abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139863447
Een Amerikaans echtpaar is veroordeeld voor de moord op een pedofiel. De vrouw die hierin betrokken was zei: ‘De dag dat ik die pedofiel vermoordde, was de beste dag van mijn leven’, zo vermeldt de website van RTL nieuws. Niet alleen de uitspraak van deze vrouw is wat ons deed verbazen maar vooral de reacties die hierbij werden geplaatst. Het blijkt dat vele mensen fanatiek de moordenaars van deze pedofiel aanmoedigen. Ene Arno Folmer geeft in een reactie op dit bericht via Facebook het volgende te kennen: ‘Jammer dat ze in de cel moeten voor zo’n lange tijd. Als er meer mensen waren zoals zij dan waren er meer kinderen veilig voor die tyfuspedo’s.’

Arno is zeker niet de enige in Nederland die rondloopt met dit gedachtengoed. Het is daarom belangrijk dat er meer wordt gedaan aan de emancipatie van pedofielen in Nederland. Wij, als studenten Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, willen alle niet praktiserende pedofielen in Nederland een hart onder de riem steken door het schrijven van deze blog.

Graag willen wij onderscheid maken tussen de term pedofiel en pedoseksueel om duidelijk te maken voor wie wij precies opkomen. Een pedofiel is volgens Van Dale een ‘volwassene die seksuele liefde voelt voor kinderen’. Een pedoseksueel is iemand die niet alleen seksuele liefde voelt voor kinderen maar dit ook praktiseert. Elke vorm van pedoseksualiteit behoort men volgens ons af te keuren terwijl elke pedofiel die geen pedoseksualiteit praktiseert niet zou moeten worden gediscrimineerd. “Mensen zijn niet verantwoordelijk voor hun seksuele voorkeur, wel voor de keuzes die men maakt” stelt Petr Weiss, hoogleraar seksuoloog.

Er zijn vreselijke klopjachten op pedofielen gaande in ons land, door deze klopjachten voelen pedofielen zich opgejaagd en buitengesloten. Op het moment dat een pedofiel wordt uitgesloten van de maatschappij neemt het risico toe dat hij toegeeft aan zijn seksuele voorkeur, zo blijkt uit onderzoek. Zouden mensen die “opkomen” voor hun kinderen en pedofielen opjagen zich beseffen dat ze een bijdrage leveren aan het vergroten van de kans dat hun kind wordt misbruikt?

Hoeveel mensen zouden zich hun hele leven van hun seksuele voorkeur kunnen onthouden? Zou jij dat kunnen? Zouden we pedofielen niet gewoon moeten accepteren in onze samenleving? Of hebben wij het als mens nodig om op mensen neer te kijken zodat wij onszelf beter kunnen voelen?

Onze verantwoordelijkheid als samenleving is dat er een klimaat ontstaat waarin de pedofiel kan vertellen dat hij of zij een seksuele voorkeur heeft voor kinderen. Het Christendom vraagt ons verder te kijken dan de oppervlakkige verschillen tussen mensen (zoals seksuele geaardheid), zodat we ons kunnen richten op universele waarheden waarop gemeenschapszin en een gevoel van verwantschap kunnen worden gebaseerd. Iedereen is anders maar wat ons bijeen zou moeten brengen en houden is de (h)erkenning van gemeenschappelijke zwakke plekken. Achter onze gebreken gaan altijd twee emoties schuil: angst en een behoefte aan liefde.

Dus, als jouw bevriende buurman uit de kast komt als pedofiel, dan zeg jij: “Beter een goede pedofiele buur dan een verre vriend!”
pi_139863545
Tenenkrommend die eerste alinea :r
pi_139863666
Flikker op met je tolerantie :')
Pedofilie is iets verwerpelijks en daar hoeft niks aan getolereerd te worden :{w
-XOXO-
pi_139863734
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:09 schreef datismijnmening het volgende:
Pedofilie is iets verwerpelijks en daar hoeft niks aan getolereerd te worden :{w
Wat maakt het nou uit als iemand pedofiel is? Zolang ze het maar niet praktiseren... Alsof zij er iets aan kunnen doen dat ze pedofiel zijn :')
pi_139863736
Popcorntopic :')

Waarom laten pedo's zich eigenlijk niet castreren? Daar ben ik oprecht benieuwd naar, als ik dit soort verlangens had lijkt het me zo'n heerlijk vooruitzicht om van die kwelling verlost te zijn dat ik denk dat ik m'n ballen daar graag voor in zou leveren.
pi_139863737
Ik kan en wil geen begrip opbrengen voor personen die zich seksueel aangetrokken voelen tot kinderen.
Daar draait mijn maag van om.
  maandag 12 mei 2014 @ 13:11:39 #7
336681 Lt.Surge
The Lightning American
pi_139863743
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:00 schreef NLTolerant het volgende:
Er zijn vreselijke klopjachten op pedofielen gaande in ons land, door deze klopjachten voelen pedofielen zich opgejaagd en buitengesloten.
En dat is nog te weinig.
I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
pi_139863809
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:11 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Wat maakt het nou uit als iemand pedofiel is? Zolang ze het maar niet praktiseren... Alsof zij er iets aan kunnen doen dat ze pedofiel zijn :')
Een pedofiel is een pedoseksueel die nog niet de gelegenheid heeft gehad om dit te praktiseren(uitzonderingen daar gelaten).

Maar ga jij maar lekker met je 6 jarige dochtertje naast een pedofiel wonen om te laten zien hoe tolerant je wel niet bent :')
-XOXO-
pi_139863866
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:14 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Een pedofiel is een pedoseksueel die nog niet de gelegenheid heeft gehad om dit te praktiseren(uitzonderingen daar gelaten).

Maar ga jij maar lekker met je 6 jarige dochtertje naast een pedofiel wonen om te laten zien hoe tolerant je wel niet bent :')
:')
  maandag 12 mei 2014 @ 13:16:19 #10
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_139863880
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:15 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

:')
Ok, duidelijk :')
-XOXO-
  maandag 12 mei 2014 @ 13:17:41 #11
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139863931
altijd handig, kun je, indien de kids geen opvang hebben, ze bij de buurman laten, die laat ze niet uit het oog
pi_139864143
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:09 schreef datismijnmening het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:14 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:11 schreef quirina het volgende:
Ik kan en wil geen begrip opbrengen voor personen die zich seksueel aangetrokken voelen tot kinderen.
Men, wat een reacties weer hier :')

Hoewel ik jullie blog een beetje kort door de bocht en soms matig beargumenteerd vind, hebben jullie de essentie wel te pakken. En zo aan de reacties te zien is het hard nodig ook om dit te benoemen.

Pedofielen zijn blijkbaar de nieuwe homo's, die overal en ten allen tijde uitgekotst en veracht mogen worden zelfs al doen ze niks verkeerd.

Stel je eens voor dat je zoon op een dag thuiskomt en zegt: "Ik moet jullie wat vertellen, ik ben pedofiel, maar ik ben heel erg hard bezig om hulp te zoeken om met mijn gevoelens te kunnen omgaan". Hoe kun je daar nou godverdomme geen begrip voor opbrengen? Pedofilie is GEEN keuze...
  maandag 12 mei 2014 @ 13:30:10 #13
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_139864367
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:11 schreef quirina het volgende:
Daar kunnen zij niks aan doen :')
Anti-Turkije
pi_139864572
Vooral die laatste allinia staat me niet aan; Christenen :r

De rest ben ik het wel mee eens.
  maandag 12 mei 2014 @ 14:36:36 #15
409503 awiebo
bűter, brea en griene tsiis...
pi_139866544
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:11 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

dit. Hoe verwerpelijk pedofilie ook is in onze cultuur en westerse maatschappij, het blijkt net als homoseksualiteit een seksuele voorkeur te zijn. Een geaardheid. En zolang het niet gepraktiseerd word zullen we met deze mensen moeten leven in onze maatschappij.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_139866739
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:11 schreef Lt.Surge het volgende:

[..]

En dat is nog te weinig.
Als je voor misbruik bent wellicht.
  maandag 12 mei 2014 @ 14:45:28 #17
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_139866824
Eindelijk iemand die er hetzelfde over denkt als ik!

Edit: Ik roep al jaren dat je niks bereikt met zulke klopjachten op pedofielen en dat ze daardoor júíst eerder de fout ingaan. Omdat ze nergens terecht kunnen met hun gevoelens.

[ Bericht 64% gewijzigd door Brummetje2.0 op 12-05-2014 19:13:10 ]
pi_139867674
Pedofilie is net zoiets als Homoseksualiteit vroeger. Het is taboe en wordt niet geaccepteerd. Velen vergeten echter, dat pedofielen er niks aan kunnen doen dat hun seksuele voorkeur bij kinderen ligt, net zoals homo's dat ook niet kunnen. Iedereen roept wel "Boeh Rusland" omdat ze anti-homo zijn, maar in feite doen we hier precies hetzelfde tegen pedo's.

Nu keur ik het zeker niet goed dat pedofielen hun gang gaan en dus kinderen verkrachten, of seks hebben met kinderen. Alleen dat men zich zo op stelt tegen pedofielen jaagt ze inderdaad in de hoek, en zijn we in Nederland dus niet veel beter dan in Rusland.

Die mensen moeten gewoon een therapie krijgen om met hun gevoel om te gaan, ze kunnen er immers niets tegen doen. Het is een geaardheid.

(en nee, ik ben absoluut geen pedo... in b4 die reacties.)
Lambo of Rekt
pi_139892809
Ook een beetje debiel dat over het algemeen vrouwelijke pedo's meer geaccepteerd worden dan mannelijke.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 00:54:46 #20
420688 Khazad-dum
You shall not pass
pi_139893034
Aangezien het is aangeboren denk ik dat de tolerantie er best mag zijn.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 00:58:12 #21
37769 erodome
Zweefteef
pi_139893111
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 14:36 schreef awiebo het volgende:

[..]

dit. Hoe verwerpelijk pedofilie ook is in onze cultuur en westerse maatschappij, het blijkt net als homoseksualiteit een seksuele voorkeur te zijn. Een geaardheid. En zolang het niet gepraktiseerd word zullen we met deze mensen moeten leven in onze maatschappij.
Heb ik moeite mee te geloven. Bijkans alle pedoseksuelen waarvan ik weet heb(beperkt, media voornamelijk) hebben een fiks trauma, vaak misbruik verleden.

Vind echt dat er een enorm gat zit tussen homo(2 wilsbekwame mensen, seksueel rijp) en pedofiel(mens die een waanbeeld moet scheppen dat de ander wil, pre puberaal, niet seksueel rijp, slachtoffer ipv minnaar/minnares).
Geaardheid lost dat gat niet op, het blijft een feit dat een pedoseksueel de werkelijkheid los moet laten om te kunnen denken dat het slachtoffer hun echt wil, een partner is en dat homoseksuelen dat niet hoeven te doen, het echt is ipv een waanbeeld.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_139893850
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 00:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Heb ik moeite mee te geloven. Bijkans alle pedoseksuelen waarvan ik weet heb(beperkt, media voornamelijk) hebben een fiks trauma, vaak misbruik verleden.

Vind echt dat er een enorm gat zit tussen homo(2 wilsbekwame mensen, seksueel rijp) en pedofiel(mens die een waanbeeld moet scheppen dat de ander wil, pre puberaal, niet seksueel rijp, slachtoffer ipv minnaar/minnares).
Geaardheid lost dat gat niet op, het blijft een feit dat een pedoseksueel de werkelijkheid los moet laten om te kunnen denken dat het slachtoffer hun echt wil, een partner is en dat homoseksuelen dat niet hoeven te doen, het echt is ipv een waanbeeld.
Dat neemt nog steeds niet weg dat ze er weinig tegen kunnen doen of konden doen.
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 mei 2014 @ 02:22:15 #23
37769 erodome
Zweefteef
pi_139894060
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 01:49 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat neemt nog steeds niet weg dat ze er weinig tegen kunnen doen of konden doen.
Maar het maakt wel een enorm verschil. Het verschil tussen acceptatie en behandeling noodzakelijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_139894087
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 02:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar het maakt wel een enorm verschil. Het verschil tussen acceptatie en behandeling noodzakelijk.
Nee, pas zodra ze over gaan tot actie komt dat ter sprake. Ik vind eigenlijk dat elke pedo die er "last" van heeft, behandeling aangeboden zou moeten krijgen.
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 mei 2014 @ 02:32:21 #25
37769 erodome
Zweefteef
pi_139894132
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 02:26 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Nee, pas zodra ze over gaan tot actie komt dat ter sprake. Ik vind eigenlijk dat elke pedo die er "last" van heeft, behandeling aangeboden zou moeten krijgen.
Als ze overgaan tot actie is te laat. Daarvoor moet ingegrepen worden.
Hulp voor pedofielen lijkt me logisch, die is er ook. Heksenjacht lijkt me ook niet nodig voor pedofielen, maar het behandelen als een geaardheid ipv stoornis lijkt me niet gezond noch veilig.

Voor een geaardheid is het niet nodig de realiteit los te laten. Bij een geaardheid zijn normale gelijkwaardige relaties gewoon mogelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')