Gele gem in je helm is echt zinloos.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:45 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Dat geldt alleen voor T2 caches. Dus op Torment 2 kun je nu hopelijk wat beter bijv. de Ring of Royal Grandeur farmen.
[..]
Daarnaast kun je nu ook torment only legendaries (dus ook sets) van Kadala krijgen. Vanmiddag de WD offhand gekregen. Kostte me wel 17x rerollen om er crit op te krijgen.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Thormodo-2155/hero/14207214
Mijn Gloves zijn overigens bugged in de armory, er zit o.a. 10% crit op.
Zijn de nummers veranderd dan, sinds 2.0.5?quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:22 schreef stbabylon het volgende:
Normal t/m T1: normale kans op Legendaries
T2: licht hogere kans op Legendaries dan op T1
T3: licht hoge.. T2
T4: etc. etc.
En daarnaast dat Torment een grotere Legendary pool heeft.
Wat nieuw is, is dat je sinds 2.0.5 een steeds grotere kans hebt op Legs, naarmate je een hogere Torment speelt.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:45 schreef Lhyanna het volgende:
[..]
Zijn de nummers veranderd dan, sinds 2.0.5?
Dat was al. Ik vroeg me af of de nummers ook verhoogd waren sinds de patch, maar dat is dus niet zo.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:46 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Wat nieuw is, is dat je sinds 2.0.5 een steeds grotere kans hebt op Legs, naarmate je een hogere Torment speelt.
Wat je zegt is an sich goed, maar dat was al sinds 2.0quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:49 schreef stbabylon het volgende:
My bad, geldt alleen voor caches
Horadric Caches
Now have an increased chance to drop Legendary items on Torment II - VI
Ja, klok en klepelquote:Op woensdag 14 mei 2014 15:51 schreef Bart het volgende:
[..]
Wat je zegt is an sich goed, maar dat was al sinds 2.0
Niet echt. Het geeft je iets meer kans op legendaries (alsof je op t2 speelt als je t1 doet) en veel meer kans op yellows (meer goud/craft mats). Beetje experience heb ik ook weinig behoefte aan. En die andere twee zijn helemaal niet nuttig op softcore.quote:
39% extra geeft nog geen 4% extra droprate op legendaries. Torment 1 naar 2 geeft 17% extra(Torment 1 geeft 15% extra en T2 32%). Gele gems in helm zijn niks meer sinds 2.0quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:23 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Niet echt. Het geeft je iets meer kans op legendaries (alsof je op t2 speelt als je t1 doet) en veel meer kans op yellows (meer goud/craft mats). Beetje experience heb ik ook weinig behoefte aan. En die andere twee zijn helemaal niet nuttig op softcore.
Uiteindelijk draait het spel toch om het vinden van nieuwe items en zo'n gele gem helpt daar alleen maar voor.
Alleen weer waardeloos getest door Blizz zelf, een lvl 1 T6 rift farmen is zo belachelijk snel op dit moment dat je zo je set items hebt.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:52 schreef Bart het volgende:
Wel mooi dat je meer blood shards krijgt in rifts op hogere tormentlevels. En dat Kadala ook torment legs dropt.
Magic find telt niet voor legendaries sinds loot 2.0.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:23 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Niet echt. Het geeft je iets meer kans op legendaries (alsof je op t2 speelt als je t1 doet) en veel meer kans op yellows (meer goud/craft mats). Beetje experience heb ik ook weinig behoefte aan. En die andere twee zijn helemaal niet nuttig op softcore.
Uiteindelijk draait het spel toch om het vinden van nieuwe items en zo'n gele gem helpt daar alleen maar voor.
Ik denk dat ze dat gaan nerfen op een manier dat alleen level 70 characters toegang krijgen torment difficulty. Zou de meest voor de hand liggende nerf zijn, want met level 69 characters en lager is torment sowieso niet te pruimen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:52 schreef aspi het volgende:
[..]
Alleen weer waardeloos getest door Blizz zelf, een lvl 1 T6 rift farmen is zo belachelijk snel op dit moment dat je zo je set items hebt.
Zou wel de makkelijkste manier zijn, maar dan nerfen ze ook meteen het powerlevelen van een nieuw char. Dus ik hoop dat ze gewoon de bloodshard-drops onder lvl70 weghalen / sterk verminderen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:12 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat gaan nerfen op een manier dat alleen level 70 characters toegang krijgen torment difficulty. Zou de meest voor de hand liggende nerf zijn, want met level 69 characters en lager is torment sowieso niet te pruimen.
? Die is allang uit /quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:25 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Leuk kan je nog de nieuwe patch niet testen!
2,05 is toch vanaf gister 10:00 al, dat is hoe laat ik begon met spelen iig.quote:
Het gaat erom dat de nieuwe patch er net is en nu buff met van alles voor een week. En alsndie weg is gaan mensen weer huilenquote:Op donderdag 15 mei 2014 10:17 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
2,05 is toch vanaf gister 10:00 al, dat is hoe laat ik begon met spelen iig.
Ja dat huilen gaat sowieso op de forums gewoon door.quote:Op donderdag 15 mei 2014 10:32 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de nieuwe patch er net is en nu buff met van alles voor een week. En alsndie weg is gaan mensen weer huilen
Gelukkig, werd echt gek van al die T6 (1) groups in rift it forward.quote:Op donderdag 15 mei 2014 11:32 schreef aspi het volgende:
[..]
En de shards op lvl 1 T6 rifst is al gehotfixed, het was ook best belachelijk snel.
Mn lvl 1 wiz die ik gemaakt had om even te kijken gisteren avond was ook al lvl 53 half uur later :/
Naja als de leg find nu te weinig is weet je ook genoeg natuurlijk, voor de rest zijn er weinig veranderingen volgens dat plaatje.quote:Op donderdag 15 mei 2014 10:32 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de nieuwe patch er net is en nu buff met van alles voor een week. En alsndie weg is gaan mensen weer huilen
Wat Ook leuk is als je een Wand of Woh vindtquote:Op donderdag 15 mei 2014 13:58 schreef stbabylon het volgende:
Archon change is trouwens wel even een potje retegeil.
Gisteren op T1 voelde ik net wat meer squeshy dan voorheen aan, maar Elite Packs was gewoon rete-funny
1648% 20 yard molten impact
3680% 15 yard arcane destruction
Dan nog een paar keer klikken met de Archon fire attack
WEG
(wel met 59% Fire Damage)
Weet niet precies hoe je het moet berekenen maar 3680% en 59% fire damage is absurd cool.
Klopt, maar hoe reken ik dan uit wat mijn effectieve dmg is? Want ik gebruik zeker fire skills. (cluster arrow, loaded for bear en entangling shot, justice is served).quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:56 schreef seto het volgende:
De fire damage van Cindercoat wordt niet meegenomen in de damage berekening he.
Komt vanzelf, aan de sockets zul je sowieso moeten. Ik ben nu ook aan het werken aan mijn +280 gems en dat kost ook klauwen met geld.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:54 schreef iScrim het volgende:
Kadala geeft cindercoat, is ie 3,4% minder dmg. En om sockets te rerollen en ook nog eens de gems die dat percentage opvullen....zo rijk ben ik helaas nog niet!
Gewoon 20% fire damage geeft je 20% meer damage op je skills die "Fire" gelabeld zijn. Dus als je alleen maar fire damage doet kun je er 20% bij optellen. Maar daarnaast zorgt de cindercoat er ook nog eens voor dat je abilties een stuk minder kosten, dus dat zorgt voor nog een grote damage boost (zeker als je DH bent).quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:00 schreef iScrim het volgende:
[..]
Klopt, maar hoe reken ik dan uit wat mijn effectieve dmg is? Want ik gebruik zeker fire skills. (cluster arrow, loaded for bear en entangling shot, justice is served).
Als je iets vindt met -dmg maar +element dmg %, dan kun je op deze manier kijken of je erop vooruitgaat:quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:54 schreef iScrim het volgende:
Kadala geeft cindercoat, is ie 3,4% minder dmg. En om sockets te rerollen en ook nog eens de gems die dat percentage opvullen....zo rijk ben ik helaas nog niet!
Heb je al een beetje leuke frost% axe gemaakt voor je WD? Farmen zou nu wat makkelijker moeten zijnquote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:46 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Als je iets vindt met -dmg maar +element dmg %, dan kun je op deze manier kijken of je erop vooruitgaat:
(1-x)*(1+y)
x = % dmg die je erop achteruit (of vooruit) gaat
y = % element dmg die je item toevoegt
Als de uitkomst groter is dan 1, dan ga je erop vooruit
Beide zijn in decimalen (dus 20% is 0,2)
Als je bijvoorbeeld een fire build gebruikt en nu een normaal wapen gebruikt, een The Burning Axe of Sankis vindt met +15% fire dmg maar -13% dmg, dan krijg je het volgende:
(1-0,13)*(1+0,15) = 1,0005
Je gaat er dan dus miniem op vooruit
Als die axe wat slechter is en je krijgt -13,1% dmg, dan ga je erop achteruit:
(1-0,131)*(1+0,15) = 0,99935
-15% dmg en +15% element zijn, voor de goede orde, dus niet hetzelfde
Er wordt dan uiteraard geen rekening gehouden met hoe snel je je resources verbruikt, attack speed etc, maar het is voor de meeste items wel een goeie indicator.
Niet meer mee beziggehoudenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:13 schreef Denni5 het volgende:
[..]
Heb je al een beetje leuke frost% axe gemaakt voor je WD? Farmen zou nu wat makkelijker moeten zijn
Dat werkt alleen zo als je nog geen y damage op een ander item hebt zitten.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:46 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Als je iets vindt met -dmg maar +element dmg %, dan kun je op deze manier kijken of je erop vooruitgaat:
(1-x)*(1+y)
x = % dmg die je erop achteruit (of vooruit) gaat
y = % element dmg die je item toevoegt
Als de uitkomst groter is dan 1, dan ga je erop vooruit
Beide zijn in decimalen (dus 20% is 0,2)
Als je bijvoorbeeld een fire build gebruikt en nu een normaal wapen gebruikt, een The Burning Axe of Sankis vindt met +15% fire dmg maar -13% dmg, dan krijg je het volgende:
(1-0,13)*(1+0,15) = 1,0005
Je gaat er dan dus miniem op vooruit
Als die axe wat slechter is en je krijgt -13,1% dmg, dan ga je erop achteruit:
(1-0,131)*(1+0,15) = 0,99935
-15% dmg en +15% element zijn, voor de goede orde, dus niet hetzelfde
Er wordt dan uiteraard geen rekening gehouden met hoe snel je je resources verbruikt, attack speed etc, maar het is voor de meeste items wel een goeie indicator.
Uiteraard. Als je dat al wel hebt, is het verschil vaak duidelijker.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:39 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat werkt alleen zo als je nog geen y damage op een ander item hebt zitten.
Die weapon damage als element doet volgens mij niet zo veel(behalve bij wat passive skills zoals elemental exposure). De +x% elemental damage staat in het spel beschreven als 'element' skills deal 'x'% more damage, dit geeft dus al aan dat weapon damage niet increased worden, maar alleen skills.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:12 schreef Sapstengel het volgende:
Hoe zit het trouwens met wapens, als er staat 840-1280 poison damage bijvoorbeeld, heeft een bracers met +20% poison damage daar ook nog invloed op?
En wanneer doe je die damage die op je wapen zit, bij elke hit? Of alleen met bepaalde skills.
Ik vraag me sowieso af waarom het niet gewoon damage is als het toch niks uitmaaktquote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:24 schreef Sapstengel het volgende:
Ja dat dacht ik dus ook al, een skill doet frost of fire of iets en 'overschrijft' je weapon damage dan.
En het is dan niet heel belangrijk dus, thanks.
Gisteren een blue post over gelezen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:12 schreef Sapstengel het volgende:
Hoe zit het trouwens met wapens, als er staat 840-1280 poison damage bijvoorbeeld, heeft een bracers met +20% poison damage daar ook nog invloed op?
En wanneer doe je die damage die op je wapen zit, bij elke hit? Of alleen met bepaalde skills.
Mijn WD pets doen nu zo veel damage, dat ik T4 niet meer kan... Ik ga echt hard dood aan reflect damage xD.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:10 schreef Fe2O3 het volgende:
Sinds 2.0.5 kan ik T3 met gemak solo op m'n WD .... maar gisteren alleen 2 ruk leg drops (2h sword en een axe ...) een set dagger die an sich wel iets van een verbetering is (0.1% oid)
Maar die fix voor fetishes en dmg boost voor dogs ... heb nu in 2 min 20+ minions lopen
* Fe2O3 blijft ijverig doorgamblen voor tasker gloves .... en hopen op zuni set pcs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |