abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 mei 2014 @ 16:19:55 #1
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_139949821



danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland.
fokplaat.jpg DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant O+).


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.

It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 14 mei 2014 @ 16:33:18 #2
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_139950268
Hulde aan de sluit- en frontseinen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 mei 2014 @ 16:36:57 #3
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_139950385
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2014 15:14 schreef Monopoly het volgende: [..] Er zijn plannen voor elektrificatie tot Leer. Er komt sowieso nieuw materieel als Arriva door gaat naar Bremen.
Dat is wel een hele grote ALS.
pi_139950415
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 16:36 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat is wel een hele grote ALS.
De provincie wil het, Niedersachsen al helemaal en zelfs de grote Moeder van ons bedrijf (Deutsche Bahn) wil liever vandaag al gaan rijden ipv 2020
  woensdag 14 mei 2014 @ 17:02:35 #5
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_139951192
Dat kunnen ze makkelijk roepen maar dat maakt het nog geen realistisch plan.

De provincie maakt het allemaal ook niet erg geloofwaardig door te zeggen dat Groningen-Bremen in 1:23 zou kunnen.
pi_139951376
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 17:02 schreef ReisT het volgende:
Dat kunnen ze makkelijk roepen maar dat maakt het nog geen realistisch plan.

De provincie maakt het allemaal ook niet erg geloofwaardig door te zeggen dat Groningen-Bremen in 1:23 zou kunnen.
Daarom is het ook pas 2020. Het schijnt dat er vooral aan de Duitse kant wat infrastructurele werkzaamheden moeten plaatsvinden.
pi_139951591
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2014 17:08 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Daarom is het ook pas 2020. Het schijnt dat er vooral aan de Duitse kant wat infrastructurele werkzaamheden moeten plaatsvinden.
Wil je dat halen moet je een intercity verbinding over een kaarsrecht traject laten rijden
  woensdag 14 mei 2014 @ 17:16:44 #8
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_139951678
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2014 17:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wil je dat halen moet je een intercity verbinding over een kaarsrecht traject laten rijden
Die snelheid wordt in Nederland alleen op Almere-Zwolle overschreden buiten de HSL om. Ik vind het een behoorlijke ambitie. Te zelfs.
pi_139954169
NS start proef met eenmalige chipkaart
woensdag 14 mei 2014

NS is maandag een proef gestart waarbij reizigers bij de kaartautomaat een eenmalige ov-chipkaart geleverd krijgen, in plaats van het reguliere papieren treinkaartje. Op 14 tal stations staan er één of enkele kaartautomaten die speciaal voor de proef zijn aangepast. Dat bevestigt een woordvoerder van NS tegenover treinreiziger.nl.

De eenmalige ov-chipkaart is een papieren treinkaartje met chip. Treinreizigers die de eenmalige chipkaart nu krijgen zijn niet verplicht in te checken en betalen daarvoor niets extra's. Als de ov-chipkaart poortjes definitief dicht gaan en het papieren treinkaartje is afgeschaft , zullen treinreizigers wel een toeslag moeten betalen voor de wegwerp ov-chipkaart. In het Nationaal OV Beraad (NOVB) vragen vervoerders momenteel advies over de hoogte van de toeslag.

Om alvast ervaring op te doen met de eenmalige ov-chipkaart wordt deze nu alvast getest. Op de stations van Enschede, Den Bosch, Alkmaar, Schiphol, Amsterdam Amstel , Amsterdam Centraal Zwolle , Roosendaal, Maastricht, Hilversum, Nijmegen, Leiden Centraal, Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal zijn daarvoor één of enkele kaartautomaten aangepast.

Onder andere enkele reizen, dagkaarten, railrunners en internationale vervoersbewijzen worden bij de aangepaste kaartautomaten nu als wegwerpchipkaart geleverd. De definitieve ombouw van alle NS-servicebalies staat gepland voor juni. Nadat de NS-servicebalies zijn omgebouwd, worden de NS-kaartautomaten ‘omgezet’ om enkel eenmalige chipkaarten uit te kunnen geven.

Het papieren treinkaartje met korting wordt straks geheel afgeschaft en niet vervangen door een wegwerp ov-chipkaart. Volgens een woordvoerder zijn de kosten daarvoor te duur en reizen de meeste vaste klanten, inclusief ouderen, al op saldo met de ov-chipkaart.

Bron

NS zou NS niet zijn als er eerst een proef moet komen.
pi_139954199
de NS dagkaarten van de acties van o.a. Kruidvat zijn ook een soort eenmalige chipkaart. fraai dat 't nu nog ineens op proef gaat.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 14 mei 2014 @ 18:44:08 #11
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139954247
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:40 schreef b2py het volgende:
NS zou NS niet zijn als er eerst een proef moet komen.
Enige waar ik aan kon denken idd :'(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 mei 2014 @ 18:46:06 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139954319
De uitkomst van de proef staat toch al vast, namelijk dat die kaart as-is ingevoerd gaat worden.

Het moeten inchecken is een beetje kneuzig: op het chipkaartkaartje staat alles geprint wat nu ook al op het papieren kaartje geprint wordt: geldigheidsdatum, prijs, geldig traject (inclusief de gekozen route), enzovoorts.

Dat je er dan toch mee zou moeten in- en uitchecken is bij de wilde konijnen af en een conducteur die een boete uitschrijft aan iemand die z'n wegwerpchipkaartje niet heeft ingecheckt verdinet het om per direct onherroepelijk uit z'n functie te worden gezet.
  woensdag 14 mei 2014 @ 18:50:36 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139954464
Een kutstreek van de overheid: in de HRN-concessie 2015/2025 staat opgenomen dat NS niet verplicht is om 'productiemiddelen' (lees: treinen) beschikbaar te stellen aan een andere exploitant na het einde van de concessieperiode.

NS heeft dus eigenlijk ook al wel zekerheid over de periode na 2025, want bijna niemand kan binnen de gangbare tijd zorgen voor een dusdanig grote vloot dat ze het van NS zouden kunnen overnemen, mocht de overheid in de toekomst - al dan niet onder druk van de EU - besluiten om het HRN aan te besteden vanaf 2025.
pi_139954521
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:50 schreef James1988 het volgende:
Een kutstreek van de overheid: in de HRN-concessie 2015/2025 staat opgenomen dat NS niet verplicht is om 'productiemiddelen' (lees: treinen) beschikbaar te stellen aan een andere exploitant na het einde van de concessieperiode.

NS heeft dus eigenlijk ook al wel zekerheid over de periode na 2025, want bijna niemand kan binnen de gangbare tijd zorgen voor een dusdanig grote vloot dat ze het van NS zouden kunnen overnemen, mocht de overheid in de toekomst - al dan niet onder druk van de EU - besluiten om het HRN aan te besteden vanaf 2025.
Niet helemaal denk ik, want NSR leased zijn treinen ook weer van NSFSC, waar ze officieel zijn ondergebracht. En ik weet niet of NSFSC een volledig eigen bedrijf is of nog steeds onder de NS Groep valt?
  woensdag 14 mei 2014 @ 18:52:31 #15
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_139954529
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:50 schreef James1988 het volgende:
Een kutstreek van de overheid: in de HRN-concessie 2015/2025 staat opgenomen dat NS niet verplicht is om 'productiemiddelen' (lees: treinen) beschikbaar te stellen aan een andere exploitant na het einde van de concessieperiode.
Dan zit NSFS met een vloot treinen die echt niemand in de wereld wil hebben. Zou dom zijn om die ergens te laten verroesten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_139954546
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Enige waar ik aan kon denken idd :'(
Ik dacht het alleen maar omdat jij het zo vaak heb geroepen :@
  woensdag 14 mei 2014 @ 18:53:06 #17
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139954557
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:52 schreef b2py het volgende:

[..]

Niet helemaal natuurlijk, want NSR least zijn treinen ook weer van NSFSC, waar ze officieel zijn ondergebracht. En ik weet niet of NSFSC een volledig eigen bedrijf is of nog steeds onder de NS Groep valt?
Van NSFSC's eigen website:
quote:
NS Financial Services is a 100% subsidiary of NS Groep N.V, the state owned Netherlands Railway Company, rated AA- by Standard & Poor's.
quote:
2s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dan zit NSFS met een vloot treinen die echt niemand in de wereld wil hebben. Zou dom zijn om die ergens te laten verroesten.
Het is wel een prima pressiemiddel.
  woensdag 14 mei 2014 @ 18:55:14 #18
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_139954619
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:46 schreef James1988 het volgende:
Het moeten inchecken is een beetje kneuzig: op het chipkaartkaartje staat alles geprint wat nu ook al op het papieren kaartje geprint wordt: geldigheidsdatum, prijs, geldig traject (inclusief de gekozen route), enzovoorts.
Het in- en uitchecken voorkomt wel dat een kaartje (bv. enkele reis) vaker kan worden gebruikt in het geval er geen controle plaatsvindt. Levert de kas toch weer wat op hè :P

Maar goed, verder te vergelijken met de eenmalige chipkaarten zoals je bij het GVB krijgt.
pi_139954629
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:53 schreef James1988 het volgende:

[..]

Van NSFSC's eigen website:

[..]

[..]

Het is wel een prima pressiemiddel.
Dan zal NS dus tot minimaal 2040 betrokken blijven bij het reizigersvervoer in Nederland, ongeacht of ze de concessie krijgen of niet :P
  woensdag 14 mei 2014 @ 18:56:03 #20
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139954649
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:55 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Het in- en uitchecken voorkomt wel dat een kaartje (bv. enkele reis) vaker kan worden gebruikt in het geval er geen controle plaatsvindt. Levert de kas toch weer wat op hè :P
Want je gaat inderdaad 2x op een dag van Maastricht náár Amsterdam. :Y
  woensdag 14 mei 2014 @ 18:56:25 #21
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_139954661
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

Want je gaat inderdaad 2x op een dag van Maastricht náár Amsterdam. :Y
Ik doelde meer op het achterlaten/hergebruiken van niet geknipte kaartjes. Kan ook Dagretour zijn dus ;)
  woensdag 14 mei 2014 @ 18:57:59 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139954699
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:56 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ik doelde meer op het achterlaten/hergebruiken van niet geknipte kaartjes. Kan ook Dagretour zijn dus ;)
Dat lijkt me een te verwaarlozen hoeveelheid kaartjes en voor zover ik weet gaan er alleen nog maar enkeltjes worden verkocht als wegwerpkaartje.
  woensdag 14 mei 2014 @ 18:58:34 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139954718
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:52 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik dacht het alleen maar omdat jij het zo vaak heb geroepen :@
Misschien zien wij het wel allemaal verkeerd joh :P

"Fles doet proef met openen van geklaagloos topic"

"b2py doet proef met nieuw soort beton, op eiwitbasis"

"greavy doet proef met hydraulische snoeitang"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_139954854
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Misschien zien wij het wel allemaal verkeerd joh :P

"Fles doet proef met openen van geklaagloos topic"

"b2py doet proef met nieuw soort beton, op eiwitbasis"

"greavy doet proef met hydraulische snoeitang"
_O-
pi_139954972
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat lijkt me een te verwaarlozen hoeveelheid kaartjes en voor zover ik weet gaan er alleen nog maar enkeltjes worden verkocht als wegwerpkaartje.
als de poortjes ooit nog dicht gaan zal men wel moeten dus kan men er maar beter meteen aan wennen.
  woensdag 14 mei 2014 @ 19:56:04 #26
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139957242
Hmmm, mijn vakantieplannen 2015 zijn aardig "op de schop" gegaan.
Een goede kennis gaat in November verhuizen richting Griekenland, en ik heb het genieuze plan gevat om in april 2015 die kant op te treinen, maar na Griekenland oa nog een rondje door Europa uiteindelijk weer in Nederland te komen.

Nu komt het meest uitdagende van heel de reis: Ik wil zo weinig mogelijk met nachttreinen, voornamelijk dagtreinen.

Ik had ongeveer in gedachte:
Rotterdam - Parijs - Barcelona - Marseille - Milaan - Venetië - Zagreb - Beograd - Skopje - Thessaloniki - Boekarest - Budapest - en weer terug richting Nederland.

Zijn er mensen die hier tips of iets dergelijks over hebben? Er zal ongetwijfeld een nachttrein tussenkomen. Vakantie is hooguit 3 weken aaneengesloten met een Interrailpas.

Ohja, ik weet het, het is erg vroeg voor deze plannen, maar ik begin er alvast een beetje mee...

[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 14-05-2014 20:02:36 ]
  woensdag 14 mei 2014 @ 20:13:42 #27
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_139958040
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:40 schreef b2py het volgende:
NS start proef met eenmalige chipkaart
woensdag 14 mei 2014

Als de ov-chipkaart poortjes definitief dicht gaan en het papieren treinkaartje is afgeschaft , zullen treinreizigers wel een toeslag moeten betalen voor de wegwerp ov-chipkaart. In het Nationaal OV Beraad (NOVB) vragen vervoerders momenteel advies over de hoogte van de toeslag.

.

En hup, weer een prijsverhoging. Wat een cocksuckers!! :(
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 14 mei 2014 @ 20:17:55 #28
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_139958242
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:56 schreef greavy het volgende:
... ik heb het genieuze plan gevat om ...
Dit is geen Nederlands.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 mei 2014 @ 20:18:06 #29
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_139958251
quote:
13s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:13 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

En hup, weer een prijsverhoging. Wat een cocksuckers!! :(
Geil, waar kan ik me aanmelden?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_139958385
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dit is geen Nederlands.
Natuurlijk wel, geniaal en glorieus gecombineerd
  woensdag 14 mei 2014 @ 20:30:05 #31
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_139958756
quote:
6s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Geil, waar kan ik me aanmelden?
Bij het Ministerie van VWS. Wilma Mansveld in eigen persoon gaat je helemaal leegzuigen. ^O^
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_139958767
quote:
6s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:21 schreef Viezze het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, geniaal en glorieus gecombineerd
Fabeltastisch. Ongelofeloos.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 14 mei 2014 @ 20:43:43 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_139959279
quote:
16s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:30 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Bij het Ministerie van VWS. Wilma Mansveld in eigen persoon gaat je helemaal leegzuigen. ^O^
Ohw. -O-
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 mei 2014 @ 20:47:40 #34
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_139959450
quote:
Het papieren treinkaartje met korting wordt straks geheel afgeschaft en niet vervangen door een wegwerp ov-chipkaart. Volgens een woordvoerder zijn de kosten daarvoor te duur en reizen de meeste vaste klanten, inclusief ouderen, al op saldo met de ov-chipkaart.

Bron

Heerlijk, gewoon lekker roepen zonder keiharde onderbouwing erbij ^O^
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 14 mei 2014 @ 20:48:45 #35
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_139959498
quote:
13s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:13 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

En hup, weer een prijsverhoging. Wat een cocksuckers!! :(
Wij proberen dat via de ACM-route nog af te wenden.

http://www.voorbeterov.nl/page13.php
pi_139959666
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:56 schreef greavy het volgende:
Hmmm, mijn vakantieplannen 2015 zijn aardig "op de schop" gegaan.
Een goede kennis gaat in November verhuizen richting Griekenland, en ik heb het genieuze plan gevat om in april 2015 die kant op te treinen, maar na Griekenland oa nog een rondje door Europa uiteindelijk weer in Nederland te komen.

Nu komt het meest uitdagende van heel de reis: Ik wil zo weinig mogelijk met nachttreinen, voornamelijk dagtreinen.

Ik had ongeveer in gedachte:
Rotterdam - Parijs - Barcelona - Marseille - Milaan - Venetië - Zagreb - Beograd - Skopje - Thessaloniki - Boekarest - Budapest - en weer terug richting Nederland.

Zijn er mensen die hier tips of iets dergelijks over hebben? Er zal ongetwijfeld een nachttrein tussenkomen. Vakantie is hooguit 3 weken aaneengesloten met een Interrailpas.

Ohja, ik weet het, het is erg vroeg voor deze plannen, maar ik begin er alvast een beetje mee...
april 2014 is nog net de deur uit :')
  woensdag 14 mei 2014 @ 20:53:47 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139959710
Het is wel een prima manier om iedereen op de OV-chipkaart over te krijgen, terwijl je ook nog voldoet in de behoefte van zeer incidentele reizigers (lees: toeristen).

In Londen zie je hetzelfde, je kunt klassieke papieren kaartjes kopen maar die zijn fors duurder dan wanneer je met de Oyster Card reist. Het verschil is een paar pond per kaartje. :')
pi_139959753
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:48 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Wij proberen dat via de ACM-route nog af te wenden.

http://www.voorbeterov.nl/page13.php
Okay, nou ben ik er dus gewoon wel een beetje klaar mee. De vorige keer heb ik gezegd dat je een punt hebt maar dat je wel bepaalde factoren vergeet. Als je dan alsnog halstarrig bij je 10% blijft (die aantoonbaar onjuist is) dan is het wel gewoon Zum Ende. Helemaal omdat je nog reactie beloofd had op die reactie van mij. Als je niet naar de reiziger wil luisteren, waarom acht je wat je doet dan in het belang van de reiziger....
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 14 mei 2014 @ 20:58:51 #39
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139959947
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dit is geen Nederlands.
Ook niet zo'n genieus plan trouwens :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 mei 2014 @ 21:00:18 #40
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_139960008
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:48 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Wij proberen dat via de ACM-route nog af te wenden.

http://www.voorbeterov.nl/page13.php
Ik heb wat akkefietjes gehad met ovchipkaart BV, o.a. verkeerde adressering en valsheid in geschrifte op hun formulieren (geld terugvragen voor je chipkaart (11 euro) maar uiteindelijk kan dat niet omdat het een incasso-rembours betreft en dit wordt niet vermeld.) ik kreeg een schitterend antwoord daarop trouwens van ovchipkaart-bv

Geachte heer Bork,

Dank u wel voor uw reactie van 28-04-2014.

Wij incasseren de kosten voor een vervangende kaart via een remboursincasso om te voorkomen dat mensen de kosten zelf storneren als ze het niet eens zijn met de kosten voor de vervangende kaart.


Kan ik de mailwisseling aan jou/jullie doorsturen?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 mei 2014 @ 21:02:59 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_139960112
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:53 schreef James1988 het volgende:
Het is wel een prima manier om iedereen op de OV-chipkaart over te krijgen, terwijl je ook nog voldoet in de behoefte van zeer incidentele reizigers (lees: toeristen).

In Londen zie je hetzelfde, je kunt klassieke papieren kaartjes kopen maar die zijn fors duurder dan wanneer je met de Oyster Card reist. Het verschil is een paar pond per kaartje. :')
en dat terwijl het ook opgelost zou kunnen worden met bijvoorbeeld een barcode
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 mei 2014 @ 21:03:03 #42
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139960120
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dit is geen Nederlands.
Nu ik het teruglees denk ik inderdaad: "Heb IK dat daar neergezet" :')
  woensdag 14 mei 2014 @ 21:03:49 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139960149
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:52 schreef b2py het volgende:

[..]

april 2014 is nog net de deur uit :')
Maar mijn vakanties voor 2014, op misschien nog ergens een weekendje ofzo, zijn alweer voorbij. Dus nu doekoe binnen halen voor volgend jaar.
pi_139960155
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 21:03 schreef greavy het volgende:

[..]

Nu ik het teruglees denk ik inderdaad: "Heb IK dat daar neergezet" :')
Je zou eens kritisch naar je eigen berichten moeten kijken.
  woensdag 14 mei 2014 @ 21:04:22 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139960169
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2014 21:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en dat terwijl het ook opgelost zou kunnen worden met bijvoorbeeld een barcode
Eens :Y

Overigens, ik zie op de website van Navigo.fr (de Parijse tegenhanger van de Oyster-kaart) dat je je kaart online kunt opladen. Dat ding heeft kennelijk een kaartlezer nodig omdat hij het meteen vanaf je computer op je Navigo-kaart wil zetten. _O-
pi_139960397
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 21:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eens :Y

Overigens, ik zie op de website van Navigo.fr (de Parijse tegenhanger van de Oyster-kaart) dat je je kaart online kunt opladen. Dat ding heeft kennelijk een kaartlezer nodig omdat hij het meteen vanaf je computer op je Navigo-kaart wil zetten. _O-
Ik heb altijd al geroepen dat de OVC in essentie een heel goed idee is maar dat het achterliggende principe eigenlijk had moeten zijn; kaart heeft nummer; alle communicatie moet LIVE zijn en authorisatie vindt dus plaats door controle op een centrale server. Daarmee wordt je kaart een soort bankpasachtige oplossing en zijn heel veel issues opeens opgelost.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 14 mei 2014 @ 21:10:31 #47
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_139960450
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat lijkt me een te verwaarlozen hoeveelheid kaartjes en voor zover ik weet gaan er alleen nog maar enkeltjes worden verkocht als wegwerpkaartje.
NS heeft al een keer bekend gemaakt (in een of andere brief aan het locov) dat ze enkele reizen, retours en railrunners gaan aanbieden als wegwerpkaartje.
  woensdag 14 mei 2014 @ 21:13:32 #48
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139960570
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 21:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik heb altijd al geroepen dat de OVC in essentie een heel goed idee is maar dat het achterliggende principe eigenlijk had moeten zijn; kaart heeft nummer; alle communicatie moet LIVE zijn en authorisatie vindt dus plaats door controle op een centrale server. Daarmee wordt je kaart een soort bankpasachtige oplossing en zijn heel veel issues opeens opgelost.
Integendeel, nu wordt er gekozen voor halfbakkenheid. Halfbakkenheid waarvan, heel raar, bij twijfel ALTIJD het nadeel voor de reiziger is. Dat hebben ze dan weer wel prima voor elkaar :z
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 mei 2014 @ 21:15:11 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139960637
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 21:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik heb altijd al geroepen dat de OVC in essentie een heel goed idee is maar dat het achterliggende principe eigenlijk had moeten zijn; kaart heeft nummer; alle communicatie moet LIVE zijn en authorisatie vindt dus plaats door controle op een centrale server. Daarmee wordt je kaart een soort bankpasachtige oplossing en zijn heel veel issues opeens opgelost.
Klopt, en er is ook meerdere malen gezegd dat een live-verbinding niet mogelijk is omdat niet alle voertuigen beschikken over een permanente, betrouwbare verbinding met de server en dat het door de architectuur van het systeem ook niet mogelijk is.

Er is tenslotte niet één vervoerder die van het systeem gebruik maakt (zoals in Londen), maar een heel legio aan vervoerders. Wat dat betreft is de OV-chipkaart heel erg te vergelijken met de bankwereld: iedere vervoerder is een bank, de banken onderling werken met een clearinghouse (in de bankenwereld Equens, in het OV TLS).

Het belangrijkste verschil is dat in deze het clearinghouse eindverantwoordelijk is voor de uitgifte van kaarten en welk saldo er op een kaart staat, en niet de vervoerder waar de reiziger z'n kaart gekocht heeft.
pi_139960708
Op zich kan ik me nog wel vinden in een prijsverhoging voor deze kaartjes, maar ik geloof echt niet dat de meerkosten van de chip 1 euro per kaartje zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')