abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140379484
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:26 schreef thabit het volgende:
GL staat op sommige punten nogal buiten de realiteit. Dat stonden ze altijd al, maar het wereldbeeld van de gemiddelde kiezer is gewoon wat veranderd. In de jaren '80 was het wereldbeeld van veel mensen namelijk nogal naïef. Rusland was slecht, Amerika was goed, en uitvreters waren zielig. De leraar, de dokter en de pastoor hadden altijd overal gelijk in. En zo heb je nog wel meer van die dingen die toen tot het algemene gedachtegoed behoorden, maar tegenwoordig niet meer. Het CDA was in die tijd om dezelfde reden ook groter dan nu.
Jij zat zelf toch in de SP richting? Die staan toch op veel meer punten volledig buiten de realiteit?
  maandag 26 mei 2014 @ 11:33:02 #227
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_140379501
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:59 schreef MrsGreen het volgende:
Waarom weet Groenlinks eigenlijk bijna niet te profiteren van het PvdA verlies? Je zou zeggen dat linksere kiezers het wel als alternatief zouden kunnen zien voor de PvdA. Daarbij heeft die partij ook standpunten die voor veel mensen aantrekkelijk zouden moeten zijn zoals investeren in duurzame energie en progressieve standpunten over minderheden en burgerrechten.
O.a. omdat iets ondefinieerbaars als duurzaamheid voor veel mensen even minder belangrijk is als het economisch minder gaat. Plus dat de PvdD stemmen heeft weggekaapt.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_140379538
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

GL is pas in 1990 ontstaan uit een fusie.
Ook in de jaren 90 sijpelde de jaren-80-naïviteit nogal door. Juist doordat duidelijk werd dat het allemaal flauwekul was, werden veel mensen er juist heel fanatiek in, omdat ze niet wilden weten dat hun fundamenten onderuitgehaald werden. Heel erg vergelijkbaar met religieus fanatisme eigenlijk.
  maandag 26 mei 2014 @ 11:36:04 #229
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_140379602
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:34 schreef thabit het volgende:

[..]

Ook in de jaren 90 sijpelde de jaren-80-naïviteit nogal door. Juist doordat duidelijk werd dat het allemaal flauwekul was, werden veel mensen er juist heel fanatiek in, omdat ze niet wilden weten dat hun fundamenten onderuitgehaald werden. Heel erg vergelijkbaar met religieus fanatisme eigenlijk.
Ik vind jou ook aardig fanatiek overkomen. Verder heeft GroenLinks IMHO vernieuwing doorgevoerd / is met zijn tijd meegegaan.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_140379654
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:31 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Als er één partij is die niet zwart-wit of in de tijdgeest van de jaren '80 denkt in het GroenLinks wel, dus volgens mij klopt je theorie niet.
Dat is ook zo'n zwakte van GL. Ze proberen alles te nuanceren, ook de dingen die wel degelijk zwart-wit zijn.
pi_140379675
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:38 schreef thabit het volgende:

[..]

Dat is ook zo'n zwakte van GL. Ze proberen alles te nuanceren, ook de dingen die wel degelijk zwart-wit zijn.
Vind je nou dat ze te veel zwart-wit denken of te veel nuanceren?
pi_140379677
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:38 schreef thabit het volgende:

[..]

Hoeveel zaken in de politiek zijn daadwerkelijk zwart-wit?
pi_140379710
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:34 schreef thabit het volgende:

[..]

Dan nog correleert je verhaaltje volstrekt niet met de zetelverdeling hoor.

Zoals je ziet zakte die in de jaren 80 en 90 hard in om in de jaren 00 nog weer op te leven. Je zou kunnen stellen dat welvaart er toe leidt dat men meer aandacht krijgt voor zaken als dierenwelzijn, maar het kunnen net zo goed simpele fluctuaties zijn vanwege onvrede over andere partijen en te maken hebben met zaken als een aansprekende leider.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_140379883
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jij zat zelf toch in de SP richting? Die staan toch op veel meer punten volledig buiten de realiteit?
Ik heb héél lang geleden wel een keer SP gestemd, maar dat was nog voordat ik op FOK! zat. Maar de SP is/was op veel punten minder naïef dan GL. Alleen op het gebied van economie zijn ze misschien wat minder. Maar dan nog heb ik bij de SP het idee dat ze dat zelf ook wel doorhebben, maar dat ze het er gewoon om doen.
pi_140379948
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:39 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Vind je nou dat ze te veel zwart-wit denken of te veel nuanceren?
Beide: ze denken heel zwart-wit dat alles genuanceerd kan worden.
pi_140380115
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dan nog correleert je verhaaltje volstrekt niet met de zetelverdeling hoor.

[ afbeelding ]

Zoals je ziet zakte die in de jaren 80 en 90 hard in om in de jaren 00 nog weer op te leven. Je zou kunnen stellen dat welvaart er toe leidt dat men meer aandacht krijgt voor zaken als dierenwelzijn, maar het kunnen net zo goed simpele fluctuaties zijn vanwege onvrede over andere partijen en te maken hebben met zaken als een aansprekende leider.
Okee, dat valt dan inderdaad wel mee. Ik had het idee dat ze vroeger wat populairder waren dan nu, maar misschien ging ik zelf wel met naïevere mensen om.
pi_140384455
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:48 schreef thabit het volgende:

[..]

Beide: ze denken heel zwart-wit dat alles genuanceerd kan worden.
Voorbeeld van iets waarin ze te veel nuance aanbrengen?
pi_140385082
quote:
10s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:03 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Voorbeeld van iets waarin ze te veel nuance aanbrengen?
Hun cultuurrelativisme slaat af en toe nogal door. Of dat ze kritisch zijn ten aanzien van religie, maar als een moslim iets fouts doet wat duidelijk aan zijn cultuur of religie gerelateerd is, dan moeten we de oorzaak vooral niet in die richting zoeken.
pi_140385151
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:20 schreef thabit het volgende:

[..]

Hun cultuurrelativisme slaat af en toe nogal door. Of dat ze kritisch zijn ten aanzien van religie, maar als een moslim iets fouts doet wat duidelijk aan zijn cultuur of religie gerelateerd is, dan moeten we de oorzaak vooral niet in die richting zoeken.
is dit ook niet gewoon wat jij graag wilt zien en niet zozeer wat er daadwerkelijk aan de hand is?
  maandag 26 mei 2014 @ 14:26:28 #240
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_140385306
quote:
11s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoeveel zaken in de politiek zijn daadwerkelijk zwart-wit?
Voor jou toch bijna alles?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_140385315
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

is dit ook niet gewoon wat jij graag wilt zien en niet zozeer wat er daadwerkelijk aan de hand is?
Als een Turk eerwraak pleegt, dan zoek ik de oorzaak niet in z'n slechte jeugd, als dat is wat je bedoelt.
pi_140385369
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:26 schreef thabit het volgende:

[..]

Als een Turk eerwraak pleegt, dan zoek ik de oorzaak niet in z'n slechte jeugd, als dat is wat je bedoelt.
Aha, je wilt dus graag een bepaalde lijn bij partijen waar je een hekel aan hebt zien in plaats van dat je daadwerkelijk kritisch kijkt?
pi_140385375
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Voor jou toch bijna alles?
Bepaald niet.
pi_140385826
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, je wilt dus graag een bepaalde lijn bij partijen waar je een hekel aan hebt zien in plaats van dat je daadwerkelijk kritisch kijkt?
GL is een partij die ik altijd al naïef heb gevonden. Ik moet toegeven dat ik er bij gebrek aan beter lokaal wel een keer op heb gestemd, dus helemaal onwelwillend sta ik ook weer niet tegenover ze.
pi_140394258
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:26 schreef thabit het volgende:

[..]

;(

En jij denkt dat Groenlinks dit ontkent? Het gaat hen er alleen om dat je zo'n iemand op basis van zijn individuele acties beoordeelt en niet op basis van zijn groepsidentiteit. Daarmee voorkom je namelijk twee zaken: 1) je geeft andere moslims de gelegenheid om een alternatief te kiezen 2) je zorgt ervoor dat 'niet-moslims' (weer een gevalletje waar ze groot gelijk hebben door niet in zwart-wit te denken) op dezelfde manier bestraft worden.
Dat heeft niets te maken met naïviteit, maar meer het feit dat jij alleen hun standpunt kent, maar niet de gedachte erachter.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  maandag 26 mei 2014 @ 23:17:09 #246
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140408872
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 10:54 schreef robin007bond het volgende:
GroenLinks is trouwens de partij die het meest aandacht geeft aan privacy van het Europarlement:

http://www.privacybaromet(...)se_verkiezingen_2014
De PvdD doet het ook prima op dit vlak. Dat was een uitstekende stem van mij! :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 26 mei 2014 @ 23:18:43 #247
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140408988
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:26 schreef thabit het volgende:
GL staat op sommige punten nogal buiten de realiteit. Dat stonden ze altijd al, maar het wereldbeeld van de gemiddelde kiezer is gewoon wat veranderd. In de jaren '80 was het wereldbeeld van veel mensen namelijk nogal naïef. Rusland was slecht, Amerika was goed, en uitvreters waren zielig. De leraar, de dokter en de pastoor hadden altijd overal gelijk in. En zo heb je nog wel meer van die dingen die toen tot het algemene gedachtegoed behoorden, maar tegenwoordig niet meer. Het CDA was in die tijd om dezelfde reden ook groter dan nu.
Wat is jouw mening over D66?
#NoDAPL
  maandag 26 mei 2014 @ 23:20:07 #248
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140409076
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Kom maar eens met harde bewijzen daarvan. Want ht zijn behoorlijk ernstige beschuldigingen die je aan het doen bent.
D66 levert wat bestuurders voor HBO-scholen. Dat geeft een risico bij het behandelen van zaken die vrijheden en/of beloningen van schoolbesturen verminderen. Jij tilt te zwaar aan het woord corrumperen. Het gaat er om dat gevestigde pp's, waar D66 er een van is, allerlei wortels krijgen in buitenpolitieke organisaties en dat dit hun onafhankelijkheid compromitteert. Dat overkomt elke gevestigde partij.
#NoDAPL
  maandag 26 mei 2014 @ 23:26:32 #249
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140409458
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

D66 levert wat bestuurders voor HBO-scholen. Dat geeft een risico bij het behandelen van zaken die vrijheden en/of beloningen van schoolbesturen verminderen. Jij tilt te zwaar aan het woord corrumperen. Het gaat er om dat gevestigde pp's, waar D66 er een van is, allerlei wortels krijgen in buitenpolitieke organisaties en dat dit hun onafhankelijkheid compromitteert. Dat overkomt elke gevestigde partij.
Politieke partijen leveren geen schoolbestuurders.

En je suggereert dat D66 politici niet integer zouden handelen en aan de ketting van enkele schoolbesturende partijleden zouden liggen. Bewijs dat dan maar.
pi_140411558
Groenlinks heeft een slecht imago naar mijn idee. Zitten ook twee woorden in die naam waar vooral mannen allergisch voor zijn. :D
Weet zo een paar mensen waarbij op Groenlinks stemmen absoluut not done is, maar die zelf wel op D66 hebben gestemd. :')

Gebrek aan een goede leider, welke echt een boegbeeld van de partij is, speelt op dit moment ook wel mee.

Best debiel als die punten hierboven, aangezien het toch echt om de inhoudelijke standpunten van de partijen zou moeten gaan. Maar helaas denken veel mensen nu eenmaal zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')