SPOILER: MAL-lijstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FOK! Anime aanradersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Anime worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.
Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen.
Er zijn Drie verschillende ''Populaire'' codecs waar je anime mee kunt kijken.
Je hebt KCP- Kawaii Codec Pack deze codec pack bevat de meest essentiële codecs die nodig zijn voor het bekijken van anime. Bij KCP is ook de media speler MPC-HC aanwezig. Dit is een mediaspeler die uitermate geschikt is voor het bekijken van anime.
Het CCCP-Project is een pakket speciaal ontwikkeld voor anime. Het voordeel van CCCP is dat het al een lang lopend project is. Het biedt ongeveer dezelfde mogelijkheden als KCP. Enig nadeel bij CCCP is wel dat het niet constant wordt geüpdatet en er dus lange intervals zijn.
En als laatst heb je ook nog K-lite Codec pack
K-lite kun je het beste gebruiken in combinatie met MPC-HC het biedt vergelijkbare functies aan zoals KCP, en CCCP hebben.
De beste Media speler die wordt aangeraden voor het kijken van anime is MPC-HC Deze speler is geschikt voor het kijken van anime en geeft ook nog eens een betere beeldkwaliteit.
Kan ik downloaden via IRC?
Een guide om via IRC downloaden is gemaakt door Robin007bond en kun je hier vinden.
Help! Mijn plaatjes doen het niet. Wat nu?
Je bent aan het hotlinken, en dit mag niet. Upload het plaatje via Imgur of Photobucket en plaats hem opnieuw.
Degene die het topic sluit (door middel van de 301e post), opent het volgende deel! Er worden ook statistieken bijgehouden.
disclaimer: de Topic Titel is in alle gevallen de waarheid, behalve als De_Dakgoot het topic heeft geopend.
[ Bericht 0% gewijzigd door De_Dakgoot op 15-05-2014 20:24:50 ]/A/non's with his waifu, all's right in the world.
Ik ben een spammert.quote:Op donderdag 15 mei 2014 10:22 schreef De_Dakgoot het volgende:
Daar zijn we zo doorheen met zwabber erbij
Gezien de Psycho-Pass van deze zomer gewoon een remake is zou dat nog best wel eens kunnen vooral als Aldnoah.Zero flopt.quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:09 schreef De_Dakgoot het volgende:
Kancolle is sowieso AOTS
[ afbeelding ]
19 mei geloof ik.quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:19 schreef De_Ilias het volgende:
Btw wanneer is de Unicorn 7 release? Dat is namelijk een hoogtepunt!
quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:19 schreef De_Ilias het volgende:
Btw wanneer is de Unicorn 7 release? Dat is namelijk een hoogtepunt!
17 meiquote:
Jammer dat ook zij het chuuni-karakter uit gaan melken. Maar goed, voor ieder wat wils in de harem.quote:
Hij is nog niet up to date. Heb ook nog een zooi manga op de pc staan, nog niet allemaal ingevoerd. En ik had nog geen zin om alle Gundam series en studio Chibli films los in te voeren. Maar het zal idd wel meevallen met sommigen hier, zal geen namen noemenquote:Op donderdag 15 mei 2014 19:07 schreef DeZwabber het volgende:
16 anime in je ptw? Tergend grote backlog? Cute.
Tof! Volgende topic kom je in de OP.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:00 schreef VulpX het volgende:
Sinds ik dit topic ben gaan volgen een week geleden heb ik weer een tergend grote backlog erbij gekregen. Jullie worden bedankt!
Overigens nog een MAL voor in de OP: http://myanimelist.net/animelist/VulpX
Absoluut, zit met smart te wachten op de blu-ray van 3.33 in augustus. Heb destijds speciaal nog zo'n regionchanger dvd gekocht om mijn geïmporteerde boxset en films van Eva op de PS2 te kunnen kijken. Wat een tijdenquote:Op donderdag 15 mei 2014 19:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tof! Volgende topic kom je in de OP.
Jij waardeert ook EVA?
Haha, geweldig.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:16 schreef VulpX het volgende:
[..]
Absoluut, zit met smart te wachten op de blu-ray van 3.33 in augustus. Heb destijds speciaal nog zo'n regionchanger dvd gekocht om mijn geïmporteerde boxset en films van Eva op de PS2 te kunnen kijken. Wat een tijden![]()
Gaat die komen dan?quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Haha, geweldig.
Ik wacht op een bluray rerelease van de originele serie.
Nee, maar die zal er toch ooit wel aan moeten komen? Anders moet ik de platinum-collectie importeren.quote:
Die heb ik hier dus staan, machtig mooie boxquote:Op donderdag 15 mei 2014 19:22 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee, maar die zal er toch ooit wel aan moeten komen. Anders moet ik de platinum-collectie importeren.
Ik hoop zo dat ze het doen. Enige probleem is wel dat het 16mm formaat waar NGE op geschoten is eigenlijk niet toereikend is voor mooi 1080p beeld. En dat Anno al eens gezegd heeft dat de originele NGE niet meer relevant is. Maar then again, hij is ook een beetje een troll.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Haha, geweldig.
Ik wacht op een bluray rerelease van de originele serie.
Is Akira daar trouwens ook op geschoten? Ik heb namelijk de dvd en blu-ray release daarvan maar de beeldkwaliteit van de blu-ray ten opzichte van de dvd viel me echt vies tegen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:24 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat ze het doen. Enige probleem is wel dat het 16mm formaat waar NGE op geschoten is eigenlijk niet toereikend is voor mooi 1080p beeld. En dat Anno al eens gezegd heeft dat de originele NGE niet meer relevant is. Maar then again, hij is ook een beetje een troll.
Geen idee eigenlijk. Ik denk toch wel 35mm. De enige reden om voor 16mm te gaan is budget, de aartsvijand van Gainax. En gezien dat maar een film is, zal 35mm niet zo heel duur zijn. Plus dat ze wel een goed budget hadden.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:26 schreef VulpX het volgende:
[..]
Is Akira daar trouwens ook op geschoten? Ik heb namelijk de dvd en blu-ray release daarvan maar de beeldkwaliteit van de blu-ray ten opzichte van de dvd viel me echt vies tegen.
Dat blikken doosje heb ik ook, dat is de collectors edition als het goed is. Ik vond de kleuren en de algemene scherpheid van de film niet beter dan de dvd. Maar miss moet ik even een side by side comparison doen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:33 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Ik denk toch wel 35mm. De enige reden om voor 16mm te gaan is budget, de aartsvijand van Gainax. En gezien dat maar een film is, zal 35mm niet zo heel duur zijn. Plus dat ze wel een goed budget hadden.
Maar de kwaliteit kan aan meerdere dingen liggen, als ze bijvoorbeeld de Blu-Ray niet maken van de originele masters op film maar gewoon het gedigitaliseerde DVD materiaal upscalen.
Er zijn een aantal versies en remasters van Akira in omloop, ik weet niet of er echt slechte versies tussen zitten. Ik heb hem hier in een blikken doosje, volgens mij was de kwaliteit wel prima. Zal zo eens checken.
Volgens mij maakt dat weinig uit. Gunbuster is ook op 16mm geschoten als ik me niet vergis.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:24 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat ze het doen. Enige probleem is wel dat het 16mm formaat waar NGE op geschoten is eigenlijk niet toereikend is voor mooi 1080p beeld. En dat Anno al eens gezegd heeft dat de originele NGE niet meer relevant is. Maar then again, hij is ook een beetje een troll.
OST van KillalKill is vet. Ik kan alleen geen compleet instrumentale versie vinden van Don't lose your way zoals die in praktisch elke aflevering gedraaid wordt.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:56 schreef Kyubey het volgende:
[얼티메이트] [140507] TVアニメ「キルラキル(Kill la Kill)」オリジナルサウンドトラック(OST) Vol.2 (320K+BK)
8 dagen te laat gemeld, maar goed
Die zit in volume 1.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:59 schreef VulpX het volgende:
[..]
OST van KillalKill is vet. Ik kan alleen geen compleet instrumentale versie vinden van Don't lose your way zoals die in praktisch elke aflevering gedraaid wordt.
斬LLLア生LLquote:Op donderdag 15 mei 2014 20:00 schreef VulpX het volgende:
[..]
Compleet instrumentaal?
Zoals dit, maar dan wel fatsoenlijk zeg maar.
Je kan het prima omzetten naar Blu-Ray, maar het zal er niet zo goed uit zien als 35mm. Is niet de eerste keer dat dingen die op 16mm geschoten zijn niet op Blu-Ray uitgebracht worden omdat de kwaliteit te laag geacht wordt.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Volgens mij maakt dat weinig uit. Gunbuster is ook op 16mm geschoten als ik me niet vergis.
10-tailquote:
Dattebayo :=)quote:
Dat eindequote:
staat erinquote:Op donderdag 15 mei 2014 19:00 schreef VulpX het volgende:
Sinds ik dit topic ben gaan volgen een week geleden heb ik weer een tergend grote backlog erbij gekregen. Jullie worden bedankt!
Overigens nog een MAL voor in de OP: http://myanimelist.net/animelist/VulpX
Hoeft al niet meerquote:Op donderdag 15 mei 2014 19:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tof! Volgende topic kom je in de OP.
Jij waardeert ook EVA?
Hmm, klinkt leuk. Op de to-do lijst.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:59 schreef Kyubey het volgende:
[Underwater] Patema Inverted - Sakasama no Patema (BD 720p) [6CB69C7A].mkv
quote:Atelier and Sidonia 06 delayed
Written on 15.05.2014 | Tags: News, Anime, Atelier Escha & Logy, Knights of Sidonia
It just so happens that the translators for both Knights of Sidonia and Atelier Escha & Logy are busy to the point that they don't really have time to work on their shows today. As a result, both shows are delayed by at least 24 hours this week. Sorry for the inconvenience!
Eensch. Ik ben krap aan nog net in de 80s geboren en ik ga het uitmelken voor wat het is ook.quote:
De Nederlandse ondertitels zijn bij aflevering 3 blijven steken en ik heb geen haast, maar wil toch even weten ... Heeft de hoofdpersoon nu een loliharem?quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:27 schreef De_Dakgoot het volgende:
Black bullet heeft nieuwe OP, we loli now
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het lijkt zich te vormenquote:Op donderdag 15 mei 2014 23:57 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
De Nederlandse ondertitels zijn bij aflevering 3 blijven steken en ik heb geen haast, maar wil toch even weten ... Heeft de hoofdpersoon nu een loliharem?
Al die vrije tijd though.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:14 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ok. Als de volgende afleveringen niet enorm belachelijk zijn zie ik de die serie dumpen.
Ik ben al van Bokura wa Minna Kawaisou af. Loop achter met No Game No Life en Nanana's Burried Treasure. En en me in afwachting van teleurstelling al aan het onthechten van Soul Eater Not en One Week Friends.
Het gaat goed komen met dit seizoen.
Je wordt er wel duizelig van, moet ik zeggen. Maar verder op en top.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:25 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Hmm, klinkt leuk. Op de to-do lijst.
Ze kwamen dus rond dezelfde tijd uit. Hmm. Geen jatwerk? Wel?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:24 schreef DeZwabber het volgende:
Doet me een beetje denken aan dit:
Upside Down (2012) - IMDb
Alhoewel ik beiden nog niet gezien heb.
Hmm, als nou een van de twee gemaakt werd door ondersteboven-mensen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:31 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Ze kwamen dus rond dezelfde tijd uit. Hmm. Geen jatwerk? Wel?
Wij zijn allemaal zelf ondersteboven.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:36 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Hmm, als nou een van de twee gemaakt werd door ondersteboven-mensen.
Ik ben zo teleurgesteld als wat ze vindt geen boor en robothoofd zijn.quote:In an underground world where tunnels extend everywhere, even though they live in dark and confined spaces, people wear protective clothes and lead quiet and enjoyable lives. Patema, a princess in her underground village, loves to explore the tunnels. Her favorite place is a "danger zone" that her village prohibits people from entering. Even though she's scolded, Patema's curiosity can't be held back. No one ever explained what the supposed danger was. On her usual trip to the "danger zone," Patema faces unexpected events. When hidden secrets come to light, the story begins to unfold.
Helaas, het zijn pinguins met frontstaarten.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:42 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik ben zo teleurgesteld als wat ze vindt geen boor en robothoofd zijn.
Your front tail is the front tail that will pierce the heavens!quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:53 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Helaas, het zijn pinguins met frontstaarten.
YES!quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:59 schreef Kyubey het volgende:
[Underwater] Patema Inverted - Sakasama no Patema (BD 720p) [6CB69C7A].mkv
Bedankt voor je onderzoekjequote:Op donderdag 15 mei 2014 23:35 schreef DeZwabber het volgende:
Hmm, de DVD was duidelijk slechter dan de Blu-Ray van Akira. Maar ik snap wat je bedoelt, er zat zeker nog wel een korrel op de BD versie.
Mja, 80s
Akira (1988) - Technical Specifications - IMDb
Wel op 35mm geschoten trouwens.
En ook als er geen lekker wijf met een gigantische sniper door het plafond komt vallen?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:42 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik ben zo teleurgesteld als wat ze vindt geen boor en robothoofd zijn.
Bokura wa Minna Kawaisou = Droppedquote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:14 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ok. Als de volgende afleveringen niet enorm belachelijk zijn zie ik de die serie dumpen.
Ik ben al van Bokura wa Minna Kawaisou af. Loop achter met No Game No Life en Nanana's Burried Treasure. En en me in afwachting van teleurstelling al aan het onthechten van Soul Eater Not en One Week Friends.
Het gaat goed komen met dit seizoen.
Met die teleurstelling moet ik al iedere dag leven.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:33 schreef VulpX het volgende:
[..]
En ook als er geen lekker wijf met een gigantische sniper door het plafond komt vallen?
Wut.quote:
Klassiekertje wel.quote:
Morgen DOTA 2 for Linux downloaden en installeren(mijn home partitie heeft echter niet genoeg ruimte)quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:58 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Gezien het een screenshot is uit het Youtube filmpje dat Kyubey er boven post, ja.
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:05 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
mijn home partitie heeft echter niet genoeg ruimte
Ooooh, plek zat.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:10 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
DOTA 2 vraagt 8gig aan ruimte,ik heb nog 12.7 gig(99% vol)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |