Ik gaf het juist aan vanwege het feit dat het geen anti-stem is.quote:Op donderdag 15 mei 2014 08:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Piratenpartij is nou niet echt een anti-stem als je naar hun standpunten en samenwerkingsverbanden kijkt en het is maar zeer de vraag of ze een zetel gaan pakken. Staan ze al ergens op een zetel in de peilingen en is het waarschijnlijk dat ze nu 3,8% van de stemmen pakken (de kiesdrempel), terwijl bij de laatste Kamerverkiezingen ze slechts 0,3% van de stemmen haalden?
Ik heb het toch helemaal niet over erfgoed, maar bijvoorbeeld Visserij;quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Daar zal naar mijn mening best wat op te bedenken zijn om ieder land zijn eigen erfgoed te laten behouden.
Nou stel dat er in een land een straf zou staan op steelen, hand af?
En dan even buiten beschouwing gelaten of ze dan tot de EU zouden zijn toe gelaten.
Vrije handel en munt schreef ik ja, en de daarbij gehorende wetten uiteraard vind ik wel erbij horen maar visserij wat heeft brussel ermee te doen hoeveel of hoe weinig er gevist word?
b.v.
Noem maar wat als voorbeeld.
Klopt, maar daar zijn dus wel ook regels voor (de BTW moet tussen een bepaalde marge zitten). Het oldtimer tarief is een interne aangelegenheid(immers niet van toepassing op Duitsers die hier een auto kopen), maar bij verdere Europese integratie zullen dat soort regels ook verleden tijd woeden. En je mag toch gewoon post versturen in het Buitenland?quote:Op donderdag 15 mei 2014 10:30 schreef john2406 het volgende:
Volgens mij is die concurrentie er al btw tarief benzine prijs oldtimer regelling ik kan er even niet meer bedenken maar er zullen er heus nog wel meer zijn.
Post versturen van uit duitsland is ook goedkoper.
Dus kom hou daarover op brussel is een gat in mijn hand zo groot als een emmer vind ik.
Concurrentie mag er zeker zijn dat is net het hele nut van een interne markt. Als Nederland regels maakt om ervoor te zorgen dat Duitse post hier niet bezorgd wordt, is oneerlijke concurrentie en dat zou dus niet mogen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 10:43 schreef john2406 het volgende:
Inderdaad doe het ook met de regelmaat vooral aangetekend kan dat oplopen en dan komt het net zo aan als dat ik het in Ned verstuur, maar het verschil mag niet zijn over oneerlijke concurentie heb je het en begin je over.
Ik noem er maar een paar waar ik wat over gehoord heb er zullen er best wel meer zijn en dan gaat het over grotere bedragen.
B.v waarom zijn de auto s in Belgie zoveel goedkoper als hier, waarom mag dat dan met vis niet zijn?
Ik zal het nog eens proberen uit te leggen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 10:51 schreef john2406 het volgende:
Dat kan ik beter aan jou vragen hoe zat dat met die vis voordat de EU ingevoerd was, hadden we toen een overschot of deed Nederland het toen zo slecht?
Ik wil dat niet begrijpen het was immers al goed voordat ik de euro had, en welvaart ik plaats er vraagtekens bij.
Hij is inderdaad ongekozen, dat klopt. Tweede Kamervoorzitster Anouchka van Miltenburg is ook ongekozen. Ik vind dat geen probleem, want voor allebei geldt: functie die ze uitoefenen heeft geen wetgevende bevoegdheden.quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:45 schreef karton2 het volgende:
[..]
Als 'president' is hij één van de gezichten van de EU. Hij is ongekozen en dat maakt hem de personificatie van een niet transparante en ondemocratische EU
Verhofstadt, Schulz en Barroso worden overigens bijna net zo hard aangepakt.
Autobedrijven gaan niet failliet omdat als jij een auto in Belgie koopt je alsnog BPM moet afdragen aan de staat.quote:Op donderdag 15 mei 2014 11:15 schreef john2406 het volgende:
Kom houd op in duitsland mag het hele jaar het land bemest worden en hier niet, dus kom niet met fabeltjes ze nemen zich wat ze goed uitkomt en proberen er het meeste van te maken hier vind ik.
Waarvoor gaan de autobedrijven dan niet failiiet, dan doen ze ook maar zoiets op de vis dan, wel zodat het voor de inwoners betaalbaar blijft maar de invoer beperkt is.
Bijvoorbeeld in dit soort topics. Je kan toch niet beweren dat zoiets je nooit is opgevallen?quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:05 schreef karton2 het volgende:
[..]
Joh.
Waar wordt er dan over het uiterlijk gesproken?
Uiteindelijk gaat het waar ze voor staan en wie ze vertegenwoordigen. Laat de EU in tegenstelling tot de NLse politiek een enorm slechte reputatie hebben.quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:02 schreef Monnet het volgende:
[..]
Hij is inderdaad ongekozen, dat klopt. Tweede Kamervoorzitster Anouchka van Miltenburg is ook ongekozen. Ik vind dat geen probleem, want voor allebei geldt: functie die ze uitoefenen heeft geen wetgevende bevoegdheden.
Voor de functie handenschudder hoeft inderdaad geen speciale verkiezing voor worden gehouden.quote:<bla>
Ik vind dat niet zo erg eigenlijk, en ik snap niet zo goed waarom een dergelijke functie rechtstreeks gekozen zou moeten zijn.
Het enige echte gescheld wat me bijstaat 'in dit soort topics' is dat Eurofielen landverraders en zakkenvullers zijn die hun megalomane speeltje er koste wat het kost door willen drukken.quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld in dit soort topics. Je kan toch niet beweren dat zoiets je nooit is opgevallen?
Hij vertegenwoordigt de Europese Raad, de regeringsleiders. Hij heeft geen enkele uitvoerende of wetgevende macht en nauwelijks bevoegdheden. Ik wil graag geloven dat 'het publiek' niet zo enorm kortzichtig is.quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:33 schreef karton2 het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het waar ze voor staan en wie ze vertegenwoordigen. Laat de EU in tegenstelling tot de NLse politiek een enorm slechte reputatie hebben.
Ja, als je de inhoud en aard van zijn functie gaat afdoen als "bla" zijn we vrij snel uitgepraat natuurlijk.quote:Voor de functie handenschudder hoeft inderdaad geen speciale verkiezing voor worden gehouden.
Vooralsnog is het Wij en Zij als het over de EU gaat. Zelfs onze eigen regering doet er aan mee.quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:40 schreef Monnet het volgende:
[..]
Hij vertegenwoordigt de Europese Raad, de regeringsleiders. Hij heeft geen enkele uitvoerende of wetgevende macht en nauwelijks bevoegdheden. Ik wil graag geloven dat 'het publiek' niet zo enorm kortzichtig is.
Ik ben het gewoon met je eens hoor. Die 'bla' knipt gewoon de functieomschrijving uit jouw reactie weg, je zoekt er teveel achter.quote:Ja, als je de inhoud en aard van zijn functie gaat afdoen als "bla" zijn we vrij snel uitgepraat natuurlijk.
Waarom wordt het dan zo vreselijk op de man gespeeld?quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:54 schreef karton2 het volgende:
[..]
Vooralsnog is het Wij en Zij als het over de EU gaat. Zelfs onze eigen regering doet er aan mee.
Het gaat bij Van Rompuy wat hij vertegenwoordigd, dáárom krijgt hij de wind van voren. Wat de inhoud van zijn baan is doet er niet toe.
Virulente Eurohaat in combinatie met de Nederlandse mentaliteit (even generaliseren).quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom wordt het dan zo vreselijk op de man gespeeld?
En je weet toch dat het inhoudelijk allemaal onzinnig is wat men over hem roept?
[..]
Tja, het is allemaal wel wat sneu.quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:47 schreef Igen het volgende:
Ach, het waait vast wel weer over. Vijf jaar geleden was de Marokkaanse massa-immigratie de schuld van alles wat er niet goed gaat in Nederland, nu is het de door neoliberale graaiende banksters gerunde EU, en over een paar jaar is er vast wel weer een nieuwe zondebok.
Het lijkt wél bijna een volksaard te zijn geworden om in een van de gelukkigste, rijkste en meest genivelleerde landen van de hele wereld te gaan zitten klagen dat het leven zo verschrikkelijk zwaar is en dat je recht hebt op een extreem hoge levensstandaard zonder een poot uit te hoeven steken en dat het de schuld van anderen is als je wat dat betreft je zin niet krijgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |