abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139818451
Geachte heren, dames economen en andere geinteresseerden (zoals ik).

Ik kwam dit plaatje tegen, afkomstig van Credit Suisse, wat me wel een betrouwbaar instituut lijkt (geen EU, gelukkig).

Ik was wel verrast door sommige kleuren:

Zo de verschillende continenten bekijkend, en vooral de politieke keuzes die gemaakt worden, kan je wel een mooi beeld van de toekomst maken. Landen die welvarender gaan worden en landen die relatief minder welvarend gaan worden.

In dat opzicht zit ik hier vele malen beter dan in Noordwest-Europa, dat juist onder het EU-adagium "geen gezeik, iedereen arm" haar welvaart verspreidt over (ernstig) arme landen als Bulgarije, Roemenie, Letland, Litouwen, Oekraïne....

Waar het nu het beste draait qua welvaart is duidelijk. De West-Europese landen (min Portugal!), Griekeland (hoe lang nog?), VS en Canada, Japan, Emiraten, Israel, Qatar, Australië, Nieuw-Zeeland.

Interessant is de oranje groep. Landen in Europa in die categorie zijn de meeste 2004-EU-landen; Midden-Europa. Ook Turkije en het enige Afrikaanse land, Libië. Midden-Oosten, verder Maleisië, Zuid-Korea.

Dit zijn de landen die het de komende tijd het best gaan doen. Groeiende welvaart alom, een voldoende grote bevolking om daar economisch bij te winnen maar anderszins ook geen te enorme bevolking (China, India, Nigeria) om het te kunnen handelen.

Het beste continent, wat ik al door genoeg observaties en een beetje kennis van geschiedenis doorhad, maar hier nog eens goed bevestigd wordt, is Latijns- (Costa Rica en Mexico zijn uitzonderingen in een -helaas- levensgevaarlijk gebied) en met name Zuid-Amerika. Drie landen staan (net) in de 2e categorie; de oranje groeilanden, de "2e wereld" in volgorde van welvaart hoe ik ze zou zetten; Chili, Uruguay en Colombia (! onverwacht, maar dat moet echt 25,001 USD zijn dan). Daarbuiten een hoop landen met een enorm economisch potentieel (voldoende stabiliteit en een niet te kleine en niet te grote bevolking) als Brazilië, Argentinië (als ze dat wijf es afzetten), Peru (draait goed!), Ecuador en Venezuela (moge de teef van de bloedhond zo snel mogelijk inslapen).

Het Westen loopt nog net voor op de rest, maar de rest van de wereld groeit gestaag door waar "rijke" landen juist een grotere kloof tussen arm en rijk, tussen haves en have-nots creeeren. In ieder geval de VS en West-Europa (met gruwelijke voorbeelden in de "donkerrode" landen Spanje en Griekenland), Australië en Nieuw-Zeeland weet ik te weinig van.

Als jullie je geld moeten zetten op een land, doe je dat dan op een donkerrood land, met alle geschetste onzekere toekomstbeelden vandien, of toch liever op iets meer gain en als je het goed aanpakt minder pain-landen die zwaar investeerders gericht denken?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139845286
quote:
17s.gif Op zondag 11 mei 2014 06:30 schreef El_Matador het volgende:
Als jullie je geld moeten zetten op een land, doe je dat dan op een donkerrood land, met alle geschetste onzekere toekomstbeelden vandien, of toch liever op iets meer gain en als je het goed aanpakt minder pain-landen die zwaar investeerders gericht denken?
Ik ben op dit moment in de VS, en na 5 jaar Oost-Azie heb ik zo mijn twijfels over de Amerikaanse aanpak, die misschien wel tot een rood kleurtje op de kaart leidt, maar waar zo veel armoede heerst. Geestelijke armoede, financiele armoede, sociale armoede. Nederland idem dito.

Wat je namelijk niet in het plaatje ziet, zijn de investeringen in de bevolking, de social fabric. Als je bijvoorbeeld in Japan of Zuid-Korea op straat loopt, dan loop je daar met een heel ander gevoel rond, dan in Nederland of in de VS. Japanners en Koreanen hebben bijvoorbeeld respect voor het eigen lichaam. De cultuurschok is enorm als je in de VS landt, en je wordt omringd door crack-hoofden, alcoholisten en heel erg veel heel erg zware mensen. Moeten mensen dat vooral zelf weten, of verraadt dat volledige desinteresse? Waar zijn de tijden gebleven dat we het beste uit mensen probeerden te halen?

Ik noem dat investeringen in de bevolking, maar het gaat om zaken die niets kosten. Wat kost een ouder die het juiste voorbeeld geeft? En hoe duur kan een onderwijzer zijn die niet te veel verknalt, wat thuis is aangeleerd?

Amerikanen moet je nooit onderschatten. Die vinden zichzelf iedere keer weer opnieuw uit. Gigantisch land met een diverse bevolking maar een sterke cultuur. Maar toch zet ik er mijn geld niet op.

In Oost-Azie zie je heel veel nationalistische spanningen, maar binnen een bepaald land zie je juist heel veel harmonie. Vooral binnen de familie (Japan? Mwah). Ik heb ook het idee dat wij dat als land een beetje kwijt aan het raken zijn. De Amerikanen hebben dat nog, maar ik merk aan mijn Zuid-Amerikaanse collega's (en mijn Indische collega's) dat familie nog veel hoger staat aangeschreven. Sterke families zijn belangrijk voor een land. Daar krijg je kinderen van. Niet onbelangrijk. Sterke overheden die elkaar de kop in willen slaan zijn minder bruikbaar. Oost-Azie moet oppassen.

Afijn. Waar zet ik mijn geld op? Europa is een verloren continent. Kan het niet duiden waar precies het probleem zit, maar fiets maar eens door de Hoogstraat in Eindhoven en je begrijpt waar ik het over heb. Tolerantie/Desinteresse? Hedonisme?

Waar vind je een goede mix van vrijheid, van een overheid die zich bescheiden opstelt, van families en van individuen die om elkaar en om zichzelf (om de goede redenen) geven? Kun je dat tot een land of een regio condenseren? Zijn we niet voorbij dat nationalistische? Je stapt in het vliegtuig en je begint een bedrijfje aan de andere kant van de wereld. Je neemt je familie mee en zet een koter neer op de andere kant van de wereld. Keuzes, keuzes....
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 12 mei 2014 @ 00:04:46 #3
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_139853687
Jullie obsessie met het almachtige moedercontinent neemt wel erg extreme vormen aan. Speur ik daar wat onzekerheid?
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
  maandag 12 mei 2014 @ 00:17:14 #4
224960 highender
Travellin' Light
pi_139854303
Aha, een 'jullie van het almachtige moedercontinent' tegen ? topic, even snacks frituren :?
pi_139854337
quote:
17s.gif Op zondag 11 mei 2014 06:30 schreef El_Matador het volgende:
:?

Wat bedoel je? In welk land je liever investeert of welk land het straks beter te vertoeven zal zijn?
pi_139854621
Amerika, any day, any time of the week.

Waarom? Omdat ze nu, komende 5, 10 en 15 en 25 jaar altijd zullen geven om de mensen die centen hebben. En dat zal daar ook nog wel goed gaan al die jaren.

Arm - rijk, die kloof zal overal ter wereld groter worden. Kun je verder niet zo veel aan doen. Als 1 land aan de hendel gaat trekken met belastingen vertrekken de vermogenden wel naar een ander land.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_139909809
Volgens mij zou de discussie rondom welvaartverdeling niet over landen moeten gaan, maar over de absurd grote en alsmaar verder groeiende kloof tussen arm en rijk. Dat gaat vroeg of laat een keer genadeloos mis. Een zeer kleine groep rijken kent een extreme mate van welvaart en macht. De huidige verhoudingen zijn al zorgwekkend en het wordt alleen maar erger.
pi_139911906
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 22:00 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

In Oost-Azie zie je heel veel nationalistische spanningen, maar binnen een bepaald land zie je juist heel veel harmonie. Vooral binnen de familie (Japan? Mwah). Ik heb ook het idee dat wij dat als land een beetje kwijt aan het raken zijn. De Amerikanen hebben dat nog, maar ik merk aan mijn Zuid-Amerikaanse collega's (en mijn Indische collega's) dat familie nog veel hoger staat aangeschreven. Sterke families zijn belangrijk voor een land. Daar krijg je kinderen van. Niet onbelangrijk. Sterke overheden die elkaar de kop in willen slaan zijn minder bruikbaar. Oost-Azie moet oppassen.
Laat dat net allemaal regio's / landen zijn waar (generaliserend) religie nog waarde heeft in een gemeenschap, zou het daar mee te maken hebben?
  dinsdag 13 mei 2014 @ 23:43:11 #9
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_139931705
Volgens mij wonen we op de juiste plaats. Niet te veel aan doen.
pi_139933877
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 17:23 schreef karton2 het volgende:

[..]

Laat dat net allemaal regio's / landen zijn waar (generaliserend) religie nog waarde heeft in een gemeenschap, zou het daar mee te maken hebben?
Ik denk het wel. Heb zelf niets met religie, maar religie brengt wel normen en waarden die belangrijk zijn om de familie 'de hoeksteen van de samenleving' te laten blijven zijn.

Kinderen, families zorgen voor toekomst.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_139933923
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 00:41 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Heb zelf niets met religie, maar religie brengt wel normen en waarden die belangrijk zijn om de familie 'de hoeksteen van de samenleving' te laten blijven zijn.

Kinderen, families zorgen voor toekomst. [en stabiliteit/moraal]
Absoluut. Hier hetzelfde. Dan ook HET succes van de oranje landen. Investeer daarin, kan ik je aanraden.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_139935842
Dus ik moet een huis kopen in Kroatie ?
pi_139954224
quote:
6s.gif Op woensdag 14 mei 2014 00:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Absoluut. Hier hetzelfde. Dan ook HET succes van de oranje landen. Investeer daarin, kan ik je aanraden.
Ik denk dat je beter kan investeren in een bedrijf die oa daar opereert, aangezien landen er steeds minder toe doen.

Hier wordt gesproken als in de EU en de VS gaan het achteruit en waar jullie zitten is de toekomst. Hoe moet ik dat dan opvatten? Is de gedachte dat als je daar nu kinderen hebt ze het 20-30jaar later beter zullen hebben dan hier? Het idea is dat die achteruitgang hier lineair zal voortzetten?
  woensdag 14 mei 2014 @ 19:56:22 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_139957259
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:43 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Ik denk dat je beter kan investeren in een bedrijf die oa daar opereert, aangezien landen er steeds minder toe doen.

Hier wordt gesproken als in de EU en de VS gaan het achteruit en waar jullie zitten is de toekomst. Hoe moet ik dat dan opvatten? Is de gedachte dat als je daar nu kinderen hebt ze het 20-30jaar later beter zullen hebben dan hier? Het idea is dat die achteruitgang hier lineair zal voortzetten?
Die opkomende economieën zijn arme landen die lang door supermachten arm gehouden zijn. Ze zijn iets aan het inhalen, maar ze zullen geen echte bedreiging vormen voor koplopers als Nederland. Dat zeggen ze alleen maar om ons bang te maken en aan te sporen harder te werken voor minder geld.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_139958729
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die opkomende economieën zijn arme landen die lang door supermachten arm gehouden zijn. Ze zijn iets aan het inhalen, maar ze zullen geen echte bedreiging vormen voor koplopers als Nederland. Dat zeggen ze alleen maar om ons bang te maken en aan te sporen harder te werken voor minder geld.
Ze zijn ook maar arm gehouden omdat het kan. Ze maken er zelf een grote zooi van waardoor ze makkelijk arm kunnen worden gehouden.

Er wordt volgens mij al zolang geroepen dat het einde is aangebroken voor het Westen. Intern begon dat al met iedereen die naar de nieuwe gebieden vertrokken (vs australie new zeeland). Honderd jaar geleden riepen ze in Japan ook hoe erg ze afgezakt zijn in de VS en Europa (geen respect voor familie, niet serieus zijn maar veel feesten etc.). Indiërs zeidden het toen ze onafhankelijk werden. Velen die het nu roepen zijn ook nog nooit in de EU of de VS geweest.

Lekker roepen hoe erg het gesteld is in Europa, maar wel mooi met je Nederlands paspoort in je droomland zitten. Wie gaat hem inwisselen? Voor een Colombiaans? Voor een Japans paspoort?
pi_139959365
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 22:00 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik ben op dit moment in de VS, en na 5 jaar Oost-Azie heb ik zo mijn twijfels over de Amerikaanse aanpak, die misschien wel tot een rood kleurtje op de kaart leidt, maar waar zo veel armoede heerst. Geestelijke armoede, financiele armoede, sociale armoede. Nederland idem dito.

Wat je namelijk niet in het plaatje ziet, zijn de investeringen in de bevolking, de social fabric. Als je bijvoorbeeld in Japan of Zuid-Korea op straat loopt, dan loop je daar met een heel ander gevoel rond, dan in Nederland of in de VS. Japanners en Koreanen hebben bijvoorbeeld respect voor het eigen lichaam. De cultuurschok is enorm als je in de VS landt, en je wordt omringd door crack-hoofden, alcoholisten en heel erg veel heel erg zware mensen. Moeten mensen dat vooral zelf weten, of verraadt dat volledige desinteresse? Waar zijn de tijden gebleven dat we het beste uit mensen probeerden te halen?

Ik noem dat investeringen in de bevolking, maar het gaat om zaken die niets kosten. Wat kost een ouder die het juiste voorbeeld geeft? En hoe duur kan een onderwijzer zijn die niet te veel verknalt, wat thuis is aangeleerd?

Amerikanen moet je nooit onderschatten. Die vinden zichzelf iedere keer weer opnieuw uit. Gigantisch land met een diverse bevolking maar een sterke cultuur. Maar toch zet ik er mijn geld niet op.

Afijn. Waar zet ik mijn geld op? Europa is een verloren continent. Kan het niet duiden waar precies het probleem zit, maar fiets maar eens door de Hoogstraat in Eindhoven en je begrijpt waar ik het over heb. Tolerantie/Desinteresse? Hedonisme?

Waar vind je een goede mix van vrijheid, van een overheid die zich bescheiden opstelt, van families en van individuen die om elkaar en om zichzelf (om de goede redenen) geven? Kun je dat tot een land of een regio condenseren? Zijn we niet voorbij dat nationalistische? Je stapt in het vliegtuig en je begint een bedrijfje aan de andere kant van de wereld. Je neemt je familie mee en zet een koter neer op de andere kant van de wereld. Keuzes, keuzes....
Dat snap ik niet helemaal? Voor mijn gevoel telt familie juist hier veel meer dan in de VS. Je hebt gelijk dat het sterker is in Azië.

Overigens herken ik dat beeld wel meer niet, ik zou er voor willen pleiten (op enkele excessen na) dat de (noord-West) Europese sociaal democratie het beste presteert. Geen communisme maar ook geen echte armoede zoals in de VS en Azie. Goede scholing en gezondheidszorg voor iedereen en niet alleen een handjevol topinstituten.

Van alle steden waar ik geweest ben of geleefd heb (NY, Shanghai,Mekong delta, Singapore, Rabat, diverse EU steden, etc.) valt het mij op dat de Europese steden er bv vaak het schoonst uitzien, goede infrastructuur hebben en het aantal zwervers/verslaafden miniem is.
Uitzondering hierop is Singapore maar dat heeft meer met oppressie van die bevolkingsgroepen te maken. Ook daar is veel armoede (onder immigranten).

Qua sociale stabiliteit sla ik Europa dan ook hoger aan dan bv de VS.
http://www.nytimes.com/20(...)-standards.html?_r=0

Verder schat ik dat idd Chili en Maleisië het gaat gaan doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_140046460
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat snap ik niet helemaal? Voor mijn gevoel telt familie juist hier veel meer dan in de VS. Je hebt gelijk dat het sterker is in Azië.

Overigens herken ik dat beeld wel meer niet, ik zou er voor willen pleiten (op enkele excessen na) dat de (noord-West) Europese sociaal democratie het beste presteert. Geen communisme maar ook geen echte armoede zoals in de VS en Azie. Goede scholing en gezondheidszorg voor iedereen en niet alleen een handjevol topinstituten.

Van alle steden waar ik geweest ben of geleefd heb (NY, Shanghai,Mekong delta, Singapore, Rabat, diverse EU steden, etc.) valt het mij op dat de Europese steden er bv vaak het schoonst uitzien, goede infrastructuur hebben en het aantal zwervers/verslaafden miniem is.
Uitzondering hierop is Singapore maar dat heeft meer met oppressie van die bevolkingsgroepen te maken. Ook daar is veel armoede (onder immigranten).

Qua sociale stabiliteit sla ik Europa dan ook hoger aan dan bv de VS.
http://www.nytimes.com/20(...)-standards.html?_r=0

Verder schat ik dat idd Chili en Maleisië het gaat gaan doen.
Een tijd geleden heb ik met een Britse professor mogen praten, die jaren in Ierland heeft gewoond. Hij vertelde me dat het Britse onderwijs bar slecht was, terwijl de Ieren dat veel beter voor elkaar hadden. Het Britse onderwijs heeft wel wat weg van het Amerikaanse onderwijs, terwijl de Ieren meer op de lijn van het Europese onderwijs zitten.

In die zin heb je waarschijnlijk gelijk dat Europa het over het algemeen beter doet dan de VS, omdat onderwijs zo enorm belangrijk is voor het bestaansniveau van de onder- en middenklasse. Zelfs als mensen geen goede baan hebben, kunnen ze met goed onderwijs wel de juiste keuzes maken, en voor zichzelf zorgen.

Dat wil niet meteen zeggen dat Europees onderwijs zo geweldig is, er valt nog enorm veel aan te sleutelen, maar in vergelijking met veel andere landen mogen we niet klagen.

Toch verwacht ik dat Amerikanen ook weer uit deze crisis zullen komen, en weer keihard naar een nieuwe economie toe zullen werken. Ze halen nog steeds het toptalent uit de wereld, en hebben nog steeds de meest dynamische economie. EN de familie staat nog steeds centraal in het land, alhoewel dat heel hard aan het verwateren is, heb ik het idee. Europa sjokt er zo enorm achteraan. Ik zie te weinig drang naar vernieuwing. Mensen vinden het al snel allemaal best. Men werkt liever minder dagen. Iedereen z'n ding, maar als je met de rest van de wereld wil concurreren, dan zal er toch gewerkt moeten worden. Iemand vertelde laatst dat je net als in het judo beter op de juiste momenten kracht moet zetten (Nederland), ipv altijd volle bak te gaan (VS, Azie). Misschien had hij gelijk. Maar ik krijg vaak het idee dat we ook dat gevoel voor wanneer we op het juiste moment kracht moeten zetten, kwijt aan het raken zijn.
pi_140046464
vanavond een (nietsvermoedende) Duitser ontmoet en een heerlijk los avondje met 2 prachtige Colombiaanse dames. Die Duitser ziet ook hoe goed en veilig Colombia is. O+

pi_140048391
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 05:05 schreef El_Matador het volgende:
vanavond een (nietsvermoedende) Duitser ontmoet en een heerlijk los avondje met 2 prachtige Colombiaanse dames. Die Duitser ziet ook hoe goed en veilig Colombia is. O+
Ik dacht altijd dat de overheidsbemoeienis super erg was in Zuid-Amerika.

Maar ik hoor van een aantal welvarende westerlingen dat er juist gigantisch veel vrijheid is in een land als Argentinie. Omdat de overheid zo'n zootje is dat ze geen toezicht kunnen houden op de burgers zoals de overheden in West-Europa en de US.

Is dat in Columbia ook zo? Waar zit je in Columbia dat het zo veilig is?

Ik hoor ook Argentinie dat het een hele grote toekomst heeft. Het land was begin 20e eeuw een van de rijkste landen van de wereld, het land heeft veel grondstoffen, de bevolking is erg hoogopgeleid, alleen de overheid is een drama, maar als ze er eens een goede leider komt kan het veel beter gaan.

Zie jij dat ook zo?
pi_140048413
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 10:29 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat de overheidsbemoeienis super erg was in Zuid-Amerika.

Maar ik hoor van een aantal welvarende westerlingen dat er juist gigantisch veel vrijheid is in een land als Argentinie. Omdat de overheid zo'n zootje is dat ze geen toezicht kunnen houden op de burgers zoals de overheden in West-Europa en de US.

Is dat in Columbia ook zo? Waar zit je in Columbia dat het zo veilig is?

Ik hoor ook Argentinie dat het een hele grote toekomst heeft. Het land was begin 20e eeuw een van de rijkste landen van de wereld, het land heeft veel grondstoffen, de bevolking is erg hoogopgeleid, alleen de overheid is een drama, maar als ze er eens een goede leider komt kan het veel beter gaan.

Zie jij dat ook zo?
Sorry, ik reageer als je Colombia juist kan spellen.

pi_140051926
Ik blijf het wonderlijk vinden hoe Europa (de westerse wereld) zich in 100 jaar heeft ontwikkeld. In 1914 werd er gevochten in loopgraven en nu kun je met een mobieltje de hele wereld (bijna) bereiken. Vind dat echt ongelooflijk.

Ben blij dat ik Nederland woon en al zou ik geld moeten zetten op een land, dan zou ik kiezen voor één waar de agrarische condities optimaal zijn en weinig inwoners. Dat moet ideaal zijn, leven in het land van melk én honing en niet teveel gezeik aan je kop, da`s mijn paradijs!

Ben niet thuis in cijfers wat betreft economieën en ik wil eigenlijk aanhaken in dit topic, omdat ik gister toevallig Pauw & Witteman keek. Als je zag hoe Hans van Baalen en Paul Tang hun verhaal over Europa aan de mensen willen verkopen, nou dan verlang ik echt terug naar Fortuyn.

De bezieling en passie, dat is wat ik mis op allerlei niveau`s in onze samenleving. Nou ja, misschien is dat er wel onder de mensen, maar wordt het ons veel te gemakkelijk gemaakt.......? Misschien dat gedachtegoed/filosofie ook een wezenlijk onderdeel is voor een succesvolle samenleving.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 14:00:23 #22
pi_140052507
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 13:29 schreef Adrie072 het volgende:

De bezieling en passie, dat is wat ik mis op allerlei niveau`s in onze samenleving.
Moet je zien hoeveel bezieling en passie mensen hebben als ze dood gaan van de honger.

Hoe beter het gaat, hoe minder druk mensen zich hoeven te maken. Je zou gebrek aan bezieling en passie juist als positief moeten zien.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_140053158
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 14:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je zou gebrek aan bezieling en passie juist als positief moeten zien.
:N :N :N

zaterdag 17 mei 2014 @ 14:44:18 #24
pi_140053504
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 14:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:N :N :N

pi_140053625
quote:
:')

Dus omdat er idioten bestaan, moet je maar lekker op je zolderkamer papiertjes versnipperen?

Was jij niet de TS van het Anonops/Occupy-topic? :D

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')