Deel van de feestelijkheden van 9 mei op de Krim neem ik aan, kwam met deze tweet:quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:35 schreef Nintex het volgende:
Wat is de omschrijving bij de foto? Is dat de Russische luchtmacht, Navo, Oekrane?
twitter:Muschelschloss twitterde op vrijdag 09-05-2014 om 14:32:58#Krim #Crimea #Ukraine RT @MaximEristavi: Muscles show in #Sevastopol. Putin is in the town http://t.co/FG03yhwwzH reageer retweet
Wss gewoon onderdeel van de Russische viering van de overwinning op nazi-Duitsland. De krim en Sebastopol waren belangrijke doelen voor beide partijen.quote:
weet ik, vond het verrassend dat dit als eerste beeld opdook, verder nog geen fotos van vieringen op de Krim zien voorbijkomen op twitter (al zijn er momenteel zoveel tweets dat ik slechts een fractie kan lezen)quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:39 schreef Wut het volgende:
[..]
Wss gewoon onderdeel van de Russische viering van de overwinning op nazi-Duitsland. De krim en Sebastopol waren belangrijke doelen voor beide partijen.
Wat een ouwe troep is het ook eigenlijk.quote:
quote:Tanks and shots heard in Ukrainian town of Mariupol
Several people are reported to have been killed in a shoot-out between Ukrainian troops and separatists in the town of Mariupol.
Omdat het afleidt van het neerschieten van ongewapende burgers, en jij meteen een zeer speculatieve uitleg geeft aan de beelden van mensen die ongewapend een tank tegenhouden. Ik tracht alles te laten zien, maar men is zo selectief in de reacties dat het geen zin heeft. Men negeert elke misdaad van de pro-Kiev groep en interpreteert elke onduidelijkheid zodanig dat het de vooringenomenheid versterkt.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:57 schreef JimmyJames het volgende:
Ongewapende en onschuldige separatisten?
Het lijkt er sterk op dat die man op de APC er iets in probeert te gooien. Een handgranaat wellicht? Of giet hij benzine in de APC?
[edit] Niet het filmpje weghalen dat de separatisten in een kwaad daglicht stelt, h![]()
Tja de enige complottheorie die ik geloof is dat Yanukovich dit al van te voren in de planning had met een paar vriendjes over de grens, want de staat van het Oekraense leger is niet zo heel best.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wat een ouwe troep is het ook eigenlijk.
Uiteraard niet, ze noemde de komst van Putin op de Krim vandaag een schending van soevereiniteit o.i.d. .quote:erkent Oekrane trouwens dat de krim Russisch is?
Opmerkelijk dat Europa en de U.S. het erbij laten zitten.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:16 schreef Nintex het volgende:
Uiteraard niet, ze noemde de komst van Putin op de Krim vandaag een schending van soevereiniteit o.i.d. .
Tja, de Krim is een apart geval, omdat daar daadwerkelijk zoveel Russen wonen. Daarnaast kunnen we vrij weinig doen. In het Oosten van Oekrane gaat de afscheiding een stuk trager, maar ook dit is geen goede oplossing. In plaats van gevechten tussen seperatisten en het leger hadden daar gewoon VN soldaten aanwezig moeten zijn. Desnoods uit Zuid-Afrika en Australi, om te voorkomen dat de VS en Rusland elkaar weer van van alles gaan beschuldigen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:17 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat Europa en de U.S. het erbij laten zitten.
Beetje hetzelfde als dat Duitsland nu weer een claim gaat leggen op Elzas Lotharingen
even wegnemend van of er nu russen wonen of niet.. het is al decennia een onderdeel van oekraine, als de inwoners van dit eiland echt zo graag bij Rusland zouden willen horen, zouden ze wel gemigreerd zijn lijkt me..quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:21 schreef Nintex het volgende:
[..]
Tja, de Krim is een apart geval, omdat daar daadwerkelijk zoveel Russen wonen. Daarnaast kunnen we vrij weinig doen. In het Oosten van Oekrane gaat de afscheiding een stuk trager, maar ook dit is geen goede oplossing. In plaats van gevechten tussen seperatisten en het leger hadden daar gewoon VN soldaten aanwezig moeten zijn. Desnoods uit Zuid-Afrika en Australi, om te voorkomen dat de VS en Rusland elkaar weer van van alles gaan beschuldigen.
Het had inderdaad bij Oekrane moeten blijven, want het is Oekraens grondgebied, maar dat schip is nu gevaren, daar valt niets meer aan te doen. Rusland had het echter daar bij moeten laten, maar dat doen ze niet. Of die lui in het Oosten luisteren echt 'niet' naar Putin dan heeft hij een heel groot probleem. Als in gewapende seperatisten aan de grens die niet naar Moskou of Kiev luisteren.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:22 schreef Onnoman het volgende:
[..]
even wegnemend van of er nu russen wonen of niet.. het is al decennia een onderdeel van oekraine, als de inwoners van dit eiland echt zo graag bij Rusland zouden willen horen, zouden ze wel gemigreerd zijn lijkt me..
navo heeft daar helaas niet veel te zoeken omdat het geen navo land is
Vechten in Mariupol en Poetin was in Sebastopol.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nog wat noemenswaardig gebeurd vandaag?
Met de zelfde logica zouden de helft van de Oekraners gemigreerd moeten zijn naar de EU..quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:22 schreef Onnoman het volgende:
[..]
even wegnemend van of er nu russen wonen of niet.. het is al decennia een onderdeel van oekraine, als de inwoners van dit eiland echt zo graag bij Rusland zouden willen horen, zouden ze wel gemigreerd zijn lijkt me..
navo heeft daar helaas niet veel te zoeken omdat het geen navo land is
Het is niet vergelijkbaar, de lange strijd in Kiev of nu het gevecht in het oosten. Het een is de strijd om vrijheid voor iedereen en de strijd tegen de corruptie en de ander een strijd om annexatie.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 17:51 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Met de zelfde logica zouden de helft van de Oekraners gemigreerd moeten zijn naar de EU..
Nee, het is helemaal niet duidelijk wat ze willen. De een wil onafhankelijkheid, de ander meer autonomie en de ander bij Rusland. Het referendum in Donetsk gaat over onafhankelijkheid bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is niet vergelijkbaar, de lange strijd in Kiev of nu het gevecht in het oosten. Het een is de strijd om vrijheid voor iedereen en de strijd tegen de corruptie en de ander een strijd om annexatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |