Ik snap je gevoelens, denk ik. Toen mijn relatie uit ging (2.5 jaar) was dat ook om vergelijkbare redenen. Hij kon zich niet meer inzetten voor de relatie en merkte dat hij het steeds minder naar zijn zin had in de relatie. Hij hield nog van me en wilde het niet uitmaken, maar hij zag geen andere optie omdat hem dit ook niet gelukkiger maakte. Het heeft me minstens een half jaar geduurt om enigszins de kunnen begrijpen wat hij gevoelt heeft. Ik vond het onzin, snapte niet dat hij het had uitgemaakt want het klikte nog zo goed. Ik dacht dat hij gewoon te laks was geweest om zich er voor in te zetten en zich heeft laten afschrikken door de eerste beste sleur. Ik kreeg valse hoop en hield mezelf voor dat het aan hem lag en dat hij te passief was geweest. Later snapte ik dat dit mijn eigen naiviteit is geweest, ik kon niet accepteren dat "het gewoon zo moest zijn".quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:30 schreef runaway het volgende:
[..]
4 jaar samen (waarvan 3 samenwonen) en daarvoor 9 jaar vrienden......
Reden: hij zei 'we krijgen energie van andere dingen', 'ik twijfel weer' (2 eerdere crisissen), 'ik kan niet 100% voor je gaan'.
Ik denk zelf bindingsangst.
Accepteren dat een relatie écht over is en dat je geen moeite meer in herstel moet stoppen en dat je niet moet hopen op herstel, is de lastigste stap die er is. Denk dat meer dan de helft van de mensen hier nog ergens hoopt op terugkomen bij zijn of haar ex.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:16 schreef StrawberrySwing het volgende:
[..]
Ik snap je gevoelens, denk ik. Toen mijn relatie uit ging (2.5 jaar) was dat ook om vergelijkbare redenen. Hij kon zich niet meer inzetten voor de relatie en merkte dat hij het steeds minder naar zijn zin had in de relatie. Hij hield nog van me en wilde het niet uitmaken, maar hij zag geen andere optie omdat hem dit ook niet gelukkiger maakte. Het heeft me minstens een half jaar geduurt om enigszins de kunnen begrijpen wat hij gevoelt heeft. Ik vond het onzin, snapte niet dat hij het had uitgemaakt want het klikte nog zo goed. Ik dacht dat hij gewoon te laks was geweest om zich er voor in te zetten en zich heeft laten afschrikken door de eerste beste sleur. Ik kreeg valse hoop en hield mezelf voor dat het aan hem lag en dat hij te passief was geweest. Later snapte ik dat dit mijn eigen naiviteit is geweest, ik kon niet accepteren dat "het gewoon zo moest zijn".
Probeer het voor jezelf niet mooier te maken dan het is. Ik denk niet dat iemand die 4 jaar lang samen met iemand is, bindingsangst heeft en het daarom uit maakt. Probeer zijn redengeving aan te nemen als een feit. Sommige dingen gaan nou eenmaal kapot en daar hebben we niet altijd controle over. Wellicht pasten jullie toch niet zo goed bij elkaar als je had gewild, het is niet anders. Gevoelens kunnen echt wegebben en dan kan je van hem vragen zich meer in te zetten, maar dat is vaak niet de oplossing en dat is ook helemaal het tegenovergestelde van wat zijn gevoel hem zegt.
Ik snap je verdriet, woede en frustratie, maar probeer jezelf soms een schop onder de kont te geven en te accepteren dat het gewoon zo heeft moeten zijn, hoe verdrietig en pijnlijk het ook is.
Dat is ook best moeilijk. Zelf heb ik de eerste dagen dat het uit was wel eens een begin van zulke hoop/gedachten gehad maar die meteen aangepakt door tegen mezelf te zeggen dat ik niet weet hoe de toekomst gaat zijn en dat ik me daar dus op dit moment niet mee bezig moet houden.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:18 schreef Aisomont het volgende:
[..]
Accepteren dat een relatie écht over is en dat je geen moeite meer in herstel moet stoppen en dat je niet moet hopen op herstel, is de lastigste stap die er is. Denk dat meer dan de helft van de mensen hier nog ergens hoopt op terugkomen bij zijn of haar ex.
Als ik er niet zelf heeeel veel moeite mee had gehad, had ik ook niet gezegd dat het moeilijk is. Zelfs verrr na afloop denk ik soms nog: "was ik maar weer samen met ...", want iets is beter dan niets. Ook al weet ik dondersgoed dat ik helemaal niet meer samen wil zijn met *al* mijn ex'en.quote:Op zondag 25 mei 2014 23:08 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Dat is ook best moeilijk. Zelf heb ik de eerste dagen dat het uit was wel eens een begin van zulke hoop/gedachten gehad maar die meteen aangepakt door tegen mezelf te zeggen dat ik niet weet hoe de toekomst gaat zijn en dat ik me daar dus op dit moment niet mee bezig moet houden.
Het is misschien een beetje valsspelen, zeggen dat je niet weet hoe de toekomst gaat zijn en het daarmee af te doen, maar het geeft je wel de ruimte om er zelfstandig in te blijven staan. Je kiest er dan voor het onzekere waar je geen invloed op hebt los te laten en hebt ruimte voor de dingen waar je wel invloed op hebt. Zoals je verdriet toelaten en een plek geven, je leven weer op de rit krijgen en je draai vinden als single.
Anders zit je maar af te wachten en te hopen dat je ex over de brug komt terwijl je daar helemaal geen zekerheid over hebt. En als dan alsnog blijkt dat je ex niet over de brug komt komt de klap nog een keer.
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik denk dat veel mensen diep van binnen ergens echt wel weten dat het beter is dat ze uit elkaar zijn. Het is vaak meer de gedachte van het niet meer hebben van iemand naast je in het leven en alles weer alleen moeten doen.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:18 schreef Aisomont het volgende:
[..]
Accepteren dat een relatie écht over is en dat je geen moeite meer in herstel moet stoppen en dat je niet moet hopen op herstel, is de lastigste stap die er is. Denk dat meer dan de helft van de mensen hier nog ergens hoopt op terugkomen bij zijn of haar ex.
Ik vind dat soms ook wel moeilijk. Dat ik nu niemand heb om de kleine dingetjes mee te delen. Dat is denk ik het stukje eenzaamheid dat extra opvalt nadat je relatie uit is.quote:Op maandag 26 mei 2014 12:21 schreef aeque het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik denk dat veel mensen diep van binnen ergens echt wel weten dat het beter is dat ze uit elkaar zijn. Het is vaak meer de gedachte van het niet meer hebben van iemand naast je in het leven en alles weer alleen moeten doen.
Toen mijn relatie over was heb ik maar heel even met het feit geworsteld dat ik haar terug wou. Ik besefte me heel snel dat ik niet zozeer haar terug wou maar meer het gevoel van een relatie en dat leventje. Achteraf ben ik blij dat ik van haar af ben.
Lees je in dit topic mee? Bijna iedereen zegt gelijk na afloop zijn of haar ex nog terug te willen. Zelfs als ze beter weten, willen ze het nog welquote:Op maandag 26 mei 2014 12:21 schreef aeque het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik denk dat veel mensen diep van binnen ergens echt wel weten dat het beter is dat ze uit elkaar zijn. Het is vaak meer de gedachte van het niet meer hebben van iemand naast je in het leven en alles weer alleen moeten doen.
Toen mijn relatie over was heb ik maar heel even met het feit geworsteld dat ik haar terug wou. Ik besefte me heel snel dat ik niet zozeer haar terug wou maar meer het gevoel van een relatie en dat leventje. Achteraf ben ik blij dat ik van haar af ben.
Natuurlijk zeg je direct na afloop dat je hem/haar nog terug wilt. Dat is zo'n beetje de eerste reactie die je krijgt als je iets verliest. Maar in maar weinig gevallen blijft dit aanhouden naar mijn ervaringen.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:32 schreef Aisomont het volgende:
[..]
Lees je in dit topic mee? Bijna iedereen zegt gelijk na afloop zijn of haar ex nog terug te willen. Zelfs als ze beter weten, willen ze het nog wel
En over hoeveel tijd heb je het dan? Wilde je haar de eerste dagen terug, of de eerste weken of maanden? Mijn relatie is nu 3,5 maanden uit en ik moet zeggen dat ik het nog steeds graag een kans zou willen geven. Ook al heeft hij zich op het einde niet echt gedragen als een lot uit de loterij, toch denk ik nog steeds dat we heel goed bij elkaar passen. Los van dat ik iemand mis om alles mee te delen, blijft dat gevoel nog steeds. En dat is toch best wel balen, ik kan hem moeilijk een mes op z'n keel zettenquote:Op maandag 26 mei 2014 16:51 schreef aeque het volgende:
[..]
Natuurlijk zeg je direct na afloop dat je hem/haar nog terug wilt. Dat is zo'n beetje de eerste reactie die je krijgt als je iets verliest. Maar in maar weinig gevallen blijft dit aanhouden naar mijn ervaringen.
Als je weer gaat rationaliseren dan beseffen veel mensen dat het zonder diegene toch misschien ook wel beter is omdat het vaak gewoonweg niet werkte in de vorm van een relatie door verschillende redenen.
En ja natuurlijk spreek ik ook namens mijzelf en kan ik misschien sneller rationeel denken dan anderen, maar in mijn geval was het al snel duidelijk dat ik niet haar als persoon miste maar het gevoel en zaken die daarbij kwamen kijken. Dat was voor mij het grootste punt om overheen te komen.
In mijn geval was het daadwerkelijk weer terug willen van de persoon zelf een 2 weken. Langer zal het niet zijn geweest. Mede doordat wij nog 1,5 maand samen een huis hebben gedeeld ben ik mij vrij snel gaan beseffen dat het mij echt niet om haar ging. Natuurlijk voelde ik me klote maar dat was zoals ik al zei meer dat ik 'het' ineens niet meer had en mijn toekomst ineens een vraagstuk was geworden.quote:Op maandag 26 mei 2014 18:00 schreef IGotMine het volgende:
[..]
En over hoeveel tijd heb je het dan? Wilde je haar de eerste dagen terug, of de eerste weken of maanden? Mijn relatie is nu 3,5 maanden uit en ik moet zeggen dat ik het nog steeds graag een kans zou willen geven. Ook al heeft hij zich op het einde niet echt gedragen als een lot uit de loterij, toch denk ik nog steeds dat we heel goed bij elkaar passen. Los van dat ik iemand mis om alles mee te delen, blijft dat gevoel nog steeds. En dat is toch best wel balen, ik kan hem moeilijk een mes op z'n keel zetten
Ja, dat over je toekomst snap ik inderdaad. Als je met iemand bent ligt het min of meer vast...quote:Op maandag 26 mei 2014 19:21 schreef aeque het volgende:
[..]
In mijn geval was het daadwerkelijk weer terug willen van de persoon zelf een 2 weken. Langer zal het niet zijn geweest. Mede doordat wij nog 1,5 maand samen een huis hebben gedeeld ben ik mij vrij snel gaan beseffen dat het mij echt niet om haar ging. Natuurlijk voelde ik me klote maar dat was zoals ik al zei meer dat ik 'het' ineens niet meer had en mijn toekomst ineens een vraagstuk was geworden.
Ik ben nu zelfs blij dat ik van haar af ben en dat dit al veel eerder had moeten gebeuren. Ik kan nu eindelijk mezelf weer zijn en weet nu dat ik dat jarenlang heb gemist.
Alles verwijderen geen optie?quote:Op maandag 26 mei 2014 23:01 schreef runaway het volgende:
Afgelopen dagen ging t wel ok, niet gehuild
Kwam net foto langs op FB, dat doet toch wel even royaal auw. Ik zie wat ik zo mis......
Hij keek er ook nog blij op
Gezamelijke vrienden, had bij de meeste notifications uitgezet maar bij deze nog niet... Nu wel dus.quote:
Ah ik dacht dat je bij oude foto's aan het kijken was ofzo. Goed van je danquote:Op dinsdag 27 mei 2014 07:42 schreef runaway het volgende:
[..]
Gezamelijke vrienden, had bij de meeste notifications uitgezet maar bij deze nog niet... Nu wel dus.
Ah gefeliciteerd, mooie opsteker is dat! Het gaat dus al vooruit!quote:Op dinsdag 27 mei 2014 15:34 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Voelde me vandaag voor het eerst wel weer goed. Niet meer dat verdriet op de achtergrond.
Gisteren heb ik goed nieuws gehad, mijn afstudeerscriptie is goedgekeurd en heb een mooi cijfer gehad. Dat is echt een enorme opsteker want door alle problemen met mijn ex voordat het uitging heb ik maar 4 weken gehad om de scriptie te schrijven (ipv 3 maanden).
Ik was van plan geweest om juist daar echt een mooi stuk van te maken maar door alle shit verwachtte ik eigenlijk het net met de hakken over de sloot te halen.
Ja best wel.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:11 schreef lexvandoef het volgende:
[..]
Ah gefeliciteerd, mooie opsteker is dat! Het gaat dus al vooruit!
Foto's zijn momentopnames, en kunnen zelfs "in scene" gezet zijn met de wetenschap dat een ander genaaid gaat worden.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:01 schreef runaway het volgende:
Afgelopen dagen ging t wel ok, niet gehuild
Kwam net foto langs op FB, dat doet toch wel even royaal auw. Ik zie wat ik zo mis......
Hij keek er ook nog blij op
Het beste laat je het gewoon komen zoals het is. Mocht je nog een terugval krijgen nouja, dan voorkom je dat toch niet denk ik. Geniet in elk geval lekker van de nieuwe mensen en duimen dat je snel weer een baan hebt gevonden.quote:Op donderdag 29 mei 2014 10:45 schreef runaway het volgende:
Ik voel me eigenlijk wel soort van ok..... Kan moeilijk zien of dit een tussenfase is en ik zo weer een paar meter naar beneden ga donderen of dat t verder omhoog gaat. Is een redelijke snelle overgang na 5-6 weken meerdere huilbuien per dag, dus voelt wat onwennig...
Huis(kamer) voelt weer prima na wat veranderingen, slaap nog op de bank in afwachting van toekomst (zoek per 1/8 nieuwe baan, stad is een vraagteken).... Heb wat leuke nieuwe mensen leren kennen maar kan ook wel alleen thuis zijn....
Een kleine hiephoi!
Leg even uit......quote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:17 schreef PowerLoungen het volgende:
Heb een wijs besluit genomen denk ik .
Wel 1tje die ontzettend veel pijn doet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |