Zo te zien heeft hij/ zij er geen last van gehad. En volgens Cat22 die er al aardig wat ervaring mee heeft is het geen probleem. Dank voor de succeswensen en jouw antwoord.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 09:48 schreef Cici het volgende:
[..]
Ik zou toch maar je eigen DA bellen, deze DA is op vakantie en volgens mij is hier verder geen DA die het overneemt...
Succes.
Dank je voor jouw geruststellend antwoord. Het gaat ook prima met deze kitten. En moederpoes is zo zorgzaam, dat het vertederend is. Eigenlijk is ze zelf nog een kind. Ze is vorig jaar rond dezelfde tijd geboren. Ik denk dat ze de navelstreng vergeten is omdat nummer twee een half uurtje later al ter wereld kwam.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:57 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik ben geen dierenarts, en volgens mij kan FOK! geen vervangend blik open trekken, maar met inmiddels een jaar of zes ervaring als opvanggezin denk ik dat ik je wel een antwoord kan geven.
Als moederpoes zelf niet de navelstreng doorbijt is het geen enkel probleem om deze door te knippen, dat is juist goed. Had je ook al een minuut of tien na de geboorte mogen doen, maar ik snap wel dat je dat niet aandurfde. Het kitten heeft het niet nodig en het zit alleen maar in de weg en kan zelfs voor complicaties zorgen. Je hoeft hem ook niet heel dicht bij de placenta af te knippen. Zeker nu de navelstreng is ingedroogd mag je er best nóg een stukje vanaf knippen, zo'n halve centimeter vanaf het buikje. Dan kan er ook geen broer of zus in blijven hangen. Ik knip onhandig lange doorgebeten navelstrengen regelmatig zo bij. Dat de moeder hem helemaal niet doorbeet kan te maken hebben met haar leeftijd. Ze is zo jong dat de geboorte haar overvallen heeft. Doet ze het verder goed?
Ow, en je schreef dat je ze eventueel wilde onderbrengen in een opvanggezin? Ga er maar vanuit dat dat niet lukt. As er een gezonde, sociale en tamme moederpoes in een veilig huis aanwezig is. De kittens die geboren worden op straat kosten de asielen al geld genoeg, die gaan echt geen kittens van jou opvangen.....
Zo'n beslissing nemen is altijd heel naar, maar als het dier zelf duidelijk op is, is het voor ons toch makkelijker he :/ Heb een half jaartje terug afscheid genomen van een van mijn katten, ze had kanker en ik wou haar de volgende stap besparen. Erg moeilijk om dan te zeggen, en nu is het genoeg geweest. Het was absoluut de juiste beslissing, maar toch, als ze zelf doodziek was geweest was het voor mij (duidelijk niet voor haar) toch makkelijker geweest. Heel veel sterkte de komende dagen, hopelijk hoeft die beslissing nog lang niet gemaakt te worden en knapt ze snel wat verder op! En mocht het wel zo zijn, dat je er vrede mee hebt, hoe moeilijk het ook allemaal zal zijn.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:18 schreef knoblaucha6 het volgende:
CamelNLD,gecondoleerd en heel veel sterkte![]()
Ook de da zag geen verbetering duidelijk is iig dat er in het koppie echt niet goed is, kan een tia, tumor, onsteking (maar dan had er inmiddels verbetering moeten zijn) in de hersentjes, van alles dus zijn.Preventief weer een injectie gegeven tegen eventuele druk. Morgen terug, mri scan kan uiteraard maar ik liep zelf bij een neuroloog dus weet dat ook op een mri niet alles te zien is en dan, als ze kunnen vinden wat er aan de hand is zijn de opties toch al vrijwel nihil.
We kunnen enkel hopen op een wonder en haar zoveel mogelijk stimuleren haar orientatie te hervinden maar heel eerlijk zijn we bang dat een dezer dagen we moeten kiezen. Zij gaat op alles voor dus als haar kwaliteit van leven en haar levensvreugde ontnomen blijft is het geen keuze.
Ze is heel stilletjes,maar ligt wel af en toe op een bot te knagen, gekke meid
Mijn uitstekende dierenartsen zijn engelen, dol op HHH maar ook heel eerlijk...
Hopen op een wonder dus en veel van haar houden (en vooral normaal tegen haar doen).
Woensdag nog bij de dierenarts geweest. Niets te vinden (vaag/lastige klachten) en speciaal (herstel) voer mee gekregen samen met ontstekingsremmer. Mocht het na het weekend niet beter gaan dan moesten we terug komen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:00 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Veel drinken/veel plassen. Kan indicatief zijn voor nierprobleem, suikerziekte...
Ontlasting uiteraard.
Zijn gebit dus. Als het tandvlees erg rood is, dan is het verstandig om naar de dierenarts te gaan.
Eigenlijk moet je ook achter zien te komen of hij voldoende eten krijgt. Misschien jagt die buurman/vrouw hem weg bij zijn eten? Of hij wordt continue geterroriseerd en kan hij niet bij zijn eten komen?
Dat is inderdaad de lastigste vraag. Ik heb voor mezelf iets van: als morgen de dierenartsen beiden geen verbetering zien er voor mij een soort een grens is. Iedereen kent zijn/haar hond het beste, hoewel ze af en toe een blaf geeft tegen een hond die langs komt terwijl ze normaal een grote bek heeft tegen alle honden die langs komen zie ik heus dat ze niet in haar vel zit, ze wordt steeds stiller, wat ik ook doe.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:31 schreef oh-oh het volgende:
Hoelang vind je acceptabel dan eigenlijk?
Chico heeft echt best al vaak een tia gehad en is daar zelfs al een paar keer volledig verlamd van geweest maar ik zette voor mezelf de grens toch altijd wel op een dag of 3. Hij was er altijd veel sneller alweer helemaal overheen gelukkig.
Ik hou van Chico echt op datum bij wat ie heeft. Zodat ik goed overzicht houd zeg maar.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:51 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de lastigste vraag. Ik heb voor mezelf iets van: als morgen de dierenartsen beiden geen verbetering zien er voor mij een soort een grens is. Iedereen kent zijn/haar hond het beste, hoewel ze af en toe een blaf geeft tegen een hond die langs komt terwijl ze normaal een grote bek heeft tegen alle honden die langs komen zie ik heus dat ze niet in haar vel zit, ze wordt steeds stiller, wat ik ook doe.
En of het een tia is is ook maar de vraag.
De beslissing wordt zo moeilijk gemaakt door het feit dat ze eet, drinkt, plast en poept en het staartje nog kwispelt.
Ik weet het ook even niet zo goed, man en ik zitten samen met de da wel op 1 lijn. Ze ligt nu in de tuin , ligt er ontspannen bij, is wel alert maar die brutale beul is heel erg ver weg.
Ik snap je Oh-Oh maar het moet nog even binnenkomen.
Die lat, herkenbaar ja, ik verleg liever geen latten zeker niet tegen het belang van HHH in.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:56 schreef oh-oh het volgende:
5 dagen vind ik persoonlijk echt al heel erg lang.
Maar goed, hier moet Chico ook wel mee blijven kunnen met de groep, wat ie nog steeds heel goed kan met zijn 16 jaar. Jullie kunnen de lat natuurlijk telkens aanpassen, maar of dat in het belang van de hond is weet ik niet hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |