Ik koop het wel eens bij Gimsel, een supergrote bio-supermarkt in Rotterdam. Paar keer helemaal zelfgemaakt, maar dat is wel een gedoe, omdat je een yoghurtstarter nodig, en die zijn dan ook weer niet altijd veganistisch.quote:
Overdag eet ik eigenlijk niet zoveel, wat fruit en een handje noten vooral. En alvast wat groenten: radijsjes, worteltjes, tomaten - net wat er in het seizoen is.quote:[b]Op dinsdag 13 mei 2014 16:14 schreef Lonaa het volgende:[/b
Ik ben wel serieus benieuwd naar jouw eetpatroon
Afgezien van standaard cherrytomaten, komkommer, worteltjes, vergeet men nog wel eens:quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:27 schreef morgane het volgende:
Ik zou best graag tussendoor meer groente willen eten, maar hoe eet je dat dan?
Bij mij is het deels ook wel gemakzucht. Ik ontbijt en lunch eigenlijk niet (doordeweeks tenminste), ik eet gedurende de dag bijvoorbeeld gewoon een handje bosbessen, een paar walnoten en een avocado. Ik hoef zo maar één keer per dag echt tijd in te ruimen voor koken en eten (dat doen we dan wel heel uitgebreid) en dat is voornamelijk uit luiheid.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:27 schreef morgane het volgende:
Ik zou zó graag m'n eetpatroon willen veranderen,maar op de een of andere manier val ik uit gemakzucht heel makkelijk terug.
Oef ik zou echt omkiepen zonder stevig ontbijt en lunch!quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Bij mij is het deels ook wel gemakzucht. Ik ontbijt en lunch eigenlijk niet (doordeweeks tenminste), ik eet gedurende de dag bijvoorbeeld gewoon een handje bosbessen, een paar walnoten en een avocado. Ik hoef zo maar één keer per dag echt tijd in te ruimen voor koken en eten en dat is voornamelijk uit luiheid.Ik heb nooit veel gehad met het idee van drie maaltijden per dag + geplande tussendoortjes, dat vind ik voor mezelf echt onzin.
Op de dagen dat ik moet werken tenminste, want in het weekend sta ik gewoon de hele dag in de keuken dingen te maken, voor de lol
Dat is balen!! Ik vind koekjes/hartige snacks ook veel lekkerder dan fruit, dus het is moeilijk op te brengen. Alleen aardbeien enzo eet ik met veel plezier.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:51 schreef Myraela het volgende:
Ik lust bijna geen fruit en ook geen koude groenten, alleen sla en daarin een tomaatje.
Ja dat is waarquote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:51 schreef minilot het volgende:
Nou ja, als ik vanaf morgen keurig elke ochtend om zeven uur uitgebreid zou ontbijten en ik hield dat drie maanden vol, als ik er dan ineens mee stopte zou ik waarschijnlijk ook omvallen op kantoor, zo tegen tien uur in de morgen.Dat is allemaal voornamelijk een kwestie van gewenning.
Groenten okee, maar 'bijna geen fruit'? Ik ken echt niemand die niet van fruit houdt. Wel veel mensen die het nauwelijks eten omdat ze geen zin hebben in wassen/schillen of omdat ze een Snickers gewoon lekkerder vinden.. Maar fruit vies vinden, dat hoor ik echt nooit!quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:51 schreef Myraela het volgende:
Ik lust bijna geen fruit en ook geen koude groenten, alleen sla en daarin een tomaatje.
Nou, laat mij je er niet toe brengen dat je overdag niks meer eet behalve drie aardbeien en twee cashewnoten hè? Dat is voor mij toevallig handig en prettig maar ik zet er dan ook wel altijd een avondmaal van jewelste tegenover, en die dagindeling is lang niet voor iedereen ideaal.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:53 schreef morgane het volgende:
[..]
Ja dat is waarik zou het dan ook langzaam moeten afbouwen.
Haha nee hoor, ik wil vooral van mijn kaaskopperige vier-boterhammen-per-dag-patroon afquote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou, laat mij je er niet toe brengen dat je overdag niks meer eet behalve drie aardbeien en twee cashewnoten hè? Dat is voor mij toevallig handig en prettig maar ik zet er dan ook wel altijd een avondmaal van jewelste tegenover, en die indeling is lang niet voor iedereen ideaal.
Aardbeien heb ik soms zin in, maar laat ze meestal staan. Een banaan gaat soms wel, maar die smaak blijft zo lang hangen. Druiven zijn niet enorm smerig, maar aangezien ik daar de schilletjes niet van wegkrijg is dat enorm lastig.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Groenten okee, maar 'bijna geen fruit'? Ik ken echt niemand die niet van fruit houdt. Wel veel mensen die het nauwelijks eten omdat ze geen zin hebben in wassen/schillen of omdat ze een Snickers gewoon lekkerder vinden.. Maar fruit vies vinden, dat hoor ik echt nooit!
Eet jouw vriend dat ook overdag hetzelfde of 's avonds minder?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou, laat mij je er niet toe brengen dat je overdag niks meer eet behalve drie aardbeien en twee cashewnoten hè? Dat is voor mij toevallig handig en prettig maar ik zet er dan ook wel altijd een avondmaal van jewelste tegenover, en die dagindeling is lang niet voor iedereen ideaal.
Poeh, da's wel lastig ja. Specifieke reden voor die maagpijn? Ik kan me voorstellen dat je wat minder van een fonkelfris mandarijntje geniet als je er last van hebt, maar da's neem ik aan niet zomaar!quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:57 schreef Myraela het volgende:
Nou houd ik sowieso niet van zoet eten en al helemaal niet van zuur eten, want ik krijg enorm snel maagpijn.
Die eet 's ochtends want yoghurt en muesli en 's middags twee boterhammen en twee stuks fruit. Maar die is ook twee meter lang en flink van omvang, dus die redt het echt niet op vijf bessen en wat pinda's.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Eet jouw vriend dat ook overdag hetzelfde of 's avonds minder?Want anders lijkt me dat toch een beetje apart.
Nee, ik moet het nog steeds eens laten onderzoeken.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:59 schreef minilot het volgende:
[..]
Poeh, da's wel lastig ja. Specifieke reden voor die maagpijn? Ik kan me voorstellen dat je wat minder van een fonkelfris mandarijntje geniet als je er last van hebt, maar da's neem ik aan niet zomaar!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |