fut niet om te reageren :@
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_140046911
Ow en Lola heeft de hele nacht doorgeslapen en slaapt nog steeds :o
Waarschijnlijk omdat ze gisteren prikjes gehad heeft, maar dat mag de pret niet drukken :P
pi_140046932
Wat een mooie collage O+

Hier had ik gehoopt op minder leeftijdsverschil tussen Lola en een volgens kindje, maar nu dat niet zo is, vind ik het ook wel erg fijn om Lola extra veel aandacht te geven O+
Hopelijk kunnen we in juli weer de medische molen is voor een broertje of zusje :)
pi_140047979
Omen herkenbaar van de 15 min :D
Incan katapult :D misschien moet ik mn gordijnen maar weghalen als L dat gaat doen :P
Kllums :W een broertje of zusje O+ wat spannend, het is al bijna juli!

L kan de achterdeur opendoen }:| die zit in de woonkamer en leidt naar de tuin. Voortaan maar op slot dus
  zaterdag 17 mei 2014 @ 10:42:32 #77
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140048564
OMG Kyara has magic powers :o

Ik lach haar uit toe, en dr volgende dag schijt mijn eigen meisje het bad vol! Voor het eerst van dr leven! _O- :')!
  zaterdag 17 mei 2014 @ 10:43:06 #78
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140048571
Danic en Omen, wat een superlieve posts!! O+!
  zaterdag 17 mei 2014 @ 12:29:02 #79
259886 pessie
pi_140050654
Klums wat leuk! En juli is echt snel!

Kyara en LB :D en je wad nog wel zo stoer kyara om ze alleen te doen!

Het was hier ook doorslaapnacht .:o voor de derde keer deze week :o
  zaterdag 17 mei 2014 @ 13:57:39 #80
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140052452
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 10:42 schreef LadyBlack het volgende:

Ik lach haar uit toe, en dr volgende dag schijt mijn eigen meisje het bad vol! Voor het eerst van dr leven! _O- :')!
_O-

Ik was trouwens niet alleen. Man was vroeg thuis dus dat scheelde.
Dus hij kon de kinderen doen terwijl het bad kon schoonmaken }:|
(rolverdeling in huis: ik doe de poep, hij doet de kots :') )
pi_140052466
Ik vind juli juist nog heel ver weg klinken....
Maar dat komt misschien omdat we al bezig waren maar ik deze ronde moest stoppen omdat woensdag m'n amandelen eruit moeten.... En in juni gaan we 2 weken op vakantie dus daarna kunnen we "pas" weer verder

Maar jullie hebben wel gelijk, het is zo juli!
pi_140059526
Inca. Wat een ondeugd om het bestek als katapult te gebruiken :D

Klumsy. Spannend dat jullie voor een broertje of zusje gaan O+

Fieder. Knap van L. dat ie de achterdeur kan opendoen :D

LB ik zag het op fb. Hihi

Pessie *O* voor de doorslaapnacht.

Kyara goede rolverdeling. :D

Alle spullen zijn over. Wat een boel dozen om uit te pakken. Riley heeft lekker twee uur in haar nieuwe kamer geslapen O+
pi_140060483
Omen wat fijn, nu lekker alles inrichten. Wat goed dat Riley op haar nieuwe kamertje heeft geslapen!
LB :D hier is het bij 1x gebleven tot nu toe fokwet?? :%
Kyara goede rolverdeling

L heeft weer niets gegeten vanavond. Na een paar keer aanbieden zette hij het op een krijsen dus heb ik het maar weggegooid. Ik heb hem wel zijn toetje gegeven en wat komkommer.
Wat doen jullie als je kind het avondeten weigert? Zo laten of wat anders geven?

Mijn moeder heeft toen wij klein waren iedere avond 3x gekookt, voor mij, mijn zusje en mijn vader omdat we allemaal wat anders lustten. Dat wil ik niet :o
pi_140060534
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 18:57 schreef Fieder het volgende:
Omen wat fijn, nu lekker alles inrichten. Wat goed dat Riley op haar nieuwe kamertje heeft geslapen!
Kyara goede rolverdeling

L heeft weer niets gegeten vanavond. Na een paar keer aanbieden zette hij het op een krijsen dus heb ik het maar weggegooid. Ik heb hem wel zijn toetje gegeven en wat komkommer.
Wat doen jullie als je kind het avondeten weigert? Zo laten of wat anders geven?

Mijn moeder heeft toen wij klein waren iedere avond 3x gekookt, voor mij, mijn zusje en mijn vader omdat we allemaal wat anders lustten. Dat wil ik niet :o
Zo laten. Als ze honger hebben eten ze vanzelf. Een kind hongert zich niet uit als er niets aan de hand is (werd mij door het cb verteld).
  zaterdag 17 mei 2014 @ 21:10:51 #85
426379 elamanilo
elämänilo
pi_140067386
Shandaly <3 wat een prachtige collages van je prachtige meisje!

Hier is er ooit 1 keertje in het bad gepoept toen ze nog heel klein was, daarna nooit meer. Nu poept ze ook maar weinig, dus het zou ook wel echt heel toevallig zijn als het dan precies in bad terecht komt ;)

Qua eten sluit ik me aan bij Incantrix, ik geloof er heilig in dat een lichaam prima en perfect in staat is om aan te geven wat het nodig heeft (zo niet, dan denk ik echt dat er iets met het lichaam aan de hand is). Wat Tally ook zegt, een mens (ook een kind dus) zal zichzelf niet expres uithongeren (of anderszins pijn doen of zo). En ik wil ook graag aan mijn dochter doorgeven dat ze op haar eigen lichaam kan en mag vertrouwen. Dus ik ga haar niets opdringen, maar ik doe waar nodig wel 'voor' hoe het kan, want ook hier zie ik heel erg terug dat ze ook graag na doet wat wij doen. Dus als ik een hapje neem van iets, dan wil ze het 9 van de 10 keer zelf ook proeven. Ze krijgt hier ook gewoon een vorkje en lepeltje en zulks, ze kan daar ook echt al heel goed mee overweg!

Ook leuk: Monkey platter. Dan kunnen ze zelf kiezen wat, wanneer en hoeveel. Je zult dan ook vanzelf zien (en wellicht herken je het van jezelf ook) dat er vaak in vlaagjes gegeten wordt. Bijv. een poosje veel appel, dan weer een poosje voornamelijk wortel, dan juist weer ... vul maar in. Ik heb dat zelf ook altijd heel erg, dat ik van die 'vlaagjes' heb. Ooit las ik daar ook wel eens over dat je lichaam een soort cycli van een maand of 3 (overeenkomstig de seizoenen) kent en dat het dus eigenlijk heel normaal is om voedsel in deze 3-maanden-cycli af te wisselen. Nou ja, dat zie je ook in de natuur en hoe/wat er groeit en zo.

In ieder geval ben ik er zelf wel voorstander van om (ook) tijdens de maaltijden veel/gevarieerd aan te bieden, vaak kunnen verschillende voedingsstoffen elkaar heel goed aanvullen en versterken, ook qua vertering en zo. Dus een 'simpele' maaltijd in 3 gangen: wat rauwkost, wat gestoomd/gekookt/gebakken/oven, wat kaas/yoghurt na. Als er dan iets bij zit wat iemand minder lekker vindt, dan kun je dat met de rest van de maaltijd wel weer opvangen. En de volgende dag is het misschien weer andersom ;) En ook alle maaltijden, dus niet alleen het avondeten, maar ook bij het ontbijt en de lunch is het leuk(er) (en gezonder?) om te variëren.
pi_140067880
Fieder hier eten we altijd vla na. En dat gaat er wel altijd prima in. Al heeft ze verder geen hap avondeten op. En ik heb die periodes meerdere malen meegemaakt, maar ze slaapt er (gelukkig!) ook niet slechter door. Dat ze halverwege de nacht wakker wordt van de honger ofzo. Dus het komt echt wel goed! :)
pi_140067915
Ela jouw post en jouw ideeën over het eten vind ik zo mooi O+
pi_140068248
Wat ela zegt. Een lichaam geeft aan waar het behoefte aan heeft. Zo gevarieerd mogelijk eten, en buiten de gebaande paden treden wil ook nog wel eens helpen. Je hoeft niet bij de lunch boterhammen te eten, of altijd aardappels als avondeten. Maak eens een groenteomelet smiddags, of een smoothie als ontbijt, dat haalt ook meteen de druk weg van het 'moeten' opeten van de groente savonds, die vitamines zijn immers al binnen :)

Hoe moeilijk ook, gun je kind de ruimte zelf aan te geven waar zijn behoeftes liggen. Hij gaat er niet meteen stuk van :)
  zaterdag 17 mei 2014 @ 21:40:45 #89
95408 Incantrix
pi_140068771
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 18:57 schreef Fieder het volgende:
Kyara goede rolverdeling

Wat Ela zegt! Ik laat het zo, maar ik probeer altijd wel te zorgen dat er in elk geval 1 ding bij zit waar ze blij van worden zodat eten in principe altijd wel een positief component heeft. Ze hoeven hiero niet hun bord leeg te eten, ze mogen dingen ook niet lusten, maar er moet wel altijd geproefd worden. Stef zit nu heel erg in de 'lussiknie!'-fase, terwijl hij datgene vaak gewoon lust. Wij krijgen hem dan zo ver om toch te proeven doordat ik zelf door een verstoorde smaakontwikkeling ook veel dingen niet lust en dan dus ook mee doe met proeven. Soms blijft hij weigeren, als ik dan wel heb geproefd heb ik 'alle stoer'. Als hij dan de stoerste wil zijn zal hij toch echt moeten proeven en dan doet hij het eigenlijk altijd wel (met een dikke high-five-boks-vink-'m-af-bliksem-handshake erachteraan). Isabel is makkelijker, want die proeft alles, vind 97% daarvan lekker en bunkert als een bootwerker O+

Sommige dingen gaat hij dan -na vele maanden van proeven- op een gegeven moment wel lusten (zijn laatste succes is zalm) en ik denk echt dat dat komt doordat we hem zonder échte dwang en negativiteit wel telkens wat laten eten :)
3!
  zaterdag 17 mei 2014 @ 21:45:11 #90
95408 Incantrix
pi_140068959
Ohja, en voor beiden geld een in principe ongelimiteerde mogelijkheid tot het eten van fruit. Niet drie bananen op 1 dag ofzo, maar ik zeg bijna nooit nee als er om fruit wordt gevraagd. Als er om iets lekkers wordt gevraagd zeg ik vaak dat dat mag nádat er een stuk fruit is gegeten en negen van de tien keer hoor ik daarna niks meer over snoep of koek :) geeft mij ook altijd een zekerder gevoel als er dan bij het avondeten niet zo veel groente naar binnen gaat, dat de dagelijkse portie fruit wél is gegeten. Vervangt niks, maar ik vind het toch prettiger ;)
3!
pi_140070589
Inca, waarom niet drie bananen op een dag? :)
  zaterdag 17 mei 2014 @ 22:19:30 #92
95408 Incantrix
pi_140070945
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 22:12 schreef L-E het volgende:
Inca, waarom niet drie bananen op een dag? :)
Die werken nogal op de darmen :D ;) (Erg rijp laxeert, erg groenig constiperen ze juist weer.)
3!
  zaterdag 17 mei 2014 @ 22:20:32 #93
95408 Incantrix
pi_140071012
En we hebben sowieso altijd wel een stuk of 4 a 5 soorten fruit in huis, dus een beetje afwisseling zou niet al te moeilijk moeten zijn enzo ;)
3!
pi_140073006
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 22:19 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Die werken nogal op de darmen :D ;) (Erg rijp laxeert, erg groenig constiperen ze juist weer.)
Ik geloof dat dit een discussie is die nog gaande is, want ik heb 468 boeken over eten in de kast, en ze zijn het niet met elkaar eens. Hier hebben we iig nooit last gehad van banaan, dus die waarheid hang ik dan maar aan :+
pi_140073189
Over eten gesproken: eten jullie dreumesjes garnalen en palingfilet? Wij ontdekten vandaag dat Stick dat fantastisch vindt! Hebben wij weer, een dure eter O+ :')
pi_140073421
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 22:56 schreef L-E het volgende:
Over eten gesproken: eten jullie dreumesjes garnalen en palingfilet? Wij ontdekten vandaag dat Stick dat fantastisch vindt! Hebben wij weer, een dure eter O+ :')
Haha! Hij laat zich niet afschepen met een visstick dus! Wij eten geen vlees en vis en dochter ook niet, maar sowieso lust ze soms onverwachte dingen wel of niet!

Alle dreumesjes ook zo'n lekker zonnige dag gehad?
  zaterdag 17 mei 2014 @ 23:22:57 #97
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140074227
Omen verhuisd, yay! *O* Nu lekker zelf ook in je nieuwe kamer slapen vannacht O+ En morgen in je O+ tuin O+

Fieder, ik laat t zo als ze niet wil eten :Y Als ik het idee heb dat ze wel honger heeft, maar het eten niet lekker vindt, dan maak ik soms nog wat pap of krijgt ze een rijstwafel.

Inca, wat een slimme manier om Stef te laten proeven! :D _O_ (en ook goed van/voor jou!)

Hier was t inderdaad een fijn zonnige dag! E heeft bij oma op schoot rozijntjes zitten eten, heeft 'gespeeld' met de kindjes van de pufclub, en daarna nog lekker in huis rondgescharreld toen ik aan het koken was en opa, oma en papa bezig waren om de gordijnen af te maken en op te hangen :)
Minpuntje is dat ze al 2x huilend wakker is geworden.... ik vermoed last van de kies waar een randje van door is! ;(
pi_140079160
Wat leuk Klumsy, een broertje of zusje!

Omen is verhuisd! Wat fijn!! Hoe was je eerste nacht?

Fieder, ik heb Ow de paar keer dat hij eten weigerde, yoghurt gegeven met wat extra fruit erin. Dat lust hij eigenlijk altijd.
Een keer kon dat niet (we waren niet thuis) en toen heb ik hem toen we thuis naar bed gingen een papfles gegeven :)

Sticker is een fijnproever :D

Olf, hier idd een heerlijke dag gehad, speeltuintjes en een kinderboerderij. Jij ook?
  zondag 18 mei 2014 @ 03:00:13 #99
381212 Gulara
From the future
pi_140080143
Ik haak weer even aan vanaf de foto's van F. O+
Wat een lievie is het toch Shandaly.
Ook nog even een eervolle vermelding voor de foto rechtsonder (eerste set): die wangen! O+

Hahaha Kyara, balen. Ik had het hier laatst ook. :X
Je rolverdeling is wel handig. Ga je met kots ook zitten wachten tot je mand thuiskomt. :P

Fijn dat het zoveel beter gaat Suiker. Mocht ook wel na die ellende.

En bekkenbodemspieren ga ik ook weer even mee aan de slag. Ik deed 3x per dag 10x 10 seconden aanspannen. Dat ging in het begin lastig. Maar ik merkte al vrij snel vooruitgang.
Nu ik weer "fanatiek" aan het hardlopen ben is het wel handig om alles lekker strak te houden. :P

Danic, dat klinkt als een heerlijke zomeravond. O+
Ik moet wel lachen dat 19:15 dus opblijven is. :D

Fieder beterschap voor L.
Onhandig van de achterdeur.
Drie keer koken daar zou ik nooit aan beginnen.
Ik zweer echt bij de 30 minute meals van Jamie. Er staat dan echt een hele maaltijd op tafel met allemaal verschillende bakjes en dingetjes, verandering van spijs doet eten. :9
Dit aten we bijvoorbeeld van de week: http://www.jamieoliver.co(...)breads-mango-dessert
Pi zit dan heerlijk het vlees en naan (en vingers) in de yoghurt- en currysaus te dopen. Salade eet ie niet zo heel goed, dus ik had het groenteprobleem ondervangen door tijdens de lunch een portobello met kaas uit de oven te maken. (Loste ook meteen zijn, ik-blief-deze-week-geen-brood-probleem op.)
Ik maak de toetjes nooit, want hij krijgt yoghurt en heb in 30 40 minuten een heerlijke maaltijd op tafel. :9

Herkenbaar die 15 minuten Omen. Tijd is een raar begrip met dreumessen. ;)
En helemaal over, fijn. Voelt het al helemaal als thuis?

Inca en Kyara een :* voor de niet zo roze wolk zwangerschap. Dat het maar snel ergens een rustig plekje mag vinden.

En Inca ik ben het met je eens voor wat betreft het eten. En hier zit ons kind behoorlijk onhandig langs de muur, dus daar gaat ook wel eens iets mis. :X

Klumsy :W
*O* voor het doorslapen van Lola.
En juli is al snel hoor. Leuk! O+

LB! :D Dat krijg je ervan.
En wat een heerlijke zonnige dag.
Succes met de kiesjes.

Pessie klinkt hoopvol 3x in een week doorslapen! *O* ;)

Ela, ik zie dat Pi zo bij jullie kan aanschuiven. Zo eet hij ook het liefst. :s)

Twinkle nu heb ik zin in vla. :o

Inca, hier ook veel fruit. Vaak maar wel een keer per dag want hij eet het liefst kliederfruit. Overrijpe peren, perziken, pruimen.

L-E hier ook een sjieke eter. Garnalen, zalm, Franse kaasjes, olijven.

Olf. :W Hier ook een zonnige dag. :s)

Loj, klinkt leuk een speeltuin en een kinderboerderij.

Ik ga ook eens op zoek naar een kinderboerderij. Maar ben bang dat ik daarvoor de suburbs in moet. -O- Veel kinderdingen zitten ver weg in de buitenwijken.

Verder geen nieuws. Ik plukte er vanochtend eentje met koorts uit bed. Maar dat lijkt nu al beter te gaan. Hij ligt nu voor het eerst te slapen onder zijn dekbedovertrek (met een dekentje erin). Hij slaapt niet zo lekker in z'n slaapzak omdat ie graag met een been omhoog ligt en dan vast zit. Dus gaan maar eens net dekentjes aan de slag.
pi_140081014
Vannacht nog niet geslapen. Mijn vader wil nog de trap verven en de laatste dingen doen. Straks gaan we wat dozen uitpakken

Leuk die dreumesjes met dure eetsmaak. Ik eet zelf geen vis, dus ik bied dat niet aan. Behalve lekkerbekkie. Die lust ze wel

Gisteren ook genoten van het mooie weer. Alles kon makkelijk verhuisd worden met dat droge weer :D

Gulara beterschap voor Pi :*
  zondag 18 mei 2014 @ 08:21:51 #101
259886 pessie
pi_140081151
Gulara mega post!
En beterschap voor je kleine ventje :* jammer dat de kinderboerderij zo ver weg is. Wij hebben een zorgboerderij vlak bij, misschien is er ook zo iets wel in de buurt?

Lauren houdt vooral van rijst. Wij eten eens Piet werk kibbeling Mey ons drieën en dat vond ze ook fantastisch. Manlief houdt echt Niet van vis dus dat hebben weer verder nooit. Bij dreumesen laat ik eten nog behoorlijk los, op een gegeven moment kkomt er wel een moment dat ze echt moeten proberen. Hier geef ik pap bij tandjes leed.

Omen, komende nacht dus eerste nacht?

Hier weer een doorslaap dreumes. Al vind ik kwart voor 6 wel erg vroeg en was het kamer jammer dat ze met hart gegil Nathan wakker schreeuwde. Ik heb toch liever dat ze om 3 uur nog waar drinkt en dan slaapt tot half 8. :@
Maar goed, ze moet het nog letten en misschien slaapt ze over een paar weken wel echt door :o
pi_140081608
Eten....Eva dronk als baby al slecht en dat zette zich voort toen er vast voedsel bij kwam. Zelf gekookt en gepureerd, potjes of Rapley. ...het maakte niks uit. Ze wilde het niet. Behalve de potjes bruine bonen met appeltjes. Dus ik had standaard 1x per week zo'n grote pot van olvarit en daar deed ze dan 2 avonden mee.
En tomaatjes. Ze is echt groot geworden op snoeptomaatjes.
Nu eet ze redelijk oke, maar het zal nooit een snelle en makkelijke eter worden.

Toen Rosalie kwam wilde ik het anders doen. Hoe wist ik nog niet, maar ik wilde gewoon meer mijn kind volgen en me er minder druk om maken. Dat werkt toch veel fijner. Nu eet Rosalie ook nagenoeg alles dus dan is er vanzelf minder stress. Maar ze geeft alles heel duidelijk aan.

enige nadeel: ze groeit als een idioot. Ik heb net de eerste jumpsuit in maat 80 (ongedragen
;( ) uit de kast gehaald en ze heeft nu een t-shirtje aan in maat 86 :o
Tuurlijk vallen ze beide klein, maar toch.....
pi_140096535
Ik heb een dreumes die bloemetjes plukken ineens heul interessant vindt. Er stonden al niet veel bloemen in de tuin.. maar nu echt nog minder haha.
pi_140099170
Pessie kwart voor 6 is echt heel vroeg inderdaad. Riley is de afgelopen dagen ook rond die tijd wakker. :O

Ik slaap morgen daar voor het eerst. Mijn vader was de trap gaan verven. Hij heeft zoveel gedaan. Zo lief O+

Hoe was jullie dag? Ik ben ook nog even met Riley naar de kinderboerderij en speeltuin gegaan. Was zo gezellig

[/URL]
  zondag 18 mei 2014 @ 21:08:53 #105
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140104564
Die foto met het konijn is zo cute! En dat tandeloze blije bekkie erboven! :D O+

Zo, en nu even teruglezen :Y)
pi_140104713
Omen, wat een leuke foto's! Die ene rechtsboven... O+
Wat fijn dat je zoveel hulp krijgt bij het verhuizen. En spannend! Morgen echt daar slapen!

Twinkle, haha.. misschien moet je D. het verschil tussen onkruid en de rest leren? Kan ze je nog goed helpen ook ;)

danic, maat 80 is toch niet zo extreem groot? Femke zit in maatje 74 nu, en da's maar 1 stapje lager. En zij is best klein, vind ik. (en de groeicurve ook)

Wat betreft eten. Lars heeft vroeger ook tijden gehad dat het leek alsof ie van de lucht kon leven. We hebben er nooit drama van gemaakt, al hebben we wel eens gesteld dat ie z'n toetje alleen kreeg als ie op z'n minst iets geproefd had van z'n bordje. (En dat wilde ik eigenlijk echt niet, toetjes als onderhandeling gebruiken, maar we merkten dat hij het gewone eten echt niet eens meer wilde proberen, maar gewoon op het toetje zat te azen. En dat was ook niet de bedoeling natuurlijk) Gelukkig heeft hij ook nooit 's avonds of 's nachts lopen spoken van de honger, dus blijkbaar had hij het toen echt niet nodig.
Femke is tot nu toe echt ons vuilnisvatje. Dat kind eet alles wat los en vast zit, ook als het niet de bedoeling is om te eten ;) Maar ook zij zal nog wel een keer zo'n fase krijgen...

Pessie, kwart voor zes is ook wel erg vroeg, en zeker voor een zondag. Kan me best voorstellen dat je dan liever een nachtvoeding doet, dan de dag zo vroeg beginnen met beide kinderen. Zeker als Nathan anders nog doorgeslapen had, en dus eigenlijk ook nog niet uitgeslapen was.

Gulara, hoe is het nu met Pi? Koorts weggetrokken? En hoe is het met het dekentje gegaan? Beter geslapen, of zat hij nu juist verstrikt in het dekentje? (Zal bij jullie ook niet zo'n probleem zijn om zelfs zonder deken te slapen, toch? Of is het nog niet zo warm?

LB, leuk is dat he? Zo'n reunietje van de pufclub? Bevallingsverhalen uitwisselen, en vooral baby/dreumesverhalen vergelijken :) Ik was laatst bij een kleine reunie van het zwangerschapszwemmen. (geen pufclub gedaan dit keer) Zo leuk om die kleintjes te zien O+

Haha, L-E, een dure eter... Dan wil ie vast ook niet naar de Mac, maar liever naar de Librije ofzo ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 22:19 schreef Incantrix het volgende:
Dat wist ik niet. Weer wat geleerd. Ik dacht dat bananen per definitie constipeerden, maar heb er eigenlijk nooit zo'n last van. En ook bij Lars en Femke merk ik niets. Ze ontwikkelen wel bijna apenstaartjes, zoveel bananen als er hier doorgaan... (Met name gemakszucht van mij :@)

Ela O+ Ben blij dat ik weer bij jou 'in het topic' zit. Zulke mooie wijze woorden iedere keer weer O+

Fieder, hoe ging het vandaag met eten? Inhaalslag, of weer van de lucht en de liefde gegeten? Zoals anderen ook al zeiden, ik zou het zo laten. Het is een fase ;)
En ik kan me ontzettend goed voorstellen dat je niet zoals je moeder voor ieder apart wilt koken. Jee zeg, deed ze dat echt? Was er dan niets dat iedereen lustte? Eventueel twee soorten groenten op tafel vind ik nog acceptabel, maar veel verder zou ik echt niet willen gaan. Ben geen á-la-carte-restaurant zeg...

Klumsy, het is zó juli... helaas. Tijd gaat echt veel te hard ;) Voor jou wel fijn natuurlijk, spannend weer! :*
Maar voor mezelf ben ik nu wel even blij dat we april en de helft van mei gehad hebben zeg. Pff.. even lucht. Even geen verjaardagen, feestjes of andere drukte meer. Komend weekend doe ik helemaal NIETS!

Heh, Kyara, die rolverdeling... kom je er toch niet zo goed af denk ik... poep komt zo veel vaker voor dan kots (hier iig) En dat poepen in bad.. _O- Dat doet Femke nou nóóit! (want ze gaat nooit in bad ;) )

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 10:42 schreef LadyBlack het volgende:

Karma!
  zondag 18 mei 2014 @ 21:16:43 #107
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140105061
Shandaly (en Gulara) wat een megapost!!! _O_

En ik word zo blij van het lekkere weer, alle lekker-weer-kinderboerderij-zandbak-fruit-verhalen van hier O+ Echt, ik heb vandaag constant met een camera op E gericht gezeten, want ze was zó fijn bezig elke keer! Ik ben echt hoteldebotel op zulke dagen :D en zij vandaag ook op mij, ze was namelijk superknuffelig toen ik haar om ging kleden *; armpjes om mn nek, mama zeggen, kroelen.... the works! O+!
  zondag 18 mei 2014 @ 21:22:53 #108
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140105486
Heerlijk weer he! Hier hebben de meiden vandaag met papa in de tuin gespeeld. Mama was met grote broer op pad :+

Maaarrrr, morgen gaan we naar de dierentuin. Oma gaat ook mee dus 1-op-1 waardoor we echt flink met ze kunnen gaan spelen.

En het tuigje moet weer aan de kinderstoel. Ze klimmen er zo uit en dan zitten ze ineens op tafel :o :X
  zondag 18 mei 2014 @ 21:26:29 #109
426379 elamanilo
elämänilo
pi_140105716
Omen, wat een leuke foto's van jullie dagje! Wat fijn dat je vader zo mee kan helpen en er voor het eerst slapen! Spannend! Hopelijk een beetje lekker, ik slaap zelf altijd zo gek als ik voor het eerst ergens slaap.

Megaposts _O_

En iedereen geniet van het mooie weer, maar ik kan me echt nog niets voorstellen bij die zwemmende kindjes en zo. Zo warm vond ik het nu ook weer niet, maar ik ben dan ook een koukleum.

Verder begin ik wel benieuwd te worden naar wanneer mn meisje eens losse stappen zal gaan willen zetten! Wanneer deden de andere kindjes hier dat?
pi_140105899
Heerlijk is dat he? Dat zonnetje, daar wordt iedereen vrolijk van O+

Femke was vandaag zelf ook het zonnetje in huis (of nou ja, buiten dus) We vierden haar verjaardag en die van haar nichtje bij mijn broer thuis, en ze heeft het hele gezelschap vertederd en ge-entertained. Wilde bij iedereen wel op schoot, zat aan allerlei kettingen en oorbellen en knoopjes te spelen ;) en heeft heerlijk gesnoept van kaasjes en worstjes en stukjes stokbrood
(en ik niet, en daar ben ik ook trots op! Op naar de 90 kilo!)

Femke is sowieso de laatste dagen echt extreem vrolijk... O+ O+ Zo lief! Durf het bijna niet te zeggen, maar denk dat ze net weer een sprongetje achter de rug heeft. Ze is ineens ook echt baby-af. Brabbelt veel meer, wil overal staan, reageert echt op kleine 'opdrachtjes' ("Geef je de bal aan mij? Ja! Dank je wel!!", en dan een smile van oor tot oor O+) Ik ben echt zo trots en blij en verliefd op haar...
  zondag 18 mei 2014 @ 21:28:58 #111
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_140105913
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:26 schreef elamanilo het volgende:
Verder begin ik wel benieuwd te worden naar wanneer mn meisje eens losse stappen zal gaan willen zetten! Wanneer deden de andere kindjes hier dat?
Ik ben ook nog steeds aan t wachten op de eerste stapjes, bijna 17 maanden nu, en nog niets hoor... Staan ok, maar lopen (aan de hand, wagentje), echt niet...
  zondag 18 mei 2014 @ 21:29:18 #112
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140105940
Oh het is al 100x gezegd natuurlijk, maar waar maken jullie die collages? :@
pi_140106113
Lars deed zijn eerste losse stapjes pas bij 18 maanden. Ik denk dat Femke sneller gaat zijn, maar ik durf er niets om te verwedden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Collages maak ik meestal via fotor.com, maar het kan ook in picasa...
  zondag 18 mei 2014 @ 21:33:47 #114
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140106263
Omen, wat een leuke foto's O+

1e stapjes, geen idee. Ben ook benieuwd! Maar het gaat nu al zo anders als bij M dus ik verwacht dat dit veel meer vallen en opstaan wordt.
pi_140106430
Heerlijke zomerverhalen!

Hier staan met 8 maanden, toen al redelijk snel lopen aan de bank enzo. Vanaf 12 maanden ook los staan, loslopen met 14 maanden echt van de ene op andere dag. Ook niet meer gekropen sinds toen!
  zondag 18 mei 2014 @ 21:40:58 #116
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140106797
Hoedjesparade

zondag 18 mei 2014 @ 21:41:34 #117
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140106833
Nohhhhh Kyara wat een pláátjes!!!! O+!

Ik ben ook heel benieuwd of de sneltreinvaart hier aan gaat houden!

Van leren tijgeren 1 week voor haar verjaardag, naar de eerste tree van de trap opklimmen in iets meer dan een maand tijd! :o We hebben gelijk vanmiddag het traphekje maar opgehangen :D
pi_140106976
Ik lees wel mee maar reageren lukt bijna niet. Respect voor de megapost van gulara em shandaly.

Hier stond Kyan met 7,5 maand, liep vrij snel overal aan langs en ik was overtuigd dat hij snel los zou lopen. De eerste stapjes waren net na zijn eerste verjaardag en met 13,5 maand ging hij ineens los. Sindsdien wil hij niets anders meer dan lopen :D
pi_140107069
Wow LB dat is met recht een sneltrein! :o wat gaaf! Mijne was met staan enzo volgens mij best snel, en toen dacht iedereen dat ze voor d'r verjaardag wel los zou lopen maar daar dacht ze zelf anders over! Grappig, alle andere tempo's en eigen stroomversnellingen!

Kyara, en ook Omen, wat een liefjes!

Omen, heeft ze nog helemaal geen tanden trouwens?
pi_140107791
Het spijt me, ik ben niet bijgelezen... Wil iemand me alsjeblieft vertellen dat het normaal is dat m'n kind niet wil slapen? Het is alweer een week feest: niet naar bed willen, heel veel wakker worden en moeilijk weer in slaap krijgen. Ze krijgt weer een kies, kwijl all over the place, en misschien een sprong? We zijn gesloopt. Ik moet gewoon even horen dat dit normaal is en weer over gaat...
Sarcasme. Herken het.
pi_140107857
Spirit :*
Het is een fase, het gaat over... sterkte!
pi_140108192
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:54 schreef Spirit82 het volgende:
Het spijt me, ik ben niet bijgelezen... Wil iemand me alsjeblieft vertellen dat het normaal is dat m'n kind niet wil slapen? Het is alweer een week feest: niet naar bed willen, heel veel wakker worden en moeilijk weer in slaap krijgen. Ze krijgt weer een kies, kwijl all over the place, en misschien een sprong? We zijn gesloopt. Ik moet gewoon even horen dat dit normaal is en weer over gaat...
Spirit, de moeilijkste slaapfase was hier tussen 10 en ruim 13 maanden. Echt, ik sliep beduidend meer in de eerste maanden van haar leven...hier is het in februari van de ene op de andere nacht overgegaan in de klok rond slapen zonder wakker te worden.

Heb je nu weinig aan maar echt, op een keer word je opeens verrast. Hopelijk is dat gauw!
  zondag 18 mei 2014 @ 22:01:26 #123
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_140108372
Yupp, komt door die kies. Komt weer goed. :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_140108819
Bij kiezen gaf ik trouwens wel PCM en dat scheelde ontzettend!
pi_140108863
Shandaly wat een superpost -O-
En Riley ontwikkelt ook een apenstaartje. Die lust ook zo graag bananen. Is ook het enige fruit wat ze bij naam noemt :D

LB doe eens wat foto's van je mooie elfje. Ben nu wel benieuwd naar het resultaat als je de hele dag de camera bij je hebt gehad O+

Kyara jouw verdeling van de een op een aandacht met de kids vind ik zo geweldig. O+

Ela ik ben ook benieuwd hoe de eerste nacht gaat morgen. Toch een vreemd huisje voor mij. Maar het huisje ziet er zo mooi uit. Alleen morgen nog geen internet. Dat komt pas donderdag (gelukkig kan ik op mijn telefoon fokken :D )

Shandaly dat klinkt als een topdag. Wat fijn dat Femke het zo maar haar zin had. En *O* voor jou dat je niet gesnoept hebt

Kyara die hoedjes zijn O+
Kunnen jouw meiden mijn meisje uitleggen dat een hoedje op heel leuk is. Ik moet er nog een kopen,nmaar denk eigenlijk dat ze hem constant afdoet :D

Olf ze heeft twee tandjes onder, maar haar tong zit ervoor :D

Riley liep een week naar haar eerste verjaardag los. Tegenwoordig probeert ze te rennen. Ze kan het alleen nog niet :D
  zondag 18 mei 2014 @ 22:09:21 #126
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140108878
Ai Spirit..... wat rot dat het nou toch weer zo lastig is met slapen! Ligt ze nog steeds 's nachts in de woonkamer? Hopelijk is de kies gauw door!! Nou en wat Olf zegt; als dentinox niet voldoende helpt zou ik ook paracetamol geven :Y
  zondag 18 mei 2014 @ 22:11:04 #127
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140108980
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:09 schreef Omentielvo het volgende:

LB doe eens wat foto's van je mooie elfje. Ben nu wel benieuwd naar het resultaat als je de hele dag de camera bij je hebt gehad O+

Ik was heel de tijd aan het klunzen met foto's overzetten, wachten tot de laptop alles geladen had, uitvogelen.... mijn god wat een klus de eerste keer :D Maar ik heb m hoor O+

Let wel, dit zijn alleen de telefoonfoto's. Op de camera staan ook nog mooie oO<
pi_140109165
Naaaaaah LB! O+
  zondag 18 mei 2014 @ 22:14:52 #129
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140109252
Die foto rechtsonder was zo hilarisch _O- de eerste keer in de zandbak, en ze heeft wel 5 minuten dr voeten in de lucht gehouden :') want zand!!!!! :o :'(

Even later zat ze zand in de vrachtwagen te strooien en nam ze af en toe een likje van dr vinger :Y)
pi_140109574
Shandaly wat een mooi overzicht zeg!!! Wat gaat het toch hard he.

Poep in bad, hihi

Geslaagde collage Ladyblack! Ziet er uit als een heerlijk dagje! Zo grappig die voetjes!

Het is me gelukt om een foto van Nena met 2 van haar knuffels te maken

En frikandellen van de bbq zijn nog lekkerder!
  zondag 18 mei 2014 @ 22:26:38 #131
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140110112
Och die omhelzing, wat cute!! O+
pi_140110328
Ja, ik vind het ook zo schattig! O+
Gelukkig nog niet echt 1 vaste knuffel, dan is het geen ramp als er 1 stuk gaat ofzo,maar wel vaak dezelfde 5 ongeveer.
pi_140110974
Aaah wat een lieve foto's allemaal. Heerlijk hè om met dit weer foto's te maken. Hier gaat de camera ook de hele dag overal mee naar toe.

Shandaly, maat 80 is inderdaad niet extreem groot, maar ik ben eva gewend en die is lange tijd heel klein geweest. Zat met haar eerste verjaardag in maat 68. Daarna bijna 9 maanden in maat 74. Rosalie draagt nu de pyjama's van eva, die eva vorig jaar droeg. Terwijl er twee jaar tussen de meisjes zit.
Daarom is het voor mij even omschakelen :D

Ela, ik heb het even moeten opzoeken. Op 10 maart deed ze haar eerste stapjes los. Ze was toen dus 11,5 maand.
Daarna ging het erg snel. Nu rent (snelwandeld) ze.

Spirit :* geen slaap is slopend.
  maandag 19 mei 2014 @ 01:24:07 #134
426379 elamanilo
elämänilo
pi_140118365
Danic, dat is op mijn (en Olf's) verjaardag! :D

Hier met 5 maanden kruipen, 5,5 maanden staan, 6 maanden lopen langs de randen. Hier dacht ook iedereen dat ze wel voor d'r verjaardag los zou lopen, maar helemaal niets! Ze kan wel aan 1 vinger lopen en met d'r poppenwagentje, en ze doet wel eens overstapjes zonder handen. Maar verder vindt ze kruipen het snelst en makkelijkst :D maar helemaal niet zo gek dus, als ik dat zo lees! Ik verwacht hier net zoiets als bij Olf, dat ze opeens los durft te laten en zo wegloopt. Ze loopt al heel stabiel als ze alleen mijn rok vasthoudt terwijl die slap hangt ( zonder houvast dus). Ben dus wel heel nieuwsgierig wanneer ze los durft te laten! Zelf kon ik loslopen toen ik 10 maanden was en helemaal naar m'n oma lopen op m'n eerste verjaardag (1km).
pi_140119191
LB wat een mooie foto's O+
Ik ben benieuwd hoe Riley de eerste keer op zand gaat reageren :D

Troeta wat een lieve foto met die twee knuffels O+
En die onderste foto. Je ziet haar genieten O+

Spririt hoe laat is ze gaan slapen? :*
  maandag 19 mei 2014 @ 07:31:15 #136
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140119731
Troeta O+

Omen, hoe hebben jullie geslapen?

Hier ook onwijs genoten van het mooie weer, zwembadje in de tuin en E de hele dag kliederen met water en zand. Ze vind het zó leuk dat ze tussen de middag niet wilde slapen. Ze lag in bed en riep: mama! Uit! Water spelen! :D. Om 7 uur bij het naar bed brengen viel ze in slaap tijdens het boekje voorlezen O+

E liep 1 week na haar 1e verjaardag los, dat hebben wij ook op film idd :D O+

Ze kroop met 10 maanden, liep aan de hand met 10 maanden en een paar dagen, liep achter de loopwagen met 10,5 maand, liep aan 1 handje met 11 maanden en dus los op 7 augustus, met 12 maanden en 1 week. Oh en op haar verjaardag zelf deed ze haar eerste losse stapjes. Nu rent ze met haar armpjes naar achter gestoken terwijl ze broem roept :D

Spirit, wat lastig dat slapen weer zo rot gaat.
pi_140120354
Gisteren sliep ze uiteindelijk om 10 uur omdat man met haar op bed is gaan liggen. Eerst was het nog lachen gieren brullen, maar zo tegen half 10 werd ze rustiger. We zijn vanaf 7 uur bezig geweest haar te laten slapen. Het vervelende is dat we door dit gedoe en met het noeuwe huis gewoon geen tijd meer voor elkaar hebben. Juist gisteravond zouden we samen een avondje doen, filmpje kijken, gewoon even met zn twee, maarja... Soms is het gewoon echt slopend.
Sarcasme. Herken het.
pi_140120541
Djen was wat later daarmee. Of dat door het spreidbroekje komt weet ik eigenlijk nier. Ze heeft heeel lang langs de tafel geschurkt. Uiteindelijk liep ze zelfstandig zo rond de 16 maanden.
pi_140120570
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 08:38 schreef Spirit82 het volgende:
Gisteren sliep ze uiteindelijk om 10 uur omdat man met haar op bed is gaan liggen. Eerst was het nog lachen gieren brullen, maar zo tegen half 10 werd ze rustiger. We zijn vanaf 7 uur bezig geweest haar te laten slapen. Het vervelende is dat we door dit gedoe en met het noeuwe huis gewoon geen tijd meer voor elkaar hebben. Juist gisteravond zouden we samen een avondje doen, filmpje kijken, gewoon even met zn twee, maarja... Soms is het gewoon echt slopend.
Ik slaap al 2 weken om half 10 en lig dan vanaf een uur of 8 al op bed om dit gedoe :')
pi_140120579
Vandaag heeft Fee een plakdag (en dr grote zus een jankdag) denk dat ze last heeft van tandjes vandaag.
pi_140121472
LB, wat een leukigheid op die foto's! O+

Spirit, ik zou ook een pcm proberen als je denkt dat ze ergens last van heeft.

Ela, mijn oudste liep met 9 maanden langs de tafel. Echt los lopen gebeurde met 15 maanden, 'pas' een half jaar later dus :)
  maandag 19 mei 2014 @ 10:04:26 #142
426379 elamanilo
elämänilo
pi_140121832
Trouwens kyara, wat een mooie foto's O+
pi_140122080
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 08:56 schreef Twinkle20 het volgende:
Djen was wat later daarmee. Of dat door het spreidbroekje komt weet ik eigenlijk nier. Ze heeft heeel lang langs de tafel geschurkt. Uiteindelijk liep ze zelfstandig zo rond de 16 maanden.
Zo laat is dat toch niet :D

Troeta O+ en de frikandellen :+

Oh en lopen, oudste ging met 7,5 maand staan en eigenlijk gelijk ergens achter en langs lopen. Een week voor zijn eerste verjaardag ging ie loslopen.
Jongste was een stuk trager met alles :P met 10 maanden ging ze staan. Eerste losse stapjes deed ze met 16maanden, maar echt lopen deed ze pas een maand later.
Maar toen ze ging lopen liep ze gelijk goed :D
Ik kocht schoenen voor haar, omdat ze steeds buiten wilde lopen en de slofjes die ik had vond ik niet zo geschikt voor januari buiten. Dus schoenen met hele soepele zolen gekocht en toen ging ze los . Een week daarna moesten we naar het CB en de arts was helemaal verbaasd dat ze pas een week echt liep.
Ik denk dat die schoenen haar net wat meer stabiliteit en zekerheid gaven.
pi_140125807
Troeta ik slaap vanavond voor het eerst in het nieuwe huis
Maar vanmorgen moest ik vroeg op om te werken. Riley werd even voor zessen wakker :D

Spirit, zulke momenten zijn ook slopend :*

Tally :*

Hier gaat het weer wat beter. Na jullie tips en herkenbaarheid over de dirftbuien ben ik wat zekerder geworden van mezelf. Dank jullie :* O+
  maandag 19 mei 2014 @ 12:30:40 #145
381212 Gulara
From the future
pi_140125865
Oh wat een heerlijke lekker weer foto's hier en op FB. Geniet ervan!

Pi is nog steeds een beetje uit z'n hum. En de laatste paar weken erg mama-plakkerig. *;
  maandag 19 mei 2014 @ 12:47:06 #146
426379 elamanilo
elämänilo
pi_140126318
Het klinkt hier dus best 'veelbelovend' qua loslopen, maar dat is nu dus al een paar maanden op dit niveau :') Vandaar dat ik er steeds benieuwder naar begin te worden!

Lekker knuffelen Gulara! Weet je hoe het komt? Of is ie druk bezig met ontwikkelen en heeft ie daar gewoon veel knuffels bij nodig? <3

Hier volgens mij ook zoiets, een paar weken terug was ze helemaal zen, maar nu dus een beetje uit d'r doen al zo'n anderhalf/2 weken gok ik. En ik denk dat ze gewoon weer hard bezig is met van alles, ze zegt ook steeds meer woordjes en doet weer meer klanken na. Ze zegt echt 'papa' tegen d'r vader nu ook! En soms 'mama' tegen mij <3 En vandaag zag ik dr heel bewust even los gaan staan, bijna een stapje doen, maar nog net niet dus :o In ieder geval is ze echt weer hard bezig met van alles leren en ik merk dat dat vaak gepaard gaat met onrustiger slapen en veel knuffelen tussendoor! Als een soort van steun!
  maandag 19 mei 2014 @ 13:31:30 #147
259886 pessie
pi_140127583
Lauren loopt nu sinds 10 dagen steeds meer los O+ vooral als ze schoentjes aan heeft, geeft toch wat meer zekerheid. Op blote voeten gaat het nu ook steeds beter. Ze vind het ook echt leuk. Ze loopt echt van tafel naar de deur, van de ene kant van de keuken naar de andere kant.

Ze praat nu ook steeds meer! Nathan is "atta", papa is "happa", en ik ben gewoon mama O+ en jas, die, kaa (klaar).

Vanochtend was Nathan op de psz, had Lauren even rust

Zo leuk om te zien, bin Nathan moesten we echt met hem gaan spelen om hem uit te leggen wat bepaald speelgoed kan en Lauren kijkt gewoon de kunst af van Nathan O+
  maandag 19 mei 2014 @ 14:02:58 #148
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140128586
Ooooh LB, je elfje O+ O+
En die voetjes omhoog in de zandbak :D

Nena met haar knuffeltjes O+

Wat een mini was Eva dan Danic :o
Hier gaan we richting maat 86 :X

Shandaly, dat filmpje O+

Oh en M liep met 13 maanden langs de tafel. En los met 21 maanden..... Hij heeft ruim 8 maanden langs de tafel gelopen, later ook aan het handje.

Heel herkenbaar Ela, hier ook ontzettend knuffeling en plakkerig rond een ontwikkelingssprong.

Lauren met de trein O+ Herkenbaar ook. Hier rijden ze ook al met autootjes vanaf dat ze 9 maanden zijn en J kan sinds een maandje of zo ook duplosteentjes op elkaar zetten. Bij M hebben we braaf tot 1,5 gewacht om het hem uberhaupt te geven :D
pi_140129907
Son nee niet echt super laat. Ik maakte me ook geen zorgen daarover. Maar als ik lees van jullie kindjes is ze misschien wel wat later. Maar het komt zoals het komt :)

Zelfde met praten. Kindjes hier die ongeveer even oud zijn als Djen of zelfs jonger kunnen al best wat praten! Ze kwebbelt hier de heeeeule dag, maar wat ze zegt :?

Ook dat komt wel goed. Ik probeer haar daarin wel uit te dagen nu ik toch thuis zit. Komt wel :)
  maandag 19 mei 2014 @ 15:30:17 #150
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140131284
Ochtendje dierentuin met alleen de meiden. Was superleuk. De bush vond J een beetje eng, vooral het geluid van de waterval. Maar toen we er even gingen kijken (bij mama op de arm) vond ze het fantastisch en moest ze heel hard lachen. Krentenbol gegeten tussen de vogeltjes, dat vond D dan weer leuk. Maar het maakte haar niet uit of het nu tropische vogels of musjes waren. Visjes kijken is altijd leuk. In de speeltuin konden ze ook helemaal los. D was niet bij de glijbaan weg te slaan en J was fan van de schommel.

pi_140131412
Over lopen. Mijn flex-meisje loopt nog niet. Nu 18 maanden. Hypermobiel dus het kost haar veel moeite. Maar ze doet haar best en fysio en ik zijn vol vertrouwen.
Met een meidenkwartet
  maandag 19 mei 2014 @ 19:37:45 #152
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140140322
Kyara die foto van jou & de dames voor het aquarium!! O+

En ik denk dat E het schema van jouw zoon aanhoudt :+

Omen, fijn dat je je zekerder voelt! Houden zo hoor, die Riley heeft t hartstikke getroffen met jou! En jij met haar! O+
  maandag 19 mei 2014 @ 19:50:09 #153
378192 -mandy-
I am who I am
pi_140140879
Wat een mooie foto's van iedereen!

Morgen voor het eerst slapen in jullie nieuwe huis Omen, spannend!

Hopelijk gaat je meisje snel beter slapen Spirit

Mooi dat je je alweer zekerder voelt Omen.

Een dikke :* voor Pi.

Zo te horen hebben jij en je dames weeral flink genoten vandaag Kyara :) .

Oh ja, en die sneltreinvaart van dingen kunnen, 1,5 week geleden ging hij ineens zitten, afgelopen dinsdag ging hij spontaan staan in de box, dit weekend stapjes zetten in de box aan de spijlen en vandaag in de tuin voor het eerst gekropen ipv getijgerd.
Ben zo trots op onze dreumes. Altijd zo vrolijk, lachen, ... Heerlijk mannetje *; .

[ Bericht 0% gewijzigd door -mandy- op 19-05-2014 20:09:55 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  maandag 19 mei 2014 @ 20:01:02 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140141392
Ah D gaat ook al zo hard! ^O^
pi_140141948
Aaah die foto voor het aquarium. Mooi zeg!

En ja, Eva was echt klein. Zelfs tot zorgen van het cb toe :') ze had ook geen grammetje vet.
Afgelopen zomer zat ze in maat 86 tot het najaar ongeveer. Toen maat 92 tot februari/maart en toen deed ze een groeispurt en zat ze in 98 of 98/104.
Dus ze is een beetje bijgetrokken :P
Woensdag dubbele afspraak op her cb dus ben benieuwd naar beide stats. En prikken voor rosalieke }:|
  maandag 19 mei 2014 @ 21:48:26 #156
259886 pessie
pi_140147867
Cathmar hoi! Alles goed?

Kyara, leuke dag dus! En Lauren is ook echt dol op duplo, Thomas de trein, horen spoor. Uhm, alles waar Nathan gek van is :') al had ze laatst ergens een pop gezien dat ze toch wel interessant vond dus misschien moet ik maar eens een pop voor haar kopen.

Mijn meisje loopt zo leuk O+ nog met van die waggelende spek beentjes O+

Wat betreft maat, Lauren zit nu een tijdje in 86, net op zolder even gekeken naar wat ik nog van Nathan had in die maat voor de zomer (had nog amper gekocht voor Lauren :@ ) en vond een korte tuinbroek O+ Nathan droeg die toen hij 2 was, Lauren is 14 maanden en past em :') wel een beetje de banden aantrekken maar wat breedte betreft niets te groot :X mijn mega meisje *;
  maandag 19 mei 2014 @ 22:53:18 #157
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140151597
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 15:33 schreef Cathmar het volgende:

Over lopen. Mijn flex-meisje loopt nog niet. Nu 18 maanden. Hypermobiel dus het kost haar veel moeite. Maar ze doet haar best en fysio en ik zijn vol vertrouwen.
En je andere meisje?

Fijn dat je fysio heeft.

Slaap lekker in je nieuwe huisje Omen!

D gaat ook hard Mandy!
pi_140151821
Ah :'(
Echt zo zielig!
Ow begint net toch opeens te gillen! Ik dacht eigenlijk dat hij een nachtmerrie had, dus ik z'n kamer in rustig tegen hem praten en rustig op zoek naar op zoek naar speentjes onder z'n bed.
Maar Ow alleen maar harder gillen, lag hij vast met z'n armpje tussen de muur en de spijlen!
Echt zo zielig :'(

Nu wil hij alleen maar in m'n armen slapen, logisch!

Zo, dat moest ik ff kwijt, nu proberen bij te lezen
pi_140153033
ach gossie arme Ow ;( :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_140157833
Ahhhh, wat zielig. Hoe is het nu?
pi_140157961
Arme ow. Daarna nog wel lekker geslapen?

Pessie herkenbaar dat alles van grote broer leuk is. Kyan speelt amper met zijn eigen speelgoed :D
oh en tuinbroekjes zijn ♡ helaas vind mijn man het niks.

kyara leuke foto's. Was gister op pad en zag een papa met een meisjes tweeling (vermoed zo'n 2,5 jaar). Vond het wel grappig om te zien dat de ene steeds als eerste uit de buggy sprong en overal op af stapte en de ander steeds begeleid werd door papa. Althans dat denk ik want ik kon ze niet uit elkaar halen :D

omen lekker hoor dat je nu echt over bent!!!! Mooi op tijd met dit prachtige weer.

hier zit Kyan in 80/86. 80 past nog wel maar is net aan. Ik heb alleen nog zo veel liggen (o.a. van yaro geweest) dat ik het zonde vind om nu nieuw te kopen. Terwijl ik voor de mooi 86 beter vind. Maar Kyan is een kleintje.
pi_140157984
Oh en over kleintjes gesproken. Even terug had mijn man een spijkerbroekje van Kyan maat 74 bij Yaro in de kast gelegd. Dus ik trek hem automatisch aan bij yaro, kreeg ik hem nog dicht ook. Terwijl die in 104 zit. De broek was alleen een beetje kort :D
pi_140161417
Fee heeft gister mn man ondergekotst :') Ze wilde weer eens niet slapen en om half 11 was ik dat gekeet wel een beetje zat. Dacht dat ze misschien meer rust nodig had en heb dr in dr eigen bedje gelegd. Dat werd een jankpartij en na een halve minuut zo erg dat ik zei tegen mijn man: ga dr maar weer halen. Hij heeft dr vast, zet een stap uit haar kamer en hoppa zichzelf en papa zo ondergekotst. ;(

Ik heb dr gewassen en schone kleertjes aangetrokken en toen was mevrouw zo vertrokken. Misschien zat het dwars :')
  dinsdag 20 mei 2014 @ 11:45:40 #164
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140163083
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 07:26 schreef As1981 het volgende:
Arme ow. Daarna nog wel lekker geslapen?

Pessie herkenbaar dat alles van grote broer leuk is. Kyan speelt amper met zijn eigen speelgoed :D
oh en tuinbroekjes zijn ♡ helaas vind mijn man het niks.

kyara leuke foto's. Was gister op pad en zag een papa met een meisjes tweeling (vermoed zo'n 2,5 jaar). Vond het wel grappig om te zien dat de ene steeds als eerste uit de buggy sprong en overal op af stapte en de ander steeds begeleid werd door papa. Althans dat denk ik want ik kon ze niet uit elkaar halen :D

omen lekker hoor dat je nu echt over bent!!!! Mooi op tijd met dit prachtige weer.

hier zit Kyan in 80/86. 80 past nog wel maar is net aan. Ik heb alleen nog zo veel liggen (o.a. van yaro geweest) dat ik het zonde vind om nu nieuw te kopen. Terwijl ik voor de mooi 86 beter vind. Maar Kyan is een kleintje.
Kleintje :D!? Nee toch? Klinkt prachtig gemiddeld! E. is nu bijna 22 maanden en die zit nu in 86 maar past ook nog broeken mt 80. Shirts gaan nu langzaam naar 92.

Sneu voor O. zeg :(, dat verwacht je inderdaad niet.
pi_140163165
Fijn Tally dat ze daarna lekker geslapen heeft. Gelukkig was ze het kwijt.

Tante soesa Kyan zat bij het cb met lengte en gewicht op de -1 lijn. Hij was daar 77 cm. Maar dat vraag ik me af ;)
pi_140163837
Tally, wat sneu! Hoe is het nu met dr?
pi_140163841
Jongens hebben een ander lijntje he ;)
pi_140164142
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 12:08 schreef L-E het volgende:
Tally, wat sneu! Hoe is het nu met dr?
Ze heeft heel lang geslapen. Geen enkele keer wakker geweest vannacht. Dat ben ik niet van dr gewend. Ze heeft geslapen tot 8:45 maar daarna vrolijk, knuffelig en gewoon zichzelf eigenlijk. Ze zijn beide met Oma mee en ik ga er zo naar toe. Wat vroeger dan normaal op dinsdag omdat ik toch benieuwd ben hoe het gaat :')
pi_140164703
Gulara, dat is zo mama plakkerig is O+

Ela, wat leuk dat N. steeds meer woordjes gaat zeggen. En ik ben ook benieuwd wanneer ze gaat lopen

Pessie wat leuk dat ze steeds beter gaat lopen. *O*
Die foto is echt O+. Grappig om te lezen dat zij het gewoon van haar oudere broer afkijkt O+

Kyara wat een leuke foto’s O+
En je dagje dierentuin klinkt geweldig O+

Mandy O+

quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:12 schreef danic het volgende:
Aaah die foto voor het aquarium. Mooi zeg!

En ja, Eva was echt klein. Zelfs tot zorgen van het cb toe :') ze had ook geen grammetje vet.
Afgelopen zomer zat ze in maat 86 tot het najaar ongeveer. Toen maat 92 tot februari/maart en toen deed ze een groeispurt en zat ze in 98 of 98/104.
Dus ze is een beetje bijgetrokken :P
Woensdag dubbele afspraak op her cb dus ben benieuwd naar beide stats. En prikken voor rosalieke }:|
Riley zat ook in maat 68 op haar eerste verjaardag. Nu zit ze in maat 74. Ik ben benieuwd voor hoe lang. Bij Riley zie je alleen wel een babybuikje nog O+

Loj, dat is echt zielig. Hoe gaat het met zijn armpje nu :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 07:29 schreef As1981 het volgende:
Oh en over kleintjes gesproken. Even terug had mijn man een spijkerbroekje van Kyan maat 74 bij Yaro in de kast gelegd. Dus ik trek hem automatisch aan bij yaro, kreeg ik hem nog dicht ook. Terwijl die in 104 zit. De broek was alleen een beetje kort :D
Dat is toch ook, omdat maat 74 wat ruimer is gemaakt i.v.m. luier die in de broek moet passen. Mijn moeder vertelde dat ze een maat kleiner moest kopen toen wij zindelijk werden
Maar alsnog. Dan is Yaro wel een slanke O+

Tally dat zal haar zeker wel dwars gezeten hebben. Ik heb wel een beetje medelijden met je man :*
Fijn dat ze zo goed geslapen heeft

Vannacht dus de eerste nacht in mijn nieuwe huis. En allebei hebben we prima geslapen. O+
pi_140182592
Wat fijn Omen :)

Hoe vaak en hoe lang slapen de 13-maanders overdag nog?
pi_140182729
Fijn zeg dat je er gelijk zo lekker slaapt.

En Rosalie heeft ook nog zo'n bol buikje. Maar ook lekkere spekbillen en -beentjes :9
Ik ben benieuwd wat haar stats morgen op het cb zijn.
Ik denk dat we maar meten met haar rug tegen de muur ipv liggend :D
  dinsdag 20 mei 2014 @ 21:21:16 #172
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140182804
Rond die tijd gingen ze hier over naar 1 slaapjes L-E. Soms 2, als er weinig op de planning stond. Ze slapen dan zo'n 2,5 uur. Ze sliepen trouwens wel tot 08.30 uur (na een voeding rond 6 uur, dus je zou dat ook als een slaapje kunnen rekenen maar ik vond dat gewoon nog bij de nacht horen ;) )

M daarentegen heeft tot 22 maanden 2x geslapen.
pi_140182893
Rosalie zit ook op 1 slaapje. Meestal van ong 11.30 tot 13.00. Ze slaapt 's ochtends tot gemiddeld 08.30. We leggen haarzelf op bed rond 16.00/16.30. Meestal speelt ze dan zo'n 45 minuten tot ze het zat is.
Maar die rust heeft ze even nodig dus prima.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 21:27:26 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140183126
Hier slapen ze van 13.30 - 16.00 uur. Lange ochtend maar 's middags dus weinig tijd om nog iets te doen. Kan eventueel wel schuiven met slaapjes dus dat scheelt.
pi_140183406
Hier wisselt het al een tijdje tussen 1 en 2 slaapjes. Hoe vroeg is hij wakker (6.00 of 7.30 uur), thuis of uithuizig, psz haal en breng tijden.

vandaag was kyan om 6.15 uur wakker. Dat betekend vaak een extra ochtendslaapje. Echter is dat lastig omdat grote broer in de middag naar de psz gaat en dan moet ik hen wakker maken. Dus op het moment dat hij moe word zijn we lekker naar buiten gegaan. Daarna lunchen en wees hij naar boven.
toen moesten we echter nog naar de psz. Bij terugkomst was hij direct vertrokken en sliep hij ruim twee uur en daardoor op tijd wakker om broer op te halen.

hoe moe hij ook is na vier uur breng ik hem niet meer naar bed anders is het in de avond bal en hij heeft die lange ruk harder nodig. Uitstellen is alleen voor mij lastiger.
pi_140183439
Stick doet iig 1 slaapje in de ochtend, van 1,5 a 2 uur. Soms in de middag ook nog 1 klein uurtje. Maar hij is savonds steeds niet moe genoeg om te slapen. Hij zit nu op de grond in de woonkamer bij ons, onze salontafel te bezweren met de telefoon van mijn man :') Ik denk dat hij idealiter overdag heel de dag wakker is en dan tegen de avond wel omvalt, maar niet slapen overdag redt hij echt niet, hij heeft het zo nodig..
pi_140183607
Hier is het rond het eerste jaar naar 1 slaapje gegaan. Meestal wordt ze tussen 8 - 9 keertje wakker. Rond 12.30 - 13.00 uur weer slapen. Meestal zo'n twee uurtjes. Djen slaapt wel echt cyclussen van drie kwartier. Dus als ze na 1,5 uur nog niet wakker is kun je er donder op zeggen dat ze er nog drie kwartier achteraan plakt. Die slaapcyclus heeft ze al vanaf dat ze baby was. Heerlijk voorspelbaar :)
pi_140183767
En net wat As zegt.. ik doe haar na 15 uur niet meer want dan is het 's avonds drama.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 21:40:47 #179
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140183814
Wow L-E, dat is wel weinig. Het klinkt wel gezellig ;)
pi_140184072
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:33 schreef L-E het volgende:
Stick doet iig 1 slaapje in de ochtend, van 1,5 a 2 uur. Soms in de middag ook nog 1 klein uurtje. Maar hij is savonds steeds niet moe genoeg om te slapen. Hij zit nu op de grond in de woonkamer bij ons, onze salontafel te bezweren met de telefoon van mijn man :') Ik denk dat hij idealiter overdag heel de dag wakker is en dan tegen de avond wel omvalt, maar niet slapen overdag redt hij echt niet, hij heeft het zo nodig..
Isa doet exact dit qua slaapjes, en sinds een week is het savonds ook keten geblazen tot 10 uur. Maar we hebben de oorzaak ontdekt! Er zijn maar liefst 4 kiezen en 2 hoektanden bijgekomen de afgelopen 2 weken en wie weet wat er nog meer aan komt :') Wij hebben liefst geen middagslaap, want dan is naar bed gaan een probleem, aar als dat druifje sochtends maar een uurtje slaapt, hou je haar gewoon niet wakker.
Sarcasme. Herken het.
pi_140184442
Ik denk hier mogelijk ook een sprongachtig dingetje. Van de een op de andere dag is het een heuse dreumes. Klimt en kruipt overal in, op en overheen. Trekt kasten open, haalt ons ondergoed uit de lades, strooit tampons over de badkamervloer, wordt woest als iets niet mag en dat mag de wereld weten ook, hij leert erg veel en dat kan ook zorgen voor de lastigere nachten natuurlijk. Maar potver, wat is hij leuk O+
  dinsdag 20 mei 2014 @ 21:53:57 #182
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140184462
Wat slapen jullie kindjes weinig :o

Ik vond dat mijn meiden als snel waren met 1 slaapje :D Maar goed, mijn referentiekader was ook wat anders. Voordeel is dat ze hier waarschijnlijk allemaal tegelijk de middagslaap laten vallen :+
pi_140184667
Mijnes is geen graadmeter denk ik. Ik baar alleen maar slechte slapers :P
pi_140184696
Ik zou graag hebben dat ze langer slaapt, maar als mevrouw wakker is, dan is ze WAKKER en wil ze NU haar bed uit want spelen is gaaf *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_140185074
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:17 schreef L-E het volgende:

1 slaapje en ligt er aan wat ze gedaan heeft daarvoor. Soms anderhalf uur maar gister was het 3 uur lang.
pi_140185228
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:53 schreef Kyara het volgende:
Wat slapen jullie kindjes weinig :o

Ik vond dat mijn meiden als snel waren met 1 slaapje :D Maar goed, mijn referentiekader was ook wat anders. Voordeel is dat ze hier waarschijnlijk allemaal tegelijk de middagslaap laten vallen :+
grappig dat je dit zegt want ik heb juist een ander refetentiekader. Yaro sliep vanaf 18 maanden niet meer, dat zie ik kyan echt niet doen.
ik zelf sliep echter nog tot ik naar de basisschool ging, dus ze hebben het niet van mij :D
  dinsdag 20 mei 2014 @ 22:10:47 #187
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140185326
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:58 schreef Spirit82 het volgende:
Ik zou graag hebben dat ze langer slaapt, maar als mevrouw wakker is, dan is ze WAKKER en wil ze NU haar bed uit want spelen is gaaf *O*
Dat is hier het moment om ze even samen in 1 bed te zetten. Kan ik nog even rustig wakker worden :D
  dinsdag 20 mei 2014 @ 22:12:24 #188
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140185411
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:09 schreef As1981 het volgende:

[..]

grappig dat je dit zegt want ik heb juist een ander refetentiekader. Yaro sliep vanaf 18 maanden niet meer, dat zie ik kyan echt niet doen.
ik zelf sliep echter nog tot ik naar de basisschool ging, dus ze hebben het niet van mij :D
Pfff, vanaf 18 maanden helemaal niet meer slapen lijkt me ook best wel vermoeiend. Bij mij is de volgorde wel handig omdat je dan ook veel makkelijker erop uit kunt en geen rekening hoeft te houden met ochtendslaap.
pi_140185622
Ja was het soms best wel aan de andere kant had je geen beperkingen meer.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 22:45:54 #190
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140187276
E is aan het overgaan naar 1 slaapje 's middags! Ze wordt meestal rond 6 uur wakker, en we houden haar dan een beetje ge-entertaind tot ca 12 uur. Dan slaapt ze 1,5 tot 3 uur en houdt het min of meer vol tot het (vroeg) avondeten, waarna ze tussen 19 en 20 u in bed ligt. Als ze te laat nog slaapt is het inderdaad lastig om haar voor tienen in bed te krijgen :') Hebben we niet altijd in de hand, maar het kdv probeert hier ook rekening mee te houden :)
pi_140187366
Hier een of twee korte slaapjes overdag. Soms langere. En heel soms drie. Na vieren leg ik haar ook niet meer op bed.

Net zo leuk. Ik was op een verjaardag en mijn nichtje van twaalf en vriendinnetje namen haar mee om te spelen. Wat het zo emo maakte is dat wij altijd met haar hebben gespeeld toen ze klein was. O+

En ze draagt een zomerhoedje en laat hem op (meestal)

dinsdag 20 mei 2014 @ 22:50:52 #192
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140187585
Ohja en die sprong is hier ook geweest! Echt weer even zichzelf in de weg zitten, gauw aangebrand en errrrg moe. En ik voelde ook allerlei bobbels in dr kaak :X

Oh en ik ben zo'n trut :'( :@ Mijn vriend is morgen jarig, en ik heb weer eens jammerlijk gefaald in vooruit plannen :X Moest dus net na mijn avonddienst nog naar de winkel om lekkere ontbijtspulletjes te kopen, en ik heb niet een een cadeau of iets met E geknutseld :@
Wat een kutgevoel.
[/rant] [/liefdagboek]
  dinsdag 20 mei 2014 @ 22:52:10 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140187657
Ahwwww Riley!! O+!
  dinsdag 20 mei 2014 @ 23:09:04 #194
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140188589
Riley O+
Hoedje staat haar goed! Groot gelijk dat ze hem toch wel vaak ophoudt ;)

Aah LB, dat is niet leuk. Morgen ook geen gelegenheid om nog iets te knutselen? Een "slaapmutsje" of zo? Het maakt natuurlijk weinig uit maar ik begrijp wel dat je baalt :*
pi_140195842
Oh LB, dat zichzelf in de weg zitten ja! Ze weet gewoon echt even niet wat ze wil. Kan soms echt ontroostbaar, hartverscheurend huilen, zo zielig ;( Wij zijn ook makkelijker geworden met de fles. Het lijkt haar te troosten ook en eten is momenteel toch drama. Ze moet of alleen eten, of eten wat wij eten, anders eet ze gewoon NIET :') Bijdehand monster.

Oh en ik was gister zo onverstandig om te denken dat Isa "nee" snapte en het niet toch stiekem achter m'n rug om zou doen. Dat resulteerde in een schone, aangeklede Isa die vol in haar nog volle, inmiddels koude, badje dook :')
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 21 mei 2014 @ 09:52:08 #196
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140196080
Spirit, ik moet toch een beetje lachen om die badactie :D

en toen besloten mijn meisjes niet alleen door- maar ook uit te slapen :o
Ik ben ze om 9.00 uur maar uit bed gaan plukken.

Beetje jammer dat slaapkoppie M vannacht van 23.00 - 01.00 uur heeft gespookt en vanochtend om 7 uur ook alweer klaarwakker was....
pi_140196319
Spirit :D Herkenbaar mbt dat eten trouwens. Hij eet zelf, of hij eet niet, klaar. Vanaf het begin al.

Ik ben het even kwijt van de oudste, maar wanneer is het moment om over te gaan naar de volgende groep autostoel? Het past nog prima, maar hij vindt dat liggen niet zo tof meer, zeker op lange ritten niet. Voor zijn plezier zou ik hem wel al over willen zetten, maar ik vermoed dat hij daar nog te klein voor is (maat 74 en 9 kilo ofzo). Wanneer deden jullie dit?
pi_140196417
Le kyan ging met een maand of 11over naar de groep 1 stoel. Hij wilde wat meer zien. Volgens mij is 9 kilo wel de grens wb gewicht.

kyara war goed van je meiden.

spirit ik moest ook lachen :D
  woensdag 21 mei 2014 @ 10:04:45 #199
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140196436
Mijn meiden zitten nog steeds in de MC :@ Het past nog en ze vinden het niet echt een probleem. Ik ben zelf voor het zo lang mogelijk in de MC proppen omdat dat de veiligste manier van vervoeren is maar mijn kinderen vonden dat dus niet echt een probleem. M ging rond zijn 1e verjaardag over en de meiden binnenkort.

Zijn die autostoelen niet vanaf 9 kg?
pi_140196446
Isa zit nu een maandje in een grotere stoel. Ze vindt het ge-wel-dig!! En deze stoel kan ook in een ligstand. Ideaal! En geen gesleep meer met de maxi-cosi :)
Sarcasme. Herken het.
pi_140196462
Dat de mc de veiligste manier is had ik ook al gehoord, daarom vind ik zo'n overstap zo lastig. Alsof ik moet kiezen tussen zijn geluk in de auto en zijn veiligheid. Aaarrgghh, het ouderschap! :')
pi_140196478
Ik liet de mc vanaf zes maanden sowieso in de auto staan. Wat een onding om te sjouwen zeg. Pfff
  woensdag 21 mei 2014 @ 10:07:05 #203
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140196484
Als ze hier moord en brand hadden geschreeuwd waren ze allang over gegaan hoor ;)
pi_140196502
Ja, die tweestrijd LE ;) Maar aan de andere kant zit hij stevig, past goed in de stoel als je de beugels goed stelt en risico's heb je altijd en overal. Ik denk iet dat je onveilig bezig bent als je hem over zet.
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 21 mei 2014 @ 10:08:07 #205
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140196513
Wij hebben isofix dus sowieso geen gesleep met maxicosi's. Alleen moet wel steeds een mc eruit als ik M in het midden moet zetten. Dus als er straks 3 groep 1 stoeltjes naast elkaar zitten is dat met M wel makkelijker.
pi_140196536
Ik heb nog nooit met de mc gesleept. Dat doe je zeker als je 'm op de kinderwagen zet? :)

Thanks Spirit, dat laatste wilde ik horen, geloof ik :) Ik ga vanmiddag eerst eens kijken hoe hij zit in de volgende stoel.
  woensdag 21 mei 2014 @ 10:09:48 #207
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140196548
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:07 schreef Spirit82 het volgende:
Ja, die tweestrijd LE ;) Maar aan de andere kant zit hij stevig, past goed in de stoel als je de beugels goed stelt en risico's heb je altijd en overal. Ik denk iet dat je onveilig bezig bent als je hem over zet.
Oh, het is zeker ook niet onveilig hoor. Maar dat het een veiliger is hoeft ook niet direct te betekenen dan het ander onveilig is ;)

Maar zoals gezegd, vanaf 9 kg kan het dus dan is het veilig. En als sticker het echt niet meer leuk vindt in de mc zou ik ook overgaan :Y
pi_140196572
quote:
2s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:07 schreef Kyara het volgende:
Als ze hier moord en brand hadden geschreeuwd waren ze allang over gegaan hoor ;)
Het is al gauw moord en brand bij Sticker. Gisteren op de fiets was het moord en brand omdat hij met zijn handje het handvat van mijn stuur vast wilde houden en echt WOEST werd als ik mijn stuur ook wilde vast houden :D Maar het fietst zo lastig met 1 hand en een kind aan dat stuur :')

Temperamentvol, hij is het O+
pi_140196581
Het enige onveilige is dat ik nu steeds achterom kijk om met Isa te keuvelen want het is zo leuk :D :@
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 21 mei 2014 @ 10:11:32 #210
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140196596
Ja, in sommige situaties kan het dan niet anders :D

Kindjes met een eigen mening O+
pi_140196623
Lola ging ook met iets van 11 maanden in een autostoeltje en ze vond het gelijk geweldig O+
Kwa gewicht kon het denk ik toen net...
Ben ook echt benieuwd wanneer ze los gaat lopen, ze loopt al een maand of 4 aan de hand, nouja 1 vinger... En ook al een maand of 2 dat ze losse stapjes zet, maar nooit meer dan 2-4 stapjes en dan gaat ze toch zitten en verder kruipen
  woensdag 21 mei 2014 @ 10:12:44 #212
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140196628
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:11 schreef Spirit82 het volgende:
Het enige onveilige is dat ik nu steeds achterom kijk om met Isa te keuvelen want het is zo leuk :D :@
Wij hebben een extra spiegeltje in de auto (zat er al standaard in) om de achterbank in de gaten te houden. Vind ik wel weer een voordeel van vooruit kijken, dan kan ik zien wat er gebeurd ;)
pi_140196639
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:11 schreef Spirit82 het volgende:
:D O+
  woensdag 21 mei 2014 @ 10:14:53 #214
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140196694
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:09 schreef L-E het volgende:
Ik heb nog nooit met de mc gesleept. Dat doe je zeker als je 'm op de kinderwagen zet? :)

Thanks Spirit, dat laatste wilde ik horen, geloof ik :) Ik ga vanmiddag eerst eens kijken hoe hij zit in de volgende stoel.
Nee hoor, als E in slaap was gevallen in de mc dan sleepte ik ook met dat ding rond. Van de auto naar huis :). En dan de volgende x weer vice versa uiteraard :+
pi_140196734
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:14 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Nee hoor, als E in slaap was gevallen in de mc dan sleepte ik ook met dat ding rond. Van de auto naar huis :). En dan de volgende x weer vice versa uiteraard :+
Oh, jij hebt zo'n kind dat blijft slapen als de auto niet meer rijdt! _O_ Wij dus niet :+
  woensdag 21 mei 2014 @ 10:18:44 #216
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140196778
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:16 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh, jij hebt zo'n kind dat blijft slapen als de auto niet meer rijdt! _O_ Wij dus niet :+

Dat scheelt wel ja :+. En zo'n mc met kind erin is megazwaar :X

Verder, was is het hier weer gezellig druk! Leuk, alle nieuwe aanwas :). Geeft mij wel weer het gevoel dat het zo hard gaat met m'n dreumesje, over iets meer dan 2 maanden schuiven E en ik alweer een topic door :o
pi_140196793
Wij hadden ook zo'n periode dat ze echt begon te krijsen als de auto stil stond :D Ieder stoplicht was een hel :') Nu vindt ze het tof! Lekker in haar zitje waarin ze naar buiten kan kijken met haar olifantje en een speeltje of een rijstwafel ofzo O+
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 21 mei 2014 @ 10:19:25 #218
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140196799
Gaat er trouwens nog iemand jompelen voor mijn meiden die gewoon van 19.30 tot 09.00 uur hebben geslapen? Of in elk geval rustig in bed hebben gelegen....

Ze kunnen het wel blijkbaar O+ O+
pi_140196805
J en D woooohhh *O* *O* *O*
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 21 mei 2014 @ 10:20:09 #220
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140196806
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:19 schreef Spirit82 het volgende:
Wij hadden ook zo'n periode dat ze echt begon te krijsen als de auto stil stond :D Ieder stoplicht was een hel :') Nu vindt ze het tof! Lekker in haar zitje waarin ze naar buiten kan kijken met haar olifantje en een speeltje of een rijstwafel ofzo O+
Oh ja, dat hadden wij ook. En dan sliep de een en dan begon de ander :')
  woensdag 21 mei 2014 @ 10:20:22 #221
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140196808
quote:
J en D woooohhh *O* *O* *O*
O+ *;
pi_140196842
quote:
2s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:19 schreef Kyara het volgende:
Gaat er trouwens nog iemand jompelen voor mijn meiden die gewoon van 19.30 tot 09.00 uur hebben geslapen? Of in elk geval rustig in bed hebben gelegen....

Oh sorry, ik heb het mezelf blijkbaar aangeleerd om doorslaapverhalen over te slaan :@ :') :@

JEEJ VOOR D. EN J. *O* O+
pi_140197038
Wat een super lange nacht Kyara O+ *O*
Hopelijk weten ze dat vast te houden.... Al zou tot 7.30 ook al heerlijk zijn volgens mij ;)
pi_140197124
Kyara dat meen je niet? :o Ondanks de hitte? :o .. zelds langslaper Djen krijgt dat niet voor elkaar. Wat heerlijk voor jou! Lekker bijgetankt? En was M ook rond die tijd al wakker of was het voor hem al vroeg dag?
  woensdag 21 mei 2014 @ 10:35:14 #225
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140197134
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:21 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh sorry, ik heb het mezelf blijkbaar aangeleerd om doorslaapverhalen over te slaan :@ :') :@

Sorry :*

Het ging hier een beetje op en af qua slapen. Soms 3 voedingen, soms maar eentje.
  woensdag 21 mei 2014 @ 10:36:31 #226
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140197156
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Kyara dat meen je niet? :o Ondanks de hitte? :o .. zelds langslaper Djen krijgt dat niet voor elkaar. Wat heerlijk voor jou! Lekker bijgetankt? En was M ook rond die tijd al wakker of was het voor hem al vroeg dag?
Nee, langslaper M heeft vannacht 2 uur gespookt (compleet over de rooie) en was vochtend om 7 uur wakker.

Goed getimed dus :')

Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik 10 keer liever heb dat de meiden s nachts wakker worden als die night terror van M.... :@
pi_140197163
quote:
2s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:35 schreef Kyara het volgende:

[..]

Sorry :*

Het ging hier een beetje op en af qua slapen. Soms 3 voedingen, soms maar eentje.
Nee gek, hoef je geen sorry voor te zeggen :D Ik gun iedereen een doorslaper hoor O+
pi_140197499
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:10 schreef L-E het volgende:

[..]

Het is al gauw moord en brand bij Sticker. Gisteren op de fiets was het moord en brand omdat hij met zijn handje het handvat van mijn stuur vast wilde houden en echt WOEST werd als ik mijn stuur ook wilde vast houden :D Maar het fietst zo lastig met 1 hand en een kind aan dat stuur :')

Temperamentvol, hij is het O+
Hahaha dat probleem heb ik ook altijd met L. En hij gaat dan ook steeds mijn hand eraf proberen te duwen. Heel praktisch.
pi_140197644
quote:

zie de post van 10.03 uur dat was dus een kwartier voor je nood kreet :P
  woensdag 21 mei 2014 @ 11:10:17 #230
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140198035
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:56 schreef As1981 het volgende:

[..]

zie de post van 10.03 uur dat was dus een kwartier voor je nood kreet :P
Die had ik gezien hoor ;)
:*
  woensdag 21 mei 2014 @ 12:28:19 #231
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140200235
Isa _O- *plons* ik zie het helemaal voor me!

LE, volgens mij vanaf 9 kilo inderdaad (en de maxicosi is te klein als de oren boven de rand uitkomen), maar ik laat E net als Kyara zo lang mogelijk achteruit rijden. Als wij deze zomer (hopelijk!) naar Frankrijk gaan hoop ik dat ze het dan nog ok vindt, maar ik vrees van niet...
  woensdag 21 mei 2014 @ 12:30:18 #232
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140200304
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:07 schreef Spirit82 het volgende:
Het gaat om het feit dat bij vooruit rijden het nekje zo'n klap krijgt bij een botsing. En hoe ouder, hoe sterker.

Sorry want ik vond t heel naar om te lezen (visueel ingesteld, bijna jankend op mm werk :X ) maar wel heel informatief!
pi_140200584
LB wat doe je :(

Ik snap het helemaal en is idd heel naar. Maar je kunt je kind gewoon niet ten koste van alles tegen alles beschermen. Volgens mij hangt gewicht ook los van de stevigheid van het nekje, dus als je kindje goed kan zitten en goed in het stoeltje past, ben je volgens mij zo veilig mogelijk bezig.
Sarcasme. Herken het.
pi_140200873
LB gefeliciteerd met je vriend
En wees niet te boos op jezelf, omdat je te laat begonnen bent. :*

Spirit, ik moest lachen om die badactie :D O+

Kyara het leven met drie kinderen is niet altijd even fijn als ze niet allemaal meewerken met uitslapen :*
Maar *O* voor het uitslapen van je meisjes. Hoe heb je het voor elkaar gekregen om de meisje tot 9:00 te laten uitslapen? Of was het puur geluk :D

Ik heb Riley ook in de vervolgstoel. MC was totaal geen succes meer, omdat ze dan echt hartverscheurend huilde. En in deze stoel huilt ze ook, maar niet meer hartverscheurend. :@
Ze houdt gewoon niet meer van autorijden dus :D
En met veiligheid. Ik lees nu net LB haar post. Ik vind het altijd een beetje eng hoor dat autorijden met mijn dochtertje. Ik houd mezelf aan de verkeersregels en kijk extra, maar blijft helaas altijd een risico :’(

Kindjes met eigen mening O+

quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:21 schreef L-E het volgende:

[..]

_O-

Hier weer een goede nacht in het nieuwe huis
Riley heeft het echt al helemaal naar haar zin en wilde vanmorgen niet weggaan :D
  woensdag 21 mei 2014 @ 12:55:59 #235
381212 Gulara
From the future
pi_140201020
Die D. en J. zijn alvast aan het oefenen met slapen voor als ze tieners zijn. :o
Ik vind dit 'doorslapen' noemen nogal een understatement. }:|

Herkenbaar van dat handje. Hier niet op de fiets maar op in de winkelwagen.

En Pi gaat nog steeds achterstevoren. Hij vindt autorijden sowieso stom (we doen het amper). Maar ik zag vorige week dat z'n benen nu echt wel te lang worden. >82cm is ook geen gezicht in een "maxi-cosi", dus we gaan binnenkort maar eens draaien.

En hij heeft de 5e/6e/73e ziekte te pakken denk ik. Overal uitslag icm de koorts laatst en het overdreven plakkerige gedoe. Aangezien er ook vier kiezen tegelijkertijd aankomen en hij sowieso al niet zo lekker in z'n vel zat is het even aanmodderen.
Maar ik verwacht over niet al te lange tijd weer een blij jongetje met allemaal nieuwe features! *O*
pi_140201083
Gulara beterschap voor Pi :*
  woensdag 21 mei 2014 @ 13:04:21 #237
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140201257
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 12:50 schreef Omentielvo het volgende:
Maar voor het uitslapen van je meisjes. Hoe heb je het voor elkaar gekregen om de meisje tot 9:00 te laten uitslapen? Of was het puur geluk

Volgens mij hangt het samen met een juiste dosering van eten, buitenlucht, beweging, prikkels en stimuli zoals voorlezen.

Maar hoe de dosering precies is blijft gokken want teveel van het een of te weinig van het ander kan ook heel goed resulteren in een belabberde nacht :D

Beterschap Gulara!

Zo leuk om te zien dat na zo'n plaksprong ze ineens zoveel dingen kunnen O+

J is helemaal into papa. Zodra hij in beeld komt dan roept ze heel hard papaaaaa (en met de klemtoon op de laatste a, zo schattig). En lunch gaat ook zo snel nu ze allebei hun eigen bordje met dubbele boterhammetjes krijgen die ze zelf kunnen afhappen. J eet dan keurig. D gooit eerst alles naast haar bord, gooit het bord weg en gaat vervolgens haar boterhammetjes ontleden, neemt overal een hapje van en moffelt de korstjes vervolgens onder de tafel. En toen ik even de andere kant op keek had ze al haar melk over zich heen gegoten (tot zover de antilek beker).
pi_140202028
Antilek bekers :(

Ontaarde moederspam!
SPOILER
Beide kindjes sliepen door vanaf hun 6 maanden. Alleen om ze in slaap te krijgen is een gedoe :') En tegenwoordig blijf de oudste wel slapen. Fee wordt na een uur wakker en gaat dan voorlopig niet meer slapen. Lachen, kroelen, gillen, huilen, kruipen eigenlijk alles behalve slapen. Gister ging ze wat later naar bed doordat we niet thuis waren. Toen we in bed lagen viel ze meteen in slaap en is heel even wakker geworden omdat dr speen weg was maar eigenlijk heeft ze goed door geslapen. Alleen is ze dat laatste uurtje voor ze ging slapen totaal niet gezellig :')
  woensdag 21 mei 2014 @ 13:47:39 #239
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140202678
Wat een leuke foto's Tally!
Lekker ijsje! (dat is wel een goed idee trouwens, die ijslolly's!)

En de fles in het oog van de pop O+
pi_140204868
Iemand ervaring hier (gehad) met een postnatale depressie? Zag er geen topic over. :)
  woensdag 21 mei 2014 @ 15:00:15 #241
426379 elamanilo
elämänilo
pi_140205227
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:33 schreef L-E het volgende:
Overdag meestal tussen de drie kwartier en 2 uur aan slaapjes. Op dit moment is er van alles gaande, zoals tandjes en ontwikkelingen, dus ze slaapt nu nog wat minder. Eerst ging ze 's avonds rond 20/20:30 naar bed, nu is dat 23 uur (als ik zelf ook ga). Overdag hangt het tussen 1x en 2x in op dit moment.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:00 schreef L-E het volgende:
Spirit :D Herkenbaar mbt dat eten trouwens. Hij eet zelf, of hij eet niet, klaar. Vanaf het begin al.

Ik ben het even kwijt van de oudste, maar wanneer is het moment om over te gaan naar de volgende groep autostoel? Het past nog prima, maar hij vindt dat liggen niet zo tof meer, zeker op lange ritten niet. Voor zijn plezier zou ik hem wel al over willen zetten, maar ik vermoed dat hij daar nog te klein voor is (maat 74 en 9 kilo ofzo). Wanneer deden jullie dit?
Wij gaan van de week even kijken voor een nieuwe stoel, ze vindt dat onderuit gezakte echt echt echt niet tof meer. Zo wordt het alleen maar onveiliger, want ze huilt dan de hele tijd en dat brengt mij weer uit concentratie. Hopelijk wordt autorijden weer leuker als ze dan wat rechter op kan zitten :)

Qua lengte en zo past ze ook nog prima, ze is nu ca. 70cm en 9kg. Dus echt puur omdat ze zo niet fijn meer zit.

Tally O+ Wat een schatje! En wat is ze al 'groot'! Zoals die pop met het flesje :o en zelf een ijsje eten :o

Kyara, woehhhh lekkere nacht van je dames!
Hier hadden we juist een hele wakkere nacht... :O
pi_140205724
Alles zelf willen doen :')

Ik heb dr slaapje vanmorgen ingekort. En nu ligt ze samen met zus te slapen. Hopelijk kan ik dr vanavond zo iets langer wakker houden en uitproberen of later slapen beter gaat.
pi_140205899
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:17 schreef L-E het volgende:

Aiden gaat gemiddeld 's avonds rond half 8 slapen, zelden wordt hij dan weer wakker. Tot ongeveer 7:00 á 7:30. Daarna tot uur of 10:00 op en dan weer zo'n anderhalf uur slapen.
Soms in de middag weer een uurtje plat maar dat is niet altijd.
pi_140206920
Leuk om te lezen dat de slaaptijden zo verschillen :) ook als de leeftijden zo dichtbij elkaar liggen! Hier is het:
9:30-11:30
15:00-17:00
20:00 of 21:00-07:00

De eerste twee variëren van 1,5 tot 2 uur. In totaal slaapt hij dus best veel op het moment.
pi_140206940
PS je foto's zijn echt een feestje Tally :Y
pi_140206998
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:48 schreef Suikertante het volgende:
PS je foto's zijn echt een feestje Tally :Y
O+

En ik ga proberen hetzelfde schema als F. aan te houden maar ben benieuwd of het lukt.
pi_140207197
L slaapt ongeveer van 9.30 tot 10.00 en van 13.30 tot 15.00. Maar dit kan per dag afwijken en hangt samen met hoe laat hij 's ochtends wakker is. Bij de gastouder slaapt hij alleen nog 's middags.

Tally O+

Kyara wat een goeie nacht van je meisjes *O* balen van M

Gulara beterschap voor Pi

Ik weet niet meer wanneer L overging naar de volgende autostoel :{ dat geheugen komt nooit meer goed geloof ik... Wij hebben de maxicosi axiss en ben er nog steeds zo blij mee! Echt een aanrader
pi_140208231
Hij heeft ook een poosje wat minder geslapen, het hangt volgens mij ook samen met tandjes, groeien, indrukken.. het is vooral fijn als duidelijk zichtbaar is wanneer ze moe zijn :Y
pi_140213581
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 14:50 schreef vencodark het volgende:
Iemand ervaring hier (gehad) met een postnatale depressie? Zag er geen topic over. :)
Oh jé?! Geen ppd, mijn buuf wel. Kan ik ergens mee helpen?

Kyara *O* hopelijk zetten ze de trend door.

Spirit :D

Rosalie was ruim 11 maanden toen ze naar de groep 1 stoel ging.

Vanmiddag naar het cb geweest. Stats prima: 78 cm en 9550 gram.
Alles gaat prima en zit qua ontwikkeling meer dan op schema.
Prikken zijn STOM :(
Iedere keer als een ander persoon haar aankeek kwam haar pruillip weer en moest diegene ook via een huilbui aanhoren dat ze die stomme prikken had gehad.
pi_140215965
Hier slapen van 19.30 tot 7.30, en nog een keer 1,5 a 2,5 uur, dat slaapje begint ergens tussen 11 en 12. Ik vind het een heerlijk schema, en zij volgens mij ook, want onbeperkte vrolijkheid!

Danic, stomme prikken! Maar nu hoeft ze een tijdje niet meer denk ik toch?

Tally, leuke foto's, vooral in het badje, lief!

Gulara, beterschap met je knappe zoon!
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:17:24 #251
259886 pessie
pi_140217103
*O* voor je door slaap dames kyara!

*O* voor omen die verhuist is!

Venco, gaat het? :*

Gulara, das wel rot :*

Lauren is 81cm en 11,3 kg. Die krijg ik niet meer in maat 80 gepropt :') ik moet echt shoppen voor haar *O*

Tally hoe is het gegaan? Mooie spam!
pi_140217189
Venco, ik las er een tikje overheen. Hoe is het?

Gulara, beterschap voor de 73ste ziekte!
pi_140217945
Mja ze ligt net in bed. Niet meteen gaan slapen maar eerst nog even keten natuurlijk. Ik ben benieuwd :)
pi_140218189
En ze is weer wakker. Manlief is naar boven gegaan maar krijgt haar niet rustig. Dus ik denk dat ik zo maar weer gaat slapen :')
pi_140218483
Hier gaat het met mij niet zo briljant. Ik weet nog niet wat het is of wat ik heb maar ik wil wel voor volgende week een afspraak maken met de huisarts.
Als ik symptomen lees van een postnatale depressie, dan herken ik wel duidelijk dingen. Ik maak me zorgen over mezelf.
Dus geen idee wat er uit gaat komen maar ik zal toch eerlijk tegenover mezelf en de huisarts moeten zijn.
pi_140218625
Och Venco :* Huisarts lijkt me een goede stap, hopelijk kan die iets betekenen.
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:53:41 #257
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140218869
Venco, met het erkennen heb je denk ik al een hele grote stap gemaakt en de volgende stap naar de ha lijkt me ook de enige juiste. Hopelijk kan hij/zij je verder helpen :*
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:15:22 #258
378192 -mandy-
I am who I am
pi_140219933
Beterschap voor Pi Gulara.

*O* voor Kyara's goede nacht.

Mooie foto's Tally. Wat een mooi, blij dametje.

:* Venco.

Hier ook zachtjesaan de overgang naar 1 slaapje ipv 2. 's Middags slapen is uit, maar 's ochtends langer wakker blijven lukt nog niet bijster. Hij is zijn nieuwe ritme een beetje aan het zoeken, en die warmte helpt daar niet echt bij.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_140221197
Venco :*
pi_140221273
Gebruik je misschien anticonceptie? De hormonen daarin kunnen ook goed de oorzaak zijn voor de klachten die jij beschrijft. Begin dit jaar ben ik van Cerazette (tijdens bv) overgestapt op mijn oude microgynon30. Nou, dat heb ik geweten... in mijn hele zwangerschap niet zo'n hormonster geweest als toen. En doodmoe, chagerijnig, labiel... ik kon al janken als er iemand scheef naar me keek. Inmiddels heb ik een andere, lichtere pil en ik ben er een stuk van opgeknapt. Nog steeds wel moe, maar da's inherent aan m'n perfectionisme om een goede moeder, echtgenoot, vriendin, werknemer, dochter etc te willen zijn. Maar in ieder geval niet meer zo onverklaarbaar chagerijnig/aggressief, of labiel.

Femke's slaapjes overdag zijn heel wisselend. Het meest strakke schema heeft ze als ze naar het kdv gaat, dan zijn er altijd twee slaapjes. Maar thuis... Afhankelijk van hoe laat ze op is, waar we heen gaan, hoe ver dat is (autoslaapjes!) etc etc wisselt het van netjes twee slaapjes, naar 1 slaapje rond lunchtijd of zelfs geen officieel slaapje in bed, maar hazeslaapjes in doek of auto. En ze vindt alles prima O+ O+

Danic, prikken zijn inderdaad STOM, maar gelukkig is het zo gedaan. Hopelijk krijgt ze niet al te veel last van de BMR. :*

Ow, autostoelen! Femke past nog steeds keimakkelijk in de MC, dus zolang ze nog niet gaat piepen houden we die er nog lekker in. Ik laat tegenwoordig wel steeds vaker de MC in de auto staan, want dat gesjouw vind ik maar niets. Helaas is met dit weer de auto zo'n oven dus dan haal ik alsnog de lege MC eruit om binnen te laten staan. En als dat niet tot de mogelijkheden behoort, draai ik 'm op z'n kop, zodat in ieder geval de bekleding niet zo heet wordt.

Fieder... :* voor je geheugen ;) Kun je het niet terugvinden in een fokpost? Dat is voor heel veel dingen mijn geheugen...

Tally, wat een heerlijke foto's! O+ Die laatste met die milkshake... dat mondje! O+ En die ogen...
Hopelijk slapen jullie inmiddels lekker :*

Kyara, zo leuk, die verschillen tussen je meiden. Dat eetverhaal van D. is erg herkenbaar. Ik geef Femke nog maar gewoon de boterham in stukjes aan, anders wordt de ene helft in 1 keer in haar mond gepropt tot ze niet eens meer kan kauwen, vervolgens weer uit haar mondje gepeuterd (om te kunnen kauwen ;) ), die half gekauwde stukjes belanden vervolgens op de grond, op tafel, op haar stoel, in haar haren, in haar kleren.. kortom, waar niet?

Aw Gulara, wat sneu voor Pi dat ie alles tegelijk krijgt. Een vlekjesziekte, kiezen... blegh.. alsof 1 ding tegelijk niet vervelend genoeg is. Hopelijk heb je snel dat blije jongetje met nieuwe features :*

*O* voor Omen en het nieuwe huis. Fijn dat het zo goed bevalt, ook voor Riley. En wat een lieve foto! O+ Dat hoedje, en die sandaaltjes... en die poes die zo lekker blijft liggen...

quote:
Dat schijn ik vroeger ook gedaan te hebben... :@ Mijn ouders hebben het er nog wel eens over, dat ze toen zo'n hekel hadden aan rode verkeerslichten, omdat dat gelijk stond aan sirene achterin ;)

quote:
2s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:12 schreef Kyara het volgende:
Wij hebben een extra spiegeltje in de auto (zat er al standaard in) om de achterbank in de gaten te houden. Vind ik wel weer een voordeel van vooruit kijken, dan kan ik zien wat er gebeurd ;)
Wij hebben een los spiegeltje gekocht ooit, maar krijgen dat onding nooit goed afgesteld. Inmiddels gebruiken we gewoon Lars om te vragen hoe het met Femke is. "Slaapt ze al, Lars?" etc.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:53 schreef L-E het volgende:
Ik denk hier mogelijk ook een sprongachtig dingetje. Van de een op de andere dag is het een heuse dreumes. Klimt en kruipt overal in, op en overheen. Trekt kasten open, haalt ons ondergoed uit de lades, strooit tampons over de badkamervloer, wordt woest als iets niet mag en dat mag de wereld weten ook, hij leert erg veel en dat kan ook zorgen voor de lastigere nachten natuurlijk. Maar potver, wat is hij leuk O+
O+ O+ O+
pi_140221385
Venco :* goed dat je naar de ha gaat! :*

Verder goede nachten *O* , zieke baby's :'( en mooie foto's :D

Oja en Omen is verhuisd :D

Mag ik ook ff melden dat Ow al 4 nachten achter elkaar doorslaapt?! (Op dat armpjes incident na, maar dat is logisch) *O*

wat ziet m'n post er duf uit na Shandaly's megapost :D
pi_140221464
Shandaly wat een post! :D
pi_140221636
Tja... ik had even tijd ;)
Kindjes in bed, hele berg potjes gekookt voor Femke voor in de vriezer, vaatwasser gevuld etc etc.. Nu even tijd voor internet, en dan bijtijds naar bed. Ik wil namelijk morgenochtend voor het eerst in maanden weer eens gaan zwemmen. Veel te lang geleden dat ik iets serieus aan m'n conditie heb gedaan... :@
pi_140221866
Zwemmen!! Heerlijk!

Ik word daar zo relax van en krijg er ook energie van :D
Kan het je aanraden
pi_140232706
Venco :* goed dat je naar de ha gaat

Loj dat is goed nieuws *O*

Shandaly lekker gezwommen?
pi_140234961
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 09:22 schreef Fieder het volgende:
Shandaly lekker gezwommen?
:Y :Y
Zou ik eigenlijk veel vaker moeten doen, maar tja... met het huidige ritme van Lars naar school brengen enzo kan het maar 1 dag in de week... Ben al blij als ik dit vol kan houden op de donderdagen
  donderdag 22 mei 2014 @ 11:55:42 #267
381212 Gulara
From the future
pi_140236463
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:04 schreef Shandaly het volgende:

[..]

:Y :Y
Zou ik eigenlijk veel vaker moeten doen, maar tja... met het huidige ritme van Lars naar school brengen enzo kan het maar 1 dag in de week... Ben al blij als ik dit vol kan houden op de donderdagen
Als jij een dag in de week gaat doe ik het ook ok? :s)
In de winter. ;(
  donderdag 22 mei 2014 @ 11:58:37 #268
381212 Gulara
From the future
pi_140236551
Oh en zo iets leuks.

Ik krijg wel eens spontaan een kusje. Maar dat is meestal wanneer we niet lang daarvoor bewust bezig zijn geweest met kusjes geven "mag mama een kusje".

Net was ik met em aan het spelen. Ik was al een uurtje thuis, maar hij is nog steeds niet lekker dus dan val ik em niet lastig met kusjes geven en zo.

Ik deed iets grappigs. :P Hij kijkt me aan. Glimlacht. Staat op en loopt naar me toe om me een kusje te geven. O+ O+

Zomaar. O+ Omdat ie me lief vindt denk ik. O+
  donderdag 22 mei 2014 @ 12:19:54 #269
381212 Gulara
From the future
pi_140237112
Venco, klinkt rot. :*

Loj, wat fijn! *O*

Ik kreeg een reclame mailtje van een houten/verantwoord speelgoed webshop. Daar stond een ontzettend tof houten dorpje/boomhut in. O+

Zag er duur uit. Maar toch even spieken wie weet is het wat voor Sinterklaas/verjaardag.

Dus ik klik erop...

SPOILER
pi_140237346
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:19 schreef Gulara het volgende:
Venco, klinkt rot. :*

Loj, wat fijn! *O*

Ik kreeg een reclame mailtje van een houten/verantwoord speelgoed webshop. Daar stond een ontzettend tof houten dorpje/boomhut in. O+

Zag er duur uit. Maar toch even spieken wie weet is het wat voor Sinterklaas/verjaardag.

Dus ik klik erop...

SPOILER
Je vraagt je af voor wie dat nu zo verantwoord is. :P
  donderdag 22 mei 2014 @ 12:50:09 #271
259886 pessie
pi_140238010
Zo gulara! Dat is niet mis nee! :o

Shandaly, fijn dat het zwemmen zo lekker ging. Ik ben ivm haalbaarheid daarom maar gaan lopen met Evy, heb dinsdag les 20 al gehad en voel mee veel fitter.
pi_140238522
quote:
2s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:04 schreef Kyara het volgende:

[..]

Volgens mij hangt het samen met een juiste dosering van eten, buitenlucht, beweging, prikkels en stimuli zoals voorlezen.

Maar hoe de dosering precies is blijft gokken want teveel van het een of te weinig van het ander kan ook heel goed resulteren in een belabberde nacht :D

:D hogere wiskunde dus

quote:
2s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:04 schreef Kyara het volgende:

[..]

J is helemaal into papa. Zodra hij in beeld komt dan roept ze heel hard papaaaaa (en met de klemtoon op de laatste a, zo schattig). En lunch gaat ook zo snel nu ze allebei hun eigen bordje met dubbele boterhammetjes krijgen die ze zelf kunnen afhappen. J eet dan keurig. D gooit eerst alles naast haar bord, gooit het bord weg en gaat vervolgens haar boterhammetjes ontleden, neemt overal een hapje van en moffelt de korstjes vervolgens onder de tafel. En toen ik even de andere kant op keek had ze al haar melk over zich heen gegoten (tot zover de antilek beker).
O+ Hoe lief dat J helemaal into papa is.
Leuk die verschillen tussen jouw meisjes qua eten

Tally die foto’s. Wat een supermooie spam O+

Danic, mooie stats. En prikjes zijn heel stom inderdaad :*

Shandaly wat een geweldige post zeg O+

Gulara wat lief dat ie je zomaar een kusje kan geven. Die kusjes vind ik het lekkerste (die krijgen een 10+ van mij, de rest alleen maar een 10)
Jeutje wat een dure boomhut. :D

Vanmorgen liep ik met Riley naar de auto. Wegens geen plek in mijn eigen straat, stond de auto in de straat van mijn ouders. Riley wilde natuurlijk eerst even mijn ouders en de hond begroeten. Toen ik wegging moest mijn moeder meelopen, want ze stak zo ontzettend lief haar handje uit naar mijn moeder. Ik houd zoveel van dat meisje joh O+
pi_140238928
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:50 schreef pessie het volgende:
Zo gulara! Dat is niet mis nee! :o

Shandaly, fijn dat het zwemmen zo lekker ging. Ik ben ivm haalbaarheid daarom maar gaan lopen met Evy, heb dinsdag les 20 al gehad en voel mee veel fitter.
Hardlopen heb ik ook ooit eens geprobeerd... leek me heerlijk... als ik dan van die lopers in het park zag lopen dacht ik altijd "dat wil ik ook!".. maar mijn lijf is daar niet voor gebouwd, ik val van de ene in de andere blessure. Zwemmen is een stuk minder blessuregevoelig ;)

Beetje dit idee:

Kusjes... :* O+ Dat moet ik Femke ook eens gaan leren ;)
pi_140239040
Haha Shandaly. Wat een geweldig plaatje _O-

En kusjes leren geven is echt super. Die van mij doet het al een hele tijd. De hond en de knuffels krijgen duizenden kusjes per dag. Bij ons doet ze het wat minder :D
pi_140239569
Daaaaaag! :W

Wij sluiten weer bij jullie aan, E is gisteren 1 jaar geworden!
Zaterdag vieren we haar verjaardag met een heel klein groepje in de dierentuin O+

E.
pi_140239765
Welkom E.! (en mama ;) )
Wat een lieve foto O+
pi_140239813
Shandaly, hahaha :D Goed man, dat zwemmen. Ik moet ook echt iets aan mijn conditie gaan doen..

Omen, je klinkt nog net zo verliefd als altijd O+

Wow Tally, wat is ze al groot!

*O* voor de goede nacht van Kyara's tweetal. Beetje jammer wel dat M zo liep te spoken.

Gulara, hallelujah :o en kusjes O+

Venco, heel veel sterkte :*

Danic, prikjes zijn inderdaad stom. Hopelijk heeft ze weinig last.

Ik moet weer helemaal wennen aan jullie, voor mijn gevoel zitten jullie al heel lang hier en bleef ik maar achter in het babytopic :')
E zit trouwens sinds een maandje ofzo de opvolgstoel. Ze paste nog wel in de MC maar dat was zo'n gekrijs dat we echt ramgek werden :{ Ze haat autorijden volgens mij want ze huilt nog steeds in de stoel maar niet meer zo overstuur als in de MC. En ze is veel makkelijker af te leiden door lekker samen te spelen.
E geeft ook kusjes. Heel vaak en heel spontaan. Eerder nog met mond open en tong naar buiten maar nu is het met dichte mond en inclusief kusgeluidjes. Ongelooflijk schattig, eigenlijk is ze sowieso heel erg schattig O+ O+ O+
E.
pi_140240507
quote:

Wooooooowww! _O_ _O_ Dat is ons dus echt nog nooit gelukt :') Record was geloof ik 19.30 tot 7.15, eenmalige actie.

Autostoeltje: mini was pas rond de 14/15 maanden 9 kg, dus toen pas over op de groep 1 stoel. Hij vond het de laatste maanden niet echt grappig meer, maar ja niets aan te doen... Gesleep met de mc hebben we nog wel eens gedaan, omdat we met 2 auto's maar 1 stoeltje hadden. Onding. }:|

Ons jongetje heeft waterpokken. Hij is zoooo zielig. Gezicht en hals zijn bijna volledig bedekt. KidsClin helpt ongeveer een half uurtje, soms een uur, dan begint hij weer te jammeren. De plekjes beginnen nu wat in te drogen, dus ik hoop dat het snel wat beter gaat.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140240835
Sparkling welkom! *O* Toffe foto!

Tally ook geweldige fotospam! :D

Kusjes geven O+

Loj ook betere nachten *G*

Venco :*. Er is een topic 'Depressief door de hormonen' in OUD. Niet specifiek postnataal, maar daar zijn vast wel wat ervaringsverhalen te vinden. Sterkte! [edit] Ik zie dat je dat topic al hebt gevonden.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 22 mei 2014 @ 14:29:24 #280
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140241070
wat sneu Phaidra!

Hebben we nu stiekem een waterpokkenmeet gehad? ;)
pi_140241291
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 14:29 schreef Kyara het volgende:
wat sneu Phaidra!

Whahaha, helemaal niet aan gedacht! Maar het zou eventueel misschien kunnen :D. Eerste plekje was maandagavond te zien, vanaf dinsdagochtend elk uur nieuwe plekjes... En het is besmettelijk 1-2 dagen voor er plekjes verschijnen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140243981
Phaidra, jouw jongetje is ook aan de kleinere kant van het spectrum? :)

Spark, gefeliciteerd met E. en welkom!

Wat een lieve verhalen hier, die kusjes van Pi O+
pi_140243985
Kyara hebben D&J hun slaaptrucje van gisteren herhaald?

Ik zit hier met een nieuw fenomeen waar ik me even geen raad mee weet. Tips zijn welkom :D
Djen slaapt nu in een peuterbedje met zo'n rand ervoor. Want ze presteerde het om met slaapzak en al op de rand van het ledikant te gaan hangen. En dat vond ik een beetje te gevaarlijk.

Op de een of andere manier lijkt ze sinds vandaag (pas) door te hebben dat ze nu ook zelf uit dat peuterledikantje kan :D . Ik vind het veel te warm weer voor een slaapzak. En bovendien trekt ze die toch uit :D . Maar met dit warme weer kan het wel wat hebben.

Maar nu heb ik haar dus in bed gelegd voor haar middagdutje want ze is echt wel moe. Ze struikelt hier onder continu over haar eigen voeten, hangerig etc je kent dat wel. Echt tekenen voor haar dat ze moe is. Normaliter, toen ze dus nog niet ontdekt had dat ze zelf uit dat bedje kon, was ze in no time vertrokken.

Maar nu trekt ze me dus alle laatjes open en alle spulletjes die ze op haar kamertje heeft liggen (niet dat het veel is, maar toch), legt ze op haar bedje _O- . Zelf past ze er niet meer bij. Anyway, ze heeft het veel te druk met andere dingen ipv slapen :')

Ik kan haar wel naar beneden halen maar dan zit ik hier met een bloedchagrijnig kind :') .. Uhh, HELP? :D
pi_140244073
Je weet dat je een dreumes hebt als je denkt: 'wat zit hij lief te spelen in de gang O+ 'maar als je gaat kijken ziet dat hij je tas te pakken heeft, twee luiers tot een miljoen stukjes heeft gescheurd, en je billendoekjes all over the place ziet O+

Ik ga even stofzuigen :')
pi_140244101
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 15:53 schreef L-E het volgende:
Phaidra, jouw jongetje is ook aan de kleinere kant van het spectrum? :)

Spark, gefeliciteerd met E. en welkom!

Wat een lieve verhalen hier, die kusjes van Pi O+
Jep O+. Was bij de geboorte 2460 gram bij 45 cm en die lijn heeft hij eigenlijk altijd vastgehouden (heeft hij van mij, ik ben 1.53m). Ik zal even zijn laatste curve erbij pakken (18 maanden).

SPOILER: curves
Twinkle, ik heb geen tips, mijn bijna 2-jarige blijft nog altijd netjes in zijn bed ledikant dus en het is nog nooit bij hem opgekomen om zijn slaapzak uit te doen :D. Niet dat hij zo goed slaapt, maar dat is een ander verhaal.

[ Bericht 5% gewijzigd door Phaidra op 22-05-2014 16:44:39 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140245507
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 15:55 schreef L-E het volgende:
Je weet dat je een dreumes hebt als je denkt: 'wat zit hij lief te spelen in de gang O+ 'maar als je gaat kijken ziet dat hij je tas te pakken heeft, twee luiers tot een miljoen stukjes heeft gescheurd, en je billendoekjes all over the place ziet O+

Ik ga even stofzuigen :')
Okay :') ... Tis een faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaase dus begrijp ik :')
Stiekem moet ik wel lachen als ik haar dan druk bezig zie op de babyfooncamera .. dat dan weer wel :') . Kleine aap.
  donderdag 22 mei 2014 @ 16:54:24 #287
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140246664
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 14:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Whahaha, helemaal niet aan gedacht! Maar het zou eventueel misschien kunnen :D. Eerste plekje was maandagavond te zien, vanaf dinsdagochtend elk uur nieuwe plekjes... En het is besmettelijk 1-2 dagen voor er plekjes verschijnen.
Ik ga even de bultjes op M's wangen aan nader inspecteren.... ;)

M slaapt trouwens ook nog gewoon in zijn slaapzak in een ledikant. Hij heeft niet eens in de gaten dat hij zelf zijn slaapzak uit kan doen. Meiden heb ik toch al een aantal keren met blote benen jn bed aan getroffen. En met hun geklit liggen ze misschien nog eerder in een peuterend dan M :X

Vanochtend klom D in de kinderwagen en vanmiddag zat J ineens op de bank. Gelukkig hebben we nog een box want nu durf ik ze niet alleen in de kamer te laten :')
pi_140247331
Omdat ze klimmen kyara? Juist vanwege het klimmen hebben wij de box snel weggedaan. Meneer werd er echt niet vrolijk van. Kyan klimtnu al een maand of drie op de bank. We hebben gelijk "geleerd" hoe hij er af moet en eigenlijk gaat dat altijd goed.
  donderdag 22 mei 2014 @ 17:34:12 #289
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140248165
Twink :D :'). Dat zie ik mijn E'tje ook doen ja! Die gaat binnen niet al te lange tijd ook over naar een groter bedje en ik ben heel benieuwd hoe dat gaat :D. Ik denk even laten gaan, straks is de nieuwigheid eraf en dan zal ze vast wel weer gewoon gaan slapen neem ik aan voor het gemak :+
  donderdag 22 mei 2014 @ 19:12:33 #290
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140251460
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 17:10 schreef As1981 het volgende:
Omdat ze klimmen kyara? Juist vanwege het klimmen hebben wij de box snel weggedaan. Meneer werd er echt niet vrolijk van. Kyan klimtnu al een maand of drie op de bank. We hebben gelijk "geleerd" hoe hij er af moet en eigenlijk gaat dat altijd goed.
Ze zijn nog net iets klein. Het gaat net wel of net niet. En net niet is achteruit met hoofd tegen de salontafel. En dat wil ik dus vermijden.

Ze gaan sowieso gillen als ik de kamer uit ga dus of ze dat nu in de box doen of op de bank.....
pi_140252688
Spark. Welkom. *O*
Leuk idee een feestje in de dierentuin O+
Ben je weer helemaal opgeknapt?

Phaidra wat zielig. Beterschap :*

Twinkle geen tips, maar ik moest wel lachen om je post _O-

L-E. Jouw post maakt heel duidelijk dat je een dreumes hebt

Riley vind ik ook wel eens overdag met blote benen terug, omdat ze zelf haar slaapzak uit heeft getrokken. 's nachts nog niet gehad
En ze kan nog niet op de bank klimmen zelf. Eraf lukt wel. Op de goede manier

En ik heb weer internet in huis. Jippie. Officieel verhuisd :D
pi_140253743
Spark O+ daar ben je! Leuk, naar de dierentuin!
Phaidra beterschap!
Kyara ik zet L ook in de box als ik de kamer uit moet. Behalve naar de wc, dan gaat hij mee :')
LE oh my :D :{
Twinkle :D ik zou het niet weten!!! Steeds terugleggen tot ze in slaap valt ofzo...? (a la supernanny :@ )

Kusjes zijn hier ook met open mond en tong O+ maar ze worden niet vaak gegeven. Hij komt wel vaak keihard aanrennen en ramt dan zijn hoofd in mijn maag en slaat zijn armpjes om mijn buik, oftewel we knuffelen veel :P
  donderdag 22 mei 2014 @ 21:34:39 #293
378192 -mandy-
I am who I am
pi_140257136
Welkom Spark! Gefeliciteerd met E *O* !
  donderdag 22 mei 2014 @ 21:53:31 #294
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_140258103
Haaai,

Wat een post shandaly, en weer gezwommen!

Isabel trekt ook wel eens haar slaapzak uit, die moet ik nou eigen niet in een peuterbedje leggen, die gaat meteen op onderzoek uit. Terwijl Noortje pas sinds kort zelf uit bed komt.

Ze slaapt nog maar 1 keer trouwens, soms een uurtje, soms 2,5 uur

Ik sport trouwens niet, zou wel willen maar wanneer dan??

Verder vermoed ik dat Isabel 9.2 kilo is (pasgeleden zon beetje gewogen op de weegschaal van de ha) en een cm op 83/84 of zo? Ze heeft iig rompers 86/92 aan meestal.
pi_140261770
Mja uiteindelijk na 100 keer terug leggen en via de camera zien dat ze weer de kleren uit de klerenkast trekt maar naar onder genomen. Vanaf half vijf bloedje chagrijnig.. niet leuk. Zo ken ik haar ook niet. Maar het risico als ik haar toen weer in bedje zou leggen was OF ze zou vanavond moeite hebben met inslapen OF ze zou weer gaan lopen keten.

Om half zeven was het echt klaar.. toen was ze mega overprikkeld. Ook lang niet meer gehad.. heel sneu. Dus na het avondeten direct in bed en ze was meteen vertrokken.

Als het morgenmiddag niet anders is toch maar slaapzak achterstevoren en in ledikant ofzo (staat nog op haar kamer ivm verbouwing). Ik weet het anders ook niet. Dat middagslaapje heeft ze echt nog hard nodig.

Komt goed :)
pi_140262131
Twinkly het is nu nog interessant he, ik denk even doorzetten dan is het niet leuk meer waarschijnlijk.
als ik iets nieuws heb (telefoon/tablet/frobeldingen/enz) wil ik het ook uittesten. Dus ik denk een normale reactie. Wel irritant dat ze dan niet slaapt.
pi_140264151
Twinkle, je hebt hele dunne slaapzakjes. Echt alleen katoen. Eva heeft er ook eentje, met een ruitje. Noemden we altijd haar theedoekje. Maar dat is hetzelfde als slapen onder een lakentje.
Als je die nou achterstevoren aantrekt? Bij Eva hielp dat goed.

Rosalie had twee dagen terug, terwijl opa en oma aan het oppassen waren, een lekluier. En had vervolgens haar slaapzak open gepeuterd. Alles onder de poep :X incl matras.

(Maar ik blijf erbij dat mijn schoonmoeder regelmatig vergeet de randjes naar buiten te vouwen. Terwijl ze zegt het wel te doen zie ik vaak iets anders. Dusss. ...eigen schuld *) )

Noh Pi en zijn kusjes O+
  vrijdag 23 mei 2014 @ 03:04:10 #298
381212 Gulara
From the future
pi_140269010
Welkom E. en mama! *O*
Wat is het al een heel dametje joh! O+

Waterpokkenmeet. :o -O-

Dat van die stille dreumes ik herkenbaar L-E. Stiekem vind ik het heul schattig. O+

Twinkly even doorbijten denk ik. Misschien voor nu nog een aantal dingen weghalen (scheelt weer opruimen). En de lol gaat er vast wel vanaf. Maar voor nu is het shit. -O-

Ik loop hard en ik zwem. En allebei zou ik vaker moeten doen. :P Maar het enige moment dat het kan is 's ochtends. En soms ben ik te lui om vroeg op te staan. Zonde, want ik voel me echt stukken fijner met een beetje beweging.
En de lat ligt hier hoog. Belachelijk veel mensen zien eruit alsof ze rechtstreeks uit een Nike reclame komen gewandeld. :'( Maar ze werken er hard voor. Moeders om 6:00 met kinderen nog in de slaapzak in de wagen die een sprintje trekken. Enthousiaste roeiers vlak nadat de zon op is. Mensen met hun werkkleding in een rugzak die naar hun werk rennen. Iedereen is nogal in beweging. En dat is stiekem best aanstekelijk. :s)
pi_140271447
Wat is E veranderd Spark!! Die krulletjes <3 Wat een meisje! <3

LE, whehehe :') Kleine ondeugd

Ik zit in ons nieuwe huis te wachten op de loodgieter. Die zou om half 9 komen. Bel ik de woningbouw om te vragen waar hij blijft, krijg ik me toch een lomp joch aan de telefoon. Maar ik heb gezegd dat zijn toon me niet aanstond en ben niet in huilen uitgebarsten *O* trots!! Maar wel stom, want die vent kan tussen 8 en 12 komen nu blijkbaar en ik wil gewoon bij mijn man en kind zijn ...

En ik wil van de daken schreeuwen (maar dat mag niet) dat mijn liefste vriendinnetje eindelijk zwanger is!! Ze was 2 weken voor mij zwanger, maar dat eindigde in een mk en toen wilde het maar niet. Nu uiteindelijk met pregnyl en IUI raak!!! Wel heel pril dus spannend, maar ik ben zooooooo blij voor haar!!!! AAaaaahhh!!! :D

Dus!
Sarcasme. Herken het.
pi_140273853
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 14:29 schreef Kyara het volgende:
wat sneu Phaidra!

:o
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_140275691
Vol!
E.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')