abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139908365
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, vond ik ook wel.

Laatste boodschappen zijn binnen en ik heb nu nog 9 euro over. Daarvan moet ik dit weekend nog een brood en wat bananen kopen. Dan moeten we in principe tot dinsdag vooruit kunnen. :D

Oh, het weekbudget was 40 euro, voor 2 personen.
Is wel redelijk te doen toch? Als je niet drinkt en rookt helemaal.
pi_139908428
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:41 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Is wel redelijk te doen toch? Als je niet drinkt en rookt helemaal.
Het kan, maar ik ben een beetje een luxepaard. :@
Liefst bio, goed brood, goed vlees, lekkere dingen. Dan ga je daar erg makkelijk overheen hoor.

En roken doen we niet meer. Drinken wel.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_139908477
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:43 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het kan, maar ik ben een beetje een luxepaard. :@
Liefst bio, goed brood, goed vlees, lekkere dingen. Dan ga je daar erg makkelijk overheen hoor.

En roken doen we niet meer. Drinken wel.
Ja de luxedingen zijn dan inderdaad lastiger :Y das helemaal waar.
pi_139908549
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:45 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja de luxedingen zijn dan inderdaad lastiger :Y das helemaal waar.
Ik betaal in de week sowieso een euro of 8 aan brood. Lief eet er per dag 8. We eten zo goed als elke dag vlees, soms paddestoelen ipv vlees, maar die zijn ook duur. Graag minimaal 1x in de week vis.

Nou ja, je snapt het. ;)
pi_139908600
Ik snap hem :Y
Wij moeten ook opletten dus dan inderdaad sommige dagen geen vlees en vis kan ook niet te vaak.
Ach komt wel weer.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:50:13 #81
221912 minilot
Nancy boy
pi_139908650
Als we meer vlees, vis of kaas eten merk ik dat direct zo keihard aan de boodschappenuitgaven! Gedroogde bonen, rijst, bloem (voor eigengebakken brood) en groenten uit het seizoen kosten natuurlijk geen klap, dus als ik vijf dagen in de week veganistisch eet dan scheelt dat meteen wel echt enorrrrrm. O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_139908703
En ik moet niet zeuren hoor, kies er alleen liever voor om een paar honderd euro per maand te sparen en nu nog op de boodschappen te besparen.
pi_139908722
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:50 schreef minilot het volgende:
Als we meer vlees, vis of kaas eten merk ik dat direct zo keihard aan de boodschappenuitgaven! Gedroogde bonen, rijst, bloem (voor eigengebakken brood) en groenten uit het seizoen kosten natuurlijk geen klap, dus als ik vijf dagen in de week veganistisch eet dan scheelt dat meteen wel echt enorrrrrm. O+
Doet me er aan denken dat ik weer eens naar de molen moet O+
Bloem/meel is een heel eind op aan het raken.
pi_139908725
Hier is het gelukkig maar heel tijdelijk. Dure maand was dit.

Maar ik weet hoe het is. Toen lief nog werkloos was, hebben we een half jaar maar 150 euro in de maand gehad (daarna 300, maar eerst rookte we nog. We zijn ook puur om financiële redenen gestopt op een gegeven moment)

Van die 150 euro moesten we eten, drinken, 2 katten en 1 hond verzorgen, uitgaan, kleding kopen, de hele rimbam. Dan kan er niks gebeuren. Iedere extra rekening is een hel, want dat moet OOK van die 150 euro af.
pi_139908763
En tegenwoordig ben ik gewoon verwend. :9
pi_139908796
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:53 schreef Lonaa het volgende:
En tegenwoordig ben ik gewoon verwend. :9
Niets mis mee toch? :)
En super dat jullie gestopt zijn met roken.
pi_139908835
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:54 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Niets mis mee toch? :)
En super dat jullie gestopt zijn met roken.
1 van de weinige positieve dingen die we aan dat jaar over gehouden hebben. ;)
Inmiddels kruipen we naar de anderhalf jaar, qua stoppen met roken. *O*
pi_139908892
quote:
Maar, wat eet jij dan eigenlijk allemaal?
pi_139908959
quote:
minilot, nog een vraagje hoor, over de taartjes van david, weet jij of ik ze een dag van tevoren kan maken en of ze dan net zo lekker zijn?
  dinsdag 13 mei 2014 @ 16:01:41 #90
221912 minilot
Nancy boy
pi_139909046
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:59 schreef ecstasy het volgende:

[..]

minilot, nog een vraagje hoor, over de taartjes van david, weet jij of ik ze een dag van tevoren kan maken en of ze dan net zo lekker zijn?
Hai! Nou kijk: zoals de meeste zoete baksels met boter erin smaken de taratjes uiteraard het beste op de dag dat ze gebakken zijn. De structuur van het chocolade-koekdeeg is dan op z'n best. Maar als je de taartjes goed verpakt (en niet in de koelkast zet) dan zijn ze de volgende dag nog steeds wel heel lekker. Zo oordeelde althans de zaterdagclub op mijn werk. ;-)

Toch zou ik zelf altijd kiezen voor een uur eerder mijn bed uit. :)
pi_139909059
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, vond ik ook wel.

Laatste boodschappen zijn binnen en ik heb nu nog 9 euro over. Daarvan moet ik dit weekend nog een brood en wat bananen kopen. Dan moeten we in principe tot dinsdag vooruit kunnen. :D

Oh, het weekbudget was 40 euro, voor 2 personen.
Nice :D Ik heb altijd moeite om met 40 EUR voor 1 persoon de boel te fixen. Ik wil teveel lekkere dingen maken :')
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 13 mei 2014 @ 16:06:58 #92
221912 minilot
Nancy boy
pi_139909257
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar, wat eet jij dan eigenlijk allemaal?
Vooral heeeeeeeeeeeel veel groenten. Van bladgroenten tot bonen - dagelijks minstens een halve kilo. O+ Regelmatig bulghur, rijst, granen als gort en boekweit, tortillas, een paar keer per week zelfgebakken brood... En dagelijks wat fruit.
En momenteel dus een keer of twee a drie per week (mag wat mij betreft wel weer wat minder) vlees, vis, iets vaker kaas en yoghurt (kokosyoghurt op veganistische dagen) en nog iets vaker boter, want dat is verschrikkelijk lekker. :9 En één of twee keer per week bak ik iets zoets, maar ik hou me er tegenwoordig wel goed aan om daar zelf dan maar één dingetje van te eten en de rest aan buren/collega's/familie te geven. :)
  dinsdag 13 mei 2014 @ 16:10:28 #93
221912 minilot
Nancy boy
pi_139909370
O en ik vergeet noten. Ik eet elke dag wel een handje verschillende noten.
Of een lik zelfgemaakte pindakaas.
En in het weekend soms eieren als ontbijt, maar dan wel meteen vier ofzo. O+
  dinsdag 13 mei 2014 @ 16:10:36 #94
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_139909376
Heeft iemand veel verstand van de privacy-instellingen op Facebook? Blijkbaar zien vrienden het in hun nieuwsoverzicht als ik berichten plaats op een andere pagina (van een band ofzo) en niet alleen als ik een bericht op m'n eigen tijdlijn plaats. Ik zie het zelf ook in m'n nieuwsoverzicht als vrienden iets op een andere pagina plaatsen. Is dat ergens in te stellen? Van een rondje Googlen word ik niet veel wijzer.
pi_139909435
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:10 schreef morgane het volgende:
Heeft iemand veel verstand van de privacy-instellingen op Facebook? Blijkbaar zien vrienden het in hun nieuwsoverzicht als ik berichten plaats op een andere pagina (van een band ofzo) en niet alleen als ik een bericht op m'n eigen tijdlijn plaats. Ik zie het zelf ook in m'n nieuwsoverzicht als vrienden iets op een andere pagina plaatsen. Is dat ergens in te stellen? Van een rondje Googlen word ik niet veel wijzer.
Volgens mij kan jij dat zelf niet uitzetten, moeten jouw vrienden voor kiezen.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 16:12:07 #96
221912 minilot
Nancy boy
pi_139909440
Geen idee! Ik heb wel een account, maar daar heb ik verder nooit iets mee gedaan. Ik begreep ook nooit zoveel van de interface van Facebook - te rommelig!
Twitterfan hier. :)
pi_139909471
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:01 schreef minilot het volgende:

[..]

Hai! Nou kijk: zoals de meeste zoete baksels met boter erin smaken de taratjes uiteraard het beste op de dag dat ze gebakken zijn. De structuur van het chocolade-koekdeeg is dan op z'n best. Maar als je de taartjes goed verpakt (en niet in de koelkast zet) dan zijn ze de volgende dag nog steeds wel heel lekker. Zo oordeelde althans de zaterdagclub op mijn werk. ;-)

Toch zou ik zelf altijd kiezen voor een uur eerder mijn bed uit. :)
veel dank! ik normaal gesproken ook, maar de wekker gaat normaal ál om 6.15 uur :(
pi_139909483
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:01 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nice :D Ik heb altijd moeite om met 40 EUR voor 1 persoon de boel te fixen. Ik wil teveel lekkere dingen maken :')
Dat herken ik wel ja. :')
  dinsdag 13 mei 2014 @ 16:13:54 #99
221912 minilot
Nancy boy
pi_139909507
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:12 schreef ecstasy het volgende:

[..]

veel dank! ik normaal gesproken ook, maar de wekker gaat normaal ál om 6.15 uur :(
De mijne om 05:50 uur, indien vroege dienst. Je moet wat voor je baksels over hebben. ;)
  dinsdag 13 mei 2014 @ 16:14:59 #100
217702 Lonaa
Honger!
pi_139909547
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:06 schreef minilot het volgende:

[..]

Vooral heeeeeeeeeeeel veel groenten. Van bladgroenten tot bonen - dagelijks minstens een halve kilo. O+ Regelmatig bulghur, rijst, granen als gort en boekweit, tortillas, een paar keer per week zelfgebakken brood... En dagelijks wat fruit.
En momenteel dus een keer of twee a drie per week (mag wat mij betreft wel weer wat minder) vlees, vis, iets vaker kaas en yoghurt (kokosyoghurt op veganistische dagen) en nog iets vaker boter, want dat is verschrikkelijk lekker. :9 En één of twee keer per week bak ik iets zoets, maar ik hou me er tegenwoordig wel goed aan om daar zelf dan maar één dingetje van te eten en de rest aan buren/collega's/familie te geven. :)
Duidelijk. :)
Bulghur heb ik nog nooit gehad. Ook andere granen koop ik eigenlijk nooit. Ik kijk er wel altijd naar in de biowinkel. :')
Waar koop je kokosyoghurt? Of maak je dat?

Ik ben wel serieus benieuwd naar jouw eetpatroon :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')