Nee, iedereen krijgt een voorlopige aanslag. De definitieve aanslag ontvang je steevast in het laatste kwartaal van het jaar.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:40 schreef zwarteweduwe het volgende:
Jaaaah, de Sanddmeneer bracht mij vandaag een blauwe brief!
Dagtekening 16 mei.
Is wel nog "maar" een voorlopige aanslag. Komt dat misschien omdat ik straks ook nog wat zvw-premie terugkrijg? #dtv
Ik heb ze net gebeld, ik wilde weten of het geld al was gestort. En de dame gaf aan dat ze het geld gestort hadden naar het belastingkantoor om te kijken of het evt verrekend kan worden, dat deden ze nl soms bij mensen. Nu weet ik dat ik niks open heb staan, maar het kan nu 4 weken duren voor ze het overmaken. Echt balen want ik rekende erop.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:41 schreef Pindasoepje het volgende:
Zijn er meer mensen met dagtekening van 9mei die nog wachten?
Op mijn brief stond toch echt definitieve aanslag.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:02 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Nee, iedereen krijgt een voorlopige aanslag. De definitieve aanslag ontvang je steevast in het laatste kwartaal van het jaar.
p.s: serieus, een #dtv in FOK!?
Idem hierquote:Op woensdag 14 mei 2014 12:35 schreef Cygne het volgende:
[..]
Op mijn brief stond toch echt definitieve aanslag.
Ik heb altijd een voorlopige gekregen en einde van het jaar een definitieve, net als bij mijn vriendin. Maar blijkbaar hoeft dat dus niet altijd zo te zijn!quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:35 schreef Cygne het volgende:
[..]
Op mijn brief stond toch echt definitieve aanslag.
Dat is dus gewoon niet waar.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:02 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Nee, iedereen krijgt een voorlopige aanslag. De definitieve aanslag ontvang je steevast in het laatste kwartaal van het jaar.
Klopt dat is nieuw dit jaar.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:36 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Ik heb altijd een voorlopige gekregen en einde van het jaar een definitieve, net als bij mijn vriendin. Maar blijkbaar hoeft dat dus niet altijd zo te zijn!
Vorig jaar kreeg ik ook al een definitieve.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Klopt dat is nieuw dit jaar.
Is over 2011 al de eerste proef mee gedaan en over 2012 meer uitgebreid ingevoerdquote:Op woensdag 14 mei 2014 19:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Klopt dat is nieuw dit jaar.
Maar was die niet veel later?quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:31 schreef Cygne het volgende:
[..]
Vorig jaar kreeg ik ook al een definitieve.
Begin juni.quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar was die niet veel later?
Bij lief was de definitieve vorig jaar ook al begin mei.quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar was die niet veel later?
Bij mijn eerste huis (10 jaar geleden) wilden ze kopieen van alle facturen (makelaar, taxatie ed).quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:58 schreef MaLo het volgende:
Wij hadden ook een voorlopige aanslag. Wij hebben vorig jaar een huis gekocht dus nogal wat aftrekposten.
Hoevaak komt het voor dat ze later nog zaken extra checken / stukken opvragen in zulke gevallen? Ik heb alles naar waarheid ingevuld hoormaar ik ben wel benieuwd.
Bij mijn eerste huis (8 jaar geleden) is er geen bewijs opgevraagd. Nou ja, mochten ze nu wel dingen willen opvragen, ik heb alle papieren etc nog wel, maar heb gewoon niet zoveel zin in extra werkquote:Op donderdag 15 mei 2014 08:06 schreef FoXje het volgende:
[..]
Bij mijn eerste huis (10 jaar geleden) wilden ze kopieen van alle facturen (makelaar, taxatie ed).
En vandaag ook gestort.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:40 schreef zwarteweduwe het volgende:
Jaaaah, de Sanddmeneer bracht mij vandaag een blauwe brief!
Dagtekening 16 mei.
Anders doet iedereen die geld krijgt op 1 februari aangifte en iedereen die moet betalen op 31 maart om 23.59 uur.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:55 schreef AQuila360 het volgende:
Ik op 2 feb aangifte gedaan maar nog niets, waarom doen ze niet op binnenkomst eigenlijk?
Fair enough.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Anders doet iedereen die geld krijgt op 1 februari aangifte en iedereen die moet betalen op 31 maart om 23.59 uur.
Beter, ik heb de brief vandaag ontvangen, meestal staat het geld er direct op. Even wachten, maakt niet uit best snel.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 17:03 schreef Esje-lief het volgende:
Ik heb het geld wel.... maar de brief niet... Hoe vind je die! Hahaha
Ik heb ook dagtekening 16 mei. Ach een paar dagenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:08 schreef Gewoonik het volgende:
12 mei kreeg ik de brief in de bus met de dagtekening van 16 mei. De bankrekening waar ze het naar overmaken is helaas nog zo goed als leeg.
had ik ook vandaag, tot ik thuiskwamquote:Op vrijdag 16 mei 2014 17:03 schreef Esje-lief het volgende:
Ik heb het geld wel.... maar de brief niet... Hoe vind je die! Hahaha
Schijnbaar had ik het al op de 14de op een andere rekening dan dat ik dacht.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 18:16 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik heb ook dagtekening 16 mei. Ach een paar dagen
Daar zit soms een paar dagen tussen. Maar sluit niet uit dat het ook weken kan zijnquote:Op vrijdag 16 mei 2014 18:20 schreef donald_dick het volgende:
Samen met mijn vrouw een gezamenlijke aangifte gedaan. Zij heeft haar brief en geld al wel in ik niet
Gebeurd veel meer, als er geen correcties of aanvullingen meer te verwachten zijn is er geen reden om niet gelijk de afrekening definitief te maken.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 11:09 schreef FoXje het volgende:
Een blauwe envelop![]()
Voor mijn vrouw, zij krijgt geen voorlopige aanslag, maar meteen een definitieve. Waarom is dat?
Verder geen geld
Ok lijkt me logischquote:Op zaterdag 17 mei 2014 13:36 schreef hottentot het volgende:
[..]
Gebeurd veel meer, als er geen correcties of aanvullingen meer te verwachten zijn is er geen reden om niet gelijk de afrekening definitief te maken.
Dat is inderdaad heel snel.quote:Op donderdag 15 mei 2014 07:24 schreef Cat22 het volgende:
24 maart ingediend, brief ontvangen met dagtekening 9 mei, geld ontvangen op 13 mei.
Ze zijn bij mij nog nooit zo snel geweest.![]()
Bij mij hetzelfde, alleen op 28 maart ingediend. Tot op heden ook nog geen geld ontvangenquote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:40 schreef SleepSub het volgende:
1 April ingediend, zojuist brief ontvangen met 16 Mei als dagtekening en definitief aanslag, heb het geld nog niet tho maar kan niet lang meer duren
Goeie garp!quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:40 schreef SleepSub het volgende:
1 April ingediend, zojuist brief ontvangen met 16 Mei als dagtekening en definitief aanslag, heb het geld nog niet tho maar kan niet lang meer duren
Zojuist m'n geld ontvangenquote:Op maandag 19 mei 2014 11:21 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Bij mij hetzelfde, alleen op 28 maart ingediend. Tot op heden ook nog geen geld ontvangen
Je moet af en toe ook grappen uithalen met de belasting hequote:
Ik was er ook gewoon weer vroeg bij dit jaar en heb wederom nog niets ontvangenquote:Op maandag 19 mei 2014 12:57 schreef The_Groove het volgende:
Verdomme 22 januari al aangiften gedaan en nog steeds helemaal niets ontvangen. Hoe willekeurig is dat?
Hier ook hoor. Is altijd erg willekeurig!quote:Op maandag 19 mei 2014 12:57 schreef The_Groove het volgende:
Verdomme 22 januari al aangiften gedaan en nog steeds helemaal niets ontvangen. Hoe willekeurig is dat?
Hier 2 februari, ook nog niks vernomen. Vorig jaar kreeg ik het in de 3e week van juni, zal nu ook wel zoiets zijn. Ach, sta niet te wachten op het geld, zal alleen wel lekker zijn!quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:15 schreef Impreza555 het volgende:
22 Februarie aangifte gedaan. Nog nieks gehoord
Je hebt het geld wel erg hard nodig, hè?!quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:15 schreef Impreza555 het volgende:
22 Februarie aangifte gedaan. Nog nieks gehoord
diegen op wiens BSNnummer de voorlopige aanslag loopt.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:15 schreef xaban06 het volgende:
Situatie: Getrouwd. Een van de partners zit al een paar jaar thuis, hierdoor komen we in aanmerking voor algemene heffingskorting. Dit ontvangen we ieder maand. Nu is 1 van de partners gaan werken (sinds een maand), hierdoor komt de te ontvangen algemene heffingskorting te vervallen.
Geen zin om volgend jaar met de aangifte hoop centen terug te betalen. Hoe kunnen we dit stop (laten) zetten?
Ok, link gevonden: http://www.belastingdiens(...)gen_online_formulier
Wie moet deze invullen? Diegene die is begonnen met werken of diegene die al werkte?
Aanslag 2013 lag een paar dagen geleden op de mat, op mijn naam/BSN. Dus moet ik de algemene heffingskorting stop zetten voor mijzelf?quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:24 schreef Nizno het volgende:
[..]
diegen op wiens BSNnummer de voorlopige aanslag loopt.
Dit kun je zien aan het betalingskenmerk op het bankafschrift of op de brieven die je hierover gekregen hebt.
En het rekeningnummer klopt?quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:55 schreef Pindasoepje het volgende:
Ik heb nog steeds niks binnen, volgens de BD is het al op de 9e overgemaakt. Hoe kan het dat ik het dan nog niet heb. Ik snap dat ze er 10 dagen over kunnen doen, maar het overboeken als het eenmaal is gedaan moet toch in een dag of 2 afgerond zijn?
Ja ik heb het een paar keer met ze nagekeken, het is hetzelfde nummer als bij de toeslagen.quote:
Vreemd.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:03 schreef Pindasoepje het volgende:
[..]
Ja ik heb het een paar keer met ze nagekeken, het is hetzelfde nummer als bij de toeslagen.
Ik moest contact opnemen met de bank, maar die gaven aan niks te zien
jij bent degene die de aanvraag gedaan heeft.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:26 schreef xaban06 het volgende:
013 lag een paar dagen geleden op de mat, op mijn naam/BSN. Dus moet ik de algemene heffingskorting stop zetten voor mijzelf?
wacht dan even tot maandag en laat ze daarna een escalatie laten maken.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:17 schreef Pindasoepje het volgende:
Ja de bd geeft aan dat het 10 werkdagen kan duren. Maar dat ze het al wel hebben overgemaakt.. Normaal staat het er altijd gelijk op, daarom vind ik het zo raar
Nee, de medewerkers van de BD kunnen alleen zien dat de opdracht is gegeven om tot uitbetaling over te gaan. Een valutadatum (de datum waarop jouw bank aan de BD laat weten dat het bedrag is ontvangen) zien ze daar niet en dus ook niet of de daadwerkelijke transactie vanuit de BD heeft plaatsgevonden. Ze zien de datum waarop jouw betaling in een batch is gedaan, dan kan het nog maximaal 10 werkdagen duren voordat je het bedrag mag verwachten. Er zijn namelijk "vaste" momenten dat de BD tot uitbetaling overgaat en zo'n batch stort.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:17 schreef Pindasoepje het volgende:
Ja de bd geeft aan dat het 10 werkdagen kan duren. Maar dat ze het al wel hebben overgemaakt.. Normaal staat het er altijd gelijk op, daarom vind ik het zo raar
Eersten zijn de laatsten, onderop de stapelquote:Op maandag 19 mei 2014 12:57 schreef The_Groove het volgende:
Dit staat ook op de brief die je hebt ontvangen, dat het eerst wordt verrekend met openstaande bedragen voor je iets uitbetaald krijgt.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:27 schreef Pindasoepje het volgende:
Hmm ik heb vandaag weer gebeld. En deze persoon gaf aan dat ik een nieuwe brief krijg omdat er een bedrag van 100¤ is verrekend met een openstaande toeslag. Dagtekening 20mei. Vanaf dan kan het nog 10 werkdagen duren..
Ik ook vandaag binnen met dagtekening 23 mei.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 13:47 schreef Miracle_Drug het volgende:
29 januari verstuurd, vandaag de brief binnen met dagtekening 23 mei
Wat heb ik verkeerd gedaan?quote:"Voor 2014 kan er tot aan ¤ 6.230 belastingvrij bijverdiend worden. "
Je geeft je winst (omzet - kosten) op als inkomsten uit overige werkzaamheden. Omdat dit bij je full time baan wordt opgeteld is het logisch dat je tussen de 37% en 52% belasting betaalt, afhankelijk van hoeveel je verdient.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:10 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Al jaren doe ik heel simpel mijn belasting. Ik huur een appartement, geen kinderen geen bijzondere dingen en elk jaar hoef ik niks te betalen.
Nu ben ik afgelopen jaar begonnen met wat video werkzaamheden. Ik wou me inschrijven voor de KvK, maar omdat ik het verwacht sporadisch te doen en dus onder de 'ondernemersgrens' kom, heb ik het inschrijven gelaten voor wat het is.
Nu heb ik vorig jaar wel een opdracht uitgevoerd voor een bedrijf. Zij hebben mij ook netjes betaald. Ik heb dit bedrag ook netjes aangegeven als extra inkomsten. Ik wil natuurlijk niet dat ik in de problemen kom of dat zij in de problemen komen.
Maar nu kreeg ik vandaag de blauwe envelop en moet ik bijna de helft afstaan aan de belasting. Klopt dit wel? Had ik niet eerst wat kosten eraf moeten halen die ik gemaakt heb, zoals afschrijving van apparatuur e.d. ?![]()
Ik ben echt een leek op dit gebied, maar ik lees dan hier
[..]
Wat heb ik verkeerd gedaan?
Een nieuwe dagtekening? Dat kan helemaal niet. De beschikking waarop staat blijft dezelfde dagtekening houden. Wellicht bedoel je de mededeling verrekening met "nieuwe dagtekening". Bij automatische verrekening via het landelijk incassocentrum zou het restant alsnog binnen 2 weken uitbetaald moeten zijn, mits er een aan de voorwaarden (1 bankrekeningnummer voor IB en Toeslagen dat ook daadwerkelijk op naam van de teruggaafgerechtigde staat) voldoend rekeningnummer aanwezig is.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:57 schreef Nizno het volgende:
Euh dan denk ik dat een medewerker niet heeft gesnapt hoe het werkt.
Het is zo dat binnen 10 werkdagen na dagtekening de verrekening of uitbetaling plaats gaat vinden. Indien er een verrekening is dan wordt er daarna een nieuw brief gemaakt met het restbedrag en een nieuwe dagtekening. Binnen 10 werkdagen na die nieuwe dagtekening krijg je dan je geld uitbetaald.
na een verrekening met toeslagen krijg je een nieuwe dagtekening binnen welke tijd er weer wordt uitbetaald.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 08:58 schreef DreO het volgende:
[..]
Een nieuwe dagtekening? Dat kan helemaal niet. De beschikking waarop staat blijft dezelfde dagtekening houden. Wellicht bedoel je de mededeling verrekening met "nieuwe dagtekening". Bij automatische verrekening via het landelijk incassocentrum zou het restant alsnog binnen 2 weken uitbetaald moeten zijn, mits er een aan de voorwaarden (1 bankrekeningnummer voor IB en Toeslagen dat ook daadwerkelijk op naam van de teruggaafgerechtigde staat) voldoend rekeningnummer aanwezig is.
Bij verrekening via een regionaal incassocentrum kan het maximaal 4 weken duren. Over 't algemeen komt je geld alleen daar terecht als je bekend bent met langetermijn betalingsregelingen of invorderingsmaatregelen in naam des Konings
Je hebt alleen datgene gelezen wat jij dacht dat belangrijk was en niet het hele stuk gelezen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:10 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Al jaren doe ik heel simpel mijn belasting. Ik huur een appartement, geen kinderen geen bijzondere dingen en elk jaar hoef ik niks te betalen.
Nu ben ik afgelopen jaar begonnen met wat video werkzaamheden. Ik wou me inschrijven voor de KvK, maar omdat ik het verwacht sporadisch te doen en dus onder de 'ondernemersgrens' kom, heb ik het inschrijven gelaten voor wat het is.
Nu heb ik vorig jaar wel een opdracht uitgevoerd voor een bedrijf. Zij hebben mij ook netjes betaald. Ik heb dit bedrag ook netjes aangegeven als extra inkomsten. Ik wil natuurlijk niet dat ik in de problemen kom of dat zij in de problemen komen.
Maar nu kreeg ik vandaag de blauwe envelop en moet ik bijna de helft afstaan aan de belasting. Klopt dit wel? Had ik niet eerst wat kosten eraf moeten halen die ik gemaakt heb, zoals afschrijving van apparatuur e.d. ?![]()
Ik ben echt een leek op dit gebied, maar ik lees dan hier
[..]
Wat heb ik verkeerd gedaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |