Ivm quarantaine bepalingen, Extreme temperaturen maar vooral het gestress voor het beestje zelf.quote:
Is hij ook zeker! En dankjewel!quote:Op maandag 12 mei 2014 13:18 schreef peug306 het volgende:
wat een schatje. helaas ik heb 2 buitenkatten. peug en mormel.
sucses met een goed thuis vinden voor hem.
En ik bedoel dat je anderhalf jaar geleden wat beter had moeten nadenken. Ik neem aan dat je niet gedwongen naar het buitenland vertrekt.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:32 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat op het moment dat je een kat weg doet je altijd wel iets kan verzinnen om hem nooit genomen te moeten hebben
Dat doe ik dus welquote:Op maandag 12 mei 2014 13:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En ik bedoel dat je anderhalf jaar geleden wat beter had moeten nadenken. Ik neem aan dat je niet gedwongen naar het buitenland vertrekt.
door mn werk jaquote:
Is er iemand die dat zegt?quote:Op maandag 12 mei 2014 13:52 schreef Catch22- het volgende:
Welkom in F&F zeg.
Als iemand een kans krijgt om in het buitenland te werken, moet hij zich door zijn poes tegen laten houden?
Nee, maar zulke dingen kunnen toch voor komen? Niet alles in het leven komt op momenten dat je het wil, verwacht of hebt geplanned.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is er iemand die dat zegt?
Je moet het omdraaien. Als je aan het begin van je carrière staat en je hebt ambities om naar het buitenland te gaan, dan moet je misschien geen kat nemen.
ik heb nooit ambities gehad om naar het buitenland te gaan. Het liefst zou ik blijven. Punt alleen is dat ik niet mijn vaste contract ga laten schieten en een nieuwe baan ga zoeken in dit milieu. Nogmaals ik heb echt wel gekeken na de opties. Het is voor mij ook niet leuk. Maar wil wel het beste voor het beestje.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is er iemand die dat zegt?
Je moet het omdraaien. Als je aan het begin van je carrière staat en je hebt ambities om naar het buitenland te gaan, dan moet je misschien geen kat nemen.
Dit is dan ook wel weer kort door de bocht. Katten kunnen enorm aan hun baasjes gehecht zijn, er lopen echt wel katten rond die erg op zichzelf zijn, maar zeggen dat een kat niet aan zijn personeel gehecht is, klopt echt nietquote:Op maandag 12 mei 2014 13:55 schreef LittleLady het volgende:
Tja er kan altijd iets gebeuren, maar dit is beetje overdreven, een katten opvang is altijd netjes geregeld daarbij is de kat niet gehecht aan zijn personeel maar aan het huis, de voerbak en de kattenbak en als die niet schoon is is achter de bank ook goed genoeg, een hondenopvang is heel wat minder.
Dus als de opvang bevalt merkt die kat er niets van.
Een kat boeit het echt maar bar weinig wie zijn bak vult als die maar gevuld is, heb in een pension gewerkt en de katten lopen echt niet te janken of hysterisch te doen, die doen gewoon na een dag hun ding.quote:Op maandag 12 mei 2014 15:00 schreef Holyme het volgende:
[..]
Dit is dan ook wel weer kort door de bocht. Katten kunnen enorm aan hun baasjes gehecht zijn, er lopen echt wel katten rond die erg op zichzelf zijn, maar zeggen dat een kat niet aan zijn personeel gehecht is, klopt echt niet![]()
Helder. Succes met zoeken.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:57 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
ik heb nooit ambities gehad om naar het buitenland te gaan. Het liefst zou ik blijven. Punt alleen is dat ik niet mijn vaste contract ga laten schieten en een nieuwe baan ga zoeken in dit milieu. Nogmaals ik heb echt wel gekeken na de opties. Het is voor mij ook niet leuk. Maar wil wel het beste voor het beestje.
Dat katten niet gaan lopen janken betekent niet dat ze hun vertrouwde omgeving én baasje niet missen, en bij sommige katten duurt het echt wel langer voor ze weer een beetje loskomen (heb zelf ook in een asiel gewerkt). Verder heb ik zelf katten, en weet ik dat ze helaas heel ander gedrag vertonen als ik er niet ben, en ze oh zo blij zijn als ik weer thuis kom na bv een vakantie. Wat betreft verhuizen, dat is ook niet zo zwart/wit, en sowieso ook niet te vergelijken met honden natuurlijkquote:Op maandag 12 mei 2014 15:07 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Een kat boeit het echt maar bar weinig wie zijn bak vult als die maar gevuld is, heb in een pension gewerkt en de katten lopen echt niet te janken of hysterisch te doen, die doen gewoon na een dag hun ding.
En als een kat zo aan hun personeel gehecht was, zou een kat niet eerst 2 week binnen moeten blijven na verhuizing, vanwege het terug naar oude huis lopen.
kijk dat klinkt goed. Ik woon zelf in Gennep.quote:Op maandag 12 mei 2014 15:48 schreef Lotteh het volgende:
Wat is je woonplaats? Ik ben al een tijdje op zoek naar een binnenkat(zelf altijd huisdieren gehad, woon nu alweer een tijdje op mezelf en mis het toch wel), helaas hebben ze bij het asiel hier bijna alleen maar katten die naar buiten moeten en dat is hier helaas geen optie. Wel een balkon.
Supercute, dat zwarte vlekje op zijn neus.
graagquote:Op maandag 12 mei 2014 15:55 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik raad m'n zusje al vier jaar aan om haar kat weg te doen, ben ik ook fout dan?
Samme zeg, TS doet t niet omdat de kat niet bij z'n bankstel kleurt!
Ik ga eens kijken in m'n omgeving, vriendin van me had t een tijdje geleden over een kat uit t asiel, als ze daar nog niet is geweest, kan ze wel eens interesse hebben
Waarom vind je dat je zus haar kat moet wegdoen?quote:Op maandag 12 mei 2014 15:55 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik raad m'n zusje al vier jaar aan om haar kat weg te doen, ben ik ook fout dan?
Samme zeg, TS doet t niet omdat de kat niet bij z'n bankstel kleurt!
Ik ga eens kijken in m'n omgeving, vriendin van me had t een tijdje geleden over een kat uit t asiel, als ze daar nog niet is geweest, kan ze wel eens interesse hebben
quote:Op maandag 12 mei 2014 15:48 schreef Lotteh het volgende:
Wat is je woonplaats? Ik ben al een tijdje op zoek naar een binnenkat(zelf altijd huisdieren gehad, woon nu alweer een tijdje op mezelf en mis het toch wel), helaas hebben ze bij het asiel hier bijna alleen maar katten die naar buiten moeten en dat is hier helaas geen optie. Wel een balkon.
Supercute, dat zwarte vlekje op zijn neus.
graagquote:Op maandag 12 mei 2014 16:11 schreef Aptoide het volgende:
Ik zal eens met m'n vriendin overleggen we zijn namelijk op zoek naar gezelschap voor onze binnenkat "Loes" 1 jaar oud.
even een leuke foto voor jouw danquote:Op maandag 12 mei 2014 16:12 schreef Scorpie het volgende:
Jammer dat ik zwaar allergisch ben voor katten want ik vind hem geweldig
quote:Op maandag 12 mei 2014 16:46 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
even een leuke foto voor jouw dan
[ afbeelding ]
Ik woon helaas niet in de buurt(omgeving Leiden) maar ik heb een auto en ben best bereid heen en weer te rijden. Weet niet of een lange autorit voor Felix een bezwaar is? En je doet de spullen erbij las ik, ook een reismand?quote:Op maandag 12 mei 2014 15:57 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
kijk dat klinkt goed. Ik woon zelf in Gennep.
Dat vlekje vind iedereen inderdaad helemaal geweldig. Toen die klein was was het vlekje wel een stuk kleiner Haha.
Awww.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:46 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
even een leuke foto voor jouw dan
[ afbeelding ]
Dat is wel een stuk ja. Heel prettig vind die het niet helaas. Toen ik met hem naar de dierenarts ging voor zijn castratie heeft die de hele reismand onder geplast. Maar of dat was omdat die voelde wat er ging gebeuren of puur om het reizen weet ik niet.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:54 schreef Lotteh het volgende:
[..]
Ik woon helaas niet in de buurt(omgeving Leiden) maar ik heb een auto en ben best bereid heen en weer te rijden. Weet niet of een lange autorit voor Felix een bezwaar is? En je doet de spullen erbij las ik, ook een reismand?
Hoe is Felix met alleen zijn? Ik werk overdag en mijn vriend studeert en is dus vrij veel thuis, dus hij zal niet heel vaak alleen zijn maar is hij het wel gewend om af en toe een dag alleen te zijn en hoe gaat hij hiermee om?
[..]
Awww.
Dat leed is na anderhalf uur ook weer geleden. Zou ik me niet te druk om maken. Zou wel even een absorberend onderleggertje kopen (bij de drogist te koop), zodat áls poes in de mand plast, hij niet de hele weg in zijn eigen plas staat te dansen.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:54 schreef Lotteh het volgende:
[..]
Ik woon helaas niet in de buurt(omgeving Leiden) maar ik heb een auto en ben best bereid heen en weer te rijden. Weet niet of een lange autorit voor Felix een bezwaar is?
wat een mietjequote:Op maandag 12 mei 2014 17:13 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Toen ik met hem naar de dierenarts ging voor zijn castratie heeft die de hele reismand onder geplast.
dan stop je toch wel om het schoon te maken zegquote:Op maandag 12 mei 2014 17:45 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat leed is na anderhalf uur ook weer geleden. Zou ik me niet te druk om maken. Zou wel even een absorberend onderleggertje kopen (bij de drogist te koop), zodat áls poes in de mand plast, hij niet de hele weg in zijn eigen plas staat te dansen.
Nog handiger, je hebt kooitjes met een dubbele bodem, als ze dan plassen zitten ze gewoon droogquote:Op maandag 12 mei 2014 17:45 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat leed is na anderhalf uur ook weer geleden. Zou ik me niet te druk om maken. Zou wel even een absorberend onderleggertje kopen (bij de drogist te koop), zodat áls poes in de mand plast, hij niet de hele weg in zijn eigen plas staat te dansen.
dat is die ook zeker. Hij is ook heel erg ijdel.quote:Op maandag 12 mei 2014 17:52 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wat een mietjemijn poezel gaat inc mand voorop op de fiets en dat vind ze geweldig zo door de stad rijden
even met vrouwlief overleggen want we waren we opzoek maar andere kant van land is wel eindje
Is inderdaad wel een aardige afstand, ong. anderhalf uur rijden maar zoals Queller zei is het leed na anderhalf uur geleden en ik zal natuurlijk de nodige voorbereidingen treffen, maar ik kan me wel voorstellen dat je het ziet zitten, jij kan het tenslotte het beste inschatten voor Felix.quote:Op maandag 12 mei 2014 17:13 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Dat is wel een stuk ja. Heel prettig vind die het niet helaas. Toen ik met hem naar de dierenarts ging voor zijn castratie heeft die de hele reismand onder geplast. Maar of dat was omdat die voelde wat er ging gebeuren of puur om het reizen weet ik niet.
Alle spulletjes doe ik een bij ja inclusief reismand. Die uiteraard schoon gemaakt is Haha. Ook de krabpaal zijn mandje en zijn kussen. En eventueel als je wilt ook de kattenbak.
Alleen thuis zijn is geen probleem. Zolang je geen zak brood laat liggen. Want dat is dan op als je thuis komt Haha.
Hij is ook wel gewend om afentoe een half weekend alleen door te brengen en zit dan meestal braaf voor de deur te wachten als je thuis komt.
Weet wel het is geen knuffel kat om zo opschoot te hebben alleen als je gaat slapen. Verder speelt die of ligt die lekker te luieren op de bank. Afentoe een aai is meer dan genoeg voor hem. Ook vrij eenkennig dus hij zal wel flink wat tijd nodig hebben om te wennen gok ik.
Ja het is wel lang maar je er geen bezwaar tegen hebt dat hij zit te miauwen. Dan is het inderdaad wel dat als die eenmaal binnen is het allemaal wel goed is.quote:Op maandag 12 mei 2014 18:56 schreef Lotteh het volgende:
[..]
Is inderdaad wel een aardige afstand, ong. anderhalf uur rijden maar zoals Queller zei is het leed na anderhalf uur geleden en ik zal natuurlijk de nodige voorbereidingen treffen, maar ik kan me wel voorstellen dat je het ziet zitten, jij kan het tenslotte het beste inschatten voor Felix.
Dat het geen echte knuffelkat is is geen probleem. Af en toe aaien en spelen vind ik genoeg. Ben niet echt het type om constant met het dier te willen knuffelen.
Nee hoor ik begrijp wel dat het miauwen en eventueel in paniek zijn tijdens de reis erbij hoort en zal hem proberen gerust te stellen, hebben ook weleens een hond van ver gehaald dus wat dat betreft ben ik dat wel gewend.quote:Op maandag 12 mei 2014 19:09 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Ja het is wel lang maar je er geen bezwaar tegen hebt dat hij zit te miauwen. Dan is het inderdaad wel dat als die eenmaal binnen is het allemaal wel goed is.
Dat is fijn dan ben ik er wel van overtuigd dat hij bij jullie op zn plekje zou kunnen zijn.
Dan zou ik zeggen als jij er tevreden mee bent en het door gesproken heb thuis stuur even een Dm met je nummer dan kunnen we het een en ander even door spreken via app of telefoon
Ik ook.quote:Op maandag 12 mei 2014 19:36 schreef senesta het volgende:
Ik vind hem echt super! Ik duim dat er een mooie klik is met Lotteh.
Daar doe je jezelf, noch poes en plezier mee. Zo lekker is het niet om in je kleine (maar relatief veilige) kooitje een hand met een droogdoek binnen te krijgen. En als ie ontsnapt, heb je helemaal de poppen aan het dansen.quote:Op maandag 12 mei 2014 17:52 schreef Life2.0 het volgende:
dan stop je toch wel om het schoon te maken zeg
Ben ik het wel mee eens jaquote:Op maandag 12 mei 2014 21:46 schreef Queller het volgende:
[..]
Daar doe je jezelf, noch poes en plezier mee. Zo lekker is het niet om in je kleine (maar relatief veilige) kooitje een hand met een droogdoek binnen te krijgen. En als ie ontsnapt, heb je helemaal de poppen aan het dansen.
Dus nee, ik zou niet stoppen om schoon te maken. Ik zou wat voorbereidingen treffen en verder in één streep naar huis rijden.
quote:Op maandag 12 mei 2014 22:06 schreef Exentric90 het volgende:
ben in middels aan de praat met lotteh. En wel van overtuigd dat Felix daar op zijn plek is. Vanavond even overleggen met vrouw des huizes hoe en wat
1.5 uur doorkarren in de pislucht? je gaat toch met de auto, pak je even een afslag/parkeerplaats/zijstraat, poes uit bakkie, bakkie schoon, poes int bakkie, karren met de bakquote:Op maandag 12 mei 2014 21:46 schreef Queller het volgende:
[..]
Daar doe je jezelf, noch poes en plezier mee. Zo lekker is het niet om in je kleine (maar relatief veilige) kooitje een hand met een droogdoek binnen te krijgen. En als ie ontsnapt, heb je helemaal de poppen aan het dansen.
Dus nee, ik zou niet stoppen om schoon te maken. Ik zou wat voorbereidingen treffen en verder in één streep naar huis rijden.
Doe wat je niet laten kan. Zwangerschapsmatrasjes werken primaquote:Op maandag 12 mei 2014 22:17 schreef Life2.0 het volgende:
1.5 uur doorkarren in de pislucht? je gaat toch met de auto, pak je even een afslag/parkeerplaats/zijstraat, poes uit bakkie, bakkie schoon, poes int bakkie, karren met de bak
Je kán overwegen je man aan te bieden op FOK!quote:Op maandag 12 mei 2014 23:36 schreef _Joy_ het volgende:
Wat een leuk beesten ook leuk om te lezen dat ie waarschijnlijk een nieuw huisje gevonden heeft.
Als ik m'n man niet had, kwam ik hem zo halen
quote:Op maandag 12 mei 2014 23:40 schreef Queller het volgende:
[..]
Je kán overwegen je man aan te bieden op FOK!
Er is vast wel iemand die erom verlegen zit
Wat fijn te lezen dat Felix misschien een nieuw huisje heeft gevonden bij Lotteh.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:06 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens ja![]()
ben in middels aan de praat met lotteh. En wel van overtuigd dat Felix daar op zijn plek is. Vanavond even overleggen met vrouw des huizes hoe en wat
Ik heb er ook een goed gevoel bij! Kijk er al heel erg naar uit en ga er natuurlijk mijn uiterste best doen hier een fijne plek voor Felix te maken.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 11:24 schreef Exentric90 het volgende:
Felix word Zondag aanstaande opgehaald door Lotteh. Ik heb er een goed gevoel bij en ben blij voor Felix dat het zo snel geregeld kon worden
Bedankt Lotteh!
Ga ik even naar kijken, bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 13 mei 2014 00:13 schreef vronie het volgende:
[..]
Wat fijn te lezen dat Felix misschien een nieuw huisje heeft gevonden bij Lotteh.
Wat ook kan helpen bij het vervoeren van dieren is http://www.feliway.nl/Fel(...)kan-ik-het-gebruiken.
Kan een paar dagen tot enkele weken duren, maar geduld werkt het beste.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:14 schreef Lotteh het volgende:
[..]
Ik heb er ook een goed gevoel bij! Kijk er al heel erg naar uit en ga er natuurlijk mijn uiterste best doen hier een fijne plek voor Felix te maken.
[..]
Ga ik even naar kijken, bedankt voor de tip!
voor Felix lijkt het me ook wel even te duren. Hij heeft wel meer met vrouwen maar is gewoon erg een kennig en "angstig" en vliegt al gouw weg als iemand van de bank op staat.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:48 schreef klipper het volgende:
[..]
Kan een paar dagen tot enkele weken duren, maar geduld werkt het beste.
Onze nieuwe poes was gelijk hoteldebotel van mij, maar van de andere huisgenoten duurde dat iets langer.
Dat is er wel ja. En misschien is dat wel makkelijker ja. Hoe wel het toch moeilijk is naarmate het dichterbij komt. Maar het scheelt veel dat ik er van overtuigd ben dat het beter is voor Felixquote:Op woensdag 14 mei 2014 22:36 schreef Prego het volgende:
Lotteh![]()
![]()
Fijn TS dat je zo snel iemand hebt gevonden. En ik heb het idee dat er vertrouwen is, en dat maakt het misschien wat makkelijker om afstand te doen van Felix.
Goed afgelopen dusquote:Op zondag 18 mei 2014 23:28 schreef Exentric90 het volgende:
Felix vandaag opgehaald door lotteh.
De hele dag wel moeite mee gehad. Vanavond een filmpje gekregen dat Felix al zoetjes aan aan het spelen is. Dus hij is op zijn plekje.
Bedankt iedereen voor de support!
Wil je het filmpje met ons delenquote:Op zondag 18 mei 2014 23:28 schreef Exentric90 het volgende:
Felix vandaag opgehaald door lotteh.
De hele dag wel moeite mee gehad. Vanavond een filmpje gekregen dat Felix al zoetjes aan aan het spelen is. Dus hij is op zijn plekje.
Bedankt iedereen voor de support!
Ja natuurlijk, heb 'm even op YouTube gezet.quote:
Leuk om te zienquote:Op woensdag 21 mei 2014 18:54 schreef Lotteh het volgende:
Felix is hier nu al een paar dagen, en het gaat prima.De eerste dag trok hij zich erg terug maar we hebben hem zijn gang laten gaan en nu komt 'ie steeds vaker bij ons op de bank zitten en spelen. Hij voelt zich volgens mij steeds beter op z'n gemak.
En wat een schatje is het!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Ja natuurlijk, heb 'm even op YouTube gezet.![]()
Haha inderdaad!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 12:23 schreef Zonnetje1981 het volgende:
TT moet nog worden aangepast naar goed thuis gevonden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |