Ok...ik moest hier iets van zeggen, maar ik wist niet wat. Maar nu heb ik 'm! Na bijna 13 uur nadenken!quote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan weet ik wel een ander soort Marathon te verzinnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.F means you're fucked
Tijdens mijn jeugd altijd wel gesport, ik heb diverse sporten gedaan.quote:Op woensdag 14 mei 2014 08:31 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Hahahaha herkenbaar!
Hoe zit dat eigk, waren de meesten hier zo anti sport voor ze gingen hardlopen? Ik wel in ieder geval. Op een paar jaar sportschool na had ik al 18 jaar niks aam sport gedaan
quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:22 schreef YUR het volgende:
[..]
Ok...ik moest hier iets van zeggen, maar ik wist niet wat. Maar nu heb ik 'm! Na bijna 13 uur nadenken!
Komt ie dan he!:Gelukkig zit er nog garantie opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
Nee, op het bed ..quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:26 schreef YUR het volgende:
[..]
Garantie op Swets? Dat zal vast nodig zijn
Ik heb vroeger op schaatsen gezeten, had toen ook een racefiets en liep regelmatig hard. Daarna een hele poos niets. Een jaar of 10 geleden weer begonnen met lopen, dit regelmatig weer laten versloffen. Sinds een jaar of 2 loop ik regelmatig behalve als het niet gaat door blessures. Vorig jaar gestruikeld en mijn knieband verrekt en dit jaar een peesontsteking in mijn schouder/arm.quote:Op woensdag 14 mei 2014 08:31 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Hahahaha herkenbaar!
Hoe zit dat eigk, waren de meesten hier zo anti sport voor ze gingen hardlopen? Ik wel in ieder geval. Op een paar jaar sportschool na had ik al 18 jaar niks aam sport gedaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leg uit?quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:54 schreef Lastpost het volgende:
Ik ben altijd sportfreak geweest, vroeger aan atletiek, voetbal, judo en hockey gedaan. Altijd fysieke beroepen en toen werd ik ziek en kon ik amper meer iets.
Vroegah toen ik een kleine murmeli was sportte ik ook wel ja. Toen vond ik hardlopen ook leuk, heb ook een paar jaar op atletiek gezeten en ben ook wel eens voor school een rondje gaan rennen met mijn moeder.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:15 schreef hatsaflats het volgende:
Ik heb tot m'n 14e gesport, bijna elk jaar iets anders. De eerste en laatste jaren van m'n sportieve carriere geatletiekt, maar net als bij alle andere sporten was ik er niet zo goed in. Ik kon alleen redelijk horde- en estafettelopen.
En toen werd ik officieel puber en vond ik rondhangen, roken, drinken en tegen de wereld aanschoppen een stuk belangrijker. 5 jaar geleden wel al minimaal begonnen met sporten, toen ik een snelle fiets kocht. Was fijn, maar kostte zoveel tijd. Dus 3 jaar terug meegedaan met start-to-run, was ook fijn. Daarna weer een tijd niet gelopen, en 1,5 jaar geleden wat serieuzer begonnen te rennen. Wel grappig dat ik met loopscholing goed kan merken dat ik als klein hatsaflatsje dat ook heb moeten doen. Ik vraag me wel vaak af hoe ik nu had gelopen als ik op m'n 14e al had ontdekt dat hardlopen leuk is.
Inmiddels geloof ik niet dat ik ooit nog zonder sport zou kunnen.
Zal de korte samenvatting geven. Ineens als tiener in een griepje 'blijven hangen' die maar niet weg trok qua lamlendigheid en energie, jarenlang onderzoeken, ziekenhuis in en uit en toen uit armoede maar een labeltje van CVS opgeplakt gekregen omdat ze echt niets konden vinden. Ruim 10 jaar amper iets kunnen doen.quote:
quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:01 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Zal de korte samenvatting geven. Ineens als tiener in een griepje 'blijven hangen' die maar niet weg trok qua lamlendigheid en energie, jarenlang onderzoeken, ziekenhuis in en uit en toen uit armoede maar een labeltje van CVS opgeplakt gekregen omdat ze echt niets konden vinden. Ruim 10 jaar amper iets kunnen doen.
Ook allerlei bijkomende klachten, blaren die weken bleven, spierpijn die een week duurde voordat het minder werd, kaakproblemen, pijnlijke gewrichten etc.![]()
Laatste jaren leek er wat verbetering in te zitten, was niet meer zo bek af als ik wakker werd, herstelde iets sneller van het uitlaten van de hond, kleine stapjes vooruitgang en af en toe een terugval omdat je te graag wilde en inmiddels de marathon gelopen dit jaar terwijl men aangaf dat de kans dat ik überhaupt nog aan sport kon gaan doen rond de 0 procent lag.![]()
Echt bizar om mee te maken, van actievelingen met de energie van 10 ineens naar kasplantje, kon m'n eigen brood niet eens meer smeren.
Wel super dat het nu dan weer zoveel beter gaat! Weet je ook waar de verbetering vandaan kwam?quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:01 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Zal de korte samenvatting geven. Ineens als tiener in een griepje 'blijven hangen' die maar niet weg trok qua lamlendigheid en energie, jarenlang onderzoeken, ziekenhuis in en uit en toen uit armoede maar een labeltje van CVS opgeplakt gekregen omdat ze echt niets konden vinden. Ruim 10 jaar amper iets kunnen doen.
Ook allerlei bijkomende klachten, blaren die weken bleven, spierpijn die een week duurde voordat het minder werd, kaakproblemen, pijnlijke gewrichten etc.![]()
Laatste jaren leek er wat verbetering in te zitten, was niet meer zo bek af als ik wakker werd, herstelde iets sneller van het uitlaten van de hond, kleine stapjes vooruitgang en af en toe een terugval omdat je te graag wilde en inmiddels de marathon gelopen dit jaar terwijl men aangaf dat de kans dat ik überhaupt nog aan sport kon gaan doen rond de 0 procent lag.![]()
Echt bizar om mee te maken, van actievelingen met de energie van 10 ineens naar kasplantje, kon m'n eigen brood niet eens meer smeren.
Nee, dat is het vervelende.quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:05 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Wel super dat het nu dan weer zoveel beter gaat! Weet je ook waar de verbetering vandaan kwam?
Er was hier net even onweer (Delft), maar dat waren 2 dondertjes en nu is het weer licht.quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:16 schreef Lastpost het volgende:
En dan maar weer even echt ontopic, ik wilde straks even gaan lopen maar zie allemaal horrorverhalen op FB over onweer in Rotterdam en het hoost hier ook gigantisch dus ik wacht nog maar even als echte held, heb het niet zo op onweer ... evenmin op regen, wind, kou etc. trouwens.
Het heeft hier in Den Haag een half uurtje stevig geregend, met 1 bliksemflits, en nu is er weer blauwe lucht. Dus je kan straks gewoon lopen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:16 schreef Lastpost het volgende:
En dan maar weer even echt ontopic, ik wilde straks even gaan lopen maar zie allemaal horrorverhalen op FB over onweer in Rotterdam en het hoost hier ook gigantisch dus ik wacht nog maar even als echte held, heb het niet zo op onweer ... evenmin op regen, wind, kou etc. trouwens.
Onweer trekt hier nu weg (Rotterdam). Is een korte hoos.quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:16 schreef Lastpost het volgende:
quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:14 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Nee, dat is het vervelende.Zo spontaan als dat het gekomen is, zo spontaan ebt het langzamerhand ook weer weg terwijl de laatste jaren niet heel veel anders is gegaan.
Je leert je lichaam op een gegeven moment wel beter kennen, je leert echt balanceren op het randje van wat je aan kunt en moet constant een weekschema in je hoofd houden. Vandaag even met de hond naar het strand om uit te waaien kon enkel als ik de twee dagen erna niets belangrijks had waarvoor ik naar buiten moest omdat het lijf het gewoon niet aankon.
Daardoor merkte ik op een gegeven moment wel dat het beter ging met me, puur omdat je alles analyseert en afstelt op elkaar. Van het eten tot aan de schoenen die ik droeg, van uur tot uur gedocumenteerd met opmerkingen en +/- over hoe ik me voelde en als het beter ging, wat ik dan anders had gedaan.
Het is gewoon een heel vreemd gevoel, gewoon moe is iedereen weleens, kapot na een dag werken of intensief sporten kennen we ook allemaal. Maar dit was zo anders, kan het niet eens uitleggen.![]()
Enige angstige is natuurlijk het idee dat het ineens weer terugkeert, maar in de tussentijd ben ik maar gewoon iedere dag blij dat ik weer veel van de dingen kan doen die ik voorheen ook kon. Had ik echt niet meer durven hopen en dromen na al die jaren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop ook dat het goed blijft gaan! Ik denk ook wel dat je nu heel getraind bent in het oppikken van signalen, en daardoor wat sneller even gas terug neemt, ipv toch maar door blijven gaan.
quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:22 schreef hatsaflats het volgende:
[..]Dat laatste probeer ik wel altijd, maar het blijft balanceren tussen jezelf en je lichaam blijven prikkelen en uitdagen en door hebben wanneer het echt op is en je gewoon moet rusten en soms betaal je daar de rekening voor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop ook dat het goed blijft gaan! Ik denk ook wel dat je nu heel getraind bent in het oppikken van signalen, en daardoor wat sneller even gas terug neemt, ipv toch maar door blijven gaan.
En het is inderdaad bizar om mee te maken, ook als naaste natuurlijk. Balen dat het alleen maar minder gaat zeg.![]()
Het is ook zo heerlijk frustrerend omdat je aan de buitenkant niets ziet en je wilt ook niet constant moeten zeggen dat je te moe bent. M'n broertje heeft nu iets anders, maar ligt ook hele dagen op bed omdat het gewoon echt niet gaat en op de momenten dat ie een opleving krijgt zie je mensen gelijk twijfelen aan z'n verhaal en problemen, dan moet ik van binnen echt tot 10x10x10 gaan tellen.![]()
In de tijd dat het echt zo beroerd ging heb ik weleens tegen de visite gezegd die zo lomp reageerden dat ik liever een zichtbare/erkende ziekte had gehad want dan hebben mensen ineens wel begrip. Nog buiten het gedoe met instanties om, ze weten niet wat je hebt, dus voor ons heb je dan ook niets en heb je ook nergens recht op.
Zo, m'n dagboek hoef ik ook niet meer in te vullen voor vandaag.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou het juist nú doen, als je een blessure hebt?quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:00 schreef te-brengla het volgende:
Als mijn peesontsteking over is wil ik ook heel graag yoga gaan doen naast het hardlopen.
Ik ga het voorleggen aan mijn fysio.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:03 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik zou het juist nú doen, als je een blessure hebt?
Jij zat toch in omgeving Den Bosch?quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:13 schreef Guard het volgende:
De onweersbui is inmiddels hier gearriveerd
Niks Den Bosch...quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Jij zat toch in omgeving Den Bosch?
Ik zit in Den Bosch. En als echte zolderkamerautist had ik geen idee van het weer totdat ik net (klaar zittend in m'n hardloopkleren) op buienradar keek. En omdat het later vandaag en morgen wel mooi weer is kleed ik me zo ook gewoon weer om en ga ik niet vrijwillig in de regen lopen..quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Jij zat toch in omgeving Den Bosch?
Nog een Amersfoorter in dit topicquote:Op woensdag 14 mei 2014 12:23 schreef Guard het volgende:
[..]
Niks Den Bosch...![]()
in de Schôônste stad van 't laand
Paar flitsen gezien, maar idd droog en zo goed als onbewolkt nu.quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:18 schreef pijll het volgende:
[..]
Het heeft hier in Den Haag een half uurtje stevig geregend, met 1 bliksemflits, en nu is er weer blauwe lucht. Dus je kan straks gewoon lopen.
Heel Brabant is toch regio Den Bosch?quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:23 schreef Guard het volgende:
[..]
Niks Den Bosch...![]()
in de Schôônste stad van 't laand
quote:
Brabant is toch gewoon hetzelfde als Den Bosch? De rest parkeerplaats?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |