hoe geef je de inkomsten op?quote:Op zondag 1 maart 2015 00:26 schreef MaGNeT het volgende:
M'n aangifte is dit jaar wat meer werk en dat is op zich goed nieuws.
Wel vraag ik me af:
Ik heb zo'n 8000 Euro per jaar aan Adsense inkomsten via YouTube en websites en daar werk ik gemiddeld 1x in de week een dag aan.
Daarnaast heb ik zo'n 500 Euro aan kosten vanwege hosting en promotie (Adwords).
Die geef ik sowieso ieder jaar netjes op als aftrekpost.
In het begin gebruikte ik mijn smartphone voor het YouTube filmwerk maar vorig jaar heb ik er speciaal een camera voor aangeschaft en daarnaast een lens die ook op mijn bestaande camera body's past. De kwaliteit is daardoor een stuk beter en ik kan filmen onder moeilijkere omstandigheden (weinig licht), waar de smartphone het begrijpelijk liet afweten.
Ik sta verder niet ingeschreven bij de KvK.
(In hoeverre) kan ik die camera en toebehoren opgeven als aftrekpost? Ik gebruik deze camera 90% voor filmwerk, de lens voor zo'n 50% voor filmwerk en de rest voor fotografie, waar ik niets aan verdien. Het gaat om totaal zo'n 2500 Euro incl. geheugen en een extra accu.
Inkomsten overige werkzaamheden.quote:
ow crap! Die heb ik naar 2015 aangepastquote:Op zondag 1 maart 2015 08:52 schreef Syrena het volgende:
Crap, mijn spaartegoeden staan vooringevuldDie heb ik tot nu toe nooit allemaal ingevuld. Bij mijn moeder ontbreekt een rekening.
WOZ was bij mij fout, was het peiljaar 1-1-2014 ( dat moet toch van 1-1-2013 zijn, of niet?)
Straks FF fatsoenlijk kijken, zit nu op de tablet.
Bij mij stond de woz op de peildatum 1-1-2013. Toen ik deze aanpaste naar peildatum 1-1-2014 ging het systeem piepen. Heb toen maar de ingevulde peildatum van 1-1-2013 aangehouden.quote:Op zondag 1 maart 2015 08:52 schreef Syrena het volgende:
Crap, mijn spaartegoeden staan vooringevuldDie heb ik tot nu toe nooit allemaal ingevuld. Bij mijn moeder ontbreekt een rekening.
WOZ was bij mij fout, was het peiljaar 1-1-2014 ( dat moet toch van 1-1-2013 zijn, of niet?)
Straks FF fatsoenlijk kijken, zit nu op de tablet.
Yep goede vraag, ik kan het ook niet vinden.quote:Op zondag 1 maart 2015 01:18 schreef Ori het volgende:
Hoe geef je studieschuld op?
De enige vraag bij 'Hypotheken en andere schulden' is 'Had u een restschuld voor een woning die u na 28 oktober 2012 hebt verkocht?'
Officieel moet je dat soort investeringen afschrijven. Dus 20% per jaar in de kosten gooien. Of dit voor resultaat uit overig werk niet geld weet ik niet zeker. Wat je wel kan doen is gewoon de verhouding zakelijk/prive berekenen en dan het zakelijke deel in je kosten opnemen. Dus 90% van de camera en 50% van de lens. Facturen wel bewaren. Kans dat ze op controle komen is sowieso klein dus dat is de gok altijd wel waard.quote:Op zondag 1 maart 2015 01:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Inkomsten overige werkzaamheden.
Was daarnaast 38 uur per week in loondienst maar ben in september een dagje minder gaan werken en iets meer per dag, dus nog 32 uur per week.
Ik heb dat vinkje ook gewoon weggehaald.quote:Op zondag 1 maart 2015 09:31 schreef UtopiaVolger het volgende:
Vraagje... Opeens staat 'Kapitaalverzekeringen' al van te voren aangevinkt bij mij en ik heb geen flaauuuww idee waarom. Als ik het aangevinkt laat staan moet ik bij de volgende pagina een kapitaalverzekering invullen met naam, polisnummer etc etc. Ik weet van niks?Moet ik dat vinkje gewoon weghalen of krijg ik dan gezeik?
![]()
Jij bent niet bang.quote:Op zondag 1 maart 2015 09:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik heb dat vinkje ook gewoon weggehaald.
Heb je geen koophuis?quote:Op zondag 1 maart 2015 09:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik heb dat vinkje ook gewoon weggehaald.
een kapitaalverzekeringquote:Op zondag 1 maart 2015 09:35 schreef YoshiBignose het volgende:
In de meeste gevallen heb je een kapitaalverzekering eigen woning als je een spaarhypotheek hebt.
Van de Wiki:quote:Op zondag 1 maart 2015 09:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nee...heb wel een uitvaartverzekering bij DELA. Is dat een kapitaalverzekering?
quote:Kenmerkend van de kapitaalverzekering is dat de verzekering uitkeert wanneer de verzekerde in leven is.
quote:Op zondag 1 maart 2015 09:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep goede vraag, ik kan het ook niet vinden.
dat is een box3 schuld.quote:Op zondag 1 maart 2015 01:18 schreef Ori het volgende:
Hoe geef je studieschuld op?
De enige vraag bij 'Hypotheken en andere schulden' is 'Had u een restschuld voor een woning die u na 28 oktober 2012 hebt verkocht?'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |