Bullshit, hangt af van de auto en LPG installatie.quote:Op maandag 12 mei 2014 15:46 schreef OOST het volgende:
Meestal zit er ergens een knop met een lampje daarvoor (dashboard, middenconsole). Verder rijdt ie op benzine natuurlijk veel feller.
o ja, normaal gesproken start ie vanzelf op benzine en schakelt dan ff later over op gas. Zo werkte dat tenminste bij alle gas auto's zie ik gezien heb,
echt he.... hoe moeilijk is het om "mijn" te typen.....quote:Op maandag 12 mei 2014 15:55 schreef Innisdemon het volgende:
Rij beide tanks leeg, en tank alleen gas
Oh ja, en 'me' is géén bezittelijk voornaamwoord.
Als je de smart-ass wil uithangen had je beter kunnen melden dat het voornamelijk aan de afstelling ligt en dat afhankelijk van de afstelling de motor beter loopt op gas of benzine.quote:Op maandag 12 mei 2014 15:50 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Bullshit, hangt af van de auto en LPG installatie.
afstelling van de installatie heeft er niet zo heel veel mee te maken, ECM wilt altijd 14.7:1 halen, met de afstelling kan je de open loop wel verkloten.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:10 schreef OOST het volgende:
[..]
Als je de smart-ass wil uithangen had je beter kunnen melden dat het voornamelijk aan de afstelling ligt en dat afhankelijk van de afstelling de motor beter loopt op gas of benzine.
Niet alle ECM's sturen daar op, een HPI van PSA gaat naar de 30- tot 60:1. Zelfde verhaal met de TSIquote:
Yeah de lean-burn engines. Volgende keer zet ik dat erbij, OK?quote:Op maandag 12 mei 2014 18:07 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Niet alle ECM's sturen daar op, een HPI van PSA gaat naar de 30- tot 60:1. Zelfde verhaal met de TSI
Goed zo, tevens de meeste ECM sturen op een 14:1:1 aan ivm brandstof kwaliteit.quote:Op maandag 12 mei 2014 18:29 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Yeah de lean-burn engines. Volgende keer zet ik dat erbij, OK?
Heb je daar niet de multiplicatieve adaptie voor?quote:Op maandag 12 mei 2014 18:37 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Goed zo, tevens de meeste ECM sturen op een 14:1:1 aan ivm brandstof kwaliteit.![]()
[ afbeelding ]
Nee, dat zijn de feultrims. Die zijn voor correctie op de inspuitduur, als er bv een lek in het inlaatsysteem zit, na de luchtmassameter dan wordt er minder lucht gemeten dan aan gezogen. Het gevolg een arm mengsel. Via de lambda sonde wordt de geregistreerd door de ECM. De ECM gaat hier op meer inspuiten, om dit te corrigeren. Op een gegeven moment loopt de leerwaarde uit zijn bereik (-25%/+25% of 0/256) en dan wordt een een foutcode opgeslagen. Een oud type ecm slaat P0170 op, terwijl een moderne een P0171 of P0172 opslaat. Afhankelijk van een te arm of rijk mengsel.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:08 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Heb je daar niet de multiplicatieve adaptie voor?
Je wilt wel benzine in de tank hebben, al was het maar omdat (de meeste) auto's met gasinstallatie op benzine starten. En het is handig als reserve.quote:Op maandag 12 mei 2014 15:55 schreef Innisdemon het volgende:
Rij beide tanks leeg, en tank alleen gas
Oh ja, en 'me' is géén bezittelijk voornaamwoord.
Het idee is dat het kan, niet dat het moet. LPG is een stuk goedkoper, maar de verkrijgbaarheid is minder dan van benzine en diesel en de tankinhoud valt soms wat tegen. Dan is het handig om een optie te hebben zodat je kunt doorrijden als de LPG-tank (bijna) leeg is.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:16 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Ja, dat was nou net niet het idee he?
Ja, maar het gaat er juist om dat TS probeert uit te vissen op welke brandstof hij NU rijdt.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:28 schreef Light het volgende:
[..]
Het idee is dat het kan, niet dat het moet. LPG is een stuk goedkoper, maar de verkrijgbaarheid is minder dan van benzine en diesel en de tankinhoud valt soms wat tegen. Dan is het handig om een optie te hebben zodat je kunt doorrijden als de LPG-tank (bijna) leeg is.
Gewoon 100 km rijden en kijken of de benzinemeter dan is teruggelopen is vast te makkelijk.quote:Op maandag 12 mei 2014 23:33 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat er juist om dat TS probeert uit te vissen op welke brandstof hij NU rijdt.
Da's ook weer watquote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:38 schreef Light het volgende:
[..]
Gewoon 100 km rijden en kijken of de benzinemeter dan is teruggelopen is vast te makkelijk.
Beide tanks vullen, 100 km. rijden en dan beide tanks proberen te vullen, je ziet vanzelf welke leger is geworden (hoe moeilijk kan het zijn).quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:38 schreef Light het volgende:
[..]
Gewoon 100 km rijden en kijken of de benzinemeter dan is teruggelopen is vast te makkelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |