Bij ons blijkt de 2e dus een tweeling en ja financieel.. De kosten voor de GO worden hoger want mijn moeder gaat niet op 2kindjes van 2,5 passen en daarbij 2 kleine baby's. Dat hebben vriend en ik besloten voor mijn moeder en samen met zus hebben we het ook besproken omdat we dus het oppassen van mijn moeder anders moeten inrichten (ze gaat 1dag pw naar mijn zus en 1 dag per week naar mij) we 'verliezen' dus beide 1 dag.quote:Op donderdag 15 mei 2014 11:51 schreef Incantrix het volgende:
Bitterend, wat jij zegt heb ik ook, maar dan op financiëel vlak. Ik vind het best tegenvallen met een groter + duurder huis om iedereen in kwijt te kunnen (al hadden we niet per sé een eensgezinswoning hoeven kopen), minder werken, kinderopvang en de 'gewone' kosten van de kinderen. Dan vraag ik me soms best af hoe je dat opvangt, als je tweede er ineens twee blijken te zijn, of als je toch voor een derde gaat. Ik kan natuurlijk niet in de portemonnee van anderen kijken, maar ik ken bijvoorbeeld iemand die er vier heeft en dat is geen advocaat ofzo, zeg maar. Dan vraag ik me echt af hoe ze de eindjes aan elkaar krijgen hoor.
Dat bedoelde ik ook met "het is maar een ervaring". Wat voor de een een nadeel is, hoeft voor de ander geen probleem te zijn. En vice versaquote:Op donderdag 15 mei 2014 13:35 schreef bitterend het volgende:
Ik ben zelf de oudste en ik herken het niet zo
Het is voor mij iig geen reden om snel een tweede te willen, door het leeftijdsverschil. 8 jaar in de luiers vind ik ook geen probleemdan hoef ik maar eentje te verschonen terwijl de oudste zelf naar de wc kan...dat is een voordeel
Oja is ook zo. Scheelt weer.quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:41 schreef Kyara het volgende:
Zoe, het scheelt dat je voor elk volgend kindje weer meer terug krijgt qua kinderopvangtoeslag.
Ik herken het ook niet zo nee. Ik ben zelf ruim 5 jaar ouder dan mijn zusje en vind het heel waardevol dat ik de zwangerschap van mijn moeder, de geboorte van mijn zusje, haar de fles geven, het eerste fruitjehapje, cb-bezoekjes, samen ophalen op het kdv etc. heel bewust heb meegemaakt. Het omvat heel veel van mijn jeugdherinneringen en die koester ik. Mijn moeder heeft het ook niet als lastig ervaren, eerder als makkelijker. En ja, wel langer in de luiers maar daar zette ze mij en mijn stiefzussen dan gewoon voor inquote:Op donderdag 15 mei 2014 13:35 schreef bitterend het volgende:
Ik ben zelf de oudste en ik herken het niet zo
Het is voor mij iig geen reden om snel een tweede te willen, door het leeftijdsverschil. 8 jaar in de luiers vind ik ook geen probleemdan hoef ik maar eentje te verschonen terwijl de oudste zelf naar de wc kan...dat is een voordeel
Dat wordt dan een fietskar of bakfietsquote:Op donderdag 15 mei 2014 14:24 schreef Olf het volgende:
Ook zou ik het echt niet hilarisch vinden nu een tweeling te krijgen, want dan weet ik echt niet meer hoe ik nog buiten zou komen, haha! De eerste maanden zou wellicht nog kunnen met 1 kind voorop de fiets, 1 in drager en 1 achterop? En altijd een wagen twee trap op en af tillen? Volgens mij ben ik er nog niet aan toe.
Zelfs een bakfiets past hier niet!quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:26 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dat wordt dan een fietskar of bakfiets
En trap op en af tillen lijkt me ook niet echt fijn. Fietsen is inderdaad wel jammer maar gelukkig kan ik bijna alles lopend doen en heb ik bovendien bijna altijd de auto tot mijn beschikking.
Dat is het helemaal.. en dan eigenlijk met name nog die meivakantie waardoor Lars niet meteen naar school kon. Als die er niet was geweest waren we deze week waarschijnlijk al gewend aan het nieuwe ritme met school, en was alles prima gegaan.quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:03 schreef Moppert het volgende:
Is het ook niet de timing wat het zao lastig maakt dat als er een extra maandje tussen zat het misschien makkelijker was geweest.
Ik kende Irish twins niet.quote:
quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:04 schreef Spirit82 het volgende:
Vette shit! Ik ben een ierse tweelingMijn zusje en ik zijn beide in 82 geboren. Maar dat heeft niet tot een intense band geleid hoor... Of, nouja, wel intens
maar niet heel positief
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jullie hebben me overigens gelijk weer aan het rammelenHet heeft me ineens aan het denken gezet, ook ivm mijn onzekere carrière-moves
! de komende tijd... Misschien kan het met 2 kindjes wel een heel stuk beter uit om thuis te zijn!
Dat denk ik ookquote:Op donderdag 15 mei 2014 21:11 schreef L-E het volgende:
Opeens merk je dat al je bezwaren zijn weg gevallen, en dan ben je er aan toe. Zo ging dat hier tenminste.
+1!quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Fieder dat van dat slecht eten is herkenbaar!
We blijven hier gewoon aanbieden maar gaan haar niet dwingen om te eten. We berusten ons in de gedachte dat ze zelf pakt wat ze nodig heeft. Zolang ze goed drinkt...
Ook al is het niet zo'n vette.. zolang ze vrolijk is, goed slaapt, goed drinkt en niet ziek is kan het wel wat hebben denk ik.
Dit is dus 1 van mijn help ik heb een supernanny nodig dingen. Echt precies hetzelfde doet ie. Aankijken en dan gooien. En daarna 'oh' en nog erger dan wijst ie dat ik het op moet pakken...ik faalquote:Op donderdag 15 mei 2014 23:19 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
+1!
Oh en Kyara, E gooit dr eten niet eens sneaky op de grond. Ze wacht tot ze oogcontact heeft, blijft je dan strak aankijken, steekt dr hand uit en laat het op de grond vallen. En dan nog "oh-ohhh" erachteraan als je geluk hebt![]()
Ik ben nu consequent 'nee' aan het zeggen, en steek mijn hand uit zodat ze eten dat ze niet meer hoeft aan mij geeft ipv op de mooie houten vloer te smijten
+1!quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:19 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
+1!
E gooit dr eten niet eens sneaky op de grond. Ze wacht tot ze oogcontact heeft, blijft je dan strak aankijken, steekt dr hand uit en laat het op de grond vallen. En dan nog "oh-ohhh" erachteraan
Dat spook van mij maait gewoon met haar armpjes de hele tafel leeg als ze klaar is. En dat gaat onverwachts en snelquote:Op donderdag 15 mei 2014 23:19 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
+1!
Oh en Kyara, E gooit dr eten niet eens sneaky op de grond. Ze wacht tot ze oogcontact heeft, blijft je dan strak aankijken, steekt dr hand uit en laat het op de grond vallen. En dan nog "oh-ohhh" erachteraan als je geluk hebt![]()
Ik ben nu consequent 'nee' aan het zeggen, en steek mijn hand uit zodat ze eten dat ze niet meer hoeft aan mij geeft ipv op de mooie houten vloer te smijten
thanksquote:Op donderdag 15 mei 2014 23:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Fieder dat van dat slecht eten is herkenbaar!
Djen heeft periodes dat ze verzot is op boterhammen als ontbijt. Maar we hebben ook periodes (zoals nu) dat ze er geen trek in heeft.
Of dat ze het avondeten niet hoeft... of het gaat er juist goed in. Dan hoeft ze de spaghetti niet.. en twee weken later wel ineens.
We blijven hier gewoon aanbieden maar gaan haar niet dwingen om te eten. We berusten ons in de gedachte dat ze zelf pakt wat ze nodig heeft. Zolang ze goed drinkt...
Vandaag heeft ze bijvoorbeeld maar een halve krentenbol, een banaan, spaghetti en vla op. Maar het kan zomaar omslaan, dat ze morgen vier boterhammen, 2 stuks fruit, meer avondeten dan papa op kan en vla na weg bunkert. Ook al is het niet zo'n vette.. zolang ze vrolijk is, goed slaapt, goed drinkt en niet ziek is kan het wel wat hebben denk ik.
Maar ik kan me voorstellen dat het je soms op de zenuwen werkt.
Zullen we een meet organiseren en supernanny uitnodigenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 07:48 schreef Zolena het volgende:
Dit is dus 1 van mijn help ik heb een supernanny nodig dingen. Echt precies hetzelfde doet ie. Aankijken en dan gooien. En daarna 'oh' en nog erger dan wijst ie dat ik het op moet pakken...ik faal![]()
Knuffels uit bed gooien doet ie ook, maar met name als hij er uit wil.
+1quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:07 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dat spook van mij maait gewoon met haar armpjes de hele tafel leeg als ze klaar is. En dat gaat onverwachts en snelWij kunnen standaard dweilen of vegen als Isa gegeten heeft
Dat kan zekerquote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:54 schreef vencodark het volgende:
Wij hebben 3 katten die tijdens het eten standaard onder of bij de kinderstoel gaan zitten. Is het gewoon wachten tot Aiden iets op de grond gooit.![]()
Meest irritante vind ik trouwens wel dat hij dan keurig een hapje neemt om het 2 tellen later alsnog eruit te halen er weg te stoppen.![]()
Even iets heel anders: ik heb na mijn bevalling die oefeningen van de buikspieren en bekken/blaas veel te weinig en te kort gedaan.
Met goed niezen verlies ik vocht en mijn buikspieren voelen heel slap.Heel vervelend.
Zou dat nog herstellen als ik nu toch heel goed die oefeningen ga doen?
Dat vond ik ook zo raar inderdaad. Dan besef je pas goed hoe mini hij eigenlijk was he.quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:12 schreef Troeta het volgende:
Nena is nu net zo oud als Mex toen hij een zusje kreeg, dus ik moet er veel aan denken deze week...het was eigenlijk wel echt te klein. Hij snapte er echt niks van en had nog zoveel aandacht nodig. Heeft hij wel gehad hoor, maar toch anders. Ik denk dat dingen een stuk soepeler waren gegaan, maar goed, niet meer terug te draaien en ze hebben een hele goede band gelukkig.
En dat is voor mij juist weer iets wat ik niet zou willen (in mijn situatie). 3 groeien echt samen op en zitten in dezelfde levensfase en de laatste bungelt er dan een beetje bij. Zo zie je maar weer dat wat voor de een ideaal is/lijkt, voor de ander echt totaal niks isquote:Op vrijdag 16 mei 2014 03:34 schreef Loj het volgende:
Wij wilden er hier altijd twee met weinig leeftijdsverschil en dan nog een derde met wat meer leeftijdsverschil (jaar of 4/5)
Dat, dat doet J ookquote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:07 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dat spook van mij maait gewoon met haar armpjes de hele tafel leeg als ze klaar is. En dat gaat onverwachts en snelWij kunnen standaard dweilen of vegen als Isa gegeten heeft
Morgen verhuizen toch?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:34 schreef Omentielvo het volgende:
Kyara. Wat klinkt dat als een superochtend. Ik kan dan niet wachten totdat ik in mijn tuintje kan met Riley
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 10:42 schreef LadyBlack het volgende:
OMG Kyara has magic powers
Ik lach haar uit toe, en dr volgende dag schijt mijn eigen meisje het bad vol! Voor het eerst van dr leven!![]()
!
Zo laten. Als ze honger hebben eten ze vanzelf. Een kind hongert zich niet uit als er niets aan de hand is (werd mij door het cb verteld).quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:57 schreef Fieder het volgende:
Omen wat fijn, nu lekker alles inrichten. Wat goed dat Riley op haar nieuwe kamertje heeft geslapen!
LBhier is het bij 1x gebleven tot nu toe fokwet??
![]()
Kyara goede rolverdeling
L heeft weer niets gegeten vanavond. Na een paar keer aanbieden zette hij het op een krijsen dus heb ik het maar weggegooid. Ik heb hem wel zijn toetje gegeven en wat komkommer.
Wat doen jullie als je kind het avondeten weigert? Zo laten of wat anders geven?
Mijn moeder heeft toen wij klein waren iedere avond 3x gekookt, voor mij, mijn zusje en mijn vader omdat we allemaal wat anders lustten. Dat wil ik niet![]()
Wat Ela zegt! Ik laat het zo, maar ik probeer altijd wel te zorgen dat er in elk geval 1 ding bij zit waar ze blij van worden zodat eten in principe altijd wel een positief component heeft. Ze hoeven hiero niet hun bord leeg te eten, ze mogen dingen ook niet lusten, maar er moet wel altijd geproefd worden. Stef zit nu heel erg in de 'lussiknie!'-fase, terwijl hij datgene vaak gewoon lust. Wij krijgen hem dan zo ver om toch te proeven doordat ik zelf door een verstoorde smaakontwikkeling ook veel dingen niet lust en dan dus ook mee doe met proeven. Soms blijft hij weigeren, als ik dan wel heb geproefd heb ik 'alle stoer'. Als hij dan de stoerste wil zijn zal hij toch echt moeten proeven en dan doet hij het eigenlijk altijd wel (met een dikke high-five-boks-vink-'m-af-bliksem-handshake erachteraan). Isabel is makkelijker, want die proeft alles, vind 97% daarvan lekker en bunkert als een bootwerkerquote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:57 schreef Fieder het volgende:
Omen wat fijn, nu lekker alles inrichten. Wat goed dat Riley op haar nieuwe kamertje heeft geslapen!
LBhier is het bij 1x gebleven tot nu toe fokwet??
![]()
Kyara goede rolverdeling
L heeft weer niets gegeten vanavond. Na een paar keer aanbieden zette hij het op een krijsen dus heb ik het maar weggegooid. Ik heb hem wel zijn toetje gegeven en wat komkommer.
Wat doen jullie als je kind het avondeten weigert? Zo laten of wat anders geven?
Mijn moeder heeft toen wij klein waren iedere avond 3x gekookt, voor mij, mijn zusje en mijn vader omdat we allemaal wat anders lustten. Dat wil ik niet![]()
Ik geloof dat dit een discussie is die nog gaande is, want ik heb 468 boeken over eten in de kast, en ze zijn het niet met elkaar eens. Hier hebben we iig nooit last gehad van banaan, dus die waarheid hang ik dan maar aanquote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:19 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Die werken nogal op de darmen![]()
(Erg rijp laxeert, erg groenig constiperen ze juist weer.)
Haha! Hij laat zich niet afschepen met een visstick dus! Wij eten geen vlees en vis en dochter ook niet, maar sowieso lust ze soms onverwachte dingen wel of niet!quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:56 schreef L-E het volgende:
Over eten gesproken: eten jullie dreumesjes garnalen en palingfilet? Wij ontdekten vandaag dat Stick dat fantastisch vindt! Hebben wij weer, een dure eter![]()
Dat wist ik niet. Weer wat geleerd. Ik dacht dat bananen per definitie constipeerden, maar heb er eigenlijk nooit zo'n last van. En ook bij Lars en Femke merk ik niets. Ze ontwikkelen wel bijna apenstaartjes, zoveel bananen als er hier doorgaan... (Met name gemakszucht van mijquote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:19 schreef Incantrix het volgende:
Die werken nogal op de darmen![]()
(Erg rijp laxeert, erg groenig constiperen ze juist weer.)
Karma!quote:Op zaterdag 17 mei 2014 10:42 schreef LadyBlack het volgende:
OMG Kyara has magic powers
Ik lach haar uit toe, en dr volgende dag schijt mijn eigen meisje het bad vol! Voor het eerst van dr leven!![]()
!
Ik ben ook nog steeds aan t wachten op de eerste stapjes, bijna 17 maanden nu, en nog niets hoor... Staan ok, maar lopen (aan de hand, wagentje), echt niet...quote:Op zondag 18 mei 2014 21:26 schreef elamanilo het volgende:
Verder begin ik wel benieuwd te worden naar wanneer mn meisje eens losse stappen zal gaan willen zetten! Wanneer deden de andere kindjes hier dat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Collages maak ik meestal via fotor.com, maar het kan ook in picasa...Mama van Lars & Femke
Spirit, de moeilijkste slaapfase was hier tussen 10 en ruim 13 maanden. Echt, ik sliep beduidend meer in de eerste maanden van haar leven...hier is het in februari van de ene op de andere nacht overgegaan in de klok rond slapen zonder wakker te worden.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:54 schreef Spirit82 het volgende:
Het spijt me, ik ben niet bijgelezen... Wil iemand me alsjeblieft vertellen dat het normaal is dat m'n kind niet wil slapen? Het is alweer een week feest: niet naar bed willen, heel veel wakker worden en moeilijk weer in slaap krijgen. Ze krijgt weer een kies, kwijl all over the place, en misschien een sprong? We zijn gesloopt. Ik moet gewoon even horen dat dit normaal is en weer over gaat...
Ik was heel de tijd aan het klunzen met foto's overzetten, wachten tot de laptop alles geladen had, uitvogelen.... mijn god wat een klus de eerste keerquote:Op zondag 18 mei 2014 22:09 schreef Omentielvo het volgende:
LB doe eens wat foto's van je mooie elfje. Ben nu wel benieuwd naar het resultaat als je de hele dag de camera bij je hebt gehad
Ik slaap al 2 weken om half 10 en lig dan vanaf een uur of 8 al op bed om dit gedoequote:Op maandag 19 mei 2014 08:38 schreef Spirit82 het volgende:
Gisteren sliep ze uiteindelijk om 10 uur omdat man met haar op bed is gaan liggen. Eerst was het nog lachen gieren brullen, maar zo tegen half 10 werd ze rustiger. We zijn vanaf 7 uur bezig geweest haar te laten slapen. Het vervelende is dat we door dit gedoe en met het noeuwe huis gewoon geen tijd meer voor elkaar hebben. Juist gisteravond zouden we samen een avondje doen, filmpje kijken, gewoon even met zn twee, maarja... Soms is het gewoon echt slopend.
Zo laat is dat toch nietquote:Op maandag 19 mei 2014 08:56 schreef Twinkle20 het volgende:
Djen was wat later daarmee. Of dat door het spreidbroekje komt weet ik eigenlijk nier. Ze heeft heeel lang langs de tafel geschurkt. Uiteindelijk liep ze zelfstandig zo rond de 16 maanden.
En je andere meisje?quote:Op maandag 19 mei 2014 15:33 schreef Cathmar het volgende:
Over lopen. Mijn flex-meisje loopt nog niet. Nu 18 maanden. Hypermobiel dus het kost haar veel moeite. Maar ze doet haar best en fysio en ik zijn vol vertrouwen.
Kleintjequote:Op dinsdag 20 mei 2014 07:26 schreef As1981 het volgende:
Arme ow. Daarna nog wel lekker geslapen?
Pessie herkenbaar dat alles van grote broer leuk is. Kyan speelt amper met zijn eigen speelgoed
oh en tuinbroekjes zijn ♡ helaas vind mijn man het niks.
kyara leuke foto's. Was gister op pad en zag een papa met een meisjes tweeling (vermoed zo'n 2,5 jaar). Vond het wel grappig om te zien dat de ene steeds als eerste uit de buggy sprong en overal op af stapte en de ander steeds begeleid werd door papa. Althans dat denk ik want ik kon ze niet uit elkaar halen
omen lekker hoor dat je nu echt over bent!!!! Mooi op tijd met dit prachtige weer.
hier zit Kyan in 80/86. 80 past nog wel maar is net aan. Ik heb alleen nog zo veel liggen (o.a. van yaro geweest) dat ik het zonde vind om nu nieuw te kopen. Terwijl ik voor de mooi 86 beter vind. Maar Kyan is een kleintje.
Ze heeft heel lang geslapen. Geen enkele keer wakker geweest vannacht. Dat ben ik niet van dr gewend. Ze heeft geslapen tot 8:45 maar daarna vrolijk, knuffelig en gewoon zichzelf eigenlijk. Ze zijn beide met Oma mee en ik ga er zo naar toe. Wat vroeger dan normaal op dinsdag omdat ik toch benieuwd ben hoe het gaatquote:
Riley zat ook in maat 68 op haar eerste verjaardag. Nu zit ze in maat 74. Ik ben benieuwd voor hoe lang. Bij Riley zie je alleen wel een babybuikje nogquote:Op maandag 19 mei 2014 20:12 schreef danic het volgende:
Aaah die foto voor het aquarium. Mooi zeg!
En ja, Eva was echt klein. Zelfs tot zorgen van het cb toeze had ook geen grammetje vet.
Afgelopen zomer zat ze in maat 86 tot het najaar ongeveer. Toen maat 92 tot februari/maart en toen deed ze een groeispurt en zat ze in 98 of 98/104.
Dus ze is een beetje bijgetrokken![]()
Woensdag dubbele afspraak op her cb dus ben benieuwd naar beide stats. En prikken voor rosalieke
Dat is toch ook, omdat maat 74 wat ruimer is gemaakt i.v.m. luier die in de broek moet passen. Mijn moeder vertelde dat ze een maat kleiner moest kopen toen wij zindelijk werdenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 07:29 schreef As1981 het volgende:
Oh en over kleintjes gesproken. Even terug had mijn man een spijkerbroekje van Kyan maat 74 bij Yaro in de kast gelegd. Dus ik trek hem automatisch aan bij yaro, kreeg ik hem nog dicht ook. Terwijl die in 104 zit. De broek was alleen een beetje kort
Isa doet exact dit qua slaapjes, en sinds een week is het savonds ook keten geblazen tot 10 uur. Maar we hebben de oorzaak ontdekt! Er zijn maar liefst 4 kiezen en 2 hoektanden bijgekomen de afgelopen 2 weken en wie weet wat er nog meer aan komtquote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:33 schreef L-E het volgende:
Stick doet iig 1 slaapje in de ochtend, van 1,5 a 2 uur. Soms in de middag ook nog 1 klein uurtje. Maar hij is savonds steeds niet moe genoeg om te slapen. Hij zit nu op de grond in de woonkamer bij ons, onze salontafel te bezweren met de telefoon van mijn manIk denk dat hij idealiter overdag heel de dag wakker is en dan tegen de avond wel omvalt, maar niet slapen overdag redt hij echt niet, hij heeft het zo nodig..
1 slaapje en ligt er aan wat ze gedaan heeft daarvoor. Soms anderhalf uur maar gister was het 3 uur lang.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:17 schreef L-E het volgende:
Wat fijn Omen
Hoe vaak en hoe lang slapen de 13-maanders overdag nog?
grappig dat je dit zegt want ik heb juist een ander refetentiekader. Yaro sliep vanaf 18 maanden niet meer, dat zie ik kyan echt niet doen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:53 schreef Kyara het volgende:
Wat slapen jullie kindjes weinig
Ik vond dat mijn meiden als snel waren met 1 slaapjeMaar goed, mijn referentiekader was ook wat anders. Voordeel is dat ze hier waarschijnlijk allemaal tegelijk de middagslaap laten vallen
Dat is hier het moment om ze even samen in 1 bed te zetten. Kan ik nog even rustig wakker wordenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:58 schreef Spirit82 het volgende:
Ik zou graag hebben dat ze langer slaapt, maar als mevrouw wakker is, dan is ze WAKKER en wil ze NU haar bed uit want spelen is gaaf
Pfff, vanaf 18 maanden helemaal niet meer slapen lijkt me ook best wel vermoeiend. Bij mij is de volgorde wel handig omdat je dan ook veel makkelijker erop uit kunt en geen rekening hoeft te houden met ochtendslaap.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:09 schreef As1981 het volgende:
[..]
grappig dat je dit zegt want ik heb juist een ander refetentiekader. Yaro sliep vanaf 18 maanden niet meer, dat zie ik kyan echt niet doen.
ik zelf sliep echter nog tot ik naar de basisschool ging, dus ze hebben het niet van mij
Oh, het is zeker ook niet onveilig hoor. Maar dat het een veiliger is hoeft ook niet direct te betekenen dan het ander onveilig isquote:Op woensdag 21 mei 2014 10:07 schreef Spirit82 het volgende:
Ja, die tweestrijd LEMaar aan de andere kant zit hij stevig, past goed in de stoel als je de beugels goed stelt en risico's heb je altijd en overal. Ik denk iet dat je onveilig bezig bent als je hem over zet.
Het is al gauw moord en brand bij Sticker. Gisteren op de fiets was het moord en brand omdat hij met zijn handje het handvat van mijn stuur vast wilde houden en echt WOEST werd als ik mijn stuur ook wilde vast houdenquote:Op woensdag 21 mei 2014 10:07 schreef Kyara het volgende:
Als ze hier moord en brand hadden geschreeuwd waren ze allang over gegaan hoor
Wij hebben een extra spiegeltje in de auto (zat er al standaard in) om de achterbank in de gaten te houden. Vind ik wel weer een voordeel van vooruit kijken, dan kan ik zien wat er gebeurdquote:Op woensdag 21 mei 2014 10:11 schreef Spirit82 het volgende:
Het enige onveilige is dat ik nu steeds achterom kijk om met Isa te keuvelen want het is zo leuk![]()
quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:11 schreef Spirit82 het volgende:
Het enige onveilige is dat ik nu steeds achterom kijk om met Isa te keuvelen want het is zo leuk![]()
Nee hoor, als E in slaap was gevallen in de mc dan sleepte ik ook met dat ding rond. Van de auto naar huisquote:Op woensdag 21 mei 2014 10:09 schreef L-E het volgende:
Ik heb nog nooit met de mc gesleept. Dat doe je zeker als je 'm op de kinderwagen zet?
Thanks Spirit, dat laatste wilde ik horen, geloof ikIk ga vanmiddag eerst eens kijken hoe hij zit in de volgende stoel.
Oh, jij hebt zo'n kind dat blijft slapen als de auto niet meer rijdt!quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Nee hoor, als E in slaap was gevallen in de mc dan sleepte ik ook met dat ding rond. Van de auto naar huis. En dan de volgende x weer vice versa uiteraard
quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:16 schreef L-E het volgende:
[..]
Oh, jij hebt zo'n kind dat blijft slapen als de auto niet meer rijdt!Wij dus niet
![]()
Oh ja, dat hadden wij ook. En dan sliep de een en dan begon de anderquote:Op woensdag 21 mei 2014 10:19 schreef Spirit82 het volgende:
Wij hadden ook zo'n periode dat ze echt begon te krijsen als de auto stil stondIeder stoplicht was een hel
Nu vindt ze het tof! Lekker in haar zitje waarin ze naar buiten kan kijken met haar olifantje en een speeltje of een rijstwafel ofzo
Oh sorry, ik heb het mezelf blijkbaar aangeleerd om doorslaapverhalen over te slaanquote:Op woensdag 21 mei 2014 10:19 schreef Kyara het volgende:
Gaat er trouwens nog iemand jompelen voor mijn meiden die gewoon van 19.30 tot 09.00 uur hebben geslapen? Of in elk geval rustig in bed hebben gelegen....
Ze kunnen het wel blijkbaar![]()
Sorryquote:Op woensdag 21 mei 2014 10:21 schreef L-E het volgende:
[..]
Oh sorry, ik heb het mezelf blijkbaar aangeleerd om doorslaapverhalen over te slaan![]()
![]()
JEEJ VOOR D. EN J.![]()
Nee, langslaper M heeft vannacht 2 uur gespookt (compleet over de rooie) en was vochtend om 7 uur wakker.quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Kyara dat meen je niet?Ondanks de hitte?
.. zelds langslaper Djen krijgt dat niet voor elkaar. Wat heerlijk voor jou! Lekker bijgetankt? En was M ook rond die tijd al wakker of was het voor hem al vroeg dag?
Nee gek, hoef je geen sorry voor te zeggenquote:Op woensdag 21 mei 2014 10:35 schreef Kyara het volgende:
[..]
Sorry
Het ging hier een beetje op en af qua slapen. Soms 3 voedingen, soms maar eentje.
Hahaha dat probleem heb ik ook altijd met L. En hij gaat dan ook steeds mijn hand eraf proberen te duwen. Heel praktisch.quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:10 schreef L-E het volgende:
[..]
Het is al gauw moord en brand bij Sticker. Gisteren op de fiets was het moord en brand omdat hij met zijn handje het handvat van mijn stuur vast wilde houden en echt WOEST werd als ik mijn stuur ook wilde vast houdenMaar het fietst zo lastig met 1 hand en een kind aan dat stuur
Temperamentvol, hij is het
zie de post van 10.03 uur dat was dus een kwartier voor je nood kreetquote:Op woensdag 21 mei 2014 10:19 schreef Kyara het volgende:
Gaat er trouwens nog iemand jompelen voor mijn meiden die gewoon van 19.30 tot 09.00 uur hebben geslapen? Of in elk geval rustig in bed hebben gelegen....
Die had ik gezien hoorquote:Op woensdag 21 mei 2014 10:56 schreef As1981 het volgende:
[..]
zie de post van 10.03 uur dat was dus een kwartier voor je nood kreet
Het gaat om het feit dat bij vooruit rijden het nekje zo'n klap krijgt bij een botsing. En hoe ouder, hoe sterker.quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:07 schreef Spirit82 het volgende:
Ja, die tweestrijd LEMaar aan de andere kant zit hij stevig, past goed in de stoel als je de beugels goed stelt en risico's heb je altijd en overal. Ik denk iet dat je onveilig bezig bent als je hem over zet.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:21 schreef L-E het volgende:
[..]
Oh sorry, ik heb het mezelf blijkbaar aangeleerd om doorslaapverhalen over te slaan![]()
![]()
JEEJ VOOR D. EN J.![]()
Volgens mij hangt het samen met een juiste dosering van eten, buitenlucht, beweging, prikkels en stimuli zoals voorlezen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:50 schreef Omentielvo het volgende:
Maar voor het uitslapen van je meisjes. Hoe heb je het voor elkaar gekregen om de meisje tot 9:00 te laten uitslapen? Of was het puur geluk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beide kindjes sliepen door vanaf hun 6 maanden. Alleen om ze in slaap te krijgen is een gedoeEn tegenwoordig blijf de oudste wel slapen. Fee wordt na een uur wakker en gaat dan voorlopig niet meer slapen. Lachen, kroelen, gillen, huilen, kruipen eigenlijk alles behalve slapen. Gister ging ze wat later naar bed doordat we niet thuis waren. Toen we in bed lagen viel ze meteen in slaap en is heel even wakker geworden omdat dr speen weg was maar eigenlijk heeft ze goed door geslapen. Alleen is ze dat laatste uurtje voor ze ging slapen totaal niet gezellig
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Overdag meestal tussen de drie kwartier en 2 uur aan slaapjes. Op dit moment is er van alles gaande, zoals tandjes en ontwikkelingen, dus ze slaapt nu nog wat minder. Eerst ging ze 's avonds rond 20/20:30 naar bed, nu is dat 23 uur (als ik zelf ook ga). Overdag hangt het tussen 1x en 2x in op dit moment.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:33 schreef L-E het volgende:
Stick doet iig 1 slaapje in de ochtend, van 1,5 a 2 uur. Soms in de middag ook nog 1 klein uurtje. Maar hij is savonds steeds niet moe genoeg om te slapen. Hij zit nu op de grond in de woonkamer bij ons, onze salontafel te bezweren met de telefoon van mijn manIk denk dat hij idealiter overdag heel de dag wakker is en dan tegen de avond wel omvalt, maar niet slapen overdag redt hij echt niet, hij heeft het zo nodig..
Wij gaan van de week even kijken voor een nieuwe stoel, ze vindt dat onderuit gezakte echt echt echt niet tof meer. Zo wordt het alleen maar onveiliger, want ze huilt dan de hele tijd en dat brengt mij weer uit concentratie. Hopelijk wordt autorijden weer leuker als ze dan wat rechter op kan zittenquote:Op woensdag 21 mei 2014 10:00 schreef L-E het volgende:
SpiritHerkenbaar mbt dat eten trouwens. Hij eet zelf, of hij eet niet, klaar. Vanaf het begin al.
Ik ben het even kwijt van de oudste, maar wanneer is het moment om over te gaan naar de volgende groep autostoel? Het past nog prima, maar hij vindt dat liggen niet zo tof meer, zeker op lange ritten niet. Voor zijn plezier zou ik hem wel al over willen zetten, maar ik vermoed dat hij daar nog te klein voor is (maat 74 en 9 kilo ofzo). Wanneer deden jullie dit?
Aiden gaat gemiddeld 's avonds rond half 8 slapen, zelden wordt hij dan weer wakker. Tot ongeveer 7:00 á 7:30. Daarna tot uur of 10:00 op en dan weer zo'n anderhalf uur slapen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:17 schreef L-E het volgende:
Wat fijn Omen
Hoe vaak en hoe lang slapen de 13-maanders overdag nog?
quote:Op woensdag 21 mei 2014 15:48 schreef Suikertante het volgende:
PS je foto's zijn echt een feestje Tally
Oh jé?! Geen ppd, mijn buuf wel. Kan ik ergens mee helpen?quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:50 schreef vencodark het volgende:
Iemand ervaring hier (gehad) met een postnatale depressie? Zag er geen topic over.
Dat schijn ik vroeger ook gedaan te hebben...quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:19 schreef Spirit82 het volgende:
Wij hadden ook zo'n periode dat ze echt begon te krijsen als de auto stil stondIeder stoplicht was een hel
Nu vindt ze het tof! Lekker in haar zitje waarin ze naar buiten kan kijken met haar olifantje en een speeltje of een rijstwafel ofzo
Wij hebben een los spiegeltje gekocht ooit, maar krijgen dat onding nooit goed afgesteld. Inmiddels gebruiken we gewoon Lars om te vragen hoe het met Femke is. "Slaapt ze al, Lars?" etc.quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:12 schreef Kyara het volgende:
Wij hebben een extra spiegeltje in de auto (zat er al standaard in) om de achterbank in de gaten te houden. Vind ik wel weer een voordeel van vooruit kijken, dan kan ik zien wat er gebeurd
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:53 schreef L-E het volgende:
Ik denk hier mogelijk ook een sprongachtig dingetje. Van de een op de andere dag is het een heuse dreumes. Klimt en kruipt overal in, op en overheen. Trekt kasten open, haalt ons ondergoed uit de lades, strooit tampons over de badkamervloer, wordt woest als iets niet mag en dat mag de wereld weten ook, hij leert erg veel en dat kan ook zorgen voor de lastigere nachten natuurlijk. Maar potver, wat is hij leuk
quote:
Als jij een dag in de week gaat doe ik het ook ok?quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:04 schreef Shandaly het volgende:
[..]![]()
Zou ik eigenlijk veel vaker moeten doen, maar tja... met het huidige ritme van Lars naar school brengen enzo kan het maar 1 dag in de week... Ben al blij als ik dit vol kan houden op de donderdagen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:19 schreef Gulara het volgende:
Venco, klinkt rot.![]()
Loj, wat fijn!![]()
Ik kreeg een reclame mailtje van een houten/verantwoord speelgoed webshop. Daar stond een ontzettend tof houten dorpje/boomhut in.![]()
Zag er duur uit. Maar toch even spieken wie weet is het wat voor Sinterklaas/verjaardag.
Dus ik klik erop...Je vraagt je af voor wie dat nu zo verantwoord is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:04 schreef Kyara het volgende:
[..]
Volgens mij hangt het samen met een juiste dosering van eten, buitenlucht, beweging, prikkels en stimuli zoals voorlezen.
Maar hoe de dosering precies is blijft gokken want teveel van het een of te weinig van het ander kan ook heel goed resulteren in een belabberde nacht
quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:04 schreef Kyara het volgende:
[..]
J is helemaal into papa. Zodra hij in beeld komt dan roept ze heel hard papaaaaa (en met de klemtoon op de laatste a, zo schattig). En lunch gaat ook zo snel nu ze allebei hun eigen bordje met dubbele boterhammetjes krijgen die ze zelf kunnen afhappen. J eet dan keurig. D gooit eerst alles naast haar bord, gooit het bord weg en gaat vervolgens haar boterhammetjes ontleden, neemt overal een hapje van en moffelt de korstjes vervolgens onder de tafel. En toen ik even de andere kant op keek had ze al haar melk over zich heen gegoten (tot zover de antilek beker).
Hardlopen heb ik ook ooit eens geprobeerd... leek me heerlijk... als ik dan van die lopers in het park zag lopen dacht ik altijd "dat wil ik ook!".. maar mijn lijf is daar niet voor gebouwd, ik val van de ene in de andere blessure. Zwemmen is een stuk minder blessuregevoeligquote:Op donderdag 22 mei 2014 12:50 schreef pessie het volgende:
Zo gulara! Dat is niet mis nee!
Shandaly, fijn dat het zwemmen zo lekker ging. Ik ben ivm haalbaarheid daarom maar gaan lopen met Evy, heb dinsdag les 20 al gehad en voel mee veel fitter.
Wooooooowww!quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:19 schreef Kyara het volgende:
Whahaha, helemaal niet aan gedacht! Maar het zou eventueel misschien kunnenquote:Op donderdag 22 mei 2014 14:29 schreef Kyara het volgende:
wat sneu Phaidra!
Hebben we nu stiekem een waterpokkenmeet gehad?
Jepquote:Op donderdag 22 mei 2014 15:53 schreef L-E het volgende:
Phaidra, jouw jongetje is ook aan de kleinere kant van het spectrum?
Spark, gefeliciteerd met E. en welkom!
Wat een lieve verhalen hier, die kusjes van Pi
SPOILER: curvesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twinkle, ik heb geen tips, mijn bijna 2-jarige blijft nog altijd netjes in zijn bed ledikant dus en het is nog nooit bij hem opgekomen om zijn slaapzak uit te doen. Niet dat hij zo goed slaapt, maar dat is een ander verhaal.
[ Bericht 5% gewijzigd door Phaidra op 22-05-2014 16:44:39 ]Venus in pocketformaat
© loveli
Okayquote:Op donderdag 22 mei 2014 15:55 schreef L-E het volgende:
Je weet dat je een dreumes hebt als je denkt: 'wat zit hij lief te spelen in de gang'maar als je gaat kijken ziet dat hij je tas te pakken heeft, twee luiers tot een miljoen stukjes heeft gescheurd, en je billendoekjes all over the place ziet
Ik ga even stofzuigen
Ik ga even de bultjes op M's wangen aan nader inspecteren....quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Whahaha, helemaal niet aan gedacht! Maar het zou eventueel misschien kunnen. Eerste plekje was maandagavond te zien, vanaf dinsdagochtend elk uur nieuwe plekjes... En het is besmettelijk 1-2 dagen voor er plekjes verschijnen.
Ze zijn nog net iets klein. Het gaat net wel of net niet. En net niet is achteruit met hoofd tegen de salontafel. En dat wil ik dus vermijden.quote:Op donderdag 22 mei 2014 17:10 schreef As1981 het volgende:
Omdat ze klimmen kyara? Juist vanwege het klimmen hebben wij de box snel weggedaan. Meneer werd er echt niet vrolijk van. Kyan klimtnu al een maand of drie op de bank. We hebben gelijk "geleerd" hoe hij er af moet en eigenlijk gaat dat altijd goed.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:29 schreef Kyara het volgende:
wat sneu Phaidra!
Hebben we nu stiekem een waterpokkenmeet gehad?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |