quote:
Zeg, zoek je ruzie of zo?!?!quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:49 schreef Iwanius het volgende:
omdat men bij bloedworst alleen maar aan de Hollandse versie denkt die inderdaad verre van smakelijk is.
Dat kan, maar sinds ik een keer buikgriep kreeg nadat ik veel kruidnagel gegeten had en met mijn kop in het porselein hing in de kruidnagel lucht kan ik het niet meer etenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:31 schreef applemoose het volgende:
Ik vind de Hollandse bloedworst juist zo lekker vanwege de kruidnagelen. Gebakken appeltje erbij... Terwijl ik juist de melige flauwe Franse en Engelse zo vies vind.
Surinaamse Markt op t hoekje achter ct...vind t daar veel lekkerder ookquote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:31 schreef Ronnie_dh het volgende:
Hollandse bloedworst is iets heel anders dan Surinaamse bloedworst, bereidingswijze is al heel anders.
IMHO heeft de Surinaamse bloedworst veel meer smaak en sappiger. Maar dat komt meer op de manier hoe het gemaakt is.
Heb nu echt trek in bloedworst gekregen. Hebben mensen tips waar je in Den Haag een goed stukje kan halen? Meestal ga ik maar CT Broodjeszaak bij Hobbemaplein maar die is nu dicht.
De Surinaamse bloedworst behoeft niets meer. Is al pittig en sappig uit zichzelf. (mits goed bereidt natuurlijk)quote:Op dinsdag 13 mei 2014 01:09 schreef Pindasoepje het volgende:
Jammie krijg er meteen trek in! Heerlijk met peper op azijn
Weet ik, maar toch vind ik het zo lekkerderquote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:44 schreef Iwanius het volgende:
[..]
De Surinaamse bloedworst behoeft niets meer. Is al pittig en sappig uit zichzelf. (mits goed bereidt natuurlijk)
Hoi?quote:
Zo'n bakje zoals in de OP kost al gauw ¤4-5.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:25 schreef quirina het volgende:
Bloedworst is voor armoedzaaiers, wie gaat er nou bloed met meel zitten eten das toch goor
Liever een echte vleeschworst.
Je ziet er zelf heerlijk uit.quote:Op maandag 12 mei 2014 04:58 schreef Specularium het volgende:
Wat ziet dat er weer heerlijk uit in de OP.
Oh ja.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:47 schreef Pindasoepje het volgende:
Elke Surinamer is toch wel een kenner! Eten ze geen bloedworst dan is het wel een bakje vleesworst. Hmmm gelukkig beginnen kwakoe en de Milan bijna weer.
Bere ?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:54 schreef Pindasoepje het volgende:
Maar daar zit volgens mij ook fladder en bere bij. Dat eet ik niet.
Milan is net zoiets als kwakoe, een soort evenement want voorheen voor de Surinaams Hindoestaanse Nederlanders was. Nu is het een multicultureel evenement. Is altijd in juni juli.
Tip in Almere op de markt verkopen ze ook lekkere bloedworst
Ah,dan zal ik eens dat in de gaten gaan houden want laat sowieso die restaurantweken/proeverijen e.d. langs mij heengaan,verscheur de uitnodigingen ook altijd,en ga liever met mijn vriendin die alternatieve brasserieėn af waar kleine zelfstandige ondernemers iets nieuws proberen op te zetten i.p.v. die geijkte 'Hollandse' horeca ondernemers die voor mij 'standaard' gerechten op tafel neerzetten onder het mom van "iets nieuws" en vervolgens de hoofdprijs vragen...quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:54 schreef Pindasoepje het volgende:
Maar daar zit volgens mij ook fladder en bere bij. Dat eet ik niet.
Milan is net zoiets als kwakoe, een soort evenement want voorheen voor de Surinaams Hindoestaanse Nederlanders was. Nu is het een multicultureel evenement. Is altijd in juni juli.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |