Ik heb hem weggehaald.quote:Op zondag 1 maart 2015 09:31 schreef UtopiaVolger het volgende:
Vraagje... Opeens staat 'Kapitaalverzekeringen' al van te voren aangevinkt bij mij en ik heb geen flaauuuww idee waarom. Als ik het aangevinkt laat staan moet ik bij de volgende pagina een kapitaalverzekering invullen met naam, polisnummer etc etc. Ik weet van niks?Moet ik dat vinkje gewoon weghalen of krijg ik dan gezeik?
![]()
Het gaat dus om deze vraag...geen idee eigenlijk?quote:Was de totale waarde van uw uitvaartverzekering(en) op 1-1-2014 hoger dan 6.859?
Belastingontduikerquote:Op zondag 1 maart 2015 08:52 schreef Syrena het volgende:
Crap, mijn spaartegoeden staan vooringevuldDie heb ik tot nu toe nooit allemaal ingevuld. Bij mijn moeder ontbreekt een rekening.
WOZ was bij mij fout, was het peiljaar 1-1-2014 ( dat moet toch van 1-1-2013 zijn, of niet?)
Straks FF fatsoenlijk kijken, zit nu op de tablet.
Waarom is dat vreemd? Afhankelijk van je situatie kan dat best. Meerdere banen gehad in 2014, teveel terug ontvangen bij je voorlopige aanslag etc.quote:Op zondag 1 maart 2015 09:46 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik en mijn vrouw moeten 1500 euro betalen, vreemd.
Sinds wanneer is dat belasting plichtig. Je hebt er zelf niets aan.quote:Op zondag 1 maart 2015 09:40 schreef UtopiaVolger het volgende:
[ afbeelding ]
Dus mijn uitvaartverzekering valt hier onder? Alleen keren ze niks uit wanneer ik kapot ga, ze betalen gewoon mijn uitvaart? Of is dat hetzelfde?![]()
Snap ik niet helemaal, inkomstenbelasting en volksverzekeringen worden toch elke maand ingehoudenquote:Te betalen inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen: 4.355
Zij krijgt dus bijna 1500 euro terug.quote:Terug te krijgen inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen: 1.474
Wait what?quote:Op zondag 1 maart 2015 09:40 schreef UtopiaVolger het volgende:
[ afbeelding ]
Dus mijn uitvaartverzekering valt hier onder? Alleen keren ze niks uit wanneer ik kapot ga, ze betalen gewoon mijn uitvaart? Of is dat hetzelfde?![]()
Bij mij mekkert hij dan dat ik dingen wil veranderen waar zij info van hebben dat ik het wel hebquote:
quote:Omdat deze verzekering in Box 1 valt (Kapitaal Verzekering Eigen Woning). Dit betekent dat de verzekering gedurende de looptijd niet opgegeven hoeft te worden aan de Belastingdienst
Naast een uitvaartverzekering zou het ook nog iets als een kapitaalverzekering (koersplan van eagon zoals bij mij bijvoorbeeld) kunnen zijn van voor 14 sept 1999.quote:Op zondag 1 maart 2015 09:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het gaat dus om deze vraag...geen idee eigenlijk?
Kijk je wel goed? Is dat niet het bedrag dat je in het totale jaar betaald hebt aan premies?quote:Op zondag 1 maart 2015 09:54 schreef mcintosh het volgende:
Snap er niet zoveel van.
Ik ben gewoon in loondienst en betaal elke maand netjes mijn belastingen. Zou je denken. Want bij het eindoverzicht staat er:
[..]
Snap ik niet helemaal, inkomstenbelasting en volksverzekeringen worden toch elke maand ingehouden
Mijn vrouw, fiscaal partner, heeft een part-time baan. Haar eindoverzicht meldt:
[..]
Zij krijgt dus bijna 1500 euro terug.
Onder aan de streep krijgen wij, ivm HRA en een of andere combinatiekorting, wel 1700 euro terug, maar ik vind het toch vreemd dat ik kennelijk zo ontzettend veel moet bij betalen in eerste instantie..
Iemand die de reden van weet?
blijkbaar toch iets gedaan waarover je belasting moet betalen. Meer kan er niet over gezegd worden zo.quote:Op zondag 1 maart 2015 09:54 schreef mcintosh het volgende:
Snap er niet zoveel van.
Ik ben gewoon in loondienst en betaal elke maand netjes mijn belastingen. Zou je denken. Want bij het eindoverzicht staat er:
[..]
Snap ik niet helemaal, inkomstenbelasting en volksverzekeringen worden toch elke maand ingehouden
Mijn vrouw, fiscaal partner, heeft een part-time baan. Haar eindoverzicht meldt:
[..]
Zij krijgt dus bijna 1500 euro terug.
Onder aan de streep krijgen wij, ivm HRA en een of andere combinatiekorting, wel 1700 euro terug, maar ik vind het toch vreemd dat ik kennelijk zo ontzettend veel moet bij betalen in eerste instantie..
Iemand die de reden van weet?
Een bankrekening met een negatief saldo toevoegen dus?quote:Op zondag 1 maart 2015 09:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
aftrekken van je bezit dat je opgeeft in box3
De site ligt er al uit. Wtf!quote:Op zondag 1 maart 2015 09:56 schreef AQuila360 het volgende:
Ik ga er zo dadelijk ook maar eens aanbeginnen maar denk dat ik nu voor het eerst moet bijbetalen ipv terugkrijgen..
Nee dat is echt helemaal op het eind. De stap daarna is het spul verdelen.quote:Op zondag 1 maart 2015 09:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Kijk je wel goed? Is dat niet het bedrag dat je in het totale jaar betaald hebt aan premies?
Kan er ook mee te maken hebben dat de voorlopige aanslag bijv. op de ene persoon is toegepast en nu toch gunstiger blijkt om bij de ander te doen, waardoor er 1 moet betalen en de ander meer terugkrijgt.
Nicequote:Op zondag 1 maart 2015 10:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Door u te betalen ¤44. Het bedrag dat u zou moeten betalen is lager dan of gelijk aan ¤ 45. Dit betekent dat u niets hoeft te betalen.
geen idee hoe dat exact eruit ziet, nooit gedaan. Ik weet wel vanuit de studie dat dat daar moet (en de belasting dienst zegt dat ookquote:Op zondag 1 maart 2015 10:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Een bankrekening met een negatief saldo toevoegen dus?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |