ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Op maandag 12 mei 2014 21:49 schreef DriekOplopers het volgende: “Nee, we doen, in tegenstelling tot het om advies aan het LOCOV voorgelegde Programma van Eisen, in de sprinters toch maar geen toilet. De reizigers kunnen gebruikmaken van de toiletten op de stations.”
“Nee, op de nieuw te openen stoptreinstations komen geen toiletten. Want daar gaan geen Intercity’s stoppen.”
De klapmongolen die hiervoor verantwoordelijk zijn, zijn tot mijn grote vreugde de NS uitgetrapt.
En niemand, echt helemaal niemand die de NS in dezen verdedigt, is goed bij zijn hoofd.
a) 2% van de reiziger maakt gebruik van de toiletten in de trein. b) Reizigers in sprinters maken over het algemeen zulke korte ritten, dat een toiletbezoek niet het eerste is wat in hun opkomt. (ja er zijn uitzonderingen...) c) Toegankelijk voor mindervaliden. Nee, die doorloopbaarheid van de DDZ/ICM-treinstellen met dat halve toilet bij de bakovergang... Die grote kist in de LINT'en van Syntus, nee dat wil je. Vooral in de Lint kost het een plaats of 16. een capaciteitsvermindering van 10%. En daar betaal je als reiziger gewoon voor. (Je betaalt ALTIJD voor service. Welke service dan ook. Het moet uit de lengte of de breedte komen. Of beiden)
“Nee, we doen, in tegenstelling tot het om advies aan het LOCOV voorgelegde Programma van Eisen, in de sprinters toch maar geen toilet. De reizigers kunnen gebruikmaken van de toiletten op de stations.”
“Nee, op de nieuw te openen stoptreinstations komen geen toiletten. Want daar gaan geen Intercity’s stoppen.”
De klapmongolen die hiervoor verantwoordelijk zijn, zijn tot mijn grote vreugde de NS uitgetrapt.
En niemand, echt helemaal niemand die de NS in dezen verdedigt, is goed bij zijn hoofd.
James:
quote:
Je vergeet iets:
quote:
AMSTERDAM - De NS denkt de oplossing te hebben voor treinreizigers met hoge nood: een plaszak. Passagiers kunnen zich met het plastic zakje terugtrekken in een lege cabine van de machinist.
Om dan later weer een krokodillentranen huilende Meerstadt op tv te zien die uitlegt dat "de media het verkeerd uitlegt, want het is allemaal zo goed bedoeld!"
Zelden zo'n huichelaar gezien als Bert fucking Meerstadt.
Afgezien van Marjon Kaper dan.
Ik neem het even op voor Marjon Kaper. De echte droplul in het HSL-dossier (naast Blufbert) was jan Willem Siebers, die toen het mis ging opeens buiten beeld bleef en Marjon publiekelijk het vuile werk liet opknappen. Diep respect voor de wijze waarop zij in de frontlinie heeft proberen te redden wat er te redden viel, begin vorig jaar. Toen ook de reputatie van Marjon was verwoest, werd opeens Merel van Vroonhoven op het schild gehesen. Zelden zo’n manipulatieve heks meegemaakt als zij.
Echt. De vuile spelers in het HSL-spel heten Siebers, Meerstadt en Van Vroonhoven.
a) Dan nog, 2% is een groot deel. Op de 1,2 miljoen reizigers die NS dagelijks vervoert is dat 24.000 reizigers. b) Er zijn meer reizigers die behoefte hebben aan een toilet in een sprinter dan dat er reizigers zijn die behoefte hebben aan een deurklink in de vorm van een gebruikt frietbakje. c) Dan plaats je het toilet achter de cabine van de machinist. Probleem met doorloopbaarheid en overzichtelijkheid opgelost.
Ik neem het even op voor Marjon Kaper. De echte droplul in het HSL-dossier (naast Blufbert) was jan Willem Siebers, die toen het mis ging opeens buiten beeld bleef en Marjon publiekelijk het vuile werk liet opknappen. Diep respect voor de wijze waarop zij in de frontlinie heeft proberen te redden wat er te redden viel, begin vorig jaar. Toen ook de reputatie van Marjon was verwoest, werd opeens Merel van Vroonhoven op het schild gehesen. Zelden zo’n manipulatieve heks meegemaakt als zij.
Echt. De vuile spelers in het HSL-spel heten Siebers, Meerstadt en Van Vroonhoven.
Sorry, maar dit ben ik niet met je eens. Marjon Kaper stond met een grote grijns te verkopen dat veel reizigers in de stront konden zakken. Als commercieel directeur is (was?) zij net zo goed verantwoordelijk voor de farce die Fyra Brussel heet.
Ze deed gewoon haar werk. Als ze het niet eens was met de richting die het bedrijf voor ogen had met Fyra Brussel had ze die baan niet moeten accepteren, of de eer aan zichzelf moeten houden toen ze dat zag.
Alle vier de personen die hierboven voorbijkomen ken ik persoonlijk. Neem maar van mij aan, dat Kaper veruit de meest integere is.
En zij heeft zich niet a la Siebers als een laffe hond verscholen toen Fyra instortte. Ik heb haar van dichtbij zien lijden onder het publicitaire geweld dat over haar werd uitgestort, terwijl Siebers te laf was om de tent te verdedigen.
Op maandag 12 mei 2014 22:08 schreef James1988 het volgende: a) Dan nog, 2% is een groot deel. Op de 1,2 miljoen reizigers die NS dagelijks vervoert is dat 24.000 reizigers. b) Er zijn meer reizigers die behoefte hebben aan een toilet in een sprinter dan dat er reizigers zijn die behoefte hebben aan een deurklink in de vorm van een gebruikt frietbakje. c) Dan plaats je het toilet achter de cabine van de machinist. Probleem met doorloopbaarheid en overzichtelijkheid opgelost.
Toilet is in de breedte (en lengte) de helft van je trein. Meer dan de breedte van je cabinedeur. Dus... 1) kun je meteen je hele cabine aanpassen 2) kost het dus zitplaatsen, naast het oppervlak van dat toilet moet je dus zitplaatsen vrijmaken voor je looppad voor de machinist (vluchtweg, geen hindernissen in de baan van de vluchtroute) 3) Kan dat nogal lastig worden met het draaistel dat zich bij SLT zich daar bevindt.
En dan heb je het niet op de loopafstandefficientste plaats...
Op maandag 12 mei 2014 21:41 schreef _JdM_ het volgende: Hoe was het ook alweer? Owja. Over het weglaten van een toilet in de trein heeft 98% een mening, waarvan +- 90% vindt dat de toiletten moeten blijven.
Maar slechts 2% gebruiken ze...
Dat is een totale drogreden.
Ten eerste is het niet waar, zijn het minstens 15 tot 20 % van de reizigers die op een gemiddelde rit naar de plee gaan of willen. Maar goed, jij hebt geen cijfers, ik ook niet
Ten tweede is het een functionaliteit die vooral zijn waarde ontleent aan het feit dat je hem ZOU KUNNEN gebruiken, als je zou willen. Zelfde geldt voor catering. Voor mij een absolute meerwaarde in een trein, al neem ik lang niet altijd wat. Maar het zou KUNNEN.
"Tsja, iedere burger moet zich ook aan weet ik hoeveel wetten en regels houden, dus vrijheid? Ook maar afschaffen dan, niemand gebruikt het!"
Waarom kun je ze niet (eventueel met meerdere locs ervoor geschakeld) met 4 tegelijk vervoeren ofzo? Goederentreinen zijn ook vaak zo lang
Goederentreinen van meer dan 500 meter lang zijn vrij uitzonderlijk, de langste die in Europa rijden zijn 750 meter. In Frankrijk zijn ze proeven aan het doen met treinen van 1,5 km
Ik vraag me af of het in 1 boot past, enniewees, laat maar
Ik zie wel eens foto's voorbijkomen van een aantal nieuwe locs of treinstellen in een boot. Misschien past het niet allemaal in één boot, ik denk dat zelfs 4 boten (5 V250's per boot ) nog goedkoper zijn dan ze per spoor afvoeren.
Op maandag 12 mei 2014 22:20 schreef Peterselieman het volgende: Rustig, Driek. Ik denk dat je beter energie kunt stoppen in het verbeteren van het openbaar vervoer dan nu nog bepaalde mensen een trap na te geven.
Dat kwam vooral voort uit mijn behoefte om het even voor Marjon Kaper op te nemen. Zij heeft zo goed mogelijk het door geknoei van anderen in scherven gevallen Fyra-project bij elkaar te vegen. Dus doelstelling was niet natrappen, maar juist verdedigen.
Maar dat komt dus niet zo over, tot mijn spijt.
Afgelopen weekend plus vandaag zo'n 20 uur aan het verbeteren van het OV besteed. Veel daarvan achter de (Haagse BInnenhof) schermen en dus niet voor de buitenwacht zichtbaar.
Op maandag 12 mei 2014 22:24 schreef James1988 het volgende: Ik zie wel eens foto's voorbijkomen van een aantal nieuwe locs of treinstellen in een boot. Misschien past het niet allemaal in één boot, ik denk dat zelfs 4 boten (5 V250's per boot ) nog goedkoper zijn dan ze per spoor afvoeren.
Waarom kun je ze niet (eventueel met meerdere locs ervoor geschakeld) met 4 tegelijk vervoeren ofzo? Goederentreinen zijn ook vaak zo lang
Dan moet je idd al met meerdere locs ervoor gaan rijden, want een goederentrein rolt net even iets makkelijker dan een reizigerstrein die juist gebouwd is om zelfstandig te rijden, niet om gesleept te worden
Dat kwam vooral voort uit mijn behoefte om het even voor Marjon Kaper op te nemen. Zij heeft zo goed mogelijk het door geknoei van anderen in scherven gevallen Fyra-project bij elkaar te vegen. Dus doelstelling was niet natrappen, maar juist verdedigen.
Het heeft ook geen zin, want iedereen deed een plas en alles bleef zoals het was.
Er is bijna niemand die de handschoen oppakt en echt een beter product eist
quote:
Afgelopen weekend plus vandaag zo'n 20 uur aan het verbeteren van het OV besteed. Veel daarvan achter de (Haagse BInnenhof) schermen en dus niet voor de buitenwacht zichtbaar.
Wel bij mij. Ik ben het alleen niet met je eens.
Iedereen moet het op z'n werk doen met de dingen die hij krijgt toegeworpen en moet proberen er het beste van te maken, maar dat ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid. Zeker niet in een topfunctie waarbij je commercieel directeur bent. Dan ben je het gezicht van het bedrijf en verantwoordelijk voor de commerciële beslissingen, en dat betekent dus ook dat je de shitstorm over je heen krijgt als de boel instort.
Met de Fyra en de V250 hebben héél veel mensen héél veel fouten gemaakt, en Marjon Kaper is er daar één van.
Ten eerste is het niet waar, zijn het minstens 15 tot 20 % van de reizigers die op een gemiddelde rit naar de plee gaan of willen. Maar goed, jij hebt geen cijfers, ik ook niet
Ten tweede is het een functionaliteit die vooral zijn waarde ontleent aan het feit dat je hem ZOU KUNNEN gebruiken, als je zou willen. Zelfde geldt voor catering. Voor mij een absolute meerwaarde in een trein, al neem ik lang niet altijd wat. Maar het zou KUNNEN.
"Tsja, iedere burger moet zich ook aan weet ik hoeveel wetten en regels houden, dus vrijheid? Ook maar afschaffen dan, niemand gebruikt het!"
Excuus, schijnt zelfs 7% te zijn http://www.wetenschap24.n(...)er-direct-dicht.html Maargoed. Voor die 7% moet je dus een miljoeneninvestering (of zelfs een miljardeninvestering) doen, omdat je het ZOU KUNNEN gebruiken. Wie was er ook al weer tegen het voorstel om de NS af te rekenen op meer dan alleen punctualiteit, maar ook op WiFi, OV-fiets etc etc etc? En wie was er tegen de tariefsverhoging? Owja.
7% van 1,2 miljoen dagelijkse reizigers is 84.000 reizigers per dag die van het toilet gebruikmaken. Dat noem ik toch geen te verwaarlozen hoeveelheid.
Er is bijna niemand die de handschoen oppakt en echt een beter product eist
Bijna niemand, ja. Bijna. Zelfs ROVER heeft zich in het pak laten naaien.
Bijna niemand, ja. Bijna...
Voor Beter OV zal nooit ophouden, iets beters te eisen dan het baggerproduct waar Wilma Mansveld mee akkoord is gegaan. Tot in Brussel aan toe zijn we aan het strijden om dat af te dwingen.
Het probleem is ook wel dat niemand een beter product biedt, omdat het zo verdomde lastig is om in die markt binnen te komen. Een taxi of een bus kun je redelijk makkelijk laten rijden: papiertjes regelen, bus leasen, wat personeel en Barry Personenvervoer B.V. kan klanten vervoeren.
Om een treindienst te laten rijden moet je veel meer papierwerk door, heb je veel meer financiën (aanschaf/lease van rollend materieel) en kun je rekenen op forse tegenwerking door NS en NMBS (en indirect de Nederlandse staat). Procedures duren veel langer, je bent zo 4 jaar bezig zonder dat je nog maar één betalende reiziger hebt vervoerd.
Voor een deel is die tijd terecht natuurlijk, want je moet wel aan kunnen tonen dat je de boel op orde hebt bij de start van de treindienst. Voor materieel moet je minimaal twee jaar rekenen vanaf het tekenen van het contract
Virgin Trains zou ik op zich wel willen zien op HSA.. Mooie treinen in Engeland, met stopcontacten, zitplaatsreserveringen als je online boekt.. Ideaal
Op maandag 12 mei 2014 22:39 schreef Peterselieman het volgende: Voor een deel is die tijd terecht natuurlijk, want je moet wel aan kunnen tonen dat je de boel op orde hebt bij de start van de treindienst.
Dat ben ik met je eens. Als er iets mis gaat zijn de gevolgen ook meteen veel groter (kans op tientallen doden omdat jij je evacuatieprocedures niet op orde hebt, bijvoorbeeld...)
quote:
Voor materieel moet je minimaal twee jaar rekenen vanaf het tekenen van het contract
En dat is dan nog met een bestaand materieeltype in één land. Als je iets nieuws bestelt kun je rekenen op 3 jaar, als het gaat om 2 landen op 3,5 jaar en als je dan ook nog over de HSL wilt kun je er wel 4 jaar van maken.
Ik vind het veel belachelijker en abject dat men in Den Haag het hardst schreeuwt dat we Europese regels moeten opvolgen met betrekking tot consessie etc, maar ondertussen krijgt de NS onderhands de hele bende toegeschoven in een waardeloze kartelomgeving.
Excuus, schijnt zelfs 7% te zijn http://www.wetenschap24.n(...)er-direct-dicht.html Maargoed. Voor die 7% moet je dus een miljoeneninvestering (of zelfs een miljardeninvestering) doen, omdat je het ZOU KUNNEN gebruiken. Wie was er ook al weer tegen het voorstel om de NS af te rekenen op meer dan alleen punctualiteit, maar ook op WiFi, OV-fiets etc etc etc? En wie was er tegen de tariefsverhoging? Owja.
Flagrante leugens. Daar worden absurd hoge bedragen uit de lucht gegrepen in de hoop dat mensen erover ophouden. Want dat gezeur is maar lastig en dat moet ophouden. Dat is het enige doel.
Dat doet me denken aan dat geweldige programma op de ZDF of NDR vroeger. Die schönsten Bahnstrecken. Altijd op vrijdagochtend rond de klok van 3-4. Dan had je net je shoarma op na het stappen. Fantastische TV om lichtelijk beschonken op de bank te genieten. Dan hoorde je de meester wel eens kuchen en zag je de sigarettenrook langs de zijkant naar buiten waaien
Op dinsdag 13 mei 2014 00:37 schreef dennistd het volgende: Tijd voor een nieuwe serie: "Die schönsten Bahnstrecken: Die Monopoly-reihe". Met daarin uitzicht over het adembenemende Groningse landschap
Een soort FOK!-stok, maar dan met een dashcam die onder het treinpersoneel hier in het topic rondgaat?
Op dinsdag 13 mei 2014 00:37 schreef dennistd het volgende: Tijd voor een nieuwe serie: "Die schönsten Bahnstrecken: Die Monopoly-reihe". Met daarin uitzicht over het adembenemende Groningse landschap
De noordelijke cabineritten staan al op YouTube. Veelal nog opgenomen vanuit een Wadloper
Op maandag 12 mei 2014 22:40 schreef Frozen-assassin het volgende: Virgin Trains zou ik op zich wel willen zien op HSA.. Mooie treinen in Engeland, met stopcontacten, zitplaatsreserveringen als je online boekt.. Ideaal
Je kan ook een zitplaats reserveren in Intercity direct als je online boekt toch, en er zitten stopcontacten in de eerste klas.
Heb je gezopen of zo?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Sorry, maar dit ben ik niet met je eens. Marjon Kaper stond met een grote grijns te verkopen dat veel reizigers in de stront konden zakken. Als commercieel directeur is (was?) zij net zo goed verantwoordelijk voor de farce die Fyra Brussel heet.
Ze deed gewoon haar werk. Als ze het niet eens was met de richting die het bedrijf voor ogen had met Fyra Brussel had ze die baan niet moeten accepteren, of de eer aan zichzelf moeten houden toen ze dat zag.
Ze babbelt, ze voert het woord... en ze is volkomen van de pot gerukt en staat met een grote grijns te vertellen dat veel reizigers in de stront kunnen zakken.
Ik moet zeggen dat ik het fragment dat NOS tijdens primetime heeft uitgezonden behoorlijk kritisch is. Dat zal niet het soort reclame zijn waarop NS Hispeed hoopt.
Met name op het eerste stuk vanuit Roodeschool is het meer kruipen dan doorrijden ...
Het is nu ook wel erg. Bij vertrek uit Roodeschool schakel je op naar de 70km/h, en dan zet je de rijcontroller in de nulstand om uit te rollen. Vlak voor Uithuizermeede rij je ongeveer 45, dan rem je af voor het perron Bij vertrek uit Uithuizermeede moet je een heel stuk 40 rijden omdat de ATB pas vet laat omhoog schiet, dan kan je nog even gassen naar de 60, en kan je weer uitrollen voor Uithuizen. Vanaf Uithuizen mag je weer 70, en iets verder op naar de 80, en weer uitrollen naar Usquert etc etc etc
Mooiste baanvakje waar wij in het noorden op rijden, maar het is te veel EZR meuk
Het is nu ook wel erg. Bij vertrek uit Roodeschool schakel je op naar de 70km/h, en dan zet je de rijcontroller in de nulstand om uit te rollen. Vlak voor Uithuizermeede rij je ongeveer 45, dan rem je af voor het perron Bij vertrek uit Uithuizermeede moet je een heel stuk 40 rijden omdat de ATB pas vet laat omhoog schiet, dan kan je nog even gassen naar de 60, en kan je weer uitrollen voor Uithuizen. Vanaf Uithuizen mag je weer 70, en iets verder op naar de 80, en weer uitrollen naar Usquert etc etc etc
Mooiste baanvakje waar wij in het noorden op rijden, maar het is te veel EZR meuk
iets hogere baanvaksnelheden tussen Uithuizermeeden en Sauwerd (en vooral rond de stations) en het traject zou iets minder vertragingsgevoelig moeten zijn
Hallo allemaal, ik heb een dringende vraag en de telefoon en internet helpt me niet verder. Weet iemand misschien of er op station Antwerpen Centraal douches/verschoontafels aanwezig zijn? Ik ben daar morgenochtend voor een marathon maar die bieden geen douche-mogelijkheden naderhand en vorig jaar heb ik een hotelkamer moeten bekostigen voor een half uurtje badkamer gebruik..
Niet alleen op zondag, die paupertrein rijdt iets van 12x/dag. Vanaf volgend jaar weer ieder uur tussen Amsterdam en Brussel, maar wel fors trager dan in 2012.
18:44, trein vertrekt uit Den Haag HS. Vrijwel meteen gaat hij in de ankers. Om 18:45 probeert de machinist het opnieuw, resultaat is hetzelfde. 18:50 omroep: "Er is een technisch probleem aan de loc, we gaan minstens 10 minuten later vertrekken"
Om 19:00 was dat ding in ieder geval nog niet weg.
[ Bericht 10% gewijzigd door James1988 op 13-05-2014 18:59:31 ]
Er stond eerst niemand voor me op op de terugweg, nou weet ik dat de trein van kwart over vijf de één na drukste van de dag is maar okay. Staat er uiteindelijk een man van een jaar of 80 voor me op. Uiteraard geweigerd. Uiteindelijk stond er dan toch iemand op, een jochie van een jaar of 16. Eerst wilde ik weer weigeren maar ik kon niet eigenlijk niet meer staan.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
18:44, trein vertrekt uit Den Haag HS. Vrijwel meteen gaat hij in de ankers. Om 18:45 probeert de machinist het opnieuw, resultaat is hetzelfde. 18:50 omroep: "Er is een technisch probleem aan de loc, we gaan minstens 10 minuten later vertrekken"
Om 19:00 was dat ding in ieder geval nog niet weg.
Nou nou nou. "Storing, trein rijdt vandaag niet, probeer het over 2 uur nogeens"
Op dinsdag 13 mei 2014 19:05 schreef DeaDLocK2K het volgende: Er stond eerst niemand voor me op op de terugweg, nou weet ik dat de trein van kwart over vijf de één na drukste van de dag is maar okay. Staat er uiteindelijk een man van een jaar of 80 voor me op. Uiteraard geweigerd. Uiteindelijk stond er dan toch iemand op, een jochie van een jaar of 16. Eerst wilde ik weer weigeren maar ik kon niet eigenlijk niet meer staan.
Manken en kreupelen moeten niet in de spits reizen en dan janken dat de trein vol is
Nou weet ik eigenlijk niet wat treuriger is, dat die Benelux in Dordrecht met +15 op de borden stond of dat dit in Roosendaal wordt teruggebracht naar +5...
Op dinsdag 13 mei 2014 19:42 schreef James1988 het volgende: Nou weet ik eigenlijk niet wat treuriger is, dat die Benelux in Dordrecht met +15 op de borden stond of dat dit in Roosendaal wordt teruggebracht naar +5...
dat laatste
Al is dat misschien niet een hele prestatie, want tussen Rotterdam en Roosendaal kan de trein naar Vlissingen ook vijf minuten vertraging eruit rijden
Al is dat misschien niet een hele prestatie, want tussen Rotterdam en Roosendaal kan de trein naar Vlissingen ook vijf minuten vertraging eruit rijden
Dordrecht - Rotterdam kan in 10 minuten, als alle seinen meezitten en je niet een paar extra wissels over wordt geslingerd rond Rotterdam Stadion, en dus gewoon via het buitenspoor blijft rijden. In de dienstregeling staat er voor treinen, zonder stop in Blaak, 13 minuten gepland.
Dordrecht - Breda kan ook sneller dan de 18 minuten die ervoor staan in de dienstregeling.
En ohja, tegenwoordig kun je ook bij Connexxion terecht als je Altijd Vrij wil kopen. Waarom je dat niet meteen bij NS zou doen weet ik niet, want het is niet goedkoper.
Op dinsdag 13 mei 2014 20:31 schreef James1988 het volgende: Dordrecht - Breda kan ook sneller dan de 18 minuten die ervoor staan in de dienstregeling.
En ohja, tegenwoordig kun je ook bij Connexxion terecht als je Altijd Vrij wil kopen. Waarom je dat niet meteen bij NS zou doen weet ik niet, want het is niet goedkoper.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Had net maatje van me aan de lijn, schijnt gister avond laat nogal een teringzooi te zijn geweest bij station Ede wageningen met vervangend busvervoer, of liever het ontbreken daarvan
Is er nou niet ergens een webshop waar het landelijke aanbod staat?
Die wás er wel, op OV-chipkaart.nl kon je bijna alle producten van alle vervoerders vinden. NS deed hier geloof ik niet aan mee. Tegenwoordig heeft iedere vervoerder een eigen webshop waar je terecht kunt.
Die wás er wel, op OV-chipkaart.nl kon je bijna alle producten van alle vervoerders vinden. NS deed hier geloof ik niet aan mee. Tegenwoordig heeft iedere vervoerder een eigen webshop waar je terecht kunt.
Op dinsdag 13 mei 2014 21:10 schreef James1988 het volgende: OV-magazine heeft enkele nieuwe impressies gepost van het 'Haags Startstation Erasmuslijn', het nieuwe station voor RET-metrolijn E in Den Haag.
Op dinsdag 13 mei 2014 20:57 schreef Darkwing_Duck het volgende: Had net maatje van me aan de lijn, schijnt gister avond laat nogal een teringzooi te zijn geweest bij station Ede wageningen met vervangend busvervoer, of liever het ontbreken daarvan
Op dinsdag 13 mei 2014 21:12 schreef James1988 het volgende: Misschien verkoopt Breng dat omdat Breng eigenlijk Connexxion is, en Connexxion ook rondrijdt in de regio Eindhoven onder de naam Hermes.
Een lekker goed DR-achtig Dosto-stuurstand + bijhorende rijtuigen én achterop een bijhorende 143 812 passeert Meinsdorf, gelegen vlakbij Dessau in Duitsland. De trein is onderweg richting Dessau.
Een lekker goed DR-achtig Dosto-stuurstand + bijhorende rijtuigen én achterop een bijhorende 143 812 passeert Meinsdorf, gelegen vlakbij Dessau in Duitsland. De trein is onderweg richting Dessau.
Waarom ziet Duits spoor er toch altijd uit als...als ja...Duits spoor
Die troep rijdt op de Höllentalbahn ook vanuit Freiburg (Breisgau) zo'n beetje recht omhoog het Zwarte Woud in
Oude afgetrapte perrons, een simpele bovenleidingconstructie en vierkante hokken?
Ik vind het niet zo vreemd daar qua perron. In 5,5u tijd daar gestaan te hebben heb ik - buiten mij om - 3 uitstappers en 2 instappers gezien. En die reizigers waren over 2 treinen verdeeld. Alle andere treinen hadden 0 in- en uitstappers. Hier stopt één keer per uur een RB, de RE dendert door met 60km/h (ivm de wissels daar).
Ik vind het niet zo vreemd daar. In 5,5u tijd daar gestaan te hebben heb ik - buiten mij om - 3 uitstappers en 2 instappers gezien. En die reizigers waren over 2 treinen verdeeld. Alle andere treinen hadden 0 in- en uitstappers. Hier stopt één keer per uur een RB, de RE dendert door met 60km/h (ivm de wissels daar).
Ofwel een stop die niet eens de benodigde energie rechtvaardigt.
Oh, links in beeld ziet men nog een oude goederenwagen staan. Die kan daar niet meer via het spoor verdwijnen, want het omliggende spoor is daar niet meer aangesloten. De oude rangeerheuvel die daar lag, lag nog wel spoor, maar de wissels van- en naar het 'hoofdspoor' waren pleite. Dat emplacement met zwaar overwoekerde sporen ligt daar over 10 jaar ook nog wel vrees ik.
Op dinsdag 13 mei 2014 22:16 schreef greavy het volgende: Oh, links in beeld ziet men nog een oude goederenwagen staan. Die kan daar niet meer via het spoor verdwijnen, want het omliggende spoor is daar niet meer aangesloten.
Ofwel een stop die niet eens de benodigde energie rechtvaardigt.
Je hebt er geeneens een bus. Maar in de buurt zijn toch nog wel aardig grote dorpen. Meinsdorf zelf is vrij groot, maar je kan vanaf Meinsdorf ook erg snel in de 'zijwijken' van Rosslau komen. Maarja, men gebruikt het station erg weinig.
Alle aansluitwissels zijn daar verdwenen sinds 2 jaar, een erg groot goederenemplacement ligt daar weg te roesten. En ik denk dat de vervoerder 'vergeten' was die oude wagen op te halen
Je hebt er geeneens een bus. Maar in de buurt zijn toch nog wel aardig grote dorpen. Meinsdorf zelf is vrij groot, maar je kan vanaf Meinsdorf ook erg snel in de 'zijwijken' van Rosslau komen. Maarja, men gebruikt het station erg weinig.
Als de aantallen die jij noemde representatief zijn voor het gebruik van het station zou het zelfs in België allang zijn gesloten.
Ik wil niet weten hoe het daar op zondag is Scheelt wel, hoeft de deur niet zovaak open. Allemaal 1-mansbediening. Op de RB zat wel elke keer een conducteur (ik heb heen+terug dan ook controle gehad).
RB reed met 143 + 2xDosto (incl stuurstand). RE met 143 + 2 of 3xDosto (incl stuurstand)
Oh, dat zal ook knallen ja. Zo zag ik tijdens mijn vakantie een 'Ersatzzug' op de S3 Dresden Hbf - Tharandt. Normaal 143 + 2x Dosto (incl stuurstand), nu DB Taurus (182) + Dosto Stuurstand. Normaal rijden die DB Regio Taurussen rondom Dresden enkel op de S1, en dan met 4 of 5 Dosto(incl stuurstand). Helaas geen foto kunnen maken (had andere plannen), maar later reed er alleen nog maar 143 + Dosto's op, en stond bij Dresden Hbf op een zijspoor geparkeerd, waar ook geen foto gemaakt kon worden... De volgende dag was die 'stam' pleite, en heb ik hem in die samenstelling niet meer kunnen ontdekken.
Taurus en één stuurstand, bruut Maar die RB56, daar rijden nu toch die Flirtjes van Abellio? Richting Letmathe en Hagen? Toen ik hem had zat-ie best vol, in die richting. Maar toen was het ook bijna spits.
Die troep rijdt op de Höllentalbahn ook vanuit Freiburg (Breisgau) zo'n beetje recht omhoog het Zwarte Woud in
Ik dacht dat ik daar de iets aerodynamischer verantwoorde opvolgers gezien had. De ontwerper van dit hok verdient het om tot in de eeuwigheid tegen het ding aan te kijken.
Op de eerste foto zit de machinist in de 1600, en hangt in de achterste cabine daarvan een lamp die hij aan kan doen op het moment dat de 2200'en tractie moeten geven. De machinist in de eerste 2200 ziet dat, en geeft tractie als dat gevraagd wordt. De tweede 2200 is hierbij gekoppeld aan de eerste, en volgt de eerste 2200 in tractie geven e.d.
Op de tweede foto zit de machinist in de 1200, en heeft een los paneeltje in de loc om de dieselloc tractie te laten geven. In de dieselloc zit dus geen machinist.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Bedoel je dat als in een schema? In dat geval niet.
Nou ja soort van, wel. Wat je ziet is denk ik "meertractie" als in "alle locs leveren tractie" en treinschakeling als in "de 2200's worden samen door 1 machinist bediend"
Dat doet mij denken aan "de 2200's samen in serie" parallel met de 1300. Soort van, dinges. Nee jah je zal er wel niet in een schema mee kunnen rekenen als met weerstanden en zo nee. Maar gewoon. Het idee
Op dinsdag 13 mei 2014 23:45 schreef Dr_Flash het volgende: Precies om zes voor hallef tien toen heb ik de trein toen heb ik de trein precies om zes voor hallef tien toen heb ik de trein gezien!
Op dinsdag 13 mei 2014 21:10 schreef James1988 het volgende: OV-magazine heeft enkele nieuwe impressies gepost van het 'Haags Startstation Erasmuslijn', het nieuwe station voor RET-metrolijn E in Den Haag.
Dit is gewoon nog steeds een herinrichting van Den Haag S.S.
En daarmee, hoe "vooruitstrevend" ook, gewoon het in stand houden van een prehistorisch relict in het Nederlandse spoornet.
Wat er WEL moet gebeuren is CS en HS opheffen en een soort Berlin Hbf maken op de huidige kruising.
Eens, maar dat betekent wel langdurig het treinverkeer platleggen op één van de belangrijkste assen van het land. Hoe wil je dat doen, logistiek gezien?
Eens, maar dat betekent wel langdurig het treinverkeer platleggen op één van de belangrijkste assen van het land. Hoe wil je dat doen, logistiek gezien?
Weet ik veel hoe ever het daar gegaan is, maar leer daarvan. Er zijn geen Duitsers doodgegaan aan het langdurig stilleggen van een belangrijke spoor-as door Berlijn heb ik me laten vertellen
SPOILER
Je kunt de treinen van NOI naar HS via CS laten rijden, en de treinen vanaf Gouda deels laten eindigen op HS en deels op Voorburg en dan keren op de Binckhorst.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 14 mei 2014 00:22 schreef Dr_Flash het volgende: Weet ik veel hoe ever het daar gegaan is, maar leer daarvan. Er zijn geen Duitsers doodgegaan aan het langdurig stilleggen van een belangrijke spoor-as door Berlijn heb ik me laten vertellen
In Berlijn was het probleem niet zo groot, want vanuit Spandau, Ostbahnhof, enz. kun je met de S-Bahn, bussen, U-Bahn enzovoorts naar bestemmingen komen. Die boog waar jij het over hebt is vrij belangrijk voor Rotterdam - Den Haag - Leiden - Haarlem/Schiphol - Amsterdam.
quote:
SPOILER
Sorry wat? Die paar honderd meter? Alles opheffen. Ga maar lopen. Misschien wil de HTM wat extra trams inzetten
Het gaat meer om de doorgaande reizigers Leiden-Rotterdam, die je anders 2x moet laten overstappen. En op CS is er genoeg ruimte als er geen treinen uit Gouda meer komen.
Op woensdag 14 mei 2014 00:25 schreef James1988 het volgende: Die boog waar jij het over hebt is vrij belangrijk voor Rotterdam - Den Haag - Leiden - Haarlem/Schiphol - Amsterdam.
Ja, vette jammerdebammer. Dan heb je maar een paar jaar overlast. Zoals nu ook al doodgewoon geacht wordt rondom verbouwingen van Breda, Arnhem, Rotterdam, Utrecht, de lijst gaat door en door en door.
En BTW, hoeveel argument heb je nog meer nodig om mensen de HSL op te jagen?
Het gaat meer om de doorgaande reizigers Leiden-Rotterdam, die je anders 2x moet laten overstappen. En op CS is er genoeg ruimte als er geen treinen uit Gouda meer komen.
Ik denk dat je de intercityverbindingen Rotterdam - Leiden het beste kunt omleiden via Den Haag CS. Om het allemaal passend te krijgen denk ik dat de sprinters Den Haag - Breda/Roosendaal het veld moeten ruimen, zodat die capaciteit gebruikt kan worden voor de intercities. Qua capaciteit valt er dan niks weg (blijven 6 treinen per uur tussen CS en HS), maar reizigers uit de sprinters moeten overstappen (op de tram?). Big deal.
Op woensdag 14 mei 2014 00:38 schreef James1988 het volgende: Ik denk dat je de intercityverbindingen Rotterdam - Leiden het beste kunt omleiden via Den Haag CS.
Nee natuurlijk niet. Gewoon alles viersporig maken waar dat nodig is (en op Den Haag - Rotterdam is het dus niet nodig). Een station met perrons en kiosken en shit beginnen te bouwen rondom die kruising die er nu is. Gewoon in 2 verdiepingen, perrons bouwen langs waar nu de sporen lopen. Hel, hoe moeilijk moet het zijn? Al die bouwgrond is waarschijnlijk toch al spoorgrond, en die paar autosloperijen trap je er voor een krats af, hup. En dan ga je DAAR een nieuw en de-naam-waard-zijnd Den Haag Centraal bouwen.
Wat je zou verwachten is volgens mij iets in de orde grootte van 1 op 50 of 2 % per km. Op een rit van Deventer naar Den Haag heb ik weleens 2 keer controle gehad (de ploegen wisselen in Utrecht).
realiteit zegt iets anders, maar okee. Op de sprinter Den Haag Centraal - Delft Zuid loop ik 1 op 18 (5,56% per km). Anders gezegd: op een traject van 9 km krijg ik de helft van de tijd controle. Dat is in principe 3 keer zo vaak als wat ik normaal zou vinden, al kan ik me voorstellen dat er in de Randstad wat "steviger gestuurd" wordt
Sprinter Delft Zuid - Den Haag Centraal Intercity Deventer - Den Haag Centraal Intercity Den Haag centraal - Deventer
Doen niet veel voor elkaar onder. Allemaal rond de 1:200. Een half procent per kilometer trefkans. Dat is echt veel te weinig. Weet je hoeveel ritjes van 9 km je moet maken om "ééns in de 200 km" gecontroleerd te worden?
Nee natuurlijk niet. Gewoon alles viersporig maken waar dat nodig is (en op Den Haag - Rotterdam is het dus niet nodig). Een station met perrons en kiosken en shit beginnen te bouwen rondom die kruising die er nu is. Gewoon in 2 verdiepingen, perrons bouwen langs waar nu de sporen lopen. Hel, hoe moeilijk moet het zijn? Al die bouwgrond is waarschijnlijk toch al spoorgrond, en die paar autosloperijen trap je er voor een krats af, hup. En dan ga je DAAR een nieuw en de-naam-waard-zijnd Den Haag Centraal bouwen.
Hmm, dat zou wellicht kunnen werken. Beginnen met de basis en zodra de ruimte er echt is (allerlei sporen opgeruimd die je niet meer nodig hebt) ga je de rest bouwen zoals een groot winkelcentrum, loketten, enzovoorts.
Maar welk probleem lossen we eigenlijk op met een Den Haag Kruisstation?
Mijn ritje naar het werk is ongeveer 50km en ik word denk ik 1x in de 2 dagen gecontroleerd (iets meer misschien) dus die 1:200 van Fles komt aardig in de buurt denk ik.
Ik denk wel dat de score in stoptreinen hoger zal zijn (ik reis alleen intercity's)
Ik reis Breda - Den Haag HS/CS, meestal met overstap in Rotterdam. ICd + IC + SPR of ICd + SPR heen, en 's avonds met de Benelux + ICd terug. Soms pak ik in plaats daarvan de IC van/naar Venlo.
's ochtends zie ik eigenlijk nooit controle. In de Benelux zie ik tussen Den Haag en Rotterdam nooit een conducteur (ik zie de NMBS'ers het hokje ingaan, daar houdt het op), in de ICd zie ik zo nu en dan wel eens controle. Toevallig ben ik gisteren en afgelopen avond gecontroleerd.
Al met al schat ik dat mijn vervoerbewijs gemiddeld eens per 250 km gecontroleerd wordt. In de tram zie ik eens in de 3 a 4 weken een (vliegende) controleploeg, maar daar zit ik ook hoogstens 10 minuten in.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De internationale treinen uit Skopje en Sofia rijden weer door tot Thessaloniki. Nadat 3 jaar geleden een abrupt einde kwam aan het internationaal verkeer naar Griekenland, rijden sinds 10 mei weer dagelijks treinen, zo meldt Mark Smith van http://www.seat61.com. Naar Turkije rijdt de "Vriendschaps"-trein nog steeds maar tot Alexandropolis, de bus is sneller en behoeft geen overstap, ook de grensovergang naar Svilengrad is nog steeds gesloten, en het smalspoornet op de Peloponnesos is wellicht definitief gesloten...
Hoe vaak per 1000 km spoor in Nederland zou ik een conducteur tegen moeten komen?
Op de trajecten Ede-Wageningen-Amersfoort en Amersfoort-Zwolle heb je 98% kans niet gecontroleerd te worden. Reis dat traject 1 keer per week en heb afgelopen 4 jaar max 5 keer controle gehad
Oh over strontzakken gesproken trouwens: Prorail: een steentjestrein met 40 km/h hoeft NIET per se midden in de ochtendspits. +17 voor niks, bedankt he
Op woensdag 14 mei 2014 09:19 schreef Dr_Flash het volgende: Oh over strontzakken gesproken trouwens: Prorail: een steentjestrein met 40 km/h hoeft NIET per se midden in de ochtendspits. +17 voor niks, bedankt he
Nikskunners.
Graag even exacte tijd en plaats. Doe maar effe in PM. Thanks!
Op woensdag 14 mei 2014 01:17 schreef Monopoly het volgende: Als ik rijdende dienst heb, heb ik soms dagen lang geen controle in mijn trein Provincie eis: 1 op de 3 treinen moeten gecontroleerd worden.
Ik mag hopen dat de provincie dit bij de volgende concessie toch wel eens veranderd ja.
heb ook wel eens gezien dat een controleur na een halve trein gecontroleerd te hebben uitstapte omdat hij vanaf dat station de volgende trein terug zou moeten nemen.
In Engeland hebben ze wel een mooie naam voor de lui die je kaartje controleren: Revenue Protection Officer. Ik heb ze een keertje gezien in de London Overground, daar hebben ze smartphone-achtige apparaten om de Oyster-kaarten mee te controleren. Die apparaatjes zijn licht, klein en snel, heel wat anders dan de Railpockets en OVC-apparaten waar onze controleploegen het mee moeten doen
Ik heb een klein vraagje, waarom hebben treinen 2 van die dingen die tegen de bovenleiding zitten maar gebruiken ze er altijd maar 1? Wat is het nut van die 2e?
Ik heb een klein vraagje, waarom hebben treinen 2 van die dingen die tegen de bovenleiding zitten maar gebruiken ze er altijd maar 1? Wat is het nut van die 2e?
Nee die 2e gebruiken ze soms als ze even extra powerrr nodig hebben om uit stilstand weg te komen. Maar als ze eenmaal een beetje op gang zijn is 1 goed genoeg. Is ook beter voor de bovenleiding omdat je anders wel heel veel stroom trekt en zo
Vooral reservefunctie als er 1 defect is, plus de strips die bovenop zitten moeten om de week vervangen worden, hierdoor hoef je maar om de vier weken langs te komen ipv twee.
Nee die 2e gebruiken ze soms als ze even extra powerrr nodig hebben om uit stilstand weg te komen. Maar als ze eenmaal een beetje op gang zijn is 1 goed genoeg. Is ook beter voor de bovenleiding omdat je anders wel heel veel stroom trekt en zo
quote:
Op woensdag 14 mei 2014 10:52 schreef b2py het volgende: Vooral reservefunctie als er 1 defect is, plus de strips die bovenop zitten moeten om de week vervangen worden, hierdoor hoef je maar om de vier weken langs te komen ipv twee.
Op woensdag 14 mei 2014 09:57 schreef James1988 het volgende: In Engeland hebben ze wel een mooie naam voor de lui die je kaartje controleren: Revenue Protection Officer. Ik heb ze een keertje gezien in de London Overground, daar hebben ze smartphone-achtige apparaten om de Oyster-kaarten mee te controleren. Die apparaatjes zijn licht, klein en snel, heel wat anders dan de Railpockets en OVC-apparaten waar onze controleploegen het mee moeten doen
Sja houd je OV-chipkaart eens bij je eigen smartphone. Die weet ook binnen een halve seconde de hele rits uit te lezen (en kan er vervolgens niets mee omdat het versleuteld is).
Op woensdag 14 mei 2014 09:19 schreef Dr_Flash het volgende: Oh over strontzakken gesproken trouwens: Prorail: een steentjestrein met 40 km/h hoeft NIET per se midden in de ochtendspits. +17 voor niks, bedankt he
Nikskunners.
Utrecht, V100 met Railpro-karren?
Nee over de Veluwe-as. Deventer naar het westen. Was vorige week ook al. Blijkbaar is het tegenwoordig een soort nationaal volksvermaak om woensdag in de ochtendspits een steentjestrein erbij in te leggen waar dat compleet niet kan en niet hoeft. Leuk man.
Wel railpro-karren trouwens, geen idee wat er voor zat. ik zag in Amersfoort wel dat er al een enorme hoop van die zooi daar stond. Wat zijn ze van plan?
Op woensdag 14 mei 2014 11:32 schreef Ajaxfan het volgende: Waarom komen in hemelsnaam die Service en Veiligheid gasten altijd met 6 man voor controles treinen in?
Dat is omdat inmiddels wel bekend is hoe Ajaxfans zijn
Ik hou het niet meer bij maar ik heb in 2004 eens drie maanden achter elkaar geen controle gehad met gemiddeld vaker dan 5x per week retour naar Deventer.
Dat is omdat inmiddels wel bekend is hoe Ajaxfans zijn
He buschauffeur wij gaan je bussie slopen alleen dan anders. Ik snap dat de tactiek erachter wel maar vind het zo beklemmend als er van 2 kanten 3 man aan komen lopen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
He buschauffeur wij gaan je bussie slopen alleen dan anders. Ik snap dat de tactiek erachter wel maar vind het zo beklemmend als er van 2 kanten 3 man aan komen lopen.
is het ook, maar het is om zwartrijders geen kans te geven om te ontsnappen
is het ook, maar het is om zwartrijders geen kans te geven om te ontsnappen
dit dus. met een man of 6 - 8 van amsterdam centraal en muiderpoort kunnen ze de hele de trein schoonvegen en 9 van de 10 keer staan ze met een handjevol cultuurverrijkers buiten op het perron
Op woensdag 14 mei 2014 12:20 schreef Dr_Flash het volgende: ik zie ze smiddags tussen 4 en half 5 vrijwel nooit in de sprinter van Delft naar Den Haag.
Het lijkt vooral de sprintertrajecten A'dam CS en A'dam Muiderpoort te zijn als ik het zo uit mijn geheugen haal. Moet zeggen dat het ze het vaak wel snel en slim aanpakken. Net een grote stofzuiger die hop door de trein gaat.
mooie vondst bij de bouw van de spoortunnel in Delft trouwens:
quote:
NOS Teletekst 113 Oudste telescoop gevonden in Delft
In Delft is bij opgravingen onlangs de oudste telescoop van Nederland gevonden.Het technologisch hoogstandje stamt uit het begin van de 17e eeuw.
Archeologen vonden het apparaat bij de de bouw van een tunnel.Na uitgebreid onderzoek concludeerden wetenschappers dat de telescoop ouder is dan een telescoop van Christiaan Huygens uit 1655.De kijker vergroot vijf keer, genoeg om bergen op de maan te zien.De telescoop wordt een van de topstukken van het vernieuwde museum Het Prinsenhof,dat vrijdag wordt geopend.
De oudste telescoop ter wereld stamt uit 1609 en was van Galileo Galilei. volgende nieuws weer&verkeer sport
Voordat de hanzelijn open ging was het daar echt drama
Ik woonde in Lelystad toen, het eindpunt van de wereld. Na een nachtje stappen in Amsterdam was het letterlijk chaos in de 1e trein naar huis. Vaak een afgetrapte DDAR, iedereen zat maar te roken, te snuiven, de kankers en andere ziektes vlogen om de oren, keiharde muziek, vechten etc. Zat maar één vrouwtje op vaak, zo'n HC van een jaar of 50 Hoe vaak we niet bij Weesp al wouten mee kregen en bij elk station werden er weer een paar uitgesodemieterd. Wel altijd wat te beleven als je naar huis ging
Wel interessant want in de laatste treinen (heb ik vanaf ongeveer 2008 gebruikt) was er dan weer vrij weinig rottigheid over het algemeen. Behalve die ene keer dat de Toppers een optreden hadden gehad en allemaal superdronken lui van Amsterdam naar Almere gingen.
Op woensdag 14 mei 2014 14:27 schreef derLudolf het volgende: Nu het dan toch over bovenleiding gaat: die lijkt bestaan uit 2 draden? Kan toch onmogelijk 1 dienen als + en een als -? Of is de rails de massa?
En in bijvoorbeeld Dld? Daar is de bovenleiding fase en rails de nul?
De reden dat er in Nederland (en België, Italië en soms in Polen) twee rijdraden (waar de stroomafnemer tegenaan zit) zijn is omdat het voltage relatief laag is. Als je dan zoals in Duitsland of op de Betuweroute en HSL in Nederland (waar het 10 tot bijna 20-voudige voltage met een lager amperage op staat) slechts één dunnere draad hebt dan begint dat ding door te fikken bij een hoge belasting volgens hetzelfde principe als een lamp brandt.
De rails is ongeveer de -. Er staan hier en daar grote ijzeren palen in de buurt van onderstations voor de retourstroom. Zie voor meer info: http://www.energievoorziening.info/start.html
Over S&V gesproken: Ik stapte gisteravond uit tegen 20:00 uit de laatste trein in Brussel Kapellekerke, stonden er 8 man beveiliging om het station af te sluiten. Met zwaailampjes en de hele boel. Ik moet trouwens echt vaker met de trein in Belgie gaan, voor die Belgisch meisjes
Dat is om de stroom (ampere) te verdelen die nodig is voor tractie. Vermogen (W) = stroom (A) * spanning (V), bij een lage spanning als in Nederland heb je een hoog amperage nodig om aan het gewenste vermogen te komen.
In Duitsland is de spanning hoger en de vereiste stroom dus lager, en kan men toe met één draad.
De reden dat er in Nederland (en België, Italië en soms in Polen) twee rijdraden (waar de stroomafnemer tegenaan zit) zijn is omdat het voltage relatief laag is. Als je dan zoals in Duitsland of op de Betuweroute en HSL in Nederland (waar het 10 tot bijna 20-voudige voltage met een lager amperage op staat) slechts één dunnere draad hebt dan begint dat ding door te fikken bij een hoge belasting volgens hetzelfde principe als een lamp brandt.
De rails is ongeveer de -. Er staan hier en daar grote ijzeren palen in de buurt van onderstations voor de retourstroom. Zie voor meer info: http://www.energievoorziening.info/start.html
faal.
[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 14-05-2014 14:56:40 ]
Hahahaha maak het ff die onderling iedere zoveel meter verbonden zijn zonder dat er miljoenen snelschakelaars vanwege kortsluiting in heel Nederland afvallen
Trollen doe je maar ergens anders.
Dank, het is me duidelijk. Waarom is in NL eigenlijk gekozen voor 1,5 kV gelijkspanning? Dat wisselspanning efficiënter is kan iedereen met een beetje natuurkundige kennis wel bedenken toch?
Dank, het is me duidelijk. Waarom is in NL eigenlijk gekozen voor 1,5 kV gelijkspanning? Dat wisselspanning efficiënter is kan iedereen met een beetje natuurkundige kennis wel bedenken toch?
Tegenwoordig is wordt gelijkspanning als efficiënter gezien, dit zie je ook terug bij het energietransport naar bijvoorbeeld Noorwegen, dat is 450KV DC: http://nl.wikipedia.org/wiki/NorNed-kabel
Maar euh, destijds was het gewoon goedkoper en makkelijker.
. Groningen - Leeuwarden. Deze lijn staat voorop als het gaat om elektrificatie van de regionale lijnen in Noord Nederland. Op dit baanvak komen sneltreinen voor, waardoor het effect van sneltreinen op de business case in beeld gebracht wordt. Bij volledige elektrificatie is er sprake van een enorme investeringsdrempel van ruim ¤ 100 miljoen. Partiële bovenleiding leidt tot een investering van ¤ 77 miljoen (inclusief onderstations). De jaarlijkse netto besparing t.o.v. de huidige dieseltractie bedraagt ca. ¤ 1,0 miljoen bij de huidige dieselprijs, respectievelijk ¤ 1,4 miljoen bij een stijgende dieselprijs. De besparing t.o.v. volledige elektrificatie bedraagt ca. ¤ 1,0 miljoen. In deze resultaten zijn de kosten van een 10 kV aansluiting op verzoek van de provincie Groningen meer in detail meegenomen.
23 miljoen meer en je hebt het gehele stuk met bovenleiding. Het enige nadeel is dat je het rolling stock zo moet aanpassen dat je alleen elektrische voertuigen hebt, maar ik zie dat veel liever dan voor 77 miljoen investeren in infrastructuur, en vervolgens nog eens extra investeren in powerpacks, batterijen op het dak etc etc. Dan kan je beter je trein om laten bouwen naar elektrische tractie, en die 100 miljoen.
23 miljoen meer en je hebt het gehele stuk met bovenleiding. Het enige nadeel is dat je het rolling stock zo moet aanpassen dat je alleen elektrische voertuigen hebt, maar ik zie dat veel liever dan voor 77 miljoen investeren in infrastructuur, en vervolgens nog eens extra investeren in powerpacks, batterijen op het dak etc etc. Dan kan je beter je trein om laten bouwen naar elektrische tractie, en die 100 miljoen.
Is alleen interessant als alle Groninger lijnen dan volledige bovenleiding hebben. Dat zal niet snel gebeuren denk ik
Is alleen interessant als alle Groninger lijnen dan volledige bovenleiding hebben. Dat zal niet snel gebeuren denk ik
Er zijn plannen voor elektrificatie tot Leer. Er komt sowieso nieuw materieel als Arriva door gaat naar Bremen. Contracten met Stadler lopen door. Op zich zie ik nog wel wat gebeuren. 2020 verloopt de consessie, dus wellicht verandert er nog wat. Voor mijn part wordt het allemaal NS. Overal bovenleiding, lekker met de SLT of DDZ rijden daar. Niets mis mee.
Er zijn plannen voor elektrificatie tot Leer. Er komt sowieso nieuw materieel als Arriva door gaat naar Bremen. Contracten met Stadler lopen door. Op zich zie ik nog wel wat gebeuren. 2020 verloopt de consessie, dus wellicht verandert er nog wat. Voor mijn part wordt het allemaal NS. Overal bovenleiding, lekker met de SLT of DDZ rijden daar. Niets mis mee.
DDZ
De komende twee jaren worden denk ik behoorlijk cruciaal met betrekking tot mogelijke elektrificatie. Als de proef slaagt dan zal de gedeeltelijke uitrol er wel gaan komen. Aan Duitse zijde moet je dan nog DB Netze mee zien te krijgen. Dat zal nog behoorlijk wat tijd vergen, tenzij je flink de portemonnee trekt.
En over de nieuwe concessie die in 2020 in moet gaan: het lijkt me duidelijk dat de noordelijke provincies verder willen met Arriva.
De komende twee jaren worden denk ik behoorlijk cruciaal met betrekking tot mogelijke elektrificatie. Als de proef slaagt dan zal de gedeeltelijke uitrol er wel gaan komen. Aan Duitse zijde moet je dan nog DB Netze mee zien te krijgen. Dat zal nog behoorlijk wat tijd vergen, tenzij je flink de portemonnee trekt.
En over de nieuwe concessie die in 2020 in moet gaan: het lijkt me duidelijk dat de noordelijke provincies verder willen met Arriva.
DDZ, ICM, Hell voor mijn part plakken ze er een Taurus voor Gewoon rijden met E-mat Grappen en grollen natuurlijk. Arriva doet het goed en dat is voor de reiziger fijn. Echter maakt het mij totaal niet uit of ik voor Arriva, NS, DB of Syntus rijd, als ik maar mijn werk kan blijven doen.
Het voordeel van NS is dat ze het zo ver kunnen krijgen dat men overal bovenleiding knalt en dat ze gaan rijden als een malle.
Op woensdag 14 mei 2014 15:25 schreef Peterselieman het volgende: Dat laatste zal je tegen gaan vallen. De winstgevendheid van de NS moet omhoog om de (boek)waarde van het bedrijf op peil te houden.
Bedrijfswaarde heeft niet heel veel met winst te maken, wel met activa.
Bedrijfswaarde heeft niet heel veel met winst te maken, wel met activa.
toch wel. Je hebt verschillende methodes om de waarde van een bedrijf te berekenen. Je kunt uitgaan van de winsten van de afgelopen jaren (verleden) of bijvoorbeeld de balans (heden) als uitgangspunt nemen. De meest gebruikte methode is kijken naar de toekomstige winst, omzet en andere waardeverhogende zaken.
toch wel. Je hebt verschillende methodes om de waarde van een bedrijf te berekenen. Je kunt uitgaan van de winsten van de afgelopen jaren (verleden) of bijvoorbeeld de balans (heden) als uitgangspunt nemen. De meest gebruikte methode is kijken naar de toekomstige winst, omzet en andere waardeverhogende zaken.
De meestgebruikte methode is die van kijken naar de balans. Dat is namelijk waar de Belastingdienst naar kijkt en daar krijgt iedere onderneming in Nederland mee te maken. Als je naar de winst kijkt over de afgelopen vijf jaar en dat afzet tegen de waarde die op de balans staat zie je ook waarom. Het is gigantisch dom om over de afgelopen jaren die magere winst bij elkaar op te tellen terwijl je dikke investeringen hebt in materieel, stations, personeel, logistiek en infrastructuur.
Ik zie het ook al voor me dat ik op de zaak met cijfers bij de accountant kom met een winst van 3 miljoen over 5 jaar terwijl we in die tijd ongeveer voor 150 miljoen aan nieuwe gebouwen neergezet hebben.
Er is iets kapot in Brabant. Sprinter Breda-Utrecht geschrapt tot Den Bosch, de nep-IC Roosendaal-Zwolle krijgt er nog een paar extra stops bij. Duur onbekend.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 14 mei 2014 16:02 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik zie het ook al voor me dat ik op de zaak met cijfers bij de accountant kom met een winst van 3 miljoen over 5 jaar terwijl we in die tijd ongeveer voor 150 miljoen aan nieuwe gebouwen neergezet hebben.
Het hangt heel erg van het doel van de waardebepaling af en degene die hem uitvoert. Dat kan hele verschillende uitkomsten opleveren.
Op woensdag 14 mei 2014 16:04 schreef JDude het volgende: Er is iets kapot in Brabant. Sprinter Breda-Utrecht geschrapt tot Den Bosch, de nep-IC Roosendaal-Zwolle krijgt er nog een paar extra stops bij. Duur onbekend.
Seinstoring en duur nog niet bekend. Dat word een gevalletje einde dienst dus.
Seinstoring en duur nog niet bekend. Dat word een gevalletje einde dienst dus.
Hopelijk haal ik de onhaalbare overstap in Tilburg. #treinleven
[ Bericht 10% gewijzigd door JDude op 14-05-2014 16:25:50 ]
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"