Ja dat kan!quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:16 schreef Gwywen het volgende:
Weet iemand of je zelf een teek bij een kat kunt verwijderen?
Kan dat gewoon met zo'n tekentangetje dat je ook voor mensen gebruikt?
De DA hier is op vakantie, misschien heeft iemand anders nog antwoorden voor je, maar ik zou gewoon je dierenarts bellen met dit soort vragenquote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:23 schreef klaaskaki het volgende:
Hallo,
Ik heb voor mijn kat clindaseptin (25mg) gekregen. Tweemaal daags 1ml. Dit omdat hij een wond heeft in de nek. Daarbij heeft hij hydrocortiderm gekregen tegen de jeuk.
Ik vind onze kat erg suf...
Heeft iemand meer info over clindaseptin ? De suffe bijwerking kan ik niet terug vinden in de bij sluiter.
Is de clindaseptin een kuur? En mag ik dit vermengen met bijv. kattemelk?
Alvast bedankt voor de reactie.
Ik vind de o'tom tekenset ideaal. Lijkt op een koevoet. We hebben al meerdere setjes via het zooplus spaarprogramma verkregen en we gebruiken ze Ook als we zelf teken hebben!quote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:58 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Mooi, ga ik dat proberen. We ontdekten het vanmiddag dus hopelijk zit-ie er nog niet zo lang.
Hm, dat moeten we dus maar met twee personen aan gaan pakken. De teek zit bij de snorharen op haar snuit. Zal een flinke worsteling worden om de poes stil te houden.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 20:59 schreef Dragonberry het volgende:
Denk er wel aan dat je een teek moet draaien om goed los te krijgen. Niet gewoon trekken! Dan laten zijn pootjes niet goed los.
Vroeger hebben ze dat bij mij dus eens verkeerd gedaan..
Je hebt er goed aan gedaan.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:10 schreef Mishu het volgende:
Helaas de kat met huidkanker in moeten laten slapen. Was erg dubbel omdat ze voor de rest nog wel erg gezond was volgens mij. Maar een kat door laten lopen met een half afgebeten neus die daar last van heeft is ook niet alles
Inderdaad contact opnemen met je dierenarts als je bijverschijnselen ziet die je ongerust maken en het is voor de bestrijding stafylokokken en streptokokken dus lijkt me een antibioticum en dat is altijd een kuur.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:23 schreef klaaskaki het volgende:
Hallo,
Ik heb voor mijn kat clindaseptin (25mg) gekregen. Tweemaal daags 1ml. Dit omdat hij een wond heeft in de nek. Daarbij heeft hij hydrocortiderm gekregen tegen de jeuk.
Ik vind onze kat erg suf...
Heeft iemand meer info over clindaseptin ? De suffe bijwerking kan ik niet terug vinden in de bij sluiter.
Is de clindaseptin een kuur? En mag ik dit vermengen met bijv. kattemelk?
Alvast bedankt voor de reactie.
quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:10 schreef Mishu het volgende:
Helaas de kat met huidkanker in moeten laten slapen. Was erg dubbel omdat ze voor de rest nog wel erg gezond was volgens mij. Maar een kat door laten lopen met een half afgebeten neus die daar last van heeft is ook niet alles
Ter informatie, voor wie het nog niet weet, onze DDA is op vakantie t/m de eerste week van juni.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:22 schreef summer2bird het volgende:
Hoeveel kost een dierenartsconsult en een spuitje om een ratje in te laten slapen?
Rond de 25 a 30 euro.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:22 schreef summer2bird het volgende:
Hoeveel kost een dierenartsconsult en een spuitje om een ratje in te laten slapen?
In het weekend is het wel een stuk duurder.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:22 schreef summer2bird het volgende:
Ik moest 12,50 betalen (Hengelo, dierenarts Coen).quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:15 schreef quirina het volgende:
[..]
Rond de 25 a 30 euro.
Tenminste dat moest ik betalen toen m'n ratje moest inslapen.
ik heb 35e betaald, was wel een erg dure dierenarts die ook nog 2x een spuit heeft moeten geven omdat mijn geliefde lieverd niet dood gingquote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:22 schreef summer2bird het volgende:
Heeft ze (katten)gras?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 08:08 schreef scrub_nurse het volgende:
ik heb een vraag over een van mijn poezen, ik weet dat de DDA met vakantie is,maar misschien herkent iemand haar gedrag. .................................
.....................Ze is een binnenkat, komt niet buiten, is zelfs nog niet op het balkon geweest.
iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Maar hoe zit het dan nu met eten? Wellicht heeft ze last van tandproblemen die voor pijn zorgen? Veel katten willen dan niet meer eten, en omdat ze te weinig eten, worden ze misselijk, waardoor ze nog minder eten, en weer misselijker worden, en etc.quote:Op zondag 1 juni 2014 09:38 schreef scrub_nurse het volgende:
dat hadden de mijne precies hetzelfde, duurde ongeveer een week. daarna waren ze weer vriendinnetjes
![]()
even over mijn vraagje en antwoorden: ze heeft minimaal vochtverlies uit de neus, ik heb het nog s bekeken en het is alleen na een "nies" . Het lijkt inderdaad als of er iets in haar neus zit,maar er is geen gras of iets dergelijks in huis dus mss een stofje ofzo. Ik heb het gevoel dat ik overongerust ben, dat ik nu op ieder dingetje let dat anders lijkt te zijn. Als ik het idee had dat ze ziek was, zat ik nu bij de dierenarts. Ook al is het zondag. maar verder gedraagt ze zich hetzelfde, heeft nergens pijn als ik er aan kom. Ik kijk het nog even aan, blijft ze met haar neus blazen dan ga ik alsnog langs
zoeken ze elkaar dan op om te ruziën?quote:Op zondag 1 juni 2014 10:48 schreef Vicky het volgende:
Ik heb de dames nu apart. De een in de woonkamer, de ander in de slaapkamer. Even rust voor allebei.
minoes wil graag bij kitty zijn maar zodra kitty minoes ziet wordt ze boos.quote:Op zondag 1 juni 2014 11:22 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
zoeken ze elkaar dan op om te ruziën?
ze hebben vast nog pijn waar ze nijdig om kunnen zijn
Gewoon rustig weer aan elkaar laten wennen, gebeurt vaak dat een kat na zo'n operatie rare luchtjes meeneemt van de dierenarts wat de andere kat verontrust, komt vanzelf wel weer goed.quote:Op zondag 1 juni 2014 08:04 schreef Vicky het volgende:
Vraag, misschien dat iemand het herkend.
Onze poezendames zijn gisteren gesteriliseerd. En hetgeen waar ik een beetje bang voor was is gebeurd. Tot gisteren waren ze elkaars allerbeste vriendjes; bij elkaar liggen, spelen, stoeien, schoonlikken... Maar nu lijkt het wel oorlog tussen die twee.. althans Kitty blaast en gromt als Minoes ook maar enigszins in de buurt is.
De katten van mijn ouders hadden dit ook en dat is nooit goed gekomen.
Iemand ideetjes/tips?
Begrijp je ongerustheid maar al te goed. Is gewoon niet fijn. Konden ze je het maar duidelijk maken.quote:Op zondag 1 juni 2014 09:38 schreef scrub_nurse het volgende:
dat hadden de mijne precies hetzelfde, duurde ongeveer een week. daarna waren ze weer vriendinnetjes
![]()
even over mijn vraagje en antwoorden: ze heeft minimaal vochtverlies uit de neus, ik heb het nog s bekeken en het is alleen na een "nies" . Het lijkt inderdaad als of er iets in haar neus zit,maar er is geen gras of iets dergelijks in huis dus mss een stofje ofzo. Ik heb het gevoel dat ik overongerust ben, dat ik nu op ieder dingetje let dat anders lijkt te zijn. Als ik het idee had dat ze ziek was, zat ik nu bij de dierenarts. Ook al is het zondag. maar verder gedraagt ze zich hetzelfde, heeft nergens pijn als ik er aan kom. Ik kijk het nog even aan, blijft ze met haar neus blazen dan ga ik alsnog langs
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |