Drogreden. Ik vind ook dat iedereen recht heeft op medische zorg. Betekent dat nu ook ineens dat ik geneeskunde moet gaan studeren ofzo?quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:01 schreef Enchanter het volgende:
Als ik het allemaal zo lees hier , zijn er wel een aantal Fokkertjes die een zooi van die gelukzoekers in huis willen nemen.
Respect , wat een geweldig gebaar
Onzinquote:Op donderdag 15 mei 2014 15:36 schreef DUTCHKO het volgende:
Hier (Canada) komt er niets meer in.
Alle grenzen zijn op slot.
Zelfs een bezoekje aan je familie word aan zwaar onderzoek onderworpen.
Wij hebben net een visa ontvangen voor mijn schoonmoeder.
Zij was de enige deze week die toestemming heeft gekregen om ons te bezoeken, de rest is geweigerd!
Kun je nagaan hoe streng men hier is tegenover "asielzoekers".
Ik denk zomaar dat men heeft gekeken wat er met de Eu op dit moment gebeurd en heeft daar snel lering uit getrokken.
Jammer, de EU word een 2de wereld land.
http://news.gc.ca/web/article-en.do?nid=810619quote:Quick Facts
In 2011, there were approximately 6,300 asylum claims from EU countries – more than from Africa or Asia.
Under the new rules, annual asylum claims from Hungary – an EU country and the top source country for asylum claims in Canada over the past three years with already high withdrawal and abandonment rates- have declined by an overwhelming 97 per cent.
Asylum claims from the United States have also dropped significantly - down by roughly 80 per cent from the year before.
Countries in distress, such as Afghanistan, Congo, Egypt, Somalia and Syria, now rank among the top 10 source countries for asylum claims in Canada.
Wat een beresterk argument.quote:
Niemand heeft problemen met ECHTE asielzoekers.quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:02 schreef Freak188 het volgende:
Wat een angsthazen hier zeg... haha.... 99% heeft nog nooit een enkel probleem met een asielzoeker gehad, maar we trappen allemaal op de rem. Het is onze plicht om hulpbehoevenden te helpen. Dan eet je maar een keertje minder een gehaktbal tijdens je avondeten. Egoistisch gedoe.
Uhm ok. Hoe bepaal jij wie een ECHTE asielzoeker is ?quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:04 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Niemand heeft problemen met ECHTE asielzoekers.
En die zijn op een hand te tellen die naar de EU komen...
Dat word nu al bepaald maar na (te) lang onderzoek word het asiel verzoek afgewezen en men springt meteen door naar de vervolg procedure. Ondertussen duurt het 5 jaar en zijn er al wat kindertjes gemaakt want Nederland verzorgt je prima, dat is allang al bekend.quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Uhm ok. Hoe bepaal jij wie een ECHTE asielzoeker is ?
Je zal je zelf wel een stuk nuttiger makenquote:Op donderdag 15 mei 2014 15:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Drogreden. Ik vind ook dat iedereen recht heeft op medische zorg. Betekent dat nu ook ineens dat ik geneeskunde moet gaan studeren ofzo?
Nee dat mag niet van de EU.quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:55 schreef Confetti het volgende:
Is het sluiten van de grenzen een reële optie?
quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:36 schreef DUTCHKO het volgende:
Hier (Canada) komt er niets meer in.
Alle grenzen zijn op slot.
Zelfs een bezoekje aan je familie word aan zwaar onderzoek onderworpen.
Wij hebben net een visa ontvangen voor mijn schoonmoeder.
Zij was de enige deze week die toestemming heeft gekregen om ons te bezoeken, de rest is geweigerd!
Kun je nagaan hoe streng men hier is tegenover "asielzoekers".
Ik denk zomaar dat men heeft gekeken wat er met de Eu op dit moment gebeurd en heeft daar snel lering uit getrokken.
Jammer, de EU word een 2de wereld land.
De enige die hier domme kreten uitslaat ben jij. Het spijt me zeer.quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:58 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat een beresterk argument.
Kun je nog iets beters verzinnen of blijft het bij deze ene domme kreet?
Magadascar?quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:53 schreef Poolbal het volgende:
Ik denk dat we ergens een eiland moeten inruimen waar alle mensen uit Europa zonder verblijfsvergunning heen gaan. Daar wordt hun verhaal gecheckt. Politieke vluchteling of anderszins geldige reden: je wordt in een Europees land geplaatst, geen goede reden: terug naar land van herkomst. Blijft het onduidelijk omdat ze niet mee werken dan op het eiland blijven tot ze wel zin krijgen om mee te werken.
Ik ben 2 keer beroofd, en 1 keer bedreigd door wat achteraf een asielzoeker met verblijfsvergunning bleek te zijn. Ik vind het nogal een boude stelling dat 99% geen enkel probleem met een asielzoeker heeft gehad.quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:02 schreef Freak188 het volgende:
Wat een angsthazen hier zeg... haha.... 99% heeft nog nooit een enkel probleem met een asielzoeker gehad, maar we trappen allemaal op de rem. Het is onze plicht om hulpbehoevenden te helpen. Dan eet je maar een keertje minder een gehaktbal tijdens je avondeten. Egoistisch gedoe.
De Eritrieërs konden ook prima terecht in de naburige landen, waar er geen oorlog was. Maar nee, ze moesten zonodig duizenden kilometers verder reizen om in Nederland te komen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Uhm ok. Hoe bepaal jij wie een ECHTE asielzoeker is ?
Ze zijn hier naar toe gestuurd door mensenhandelaren, die vervolgens de asielzoekers chanteren om hun uitkering over te maken naar hun, anders wordt de familie vermoord.quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:47 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
De Eritrieërs konden ook prima terecht in de naburige landen, waar er geen oorlog was. Maar nee, ze moesten zonodig duizenden kilometers verder reizen om in Nederland te komen.
Dan geven die linkse niet thuis.quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:01 schreef Enchanter het volgende:
Als ik het allemaal zo lees hier , zijn er wel een aantal Fokkertjes die een zooi van die gelukzoekers in huis willen nemen.
Respect , wat een geweldig gebaar
Je gaat even totaal voorbij aan het feit dat de onveilige situatie in sommige gebieden langer dan 5 jaar duurt, en als de asielzoeker hier komt met jonge kinderen zijn die na zo lange tijd hier gehecht. Hun dan een permanente vergunning geven is humanisme. Maar ik begrijp dat je hun terug wil sturen naar dat tentje in de woestijn, stel je voor je zou een lepeltje rijst minder moeten eten.quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:15 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat word nu al bepaald maar na (te) lang onderzoek word het asiel verzoek afgewezen en men springt meteen door naar de vervolg procedure. Ondertussen duurt het 5 jaar en zijn er al wat kindertjes gemaakt want Nederland verzorgt je prima, dat is allang al bekend.
en dan volgt er een pardon.
Zo men is binnen. En nu maar vangen en op souperen.
Ondertussen zitten de echte asielzoekers in een verlepte tent in de woestijn en zijn al dankbaar als ze een lepeltje rijst krijgen....
quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Je gaat even totaal voorbij aan het feit dat de onveilige situatie in sommige gebieden langer dan 5 jaar duurt, en als de asielzoeker hier komt met jonge kinderen zijn die na zo lange tijd hier gehecht. Hun dan een permanente vergunning geven is humanisme. Maar ik begrijp dat je hun terug wil sturen naar dat tentje in de woestijn, stel je voor je zou een lepeltje rijst minder moeten eten.
Heel humaan inderdaad. En dan hier een marginaal leven met een uitkering. Je slappe knieen zorgen voor dit gedoe.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Je gaat even totaal voorbij aan het feit dat de onveilige situatie in sommige gebieden langer dan 5 jaar duurt, en als de asielzoeker hier komt met jonge kinderen zijn die na zo lange tijd hier gehecht. Hun dan een permanente vergunning geven is humanisme. Maar ik begrijp dat je hun terug wil sturen naar dat tentje in de woestijn, stel je voor je zou een lepeltje rijst minder moeten eten.
Dat is echt onzin. Ze mogen niet eens terug, schiet niet op dus.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:58 schreef Confetti het volgende:
Die gelukszoekers zullen nooit maar dan ook nooit fatsoenlijk integreren. Ja, misschien hun kleinkinderen.
Die mensen hebben zo'n grote achterstand dat ze nooit op eigen benen kunnen gaan staan in Nederland.
Dus terugknikkeren.
Wat een onzin, enig idee hoe het er in Eritrea aan toe gaat?quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heel humaan inderdaad. En dan hier een marginaal leven met een uitkering. Je slappe knieen zorgen voor dit gedoe.
Er is altijd, tegen een betaling, een opvang in de regio te regelen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:02 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Ze mogen niet eens terug, schiet niet op dus.
Bovendien integreren genoeg "gelukszoekers" gewoon.
Nee, hun kleinkinderen hebben te lijden onder de racistische inborst van Nederland en kiezen dus voor het criminele pad.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:58 schreef Confetti het volgende:
Die gelukszoekers zullen nooit maar dan ook nooit fatsoenlijk integreren. Ja, misschien hun kleinkinderen.
Die mensen hebben zo'n grote achterstand dat ze nooit op eigen benen kunnen gaan staan in Nederland.
Dus terugknikkeren.
Precies en daarom is het veel beter dat vluchtende Europeanen in Europa worden opgevangen, vluchtende Aziaten in Azië en vluchtende Afrikanen in Afrika.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:10 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Nee, hun kleinkinderen hebben te lijden onder de racistische inborst van Nederland en kiezen dus voor het criminele pad.
Je begrijpt zelf toch ook wel dat deze(vaak arme) landen die stromen niet aankunnen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:13 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Precies en daarom is het veel beter dat vluchtende Europeanen in Europa worden opgevangen, vluchtende Aziaten in Azië en vluchtende Afrikanen in Afrika.
Daarom zou een financiële ondersteuning ook gepast zijn.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:16 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Je begrijpt zelf toch ook wel dat deze(vaak arme) landen die stromen niet aankunnen.
En opeens komt geld, dat wordt geinvesteerd in Afrika, wel goed terecht.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:20 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Daarom zou een financiële ondersteuning ook gepast zijn.
Dat stelt Teeven net ook voor op het 8 uur journaal.
De EU zou het geld dat nu geïnvesteerd wordt in de opvang van asielzoekers kunnen investeren in Afrika om daar de opvang te regelen.
Overigens zouden rijke Afrikaanse landen hier ook aan bij kunnen dragen.
Wat is toch die drang van mensen zoals jij om maar zoveel mogelijk kanslozen hier op te vangen?quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:02 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Mee eens, je zal een vinger aan de pols moeten houden.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:34 schreef skrn het volgende:
[..]
En opeens komt geld, dat wordt geinvesteerd in Afrika, wel goed terecht.
Nou als mijn slappe knieën ervoor zorgen dat zo'n kind niet voor de ogen van zijn ouders verkracht en vermoord wordt .. of omgekeerd .. so be itquote:Op donderdag 15 mei 2014 19:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heel humaan inderdaad. En dan hier een marginaal leven met een uitkering. Je slappe knieen zorgen voor dit gedoe.
Het gaat inderdaad om één kind en niet een door oorlog verscheurd continent met honderden miljoenen schrijnende gevallen. Ik begrijp dat de materie wat moeilijk en abstract is, maar je kan ook doorschieten in het herleiden naar hapklare brokken.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou als mijn slappe knieën ervoor zorgen dat zo'n kind niet voor de ogen van zijn ouders verkracht en vermoord wordt .. of omgekeerd .. so be it
Uiteraard.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:02 schreef tofastTG het volgende:
[..]
quote:Slechts 36 procent van de voormalige asielzoekers heeft een betaalde baan, blijkt uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) in opdracht van Vluchtelingenwerk Nederland. Drie jaar geleden gold dit nog voor 43 procent van de vluchtelingen in Nederland. De bruto arbeidsparticipatie onder vluchtelingen (het aantal werkenden plus het aantal werkzoekenden als percentage van de beroepsbevolking) ging omlaag van 71 naar 59 procent.
Totaal irrelevant met betrekking tot mijn opmerking, maar ik ga er toch maar even op in:quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:04 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Wat een onzin, enig idee hoe het er in Eritrea aan toe gaat?
Mensen uit Eritrea krijgen niet voor niets asiel.
Cijfers geven ruimte aan voor verbetering, gelukkig zijn er dus ook voldoende asielzoekers die wel integreren.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uiteraard.
[..]
[..]
Totaal irrelevant met betrekking tot mijn opmerking, maar ik ga er toch maar even op in:
Ja, het is een verschrikkelijk land
Nee, Nederland kan niet dienen als opvangplaats voor alles en iedereen
Extra: het is inderdaad niet voor niets, zie bovenstaande quote.
Daarom kan Europa dus beter het geld wat ze spenderen aan asielzoekers hier uitgeven aan het opvangen van asielzoekers in Afrikaanse landen. Het geld wat in NL gespendeerd wordt aan een enkel individu daarvan kan je dankzij de lagere kosten een veelvoud in Afrika opvangen. Diezelfde 'euro' heeft daar veel meer koopkracht.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:16 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Je begrijpt zelf toch ook wel dat deze(vaak arme) landen die stromen niet aankunnen.
Zoals ik zei : hoe weet je of dat geld goed terecht komt?quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:45 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Daarom kan Europa dus beter het geld wat ze spenderen aan asielzoekers hier uitgeven aan het opvangen van asielzoekers in Afrikaanse landen. Het geld wat in NL gespendeerd wordt aan een enkel individu daarvan kan je dankzij de lagere kosten een veelvoud in Afrika opvangen. Diezelfde 'euro' heeft daar veel meer koopkracht.
En niet geheel onbelangrijk, hoe weet je dat deze mensen humaan worden opgevangen. Het lijkt me overigens ook dat die landen niet echt behoefte hebben aan nog meer inwoners/monden om te voeden.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:25 schreef skrn het volgende:
[..]
Zoals ik zei : hoe weet je of dat geld goed terecht komt?
Je zet ze niet met een koffer in de woestijn af.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:50 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En niet geheel onbelangrijk, hoe weet je dat deze mensen humaan worden opgevangen. Het lijkt me overigens ook dat die landen niet echt behoefte hebben aan nog meer inwoners/monden om te voeden.
Voor de korte termijn een fantastische oplossing, maar wil je op die locaties dan ook alles garanderen waar asielzoekers recht op hebben? Bovendien is het volgens mij ook een recht om ergens een bestaan op te kunnen bouwen, dat kan volgens mij niet als je in een permanent vluchtelingenkamp verblijft.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:56 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Je zet ze niet met een koffer in de woestijn af.
Gewoon een goede overeenkomst, opvang van asielzoekers in ruil voor harde valuta, gebeurd deze opvang niet goed gaat de geldkraan dicht.
Ik hoorde vanmiddag op de radio dat Israël zo'n overeenkomst heeft met een ander Afrikaans land, ik ben op zoek of ik iets kan vinden.
Recht? Dat is wat we afspreken toch..........quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:59 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Voor de korte termijn een fantastische oplossing, maar wil je op die locaties dan ook alles garanderen waar asielzoekers recht op hebben? Bovendien is het volgens mij ook een recht om ergens een bestaan op te kunnen bouwen, dat kan volgens mij niet als je in een permanent vluchtelingenkamp verblijft.
Er zijn ook bepaalde mensenrechten, en dat zijn inderdaad ook rechten die we met elkaar afgesproken hebben. Ze zijn alleen lastiger aan te passen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:05 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Recht? Dat is wat we afspreken toch..........
Tot 2010 had ik het recht om met 65 jaar met pensioen te gaan nu is dat 67 omdat de afspraken vernaderd zijn (niets mis mee overigens)
We spreken af dat ze een veilige woonplaats krijgen + onderwijs tot de situatie in eigen land verbeterd is of er een land is dat ze uitnodigt voor een permanente verblijfsstatus.
Maar goed, ik vermoed dat we er verschillend over denken, dat mag.
Minister Timmermans zit het verhaal over opvang in de regio nu bij Pauw & Witteman te vertellen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:10 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Er zijn ook bepaalde mensenrechten, en dat zijn inderdaad ook rechten die we met elkaar afgesproken hebben. Ze zijn alleen lastiger aan te passen.
Jij beschrijft overigens eerder een oplossing voor de meer tijdelijke vluchtelingen, bijvoorbeeld slachtoffers van natuurrampen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |