Dit.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:04 schreef ludicrous_monk het volgende:
ff de functie differentieren en gelijk stellen aan nul, klaar is kees.
Inklemmen
Ja, en tenzij je een telraam gebruikt zou je rekenmachine moeten weten dat machtsverheffingen voor vermenigvuldigen komenquote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:03 schreef Zpottr het volgende:
Misschien snap ik het niet helemaal maar -0.012(46)^2 = -0.012x46^2 = -0.012x(46)^2 toch?
Heb het even gegoogeld. Pinguin methode noemde mijn wiskundeleraar dat op de middelbare school.quote:
Wtf man, waarom pinguïns?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:13 schreef thenxero het volgende:
[..]
Heb het even gegoogeld. Pinguin methode noemde mijn wiskundeleraar dat op de middelbare school.
Heb het ook nooit begrepen. Pinguïns bewegen zich altijd een beetje lomp voort. Beetje de lompe methode. Misschien is dat hetquote:
Klinkt best wel logisch eigenlijk.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:15 schreef thenxero het volgende:
[..]
Heb het ook nooit begrepen. Pinguïns bewegen zich altijd een beetje lomp voort. Beetje de lompe methode. Misschien is dat het.
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:15 schreef thenxero het volgende:
[..]
Heb het ook nooit begrepen. Pinguïns bewegen zich altijd een beetje lomp voort. Beetje de lompe methode. Misschien is dat het.
En dan heb je ook nog snavelbekfigurenquote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:19 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En dit de papegaaienbek methode
Lijkt meer op de schaar van een kreeft zo.
De natte-vinger-methode klinkt niet zo netjes. Maar het komt wel op hetzelfde neer.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:23 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Ik heb ook werkelijk nog nooit van inklemmen gehoord...
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De natte-vinger-methode klinkt niet zo netjes. Maar het komt wel op hetzelfde neer.
het is erg simpel, zoveel mogelijk op je rekenmachine intikken tot dat je op het goeie antwoord komt.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:23 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Ik heb ook werkelijk nog nooit van inklemmen gehoord...
Differentiëren en gelijkstellen aan 0 is makkelijker.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:34 schreef pieter12 het volgende:
[..]
het is erg simpel, zoveel mogelijk op je rekenmachine intikken tot dat je op het goeie antwoord komt.
Het is een dom omslachtig trucje.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:34 schreef pieter12 het volgende:
[..]
het is erg simpel, zoveel mogelijk op je rekenmachine intikken tot dat je op het goeie antwoord komt.
Bij dit soort simpele formules wel ja. Maar differentiëren is sneller.quote:
Kan je het even voor doen?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
Bij dit soort simpele formules wel ja. Maar differentiëren is sneller.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |