Ik kopieer maar wat er in de TV gids staatquote:Op zondag 11 mei 2014 09:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Race toch live om 11:45?
Edit, race live dus:
[..]
Ik was al bezig met wat aanpassen....quote:Op zondag 11 mei 2014 09:13 schreef TargaFlorio het volgende:
De OP is niet meer actueel, om verwarring tegen te gaan deze maar verwijderen?
quote:Op zondag 11 mei 2014 09:02 schreef Sinister-D- het volgende:
Vanmiddag op Eurosport:
12:24 - FIA WTCC: Orechova Poton (Slowakije) - Kwalificaties (36min) (HH)
13:01 - FIA WTCC: Orechova Poton (Slowakije) - Ronde 7 (57min) (LIVE)
17:31 - FIA WTCC: Orechova Poton (Slowakije) - Ronde 8 (60min) (LIVE)
En als bonus voor wie het een beetje interesseert:
11:24 - AUTOSPORT: Porsche Super Cup - Vooruitblik op het seizoen (16min)
Nat wegdek, hopelijk zorgt dat voor beter evenwicht tussen Citroen en de rest.quote:Op zondag 11 mei 2014 13:05 schreef Jigzoz het volgende:
Zo. Eens even kijken of Coronel nog leuke dingen kan doen.
Valse startquote:Op zondag 11 mei 2014 13:20 schreef Sinister-D- het volgende:
nou, ik geef ze 1 ronde en dan zit Muller ook al 3de en is de strijd alweer gestreden
Hoewel... Als je Huff nu zo bezig ziet...quote:Op zondag 11 mei 2014 13:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat is de FIA tegenwoordig.
Laat gewoon racen. Zoals je al zegt, het ging prima.
Ik neem mijn woorden terug.quote:Op zondag 11 mei 2014 13:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hoewel... Als je Huff nu zo bezig ziet...
Maak er inderdaad maar een rode vlag van.
Volgens Coronel op Twitter is het onverantwoordelijk om te gaan rijden.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:12 schreef Jigzoz het volgende:
Straks maar eens even zien hoe het in de tweede race gaat. Iemand enig idee van het weer daar? Niet weer zo'n hoosbui, hoop ik?
Hm. Kut.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:16 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Volgens Coronel op Twitter is het onverantwoordelijk om te gaan rijden.
quote:Op zondag 11 mei 2014 17:16 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Volgens Coronel op Twitter is het onverantwoordelijk om te gaan rijden.
Lullig ja maar wat kun je er aan doen?quote:Op zondag 11 mei 2014 17:26 schreef Jigzoz het volgende:
Best lullig voor dat publiek daar. Hebben ze een hele tijd gereisd, zitten ze daar na een ingekorte eerste race uren in de stromende regen te wachten tot de tweede afgelast wordt.
Eh, tsunamibanden ontwikkelen? Weet ik veel.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:00 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Lullig ja maar wat kun je er aan doen?
http://autosport.nl/klass(...)a-sterk-gereden-racequote:Nadat Yvan Muller gisteren na de straf van Morbidelli de pole-position voor de eersre WTCC-race op de Salzburgring had geërfd, maakte de Franse Citroën-coureur optimaal gebruik van zijn uitgangspositie en behaalde zijn derde overwinning van het seizoen. Tom Coronel reed een bijzonder sterke race, waarin hij rondenlang de aanvallend rijdende José-Maria López achter zich wist te houden. Zo stelde hij uiteindelijk de tweede plaats veilig, voor de ROAL-Chevrolet-rijder zijn beste resultaat van het seizoen tot nu toe. López eindigde als derde en behield daarmee de leiding in de tussenstand van het kampioenschap.
...
Dan zie je ze 5 keer langskomen, en je moet 8 minuten wachten per keer. Leuk qua idee, en voor TV. Maar als toeschouwer langs de baan ronduit kut met zo'n klein veld.......quote:The WTCC usual event format – made of two 60km races – will be revised for the special occasion of running on the 25.378-kilometre combination of the Nürburgring’s GP circuit and the legendary Nordschleife.
“The race at the Nordschleife will definitely be a highlight of the season,” said François Ribeiro, Eurosport Events COO. “To tackle this monument of car racing history, we asked FIA to revise the sporting regulations for that event. The idea is to held one single 120km race, with one pit stop. The details of this particular format will be worked out between FIA, Eurosport Events and teams before the next FIA Touring Car Commission. Then a proposal will be submitted for approval to the FIA World Motor Sport Council. WTCC drivers are all excited about this idea.”
Zoals je al zegt is het een support race dus ik zie het probleem niet.quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:19 schreef Sinister-D- het volgende:
Op de Nordschleife![]()
Van de WTCC website:
[..]
Dan zie je ze 5 keer langskomen, en je moet 8 minuten wachten per keer. Leuk qua idee, en voor TV. Maar als toeschouwer langs de baan ronduit kut met zo'n klein veld.......
Gelukkig is het dan wel als support race voor de 24 uurs race, dus voor de bezoeker van die race is het wel een leuk extraatje als je WTCC ook graag bekijkt.
Als support race is het idd niet zo'n ''probleem'' (vind dat eigenlijk een te zwaar woord om het zo te noemen), maar ik persoonlijk zou in de format zoals het nu voorgesteld word nooit een kaartje voor kopen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zoals je al zegt is het een support race dus ik zie het probleem niet.
En wie weet maakt men er in de toekomst wel een endurance race van met rijder wissels.
Ben ik indd ook niet blij mee. Maar goed.. Gelukkig hebben we nog een opneem functie.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:08 schreef Jigzoz het volgende:
Idioot trouwens dat race twee echt precies tegelijk met de F1 start. Waarom niet om 16:30? Dat scheelt zo een paar miljoen kijkers.
En dat werkt bij mij dus niet. Ja, technisch gezien wel, maar als het niet live is, dan interesseert het me echt stukken minder.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:15 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ben ik indd ook niet blij mee. Maar goed.. Gelukkig hebben we nog een opneem functie.
Zolang ik mij van social media afzonder en geen uitslagen zie, is het voor mij nog steeds live. Ik heb Canada ook niet live gezien en ik heb genoten hoor.. Vroeger had ik dat ook, moest ik het live zien, maar zo semi-live kan bestquote:Op zondag 22 juni 2014 11:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En dat werkt bij mij dus niet. Ja, technisch gezien wel, maar als het niet live is, dan interesseert het me echt stukken minder.
quote:Op zondag 22 juni 2014 12:27 schreef Jigzoz het volgende:
Zo, genoeg pauze gehad. Grid staat klaar. Zin in!
Misschien heeft de F3 de lat wat erg hoog gelegd, maar ik zit niet bepaald op het puntje van m'n stoel.quote:
WTCC is vaak alles of niets wat betreft aantrekkelijkheid, maar dat is bij F3 ook.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Misschien heeft de F3 de lat wat erg hoog gelegd, maar ik zit niet bepaald op het puntje van m'n stoel.
Af en toe zijn WTCC-races echt fantastisch inderdaad. Maar hoe ze het voor elkaar krijgen om een race op dit geweldig mooie circuit zo saai te krijgen...quote:Op zondag 22 juni 2014 13:06 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
WTCC is vaak alles of niets wat betreft aantrekkelijkheid, maar dat is bij F3 ook.
De gaten tussen de groepjes zijn groot.
Spa blijft een mooi circuit.
De huidige wagens zijn snel genoeg.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Af en toe zijn WTCC-races echt fantastisch inderdaad. Maar hoe ze het voor elkaar krijgen om een race op dit geweldig mooie circuit zo saai te krijgen...
Of misschien is het WTCC gewoon niet snel genoeg voor een baan als Spa. Kan ook nog.
Kijk al een jaar of 8 niet meer.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O wauw. Dat hoor je niet vaak. Ben je een recente afhaker?
Is toch (bijna) altijd een ingekorte versie?quote:Op zondag 22 juni 2014 13:25 schreef heywoodu het volgende:
Wel een heel grote faal van de organisatie om maar het halve volkslied te spelen, 2 keer zelfs
Oh meestal ben ik al wel weggezapt als de huldiging is, maar ik vind het echt vreselijk amateuristisch en ook gewoon respectloosquote:Op zondag 22 juni 2014 13:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Is toch (bijna) altijd een ingekorte versie?
Las afgelopen week een interview met Tom Coronel die zei dat hij Huff had uitgelachen omdat hij bij Lada had getekend.quote:
Doet me eerder aan een uitgebouwde Ford of een Opel DTM denkenquote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:43 schreef Meike26 het volgende:
Beter goed gejat van Mitsubsidie dan slecht verzonnen ?
quote:Jose Maria Lopez heeft zichzelf een goede kans op een zege in het laatste WTCC-weekend van het seizoen verschaft door zich op het krappe stratencircuit van Macau naar de pole te kwalificeren. De kersverse kampioen was in de slotfase net iets sterker dan Citroën-teamgenoten Sebastien Loeb en Yvan Muller.
Tom Coronel had een uitstekende kwalificatie en schopte het tot Q3, waarin hij na een kus met de muur geen tijd zou neerzetten. Hierdoor staat de Macau-liefhebber vijfde op de grid voor de eerste race en zal hij de tweede race als zesde aanvangen. De snelste niet-Citroën-coureur was Norbert Michelisz. De Hongaar bracht met zijn Honda de vierde tijd op de klokken. Rode vlaggen waren er voor Pepe Oriola, die tijdens zijn eerste vliegende ronde de muur raakte, en Mikhail Kozlovskiy, die aan het einde van Q1 spinde bij Lisboa.
De WTCC-races in Macau beginnen zondag om 3:30 en 5.00 uur Nederlandse tijd.
Zeg dat! zou het niet erg vinden om mee te mogen rijdenquote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:05 schreef TargaFlorio het volgende:
LADA Vesta WTCC concept:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zowaar een mooie LADA.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 8 mrt Argentinië Termas de Rio Hondo 19 apr Marokko Marrakech 3 mei Hongarije Hungaroring 16 mei Duitsland Nürburgring 7 jun Rusland Moscow Raceway 21 jun Slowakije Slovakia Ring 28 jun Frankrijk Paul Ricard 12 jul Portugal Vila Real 13 sep Japan Motegi 27 sep China Shanghai 1 nov Thailand Buriram 22 nov Qatar Losail |
Gaaf, al zal het racen wel tegen vallen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:49 schreef Jigzoz het volgende:
Hé, maar het WTCC rijdt dit jaar op de Nordschleife! Hoe stoer is dat?
Maar ome Tom is daar geniaal.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Gaaf, al zal het racen wel tegen vallen.
Wat spreekt die man toch waanzinnig goed Engels.quote:
Bijna vergeten! Thanks!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 21:32 schreef Ferry_76 het volgende:
We zijn weer begonnen!
http://www.racexpress.nl/(...)heid-uitslag/n/65071
Dat is niet waar. Hij is b.v. al 3x Argentijns toerwagenkampioen geworden.quote:Op zondag 8 maart 2015 14:14 schreef Funzel het volgende:
Die Lopez is ook echt vanuit het niets vorig jaar de beste coureur van het startveld geworden, knap hoor.
Ik word er ook gek van. Nu ook net... Magazine uitspreken als Maggaziene... en al die wielertermen ipv gewoon normaal autosport-jargon. Koersen = gewoon racen. Omloop = circuit, prolongeren = verdedigen of vasthouden.. Zo moeilijk is dat niet Petertje. En het lijkt wel of hij elke seconde vol moet praten. Hou je muil is als er niets te vertellen valt of er mooie beelden zijn.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:34 schreef Ferry_76 het volgende:
Wat erger ik me toch aan die Eurosport commentator.. Spreek Engelse woorden eens op z'n Engels uit, in plaats van alles op z'n Frans!
Dat zijn gewoon autosport termen hoor, misschien niet in Holland maar wel gewoon in Vlaanderen.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:56 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik word er ook gek van. Nu ook net... Magazine uitspreken als Maggaziene... en al die wielertermen ipv gewoon normaal autosport-jargon. Omloop = circuit, prolongeren = verdedigen of vasthouden.. Zo moeilijk is dat niet Petertje. En het lijkt wel of hij elke seconde vol moet praten. Hou je muil is als er niets te vertellen valt of er mooie beelden zijn.
Erger is dat hij niet doorheeft wat er op de baan gebeurt. Coronel reed alweer een kwartier, maar volgens Peter stond hij nog steeds binnen.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:34 schreef Ferry_76 het volgende:
Wat erger ik me toch aan die Eurosport commentator.. Spreek Engelse woorden eens op z'n Engels uit, in plaats van alles op z'n Frans!
Hij miste ook dat Coronel compleet dwars de bocht uit kwam zeilen toen hij de leiding verloor.quote:Op zondag 8 maart 2015 20:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Erger is dat hij niet doorheeft wat er op de baan gebeurt. Coronel reed alweer een kwartier, maar volgens Peter stond hij nog steeds binnen.
kan me toch herinneren dat ik Circuit Hondo dinges circuit zowel voor WTCC als MotoGP een gaaf circuit vond. Heb de races gemist dankzij mijn pa en zijn eeuwige computer problemenquote:
WTCC is momenteel gewoon niks aan. Citroen is te dominant.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
kan me toch herinneren dat ik Circuit Hondo dinges circuit zowel voor WTCC als MotoGP een gaaf circuit vond. Heb de races gemist dankzij mijn pa en zijn eeuwige computer problemen
quote:Op zondag 8 maart 2015 21:12 schreef Ferry_76 het volgende:
Ja Meike, doe eens normaal op twitter joh!
Klopt, maar in de guide op de mediabox staat het er toch echt niet bij. Voetbal en motoGP vanavond.quote:Op zondag 19 april 2015 14:33 schreef Jigzoz het volgende:
http://www.fiawtcc.com/watch-it-on-tv/
Hier staat dat Eurosport de races gewoon uitzendt.
Fucking schandalig...quote:Op zondag 3 mei 2015 13:10 schreef sasquatsch het volgende:
Niet live helaas. Morgenochtend zijn beide races op Eurosport te zien.
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:25 schreef sasquatsch het volgende:
Jaap van Lagen waarschijnlijk vanaf de Nordschleiffe in de Lada. Gerucht ging al even rond op twitter, en vandaag testte Jaap op de Hungaroring en komt het bericht dat Thompson weg is bij Lada.
Ik vraag me af of we nog live WTCC gaan zien op Eurosport..quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Yes
Wordt die race trouwens wel uitgezonden door Eurosport? Of heeft een vrije training van Moto3 weer voorrang?
Dat lijkt me wel, het WTCC wordt namelijk door Eurosport zelf georganiseerd.quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:07 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of we nog live WTCC gaan zien op Eurosport..
Even snel geteld overlappen er nog vijf van de negen raceweekends in het WTCC met de MotoGP.quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel, het WTCC wordt namelijk door Eurosport zelf georganiseerd.
Hmmm dat is wel veel. Zeker met de Ronde van Italië, Frankrijk en Spanje nog op het programma.quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:20 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Even snel geteld overlappen er nog vijf van de negen raceweekends in het WTCC met de MotoGP.
Groene Helquote:
Valente snel, terwijl die volgens mij weinig tot geen ervaring heeft op de Nordschleife.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Behoorlijk ja. Ik had hem hier wel in de top 5 verwacht.
Raar. Ik dacht echt dat ervaring hier essentieel was.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Valente snel, terwijl die volgens mij weinig tot geen ervaring heeft op de Nordschleife.
Nee volgens mij niet, behalve betaald op eurosport online.....quote:Op zaterdag 16 mei 2015 11:12 schreef Jigzoz het volgende:
Wat de vuk... Wordt de race nergens uitgezonden?!
quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:09 schreef sasquatsch het volgende:
In de volgende WTCC races in Moskou op 7 juni zullen 3 Nederlanders meedoen. Naast Tom Coronel rijden Jaap van Lagen en Nick Catsburg mee. Van Lagen vervolgt zijn stint bij Lada (als vervanger van James Thompson) en Catsburg zal bij Lada de komende race Mikhail Kozlovskiy vervangen.
Dat kun je wel stellen ja. Te smal en chicanes waar geen auto fatsoenlijk door kan komen ...quote:Op zondag 12 juli 2015 18:57 schreef Izzy73 het volgende:
Wat een waardeloze race zeg, dit circuit mogen ze wel schrappen van de kalender.
Ja precies, de enige positiewisselingen waren het gevolg van crashes, ging nergens over.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat kun je wel stellen ja. Te smal en chicanes waar geen auto fatsoenlijk door kan komen ...
Jammer jaquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:32 schreef Ferry_76 het volgende:
http://www.racexpress.nl/(...)e-vier-races/n/68680
En Oreca is Frans. Speelt dus een hoop politiek mee inderdaad.quote:Op woensdag 2 september 2015 10:56 schreef Meike26 het volgende:
Vooral een kantoor-move dit. Jaap heeft het prima gedaan, maar dit heeft met centjes te maken. Lapierre is Frans, Renault heeft meerderheidsaandeel in Lada.. Hier moet op beklonken zijn in pak en stropdas.
Sandra van der Sloot...quote:Op zondag 27 september 2015 09:09 schreef heywoodu het volgende:
Mooi dat Catsburg tegenwoordig toch op dit niveau rijdt
Die zag ik op Zandvoort jaren geleden nog rijden in de Seat xxx Cup tijdens de Finaleraces en Paasraces en dat soort weekends, waar je ook bijvoorbeeld het team van de Landmacht had dat domineerde met 1 of 2 vrouwen
Die jaquote:
quote:A new video by Polestar Racing shows a first glimpse of Volvo's new touring car.
As Motorsport.com understands, the video features a TC1 car that will be raced in the FIA World Touring Car Championship from the 2016 season onwards.
The team has not yet given more details but an official announcement is expected soon.
Volvo's new foray into the WTCC has been in the rumour mill for quite some time.
The brand had previously completed an evaluation WTCC campaign in 2011 with the aim of launching a fully-fledged works program after that. However, there was no Volvo factory squad in the field in the subsequent season.
The last time Volvo took to the track in WTCC was at Shanghai in 2013 when the brand gave a farewell race appearance to their C30 car before the World Championship switched to TC1 regulations in 2014.
Tijdrit met 3 wagens. Maar als Volvo maar 2 wagens inzet heeft dat weinig zin.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:01 schreef Meike26 het volgende:
En ze gaan volgend jaar een ploegen tijdrit doen in het WTCC, hoe en wat precies is nog niet duidelijk, maar ik vind het sowieso leuke ontwikkeling !
quote:Volvo factory squad Polestar Cyan Racing will join the World Touring Car Championship from 2016, fielding a pair of S60 Polestar TC1s as the Swedish manufacturer returns to the series full-time after four years away.
Volvo Polestar Racing has dabbled in the WTCC before, running their C30, developed for the Swedish Touring Car Championship, at standalone races before joining the WTCC full-time in 2011 with a single-car entry for Robert Dahlgren.
The Swedish marque has made just one appearance since, entering the car for four-time STCC champion Thed Björk in Shanghai 2013.
With the new S60 Polestar TC1, Volvo will join Citroen, Lada and Honda as manufacturer entries in the 2016 WTCC season, the first time four manufacturers have been on the grid since 2009 when SEAT, Chevrolet, BMW and Lada fielded entries.
”We have chosen the WTCC as our global motorsport platform as it combines the cutting edge technology of our Volvo cars with exciting racing all over the world,” said Polestar COO Niels Muller.
“The championship enables us to further develop our technology and utilise development from the racing circuits directly to our products for performance oriented Volvo customers.”
”We have got respect for the task ahead of us that we take on with absolute commitment,” added Cyan Racing CEO Christian Dahl.
“This is a long-term effort and we have an extensive testing programme during the winter that will continue alongside our first WTCC season in 2016 that is all about learning.”
The S60 Polestar’s engine will not be a Global Racing Engine, but will be based on Volvo’s Drive-E 4-cylinder unit, producing up to 400bhp.
”To use the Volvo engine as base and not go for the available generic WTCC race engine for our car was a no-brainer," said Mattias Evensson, Cyan Racing’s head of engine development.
"Volvo engines are suitable for racing purposes in terms of power, technology and durability, as we have proven previously in the STCC, V8 Supercars and WTCC.
Volvo’s three factory drivers - Bjork, Dahlgren and Fredrik Ekblom - have already been testing the car at Mantorp Park in recent months. A decision on the team’s driver line-up for 2016 has not yet been made.
Gaat Volvo dan stoppen met de V8 Supercars?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:29 schreef sasquatsch het volgende:
Volvo bevestigt deelname aan de WTCC
[..]
Dan toch maar weer de oranje bril op.. plekje voor Tom wellicht ?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:29 schreef sasquatsch het volgende:
Volvo bevestigt deelname aan de WTCC
[..]
Nee, Volvo blijft gewoon deelnemen aan V8 Supercars (via Garry Rogers Motorsport), STCC (Cyan Racing) en dus nu ook WTCC (Cyan Racing)quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:02 schreef TagForce het volgende:
[..]
Gaat Volvo dan stoppen met de V8 Supercars?
Dat zou zuigen grote tijd, zeg.
Vijf jaar gelden misschien maar nu niet meer. Tom is over z'n hoogtepunt als coureur heen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:07 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dan toch maar weer de oranje bril op.. plekje voor Tom wellicht ?
quote:Lada Sport has confirmed that Gabriele Tarquini and Hugo Valente will join Nicky Catsburg at the Russian squad for the 2016 WTCC season.
As reported by Motorsport.com last month, Tarquini will continue in the championship for a 12th successive season in 2016, effectively swapping seats with Honda-bound Rob Huff.
The 53-year-old Italian had been informed his services would no longer be required by the Japanese manufacturer last December, saying he had been told he was "too old".
Valente, meanwhile, moves across from the Campos Racing Chevrolet squad, which has yet to confirm its 2016 drivers after running Valente alongside John Filippi full time last year.
Catsburg will have his first full season at Lada in 2016, having been drafted in from the Moscow round onwards last year to replace the departed James Thompson.
The Dutchman's best results of his part-campaign were two fourth places, with Huff securing the Russian team's best result of second in the reverse-grid race at Moscow.
The team finished a distant third in the manufacturers' standings behind Citroen and Honda.
Nicolas Lapierre formed part of Lada's line-up in the closing stages of 2015 alongside Huff and Catsburg, but will focus his attentions on the European Le Mans Series in 2016 with the new DragonSpeed team.
Lada is promising "significant updates" to its Vesta WTCC machine for 2016, including new suspension and chassis components as well as an upgraded engine.
Wilde gok: Citroen op pole.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:48 schreef heywoodu het volgende:
Over een paar minuten gaan we live vanuit Paul Ricard op Eurosport 2
Ik dacht dat het al een race was.quote:
Oh ja, die race die op dezelfde tijd begint als de F1quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nee morgen, als ik met niet vergis, race 1 om 12u00 en race 2 om 17u00.
Na finish van Ronde van Vlaanderen. Ik denk dat het daar mee te maken heeft.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh ja, die race die op dezelfde tijd begint als de F1
Normaal gezien niet. Ook niet voor Catsburg trouwens.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:47 schreef heywoodu het volgende:
Nou ja, een echte verbetering qua positie zat er toch niet meer in denk ik
Inderdaad, ik bedoelde ook beide Nederlandersquote:Op zaterdag 2 april 2016 14:48 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Normaal gezien niet. Ook niet voor Catsburg trouwens.
Ik vind het ook maar raar, zeker omdat je maar 3 deelnemende teams hebt.quote:Op zaterdag 2 april 2016 15:23 schreef heywoodu het volgende:
Wat een raar gedoe, die MAC3. Citroën verslaat Lada met 0,03s.
Is alleen voor constructeurs en je moet minimaal 3 auto's hebben, dus Volvo valt af en verliest daardoor al veel constructeurspunten.quote:Op zaterdag 2 april 2016 15:49 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik vind het ook maar raar, zeker omdat je maar 3 deelnemende teams hebt.
Maar als ik het goed begrijp blijft het zo ongeveer voor de rest van het jaar. De kijkcijfers voor het WTCC liepen terug door de overmacht van Citroën, nadat we dat al gezien hadden van RML met de Chevrolets. Kijkers waren die dominantie zat, in de F1 zelfs nog beter te begrijpen dan in toerwagen racerij, waar alles gewoon echt dicht bij elkaar hoort. Ik heb in jaren niet meer zo gnoten als afgelopen weekend. Als ze dit ind zo houden word het een heel mooi onvoorspekbaar jaarquote:Op woensdag 6 april 2016 19:27 schreef TargaFlorio het volgende:
Race 2 was ook goed.
Zit kort bij elkaar, al moeten we niet vergeten dat Citroen 80 kg ballast heeft. Zonder dat zijn ze gewoon een stuk sneller dan de rest.
Volgens mij hebben die het sowieso al moeilijk financieel gezien dus hoop niet dat hij de rest van het seizoen op de tribune mag gaan zitten.quote:Op zondag 17 april 2016 12:35 schreef heywoodu het volgende:
Ik denk dat Ficza zo op de tribune mag gaan zitten.
Mwah, ik vind het wel prima eigenlijk dat ze achter de schijnbaar wat trage Lopez blijven hangenquote:Op zondag 17 april 2016 14:34 schreef TargaFlorio het volgende:
Nou Monteiro doe eens een poging bij Lopez.
maar als Lopez en Monteiro meer in gevecht raken kost dat tijd, dus in het voordeel van Catsburgquote:Op zondag 17 april 2016 14:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwah, ik vind het wel prima eigenlijk dat ze achter de schijnbaar wat trage Lopez blijven hangen
Dat ook wel, maar voorlopig lopen ze niks in op Catsburg, dus hoeft er ook niks te veranderenquote:Op zondag 17 april 2016 14:35 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
maar als Lopez en Monteiro meer in gevecht raken kost dat tijd, dus in het voordeel van Catsburg
Ze kunnen een voorbeeld nemen aan de Formule E ja.quote:Op zondag 17 april 2016 14:37 schreef TargaFlorio het volgende:
team radio is toch niet te verstaan man
die hebben geen motorgeluid die de radio verstoordquote:Op zondag 17 april 2016 14:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze kunnen een voorbeeld nemen aan de Formule E ja.
Vandaar de PIquote:Op zondag 17 april 2016 14:39 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
die hebben geen motorgeluid die de radio verstoord
Lang geleden, maar ik heb écht zin in de races morgenquote:Op zaterdag 23 april 2016 16:59 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Vorige week helemaal nergens en nu op plek 2.
Tot nu toe is dit seizoen echt leuk. Beste seizoen in vele jaren.quote:Op zaterdag 23 april 2016 17:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lang geleden, maar ik heb écht zin in de races morgen
Precies, ik denk dat het Fia WTCC ook wel klaar was met negatieve reacties/tweets over Citroën die zo gemakkelijk naar voren kwam. Echt een dooddoener voor een toerklaase als wtcc of btcc. Het zit nu echt goed bijnelkaar. Ik heb de quali niet kunnen zien, maar in FP2 zat de top 15 binnen een seconde van elkaarquote:Op zaterdag 23 april 2016 17:03 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Tot nu toe is dit seizoen echt leuk. Beste seizoen in vele jaren.
Komt doordat ze met meer straf gewicht werken. Citroën zit standaard op 80 kg meer en Honda vanaf deze race op 70 kg.quote:Op zaterdag 23 april 2016 17:03 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Tot nu toe is dit seizoen echt leuk. Beste seizoen in vele jaren.
Vaak is een regenrace mooi maar deze was niet veel aan.quote:Op zondag 24 april 2016 15:32 schreef heywoodu het volgende:
Dan heb je de hoop dat het WTCC een leuke race oplevert om de dag te redden, maar ook dit was weinig aan
De regen zorgde voor een rare race, de commentator op Eurosport leek wel half te slapen en amper door te hebben dat de opwarmronde al voorbij was (gedurende de hele race) en de regie zat maar wat aan te kloten met constant allerlei nietszeggende herhalingen en steeds wegzappen als er iets gebeurt.
Mooie timing, ik wilde het net postenquote:
Ja precies. Ik meen me nog te herinneren dat hij op de Hungaroring voor het eerst naar het podium of de zege reed, de tribunes stonden in vuur en vlamquote:Op zondag 24 april 2016 17:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Jammer, z'n fans zijn altijd wel enthousiast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |