abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139780277
Beste fokkers,

Volgend jaar ga ik fiscale economie studeren aan de EUR en ik wil dan ook op kamers gaan, bij voorkeur in Kralingen. Ik zat echter omtrent de verschillende studentenverenigingen in Rotterdam met een aantal vragen...
heeft iemand ervaringen met laurentius of rsc? wat kunnen jullie aanraden en wat zijn de (belangrijke) verschillen?

Alvast bedankt
pi_139780574
Bij RSC zitten alleen maar gasten (er zitten nog wel een paar vrouwen bij RSVS maar dat zijn er maar 400 oid in vergelijking met 1200 RSC'ers). Bij RSC is het handig als je een rijke papa hebt die ook bij het RSC heeft gezeten. Bij Laurentius is het allemaal iets minder serieus. Verder zitten bij beide verenigingen vooral elitaire mensen, bij Laurentius iets minder. Laurentius is vooral feesten en zuipen.
pi_139780820
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:56 schreef ulq het volgende:
Bij RSC zitten alleen maar gasten (er zitten nog wel een paar vrouwen bij RSVS maar dat zijn er maar 400 oid in vergelijking met 1200 RSC'ers). Bij RSC is het handig als je een rijke papa hebt die ook bij het RSC heeft gezeten. Bij Laurentius is het allemaal iets minder serieus. Verder zitten bij beide verenigingen vooral elitaire mensen, bij Laurentius iets minder. Laurentius is vooral feesten en zuipen.
Bedankt voor de reactie. Ik had inderdaad zelf ook al wat vernomen dat het laurentius een betere man/vrouw verhouding heeft dan het rsc. Naar mijn mening een voordeel. Maar hoe zit het qua verplichtingen (qua activiteiten), ik hoorde dat je bij het laurentius amper verplichtingen hebt, waardoor veel mensen niet komen opdagen. Is dat zo, zo ja, zorgt dit voor een minder leuke sfeer?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 18:20:12 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139783033
Als je dan toch bij een ballenvereniging gaat zou ik voor het A merk kiezen en dus het Corps.
pi_139785364
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 17:03 schreef dfb129 het volgende:

[..]

Bedankt voor de reactie. Ik had inderdaad zelf ook al wat vernomen dat het laurentius een betere man/vrouw verhouding heeft dan het rsc. Naar mijn mening een voordeel. Maar hoe zit het qua verplichtingen (qua activiteiten), ik hoorde dat je bij het laurentius amper verplichtingen hebt, waardoor veel mensen niet komen opdagen. Is dat zo, zo ja, zorgt dit voor een minder leuke sfeer?
Nah dat klopt niet volgens mij. Laurentius is ook best wel hardcore, met ontgroening, verplicht 2x week borrelen etc.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 20:19:20 #6
422470 Laurens-Jan
baron van Wassenaer
pi_139787159
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 18:20 schreef Hexagon het volgende:
Als je dan toch bij een ballenvereniging gaat zou ik voor het A merk kiezen en dus het Corps.
De aanspreekvorm is 'De hoogwelgeboren heer'
Op vrijdag 13 juni 2014 16:43 schreef Anoonumos het volgende:
Je naam, ondertitel, handtekening, UI, profiel, en toekomstige studie irriteren me nu al mateloos.
pi_139830067
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:56 schreef ulq het volgende:
Deze aantallen moet je met een korreltje zout nemen hoor :D Maar ga gewoon Eurekaweek lopen en in een huis slapen van een van de twee verenigingen (die waarnaar je het meest neigt lijkt me dan het handigst), dan merk je het snel genoeg hoor. Zit wel groot verschil tussen beide verenigingen (uberhaupt tussen alle verenigingen in Rotterdam). O en RSC heeft dit jaar lustrum (100 jaar), Laurentius heeft volgend jaar lustrum (ook 100 jaar), dat is wel echt leuk om mee te pakken.
pi_139879122
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:45 schreef Ansu het volgende:

[..]

Deze aantallen moet je met een korreltje zout nemen hoor :D Maar ga gewoon Eurekaweek lopen en in een huis slapen van een van de twee verenigingen (die waarnaar je het meest neigt lijkt me dan het handigst), dan merk je het snel genoeg hoor. Zit wel groot verschil tussen beide verenigingen (uberhaupt tussen alle verenigingen in Rotterdam). O en RSC heeft dit jaar lustrum (100 jaar), Laurentius heeft volgend jaar lustrum (ook 100 jaar), dat is wel echt leuk om mee te pakken.
Ja ik kan in een studentenhuis van het RSC overnachten tijdens de eurekaweek dus dan kan ik iniedergeval daar een goede indruk van krijgen.. Daarna kan ik er nog overnadenken en een uiteindelijke keuze maken.
pi_139891123
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 20:24 schreef dfb129 het volgende:

[..]

Ja ik kan in een studentenhuis van het RSC overnachten tijdens de eurekaweek dus dan kan ik iniedergeval daar een goede indruk van krijgen.. Daarna kan ik er nog overnadenken en een uiteindelijke keuze maken.
Je kan in huizen slapen van alle verenigingen. Gewoon kiezen wat je voorkeur heeft op dit moment, zie je vanzelf of dat bevestigd wordt of niet.
pi_139931162
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:45 schreef Ansu het volgende:

[..]

Deze aantallen moet je met een korreltje zout nemen hoor :D
hoezo ? :?
pi_139932118
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:32 schreef ulq het volgende:

[..]

hoezo ? :?
Die verenigingen zijn wel wat kleiner dan 1200 en 400.
Denk eerder aan 750 en 300.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 23:51:48 #12
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_139932189
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 18:20 schreef Hexagon het volgende:
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_139932206
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:50 schreef Ansu het volgende:

[..]

Die verenigingen zijn wel wat kleiner dan 1200 en 400.
Denk eerder aan 750 en 300.
nope. Zou eerder denken aan 1200 en 400.
pi_139932298
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:52 schreef ulq het volgende:

[..]

nope. Zou eerder denken aan 1200 en 400.
Vreemd dat het RSC dan op hun eigen website zegt 750. Ach, jij zal het vast beter weten dan zij.
pi_139932482
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:54 schreef Ansu het volgende:

[..]

Vreemd dat het RSC dan op hun eigen website zegt 750. Ach, jij zal het vast beter weten dan zij.
Oké je hebt gelijk :P

Ik zou niet voor RSC gaan trouwens, Laurentius is wel iets toffer. Tenzij je niet echt van feestjes houdt en liever alvast begint met het zakenleven/netwerkbusiness
pi_139933451
Laurentius is best een gezellige vereniging volgens mij. Hoor in ieder geval veel goeds er over van de mensen die ik ken en die bij Laurentius zitten.
pi_139933654
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 17:03 schreef dfb129 het volgende:
[..]

Maar hoe zit het qua verplichtingen (qua activiteiten), ik hoorde dat je bij het laurentius amper verplichtingen hebt, waardoor veel mensen niet komen opdagen. Is dat zo, zo ja, zorgt dit voor een minder leuke sfeer?
Dat is eerder een beschrijving van RSG (G, niet C). Je hebt overigens ook nog SSR, is ook vrij traditioneel maar volgens mij net iets minder dan Laurentius en RSC. Gewoon bij alle drie langs gaan tijdens de Eurekaweek.
pi_139938251
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:58 schreef ulq het volgende:

[..]

Ik zou niet voor RSC gaan trouwens, Laurentius is wel iets toffer. Tenzij je niet echt van feestjes houdt en liever alvast begint met het zakenleven/netwerkbusiness
haha jij weet duidelijk niet waar je over praat :).

[ Bericht 10% gewijzigd door Adelovici op 14-05-2014 10:41:12 ]
pi_139991440
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:58 schreef ulq het volgende:

[..]

Oké je hebt gelijk :P

Dit is grotendeels een vooroordeel. Alsof je geen feesten bij het RSC hebt en daar dus al het "bedrijfsleven" in gaat? Je gaat daar ook gewoon een tijd hebben met veel feesten etc. Het zal misschien wel wat zakelijker zijn inderdaad, maar de vergelijking met het bedrijfsleven lijkt me een beetje overdreven.
pi_139991492
Ik heb overigens geregeld dat ik tijdens de Eurekaweek in een van de studentenhuizen van het RSC kan overnachten samen met een vriend. Hoe kan ik tijdens de eurekaweek, zoals jullie vermeldden, toch een kijkje nemen bij het laurentius? Want ik ben er toch nog niet helemaal uit..
pi_140001313
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:42 schreef dfb129 het volgende:

[..]

Dit is grotendeels een vooroordeel. Alsof je geen feesten bij het RSC hebt en daar dus al het "bedrijfsleven" in gaat? Je gaat daar ook gewoon een tijd hebben met veel feesten etc. Het zal misschien wel wat zakelijker zijn inderdaad, maar de vergelijking met het bedrijfsleven lijkt me een beetje overdreven.
Ik heb vernomen dat het een echte mannencultuur is. Een beetje grimmige bedoening, kijken wie de sterkste/beste is etc.
pi_140003009
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:44 schreef dfb129 het volgende:
Ik heb overigens geregeld dat ik tijdens de Eurekaweek in een van de studentenhuizen van het RSC kan overnachten samen met een vriend. Hoe kan ik tijdens de eurekaweek, zoals jullie vermeldden, toch een kijkje nemen bij het laurentius? Want ik ben er toch nog niet helemaal uit..
Tuurlijk, kan toch geen kwaad om rond te kijken? Zou dat zeker doen, dan weet je al snel wat je leuker vindt. En dat is juist het mooie aan de Eurekaweek, anders kan je ook gewoon een open feest meepakken. Je kan trouwens ook nog langs de andere verenigingen als je wilt.
pi_140011394
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:42 schreef dfb129 het volgende:

[..]

Geloof me, het is er zeker niet zakelijker.
pi_140011452
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:13 schreef ulq het volgende:

[..]

Ik heb vernomen dat het een echte mannencultuur is. Een beetje grimmige bedoening, kijken wie de sterkste/beste is etc.
Mannen onder elkaar heet zoiets en ik weet niet van wie je deze onzin hoort maar ik zie je tot nu toe alleen maar onzin posten hier.

Grimmige sfeer haha, ja je moet iedere borrelavond weer oppassen dat je niet wordt neergestoken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')