Ik kom uit een dorp 15 minuten van de Duitse grens en niet zo heel erg veel verder van België af. Je bent helemaal gek als je denkt dat het merendeel van de jongeren zwaar illegaal vuurwerk heeft, en dat degenen met zwaar vuurwerk dat in zulke hoeveelheden hebben dat het bij hun zelfs al meer dan 1/3e van wat ze afsteken is. Mensen scheuren al overdag met de auto rond als ze boodschappen op 2 minuten lopen moeten halen dus het idee dat mensen uit de rand van het dorp een halfuur gaan lopen midden in de nacht als het vriest is nogalquote:Op woensdag 14 mei 2014 20:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Gewoon in het dorp/stadscentrum natuurlijk zodat mensen er heen kunnen lopen.
En weet niet waar jij woont maar ik schat dat zeker 1/3e van het spul dat ze hier afsteken illegaal is.
Mensen blijven vast toch wel kopen, alleen hebben ze er nu een dag minder voor.quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:58 schreef DaveDave09 het volgende:
Balen dit.. Mijn pa heeft zelf een vuurwerk shop en dus een dag minder omzet![]()
Wel onzin dit meeste overlast is toch van het illegale spul, En zonde van de traditie
Zorgen dat je adverteert (en het kunt waarmaken) met snelle service bij het ophalen, ik verwacht overal grote chaos bij de verkooppunten.quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:58 schreef DaveDave09 het volgende:
Mijn pa heeft zelf een vuurwerk shop en dus een dag minder omzet
Wordt het een nog grotere chaos bij de verkooppunten.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Mensen blijven vast toch wel kopen, alleen hebben ze er nu een dag minder voor.
Ik kom ook uit een dorpje maar in de steden, Den Haag, Amsterdam, Rotterdam is het echt heel erg met de overlast.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:02 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik kom uit een dorp 15 minuten van de Duitse grens en niet zo heel erg veel verder van België af. Je bent helemaal gek als je denkt dat het merendeel van de jongeren zwaar illegaal vuurwerk heeft, en dat degenen met zwaar vuurwerk dat in zulke hoeveelheden hebben dat het bij hun zelfs al meer dan 1/3e van wat ze afsteken is. Mensen scheuren al overdag met de auto rond als ze boodschappen op 2 minuten lopen moeten halen dus het idee dat mensen uit de rand van het dorp een halfuur gaan lopen midden in de nacht als het vriest is nogal
Als je meer mensen in een omgeving hebt, is de kans natuurlijk ook groter dat er een groepje jongeren is met illegaal vuurwerk.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik kom ook uit een dorpje maar in de steden, Den Haag, Amsterdam, Rotterdam is het echt heel erg met de overlast.
Goede post.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:14 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Als je meer mensen in een omgeving hebt, is de kans natuurlijk ook groter dat er een groepje jongeren is met illegaal vuurwerk.
Maar dat is het probleem helemaal niet. Ik vind het prima dat er zwaarder vuurwerk is. Zolang mensen er verstandig mee omgaan is er geen probleem. Het vervelende is dat die jongeren niet normaal kunnen doen (of überhaupt begrijpen wat normaal is) en door de wijk gaan zwerven en dingen opblazen enzo.
Mensen hebben gewoon aangetoond er niet mee om te kunnen gaan.
Dat valt toch niet te handhaven?!quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Goede post.
Daarom is het zaak dat je het op de een of andere manier centraliseert zodat mensen wel gewoon vuurwerk af kunnen steken maar dat de overheid er wel zich op kan houden.
Dan kun je het illegale spul veel beter aan gaan pakken als overheid want nu komen ze er bijna altijd mee weg als ze lopen rotzooien.
Dan moet de politie dus overal tegelijk zijn waar het verboden is. Wordt lastig denk ik.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je het zou centraliseren en daarbuiten zou verbieden waarom niet?
En was het in België niet het hele jaar door te krijgen?quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:27 schreef CookieSlikker het volgende:
Kut.![]()
Nog meer NLers op de 29e in Duitsland![]()
Neem aan dat daar 29 niet word afgeschaft.
quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:20 schreef Red_85 het volgende:
Legale verkoop en afsteek strenger maken, terwijl het illegale juist voor problemen zorgt.
![]()
NL.
Gaat inderdaad niets helpen. Nu worden er alleen maar meer bommen besteld in polen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Whatever...
Juist niet.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:26 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dan moet de politie dus overal tegelijk zijn waar het verboden is. Wordt lastig denk ik.
Wel eens de prijs vergeleken?quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:28 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En was het in België niet het hele jaar door te krijgen?
Okay, stel dat de asocialen bij elkaar komen op de vuurwerkplek. Wie zegt dat daar dan geen rellen komen a la elke andere verzameling van asocialen in de afgelopen 10 jaar?quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Juist niet.
De situatie is nu juist zo dat de politie 3 dagen lang eigenlijk overal tegelijk moet zijn (wat natuurlijk geen doen is) waardoor asocialen vrij spel hebben.
Door de tijd en eventueel de locaties flink aan banden te leggen kun je veel specifieker gaan controleren en handhaven.
Snuiven mag ook niet, toch gebeurt het. Hiermee hetzelfde. Het wordt alleen maar stoerder om iets op te blazen. Dat deden ze toch al met illegaal vuurwerk. Dus ik zie alleen een vermindering van kinderen van 15 die geen pijltjes mogen afschieten. Het tuig gaat zijn gang toch wel. En de politie kan, wil of mag er toch niet tegen optreden. Maar die paar kinderen met oudjaar hun lolletje afnemen, dat doen ze weer wel.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik kom ook uit een dorpje maar in de steden, Den Haag, Amsterdam, Rotterdam is het echt heel erg met de overlast.
Die Cobra 6 apparaten vallen onder de wet explosieven en daar is tegenwoordig bijzonder goed aan te komen via onze Poolse mede-Europeanen.
En het hoeft ook niet één plein in een stad op dorp te zijn kunnen best verspreide burgerinitiatieven zijn waarbij men op voorhand een vergunning moet aanvragen. Zou al een hele verbetering zijn t.o.v. van het huidige situatie waarin iedereen maar doet waar hij of zij zin in heeft met zijn dronken kop.
Wangedrag gaat niet veranderen, met of zonder vuurwerk. ls ze dat eens zouden aanpakken. Dit is een handhavingsprobleem, de wet is al genoeg om wangedrag aan te pakken, alleen niet voldoende handhaving. Helaas zijn agenten bezig met administratie, boetequota en een hoop triviale zaken. Dit terwijl de meeste agenten echt wel echte boeven willen pakken, ze mogen niet van hun werkgever.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:34 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Okay, stel dat de asocialen bij elkaar komen op de vuurwerkplek. Wie zegt dat daar dan geen rellen komen a la elke andere verzameling van asocialen in de afgelopen 10 jaar?
Mensen met illegaal spul zullen daar natuurlijk niet komen juist vanwege het politietoezicht.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:34 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Okay, stel dat de asocialen bij elkaar komen op de vuurwerkplek. Wie zegt dat daar dan geen rellen komen a la elke andere verzameling van asocialen in de afgelopen 10 jaar?
Het heeft niets met gunnen of niet gunnen te maken een heel groot gedeelte van de Nederlanders is gewoon tegen vuurwerk omdat er altijd een hoop gezeik mee is.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:36 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Snuiven mag ook niet, toch gebeurt het. Hiermee hetzelfde. Het wordt alleen maar stoerder om iets op te blazen. Dat deden ze toch al met illegaal vuurwerk. Dus ik zie alleen een vermindering van kinderen van 15 die geen pijltjes mogen afschieten. Het tuig gaat zijn gang toch wel. En de politie kan, wil of mag er toch niet tegen optreden. Maar die paar kinderen met oudjaar hun lolletje afnemen, dat doen ze weer wel.
Schaf zwarte piet ook af. Dan gaan we daarna ook chiazaad vebieden, tofu, geitenwollen sokken en honden (vieze schijtbakken). Zo, dan is iedereen zijn lolletje kwijt.
Ik heb veel meer last van honden dan vuurwerk. Gore schijtbeesten, geluidsoverlast door dat geblaf en gevaarlijk voor kinderen. Afschaffen!
Wat is nederland een kutland aan het worden en wat een hoop zure mensen die anderen niets gunnen. Bah!n(en ik steek zelf niet eens vuurwerk af)
Uiteraard kun je met Nederlands vuurwerk ook leuke knallers hebben zoals knal cakes maar het grotendeel is idd illegaal vuurwerk wat de overlast veroorzaakt.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:44 schreef rubensanti het volgende:
Godverdome tyfuslijers in het kabinet. Al die klachten komen door illegaal vuurwerk, nu zijn de mensen met legaal vuurwerk daar de dupe van.
Dat zou ik juist niet goed vinden.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:42 schreef byah het volgende:
Goede stap, over 5 jaar is het geheel verboden. Goede zaak.
Een vet tax zou niet verkeerd zijn. Als met dat geld het gezonde voedsel wat goedkoper zou kunnen worden.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:47 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dat zou ik juist niet goed vinden.
Ik begrijp dat de glijdende schaal niet echt een goed argument is, maar het is wel zo.
Over 5 jaar geen vuurwerk meer, roken is volledig verboden. Men is een eind onderweg met alcohol. En wat is dan het volgende?
Geen vet eten meer?
Maar dat opent dan weer de deur naar verdere inperking van ongezond voedsel. etc. etc.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:48 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Een vet tax zou niet verkeerd zijn. Als met dat geld het gezonde voedsel wat goedkoper zou kunnen worden.
Alsof vet eten niet gezond is.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:48 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Een vet tax zou niet verkeerd zijn. Als met dat geld het gezonde voedsel wat goedkoper zou kunnen worden.
Ik gun jou een gevangenisstraf tot je dood.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:48 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |