En het is geen speel-grommen? Ik denk dat het sowieso verstandig om een (opvoed)cursus te volgen, ook met een volwassen hond. De hersenen moeten altijd geprikkeld blijven.quote:Op maandag 2 juni 2014 14:53 schreef MeneerLogica het volgende:
[..]
Hij gaat rondjes sprinten en dan onder de bank zitten en 'vals' grommen. Het gaat nu al beter we lopen nu grotere rondjes en hij ontmoet onwijs veel andere honden. We hebben ook een nieuwe bank (toevallig) dus hij kan er niet meer onder. Wel 1 ding wat mij een klein beetje zorgen geeft is dat hij soms trilt met zijn voorpoten. Na het lopen of als hij gewoon even zit. Vooral omdat een bulldog snel elleboog problemen kan krijgen. Hij zakt er niet vaak doorheen en piept niet. Maar toch trilt het best hevig.
Bedanktquote:Op maandag 2 juni 2014 16:58 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
En het is geen speel-grommen? Ik denk dat het sowieso verstandig om een (opvoed)cursus te volgen, ook met een volwassen hond. De hersenen moeten altijd geprikkeld blijven.
Dat trillend pootje moet je misschien toch even bij je dierenarts laten nakijken. Het hoeft niet iets te betekenen, kan ook spanning zijn, maar ook andere problemen zijn denkbaar.
Hoe lang staan zij al op dit voer? Darmflora moet natuurlijk wennen aan het nieuw voer, dat heeft soms een paar weken tijd nodig. En anders moet je toch misschien een ander voer proberen. Maar dan langzaam overgaan op een nieuw voer. Als je bang ben voor overgewicht, is het verstandig om light/indoor/castrated variant te kiezen.quote:Op maandag 2 juni 2014 14:59 schreef pl4kkie het volgende:
Allereerst, welkom terug en ik hoop dat je een fijne vakantie het gehad!
[..]
Niet super actief. Ze liggen veel in de zon en struinen de tuinen af. Zijn altijd in de buurt. Komen ook regelmatig terug om wat te eten en drinken en slapen. De poes komt wel buiten maar alleen in de tuin. Dat is een lui varken. Die ligt alleen maar te slapen of te zonnen.
Naar wat ik de afgelopen weken zag aan de ontlasting is dat het zachter is en meer. Toen ze nog kitten brokken kregen waren hun drolletjes hard en veel minder. Het stonk ook minder
Fijn dat het nu beter gaat. En hopelijk komt het niet terug!quote:Op maandag 2 juni 2014 15:14 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Ben je net lekker uitgerust van je vakantie, realiseer je je weer dat je ook nog eens "onze" DDA bent, jij heldin![]()
HHH zit nu vanaf vandaag pas volledig zonder Dexoral, donderdag en vrijdag een halfje, zaterdag niks, gisteren een halfje en nu moet ze het zelf proberen te doen. So far so good, al blijf ik zo alert als wat.
En nee, het kan geen Geriatrisch Vestibulair Syndroom zijn, daar waren de symptomen bepaald niet naar, ze kiepte ook niet om wat één van de verschijnselen is, ze liep vreemd ( poging tot lopen) met men name haar voorpootjes, wel lijnrecht maar het wilde gewoon echt niet maar kieperen deed ze niet. Ik stimuleer haar zo veel mogelijk om het koppie weer zich te laten richten op wat normaal is.
Gerust zijn we er nog steeds niet helemaal op want ze blijft voor haar doen stilletjes maar de hoop is er wel, temeer daar ze wel haar trekken weer grotendeels terug heeft. Mocht het weer terugkomen kijken we verder (zegt ze nuchter) maar zodra we merken dat zij totaal geen levensvreugde meer heeft en weer totaal immobiel wordt maken we de juiste keus, voor haar.. Het moet ook niet een af en aan , 3-4 keer per week, naar de da blijven rijden met steeds kleine stukjes hoop hè
.
Maar vooralsnog zijn we voor nu hartstikke gelukkig, alle drie
Het is altijd moeilijk, maar ik denk dat jullie beslissing heel logisch was. Je hoef zich niks te verwijten. De dieren vertellen niet dat zij zich slecht voelen totdat het zich openbaart en dan kan het heel snel gaan.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:32 schreef slinn115 het volgende:
Afgelopen zaterdag hebben wij onze 14 jaar oude kater in laten slapen. De dagen daarvoor merkte wij al thuis op dat hij een versnelde/zwaardere ademhaling had dan normaal (ook in zijn rust). Voor het oog leek het niet ernstigs omdat het leek alsof hij zelf geen last ervan had, zijn gedrag was normaal en sprong nog op het aanrecht en op de keukentafel. En wat we ook al een paar maanden eerder opmerkte was dat hij toch wat magerder werd, wij verweten dat aan de ouderdom aangezien hij ook niet meer de jongste is. Verder eet/drinkt hij normaal en leek hij voor ons normaal.
Zaterdag zagen wij dat zijn ademhaling aanzienlijk sneller was dan voorheen. Met een stopwatch toch gemeten en in zijn rust op zo'n ongeveer 55 ademhalingen per minuut. Wat nu ook opviel is dat wat slomer was, en ook voornamelijk rechtop zat, alsof hij dan beter kon ademen. Toen toch naar de weekendarts geweest en ze hebben de kater direct aan de zuurstof gebracht. Toen de DA beschikbaar was werd naar het hartje geluisterd, zij stelde direct vast dat er sprake is van een hartritmestoornis. Verder merkte zij ook op dat het buikje opgezwollen leek en dat er waarschijnlijk vocht in zijn buik zit. De DA prikte in zijn buikje en er kwam inderdaad vocht uit. Maar omdat de DA dat deed voelde zij een grote bult in de buik, iets wat niet hoorde. Bij haar ging direct het belletje rinkelen dat het hoogstwaarschijnlijk een tumor is en dat het waarschijnlijk ook de oorzaak van alle kwaaltjes nu zijn.
De DA zei dat een echo mogelijk was maar zij is zelf eigenlijk al overtuigd dat het een tumor is, aangezien wij eerder ook hadden verteld dat de kater nooit eerder gezondheid problemen had en altijd in goede conditie was. De DA zei eigenlijk dat herstel in dit geval er niet in zat en toch inslapen moet worden besproken. De DA was ook bang dat de kater zeer snel (lees: de volgende morgen) in zijn eigen vocht kon stikken, en dat was zeer gruwelijk vonden wij. En daarom hebben wij dan ook besloten om de kater in te laten slapen. Ook omdat wij nu ook weten dat hij nu nog pijnvrij leek en wij het risico niet wouden nemen dat hij het waarschijnlijk te benauwd kreeg om te ademen.
Mijn vraag is nu, als wij toch hadden besloten het zouden proberen om te kater beter zouden te krijgen, hoe zou dit dan gegaan zijn? Het was zo plots dat allerlei kwaaltjes gingen opstapelen bij de kater dat wij eigenlijk heel verdrietig waren de dag erna, dat wij niet bewust waren van zijn staat van gezondheid. Wij hielden zoveel van die kat dat wij het risico niet wouden nemen dat hij toch pijn leed.
Met een tangetje kan je een teek pletten, waardoor het inhoud van de teek (incl eventuele ziektes) in het dier terecht kan komen. Maar misschien ben ik gewoon niet handig met een tangetje.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:43 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik heb het met zo'n tangetje gedaan (dat hadden we toevallig in huis) en met drie personen (twee om de kat vast te houden) is het ons gelukt de teek er compleet uit te krijgen. Met zo'n tekenhaak wip je hem er zo te zien wat eenvoudiger uit?
Welkom terug trouwens, ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad.
Oh, maar dan kan het nog helemaal goed komenquote:Op maandag 2 juni 2014 16:59 schreef MeneerLogica het volgende:
[..]
Bedanktik zit met hem op cursus, afgelopen weekend dag 2 van zijn cursus gehad. En denk dat hij ondertussen ruim 40-50 honden heeft leren kennen en dat doet hem ook wel goed. Paar keer op zijn plek gezet dus hij wordt langzaam aan wat meer onderdanig. Bedankt voor je antwoorden
heb woensdag over een week zijn laatste vaccinatie dus laat dan het pootje wel even zien.
Hij is trouwens pas 11 weken hoor, geen volwassen reu.
Dat is altijd he. Vind dat altijd weer jammer. Maar gelukkig is FOK er om je te verwelkomen met een ongelooflijke bak aan vragenquote:Op maandag 2 juni 2014 16:31 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Dank je![]()
Hele leuke vakantie gehad! Waarom is het alleen altijd zo kort
quote:Op maandag 2 juni 2014 17:12 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Met een tangetje kan je een teek pletten, waardoor het inhoud van de teek (incl eventuele ziektes) in het dier terecht kan komen. Maar misschien ben ik gewoon niet handig met een tangetje.Ik vind het haakje veel makkelijker.
Rome. Torre Argentina Cat Sanctuary is gaafquote:Op maandag 2 juni 2014 17:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dat is altijd he. Vind dat altijd weer jammer. Maar gelukkig is FOK er om je te verwelkomen met een ongelooflijke bak aan vragenwaar ben je geweest als ik vragen mag?
Purtroppo, di là, rapidamentequote:Op maandag 2 juni 2014 17:20 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Rome. Torre Argentina Cat Sanctuary is gaaf(city trip door de ogen van dierenarts
)
Volgens mij, wordt Link al gewassen met een antibacterieel shampoo? Clearasil voor de honden, zeg maarquote:Op maandag 2 juni 2014 17:19 schreef knoblaucha6 het volgende:
Tot een paar dagen geleden had ik nooit gehoord van een soort "jeugdpuistjes" bij puppies.
Tot een buurtgenoot met een labra van nu 7 maanden langskwam en die had dat ook, al die bultjes, kreeg ook zalf (welke weet ik eerlijk gezegd niet) wat dus niet hielp dus hij heeft een paar dagen al die bultjes met wattenstaafjes aangetikt met Sudocreme en binnen een week waren al die bultjes weg.
Misschien ook het proberen waard bij Link?
Overigens helpt sudocreme echt tof bij HHH als ze weer eens wratjes heeft, elke avond even aanstippen en de wratjes zijn in no time helemaal weg, ze had een enorme dubbele wat op haar koppie, en na 1,5 week helemaal foetsie.
quote:Op maandag 2 juni 2014 17:19 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ik moet ijzeren tangetjes hebben want ik zet ze altijd in de hens die krengen,
quote:en ik heb al een stuk of 4 kunststoffen tekentangen mee gefikt op die manier![]()
Geen idee wat het betekent, maar ik krijg honger. Ik ga naar huis, beste Fokkers.quote:
Ze zegt dus: Ho fame, sto andando a casa é fino alla prossima volta, cara Fokkersquote:Op maandag 2 juni 2014 17:25 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Geen idee wat het betekent, maar ik krijg honger. Ik ga naar huis, beste Fokkers.![]()
Tot de volgende keer!
Achteraf gezien had ik inderdaad nog een vierde persoon moeten inhuren om er een foto van te maken.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:52 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Ik zie dat serieus voor me, 2 volwassenen die een poezebeest vast moeten houden om de derde volwassene er 1 teek uit te halen![]()
Volgende keer dus picsquote:Op maandag 2 juni 2014 17:40 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Achteraf gezien had ik inderdaad nog een vierde persoon moeten inhuren om er een foto van te maken.
Almo holistic is niet duur. Ik bestel bij Zooplus altijd grote zakken (ik meen 12 kilo) voor 50 euro.quote:Op maandag 2 juni 2014 19:31 schreef Ebinas het volgende:
WB DA !
Graag zou ik jouw mening willen weten over kattenvoer.
Al 25 jaar heb ik katten, waarvan de laatste al heel veel jaren nierproblemen hadden en dus nierdieet.
De laatste is hier 7 maanden geleden aan overleden.
Nu krijg binnenkort eindelijk weer een poezendame.
Maar nu weet ik even niet wat "goed" kattenvoer is (na vele jaren nierdieet).
Ik wil graag "goed" voer geven om zo veel mogelijk nier- of blaasproblemen in de toekomst te voorkomen.
In eerste instantie wilde ik Royal Canin bij de dierenwinkel halen.
Maar zij vertelde mij dat tegenwoordig veel kattenvoer zonder graan wordt gegeven en waar geen kunstmatige kleurstoffen, aromastoffen, conserveermiddelen en smaakversterkers aan toegevoegd zijn. Zij opperde merken als Greenheart, Applaws, Porta 21, Almo Nature etc. etc. etc.
Maarrrrr is dit slechts een verkooppraatje (het immers best prijzig)?
Wat is jouw mening hierover?
ik ben net naar de dierenarts geweest. Ze heeft waarschijnlijk een poliepje in haar neus, (ze heeft ook 2 ouderdoms bultjes 1tje bij haar oog en 1tje in haar hals) die nu ontstoken is. Ze had vandaag gegeten en gedronken en ook geplast,maar ze was nog erg rustig en ik vond haar warm aanvoelen. Ze had 39.8C en een verdikt slijmvlies. Nu heeft ze pijnstillers en antibiotica voor de komende 10 dagen. Door die ontstoken poliep stinkt waarschijnlijk alles en heeft ze wel honger maar zo gauw ze aan het eten ruikt,geen zin meer erin. Mocht het niet minder worden dan moet ik terug,ze wil dan een scopie doen maar Ayla is erg petite (2,7kg) en heeft ook mini neusgaatjes,dus ze verwacht dat ze geen scoop erin krijgt dan moet er eerst gezocht worden naar een kliniek met een mini scoopje . Voorlopig kijken we het maar even aanquote:Op zondag 1 juni 2014 09:38 schreef scrub_nurse het volgende:
dat hadden de mijne precies hetzelfde, duurde ongeveer een week. daarna waren ze weer vriendinnetjes
![]()
even over mijn vraagje en antwoorden: ze heeft minimaal vochtverlies uit de neus, ik heb het nog s bekeken en het is alleen na een "nies" . Het lijkt inderdaad als of er iets in haar neus zit,maar er is geen gras of iets dergelijks in huis dus mss een stofje ofzo. Ik heb het gevoel dat ik overongerust ben, dat ik nu op ieder dingetje let dat anders lijkt te zijn. Als ik het idee had dat ze ziek was, zat ik nu bij de dierenarts. Ook al is het zondag. maar verder gedraagt ze zich hetzelfde, heeft nergens pijn als ik er aan kom. Ik kijk het nog even aan, blijft ze met haar neus blazen dan ga ik alsnog langs
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |