Dan moet dus het nieuwe talent beter gedrild worden.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja maar ik heb persoonlijk graag iemand met veel podiumervaring...
Joan ging ten onder aan o.a. de zenuwen (wat je ook van het nummer vond).
Ilse en Waylon en Anouk, daar wéét je gewoon 150% zeker van dat ze hun jury rehearsals en zo niet zullen verzieken met valse noten van de zenuwen. Dat is al je halve werk.
Alle journalisten schreven dat ook over ze, dat ze zo enorm zelfverzekerd en kalm overkwamen en dat dat zo mooi was. Daar heb je ervaren mensen voor nodig.
Sex sells. Dat is algemeen bekend; je vertelt niks nieuws. Gelukkig zijn er vakjury's.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Met televoting alleen zouden ze 5e zijn geworden. Met het oude systeem van 50/50 jury/televotes voor Top 10 alleen, wat we van 2009 tot 2012 hadden (en wat m.i. veel eerlijker is) toch nog 8e.
Griekenland met dat DJ gedoe werd dit jaar ook niets.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:32 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Wat Fred zegt, hij hoeft er niet te gaan staan.
De trampoline vond ik wel de enige geslaagde gimmick van de avond.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Griekenland met dat DJ gedoe werd dit jaar ook niets.
Juist.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:33 schreef marcodej het volgende:
Ik denk dat Racoon met nummers als Liverpool Rain en Love You More ook wel zou kunnen scoren.
Toen was ik in de keukenquote:Op zondag 11 mei 2014 14:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Griekenland met dat DJ gedoe werd dit jaar ook niets.
Het is totaal verkeerd gepresenteerd. DWDD is een snel programma waar artiesten normaal maar een minuutje muziek mogen laten horen. En dooorrrrrrrrrrr naar de column van Nico Dijkshoorn. En weer doorrrrrrrr.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:24 schreef Greys het volgende:
En wat hadden ze toch gelijk, Ilse en Waylon, dat dit het beste nummer zou zijn voor op het Eurovisie.
En wij maar zeiken en zaniken en afzeiken en mopperen
(Nou ja, bij DWDD wás het ook suf)
Eens, en ik zat mee te blèren tijdens het RISE UP refreinquote:Op zondag 11 mei 2014 14:35 schreef marcodej het volgende:
[..]
De trampoline vond ik wel de enige geslaagde gimmick van de avond.
Absoluut, zoiets als Finland dit jaar stuurde moet in NL ook wel te vinden/verbeteren zijn.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:33 schreef marcodej het volgende:
Ik denk dat Racoon met nummers als Liverpool Rain en Love You More ook wel zou kunnen scoren.
En let op wat er in de clip zit op 2:13quote:Op zondag 11 mei 2014 14:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Juist.
Of Shoes of Lightning
Hij heeft een heel aparte stem, zingt zonder enige zenuwen, is relaxed, professioneel, goede sympathieke kop. Die ogen het van mij ook best een keer proberen, zou wel benieuwd zijn
Maar daar was het wel steeds het Nederlands publiek dat, met of zonder sturing, steevast het verkeerde nummer wist te kiezen.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:27 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vergat nog te zeggen dat Nederland in de voorbije jaren verschillende keren al een artiest aanwees, waarbij er voor de vorm nog keuze was uit meerdere liedjes, maar waarbij alles eigenlijk al in kannen en kruiken was.
Edsilia in 2007: drie liedjes, waarvan 2 totaal ongeschikt.
Toppers in 2009: zes liedjes, waarbij alles werd aangestuurd op Shine (laatste startplek)
3JS in 2011: 5 liedjes, waarbij alles werd aangestuurd op "Je Vecht Nooit Alleen" (Later "Never Alone" gedoopt). Ook dat nummer werd als laatste uitgevoerd. Toen het begon, hoorde je een jurylid (of iemand anders bij wie de microfoon nog open stond) zeggen: "dit wordt 'm".
De NSF's van 2007, 2009 en 2011 waren dus schijnvertoningen. We gingen ook 3 keer de boot in op het ESF. De verhalen van 2008 (geen NSF; artiest en lied aangewezen) en 2010 (Shalalie) zijn ook algemeen bekend.
Eigenlijk verschilden de NSF's van 2007, 2009 en 2011 niet veel van de aanpak in 2013 en 2014. Toen werd er voor de vorm nog wat omheen gedaan, terwijl alles eigenlijk al vastlag, in 2013 en 2014 werd (net als in 2008) gewoon 1 artiest met een nummer aangewezen.
Dat is ook weer waar.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is totaal verkeerd gepresenteerd. DWDD is een snel programma waar artiesten normaal maar een minuutje muziek mogen laten horen. En dooorrrrrrrrrrr naar de column van Nico Dijkshoorn. En weer doorrrrrrrr.
CATS paste daar totaal niet. Had beter ergens Late Night gekund, als het al in een talkshow moest. Maar ja... dit soort problemen - hoe presenteer je een nummer? - heb je als je het platform weghaalt waar dat eigenlijk moet gebeuren; het NSF.
Sorry voor het doordrammen
Is dat ook nog ergens op Youtube te vinden? Ik ben wel benieuwd, ik heb het nooit gezien.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:24 schreef Greys het volgende:
En wat hadden ze toch gelijk, Ilse en Waylon, dat dit het beste nummer zou zijn voor op het Eurovisie.
En wij maar zeiken en zaniken en afzeiken en mopperen
(Nou ja, bij DWDD wás het ook suf)
Nog niet gekeken, ga ik nu doen... MAAR IS HET EEN WENKBRAUW!????quote:Op zondag 11 mei 2014 14:36 schreef marcodej het volgende:
[..]
En let op wat er in de clip zit op 2:13![]()
![]()
Toch scoort echte (stadion)rock nooit echt goed op het ESF. Alleen Lordi, maar dat was een parodie op rock.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:36 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Absoluut, zoiets als Finland dit jaar stuurde moet in NL ook wel te vinden/verbeteren zijn.
EEN VROUW MET EEN BAARDquote:Op zondag 11 mei 2014 14:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Nog niet gekeken, ga ik nu doen... MAAR IS HET EEN WENKBRAUW!????
Het is alleen maar goed dat ze niet alles meteen prijs hebben gegeven (en ze zullen alles verder vast pas later bedacht hebben of was DWDD echt kort voor het ESF zelf?).quote:Op zondag 11 mei 2014 14:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is totaal verkeerd gepresenteerd. DWDD is een snel programma waar artiesten normaal maar een minuutje muziek mogen laten horen. En dooorrrrrrrrrrr naar de column van Nico Dijkshoorn. En weer doorrrrrrrr.
CATS paste daar totaal niet. Had beter ergens Late Night gekund, als het al in een talkshow moest. Maar ja... dit soort problemen - hoe presenteer je een nummer? - heb je als je het platform weghaalt waar dat eigenlijk moet gebeuren; het NSF.
Sorry voor het doordrammen
quote:Op zondag 11 mei 2014 14:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is dat ook nog ergens op Youtube te vinden? Ik ben wel benieuwd, ik heb het nooit gezien.
Het moet wel meer richting popmuziek zijn ja. Maar iets als Racoon moet dat kunnen.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:37 schreef marcodej het volgende:
[..]
Toch scoort echte (stadion)rock nooit echt goed op het ESF. Alleen Lordi, maar dat was een parodie op rock.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |