Zo bedoel je dus?quote:Op zondag 20 april 2014 13:23 schreef TargaFlorio het volgende:
Valante en Huff vechten, en Loeb gaat er dadelijk van profiteren.
Jep Maar tijdens de tests voor het seizoen was dat al duidelijk.quote:Op zondag 20 april 2014 13:25 schreef Sinister-D- het volgende:
Gaat wel heel makkelijk ja. Zo kun je stellen dat het WTCC seizoen ook al om is, net als het F1 seizoen
Gedaan nu, die heeft totaal geen grip meer en is continue aan het power-sliden....quote:
Ben ik het niet mee eens.quote:Op zondag 20 april 2014 13:48 schreef M.Melandri het volgende:
WTCC is al overleden toen BMW besloot om naar de DTM te gaan.
Die steken er ook amper geld in, BMW nam toen ook nog eens de beste coureurs van het WTCC mee. Huidige veld stelt helemaal niks voor, alleen leuk om te zien wat Loeb doet.quote:Op zondag 20 april 2014 13:50 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens.
Als Honda gewoon beter haar best had gedaan hadden ze korter bij Citroen gedaan.
Voor wat ik hoorde was dat Honda in een hele korte tijd een wagen moest bouwen die voldoet aan de nieuwe regels, Citroën had daar veel meer tijd voor.quote:Op zondag 20 april 2014 13:50 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens.
Als Honda gewoon beter haar best had gedaan hadden ze korter bij Citroen gedaan.
Dat BTCC project (= Team Dynamics / Honda UK) staat helemaal los van Honda in WTCC (= JAS / Honda Europe).quote:Op zondag 20 april 2014 19:22 schreef Kenju het volgende:
Honda doet daarnaast ook nog eens in het BTCC mee, met twee verschillende auto's, en hebben daarnaast ook nog eens een F1 motor waar ze aan moeten werken waar waarschijnlijk sowieso de prioriteit ligt. Zou zomaar kunnen dat het een ten koste van het ander gaat.
Er rijdt in de BTCC toch ook zo'n zelfde Civic mee? Dus niet die Tourer? Die wordt toch gewoon afgenomen bij Honda neem ik aan? Verder staan ze misschien wel ingeschreven als Honda Europe, maar de development van de auto van vorig jaar was wel degelijk in Japan gedaan. Neem aan dat dat met deze ook het geval is. Of worden de Civics (niet Tourer) uit het BTCC en WTCC onafhankelijk van elkaar ontwikkeld? En misschien is Citroën gewoon onwijs snel en hebben ze iets gevonden wat de anderen niet hebben. Het is in de F1 ook niet zo alsof alle teams afgezien van Mercedes hun best niet hebben gedaan.quote:
BTCCquote:Op zondag 20 april 2014 20:12 schreef Kenju het volgende:
[..]
Er rijdt in de BTCC toch ook zo'n zelfde Civic mee? Dus niet die Tourer? Die wordt toch gewoon afgenomen bij Honda neem ik aan? Verder staan ze misschien wel ingeschreven als Honda Europe, maar de development van de auto van vorig jaar was wel degelijk in Japan gedaan. Neem aan dat dat met deze ook het geval is. Of worden de Civics (niet Tourer) uit het BTCC en WTCC onafhankelijk van elkaar ontwikkeld? En misschien is Citroën gewoon onwijs snel en hebben ze iets gevonden wat de anderen niet hebben. Het is in de F1 ook niet zo alsof alle teams afgezien van Mercedes hun best niet hebben gedaan.
Dankzij hun rally ervaring?quote:Op zondag 20 april 2014 20:26 schreef bietelboer het volgende:
De engineers van Honda waren onder de indruk van de wiel ophanging van de Citroën, daar wint Citroën blijkbaar aardig wat.
Ah, ok. Duidelijk.quote:Op zondag 20 april 2014 20:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
BTCC
Het chassis wordt gebouwd door Team Dynamics. Dit team runt ook de wagens tijdens de races en krijgt ondersteuning van Honda UK. Daarnaast zet prive team Eurotech Racing 2 wagens in. De motoren worden gebouwd door Neil Brown Engineering.
WTCC
Het chassis van de wagen wordt gebouwd door het Italiaanse JAS team. Dit team runt de wagens tijdens de races. De motor wordt gebouwd door Mugen. Volgens mij gebeurd dit in Engeland, maar kan ook zijn dat dit in Japan is.
Dus nogmaals beide projecten staan los van elkaar. Technisch gezien zijn er ook geen overeenkomsten omdat beide series een ander technische reglement hebben voor zowel chassis als motor.
Misschien hebben ze daar gewoon de juiste mensen in het algemeen. De (asfalt-) rally van Corsica wonnen ze met een tweewiel aangedreven auto ook en daarna met de volwaardige wagen ook een paar keer. Het hoeft niet specifiek de rally-ervaring te zijn, maar het is wel zo dat die mensen gewoon meegenomen worden. Deed Toyota ook toen ze de F1 in gingen, wat een veel grotere stap lijkt. Het blijven automotive engineers die in de top van hun sport zitten en vaak niet specifiek aan één tak van sport verbonden zitten met die skills.quote:
quote:29 april 2014 – Tom Coronel kan komende vrijdag waarschijnlijk niet in actie komen tijdens de eerste oefensessies voor de WTCC-races in Hongarije. De Chevrolet van de Nederlander raakte twee weken geleden zwaar beschadigd bij een crash in de straten van Marrakech en is op dit moment nog steeds in reparatie.
"Een tekort aan reserveonderdelen heeft voor veel vertraging gezorgd bij het repareren van de auto", legt Coronel uit. "Ondanks de inspanningen van het ROAL Motorsport-team om de auto op tijd gereed te krijgen, zullen we waarschijnlijk niet kunnen deelnemen aan de trainingen. Dat betekent dat we de wagen pas in de kwalificatie een shakedown kunnen geven. Dit is niet bepaald de meest ideale voorbereiding op de races van zondag, maar we moeten het ermee doen. Ik zou al tevreden als ik dit weekend kan racen in Hongarije."
Coronel miste eerder het volledige WTCC-weekend in Frankrijk door zijn crash in Marokko.
Toch wel een heel schril contrast met allerlei andere grote raceklasses.quote:Op woensdag 30 april 2014 12:59 schreef sasquatsch het volgende:
De wagen van Tom Coronel is waarschijnlijk niet op tijd klaar voor de trainingen van de race in Hongarije aankomend weekend. De verwachting is dat hij pas in de kwalificatie kan gaan rijden.
[..]
Wow, gewaagde uitspraak!quote:
Citroen is inderdaad te dominant momenteel.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:00 schreef Ferry_76 het volgende:
Godver, wat is het WTCC saai geworden zeg....
Het is ook echt Citroen, honda, chevrolet, lada en TC2 BMW in slagvolgorde, en als ze niets meer met het strafgewicht kunnen doen gaat dit dus een lang en saai seizoen worden.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Citroen is inderdaad te dominant momenteel.
Race toch live om 11:45?quote:Op zondag 11 mei 2014 09:02 schreef Sinister-D- het volgende:
11:24 - AUTOSPORT: Porsche Super Cup - Vooruitblik op het seizoen (16min)
quote:11:40
Autosport
AUTOSPORT: Porsche Super Cup in Valencia (Spanje) (44min)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |