Is wel redelijk te doen toch? Als je niet drinkt en rookt helemaal.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, vond ik ook wel.
Laatste boodschappen zijn binnen en ik heb nu nog 9 euro over. Daarvan moet ik dit weekend nog een brood en wat bananen kopen. Dan moeten we in principe tot dinsdag vooruit kunnen.
Oh, het weekbudget was 40 euro, voor 2 personen.
Het kan, maar ik ben een beetje een luxepaard.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Is wel redelijk te doen toch? Als je niet drinkt en rookt helemaal.
Ja de luxedingen zijn dan inderdaad lastigerquote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het kan, maar ik ben een beetje een luxepaard.![]()
Liefst bio, goed brood, goed vlees, lekkere dingen. Dan ga je daar erg makkelijk overheen hoor.
En roken doen we niet meer. Drinken wel.
Ik betaal in de week sowieso een euro of 8 aan brood. Lief eet er per dag 8. We eten zo goed als elke dag vlees, soms paddestoelen ipv vlees, maar die zijn ook duur. Graag minimaal 1x in de week vis.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:45 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja de luxedingen zijn dan inderdaad lastigerdas helemaal waar.
Doet me er aan denken dat ik weer eens naar de molen moetquote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:50 schreef minilot het volgende:
Als we meer vlees, vis of kaas eten merk ik dat direct zo keihard aan de boodschappenuitgaven! Gedroogde bonen, rijst, bloem (voor eigengebakken brood) en groenten uit het seizoen kosten natuurlijk geen klap, dus als ik vijf dagen in de week veganistisch eet dan scheelt dat meteen wel echt enorrrrrm.
1 van de weinige positieve dingen die we aan dat jaar over gehouden hebben.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Niets mis mee toch?
En super dat jullie gestopt zijn met roken.
Maar, wat eet jij dan eigenlijk allemaal?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:50 schreef minilot het volgende:
Als we meer vlees, vis of kaas eten merk ik dat direct zo keihard aan de boodschappenuitgaven! Gedroogde bonen, rijst, bloem (voor eigengebakken brood) en groenten uit het seizoen kosten natuurlijk geen klap, dus als ik vijf dagen in de week veganistisch eet dan scheelt dat meteen wel echt enorrrrrm.
minilot, nog een vraagje hoor, over de taartjes van david, weet jij of ik ze een dag van tevoren kan maken en of ze dan net zo lekker zijn?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:50 schreef minilot het volgende:
Hai! Nou kijk: zoals de meeste zoete baksels met boter erin smaken de taratjes uiteraard het beste op de dag dat ze gebakken zijn. De structuur van het chocolade-koekdeeg is dan op z'n best. Maar als je de taartjes goed verpakt (en niet in de koelkast zet) dan zijn ze de volgende dag nog steeds wel heel lekker. Zo oordeelde althans de zaterdagclub op mijn werk. ;-)quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:59 schreef ecstasy het volgende:
[..]
minilot, nog een vraagje hoor, over de taartjes van david, weet jij of ik ze een dag van tevoren kan maken en of ze dan net zo lekker zijn?
Nicequote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, vond ik ook wel.
Laatste boodschappen zijn binnen en ik heb nu nog 9 euro over. Daarvan moet ik dit weekend nog een brood en wat bananen kopen. Dan moeten we in principe tot dinsdag vooruit kunnen.
Oh, het weekbudget was 40 euro, voor 2 personen.
Vooral heeeeeeeeeeeel veel groenten. Van bladgroenten tot bonen - dagelijks minstens een halve kilo.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar, wat eet jij dan eigenlijk allemaal?
Volgens mij kan jij dat zelf niet uitzetten, moeten jouw vrienden voor kiezen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:10 schreef morgane het volgende:
Heeft iemand veel verstand van de privacy-instellingen op Facebook? Blijkbaar zien vrienden het in hun nieuwsoverzicht als ik berichten plaats op een andere pagina (van een band ofzo) en niet alleen als ik een bericht op m'n eigen tijdlijn plaats. Ik zie het zelf ook in m'n nieuwsoverzicht als vrienden iets op een andere pagina plaatsen. Is dat ergens in te stellen? Van een rondje Googlen word ik niet veel wijzer.
veel dank! ik normaal gesproken ook, maar de wekker gaat normaal ál om 6.15 uurquote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Hai! Nou kijk: zoals de meeste zoete baksels met boter erin smaken de taratjes uiteraard het beste op de dag dat ze gebakken zijn. De structuur van het chocolade-koekdeeg is dan op z'n best. Maar als je de taartjes goed verpakt (en niet in de koelkast zet) dan zijn ze de volgende dag nog steeds wel heel lekker. Zo oordeelde althans de zaterdagclub op mijn werk. ;-)
Toch zou ik zelf altijd kiezen voor een uur eerder mijn bed uit.![]()
Dat herken ik wel ja.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
NiceIk heb altijd moeite om met 40 EUR voor 1 persoon de boel te fixen. Ik wil teveel lekkere dingen maken
De mijne om 05:50 uur, indien vroege dienst. Je moet wat voor je baksels over hebben.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:12 schreef ecstasy het volgende:
[..]
veel dank! ik normaal gesproken ook, maar de wekker gaat normaal ál om 6.15 uur
Duidelijk.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:06 schreef minilot het volgende:
[..]
Vooral heeeeeeeeeeeel veel groenten. Van bladgroenten tot bonen - dagelijks minstens een halve kilo.Regelmatig bulghur, rijst, granen als gort en boekweit, tortillas, een paar keer per week zelfgebakken brood... En dagelijks wat fruit.
En momenteel dus een keer of twee a drie per week (mag wat mij betreft wel weer wat minder) vlees, vis, iets vaker kaas en yoghurt (kokosyoghurt op veganistische dagen) en nog iets vaker boter, want dat is verschrikkelijk lekker.En één of twee keer per week bak ik iets zoets, maar ik hou me er tegenwoordig wel goed aan om daar zelf dan maar één dingetje van te eten en de rest aan buren/collega's/familie te geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |