Is dit nu dus echt zeker? Vind ik zwaar balen ditquote:De verkoop en het afsteken van vuurwerk wordt verder ingeperkt.
'Kabinet perkt verkoop en afsteken van vuurwerk in'
Foto: AFP
Haagse bronnen bevestigen nieuws van die strekking van RTL.
Op oudejaarsdag mag in de toekomst, zo staat in een brief van het kabinet, pas vanaf 18.00 uur vuurwerk afgestoken worden. Nu mag dat op oudejaarsdag nog vanaf 10.00 uur.
Ook de verkoopperiode wordt korter: vuurwerk mag straks alleen nog op 30 en 31 december en niet meer op 29 december.
Vuurwerkvrij
Burgemeesters hebben daarnaast straks de mogelijkheid in hun gemeente een straat of wijk vuurwerkvrij te verklaren. Dat zou zijn bepaald na overleg tussen staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur en Milieu, minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie, en verschillende burgemeesters.
Importeurs krijgen bovendien te maken met een vergunningstelsel. De Inspectie voor Leefomgeving en Transport kan dwangsommen opleggen als importeurs en transporteurs de regels overtreden.
Door: NU.nl
nu gaan mensen juist meer massaal over naar illegaal vuurwerk en dat zal toch niet stoppen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:05 schreef Resistor het volgende:
Welk probleem willen ze eigenlijk oplossen? Illegaal vuurwerk?
Half. Die vuurwerktokkies kopen hun shit toch wel. Je moet ze als politie gewoon in de hand schieten.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:56 schreef Jahr00n het volgende:
Eindelijk die vuurwerk terroristen terroriseren mij en mijn hele week heel december met hun kutvuurwerk!!!! Ik kan niet eens mijn hond uitlaten !!!!!! Direct verbieden vuurwerk als het aan mij ligt. Doe maar een showtje georganiseerd door de gemeente op 31 december.
Neequote:Op woensdag 14 mei 2014 20:08 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
nu gaan mensen juist meer massaal over naar illegaal vuurwerk en dat zal toch niet stoppen.
Achja ik ga wel gewoon met een groep net over de grens ofzo. Gelukkig hebben ze daar niet zo'n zielige regelsquote:Op woensdag 14 mei 2014 20:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
NeeHet idee is dat illegaal vuurwerk niet te pakken is, omdat het totaal niet zichtbaar is. Als je een lokaal vuurwerkverbod afsluit (zoals in Hilversum gebeurd is, want ondanks wat in de OP staat kon dat al lang) valt élke knal op.
Vooral doen. Dat is ook half de bedoeling natuurlijk.quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:16 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Achja ik ga wel gewoon met een groep net over de grens ofzo. Gelukkig hebben ze daar niet zo'n zielige regels
Als je bij elk besluit dat je niet aanstaat krampachtig "1984" gaat schreeuwen verliest het wel een beetje kracht, weet jequote:Op woensdag 14 mei 2014 20:18 schreef datismijnmening het volgende:
Janog weer een stapje dichter bij een totalitaire politiestaat
Maarja illegaal vuurwerk zal nog steeds Nederland binnenstromen en zeker niet minder. Ook dat illegaal vuurwerk zal dus na 18.00 gewoon geknalt worden en dagen eerder.quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vooral doen. Dat is ook half de bedoeling natuurlijk.
Is toch belachelijk dat de overheid de burgers dusdanig beperktquote:Op woensdag 14 mei 2014 20:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je bij elk besluit dat je niet aanstaat krampachtig "1984" gaat schreeuwen verliest het wel een beetje kracht, weet je
Geen totaalverbod, wel een verbod voor burgers. Laat de overheid maar gewoon even wat vuurwerk afsteken en dan is 't afgelopen.quote:
Eens. Wat ze moeten doen is gebiedsverboden aanwijzen voor vuurwerk zodat je het gebied wat in de gaten gehouden moet worden beperkt en harder handhaven. Maar ja...quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:19 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Maarja illegaal vuurwerk zal nog steeds Nederland binnenstromen en zeker niet minder. Ook dat illegaal vuurwerk zal dus na 18.00 gewoon geknalt worden en dagen eerder.
Zitten er eigenlijk wel mensen bij het kabinet die logisch kunnen nadenken?
Dat is niet makkelijk te handhaven denk ik. Dat voorstel is ook al eens gedaan om centrale afsteek plekken te creëren in steden enz maar mensne willen gewoon lekker in hun straat of tuim vuurwerk afsteken.quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eens. Wat ze moeten doen is gebiedsverboden aanwijzen voor vuurwerk zodat je het gebied wat in de gaten gehouden moet worden beperkt en harder handhaven. Maar ja...
Nee. Wat je ook van vuurwerk vindt: het is schadelijk, gevaarlijk en levert heel veel overlast. Dat zoiets beperkt wordt is niet meer dan logisch - waarmee ik niet wil zeggen dat ik het er mee eens ben.quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:20 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Is toch belachelijk dat de overheid de burgers dusdanig beperkt
Nee, het merendeel van de mensen wil geen tokkies die vuurwerk afsteken, daarnaast is het vuurwerk afsteken om middernacht ook geen probleem, het probleem is dat tokkies de weken ervoor al afsteken, vooral met huisdieren is dat narigheid omdat ik ze op oudejaarsavond nog kan voorbereiden, maar niet 3 weken lang ervoor.quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:22 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Dat is niet makkelijk te handhaven denk ik. Dat voorstel is ook al eens gedaan om centrale afsteek plekken te creëren in steden enz maar mensne willen gewoon lekker in hun straat of tuim vuurwerk afsteken.
En ik zit niet te wachten om op een heel kluitje te zitten met honderden vuurwerk afstekers
Ik snap de tegenargumenten volledig. Maar de argumenten vóór ook. Het is gewoon waar dat er steeds zwaarder en meer illegaal vuurwerk wordt ingevoerd en afgestoken en dat daar iets aan gedaan wordt is een logisch gevolg. En dat de 'normale' mensen daar onder lijden misschien ook wel, helaas.quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:22 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Dat is niet makkelijk te handhaven denk ik. Dat voorstel is ook al eens gedaan om centrale afsteek plekken te creëren in steden enz maar mensne willen gewoon lekker in hun straat of tuim vuurwerk afsteken.
En ik zit niet te wachten om op een heel kluitje te zitten met honderden vuurwerk afstekers
Newsflash: degenen met illegaal vuurwerk blijven dat ook doen. Derhalve een domme maatregel.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:56 schreef Jahr00n het volgende:
Eindelijk die vuurwerk terroristen terroriseren mij en mijn hele week heel december met hun kutvuurwerk!!!! Ik kan niet eens mijn hond uitlaten !!!!!! Direct verbieden vuurwerk als het aan mij ligt. Doe maar een showtje georganiseerd door de gemeente op 31 december.
Hier hetzelfde.quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:22 schreef raptorix het volgende:
Ik ben niet zo van overheidsverboden, maar als er 1 ding verboden mag worden is het vuurwerk, ik schrik normaal al heel snel op geluiden (op me werk ongeveer elke 10 minuten), maar vuurwerk is helemaal een ramp voor me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |