Wat maakt het nou uit als iemand pedofiel is? Zolang ze het maar niet praktiseren... Alsof zij er iets aan kunnen doen dat ze pedofiel zijnquote:Op maandag 12 mei 2014 13:09 schreef datismijnmening het volgende:
Flikker op met je tolerantie
Pedofilie is iets verwerpelijks en daar hoeft niks aan getolereerd te worden
En dat is nog te weinig.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:00 schreef NLTolerant het volgende:
Er zijn vreselijke klopjachten op pedofielen gaande in ons land, door deze klopjachten voelen pedofielen zich opgejaagd en buitengesloten.
Een pedofiel is een pedoseksueel die nog niet de gelegenheid heeft gehad om dit te praktiseren(uitzonderingen daar gelaten).quote:Op maandag 12 mei 2014 13:11 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit als iemand pedofiel is? Zolang ze het maar niet praktiseren... Alsof zij er iets aan kunnen doen dat ze pedofiel zijn
quote:Op maandag 12 mei 2014 13:14 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Een pedofiel is een pedoseksueel die nog niet de gelegenheid heeft gehad om dit te praktiseren(uitzonderingen daar gelaten).
Maar ga jij maar lekker met je 6 jarige dochtertje naast een pedofiel wonen om te laten zien hoe tolerant je wel niet bent
quote:Op maandag 12 mei 2014 13:09 schreef datismijnmening het volgende:
quote:Op maandag 12 mei 2014 13:14 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Een pedofiel is een pedoseksueel die nog niet de gelegenheid heeft gehad om dit te praktiseren(uitzonderingen daar gelaten).
Maar ga jij maar lekker met je 6 jarige dochtertje naast een pedofiel wonen om te laten zien hoe tolerant je wel niet bent
Men, wat een reacties weer hierquote:Op maandag 12 mei 2014 13:11 schreef quirina het volgende:
Ik kan en wil geen begrip opbrengen voor personen die zich seksueel aangetrokken voelen tot kinderen.
Daar draait mijn maag van om.
Daar kunnen zij niks aan doenquote:Op maandag 12 mei 2014 13:11 schreef quirina het volgende:
Ik kan en wil geen begrip opbrengen voor personen die zich seksueel aangetrokken voelen tot kinderen.
dit. Hoe verwerpelijk pedofilie ook is in onze cultuur en westerse maatschappij, het blijkt net als homoseksualiteit een seksuele voorkeur te zijn. Een geaardheid. En zolang het niet gepraktiseerd word zullen we met deze mensen moeten leven in onze maatschappij.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:11 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit als iemand pedofiel is? Zolang ze het maar niet praktiseren... Alsof zij er iets aan kunnen doen dat ze pedofiel zijn
Heb ik moeite mee te geloven. Bijkans alle pedoseksuelen waarvan ik weet heb(beperkt, media voornamelijk) hebben een fiks trauma, vaak misbruik verleden.quote:Op maandag 12 mei 2014 14:36 schreef awiebo het volgende:
[..]
dit. Hoe verwerpelijk pedofilie ook is in onze cultuur en westerse maatschappij, het blijkt net als homoseksualiteit een seksuele voorkeur te zijn. Een geaardheid. En zolang het niet gepraktiseerd word zullen we met deze mensen moeten leven in onze maatschappij.
Dat neemt nog steeds niet weg dat ze er weinig tegen kunnen doen of konden doen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 00:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb ik moeite mee te geloven. Bijkans alle pedoseksuelen waarvan ik weet heb(beperkt, media voornamelijk) hebben een fiks trauma, vaak misbruik verleden.
Vind echt dat er een enorm gat zit tussen homo(2 wilsbekwame mensen, seksueel rijp) en pedofiel(mens die een waanbeeld moet scheppen dat de ander wil, pre puberaal, niet seksueel rijp, slachtoffer ipv minnaar/minnares).
Geaardheid lost dat gat niet op, het blijft een feit dat een pedoseksueel de werkelijkheid los moet laten om te kunnen denken dat het slachtoffer hun echt wil, een partner is en dat homoseksuelen dat niet hoeven te doen, het echt is ipv een waanbeeld.
Maar het maakt wel een enorm verschil. Het verschil tussen acceptatie en behandeling noodzakelijk.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 01:49 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dat neemt nog steeds niet weg dat ze er weinig tegen kunnen doen of konden doen.
Nee, pas zodra ze over gaan tot actie komt dat ter sprake. Ik vind eigenlijk dat elke pedo die er "last" van heeft, behandeling aangeboden zou moeten krijgen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 02:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar het maakt wel een enorm verschil. Het verschil tussen acceptatie en behandeling noodzakelijk.
Als ze overgaan tot actie is te laat. Daarvoor moet ingegrepen worden.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 02:26 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nee, pas zodra ze over gaan tot actie komt dat ter sprake. Ik vind eigenlijk dat elke pedo die er "last" van heeft, behandeling aangeboden zou moeten krijgen.
Wat heeft geaardheid met een type relatie te maken? Het is gewoon waar je op valt. Inderdaad zijn er heel veel met een slechte jeugd zoals je zegt, maar dat zijn puur degenen die opgepakt worden omdat ze over gegaan zijn tot actie he, vergeet dat niet. En zomaar er voor uit komen doet men niet, want taboe en gezeik. Er is dus zeer weinig bekend over het percentage pedofielen anywhere.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 02:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Als ze overgaan tot actie is te laat. Daarvoor moet ingegrepen worden.
Hulp voor pedofielen lijkt me logisch, die is er ook. Heksenjacht lijkt me ook niet nodig voor pedofielen, maar het behandelen als een geaardheid ipv stoornis lijkt me niet gezond noch veilig.
Voor een geaardheid is het niet nodig de realiteit los te laten. Bij een geaardheid zijn normale gelijkwaardige relaties gewoon mogelijk.
Hoe je het ook wend of keert, voor geen enkele (andere) geaardheid is het nodig de werkelijkheid los te laten. Er is geen (andere) geaardheid waarbij je de werkelijkheid zo'n geweld aan moet doen om te kunnen denken dat de ander ook echt wil en gelijkwaardig is.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 02:37 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Wat heeft geaardheid met een type relatie te maken? Het is gewoon waar je op valt. Inderdaad zijn er heel veel met een slechte jeugd zoals je zegt, maar dat zijn puur degenen die opgepakt worden omdat ze over gegaan zijn tot actie he, vergeet dat niet. En zomaar er voor uit komen doet men niet, want taboe en gezeik. Er is dus zeer weinig bekend over het percentage pedofielen anywhere.
Kun je wel begrip opbrengen voor ijsschotsen?quote:Op maandag 12 mei 2014 13:11 schreef quirina het volgende:
wilde eigenlijk niet reageren maar kon het niet laten :quote:Op maandag 12 mei 2014 13:23 schreef Novito12 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Men, wat een reacties weer hier![]()
Hoewel ik jullie blog een beetje kort door de bocht en soms matig beargumenteerd vind, hebben jullie de essentie wel te pakken. En zo aan de reacties te zien is het hard nodig ook om dit te benoemen.
Pedofielen zijn blijkbaar de nieuwe homo's, die overal en ten allen tijde uitgekotst en veracht mogen worden zelfs al doen ze niks verkeerd.
Stel je eens voor dat je zoon op een dag thuiskomt en zegt: "Ik moet jullie wat vertellen, ik ben pedofiel, maar ik ben heel erg hard bezig om hulp te zoeken om met mijn gevoelens te kunnen omgaan". Hoe kun je daar nou godverdomme geen begrip voor opbrengen? Pedofilie is GEEN keuze...
Dat kan inderdaad gebeuren. Dat wil niet zeggen dat het ook automatisch zal gebeuren. Jij zal een pedofiel al bij voorbaat veroordelen voor iets wat 'ie nog niet eens heeft gedaan. Dat is pas eng.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:26 schreef kaltun het volgende:
een pedo kan wel gevoelens hebben voor een kind, kan zelfs een kind verleiden om bepaalde handeling te doen, wat ten gunste is van de pedo
Eerst maak je de aanname dat zo iemand automatisch misbruikt is en daarna maak je de aanname dat men automatisch van iedere pedofiel last zal hebben. Da's ook best eng.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:26 schreef kaltun het volgende:
heb je sexuele gevoelens over kinderen ( hoogst waarschijnlijk ben je dan zelf op een jonge leeftijd misbruikt ) doe je gewoon zoals CafeRoker het zegt, laat je gewoon jezelf chemisch castreren. dan heeft niemand meer last van je.
Je stelt nu iemands geaardheid meteen gelijk aan macht uitoefenen. Is een man of vrouw in de 40 die nog nooit seks heeft gehad in jouw ogen dan ook meteen een verkrachter? Natuurlijk is er een kans dat zo iemand handelt naar zijn gevoelens, maar dat die kans heel groot is heb je nergens beargumenteerd.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:26 schreef kaltun het volgende:
want ik geloof niet dat het iets natuurlijk is om op jonge kinderen te vallen, het is meer macht uit oefenen, of je frustraties kwijt raken
want geeft eens eerlijk toe , wanneer je deze gevoelens hebt, is er kans (heel groot) dat je mist ingaat.
Moeten we jou dan ook maar meteen chemisch castreren? Dan heeft er nooit iemand last van je. Wel zo veilig, toch?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:26 schreef kaltun het volgende:
maar dit wil niet zeggen dat ik nooit een andere vrouw zal aanraken of ( niet dat ik iets van plan ben)
Een homo kan wel zelf keuzes maken, maar een pedo niet? Wow...quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:26 schreef kaltun het volgende:
btw pedo is niet hetzelfde als een homo, die zijn al op leeftijd en kunnen keuzes maken.
Het was vroeger juist legaal.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:16 schreef Leonos het volgende:
Pedofielen worden nu gezien zoals homo's tientallen jaren geleden.
Over een paar jaar dus gewoon legaal
Gestopt met lezen, vrouw het gesticht in s.v.p.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:00 schreef NLTolerant het volgende:
De vrouw die hierin betrokken was zei: ‘De dag dat ik die pedofiel vermoordde, was de beste dag van mijn leven’
Inderdaad, het is niet dat ze er voor gekozen hebben. Ik denk dat veel pedofielen helemaal niet blij zijn met hun voorkeur, alleen door deze taboe durven ze er niet voor uit te komen en dus ook geen hulp durven te vragen hoe ze het beste mee om kunnen gaan.quote:
Ik heb juist het idee dat mensen die vooraan staan als het gaat om gelijke rechten voor homo's/transgenders veel milder zijn tegenover pedofilie.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:13 schreef Verbodsbord het volgende:
Vind het altijd wel vermakelijk dat de mensen die vooraan staan als het gaat om gelijke rechten voor homo's/transgenders ook vooraan staan als het gaat om het op gruwelijke/primitieve manier aanpakken van pedofielen.
Ik denk dat je een kinderverkrachter best een pedoseksueel mag noemen, of misschien beter gezegd iemand die een pedoseksuele daad heeft begaan.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 20:45 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Inderdaad, het is niet dat ze er voor gekozen hebben. Ik denk dat veel pedofielen helemaal niet blij zijn met hun voorkeur, alleen door deze taboe durven ze er niet voor uit te komen en dus ook geen hulp durven te vragen hoe ze het beste mee om kunnen gaan.
Bovendien vind ik het nog steeds bekrompen gedachten dat pedo's graag kinderen verkrachten. Alsof elke hetero een potentiële verkrachter is. Sowieso worden kinderen niet alleen door pedofielen aangerand of verkracht. En om die groep kinderverkrachters pedoseksuelen te noemen vind ik ook nogal stompzinnig. Een pedoseksueel voelt zich seksueel aangetrokken tot kinderen. Dat is wel wat anders dan een persoon die voor de lol misbruik maakt van kinderen.
Maar word je door een pedoseksuele daad ook gelijk pedoseksueel? Er zijn gevallen bekend van verkrachters die het zowel met volwassen als kinderen hebben gedaan. Waar vallen die dan onder?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik denk dat je een kinderverkrachter best een pedoseksueel mag noemen, of misschien beter gezegd iemand die een pedoseksuele daad heeft begaan.
Iemand die een homoseksuele daad doet is niet perse een homofiel, zo ook hier, iemand die seks heeft met een kind doet een pedoseksuele daad, maar is niet perse een pedofiel.
Misschien wordt je dan een "en" persoon, dus pedoseksueel, verkrachter, ronduit gestoord.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:15 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar word je door een pedoseksuele daad ook gelijk pedoseksueel? Er zijn gevallen bekend van verkrachters die het zowel met volwassen als kinderen hebben gedaan. Waar vallen die dan onder?
En denk dan ook dat bij veel gevallen het niet alleen om lust ging, maar vooral om macht. Denk maar aan gevangenen die elkaar verkrachten. Die zijn echt niet opeens homo geworden.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Misschien wordt je dan een "en" persoon, dus pedoseksueel, verkrachter, ronduit gestoord.
Het is een lastige, ik zie een pedofiel als iemand die alleen op kinderen valt, vind die 2 verschillende benamingen ook wat vreemd om eerlijk te zijn. Iemand die en op kinderen valt en op bv volwassenen zou je misschien een panseksueel of omniseksueel kunnen zien. Dat wil zeggen, als je bij de geaardheden wil blijven.
Ben ik het mee eens en dat brengt me bij de vraag of je het een geaardheid kan noemen bij iemand die verkracht(in dit geval kinderen), want is het wel die seksuele aantrekkingskracht die de drijfveer is, of de macht die iemand over dat betreffende slachtoffer heeft?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:27 schreef Morrigan het volgende:
[..]
En denk dan ook dat bij veel gevallen het niet alleen om lust ging, maar vooral om macht. Denk maar aan gevangenen die elkaar verkrachten. Die zijn echt niet opeens homo geworden.
quote:Op maandag 12 mei 2014 13:09 schreef datismijnmening het volgende:
quote:Op maandag 12 mei 2014 13:11 schreef quirina het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. We proeven in jullie reacties iets van diepe verontwaardiging en afkeer tegenover pedofilie. Pedoseksualiteit is inderdaad iets verwerpelijks, wat onder geen enkele voorwaarde en in geen enkele omstandigheid te rechtvaardigen valt. De manier waarop jullie echter(samen met vele andere Nederlanders) over pedofilie praten draagt niets bij aan een veiliger leefklimaat voor kinderen. Sterker nog, volgens onderzoek zou jullie attitude het aantal pedofielen dat zich daadwerkelijk vergrijpt aan kinderen doen laten toenemen. Is dit geen mooi moment om dat onder ogen te zien en je houding tegenover pedofilie aan te scherpen, met oog op de veiligheid voor vele Nederlandse kinderen?quote:
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 20:45 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Inderdaad, het is niet dat ze er voor gekozen hebben. Ik denk dat veel pedofielen helemaal niet blij zijn met hun voorkeur, alleen door deze taboe durven ze er niet voor uit te komen en dus ook geen hulp durven te vragen hoe ze het beste mee om kunnen gaan.
Bovendien vind ik het nog steeds bekrompen gedachten dat pedo's graag kinderen verkrachten. Alsof elke hetero een potentiële verkrachter is. Sowieso worden kinderen niet alleen door pedofielen aangerand of verkracht. En om die groep kinderverkrachters pedoseksuelen te noemen vind ik ook nogal stompzinnig. Een pedoseksueel voelt zich seksueel aangetrokken tot kinderen. Dat is wel wat anders dan een persoon die voor de lol misbruik maakt van kinderen.
quote:Op maandag 12 mei 2014 14:45 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Eindelijk iemand die er hetzelfde over denkt als ik!
Edit: Ik roep al jaren dat je niks bereikt met zulke klopjachten op pedofielen en dat ze daardoor júíst eerder de fout ingaan. Omdat ze nergens terecht kunnen met hun gevoelens.
quote:Op maandag 12 mei 2014 15:12 schreef EggsTC het volgende:
Pedofilie is net zoiets als Homoseksualiteit vroeger. Het is taboe en wordt niet geaccepteerd. Velen vergeten echter, dat pedofielen er niks aan kunnen doen dat hun seksuele voorkeur bij kinderen ligt, net zoals homo's dat ook niet kunnen. Iedereen roept wel "Boeh Rusland" omdat ze anti-homo zijn, maar in feite doen we hier precies hetzelfde tegen pedo's.
Nu keur ik het zeker niet goed dat pedofielen hun gang gaan en dus kinderen verkrachten, of seks hebben met kinderen. Alleen dat men zich zo op stelt tegen pedofielen jaagt ze inderdaad in de hoek, en zijn we in Nederland dus niet veel beter dan in Rusland.
Die mensen moeten gewoon een therapie krijgen om met hun gevoel om te gaan, ze kunnen er immers niets tegen doen. Het is een geaardheid.
(en nee, ik ben absoluut geen pedo... in b4 die reacties.)
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 00:54 schreef Khazad-dum het volgende:
Aangezien het is aangeboren denk ik dat de tolerantie er best mag zijn.
Allereerst, bedankt voor jullie reacties. EggsTC en Erodome, jullie zijn een interessante discussie begonnen. Is pedofilie een geaardheid of een stoornis? En dus, aangeboren of ontwikkeld? Los van dat vraagstuk zijn jullie het eens over het feit dat klopjachten weinig zoden aan de dijk zetten. Hoe zouden we emancipatie van de pedofiel, en indirect dus de veiligheid voor veel kinderen op Nederlandse bodem kunnen bevorderen?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 02:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Als ze overgaan tot actie is te laat. Daarvoor moet ingegrepen worden.
Hulp voor pedofielen lijkt me logisch, die is er ook. Heksenjacht lijkt me ook niet nodig voor pedofielen, maar het behandelen als een geaardheid ipv stoornis lijkt me niet gezond noch veilig.
Voor een geaardheid is het niet nodig de realiteit los te laten. Bij een geaardheid zijn normale gelijkwaardige relaties gewoon mogelijk.
Helaas is dit zinloos. Ze willen niet inzien dat hun gedachtegang/mening over pedofielen/pedoseksuelen juist misbruik in de hand houdt en dat zij er dus aan bijdragen dat kinderen nog steeds misbruikt worden.quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:44 schreef NLTolerant het volgende:
[..]
[..]
[..]
Bedankt voor jullie reacties. We proeven in jullie reacties iets van diepe verontwaardiging en afkeer tegenover pedofilie. Pedoseksualiteit is inderdaad iets verwerpelijks, wat onder geen enkele voorwaarde en in geen enkele omstandigheid te rechtvaardigen valt. De manier waarop jullie echter(samen met vele andere Nederlanders) over pedofilie praten draagt niets bij aan een veiliger leefklimaat voor kinderen. Sterker nog, volgens onderzoek zou jullie attitude het aantal pedofielen dat zich daadwerkelijk vergrijpt aan kinderen doen laten toenemen. Is dit geen mooi moment om dat onder ogen te zien en je houding tegenover pedofilie aan te scherpen, met oog op de veiligheid voor vele Nederlandse kinderen?
Chemische castratie. Opgelost.quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:48 schreef NLTolerant het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Hoe zouden we emancipatie van de pedofiel, en indirect dus de veiligheid voor veel kinderen op Nederlandse bodem kunnen bevorderen?
Waarom niet? Van pedofiel naar aseksueel en het enige wat nodig is, is elke dag een pilletje.quote:
Symptoombestrijding op z'n best.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waarom niet? Van pedofiel naar aseksueel en het enige wat nodig is, is elke dag een pilletje.
Of een pedofiel na chemische castratie niet meer aan kinderen zit is te onduidelijk om dat te kunnen stellen. Gedachtepatronen en machtsgevoelens blijven immers nog bestaan.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het zijn dan ook enkel de symptomen die een pedofiel mogelijk gevaarlijk maken.
Het probleem is dat je in de media alleen hoort over pedofielen die zedendelinquent zijn of de ideeën van vereniging Martijn promoten. Op die manier komt de emancipatie er nooit.quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:48 schreef NLTolerant het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Allereerst, bedankt voor jullie reacties. EggsTC en Erodome, jullie zijn een interessante discussie begonnen. Is pedofilie een geaardheid of een stoornis? En dus, aangeboren of ontwikkeld? Los van dat vraagstuk zijn jullie het eens over het feit dat klopjachten weinig zoden aan de dijk zetten. Hoe zouden we emancipatie van de pedofiel, en indirect dus de veiligheid voor veel kinderen op Nederlandse bodem kunnen bevorderen?
Hebben we het nou over een geaardheid of over een stoornis?quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of een pedofiel na chemische castratie niet meer aan kinderen zit is te onduidelijk om dat te kunnen stellen. Gedachtepatronen en machtsgevoelens blijven immers nog bestaan.
Volgens mij een geaardheid. Maar is na chemische castratie niet in z'n geheel verdwenen. Een stuk constructiever lijkt het me om het taboe te doorbreken.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hebben we het nou over een geaardheid of over een stoornis?
Na chemische castratie is de seksuele lust verdwenen. Veel constructiever wordt het volgens mij niet.quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Volgens mij een geaardheid. Maar is na chemische castratie niet in z'n geheel verdwenen. Een stuk constructiever lijkt het me om het taboe te doorbreken.
quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Na chemische castratie is de seksuele lust verdwenen. Veel constructiever wordt het volgens mij niet.
Daarnaast kun je pedofielen wel castreren, maar daarmee beperk je de kans op misbruik maar ten dele. Er zullen immers genoeg pedofielen zijn die niet veroordeeld en dus ook niet gecastreerd zijn, of uit zichzelf zich laten castreren. Dus constructief zou ik die oplossing niet willen noemen. Met het doorbreken van het taboe bereik je echter wel vrijwel iedere pedofiel in Nederland.quote:Sommige mensen zien chemische castratie als hét wondermiddel dat opgelegd zou moeten worden aan alle zedendelinquenten. In de praktijk blijkt echter dat de medicatie de hormoonhuishouding wel goed beïnvloedt, maar dat de effecten op de bijhorende gedachten en gedragspatronen niet altijd even groot zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |