quote:
Op donderdag 5 juni 2014 08:45 schreef twiFight het volgende:[..]
En juist daarom vind ik dat daar onderzoek naar gedaan moet worden. Juist
omdat het zo complex is. Ik snap echt absoluut niet dat een groot deel van de bevolking het de normaalste zaak van de wereld vind om met de spreekwoordelijke hooivorken en fakkels de jacht op te gaan, maar bij preventie het afdoet met "tsja, hoeft niet hoor, dat is zo ingewikkeld...".
Naar mijn weten wordt daar gewoon onderzoek naar gedaan, waarnaar onderzoek wordt gedaan wordt immers niet bepaald door henk en ingrid...
Het is alleen niet zo simpel allemaal, een pasklaar antwoord is misschien zelfs wel onmogelijk.
Preventie is er ook, maar nogmaals, mensen moeten wel zelf erkennen dat ze een probleem hebben, dat ze over een bepaalde grens heen gaan.
quote:
Volgens mij zitten er anders genoeg mensen in psychiatrische inrichtingen, die daar niet vrijwillig zitten. Ik bedoel echt niet dat ze mensen preventief op moeten pakken of preventief moeten verbieden bij kinderen in de buurt te komen bijvoorbeeld, maar ik zie wel wat in het pro-actief begeleiden van mensen om zo een beeld te krijgen en met name om een beeld te krijgen wanneer het dreigt te escaleren naar daadwerkelijk kindermisbruik. Daarnaast hoor je veel over pedofielen die in het verdomhoekje worden gestopt en daarom juist escaleren. Ik weet niet of dit klopt, want ik heb daar nooit een bron van gezien, maar als dat zo is, dan wil je toch juist op tijd begeleiding?
Als ik de huidige maatschappij bekijk dan lijkt het alsof men niet wil dat pedos geholpen worden, maar dat ze een kind misbruiken zodat ze daarna kunnen roeptoeteren dat hij/zij dood moet. Ik vind dit onacceptabel richting de kinderen.
Er zit niemand onvrijwillig in een gesloten inrichting die geen bewijsbaar gevaar voor zichzelf of anderen is. Een normale pedofiel(die dus zeer zeker niet van plan is wat met die aantrekkingskracht te doen) is geen gevaar voor zichzelf en ook niet voor anderen. Die kan je niet vast gaan zetten, dat is gewoon niet menselijk meer. Dat vind ik zelfs een hele enge stap om te nemen, gedachtepolitie...
Daarbij komt dat het hulptraject al helemaal niet ten goede, wie gaat er nog hulp vragen als je weet dat je gelijk vastgezet wordt? Zeer zeker als dat gaat om mensen die alleen de vinger aan de pols willen houden omdat ze tijdelijk even wat onstabiel zijn ofzo.
Nogmaals, begeleiding is er, er is een enorme berg aan hulp voor degene die vraagt. Alleen bij degene die een gevaar is voor zichzelf of anderen is er een mogelijkheid tot gedwongen behandeling.
Ik vind het maar een rotsmoesje dat henk en ingrid zo naar zijn en daarom er geen hulp gezocht wordt, henk en ingrid komen helemaal niet voor in de hulplijnen die er zijn, henk en ingrid hoeven het nooit te weten.
Ik denk dat de enige echte reden is dat mensen die af beginnen te glijden geen hulp zoeken is dat ze niet vinden dat ze hulp nodig hebben. Degene die zichzelf zien afglijden en dat niet als positief ervaren zullen wel hulp zoeken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.