Zinloos, en al op het bandje dat je te horen krijgt, wordt al gezegd dat ze niet kunnen vertellen wanneer enzovoorts.quote:Op woensdag 4 juni 2014 09:33 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb nog steeds niks binnen. Zal ik ze bellen?
Hier niet...quote:Op vrijdag 6 juni 2014 14:29 schreef JMarsden het volgende:
Zonet brief voorlopige aanslag ontvangen met datum 07-06-2014..
Hier ook. Ben benieuwd hoe lang het duurt nu Pinksteren ertussen heeft gezeten.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 14:29 schreef JMarsden het volgende:
Zonet brief voorlopige aanslag ontvangen met datum 07-06-2014..
Ik denk vrijdag of maandag.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:11 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
[..]
Ik ook gister, ook dagtekening 14 juni. Nu maar wachten op het geld
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:02 schreef Leandra het volgende:
Waarbij het me eigenlijk wel stoort dat de achternaam van mijn man bij de overschrijving vermeld is, terwijl ik toch echt mijn eigen naam eerst gebruik, we niet eens het hele jaar getrouwd waren, en we gekozen hebben in 2013 geen fiscaal partners te zijn.....
Volgende keer niet trouwen dan maar he...quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik huil niet, maar dat zijn naam bij mijn teruggaaf vermeld is, is wel redelijk absurd.
Het gaat over 2013, ten eerste zijn we pas eind augustus 2013 getrouwd, ten tweede zijn we over 2013 geen fiscaal partners, ten derde heb ik er voor gekozen om zijn naam achter mijn achternaam te zetten, en niet (zoals in NL min of meer gebruikelijk) voor mijn achternaam.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:17 schreef Leonos het volgende:
[..]
Volgende keer niet trouwen dan maar he...
je krijgt omschrijving op basis van je BSN, dus ik zou bij de gemeente eens vragen hoe je in het GBR vermeldt staat.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat over 2013, ten eerste zijn we pas eind augustus 2013 getrouwd, ten tweede zijn we over 2013 geen fiscaal partners, ten derde heb ik er voor gekozen om zijn naam achter mijn achternaam te zetten, en niet (zoals in NL min of meer gebruikelijk) voor mijn achternaam.
Of zou mijn achternaam bij zijn teruggaaf vermeld zijn?
Alle post van overheidsinstanties (dus ook van de belastingdienst) is gericht aan L.E.A. mijnAchternaam - zijnAchternaam, zoals dat ook opgegeven is toen we in ondertrouw gingen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:53 schreef Nizno het volgende:
[..]
je krijgt omschrijving op basis van je BSN, dus ik zou bij de gemeente eens vragen hoe je in het GBR vermeldt staat.
wat zou kunnen is dat ze het op 'meisjesnaam' sturen. En bij jou dus de tweede naam pakken...quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alle post van overheidsinstanties (dus ook van de belastingdienst) is gericht aan L.E.A. mijnAchternaam - zijnAchternaam, zoals dat ook opgegeven is toen we in ondertrouw gingen.
Dat is dan dus een redelijk simplistische manier van werken als je tegenwoordig zelf de volgorde mag bepalen, daarbij is mijn meisjesnaam absoluut aan mijn BSN gekoppeld.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:02 schreef Nizno het volgende:
[..]
wat zou kunnen is dat ze het op 'meisjesnaam' sturen. En bij jou dus de tweede naam pakken...
het zou mij niets verbazen met zo'n logge ambtenaren organisatie.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is dan dus een redelijk simplistische manier van werken als je tegenwoordig zelf de volgorde mag bepalen, daarbij is mijn meisjesnaam absoluut aan mijn BSN gekoppeld.
Ik had met de BD getweet, die konden het antwoord niet geven, toen moest ik bellen, dus dat heb ik gedaan, en ze weten het niet....quote:Op vrijdag 13 juni 2014 17:41 schreef Nizno het volgende:
[..]
het zou mij niets verbazen met zo'n logge ambtenaren organisatie.
Toevallig dat in de week toen ik ze wilde bellen een brief ontvangen heb en een dag later is het op mijn rekening gestort.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 14:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoelang duurt het trouwens voor je hoort of je middeling in behandeling is genomen?
Same here. Was voor mij vorig jaar ook al het geval (alleen kreeg ik toen geen brief, maar moest ik er zelf achteraan bellen).quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:10 schreef Chilled het volgende:
Ik heb te horen gekregen dat ze vanalles willen gaan controleren en dat het tot 31 (!!!) oktober kan gaan duren.. En ik zat er al zoooo op te wachten
Dat laatste lijkt me onnodig zwaar.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 23:55 schreef xaban06 het volgende:
Ik heb een herberekening ontvangen voor voorlopigheid toeslagen, hier klopt niks van of ik begrijp er geen drol van.
Kan je hiervoor ook met de belastingtelefoon bellen of hebben ze daar geen tijd voor en moet ik een administratie kantoor onder de arm nemen?
Wij hebben recht op 3300,- HRA, krijgen we maandelijks. Plus omdat mijn vrouw niet werkt ontvangen we algemene heffingskorting, maandelijks 100-110 euro.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 23:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me onnodig zwaar.
Je kunt sowieso met de belastingtelefoon bellen, ook voor toeslagen.
nee, maandelijks 100-110, dus 1300,- oid. Heb even de cijfers niet bij de hand. Ik snap ook niet hoe ze aan de bedragen komen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 00:06 schreef Leandra het volgende:
En hoe heeft dat precies met toeslagen te maken?
De algemene heffingskorting die voor je vrouw als aanrechtsubsidie gestort werd wordt nu toch niet meer gestort? Dat zal toch zo'n ¤ 2.000 zijn?
Die hogere aanrechtsubsidie is voor vrouwen van voor 1963 en was tot vorig jaar voor vrouwen van na 1963 met een kind onder de 5.quote:Op woensdag 2 juli 2014 00:12 schreef xaban06 het volgende:
[..]
nee, maandelijks 100-110, dus 1300,- oid. Heb even de cijfers niet bij de hand. Ik snap ook niet hoe ze aan de bedragen komen.
Ik slechts zo'n 250 euro (al terugbetaalde) huurtoeslag.quote:
binnen 10 werkdagen na dagtekening. Dat kan dus tussen 15 en 29 juli zijn.quote:Op zondag 13 juli 2014 15:02 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Ik heb de 11e de brief gekregen met dagtekening 15 juli. Wanneer zou het geld dan worden gestort? Ook bij mij is het meteen de definitieve en krijg 160euro terug. Hoop zelf dat het er voor de 24e is, ga de 25e op vakantie en extra zakcentje is dan wel welkom.
Hopen dus dat ik het heb voor mijn vakantie of halverwege die weekquote:Op zondag 13 juli 2014 15:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
binnen 10 werkdagen na dagtekening. Dat kan dus tussen 15 en 29 juli zijn.
(vaak is het de 15 16 of 17e al bij een dagtekening van de 15e)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |