abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139740275
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:35 schreef Nintex het volgende:
Wat is de omschrijving bij de foto? Is dat de Russische luchtmacht, Navo, Oekrane?
Deel van de feestelijkheden van 9 mei op de Krim neem ik aan, kwam met deze tweet:
pi_139740285
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:34 schreef meth1745 het volgende:
Sevastopol??

[ afbeelding ]
Wss gewoon onderdeel van de Russische viering van de overwinning op nazi-Duitsland. De krim en Sebastopol waren belangrijke doelen voor beide partijen.
pi_139740437
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:39 schreef Wut het volgende:

[..]

Wss gewoon onderdeel van de Russische viering van de overwinning op nazi-Duitsland. De krim en Sebastopol waren belangrijke doelen voor beide partijen.
weet ik, vond het verrassend dat dit als eerste beeld opdook, verder nog geen fotos van vieringen op de Krim zien voorbijkomen op twitter (al zijn er momenteel zoveel tweets dat ik slechts een fractie kan lezen)
  vrijdag 9 mei 2014 @ 14:50:47 #30
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_139740634
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 9 mei 2014 @ 14:54:31 #31
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139740751
quote:
Tanks and shots heard in Ukrainian town of Mariupol

Several people are reported to have been killed in a shoot-out between Ukrainian troops and separatists in the town of Mariupol.
The view from nowhere.
pi_139741263
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:57 schreef JimmyJames het volgende:
Ongewapende en onschuldige separatisten?

Het lijkt er sterk op dat die man op de APC er iets in probeert te gooien. Een handgranaat wellicht? Of giet hij benzine in de APC?

[edit] Niet het filmpje weghalen dat de separatisten in een kwaad daglicht stelt, h ;)
Omdat het afleidt van het neerschieten van ongewapende burgers, en jij meteen een zeer speculatieve uitleg geeft aan de beelden van mensen die ongewapend een tank tegenhouden. Ik tracht alles te laten zien, maar men is zo selectief in de reacties dat het geen zin heeft. Men negeert elke misdaad van de pro-Kiev groep en interpreteert elke onduidelijkheid zodanig dat het de vooringenomenheid versterkt.
Zucht, ga nog maar eens proberen weg te blijven uit dit topic, zal wel niet lukken, maar soit..
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:15:02 #34
242879 Onnoman
The On And Only
pi_139741419
erkent Oekrane trouwens dat de krim Russisch is?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_139741452
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Wat een ouwe troep is het ook eigenlijk.
Tja de enige complottheorie die ik geloof is dat Yanukovich dit al van te voren in de planning had met een paar vriendjes over de grens, want de staat van het Oekraense leger is niet zo heel best.

De vraag is dus ook voornamelijk hoe dit verder verloopt. Ik denk dat namelijk niet dat het leger snel en beslissend kan winnen van de seperatisten wat het risico op verdere escalatie vergroot. Beide kanten hebben spreekwoordelijk hun spierballen laten zien en het stelt niet veel voor (hoewel Oekrane natuurlijk enigszins terughoudend is om een felle reactie van Rusland of in eigen land te voorkomen).

quote:
erkent Oekrane trouwens dat de krim Russisch is?
Uiteraard niet, ze noemde de komst van Putin op de Krim vandaag een schending van soevereiniteit o.i.d. .
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:17:49 #36
242879 Onnoman
The On And Only
pi_139741513
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:16 schreef Nintex het volgende:

Uiteraard niet, ze noemde de komst van Putin op de Krim vandaag een schending van soevereiniteit o.i.d. .
Opmerkelijk dat Europa en de U.S. het erbij laten zitten.
Beetje hetzelfde als dat Duitsland nu weer een claim gaat leggen op Elzas Lotharingen
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_139741622
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:17 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Opmerkelijk dat Europa en de U.S. het erbij laten zitten.
Beetje hetzelfde als dat Duitsland nu weer een claim gaat leggen op Elzas Lotharingen
Tja, de Krim is een apart geval, omdat daar daadwerkelijk zoveel Russen wonen. Daarnaast kunnen we vrij weinig doen. In het Oosten van Oekrane gaat de afscheiding een stuk trager, maar ook dit is geen goede oplossing. In plaats van gevechten tussen seperatisten en het leger hadden daar gewoon VN soldaten aanwezig moeten zijn. Desnoods uit Zuid-Afrika en Australi, om te voorkomen dat de VS en Rusland elkaar weer van van alles gaan beschuldigen.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:22:32 #38
242879 Onnoman
The On And Only
pi_139741664
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:21 schreef Nintex het volgende:

[..]

Tja, de Krim is een apart geval, omdat daar daadwerkelijk zoveel Russen wonen. Daarnaast kunnen we vrij weinig doen. In het Oosten van Oekrane gaat de afscheiding een stuk trager, maar ook dit is geen goede oplossing. In plaats van gevechten tussen seperatisten en het leger hadden daar gewoon VN soldaten aanwezig moeten zijn. Desnoods uit Zuid-Afrika en Australi, om te voorkomen dat de VS en Rusland elkaar weer van van alles gaan beschuldigen.
even wegnemend van of er nu russen wonen of niet.. het is al decennia een onderdeel van oekraine, als de inwoners van dit eiland echt zo graag bij Rusland zouden willen horen, zouden ze wel gemigreerd zijn lijkt me..

navo heeft daar helaas niet veel te zoeken omdat het geen navo land is
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_139741790
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:22 schreef Onnoman het volgende:

[..]

even wegnemend van of er nu russen wonen of niet.. het is al decennia een onderdeel van oekraine, als de inwoners van dit eiland echt zo graag bij Rusland zouden willen horen, zouden ze wel gemigreerd zijn lijkt me..

Het had inderdaad bij Oekrane moeten blijven, want het is Oekraens grondgebied, maar dat schip is nu gevaren, daar valt niets meer aan te doen. Rusland had het echter daar bij moeten laten, maar dat doen ze niet. Of die lui in het Oosten luisteren echt 'niet' naar Putin dan heeft hij een heel groot probleem. Als in gewapende seperatisten aan de grens die niet naar Moskou of Kiev luisteren.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:51:32 #40
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139742834
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:34 schreef meth1745 het volgende:
Sevastopol??

[ afbeelding ]
Jup, dat is de baai en het staat ook rechtsboven in beeld ;)
pi_139745056
Nog wat noemenswaardig gebeurd vandaag?
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 9 mei 2014 @ 17:13:33 #43
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_139745575
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 16:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nog wat noemenswaardig gebeurd vandaag?
Vechten in Mariupol en Poetin was in Sebastopol.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_139746405
Het was maar een link en niet mijn woorden. Helemaal geen complot theorie denken. Het is op zijn minst dubieus te noemen die hele crisis

Nog maar een keertje. Een oude gezegde luidt:

En verder:

Al snap ik niet goed waarom Tjechi ,Slovakia en Croati erbij horen want zij zijn Slavs :)
  vrijdag 9 mei 2014 @ 17:51:24 #45
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_139746686
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:22 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Met de zelfde logica zouden de helft van de Oekraners gemigreerd moeten zijn naar de EU..
Anti-Turkije
pi_139746935
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 17:51 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Met de zelfde logica zouden de helft van de Oekraners gemigreerd moeten zijn naar de EU..
Het is niet vergelijkbaar, de lange strijd in Kiev of nu het gevecht in het oosten. Het een is de strijd om vrijheid voor iedereen en de strijd tegen de corruptie en de ander een strijd om annexatie.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 18:02:28 #47
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_139746963
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 18:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het is niet vergelijkbaar, de lange strijd in Kiev of nu het gevecht in het oosten. Het een is de strijd om vrijheid voor iedereen en de strijd tegen de corruptie en de ander een strijd om annexatie.
Nee, het is helemaal niet duidelijk wat ze willen. De een wil onafhankelijkheid, de ander meer autonomie en de ander bij Rusland. Het referendum in Donetsk gaat over onafhankelijkheid bijvoorbeeld.
Hun zien die dingen die ik opnoem ook als vrijheid voor iedereen.
Anti-Turkije
pi_139747073
Zei jij nu dat die Oekraners dan naar de EU gemigreerd zouden zijn of was dat ook die hun?
  vrijdag 9 mei 2014 @ 18:08:52 #50
312994 deelnemer
ff meedenken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')